Sivu: 9 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910 ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 290:sta
  1. #241
    Tulipa nyt eka kaato vedettyä niin puku meni puhki ja repesi saumoista. Nyt mietin korjauksen ja uuden välillä.
    Eurobikerin ompelija korjasi kiinni ommelluilla nahkapaikoilla edullisesti, nopeasti ja siististi minun puvusta kaatumavauriot. Kannattaa kysyä sieltä korjausta. Katsastuksessa en ole kuitenkaan pukua käyttänyt, joten siitä en osaa sanoa mitään.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  2. #242
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Menee jos on korjattu asiallisesti. Elikkäs reijät paikattu paikkapalalla ja saumat ommeltu takas kiinni. Riippuen reijän paikasta ja koosta, voi liimattu nahkapaikka olla myös ihan hyvä ratkasu. Katsastuksessa puvun pitää olla ehkä = ei reikiä ja suojat paikoillaan, mutta katu-uskottavuutta saa olla.
    Kiitos tiedosta, saakos muuten kypärää yms. liikennevakuutukseen ?
    Viimeksi muokannut: Marcus84; 05.08.2021 klo 01:36.
  3. #243
    Lainaa Marcus84 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos tiedosta, saakos muuten kypärää yms. liikennevakuutukseen ?
    Kannattanee koittaa koti- tai matkavakuutuksesta.

    IF:stä ei saanut (enää tänä vuonna). Omasta liikennevakuutuksesta saa omat henkilövahingot ja omat päältä leikatut varusteet.
  4. #244
    Lainaa Marcus84 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos tiedosta, saakos muuten kypärää yms. liikennevakuutukseen ?
    Saanet jos kyseessä on ollut selkeä kolari ja sinä llet syytön osapuoli. Muuten ei.

    Kotivakuutukseen saa muut ajokamat, kypärää ei, koska kypärä on pakollinen varuste ja katsotaan jonkun tulkinnan mukaan kuukuvaksi ajoneuvoon.

    Mutta tosiaan, nahkapukua kannattaa kokeilla kotivakuutukseen! Ite ainakin sain vanhasta Dainesesta hyvät rahat IF:stä. Rahoilla ostin uuden kypärän, korjautin nahkapuvun suutarilla ja ostin kierroksen renkaita mopoon.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  5. #245
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Saanet jos kyseessä on ollut selkeä kolari ja sinä llet syytön osapuoli. Muuten ei.

    Kotivakuutukseen saa muut ajokamat, kypärää ei, koska kypärä on pakollinen varuste ja katsotaan jonkun tulkinnan mukaan kuukuvaksi ajoneuvoon.

    Mutta tosiaan, nahkapukua kannattaa kokeilla kotivakuutukseen! Ite ainakin sain vanhasta Dainesesta hyvät rahat IF:stä. Rahoilla ostin uuden kypärän, korjautin nahkapuvun suutarilla ja ostin kierroksen renkaita mopoon.
    No jos se noin menee ni sehän olis kivaa
    Eilen oli kiva ylläri kun tuli 700€ kivusta ja särystä
  6. #246
    Lainaa Marcus84 kirjoitti Katso viesti
    Eilen oli kiva ylläri kun tuli 700€ kivusta ja särystä
    Itselle tuli kevään kaadosta paljon enemmän. Tosin kivaa ei ollut.
  7. #247
    Lainaa Marcus84 kirjoitti Katso viesti
    Eilen oli kiva ylläri kun tuli 700€ kivusta ja särystä
    Joo ite en oo hirveen montaa kertaa elämässäni joutunu vakuutusyhtiön kanssa olemaan tekemisissä jonkun vahingon puitteissa, mutta ne pari hassua kertaa ku on joutunu, ni ei kyl minkäänlaista valitettavaa toiminnassa.

