Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Katselin tuossa itselleni ensikesäksi prätkää, ja kun 25kw täytyisi olla,ja huokeakin vielä, silmääni pisti kyseinen peli, onko porukalla kokemuksia, kuinka helposti saa kuristettua katsastettavaan kuntoon ja onko pyöränä minkälainen, täystehoisena nimittäin... ja mitä noista yleensäkkin kannattaa maksaa, olen katsellut tuollaista -96 vuoden...
    C B R
  2. #2
    Huokea hankintahinta, edullinen käyttöpyörä, käy matkankin tekoon hyvin. Tämmöisiä kommentteja olen kuullut, itse en tiedä mitään.

    Mutta joku oli laittanut divarista ihan hauskan näköisen streetfaitterin...

    Emännän velipoika semmoisella 600:sella Divarilla vaimonsa ja täyden matkavarustuksen kanssa ajeli muutaman kesän. Ensin ajattelin että taitaa olla pieni kone lujilla tolla kuormalla, mutta kyllä ne sillä vaan pärjäsivät. Se on sitä nykyhölmöilyä, itsekkin sortunut siihen että kaks päällä pitää olla vähintään litranen, ennen oli iso pyörä kun oli koneen koko 350 kuutiosenttiä. Kakspuolikas Jawa oli keskikokoinen prätkä... Säälillä katottiin vaan jotain 50:stä Simpsonia pitkällä penkillä...
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  3. #3
    Terve,

    Kyllä divari kelpo pyörä on varsinkin aloittelijalle. Täysitehoista olen itse ajellut pari kesää ja nyt alkaa pyörä tuntua liian pieneltä ja tehottomalta. (vihje: mulla on violetti vm. 93 divari myynnissä,39tkm ajettu ja 25 kw kuristusosatkin löytyy. Privaa, jos kiinnostaa.)

    Kuristaminen riippuu hiukan divarin vuosimallista: perussääntönä on, että kumiset kuristimet kaasarinkurkkuun ja suuttimet vaihtoon. Joissakin malleissa vaihdetaan myös kaasarin luisteja. *

    Oman pyöräni hankin ensimmäiseksi isoksi pyöräksi ja siihen tarkoitukseen se kyllä sopii hyvin.
    Mukava pyörä yleisajeluun: todella helppo käsitellä ja hyvä ajoasento eli kiropraktikkoa ei tarvita pidemmänkään reissun jälkeen. Ajo-ominaisuuksissa ei ainakaan mulla ole ilmennyt mitään vaarallisia piirteita. Mikään tykki pyörä ei todellakaan ole mutta sehän on selvä, kun tehoja on vaivaiset 61 hepoa ja punaviiva iskee vastaan 9500 rpm:ssä. *

    Tosiaan divi tarjoaa halpoja ja ongelmattomia kilometrejä.
    Sen verran simppeliä tekniikkaa, että se on helppo huoltaa ja korjata itse. *Omassa pyörässäni tosin ei ole kyllä mitään vikoja parin kesän aikana ilmennyt, joten ilmeisesti ovat aika lujaa tekoa. Mulla ei siis ainakaan ole pyörästä mitään pahaa sanottavaa. -Suosittelen *

    Hakki
  4. #4
    Täältäkin suosittelut

    Hyvä pyörä aloitella, eikä paikallaan kaataminen harmita niin paljoa kun ei ole noita sivukatteita

    Eikä tarvitse muillekkaan pyörille hävetä suomen teillä, sakkorajojen alapuolella pysyy kyllä kavereiden perässä ilman suurempia revittelyjä.
    Jos peukalo ei ole keskellä kämmentä, niin suht helppo huoltaa ensikertalaisellekkin korjauskäsikirjan avulla..
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  5. #5
    Ihan hyvät kokemukset täälläkin.

    Näppärän kokonen pyörä, helppo käsitellä ja kulkeeki ihan kohtuullisen mukavasti.

    Ittellä oli tollanen yhden kesän ja kilsoja tuli jotain 15 tuhatta, sekä yksin että kaks päällä. Tietysti etenkin kaksin ajettaessa pyörän rajalliset tehot/vääntä tietysti tuntuu, eli isommat ja vahvemmat kaverit katos aina esim. risteyksistä lähdettäessa horisonttiin.

