Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 154:sta
  1. #1
    Kuten foorumilta voitte lukea, niin 17.07. tapahtunut Legolasin nurimeno olisi voinut johtaa vieläkin vakavampiin seurauksiin, ellei hänellä olisi ollut selkäsuojaa. Siksi ajattelin avata tämän uuden aiheen koskien suosituksia rata-ajossa käytettävistä varusteista ja nimenomaan tänne rata-ajo-osioon...

    1. Kypärä

    Intergraalikypärä, jonka lukitus on kaksois D-lenkillä...ei pikalukolla.Kypärä on vaihdettava uuteen aina kun se on pudonnut maahan tai se päässä on tullut kaatuiltua.

    2. Ajopuku

    Yksiosainen nahkapuku, missä on vakiovarusteena polvi, lonkka, kyynär ja olkapääsuojat. (Kaksiosainen nahkapuku on välttävä)

    3. Selkäsuoja

    Henskeleillä ja leveällä vyöllä varustettu malli on paras

    4. Ajohanskat

    Nahkahanskat joissa kevlar tms. vahvikkeet ja mieluiten niitit kämmenpuolella. (Legolasilla oli gorehanskat, mitkä menivät aivan päreiksi ja johtivat kämmenen palovammoihin)

    5. Ajosaappaat

    Pitkävartiset ajosaappaat tyyppiä "racing" eli suojin / vahvikkein

    Tulevassa ajotapahtuman katsastuksessa 28.07. tullaan kiinnittämään huomiota myös ajovarusteisiin...ei niuhotusmielessä, mutta turvallisuus mielessä pitäen...



    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  2. #2
    Lainaa kirjoitti
    1. Kypärä

    Intergraalikypärä, jonka lukitus on kaksois D-lenkillä...ei pikalukolla.Kypärä on vaihdettava uuteen aina kun se on pudonnut maahan tai se päässä on tullut kaatuiltua.
    Eli esim. Schuberth Conceptilla ei ole radalle asiaa?

    Lainaa kirjoitti
    2. Ajopuku

    Yksiosainen nahkapuku, missä on vakiovarusteena polvi, lonkka, kyynär ja olkapääsuojat. (Kaksiosainen nahkapuku on välttävä)
    Mites gorepuku? Pääseekö radalle?
    Suzuki Bandit 1200 -97
    Ex: Suzuki Hayabusa (-07), Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  3. #3
    Koska ORGin rata-ajot eivät ole kilpailu vaan omaehtoinen ajoharjoittelutapahtuma, missä jokainen ajaa omalla vastuullaan, niin kyllä niillä pääsee...
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  4. #4
    Nahkapukuun kun on tottunut niin ei enää oikeen edes uskaltaisi ajaa goret päällä.. ehkä se sitten on pakko kun kelit kylmenee taas.

    Itsellä on käytössä n.1800 euroa kustantaneet vermeet jotka täyttävät nuo ed. mainitut vaatimukset.. hetkeäkään ei ole harmittanut vaikka tili huusi leipää hetken

    Vaikka ei kisaa olekaan tarkoitus ajaa, niin kyllä se niin on että kisavarusteet antavat parhaan turvan myös pienemmissä nopeuksissa kaaduttaessa.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  5. #5
    Erittäin hyvä topicci Fabio!

