Sivu: 8 / 14:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 391:sta
    Lainaa (killa @ Helmi. 11 2011,20:57) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Helmi. 11 2011,20:43) kirjoitti
    Ehkä minusta kuitenkin enemmän allround-ohjeita moottoripyörän ajotekniikkaan eikä niinkään puhdas rata-ajon opus.
    Kakkososa on aikalailla puhdas rata-ajon opus. Toki huomattavasti teknisempiäkin esityksiä aiheesta löytyy.
    Komppaan. Ajatuksella kun lukee tai katsoo dvd:n, niin löytyy paljon pieniä jippoja joita ei itse välttämättä tule ajatelleeksi.

KTM 690 Enduro
    Lainaa (killa @ Helmi. 11 2011,20:57) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Helmi. 11 2011,20:43) kirjoitti
    Ehkä minusta kuitenkin enemmän allround-ohjeita moottoripyörän ajotekniikkaan eikä niinkään puhdas rata-ajon opus.
    Kakkososa on aikalailla puhdas rata-ajon opus. Toki huomattavasti teknisempiäkin esityksiä aiheesta löytyy.
    Noiden kahden lisäksi löytyy samalta tekijältä: The Soft Science of Road Racing Motorcycles
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Suosittelen tätä:
    Twist of the wrist 2

Ja sitten tätä:
    Performance riding techniques

Mutta eniten suosittelen tätä:
    Ajo-opetusta
    Lue ajaruksella nuo aiemmat kirjat läpi ja mene tuolle kurssille. Jos tuo kurssi on loppuunmyyty niin seuraa palstoja. Varmasti tulee myyntiin paikkoja.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Yamashiro @ Helmi. 11 2011,19:56) kirjoitti
    Onko rata-ajosta mistään saatavilla kirjallisuutta? Tai osaako kokeneet konkarit suositella jotain kirjallisuutta, jossa on hyviä opetusmenetelmiä yms? Tuli hommattua uusi pyörä, kawasaki ZX-9R Ninja ja olen kovasti kiinnostunut rata-ajosta. Haaveena ollut aina oppia ajotekniikkaa, autolla että moottoripyörällä. Juuri nämä kaarreajot, mutkan leikkaus kulmat, tasapainon käyttö yms jotka liittyvät tähän aiheeseen... Olen alottejlija ihan isolla A:lla ja olisin kiitollinen jos valaisette asiaa. *
    Kuinka paljon sinulla on ennestään kokemusta rata-ajosta? Riippuen kokemuksen määrästä suosittelen seuraavaa:

1) Ei kokemusta/hitaan ryhmän vauhti: ORG.-ratapäivien koulutusryhmään osallistuminen. Täällä saa ajamisen perusasiat kuntoon.

2) Jonkin verran kokemusta/keskiryhmän nopeampaa puoliskoa: Edelllä mainitut rata-ajokurssit antavat varmasti eniten.

3) Paljon kokemusta/nopean ryhmän kuski. Ilmoittaudu itse lähimmälle ratavastaavalle, kouluttajan paikkoja on auki. ;)

Kirjoista lukemalla/videoita katsomalla voi oppia paljon, mutta kannattaa aina tarkistaa, että on ymmärtänyt lukemansa oikein. Ajamalla ja kouluttajan opastamana kuitenkin oppii enemmän yhdessä päivässä kuin lukemalla talven kirjoja.

Superbike #7
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Nitrous @ Helmi. 12 2011,00:16) kirjoitti
    Lainaa (Yamashiro @ Helmi. 11 2011,19:56) kirjoitti
    Onko rata-ajosta mistään saatavilla kirjallisuutta? Tai osaako kokeneet konkarit suositella jotain kirjallisuutta, jossa on hyviä opetusmenetelmiä yms? Tuli hommattua uusi pyörä, kawasaki ZX-9R Ninja ja olen kovasti kiinnostunut rata-ajosta. Haaveena ollut aina oppia ajotekniikkaa, autolla että moottoripyörällä. Juuri nämä kaarreajot, mutkan leikkaus kulmat, tasapainon käyttö yms jotka liittyvät tähän aiheeseen... Olen alottejlija ihan isolla A:lla ja olisin kiitollinen jos valaisette asiaa. *
    Kuinka paljon sinulla on ennestään kokemusta rata-ajosta? Riippuen kokemuksen määrästä suosittelen seuraavaa:

1) Ei kokemusta/hitaan ryhmän vauhti: ORG.-ratapäivien koulutusryhmään osallistuminen. Täällä saa ajamisen perusasiat kuntoon.

