Katso äänestykset tulokset: Kynttiläthreadit turhia vai tarpeellisia? -

Äänestäjät
284. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Turhaa kaistankulutusta, puolestani voi "kynttiläkuvakkeen" vaikka poistaa

    132 46,48%
  • Tarpeellisia

    83 29,23%
  • Aivan sama, ei mielipidettä

    69 24,30%
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 86:een 86:sta
  1. #61
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Gartza @ Syys. 10 2004,17:38) kirjoitti
    HYVÄ, Jassu, aloitit oikein hienon aiheen. Minusta ainakin on hyvä, että ihmiset kertoilevat mielipiteitään. Tämähän on sikäli otollinen aihe, että ihan kaikki ovat oikeassa.
    No munkin mielestä on kiva kuulla käyttäjien kommentteja asioista, sitähän varten tää koko keskustelufoorumi on että porukka saa ääntään kuuluville erilaisissa asioissa
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  2. #62
    Ai ei muka tarpeellisia! Tähäkin topikkiin sopii kummasti!
    Nykyinen: Yamaha R1 2006
    Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
  3. #63
    Ööph...Mun mielestä noi synttäri onnittelut on paljon turhempia, kuin nuo kynttiläthreadit. Jaksaako päivänsankari lukea ne kaikki 4 sivua 'Onneksi olkoon!' viestejä? Pariin otteeseen olen ite sytyttänyt kynttilän, oli kuolemaanjohtaneen tilanteen syynä sitten mikä tahansa.
    Kawasaki ZX-10R 2008.
  4. #64
    Kynttiläthreadeille kynttilä

    R.I.P.
  5. #65
    onkos tämä thread jo unohdettu, käyttäjien mielipide näyttää tulleen selväksi. Mitäs asialle tehdään?

    vastasin siis ei

    edit. ja hyviä perusteluita oli jo useampia. Oma mielipide sen takia että noista onnettomuuksista voi ennemmin keskustella asiallisesti, kenellekään ei ole hyötyä 100 kynttilästä ilman mitään kirjoitusta.

    Eikö noista kannata ennemmin puhua jotta kukin saa sanoa sanottavansa, ottaa osaa, oppia virheistä jne.



    Pyörätön
  6. #66
    Noo, antaa käyttäjien äänestää, tuloksella kun ei näemmä ole mitään merkitystä mihinkään...
    ** Hengitä vapaasti **
  7. #67
    Tää kynttilähommeli on mun mielessäni menettänyt asemansa surun ilmaisijana jo aikaa sitten. Nykyään ehkä vain huvittaa, kun esim. kadunpieleen ilmestyy kynttilöitä suuri määrä, kun joku huumehöhheli on ajanut ittensä kuoliaaksi varastetulla autolla. Juu, juu, on se jonkun lapsi sekin. Mutta menetetty kauan ennen kuolemaansa. Täähän ei tietty suoraan liity kanssamotoristien kuoleman suremiseen mutta vie kuitenkin pohjaa ko. ennen kauniiksi katsotulta tavalta.

    Mutta laitetaanpas kynttilöiden sijaan rahasto, johon jokainen voi kynttilän hinnan tallettaa ja jonka tuotto käytettäisiin moottoripyöräonnettomuuksien ehkäisytyöhön (Jaa ettei tulis senttiäkään kasaan?).

    MP-onnettomuuksien ehkäisytyötä voisi olla esim. turvallisen ajon (tai ennakoivan ajon) koulutus, jonka hinnasta saataisiin pois vähäisen...Muuten: tämmöiseen koulutukseen luulisi heltiävän rahnaa joltain ministeriöltä, jos olisi näyttöä sen onnettomuuksia vähentävästä vaikutuksesta (muutenhan koko koulutusta on turha järjestääkään).

    Itte asiassa liikenneturvallisuuskoulutus pitäis olla ilmaista vallan, jos multa kysyttäis...ei sinne kuiteskaan kaikki tuu.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  8. #68
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Vante @ Touko. 13 2005,16:37) kirjoitti
    Noo, antaa käyttäjien äänestää, tuloksella kun ei näemmä ole mitään merkitystä mihinkään...
    Noh, ei se ihan noinkaan ole - perusteluja on puolesta ja vastaan täälläkin, otanta jäi vaan lukumääräisesti harmittavan pieneksi.

    Jos nyt on seurannut näitä tapauksiam, eli kun joku poistuu keskuudestamme yläkerran nettifoorumeille niin kyllä noita kynttilöitä tuntuu ilmestyvän aika tasaiseen tahtiin.