    Tuohon voisi lisätä, että vaikka jokainen ajaa omalla vastuullaan niin muilla kuin ajovarusteilla ei ole radalle asiaa. Olkoon ajovarusteet sitten Goret, nahat ym., mutta esim. farkut, t-paita, lenkkarit ym. kanssa ei radalle ole asiaa.
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  6. #6
    Selkäpanssarikimppatilaus paikallaan..?
    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
  7. #7
    Kattoppas Zia täältä kun kerran kuulut kerhoonkin.
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  8. #8
    Lainaa (Jippe @ Heinä. 21 2003,15:46) kirjoitti
    Kattoppas Zia täältä kun kerran kuulut kerhoonkin.
    Mitäs eroa linkin takaa löytyvässä selkäsuojassa on verrattuna .ORG!- shopista löytyvään?
    Suzuki Bandit 1200 -97
    Ex: Suzuki Hayabusa (-07), Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  9. #9
    Kyllä, erittäin hyvä topicci!! Oli tuolla toisella foorumilla keskustelua selkäsuojista ja siellä tiedettiin jonkun kisakuskin lääkärin mukaan selkäsuojan pelastaneen hengen kolme kertaa!! Merkeistä Knox:n suoja (malli oli muistaakseni KC-200, tai sinnepäin) on kovasti suosittu, koska siinä on selkärangan lisäksi kovat suojat munuaisille ja lavoille, eikä hintakaan ole ihan päätä huimaava.
    Kengissä, touring-racing-mallien muoviset nilkka/kantakupit suojaavat ainakin jonkin verran esim. päälle kaatuvalta pyörältä, mutta paras on nilkasta jäykistetty mono, joka ei päästä nilkkaa liikkumaan ja sitä kautta nivelsiteitä repämään.

    Tässä asiassa ei tosiaankaan vara venettä kaada.

    Itseasiassa, jokusen foormumilla olevan varsin asiallisen maantiekaatumiskertomuksen lisäksi, olisi hyvä kuulla ajajien kokemuksia radalla kaatumisista ja varusteiden toimivuudesta tosipaikan tullen.





    'Like a soul without a mind
    In a body without a heart
    I'm missing every part'
  10. #10
    "Ahvenistolla viimeksi sattui Legolakselle haaveri, jonka seurauksena paiskautui kaiteeseen todella kovaa vauhtia."
    Hyvät varusteet on a ja o mutta kannattaa myös miettiä kannattaako järjestää motoristeille näinkin vaarallisella radalla ajoharjoittelua? Esim. Alastarolla hyvin harvoin sattuu näin vakavia loukkaantumisia, koska siellä ei kaiteet ole vaarallisen lähellä? Pelkästään halpa tuntihinta ei saa olla houkuttimena!
    Välttämättä mitkään suojat eivät pelasta rautakaiteilta.... *
    Radan vaarallisuuden takiahan siellä ei järjestetä mp-kilpailuja!
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  11. #11
    Hyvä/tärkeä aihe, josta ei koskaan keskustella liikaa. Itse olen käyttänyt viimeisen vuoden aikana lukemattomia tunteja aiheen tutkimiseen (lukenut tuotearvosteluja, lippakertomuksia, sovitellut racing-kuteita, selkäsuojia...) ja seuraavassa pari asiaa alkuperäisen kirjoituksen täydennykseksi.
    Kyparä
    - kaksois-D taitaa olla ainut kansainvälisillä kilparadoilla hyväksytty kiinnitys eli ei tosiaankaan mitään pikalukkoja, niissä aina riskinä että välissä paskaa, muoviosat kuluu jne...

    Kengät
    - ratabuutsit ne olla pitää. Tässä kohtaa useimmat sanoo että mullahan on, kun omistaa Sidi Vertebra II:t, Alpinestars SMX-Goretex:it tai Oxtarin vastaavat (olikohan TCS Gore-TEx).
    Itsellänikin meni tää osasto metsään ja ajelen Sidin Vert II:lla, jotka on tosi pron näköiset, melkein kuin MotoGP-kuskeilla, mutta nilkan taivutussuojausta ei oo juuri lainkaan. Sama pätee pitkälti lähes kaikkiin kenkiin paitsi ihan huippumalleihin, joissa ei kävelyominaisuuksia oo ajateltu. Eli siis Alpinestars Supertech, Sidi Race Carbon, Oxtar TCS Evo tai Daytona Security Evo on sitä kaliiberia, jolla nivelsiteet on oikeesti jollain tapaa nilkassa suojattu. Useemmat nivelsiteet on menny tänä keväänä kotimaisillakin radoilla (tiedän 2 kippausta Motoparkista tältä keväältä jossa siteet meni), kunnon popot ois voinu suojata. Näistä kun kokeilee esim Alpinestarsin Supertech vs. SMX Gore-tex niin huomaa kyllä itse eron.
    - Selkäpanssareissakin on eroa, tarkeetä on että on oikeesti oikeen kokoinen ja ulottuu mieluiten häntäluun päälle. Jos puvussa ei oo kunnollisia munuaissuojia. Tässäkin Dainesen Wave/muu laatumerkki on oikeesti kovempi keksintö kuin "noname 49 eur", muunmuassa sen takia että siinä ajateltua iskuvoiman levittämistä laajemmalle alueelle. Tääkin on hiukan hankalampi juttu "telttapatjaa ja kovamuovia". Minun valintani oli Knox KC2000 Race, munuaissuojauksen ja takahartijoiden suojauksen takia. Dainesen Wavessa ehkä hiukka parempi rangan suojaus, mutta muilla osa-alueilla (Motoparkissa on tänä kesänä jo haljennut 1 munuainenkin) Knoxi vie voiton
    - aika monta pahaa onnettomuutta on käyny rr-kuskeille, joissa osumaa on ottanut rintakehä. GP/WorldSBK-tasolla monet kuskit käyttää rintapanssareita, itselläni on myös suunnitelmissa paikasta Impact Armor mittatilauspanssari, hintaa kokonaista 85 taalaa + toimituskulut.