    Edellinen kerta ku mun päälle ajettiin risteyksessä, ni lunarirahat tuli ripeesti ja summa oli enempi ku mitä nettiautosta sai ko. autosta... ja sit vielä päälle tuli vähä myöhemmi soitto että "hei sul oli käyny tällanen onnettomuus.... saat 600e kivusta ja särystä" ... olin vaa että jumaliste täähä oli kiva yllätys
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  8. #248
    Lainaa Marcus84 kirjoitti Katso viesti
    No jos se noin menee ni sehän olis kivaa
    Eilen oli kiva ylläri kun tuli 700€ kivusta ja särystä
    Minulle tuli eilen tieto 6,5 € korvauksesta matkakuluista lääkäriin. Kivut sain ilmaiseksi.
  9. #249
    Lainaa Marcus84 kirjoitti Katso viesti
    Tersve !

    Tulipa nyt eka kaato vedettyä niin puku meni puhki ja repesi saumoista. Nyt mietin korjauksen ja uuden välillä.

    Kysymys kuuluukin että meneekö korjatut puvut miten läpi sm-kisojen katsastuksissa ?
    Suutarin paikkaama kyynärpää ei ainakaan menoa haitannut, paikka liimattu ja tikattu kunnolla kiinni.
  10. #250
    Hommasin pari viikkoa sitten Alpinestars GP Force 1-osaisen nahkapuvun ratahommiin. Nyt ihmetyttää kovasti miten pukuun asennetaan selkäsuoja. A-Stars sanoo seuraavaa selkäsuojasta:

    - Multiple snap button system to integrate the Level 2 certified Alpinestars Nucleon Back protector.

    Ok, joku nepparisysteemi kaiketi ja puvun selkämyksestä löytyy yksi tarrakiinniteinen neppari lapaluiden yläreunan kohdalta.

    Tänään kävin sitten hakemassa Eurobikerista Nucleon KR-2i selkäsuojan:

    https://www.eurobiker.fi/alpinestars...elkasuoja.html

    Eihän siinä mitään neppareita ollut. Eikä puvussa myöskään ole taskua johon selkäsuojan voisi laittaa. Tuo suoja kylläkin sopii minun 2-osaisen A-stars puvun rotsiin, joten ei ollut hukkaostos ja saahan tuon aina palautettua Eurobikeriin/vaihdettua toiseen.

    Jäi mietityttämään olisiko tämä kuitenkin ollut oikea:
    https://www.eurobiker.fi/alpinestars...elkasuoja.html

    Mutta ei tuossakaan näy mitään nepparikiinnitystä...

    Mitä tehdä? Auttakee!
    -- Brake later and open the gas earlier --
  11. #251
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Hommasin pari viikkoa sitten Alpinestars GP Force 1-osaisen nahkapuvun ratahommiin. Nyt ihmetyttää kovasti miten pukuun asennetaan selkäsuoja. A-Stars sanoo seuraavaa selkäsuojasta:

    - Multiple snap button system to integrate the Level 2 certified Alpinestars Nucleon Back protector.

    Ok, joku nepparisysteemi kaiketi ja puvun selkämyksestä löytyy yksi tarrakiinniteinen neppari lapaluiden yläreunan kohdalta.

    Tänään kävin sitten hakemassa Eurobikerista Nucleon KR-2i selkäsuojan:

    https://www.eurobiker.fi/alpinestars...elkasuoja.html

    Eihän siinä mitään neppareita ollut. Eikä puvussa myöskään ole taskua johon selkäsuojan voisi laittaa. Tuo suoja kylläkin sopii minun 2-osaisen A-stars puvun rotsiin, joten ei ollut hukkaostos ja saahan tuon aina palautettua Eurobikeriin/vaihdettua toiseen.

    Jäi mietityttämään olisiko tämä kuitenkin ollut oikea:
    https://www.eurobiker.fi/alpinestars...elkasuoja.html

    Mutta ei tuossakaan näy mitään nepparikiinnitystä...