    Itse en ole noiden kynttilöiden kannalla ollut koskaan, mutta toki jos se joillekin antaa paremman mielen niin miksei niitä voisi toisaalta olla. Itse olen jo oppinut ignoroimaan noi threadit jo omilta silmiltä.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  9. #69
    Jepu, itekin passaan "onnettomuus -triidit" kun menevät pelkäksi kynttiläksi. Harmi sinällään, että siellä välissä voi olla joku aihetta selventävä kommentti. Se jää sit näkemättä kun eip viitti selata mahdollisesti jopa 10 eri sivua noiden pelkkien kynttilöiden vuoksi.
    Pitäis saada noi erinäiset onnettomuusaiheiset -thread:it sellaiseen paikkaan, johon ei pelkillä kynttilöillä kommentoitaisi. Siellä olisi ainoastaan itse uutiset ja sitä tarkentavat kommentit.
    Eihän tällainen kuitenkaan tule onnistumaan, niitä candelaarioita tungettais varmaan sinnekin.
    ** Hengitä vapaasti **
  10. #70
    Noilla kynttilöillä täällä ei tee yhtään mitään, joten mielestäni koko kynttiläkuvakkeen saisi poistaa.

    Ja jos ihan oikeista kynttilöistä puhutaan, niin niissäkin ihmiset liiottelee.

    Jos/kun itse kuolen ajaessa, niin sille paikalle saa tuoda max. 3 kynttilää, tai itseasiassa toivoisin että tietyt henkilöt (2-3) tuovat siihen kynttilän, muiden ei tarvitse vaivautua...

    Ja itseasiassa, niin ei niitä kynttilöitä tarvitse edes tuoda tapahtumapaikalle, hautapaikalle riittänee...



    ZX-10R + ZX-6RR
  11. #71
    Huonompiinkin aiheisiin kulutetaan kaistaa.

    On se meikäläisen mielestä ihan hyvä että jengi voi hetkeksi pysähtyä miettimään ajoharrastuksen vakavempiakin puolia.

    Mulla ainakin hillitsee kaasukahvaa kun takaraivossa muistuu pari päivää sitten sytytetty virtuaalikynttilä.

    Nyt meen kirjoittaan kännissä threadiin
  12. #72
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Niille, jotka kynttilöitä laittavat, se on tarpeellista ja vastaavasti
    ne, jotka eivät laita, eivät koe sitä tarpeelliseksi.
    Miksi estää niitä, joille se on tarpeellista.

    Samalla periaatteella ne, jotka eivät koe moottoripyöräilyä
    tarpeelliseksi, voisivat kieltää moottoripyöräilyn tarpeettomana.

    Minulle on elämän suuria mysteereitä sellaiset seikat, että jotkut,
    jotka eivät jostakin tykkää tai eivät itse ymmärrä tai ole samaa
    mieltä, ovat kieltämässä sitä muilta. Aivan oikeasti kummallista.

    "Olut pitää ehdottomati kieltää ja lopettaa." - sanoo raittiusväki.




    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  13. #73
    *onhan se osoitus et on arvostettu motoristi kun kynttilä sytytetään, ja muistetaan miestä mennyttä. Mut Ajellaan varovasti velihyvät *



    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  14. #74
    Kyllä mä toisaalta jotenkin ymmärrän tän kynttilä hommankin, mutta toisaalta ihan oikeasti tuntuu että on muoti juttu. Aivan samalla tavalla kuin tuolla tien varsilla. En ole koskaan ymmärtänyt sitä miksi se kynttilä pitää sytyttää siellä onnettumuus paikalla, mutta voihan se olla että olen tunteeton hölmö.

    No kuitenkin jos palataan tähän palstaan. Kaipaisin ennemmin keskustelua onnettumuuksista ja niiden syistä ja seuraamuksista. En suinkaan reposteltavaksi iltapäivälehti tyyliin, vaan ihan oikeasti oppimis mielessä. Näin se vaan on että aina voi oppia toisen vahingosta jotain. Ymmärrän senkin että kun joku kuolee niin toiset tuntee syvää hiljaisuutta ja kokevat että antakaa koko jutun olla. Jokainen meistä reagoi tietenkin omalla tyylillään. Itse kuitenkin haluan pysyä hengissä ja välttämään riskejä prätkällä liikkuessani. Uskoisin että perhe kotona kuitenkin odottaa ainakin toisinaan kotiin tulevaksi.
    Sekavaa,mutta kait joku ymmärtää.
  15. #75
    Mun mielestä melko turhia.. En tiedä, että muut harrastajaryhmät tekisivät tällaista? Olis se vähän outoa, kun salibandynpelaajat pistää threadin pystyyn, aina kun joku potkasee tyhjää. Aina näitä sitten päivitellään ja ihmetellään, ja jotkut kehtaavat jopa alkaa arvostelemaan kuolleen ajotapaa ja asenteita, tyyliin "ihan oikein", "sitä sai mitä tilas" jne..