    Itse sijoitin keväällä lähes pari kiloa nykyrahaa (mopon virittämisen sijaan) 1-osaseen nahkaan, kisahanskoihin, selkäpanssariin ja kenkiin. Kengät meni vähän persiilleen eli ne menee seuraavaksi uusiks ja sitten hankintaan tulee rintapanssari. Jokainen voi kohdallaan miettiä onko coolimmat saundit ja pari lisähevosta tärkeempi kuin maksimaalinen suojaus kovan paikan tullen. Mulle tää oli aika helppo valinta...
  12. #12
    Lainaa (ZX12R @ Heinä. 21 2003,20:06) kirjoitti
    "Ahvenistolla viimeksi sattui Legolakselle haaveri, jonka seurauksena paiskautui kaiteeseen todella kovaa vauhtia."
    Hyvät varusteet on a ja o mutta kannattaa myös miettiä kannattaako järjestää motoristeille näinkin vaarallisella radalla ajoharjoittelua? Esim. Alastarolla hyvin harvoin sattuu näin vakavia loukkaantumisia, koska siellä ei kaiteet ole vaarallisen lähellä? Pelkästään halpa tuntihinta ei saa olla houkuttimena!
    Välttämättä mitkään suojat eivät pelasta rautakaiteilta.... *
    Radan vaarallisuuden takiahan siellä ei järjestetä mp-kilpailuja!
    Alastaro olisi tietysti hyvä paikka muuten, mutta sijaintinsa ja myös hintansa takia sinne ei voi ainakaan kovin montaa vuoroa varata. Suurin osa porukasta tulee läheltä Hämeenlinnaa (<100km) ja kuitenkin hinnan on pysyttävä kohtuullisena että homma voidaan järjestää. Alastaroon ei voi lähteä duunipäivän jälkeen "poikkeamaan".

    Ja korkeuserot tekevät ahvenistosta "aidonoloisen" eli siellä on mutkia ylä- ja alamäkeen, vastaa siis enemmän todellista ajosuoritusta tiellä. Pirun vaarallinen Ahvenisto kyllä on, siitä ei pääse mihinkään, se nähtiin taas. Tällä kertaa valitettavasti vaan kuski sai pahemmat tällit kuin pyörä.
    Mutta käsittääkseni todella pahoja onnettomuuksia ei kuitenkaan Ahvenistolla ole ollut, vaikka taitaa lähes joka päivä joku porukka moottoripyörällä rataa tahkota?

    Syksyllä on taas Botniaring varattuna, sinne vaan ilmoittautumisia.