    Bensaahan toi Divari ei juurikaa tartte, kulkee pelkällä bensanhajulla. Tehtiin emännän kans sillä sillon reissuaki kaikilla matkahiluilla ( lue: kolme Givin laukkua + tankkilaukku ) ja kulutus oli alle 4 l/100 km!

    Kyllä tolla hyvin alkuun pääsee ja onhan noita isompia kaupat väärällään, ettei niitä ilman myöhemminkää jää
  6. #6
    Onko kenelläkään tietoa miten tuollainen saksan tuonti diversion vuosimallia -92 on kuristettu 50 hevosvoimaiseksi? Onko kuristettu kurkuilla vai luisteilla vai kummallakin.
  7. #7
    No niin, selkeytetäänpä näitä tehonrajoitusjuttuja...

    Divarin kuristuksia on monenlaisia. Saksasta löytyy Divarista ainakin 26, 37, 50 ja 61 hevosvoimaiset versiot. Riippuen vuosimallista ja koneen tyypistä kuristukset vaihtelevat. Osassa vaihdetaan luisteja/lyhennetään luisteja osassa vaihdetaan suuttimia ja sitten on vielä ne kumiset kuristusholkit sinne kaasarin ja imuputken väliin.

    Jos osaa saksaa niin ohjeita löytyy:
    http://www.zweiradforen.de/
    ->valitse yamaha ->valitse xj 600 s/n ->foorumilta aihekenttä tunning

    Ja jos haluaa tietää ihan oikeasti, että mitä osia kaasariin vaihdetaan niin:
    http://www.yamaha-motor.de/products/...les/index.jsp#
    ->linkki gutahten alla sivun oikeassa alakulmassa->avaa erillisen sivun jossa valintalaatikko->valitse leistungsteigerung eli tehon korotus tai leistungsredusierung eli tehonkuristus ja vielä muista likata kohtaa yamaha xj600 s/n sen mukaan mikä teholuokka kyseessä -> sieltä saa tiedot osista jotka tarvii vaihtaa.

    nadelduse=suuttin, ansaugstutzen=kumiholkki jne. Siinähän on ne osanumerotkin sitten vieressä.

    Huomaa eri vuosimalleissa eri koneet. Taulukossa lukee sarjanumero mistä sarjanumerosta alkaen tyyppi vaihtuu jne.

    selkeyden vuoksi vielä esimerkkit:
    4bra koneella 37 kw versio halutaan korotta 45 kw (todennäköisesti juuri vm. 92) -> tarvitaan avoimet kumiholkit 4kpl ja uudet suuttimet 4kpl

    Vastaavasti RJ01 37 kw->45 kw (vanhempi RJ koneen versio) kaasariin vaihdetaan tyhjäkäynnin suutin (leerlaufduse) ja lyhennetään luisteja ja uudemmassa RJ01:ssä kaasariin vaihdetaan tyhjäkäynnin suutin + uudet luistit.

    (muistakaa tarkastaa malli valmistusnumerosta)


    jotta näin helppoa se on.
  8.  
  9. #8
    Hakkin linkit jon jo menneet aikojen saatossa rikki, mutta asia kiinnostaisi.

    Osaisiko joku auttaa ?

    Tallissa on XJ600S tyyppiä 4LX.
    Tulevalla kuskilla A2 kortti eli max 35kW, mutta rekisteriotteessa kiusalliset 37kW (tod. näk. ylimääräiset 2kW on hukkuneet vuosiensaatossa matkalle).

    Miten tuo nyt kannattaisi kuristaa niin että myös konttorilla kelpuutetaan 35kW versiona ?
    Tiedossa on että stormilta löytyy kuristussarja XJ600lle , mutta ei tuolle 4LX mallille.

    Saksan wikipediasta löytyy maininta "Mit dem Modell 4 LX kam Mitte der 1990er Jahre eine XJ 600 auf den Markt, die ab Werk auf 34 PS gedrosselt und somit für Führerscheineinsteiger geeignet war; nachdem vorherige Modelle ab 50 PS hatten. " josta tulkkasin että 4LX olisi 34hv malli.

    Millä ihmeellä tuonkin varmistaisi tai konttorilla oikeaksi todistaisi ?
    Kuka niitä kaikkia pyöriä enää luettelemaan ...
    Viimeisin hankinta Royal Enfield D 350