    Mitä tehdä? Auttakee!
    Tossa videon lopulla näytetään tuon systeemin toiminta. Vaatii sellasen selkäsuojan missä on se neppari.

    https://youtu.be/9A16_g2LSj0
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  12. #252
    Kiitos, tuo selvitti paljon.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  13. #253
    Ainakaan mun kokemuksen mukaan sillä nepparilla ei tee mitään yksiosaisen nahkapuvun kanssa, selkäsuoja irtoaa nepparista pukiessa joka kerta. Mä laitan selkäsuojan munuaisvyön kanssa päälle ja sitten puen nahkapuvun. Hyvin menee noinkin, eikä selkäsuoja pyöri tai heilu ylimääräisiä vaikka ei olekaan yläpäästä missään kiinni.
    1835
  14. #254
    Ainakaan mun kokemuksen mukaan sillä nepparilla ei tee mitään yksiosaisen nahkapuvun kanssa, selkäsuoja irtoaa nepparista pukiessa joka kerta.
    Tätä minäkin mietin. Ehkä hommaan sellaisen päälle puettevan selkäsuojan. Jotain tällaista:

    https://www.eurobiker.fi/alpinestars...elkasuoja.html

    Case closed. Kävin hommaamassa linkin mukaisen selkäsuojan Eurobikerista. orgin hyvillä jäseneduilla tietty
    -- Brake later and open the gas earlier --
  15. #255
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Eurobikerin ompelija korjasi kiinni ommelluilla nahkapaikoilla edullisesti, nopeasti ja siististi minun puvusta kaatumavauriot. Kannattaa kysyä sieltä korjausta. Katsastuksessa en ole kuitenkaan pukua käyttänyt, joten siitä en osaa sanoa mitään.
    Kävin näyttämässä pukua eurobikerin ompelijalle, ei kuulemma kannata korjata koska tulee niin kalliiksi.

    Myöskään iffi ei liikennevakuutuksesta korvaa kypärää.

    Suosituksia suutareista pk-seudulla otetaan vastaan vaikka harkitsenkin uutta pukua.
  16. #256
    MotOrg ry:n hallituksen varajäsen, toinen koulutusvastaava, kolmas sivustovastaava, kouluttaja massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Marcus84 kirjoitti Katso viesti
    Kävin näyttämässä pukua eurobikerin ompelijalle, ei kuulemma kannata korjata koska tulee niin kalliiksi.

    Myöskään iffi ei liikennevakuutuksesta korvaa kypärää.

    Suosituksia suutareista pk-seudulla otetaan vastaan vaikka harkitsenkin uutta pukua.
    Kauppakeskus Pikkulaivan suutari korjasi mun puvun kun Eurobikerillä eivät kyenneet. Suositus paikasta tuli yhdestä ompelimosta jossa kävin pukua myös näyttämässä.
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> ) & Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 -> )
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  17. #257
    Suosituksia suutareista pk-seudulla otetaan vastaan vaikka harkitsenkin uutta pukua.
    Veikkolan kyläsuutaria on minulle suositeltu:

    http://veikkolansuutari.fi/

    En kuitenkaan ole vielä hänen palveluja käyttänyt.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  18. #258
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Marcus84 kirjoitti Katso viesti
    Suosituksia suutareista pk-seudulla otetaan vastaan vaikka harkitsenkin uutta pukua.
    Espoossa mankkaaan k-supermarketissa on suutari joka teki mulle pienen levennyksen 2x 5cm mahalle vetoketjun kummallekin puolelle (vanhan nahkapuvun nahasta). Hiton hyvä tuli. Tarkkaan piti selittää kun eri äidinkielet.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #259
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Tätä minäkin mietin. Ehkä hommaan sellaisen päälle puettevan selkäsuojan. Jotain tällaista:

    https://www.eurobiker.fi/alpinestars...elkasuoja.html

    Case closed. Kävin hommaamassa linkin mukaisen selkäsuojan Eurobikerista. orgin hyvillä jäseneduilla tietty
    Muista myös etupuolen suojaus, jonkinlainen rintapanssari olisi hyvä olla ratahommissa.
  20. #260
    Näyttää siltä että näitä ratakäyttöön (kyttyräpuku) soveltuvia niskatukia ei oikein ole enää saatavilla. Esim. Leatt STX Road/RR en ole löytänyt mistään.

    Minkälaisia tukia kannattaa tänäpäivänä sitten metsästää ratahommiin?

    P.S. Jos noita Leatt niskatukia on jäänyt porukalla nurkkiin niin käytetty (ehjä) kelpaa mulle myös.
    Yamaha YZF-R1 2008 "race"
  21. #261
    Lainaa Paarma78 kirjoitti Katso viesti
    Näyttää siltä että näitä ratakäyttöön (kyttyräpuku) soveltuvia niskatukia ei oikein ole enää saatavilla. Esim. Leatt STX Road/RR en ole löytänyt mistään.