    Ja ostakaa niitä selkäpanssareita!
    Rakastan Itseäni
  13. #13
    Lainaa (Fabio T. @ Heinä. 21 2003,11:42) kirjoitti
    1. Kypärä

    Intergraalikypärä, jonka lukitus on kaksois D-lenkillä...ei pikalukolla.Kypärä on vaihdettava uuteen aina kun se on pudonnut maahan

    2. Ajopuku

    Yksiosainen nahkapuku, missä on vakiovarusteena polvi, lonkka, kyynär ja olkapääsuojat. (Kaksiosainen nahkapuku on välttävä)

    3. Selkäsuoja

    Henskeleillä ja leveällä vyöllä varustettu malli on paras

    4. Ajohanskat

    Nahkahanskat joissa kevlar tms. vahvikkeet ja mieluiten niitit kämmenpuolella. (Legolasilla oli gorehanskat, mitkä menivät aivan päreiksi ja johtivat kämmenen palovammoihin)

    5. Ajosaappaat

    Pitkävartiset ajosaappaat tyyppiä "racing" eli suojin / vahvikkein
    Kuitukypärää ei kait ole pakko vaihtaa jos on kolahtanut/tippunut kädestä, mutta jos kaaduttu niin silloin kyllä.

    Kaksiosainen nahkapuku jossa VETOKETJU liitäntä takin ja housujen välillä pitäisi olla riittävä.

    Tuollaiset "huippu" touring kengät ei käy vai. Niissä on sentää miltein kaikki mahdolliset suojat.
  14. #14
    Lainaa (JP_445 @ Heinä. 24 2003,11:57) kirjoitti
    Kuitukypärää ei kait ole pakko vaihtaa jos on kolahtanut/tippunut kädestä, mutta jos kaaduttu niin silloin kyllä.

    Kaksiosainen nahkapuku jossa VETOKETJU liitäntä takin ja housujen välillä pitäisi olla riittävä.

    Tuollaiset "huippu" touring kengät ei käy vai. Niissä on sentää miltein kaikki mahdolliset suojat.
    Kirjoitukseni oli vain suosituksia !! ... joten kommentoimasi asiat ovat OK !!
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  15. #15
    Lainaa (JP_445 @ Heinä. 24 2003,11:57) kirjoitti
    Lainaa (Fabio T. @ Heinä. 21 2003,11:42) kirjoitti
    1. Kypärä

    Intergraalikypärä, jonka lukitus on kaksois D-lenkillä...ei pikalukolla.Kypärä on vaihdettava uuteen aina kun se on pudonnut maahan

    2. Ajopuku

    Yksiosainen nahkapuku, missä on vakiovarusteena polvi, lonkka, kyynär ja olkapääsuojat. (Kaksiosainen nahkapuku on välttävä)

    3. Selkäsuoja

    Henskeleillä ja leveällä vyöllä varustettu malli on paras

    4. Ajohanskat

    Nahkahanskat joissa kevlar tms. vahvikkeet ja mieluiten niitit kämmenpuolella. (Legolasilla oli gorehanskat, mitkä menivät aivan päreiksi ja johtivat kämmenen palovammoihin)

    5. Ajosaappaat

    Pitkävartiset ajosaappaat tyyppiä "racing" eli suojin / vahvikkein
    Kuitukypärää ei kait ole pakko vaihtaa jos on kolahtanut/tippunut kädestä, mutta jos kaaduttu niin silloin kyllä.

    Kaksiosainen nahkapuku jossa VETOKETJU liitäntä takin ja housujen välillä pitäisi olla riittävä.

    Tuollaiset "huippu" touring kengät ei käy vai. Niissä on sentää miltein kaikki mahdolliset suojat.
    Kuten fabio itsekin totesi kyse oli suosituksista. Toki 2-osainen laadukas nahkapuku vetoketjukiinnityksellä on parempi kuin cordura-puku, 1-osainen kuitenkin vielä parempi (ei hajoa vetoketjusta, tarkempi muotoonleikkaus pitää suojat paremmin kohdillaan ja 1-osaisilla yleensä enemmän erilaisia lisäsuojuksia/vahvistuksia). Sama asia kengissä, laadukkaat touring popot on toki parempi kuin lenkkarit tai maiharit tai halvat/lerput touring-kengät, totuus kuitenkin on että esim. oikeaa nilkan taivutussuojausta on hyvin harvoissa, lähinnä puhtaasti road racingiin tehdyissä kengissä. Eihän näillä kengillä henkeä pelasteta, monilta kivuilta ja pitkältä toipumisajalta ne voivat säästää.

