Moi
Onko kokemuksia Ixon Jackal nahkapuvusta? Nahkapukua hankkimassa ja alle tonnin hinta herätti kiinnostuksen.
Yamaha R7 World GP 60 th Anniversary, KTM 390 Adventure
Tonninmistä niin kalliilla saa?
Googlaa FC Moto, sama mekko 590€ + paljon muita samassa hintaluokassa.
KL Service kx250x -23
En löytänyt äkkiseltään keskustelua airbägeistä..
Mutta siis, jo vuosi sitten päivitin puvun alpinen rech Airiin jossa siis valmius liiville.. kuitenkin sen verran arvokkaita et samaan ei ollut varaa laittaa molempia ja tarkoitus siis hommata se täksi kaudeksi.. tilasinkin jo syksyllä tech air 5 ja se oli alennuksien jälkeen vajaa 500e.. mutta enhän älynnyt et ei se passaa ton puvun kanssa kun siihen menee se race malli mikä maksaa tonnin, palautin sen siis silloin..
nyt tietenkin menee rahaa ratamaksuihin , renkaisiin yms.
Niin rupesin kattelemaan että esim xl motolta saa tota klimiä +400e ja ihan hyviä arvosteluja siitä lukenut ja sama toimintaperiaate kuin alpinestarssissa eli antureilla ja saa säädettyä radalle erikseen. Onko kellään kokemuksia ?
on sen verran mulle iso hintaero toi 600e välissä et jos sillä saan puvun hihaan ledit palamaan niin ei ole sen väärti..
#ZX10RR winter edition -17 ratapeli
http://www.moottoripyora.org/keskust...rback-ajoasuja
Otsikko on vähän kryptattu.
Pakko tähän vastata jos jotain jeesaa.
Tuli ostettua Astarssin yksiosainen puku missä juurikin tämä nappikiinnitys missä se nappikumilärpäke on kiinni semmoisessa kangastarra seinämässä puvun sisäselässä. Ja minulla oli Astarssin panssari ilman sitä nappia ennestään (tämä https://www.alpinestars.com/products...otector-insert )
Siinä sitten mietin, että nappiko siihen pitää ruveta liimaamaan, mutta ratkaisu löytyi ompelukaupasta, ostin vastapuolen tarranauhaa mikä puvun seinämässä. Liimasin panssarin yläosaan sen nauhan ja löin kiinni sinne mihin se nappi hässäkkä tulisi kiinni. Hyvin pysyy panssari paikallaan pukua pukiessaankin ja hintaa tälle ratkaisulle tuli noin 1€, Metri nauhaa maksoi 5€![]()
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Näin ratakauden alussa ajankohtainen aihe eli mitä kaikkea tarvitaan tai olisi kiva olla mukana ratapäivillä. Alussa riittää toimiva pyörä, turvalliset ajovarusteet ja kuski. Homman lähtiessä laukalle peräkärry on täynnä, mitä kummallisempaa tilpehööriä.
Asiaan liittyvä video:
https://youtu.be/64RcOoqiT7o
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Yksi näkemys ratamoottoripyöräilyn kustannuksista:
https://youtu.be/Yod0SKO8BfA?si=pCEFm3vPLYkea8eA
Minkälaisiin lukuihin muut keskinopeat ja nopeat ovat päätyneet?
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Vie kaiken semmoisen minkä lasken omassa kirjanpidossa ns. löysäksi.
No, onhan pyöriä kolme ja kausi 12 kk.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
-2021 8 404,27 €/a (3 pyörää)
-2022 6 401,39 €/a (2 pyörää)
-2023 4 254,52 €/a (3 pyörää)
2021 kilometrit:
-3704 km CBR /rata-ajoa pelkästään
-8000 km H2 katupyörä
-30 h? (1200 km?) CRF450R/EXC-F250
2022 kilometrit:
-2 535 km CBR /rata-ajoa pelkästään (17/19 ratapäivää)
-9 683 km H2 katupyörä
2023 kilometrit (tähän saakka):
-1 800 km CBR /rata-ajoa pelkästään (14 ratapäivää)
-2 083 km H2 katupyörä
-3 376 km SWM SDT 650 advepyörä
Lasken mukaan kahden-kolmen pyörän bensat, vakuutukset, huollot, huolto-osat, tarvikkeet, renkaat, vara-osat, kauden aikana pakosta uusitut ajovarusteet, ratapäivä- ja kurapyöräreittimaksut ja moottorikerhojen jäsenmaksut.
Mukaan en ole laskenut vetoauton tai peräkärryn kuluja, niiden vakuutuksia, vetoauton bensoja enkä tapahtumien yhteydessä syntyneitä muitakaan matka- ja majoituskuluja, ruokailuja - syödähän täytyy muutenkin ja auto+kärry on tarpeen muutakin elämän toimintaa varten. (ja mulla on eri kuluseuranta auton kuluille). 2022 kuluissa on mukana 2 000 € Euroturneen kulut kokonaisuudessaan ja mm. Kawan iso huolto.