    Minkälaisia tukia kannattaa tänäpäivänä sitten metsästää ratahommiin?

    P.S. Jos noita Leatt niskatukia on jäänyt porukalla nurkkiin niin käytetty (ehjä) kelpaa mulle myös.
    Eurobiker. Jäsenille muutama €uro alennusta.
    https://www.eurobiker.fi/leatt-neck-...rbon-l-xl.html

    Stormillakin taitaa joitain malleja olla...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  22. #262
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Eurobiker. Jäsenille muutama €uro alennusta.
    https://www.eurobiker.fi/leatt-neck-...rbon-l-xl.html

    Stormillakin taitaa joitain malleja olla...
    Ymmärtääkseni tämä on se kyttyräpuvun kans sopiva: https://www.eurobiker.fi/leatt-brace...niskatuki.html Ja myös Eurobikerilta tällä hetkellä loppu.
    Superbike #7
  23. #263
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ymmärtääkseni tämä on se kyttyräpuvun kans sopiva: https://www.eurobiker.fi/leatt-brace...niskatuki.html Ja myös Eurobikerilta tällä hetkellä loppu.
    Valikoima on alan liikkeissä usein tähän vuodenaikaan huono, pyrkivät tyhjentämään varastoaan (kirjanpito, varastotila, uudet mallit tulossa...).
    Jos ei nyt onnistu tekemään edullisia löytöjä niin kannattaa odottaa messujen aikaa jolloin taas tavaraa sisällä ja esillä.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  24. #264
    Itseasiassa etsin niskatueka jo viimetalvena ja sillon taisi olla ihan sama tilanne, ettei missään ollut saatavilla. Kesällä en sitten tarjontaa enää seurannut, eli en tiedä muuttuiko sitten tilanne kesäksi. Tosiaan tuo 6.5 malli ei taida mennä kyttyrän kanssa, eli Road/RR se pitäis olla.
    Yamaha YZF-R1 2008 "race"
  25. #265
    nyt muistaa uhrata ajatuksen viikatemiehelle aina kun vetää kypärän päähän....

    https://photos.app.goo.gl/D16MPoTymzBFGQFr5
  26. #266
    Vielä taitaa olla 2 paria verkkokaupassa jäljellä. Outlet-hinta 89.50€

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/4003...XL?outlet=true

    Braaaaap
  27. #267
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Paarma78 kirjoitti Katso viesti
    Näyttää siltä että näitä ratakäyttöön (kyttyräpuku) soveltuvia niskatukia ei oikein ole enää saatavilla. Esim. Leatt STX Road/RR en ole löytänyt mistään.

    Minkälaisia tukia kannattaa tänäpäivänä sitten metsästää ratahommiin?

    P.S. Jos noita Leatt niskatukia on jäänyt porukalla nurkkiin niin käytetty (ehjä) kelpaa mulle myös.
    Mulla on yx Leatt nyt en muista mallia. Käytin Gimoton kyttyräpuvun kanssa. En tartte enään, ku on airbagi liivi.
    Mä laitan yv:tä.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
  28. #268
    Käytän evs r2 niskatukea. Ei minulla haittaa mitenkään ajamista.Suojaavampia on varmasti, mutta tuskin tuokaan ihan turha on. Käytän samaa myös enduroajossa
    <p>GSX 1300 R -07&nbsp; KTM LC4 640 -06&nbsp; FJ 1200 -90&nbsp; CBR 600 RR -08 kilvetön</p>
  29. #269
    Mulla on samanlainen. Ostin alunperin pihacrossaamiseen, mutta olen sittemmin käyttänyt myös radalla ja endurossa. Äkkiä siihen tottuu.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  30.  
  31. #270
    Onkos ratailijoilla mitää kikkaa tai varustetta millä ootte estäny nilkkojen kastumisen sateella ajaessa? Muuten mul on ihan kelpo sadevermeet, mutta ajosaappaan kulmasta pääsee vesi sisään sillee että setin jälkee on nilkkaan asti vettä saappaassa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Sivu: 9 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78910 ViimeinenViimeinen