    RR-Kilpailuorganisaatiot vaativat poikkeuksetta 1-osaisen nahkapuvun (vähintään 1.4 mm nahkaa), selkäsuojan, kaksois-D lukituksella olevan kypärän, nahkakäsineet jne. Samoin maailmalla monet ratapäiviä järjestävät tahot. Itse olen seurannut näitä ohjeita ihan sen takia että tuskin se asfaltti tai ratavalli minulta kisalisenssiä kysyy ennen kolahdusta. Hyvä kypärä ja selkäpanssari voi pelastaa henkeni, laadukas nahkapuku tai hyvät kengät voivat suojata pikkuvammoilta tai vähentää viikkoja/kuukausia toipumisajoista. Täysin turvallistahan tosta mopolla ajelusta ei koskaan tule (radalla tai kadulla), mutta mulle ainakin kelpaa kaikki pikku avut joilla turvallisuutta voi parantaa.
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  16. #16
    Lainaa (tn954 @ Heinä. 24 2003,13:42) kirjoitti
    -*snip*-
    RR-Kilpailuorganisaatiot vaativat poikkeuksetta 1-osaisen nahkapuvun (vähintään 1.4 mm nahkaa), selkäsuojan, kaksois-D lukituksella olevan kypärän, nahkakäsineet jne.
    ...*snip*...
    Täysin turvallistahan tosta mopolla ajelusta ei koskaan tule (radalla tai kadulla), mutta mulle ainakin kelpaa kaikki pikku avut joilla turvallisuutta voi parantaa.
    Suomessa ei (vielä?) vaadita tupla-D-lukkoa, riittää, että kypärä täyttää jotkut normit. Vaikka omassa kypärässä tupla-D onkin, en ole aivan varma sen selkeästä paremmuudesta (siis esim. kaatumisessa aukeamisen kannalta) kunnolliseen pikalukkoon verrattuna. Käsineistäkään ei muistaakseni sanota säännöissä mitään, mutta katsastus ei taida päästää ilman sopivia hanskoja radalle...

    Kunnon varusteet joka suhteessa on munkin mielestä ehdoton juttu, niin kadulla kuin radallakin.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  17. #17
    hellouuuyyy!! pakko tähän kommentoida kunnon kaksiosainen on kyllä ihan riittävä. selkäpanssarista senverran että voitte lisätä vielä yhden nimen listaan "selkäpanssari pelasti henkeni" lääkärien mukaan ei olisi ollut toivoakaan ilman. panssari oli laina dainese. läpyt suzukaille
    ja hanskat joo......sviddu kún piti olla ostamatta kunnollisia. ei ole kiva kun kämmen näyttää k-kaupantiskin jauhelihalta
    niin ja ne rautakaiteet on oikeesti lähellä ja kovempia kuin sinä. niin ja heti kun ajo muuttuu liian hauskaksi ja varmaksi vvaikka vauhti nousee niin kipinkapin varikolle ottaa bizze ne rajat kyllä löytyy eikä tällaisen reikäpään etsintäretkikään kauaa näemmä kestä



    t: Perttu aka. "mikä witun raitakaide" Legolas
    Ex hippi!
  18. #18
    Eilen kävin sitten mäkin ostamassa kunnon hanskat ja selkäpanssarin
    Stuntriding is NOT a crime

    Kawasaki Z750
  19. #19
    Ilmeisesti aion itsekin selkäpanssarin hankkia, omaan turvallisuuteen on vaikeaa sijoittaa liikaa. Missä hintaluokassa liikutaan näistä "hyvistä" panssareista puhuttaessa?
  20. #20
    Lainaa (Guest @ Heinä. 29 2003,20:15) kirjoitti
    Ilmeisesti aion itsekin selkäpanssarin hankkia, omaan turvallisuuteen on vaikeaa sijoittaa liikaa. Missä hintaluokassa liikutaan näistä "hyvistä" panssareista puhuttaessa?
    hups, unohdin kirjautua
  21. #21
    Ride-lehden viimeisimmässä numerossa on testissä 27 saapasta, mitkä pisteytettiin mm. hankaus-, iskun- ja läpäisynestokyvyn mukaan.