2) Jonkin verran kokemusta/keskiryhmän nopeampaa puoliskoa: Edelllä mainitut rata-ajokurssit antavat varmasti eniten.

3) Paljon kokemusta/nopean ryhmän kuski. Ilmoittaudu itse lähimmälle ratavastaavalle, kouluttajan paikkoja on auki. ;)

Kirjoista lukemalla/videoita katsomalla voi oppia paljon, mutta kannattaa aina tarkistaa, että on ymmärtänyt lukemansa oikein. Ajamalla ja kouluttajan opastamana kuitenkin oppii enemmän yhdessä päivässä kuin lukemalla talven kirjoja.
    Nitroa komppaan kyllä täydellä sydämellä. Jos pyörä ei ole tuttu ja rata-ajossakin kokemus vähäinen, niin koulutusryhmässä saa hyviä jippoja perusteisiin.

sitten edenneemmille suosittelen sitä ajotaito III:sta, vai mikä se oli, jossa käytiin ajoasioita läpi nopeamman ajamisen näkökulmasta. Mädäri sen viime kesänä piti, ja itse pidin siitä kuin hullu puurosta. Jos/kun niitä järjestetään tänäkesänä, niin kannattaa pitää silmät auki.

Keskiryhmän nopeamman osan/nopean hitaamman osan kannattanee mennä sinne ratakurssille mitä MP-tuki järjestää. Kesän jälkeen osaan kertoa enemmän että kenelle se kannattaa ja kannattaako vaikko ei. Tähän mennessä olen siitä kuullut pääasiassa hyvää, ja itse sinne olen menossa.

Kouluttajista on aina pulaa, joten jos taitoa ja halua jakaa sitä on, niin mukaan vaan.

Sellaisen disclaimerin laittaisin, että mikäli et ole "koskaan" radalla ajanut, niin tule kokeilemaan ajokoulutusta.

nimim. "rinta rottingilla radalle ja perin nöyränä takaisin..."
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Kiitos oikein paljon vastauksista! Minullahan ei siis ole aijempaa ratakokemusta, eli ihan pohjalta olen tutustumassa tähän asiaan, mutta muuten harrastellut moottoripyöräilyä n. 3 vuotta. Kiinnostus on kova ja sillä juuri kyselen näitä asioita. Pitää katsastella noi ratapäivä osallistumisia yms tapahtumia ja alotella noitten aloittelijoiden seurassa. Kiitos linkeistä, pitää hommailla jostain noita kirjoja/dvd ja lueskella, katsella. Onko turhaa mennä vaikka kirjastoon lainailemaan? Oikeassa olette kyllä, jotta itse tekemällä oppii paremmin kuin lukemalla, mutta noistakin jotain varmasti irtoaa. Tarkotus ois kevään aluilla harjotella ihan perus harjotuksia nyt kun viimekesä jäi vähemmälle ajelulle. *
    Kawasaki ZX-9R Ninja

Suzuki Hayabusa
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Yamashiro @ Helmi. 12 2011,11:36) kirjoitti
    Kiitos oikein paljon vastauksista! Minullahan ei siis ole aijempaa ratakokemusta, eli ihan pohjalta olen tutustumassa tähän asiaan, mutta muuten harrastellut moottoripyöräilyä n. 3 vuotta. Kiinnostus on kova ja sillä juuri kyselen näitä asioita. Pitää katsastella noi ratapäivä osallistumisia yms tapahtumia ja alotella noitten aloittelijoiden seurassa. Kiitos linkeistä, pitää hommailla jostain noita kirjoja/dvd ja lueskella, katsella. Onko turhaa mennä vaikka kirjastoon lainailemaan? Oikeassa olette kyllä, jotta itse tekemällä oppii paremmin kuin lukemalla, mutta noistakin jotain varmasti irtoaa. Tarkotus ois kevään aluilla harjotella ihan perus harjotuksia nyt kun viimekesä jäi vähemmälle ajelulle. *
    Hienoa, että löytyy innostusta oman ajotaidon kehittämiseen. Toivottavasti pääset heti alkukesästä koulutusryhmään mukaan. Siellä oppii päivässä suurinpiirtein yhtä paljon kuin parissa vuodessa yksin yrittämällä. Tai näin ainakin minulle kävi kun pari vuotta sitten koulutusryhmään osallistuin.
    Superbike #7
    Edellisiä vielä kompaten, heti vaan 9.5. Alastarolle tai 16.5. Ahvenistolle hitaaseen ryhmään ja siellä kolulutusporukkaan. Et varmasti kadu!
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011

Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Twist of the Wrist 2 Piraattilahden verkkokaupasta. Rohkenen laittaa linkin koska olen sen täältä joskus itsekin löytänyt.
    Lainaa (Waille @ Helmi. 12 2011,12:36) kirjoitti
    Twist of the Wrist 2 Piraattilahden verkkokaupasta. Rohkenen laittaa linkin koska olen sen täältä joskus itsekin löytänyt.
    Ken arvostaa paperiversiota, Amazonin kautta saa kirjoja aika sopivaan hintaan käytettynä. Täältä tai edellä mainitusta merirosmojen paikasta löytynee myös DVD *

EDIT: Ja itsehän olen ostanut omani (niin kuin paljon muutakin lukemista) nimen omaan käytettynä Amazonista, kunto vastasi kokolailla iskemätöntä.

Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Lainaa (Nitrous @ Helmi. 12 2011,11:47) kirjoitti
    Lainaa (Yamashiro @ Helmi. 12 2011,11:36) kirjoitti
    Hienoa, että löytyy innostusta oman ajotaidon kehittämiseen. Toivottavasti pääset heti alkukesästä koulutusryhmään mukaan. Siellä oppii päivässä suurinpiirtein yhtä paljon kuin parissa vuodessa yksin yrittämällä. Tai näin ainakin minulle kävi kun pari vuotta sitten koulutusryhmään osallistuin.
    Joo, intoa kyllä löytyy kovasti ja on ollut haaveena sieltä kevari tunneilta lähtien kehittää omaa ajotaitoa koska ajotekniikat kiinnostavat minua tosi, tosi paljon. Vähän sama asia auton kanssa. Pitää yrittää mahdollisuuksien mukaan osallistua noihin harjoitus tilaisuuksiin. Pitää vaan haalia rahat kasaan, koska tällä hetkellä opiskelen, mutta joos sitä jonkun sponssaamaan saa. (vanhemmat) Eniten kanssa mieltä lämmittää se kun täällä on alkuun auttavia ihmisiä, iso kiitos! *
    Kawasaki ZX-9R Ninja

Suzuki Hayabusa
    Lainaa (Yamashiro @ Helmi. 12 2011,22:25) kirjoitti
    Pitää yrittää mahdollisuuksien mukaan osallistua noihin harjoitus tilaisuuksiin. Pitää vaan haalia rahat kasaan, koska tällä hetkellä opiskelen, mutta joos sitä jonkun sponssaamaan saa. (vanhemmat)
    Voit perustella vanhemmille, että yhden koulutuspäivän ansiosta liikenteen seassa pärjääminen paranee merkittävästi. Sitäpaitsi sponsaaminen ei vaadi valtavaa investointia: koulutuspäivä maksaa huikeat 50 euroa
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011

Lainaa (Bobo @ Helmi. 13 2011,10:03) kirjoitti
    Pitää yrittää mahdollisuuksien mukaan osallistua noihin harjoitus tilaisuuksiin. Pitää vaan haalia rahat kasaan, koska tällä hetkellä opiskelen, mutta joos sitä jonkun sponssaamaan saa. (vanhemmat)
    Voit perustella vanhemmille, että yhden koulutuspäivän ansiosta liikenteen seassa pärjääminen paranee merkittävästi. Sitäpaitsi sponsaaminen ei vaadi valtavaa investointia: koulutuspäivä maksaa huikeat 50 euroa *
    Aijaa. * Minä kun luulin, että maksaa hirmusesti.. olen vissiin sitten lukenut väärin tai joko sekoittanut jonkun asian tähän. No, mutta hyvä jottei tuon hintasempaa. Varmaa on sitte kyllä osallistuminen. Pääse vasta hommatulla kawalla harjotteleen sitte.
    Kawasaki ZX-9R Ninja

Suzuki Hayabusa
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Yamashiro @ Helmi. 13 2011,18:52) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Helmi. 13 2011,10:03) kirjoitti
    Voit perustella vanhemmille, että yhden koulutuspäivän ansiosta liikenteen seassa pärjääminen paranee merkittävästi. Sitäpaitsi sponsaaminen ei vaadi valtavaa investointia: koulutuspäivä maksaa huikeat 50 euroa *
    Aijaa. * Minä kun luulin, että maksaa hirmusesti.. olen vissiin sitten lukenut väärin tai joko sekoittanut jonkun asian tähän. No, mutta hyvä jottei tuon hintasempaa. Varmaa on sitte kyllä osallistuminen. Pääse vasta hommatulla kawalla harjotteleen sitte.
    Olet varmaan sekoittanut orgin koulutusryhmän hinnan noihin varsinaisiin rata-ajokursseihin, jotka on suunnattu kokeneille radan kiertäjille.
    Superbike #7
    Lainaa (Nitrous @ Helmi. 13 2011,18:55) kirjoitti
    Lainaa (Yamashiro @ Helmi. 13 2011,18:52) kirjoitti
    Olet varmaan sekoittanut orgin koulutusryhmän hinnan noihin varsinaisiin rata-ajokursseihin, jotka on suunnattu kokeneille radan kiertäjille.
    Kurssien hinnat ovat usein aikalailla sidoksissa koulutettavien määrään/kouluttaja. Vähän verrattavissa massaluentoihin (jossa yksi puhuu ja 200 kuuntelee) versus yksityisopetukseen.