    Joka kesä tapauksia kuitenkin sattuu, vähän niitä on joka tapauksessa. Osaltaan nää kynttiläthreadit antaa sen kuvan, että niitä sattuis jotenkin paljon, joka ei kuitenkaan ole totuus. Usein näkee kommentteja "ei taas", "näitä on liikaa" jne..

    Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etten välittäisi. Tottakai se pistää miettii aina kun kuulee että on osunu, että taas joutuu moni suremaan.. Mieleen tulee kans, että täytyy todellakin olla tarkkana koko ajan tuolla liikenteessä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  16. #76
    Lainaa (freq @ Touko. 14 2005,03:59) kirjoitti
    Huonompiinkin aiheisiin kulutetaan kaistaa.

    On se meikäläisen mielestä ihan hyvä että jengi voi hetkeksi pysähtyä miettimään ajoharrastuksen vakavempiakin puolia.

    Mulla ainakin hillitsee kaasukahvaa kun takaraivossa muistuu pari päivää sitten sytytetty virtuaalikynttilä.

    Nyt meen kirjoittaan kännissä threadiin
    Samaa mieltä. Kyllä se kynttilä vaan pysäyttää ajattelemaan
  17. #77
    Kylläpä täällä paljon turhempiakin aiheita on pilvin pimein.

    Tämä pistää miettimään, ainakin osalla kynttilän sytyttäjistä, hieman tuota ikävämpääkin puolta. Ja ehkä jopa joskus vaikuttaa hetkeksi ajokäyttäytymiseenkin. Ja jos sillä säästää yhdenkin tarpeettoman vahingon niin tuhannet kynttilät ovat olleet sytyttämisen arvoisia.
  18. #78
    Turhiahan net on vainaja kannalta...mukavampaahan se on kun ilmoittaa ostanneen mopon ja muut kehhuu,se se tuntuu kivalta..mopon kehuminen tärkeempi * ...kuin motoristin menehtymisen muistoksi pelkkä * tai vaikka pikkumotoristin syntyminen maailmaan *...silti laitan kuoleman tappauksissa jos mahdollista....Niin tää on vaan mun mielipide,ei tarvinna ottaa herneitä....
  19. #79
    Juu, ei mulla sempualeen mityään sitä vastaan oo, että niitä sytytellään, kenties olisi ideaa laittaa oma puoli kynttilöille ja oma taphtuneiden onnettomuuksien (mielellään) syvemmälle pohdiskelulle. Ja taasen, se pohdiskelukin voi olla hiukan siinä ja siinä, kun sitä tahtoo juttu lipsahtaa tolle vainajan syyttelylinjalle. Ja siinä taas ei ole paljoa järkeä.

    Mutta samahan se on, kun meitä tuolta työhommista sanottiin irti, työkaverit sanoivat selän takana hetikohta että se-ja-se oli itse syypää jne...vaikka oltiin vaan ehkä hiukan rohkeampia avaamaan suumme ja puuttumaan asioiden kulkuun.

    Semmoista sanotaan inhimilliseksi käyttäytymiseksi.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  20. #80
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 14 2005,07:10) kirjoitti
    Joka kesä tapauksia kuitenkin sattuu, vähän niitä on joka tapauksessa. Osaltaan nää kynttiläthreadit antaa sen kuvan, että niitä sattuis jotenkin paljon, joka ei kuitenkaan ole totuus. Usein näkee kommentteja "ei taas", "näitä on liikaa" jne..
    Yksikin on liikaa...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  21. #81
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Touko. 14 2005,09:32) kirjoitti
    Ja taasen, se pohdiskelukin voi olla hiukan siinä ja siinä, kun sitä tahtoo juttu lipsahtaa tolle vainajan syyttelylinjalle. Ja siinä taas ei ole paljoa järkeä.
    Vainajan syyttelyä ei tulla sallimaan, olipa siihen aihetta tai ei.

    Se on sitä inhimillistä käytöstä, jota odotetaan kaikilta.
  22. #82
    Kuten joku kirjoitti, eihän niistä kynttilöistä vainajalle suurta iloa tai lohtua ole. Itse kuitenkin näkisin mielelläni kynttiläketjun esimerkiksi menehtyneen ystäväni muistoksi. Kyllä se hiukan lämmittäisi mieltä ja olisi kiva huomata, että noinkin moni sentään uhraa pienen ajatuksen kaverille..

    Ja samoin, kuten joku viisaampi jo kertoi, on täällä kyllä paljon turhempiakin "kato, apinalla on perseessä banaani" -juttuja..
    * Arctic Ranger *
  23. #83
    Mun mielestä kynttiläthreadit on turhia, mutta ei niitä tietenkään kieltää pidä. Ymmärrän, että moni haluaa sen virtuaalikynttilän laittaa, eikä siinä mitään pahaa ole. Vaikka jokainen elämä on tärkeä, en itse koe tarpeelliseksi osallistua johonkin viestiketjuun joka kerta, kun joku tielläliikkuja kuolee. Osanottoni ja myötätunto omaisille ja haikea mieli ennenaikaisen kuoleman johdosta syntyy mulle jokaista onnettomuusuutista lukiessa, oli se maantiellä, rakennuksella, mustasukkaisuussurma jne.