    Testin selkeä voittaja oli Sidi Vertebra Race Carbon 67/87 pisteellä, huolimatta huonosta läpäisynestokyvystä. Suojaus iskuilta oli testin paras.
  22. #22
    Lainaa (Hese @ Heinä. 30 2003,11:25) kirjoitti
    Ride-lehden viimeisimmässä numerossa on testissä 27 saapasta, mitkä pisteytettiin mm. hankaus-, iskun- ja läpäisynestokyvyn mukaan.

    Testin selkeä voittaja oli Sidi Vertebra Race Carbon 67/87 pisteellä, huolimatta huonosta läpäisynestokyvystä. Suojaus iskuilta oli testin paras.
    Hyvä tietää,

    Itselläni on juuri uudet kengät hankintaprosession alla. Satuskos tietämään mistä kyseistä lehteä saisi irtonumerona?Lisäksi monia varmaan kiinnostas (minua ainakin) ainakin eri kenkien paremmusjärjestys tai ainakin top-5 ja low-5 jos ehdit/viitsit naputella. Kiitos tiedosta, puolueetonta ei-propaganda tietoa noista varusteista on kovasti vähän tarjolla.
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  23. #23
    Lainaa (tn954 @ Heinä. 30 2003,12:41) kirjoitti
    Hyvä tietää,

    Itselläni on juuri uudet kengät hankintaprosession alla. Satuskos tietämään mistä kyseistä lehteä saisi irtonumerona?Lisäksi monia varmaan kiinnostas (minua ainakin) ainakin eri kenkien paremmusjärjestys tai ainakin top-5 ja low-5 jos ehdit/viitsit naputella. Kiitos tiedosta, puolueetonta ei-propaganda tietoa noista varusteista on kovasti vähän tarjolla.
    Ikävä kyllä en tiedä yhtään paikkaa kotimaassa, josta ko. lehteä löytäisi. Omanikin on roudattu Lontoosta asti.

    Tässä koko tuloslista:

    1. Sidi Vertebra Race Carbon 67/87 pistettä
    2. Hein Gericke PSX T1 60/87
    3. A-stars Supertech 59/87
    3. A-stars SMX-3 59/87
    4. Oxtar TCS Sport 56/87
    5. Dainese D-Axial light out 55/87
    5. Stylmartin 211 Veloce 55/87
    6. Daytona Evo Sports 54/87
    7. Journeyman Motorcycle Boots 51/87
    8. Oxtar Evo 50/87
    9. Held Via Boots 49/87
    10. Stylmartin Matrix 2 55/87
    10. A-stars SMX-Plus 48/87
    10. Akito Octane 48/87
    11. Sidi Escape 46/87
    12. BMW Rider Boots 45/87
    13. Frank Thomas Talon Vent 44/87
    14. Swift Tourismo 43/87
    15. JTS 212 42/87
    16. JTS 717 39/87
    17. JTS 1811 38/87
    18. Akito Monza Plus 37/87
    19. Akito Miami Max 36/87
    19. Sidi Champion Air 36/87
    20. Akito Viper Max 33/87
    21. Frank Thomas Pro Vent Replica 31/87

    Alla muutaman mielestäni mielenkiintoisimman mallin pisteet eri osa-alueilta, maksimipisteet sulkeissa:

    * * * * * * * * * * * * * * * * * * *Vert *SuperT * SMX-3 *TCS
    1 Abrasion (10) * * * * * * * * ** *7 * * * *4 * * * *4 * * * *7
    2 Impact (10) * * * * * * * * * ** *10 * * * 7 * * * *8 * * * *5
    3 Impact cut (10) * * * * * * * ** 1 * * * *10 * * * 2 * * * *4
    4 Progressive sole crush (10)* *4 * * * * 4 * * * *8 * * * 6
    5 Impact sole crush (10) * * * * 10 * * * *4 * * * 7 * * * *2
    6 Specialist's verdict (16) * * * *14 * * * 9 * * * *9 * * * 14
    7 Roadtesting (21) * * * * * * * * 21 * * * 21 * * *21 * * *18