Rata-ajokurssilla kouluttajia on 5-7 kpl/20-30 koulutettavaa ja kurssit kestävät kaksi päivää ja ovat aamusta iltaan.

Ennakoivan ajon kurssilla kouluttajia ja apukouluttajia on yleensä 3-6 kpl/10-20 koulutettavaa.

Joskus henkilökohtaisesti vedin "kursseja" yksin 20-30 hengen porukoille, mutta sittemmin luovuin niistä. Opetustarkoitukseen sellaisesta on yhtä vähän kuin Mika Kallion vetämästä "rata-ajokurssista" jossa Kallio ajaa pari kierrosta malliksi ja gorepukuiset ihmettelevät ja ihailevat. Hyvän mielen ja elämysten tuottamiseen niistä toki varmaan on, mutta varsinaiseen koulutukseen vähän vähemmän.

Halvin vaihtoehto (todellisuudessa kallein) on lukea muiden kokemuksia ja/tai ostaa joku rata-ajoon tarkoitettu opaskirja ja omin nokin radalle. Muutaman kerran katteita ja/tai luitaan korjautettuaan tajuaa, ettei omia virheitä oikein itse näe ja nöyrtyy. Tämä pääsääntö ei koske osaa insinööreistä sillä tämän vähemmistön lahjat riittävät paitsi kaiken hallitsemiseen, niin myös kyseisten taitojen piilottamiseen siten, etteivät muut niitä kykene havaitsemaan.

Jukka Relander
    Moottoripyöräilijä vuodesta 1987, ennakoivan ajon kouluttaja 2005 ->
    Joo samankaltaisella koulutettava/kouluttaja -suhteella orgin koulutuksissakin mennään. Tavoitteena max 5 osallistujaa/kouluttaja.

EDIT: niin joo, ja oikeastihan halvin tapa ON tulla orgin koulutukseen, koska sitä varten ei tarvi edes sitä kirjaa ostaa. Ratapäivän maksaminen riittää, koulutus tulee haluttaessa kaupan päälle

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Lainaa (PoS @ Helmi. 14 2011,12:21) kirjoitti
    Joo samankaltaisella koulutettava/kouluttaja -suhteella orgin koulutuksissakin mennään. Tavoitteena max 5 osallistujaa/kouluttaja.

EDIT: niin joo, ja oikeastihan halvin tapa ON tulla orgin koulutukseen, koska sitä varten ei tarvi edes sitä kirjaa ostaa. Ratapäivän maksaminen riittää, koulutus tulee haluttaessa kaupan päälle
    Tuo on hyvä, siihen pyrimme itsekin. Meillä valitettavasti ennakoivan ajon kouluttajia ei noin montaa ole, joten mukana on myös apukouluttajia.

Ymmärsinkö siis oikein, että esim.25 hengen kurssilla on paikalla vähintään viisi ennakoivan ajon kouluttajakurssin suorittanutta henkilöä tai siihen ainakin on pyrkimys ja realistiset mahdollisuudet?

Jukka
    Jos ryhmäkoko menee yli 20, niin alkaa olla resurssit tiukassa, mutta siihen asti näyttää toteutuneen männä kaudella ihan kivasti
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Moro!

Mistäs linkistä oikein nään suoraan, milloin on noi koulutusryhmät? Varmaan ajotaito I on hyvä aloittaa? Olen uusi vielä näissä rata hommissa..
    Kawasaki ZX-9R Ninja

Suzuki Hayabusa
    Ajotaito I ei ole radalla tapahtuva koulutus, eli jos radalla haluat koulutusta niin Ajotaito II on oikea koulutus sinulle.