    Eri asia, jos uhri on joku tuttu. Toisissa harrastuspiireissäni osallistun näihin muistoketjuihin, mutta niissä yleensä kirjoitetaan jotain muutakin kuin kynttilänkuva. Pienissä piireissä harrastajat tuntevat toisensa ja noissa muistothreadeissa oikeasti muistetaan poismennyttä ystävää ja kerrataan ikimuistoisia yhteisiä hetkiä. Näistä henkilökohtaisista teksteistä on ollut usein lohtua myös omaisille (jos nyt mitkään sanat tai teot siinä tilanteessa enää lohduttaa).

    Onnettomuuden syiden pohdiskelu voi olla hyödyllistä, mutta kynttiläthreadiin se hukkuu. Ja vaikka kuinka tehtäisiin säännöt, että "älä kirjoita tänne vaan kirjoita tuonne pohdintasi", eihän niitä valitettavasti juuri kukaan muista/tiedä/jaksa välittää...

    Eli; ei kynttiläketjuja pitäisi kieltää, jos mahdollista, syitä voisi pohtia muualla, mutta käytännössä tilanne jatkunee kuten ennenkin, koska satojen käyttäjien tekemisiä on vaikea paimentaa...

    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 14 2005,09:46) kirjoitti
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Touko. 14 2005,09:32) kirjoitti
    Ja taasen, se pohdiskelukin voi olla hiukan siinä ja siinä, kun sitä tahtoo juttu lipsahtaa tolle vainajan syyttelylinjalle. Ja siinä taas ei ole paljoa järkeä.
    Vainajan syyttelyä ei tulla sallimaan, olipa siihen aihetta tai ei.

    Se on sitä inhimillistä käytöstä, jota odotetaan kaikilta.
    <span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Kiitos tästä. Se syyllistämisraivoaminen näissä topiceissa on saanut mut voimaan pahoin.</span>
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
  24. #84
    Lähetti: Touko. 20 2005,03:40

    --------------------------------------------------------------------------------
    olin r-kioskilla vetämässä päätäni täyteen kun näin viereisistä valoista lähtevän motoristin huudattavan moottoriaaan ja valojen vaihtuessa apautui mootoripyörä etutassu pystyssä etenpäin ja suoraan oikealta vanhoista valoista tulevaan traktoria jollan oli niin sanotusti pa-skakuorma päällä kohti ja suoraa tähän lavaa päin jossa oli tämä pas-ka/virtsa kuorma päällä johonka kuski sitten lähemmin tutustui on siinä hautausurakoitsialla hommaa.
    ja pyörä oli siinä vaiheessa mitä näin niin honda,kawasaki vai olikos se suzuki no japsi kumminki eihä mikää muu olis lähtenyt sillä tavalla käsistä (muutkin lähtee käsistä mut ei kuskin)

    Mun mielestä turhaa koko kynttilät. Miks vit*ssa pitää sytytellä jotai kynttilöitä?
    Onhan se tietysti vahinko, et näitä sattuu, mut mulla ei riitä sympatiat noille aivan turhille kuolemille, joita noi yleensä on(Keulimiset ja ylinopeudet).
    Paitti epäilen ton olevan pelkkä tsoukki koko jutun.
    Kirjotettu aamuyöllä, r-kioskilla vetää päätä täytee, traktori paskakuormassa ja toi pyöräsekoilu
  25. #85
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Punajuuret maistuvat todella pahalta .. minun mielestäni, mutta
    eipä ole koskaan juolahtanut mieleen, että ne pitäisi kieltää.

    Minä en lue Parnassoa.. vaikka ehkä pitäisi .. mutta silti en ole
    sen lopettamisen kannalla.

    Anoppi ei käy kalastamassa ja sen mielestä kaikki veneetkin ovat
    täysin joutavia ja turhia.

    Jos apinoilta kysyttäisiin ja miksipä ei kysyttäisi, niin banaanit ovat
    herkullisia.

    Gini on englantilaisille ihan oikein. Ne ovat ansainneet sen.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  26.  
  27. #86
    Nyt olen oppinut jättää nämä ketjut omaan arvoonsa. Newbienä aikoinaan oletin, että ketjuun tulee keskustelua kyseisestä tapahtumasta.
    Kun näkee, että taas on alkanut "keskustelu" motoristin kuolemasta ja tunnin aikana on tullut suunnilleen 7 sivua juttua, niin eipä ole vaikea arvata mitä siellä keskustellaan. Jääkön se ketju siis sivummalle...
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123