    Vapaat suomennokset yo. kategorioista:
    1 = hankauskestävyys
    2 = nilkan ja säären suojaus
    3 = läpäisynesto tjsp., ts. kuinka hyvin saapas estää jalkatappia menemästä läpi materiaalista
    4 = saappaan pohjan kesto, kun pyörä kaatuu päälle
    5 = saappaan pohjan kesto low-sidessa
    6 = asiantuntijan arvio seuraavista: istuvuus, tukevuus, mahd. jalkaa ärsyttävät ominaisuudet, säären ja nilkan suojaus, mahd. vaaratekijät kaaduttaessa, saappaan korkeus, pituus ja leveys.
  24. #24
    Lainaa (tn954 @ Heinä. 30 2003,12:41) kirjoitti
    Lainaa (Hese @ Heinä. 30 2003,11:25) kirjoitti
    Ride-lehden viimeisimmässä numerossa on testissä 27 saapasta, mitkä pisteytettiin mm. hankaus-, iskun- ja läpäisynestokyvyn mukaan.

    Testin selkeä voittaja oli Sidi Vertebra Race Carbon 67/87 pisteellä, huolimatta huonosta läpäisynestokyvystä. Suojaus iskuilta oli testin paras.
    Hyvä tietää,

    Itselläni on juuri uudet kengät hankintaprosession alla. Satuskos tietämään mistä kyseistä lehteä saisi irtonumerona?Lisäksi monia varmaan kiinnostas (minua ainakin) ainakin eri kenkien paremmusjärjestys tai ainakin top-5 ja low-5 jos ehdit/viitsit naputella. Kiitos tiedosta, puolueetonta ei-propaganda tietoa noista varusteista on kovasti vähän tarjolla.
    Sidin kengät ja ProGripin selkäsuojat *saadaan Tukkurilta hyvillä hinnoilla, joten Orgin shopista löytyy ja nopealla toimituksella eli seuraavaksi päiväksi kengät noutoon ja selkäsuojia normaalisti varastossa.

    Sovituskin onnistuu, kun ehdottaa paria lähintä kokoa niin otetaan varastoon tarvittaessa.

    Kypäriä ja hanskoja saa tietenkin myös sekä asuja, jotka voi sovitella Tokimotossa tai Allrightilla/jälleenmyyjillä. Hinnat shopista saa antamalla haluttujen tuotteiden tiedot meilitse. Ajan mittaan naputellaan shopin systeemiin lisää tuotteita jo valmiiksi, jolloin asia helpottuu, mutta ihan käden käänteessä se ei onnistu kun Allrightillakin on aika paljon tavaraa...

    t. Spagu



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  25. #25
    Kiitoksia kovasti hese, mielenkiintoista tietoa.
    Tuon pohjalta voi sitten vielä tarkemmin pohtia eri monojen
    ominaisuuksia kun niitä jalkaansa sovittelee.
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  26. #26
    Kunnolliset varusteet toki vähentävät vammoja kaatuessa, mutta miksi kaatua?

    Kannattaa muistaa, että jos MOLEMMAT renkaat ei ole 1-luokkaa ja alustan säädöt on kadulle, niin ei se peli taivu ratapyörän lailla mutkiin.

    Mitään kilvanajon tyyppistäkään ei kannata edes harkita. Siihen ei ole kenelläkään varaa. Vakuutusyhtiöt vaativat ihan lähiaikoina poistamaan tuon ns. nopean ryhmän ja nytkin on siinä ja siinä saatko korvauksiin kaadetun pyörän, vaikka ajaisit ns. hitaassa.

    Ehdot on tiukentuneet ihan parin kuukauden aikana, joten etenkin itsensä takia, mutta myös pyörän takia, kannattaa nauttia vauhdista, jonka 130% varmuudella tuntee hallitsevansa.