MotOrgin verkkokaupasta näet ratapäivät ja onko koulutusryhmään vielä paikkoja vapaana. Koulutusryhmä järjestetään kaikilla ratapäivillä, 2 päiväisissä tapahtumissa vain ensimmäisenä päivänä. Jos verkkokaupassa ei kuitenkaan ole valittavana koulutusryhmää tarkoittaa se että kyseisen päivän osalta ryhmä on loppuun myyty.
    -nomen est omen-
    Lainaa (Kriisi @ Huhti. 19 2011,12:43) kirjoitti
    Ajotaito I ei ole radalla tapahtuva koulutus, eli jos radalla haluat koulutusta niin Ajotaito II on oikea koulutus sinulle.

MotOrgin verkkokaupasta näet ratapäivät ja onko koulutusryhmään vielä paikkoja vapaana. Koulutusryhmä järjestetään kaikilla ratapäivillä, 2 päiväisissä tapahtumissa vain ensimmäisenä päivänä. Jos verkkokaupassa ei kuitenkaan ole valittavana koulutusryhmää tarkoittaa se että kyseisen päivän osalta ryhmä on loppuun myyty.
    Okkei, kiitos tiedosta. Pitääpä vain töiden kanssa ruveta sovittelemaan aikoja.
    Kawasaki ZX-9R Ninja

Suzuki Hayabusa
    Katse aina edessä, vittu, vaikka ois punaset liput ja varikko lähellä niin vain edessä tapahtuvilla asioilla on merkitystä. Nimimerkillä ninja nippuun...

Nyt uusi yritys tuohon ratailuun, 4 päivää varattu ahvenistoa ja alastaroa, hidasta ja koulutusta. Oikeastaan ainoa tavoite toistaiseksi on pitää vehkeet pystyssä.

Jotenkin noista viime kauden kaatamisista jäi takaraivoon pieni pelko etusen luistamisesta alta, mutta luulisi tuon korjaantuvan kun rauhassa aloittaa kiertämään.
    08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
    Yksi kysymys äänenpaineista:

Ducatissani roikkuu tällä haavaa putket, joiden kyvystä suodattaa ottomoottorin ähinää en mene ihan takuuseen.
    Kysymys kuuluukin että mikäs olisi helpoin keino varmistua, ettei mahdollinen ratalysti jää tuosta kiinni?

Joku radioshackin mooseksen aikuinen laite saattaa jostain löytyä ja
    105dB:n rajasta olen kuullut jostain, mutta mitenkäs tämä mittaus tulisi sitten suorittaa?
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Mites muuten tuo vaatetuksen laita harjoittelu porukassa..??
    Tietysti on suotavaa olla päällä muutakin kuin radio, eli tarviikos olla 1 osainen nahka vai meneekös ihan kangas rytkyt..??
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    Lainaa (Severi @ Touko. 24 2011,21:45) kirjoitti
    mutta mitenkäs tämä mittaus tulisi sitten suorittaa?
    Esim. Ahveniston sivuilta: Moottoriradan melurajat!
    Normaalipäivinä saa ajaa ajoneuvolla jossa melutaso jää alle 95 db. Mittaustavat ovat seuraavat:
    - Autoilla 4500 rpm, puolen metrin etäisyydeltä, 45º kulmalla, pakoputken suuaukolta.
    - Moottoripyörillä, 1-3 sylinteriset 4500 rpm, 4 syl. alle 750 cc 5500 rpm ja yli 750 cc 5000 rpm m/ 45º, pakoputken suuaukolta.
    Lainaa (Pavel Pude @ Touko. 24 2011,22:09) kirjoitti
    eli tarviikos olla 1 osainen nahka vai meneekös ihan kangas rytkyt..??
    Sääntöjä ja suosituksia
    Kysymys kuuluukin että mikäs olisi helpoin keino varmistua, ettei mahdollinen ratalysti jää tuosta kiinni?
    Mennä Alastarolle. Siellä ei meluja mittailla.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
    Lainaa (Medi @ Touko. 24 2011,22:21) kirjoitti
    Mennä Alastarolle. Siellä ei meluja mittailla.
    Tai keskiviikon vapaille Ahvenistolle, jos lähempänä Helsinkiä haluaa kurvailla.

Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  30.  
    Semmosta ajattelin tässä aiheessa kysysästä, että miten sitä oikein löytää itelleen hyvin ratapyörän? Miten te olette löytäneet? Se ei taida oikein olla muuta kuin kokeilla erilaisia? KTM RC8R ainaskin on tähän asti ollut minulle tilavin kyykky mitä oon tähän asti ajanut.. ketterin ja kevyin, yksinkertaisesti parasta mitä oon konenu. Tommonen Suzuki GSXR1000 näyttäs ihan jeessiltä, pitäs päästä kokkeilemaan vain.
    Kawasaki ZX-9R Ninja

Suzuki Hayabusa
Sivu: 8 / 14:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ... ViimeinenViimeinen