Huolestuttavasti harrastus näyttää olevan vähenemässä![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Mielenkiintonen juttu:
https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...jestykseen.htm
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Asiaa, suojien käyttöä ei voi mitenkään vähätellä ja tuo motoristin näkyvyys liikenteessä on tosi tärkeä asia. Tuosta selkäsuojasta on oma kokemus. Ortopedi sanoi radalla tapahtuneen high siderin jälkeen minua korjatessa, että olisi luultavasti tullut neliraajahalvaus tai viikatemies olisi noutanut ilman sitä. Painotti myös, ettei jatkossa sitten ajella ilman selkäsuojaa.Mielenkiintonen juttu:
https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...jestykseen.htm
-- Brake later and open the gas earlier --
Minusta tuo artikkeli kyllä näytti lähinnä vähättelevän rinta- ja selkäpanssarin merkitystä. Huomionarvoista kuitenkin on se, että artikkeli on vuodelta 2014 ja sen jälkeen kaikissa suojavarusteissa on kyllä nähty melkoinen kehitysloikka. Veikkaan vahvasti, että kyseisen haastattelun sisältö olisi tuoreeltaan hyvin erilainen. Toki tuo jutussa mainittu rintakehän puristusvamma on nykyisillekin suojille haaste.
On suojien kannalta eri asia vetää auton keulaan tai puuta päin kuin pyöriä toista sataa hiekoilla linkouksessa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ratakaadoissa mennään monasti pers- tai mahaliukua yli ulkokanttarin, jolloin ainakin minä haluaisin että siinä kylkiluiden tai selkärangan ja asfaltin välissä olisi muutakin kuin milli lehmännahkaa. Ja on se asfaltti itsessäänkin jo kovaa ja sattuu, eli suojien sijoitteleminen kehon ja asfaltin väliin on sekin järkevää. Eli vaikka jokin suoja ei tosi vakavassa paikassa pelastaisikaan, niin kevyemmissä toheloinneissa vähentävät sattumisen määrää melko tehokkaasti.
Samoin lonkkasuojat olen havainnut tarpeellisiksi, ihmetellyt olen että miksi käytännössä missään nahkapuvussa ei lonkkasuojia tunnu vakiona olevan mukana. Itse omin käsin lisäsin tarrapinnat puvun sisäpuolelle ja sinne lykkäsin Astarsin omat lonkkasuojat, mutta sittemmin siirryin suojashortsien käyttöön. Molemmat mun mielestä ihan toimivia kokonaisuuksia.
1835
Minun Alpinestarsin ratanahassa on jonkinlaiset lonkkasuojat vakiona. Tosin ne on siitä ikävät, että tahtovat kiepsahtaa omituiseen asentoon pukua päälle puettaessa.Samoin lonkkasuojat olen havainnut tarpeellisiksi, ihmetellyt olen että miksi käytännössä missään nahkapuvussa ei lonkkasuojia tunnu vakiona olevan mukana.
-- Brake later and open the gas earlier --
No nyt päivitin minäkin tietämystäni tälle vuosikymmenelle, näyttäisi tosiaan olevan liuta pukuja joissa lonkkasuojat ovat vakiovaruste. Hyvä niin, melko harmittomassa lowsiderissakin lonkka on aika hyvin tyrkyllä asfalttiin ja mahdolliseen kanttariin.
1835
Mä upgreidasin berikkiin muistaakseni alpinestarsin (?) irtolonkkasuojat, maksoi noin 45€ ehkä tms. ja on aika paljon paremman oloiset kuin peruslätkät mitkä haalarissa on. Tietty sopivuus velcroihin oli pikkasen haussa mutta sai sen sopimaan. Noi on vähän ongelmalliset kun jos puku on ollut autossa kylmän yön vähän kaksinkerroin niin kestää aikansa ennenkun suojat suoristuu ja puvun saa päälle.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mistäs paikasta nykyään kannattaa ostaa ratasaappaat ?
Paras olisi tietenkin jos pääsisi testailemaan ihan paikan päällä pks seudulla...
Edelliset ostettu Superbikersista Finnoosta, joten onkin jo aika päivittää![]()
Omaan lättäjalkaan sopi todella mukavasti Rainersin kenkä https://www.rainers-sports.com/en/fi...arbono-rba/291, johon mahtui oma läskimpi pohje.
Tuosta on kahta versiota, 999 ja 999GP. Erikoisuutena että rei'itettyä saapasta löytyi silloin vain 999GP-mallista ja vain tietyistä väriyhdistelmistä. Kengän mallimerkinnässä tuota perforointia ei tietenkään mainita.
SupremeBikesilta pitäisi saada.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?