    Katurenkaat kuluu loppuun hyvässä lykyssä väärillä paineilla jo kolmessa kierroksessa ja oma tarkkaavaisuus myös.

    Tilanne, jossa mutkissa alkaa tuntua vaativalta, kannattaa ajaa suoraan varikolle tauolle, TUTKIA renkaat ja muutkin asiat.

    Jos sinulla on oikea R-pyörä ja uudet Rennsportit alla, säädä suosiolla alusta jäykemmäksi. Takapää saa olla aika kova, ennenkuin se vastaa kovan kaarreajon vaatimuksia. Unohda mukavuus, jos aiot ajaa kovaa. Löysä alusta ei välitä alkavaa luistoa persuksiin. Se on paras yleissääntö.

    Jos olet ensimmäistä kertaa radalla, ole nöyrä. Ajolinjaharjoitusta olisi hyvä antaa kokeneen ja fiksun kuljettajan toimesta kaikille ensimmäistä kertaa radalla oleville. Se lisää sekä turvallisuutta, että ajonautintoa.

    Siinäpä nuo oleellisimmat. Ja nämähän ei ole mitkään kisat. Se on syytä muistaa.

    Nauttikaa kurveista ja ajakaa niinkuin teillä olisi vain shortsit päällä. Katuajon tarpeisiin on parempi opetella ajamaan mutkat jalat tiukasti tankin ympärillä kuin polvi maassa.

    Legolas on hengissä, mutta pienestä se oli kiinni.

    t. Spagutti
    PS. Ylläoleva on kooste muutaman rataketun viesteistä. Itehän jokainen tietää, missä omat rajat kulkee.. vai?
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  27. #27
    Lisäyksenä edelliseen, kun homma alkaa tuntumaan todella hyvältä ja oikein tuntuu sujuvan-> pois radalta, koska seuraavaksi napsahtaa.
  28. #28
    Jeps, en saa hillittyä itseäni....
    onkohan näitä aiemmin mainittuja mainioita ajojalkineita myös meille 'isokenkäisille', siis fyysisesti. Töppönen saa olla kotimaisittain 47 tahikka 48. Useimmiten näistä ulkolaisista jalkineista loppuvat tilamerkinnät ennen noita lukemia, tai jos niitä riittää, niin yleensä ne ovat sitten kuitenkin pieniä.

    Onko muilla isojaloilla, lue bigfoot, kokemuksia vastaavasta? Ja mistä olette onnistuneet hankkimaan isompia popoja?
    Hilo
    //Suzuki GS1100G
  29. #29
    Lainaa (Veli Piltto @ Elo. 20 2003,13:13) kirjoitti
    Onko muilla isojaloilla, lue bigfoot, kokemuksia vastaavasta? Ja mistä olette onnistuneet hankkimaan isompia popoja?
    Orgin Shopista löytyy seuraavia ja sovittaa voi toki.

    SIDDR48 Sidi: Dry Road 2 Tepor, Waterproof, memoryfoam, size:48 159.00 €

    SIDGTS48 Sidi: GT On Road Sympatex, waterproof, size:48 199.00 €

    SIDSTE48 Sidi: Strada Tepor Evo, Waterproof, memoryfoam, size:48 159.00 €

    SIDV2T48 Sidi: Vertebra 2 Tepor, waterproof, size:48 219.00 €
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  30.  
  31. #30
    Hese, kiitos listasta. Mainitsivatko miksi Sidiltä ottivat race saappaan muttei Daytonan vastaavaa eli Security Evo? Ehkä hintaero? Pikaisesti kun kattelin googlen kautta niin Daytonan Security Evo, jota siis pidetään parhaana racingkenkänä, maksaa 499£ kun tuo listalla ollut Evo Sport maksaa 319£. Varmasti löytyisi halvemmalla jostain mutta hintasuhde tuskin muuttuu.

    Tuohan oli aika vanha viesti mutta ehkä tarttuu silmään uudelleen?
    Freedom is won with blood, and lost with the stroke of a pen
    -Uknown
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen