Katso äänestykset tulokset: Kynttiläthreadit turhia vai tarpeellisia? -

Äänestäjät
284. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Turhaa kaistankulutusta, puolestani voi "kynttiläkuvakkeen" vaikka poistaa

    132 46,48%
  • Tarpeellisia

    83 29,23%
  • Aivan sama, ei mielipidettä

    69 24,30%
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 86:sta
  1. #31
    Lainaa (tuittuli @ Syys. 08 2004,16:36) kirjoitti
    Älä aina jaksa lainaa mitä kirjoitan.En minäkään puutu 999r ketjun viesteihin,vaikka mieli tekisi.Sinä tunnet minut ja tiedät täysin miten ajattelen.Piste.

    Minulle se kynttilä foorumeissa on pelkkä hymiö.Niin monta ystävää ja läheistä on tuolla toisella puolella.

    Se siitä.
    Voi itku, tulipa nyt sanottua yhtään mitään. Näköjään huono päivä menossa... ANTEEKSI!!



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  2. #32
    Lainaa (Gixxerrr @ Syys. 08 2004,10:15) kirjoitti
    Turhaa. Jos nyt joku on poistunut verkosta paremmille suorille keulimaan, eipä se paljon siitä lämpene että jotkut virtuaalimotoristit jossain laittelevat hymiöitä nettiin. Ja aika pieni prosentti, että omaisetkaan näitä foorumeita seuraa.
    Ja taitaa useimmille olla vaan tapa laittaa se kynttilä palamaan, vaikkei voisi vähempää kiinnostaa jos joku Pertti jää Hondallaan Corollan alle jossain Pohjanmaalla.

    Tehkää ajoreissuja niiden kuolleiden haudoille/kuolinpaikoille, viekää se kynttilä sinne, jos muistaa haluatte.
    Erinomainen idea Mr. Provocations Unlimited! Tehdään muistoajelu tähän kesän loppuun porukalla EMPY:stä poistuneiden tai loukkaantuneiden motoristien kunniaksi.

    Suomi ympäri viestikisatyyliin, eli Hesasta Vaikkapa Turkuun ja sieltä muistomerkki Tampereelle jne. Olisko ideaa?
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  3. #33
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Tämä kynttiläjuttu on silläkin tavoin mielenkiintoinen, että täällä keskustellaan kieltämisestä. Olen luullut, että esim. minä olen niin vanha piru ja valmis kieltämään kaikenlaista - jopa elämää itseään - huomaankin, että nuoremmathan ne vasta jyrkkiä ovatkin. Kauhukseni olen todennut, että olen paljon joustavampi kuin kuvittelinkaan - monissa muissakin asioissa - vaikkapa nyt sitten siinä iänikuisessa keulinta-asiassa. Keulikaa, mutta älkää joutuko otsikoihin *yllytystä vai hyllytystä - hui*.

    Jos jostain ei itse pidä, niin tarviiko sitä olla kieltämässä muilta?

    Minäkään en pidä esim. Ginistä - se on kauheeta - mutta, jotka sitä moskaa juovat, niin se on ihan oikein heille. En ole koskaan edes kuvitellut kieltäväni Giniä. Sama juttu muidenkin asioiden kanssa.
    William Goldingin kirja Kärpästen herra kertoo oivallisesti miten nuoret voivat omissa maailmoissaan olla paljon kovempia ja julmempia muita kohtaan itse kehittämien sääntöjensä kanssa kuin mitä vanhempi väki ikinä sallisi. Siksikin on siis erinomaista, että yhteiskunta koostuu kaikenlaisista yksilöistä.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  4. #34
    Jäsen
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2002
    Lieto
    Mun mielestä noille ketjuille voisi tehdä oman muisto osuuden ja erottaa se pois tuolta turvallisuus keskustelun puolelta. En tajua miten nuo kuolemat ja kynttilät liittyvät turvallisuuteen.
    Toisaalta ei tuo kynttilän sytytäminen tuo onnetonta motoristia takaisinkaan. Joitakin omaisia se saattaa "helpottaa" tai tuoda pientä helpotuksen tunnetta. Näitäkään palstoja ei välttämättä kovin monet omaiset lue.

    En pidä noita kynttilä ketjuja sen turhempana kuin koko vieraskirja ja paskanjauhanta osiotakaan. Samat vitsit kiertää siellä ja loistavia gallupeja tyylin mittaa melasi ja saatko usein p*llua..

    Todella toivon, ettei mun ikinä tarvitse kenellekkään kaverille tai edes tutulle sytytellä kynttilöitä virtuaalisesti, puhumattakaan oikeasta elämästä.
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  5. #35
    MattiR kirjoitti:
    "Jos jostain ei itse pidä, niin tarviiko sitä olla kieltämässä muilta?"

    Nimenomaan tuota minäkin ihmettelen. Onko tarkoitus että kapellimestarit pitää huutoäänestyksen ja siihen on aina tyytyminen.?


    P.S. Joku mainitsi että paree viedä se kynttilä haudalle.
    Sanompa että ei ole. Hauta on ystävien ja sukulaisten hiljentymisen ja muisteluiden mesta.
    Pysykööt oudot kulkijat sieltä poissa.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  6. #36
    Lainaa (MattiR @ Syys. 08 2004,22:25) kirjoitti
    Tämä kynttiläjuttu on silläkin tavoin mielenkiintoinen, että täällä keskustellaan kieltämisestä. Olen luullut, että esim. minä olen niin vanha piru ja valmis kieltämään kaikenlaista - jopa elämää itseään - huomaankin, että nuoremmathan ne vasta jyrkkiä ovatkin. Kauhukseni olen todennut, että olen paljon joustavampi kuin kuvittelinkaan - monissa muissakin asioissa - vaikkapa nyt sitten siinä iänikuisessa keulinta-asiassa. Keulikaa, mutta älkää joutuko otsikoihin *yllytystä vai hyllytystä - hui*.

    Jos jostain ei itse pidä, niin tarviiko sitä olla kieltämässä muilta?

    Minäkään en pidä esim. Ginistä - se on kauheeta - mutta, jotka sitä moskaa juovat, niin se on ihan oikein heille. En ole koskaan edes kuvitellut kieltäväni Giniä. Sama juttu muidenkin asioiden kanssa.
    William Goldingin kirja Kärpästen herra kertoo oivallisesti miten nuoret voivat omissa maailmoissaan olla paljon kovempia ja julmempia muita kohtaan itse kehittämien sääntöjensä kanssa kuin mitä vanhempi väki ikinä sallisi. Siksikin on siis erinomaista, että yhteiskunta koostuu kaikenlaisista yksilöistä.
    Miksi kieltää kieltämistä, se ei ole minusta kovin sallivaa, mutta toisaalta mä olenkin tälläinen vanha pieru, joka tykkää sanaleikeistä...

    Vakasti puhuen, minusta keskustelussa ei kynttilöiden kieltäminen ole ollut pääpointti, vaan niiden käytön kohdentaminen johonkin sopivaan osioon, ettei tapahtumasta muuten kiinnostuneen tarvitse etsiä mahdollisia asiaan liittyviä "faktoja" satojen kynttilöiden joukosta.

    Kärpästen herran lukemisesta on yli 30 vuotta, mutta tämä lasten julmuudesta toisilleen kertova "viidakkoseikkailu" on muistaakseni täysin fiktiivinen aikuisen kirjoittama kuvaus poikajoukosta, en sen perusteella lähtis tuomitsemaan nykynuorisoa kovin tunteettomaksi. Omaa jälkikasvua kun katsoo, niin tuntuu, että asia pikemminkin päinvastoin, siellä ainakin kavereista välitetään kovasti.
    ArtoM
    Honda VF 750 S -83
    Honda Pan European ST1100 -90
  7. #37
    "Erinomainen idea Mr. Provocations Unlimited! Tehdään muistoajelu tähän kesän loppuun porukalla EMPY:stä poistuneiden tai loukkaantuneiden motoristien kunniaksi".

    Eihän tuo ollut ollenkaan hullumpi idea ihan oikeasti! Sillä ajolla voi korvata monta virtuaalikynttilää ja kaiken lisäksi tuo ylittäisi taatusti mediassa uutiskynnyksen. Saisimme lisää näkyvyyttä ja mahdollisesti jopa sitä 'kovasti menetettyä mainetta'.
    Ainoa osanottajamäärää mahdollisesti rajoittava juttu olisi se, että tuollainen muistoajo täytyisi varmaan ajaa aika lailla rajoitusten mukaan... siellä olisi aika kornia kerätä keulimissakkoja.
    * Arctic Ranger *
  8. #38
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (ArtoM @ Syys. 09 2004,09:47) kirjoitti
    Kärpästen herran lukemisesta on yli 30 vuotta, mutta tämä lasten julmuudesta toisilleen kertova "viidakkoseikkailu" on muistaakseni täysin fiktiivinen aikuisen kirjoittama kuvaus ...
    Se Goldingin Viljami taisi saada oikein kirjallisuuden Nobelin.

    Mitä fiktiivisyyteen tulee niin kaikki, jopa historiankirjoitukset, ovat fiktiivisiä. Historiakin tuppaa olemaan 'voittajan' historiaa tai poliittista historiaa ja helposti palvelee jotain tarkoitusperää (upea sana?).

    No, joo ... tuossa matkanvarrella oli kommentteja siitä, kun jotkut arvioivat onnettomuuksien tapahtumia lainkaan tuntematta tosiasioita, että siitä johtunee luultavasti osa ärsyyntymisistä ja 'kieltämisistä'.

    Faktaa on myös, että kaikki eivät lue kaikkia thredejä. Esim. itseltä jää monet tekniset nippelisäädöt kokonaan lukematta. Miksi eivät siis he, joita ko. kynttilä/kommentointi-ketjut ärsyttävät, jätä niitä lukematta, jos tuntevat huonovointisuutta tämän asian suhteen?




    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  9. #39
    Itse pidän uskontoa turhana heikon mielen kannikkeena.....ja silti en sitä tuolla kaduilla huutele "toisin kuin nuo hihhulit", sillä ymmärrän, että joku mikä saattaa tuntua minusta turhalta voi olla toiselle juuri se yksi tärkeä asia.

    Ei noissa kynttilä jutuissa mitään pahaa ole. Itse en niitä lueskele "sisältö yksipuolista", mutta jos sinne kerran paljon vastauksia tulee, eikö tuo kerro jotain kysynnästä? .....vai olenko nyt ymmärtänyt tän markkinatalous jutun ihan väärin......
    Ex hippi!
  10. #40
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Legolas @ Syys. 09 2004,10:21) kirjoitti
    ...Ei noissa kynttilä jutuissa mitään pahaa ole. Itse en niitä lueskele "sisältö yksipuolista", mutta jos sinne kerran paljon vastauksia tulee, eikö tuo kerro jotain kysynnästä? .....vai olenko nyt ymmärtänyt tän markkinatalous jutun ihan väärin......
    Kun meistä (koti)filosooffeista ei näytä olevan mihinkään, niin
    tarvittiin talousmies selittämään tämäkin asia sillä tavalla
    yksinkertaisesti, että menee paremmin jakeluun... *juuri näin*
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  11. #41
    Lainaa (MattiR @ Syys. 09 2004,10:15) kirjoitti
    Mitä fiktiivisyyteen tulee niin kaikki, jopa historiankirjoitukset, ovat fiktiivisiä. Historiakin tuppaa olemaan 'voittajan' historiaa tai poliittista historiaa ja helposti palvelee jotain tarkoitusperää (upea sana?).
    Taitaa meillä olla eri käsitys fiktiivi(nen)-sanan merkityksestä. Eiköhän se tarkoita kuvitteellista, siis ei-todenperäistä tapahtumaa tai asiaa. Fiktiivistä asiaa ei ole siis dokumentoidusti tapahtunut.

    Kaiken, jopa historiankirjoituksen tuomitsemisesta fiktiiviseksi et varmastikaan tarkoittanut...voittajan historia saattaa toki olla johonkin suuntaan värittynyttä, mutta ei se siiitä fiktiivistä tee.

    Asiaan liittyen, minä kun haluan lukea ne kommentit, mutta en halua kaivaa niitä satojen kynttilöiden joukosta.
    ArtoM
    Honda VF 750 S -83
    Honda Pan European ST1100 -90
  12. #42
    Sehän on jokaisen oma asia, laittaako kynttilöitä vai ei?
    Suzuki GSR600
  13. #43
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (ArtoM @ Syys. 09 2004,10:51) kirjoitti
    ...Kaiken, jopa historiankirjoituksen tuomitsemisesta fiktiiviseksi et varmastikaan tarkoittanut...voittajan historia saattaa toki olla johonkin suuntaan värittynyttä, mutta ei se siiitä fiktiivistä tee...
    Dokumentti Puna-Hilkan elämästä? Siinä on yhtä paljon totuutta,
    kuin Pohjois-Ossetian koulukaappauksessa Venäjän virallisten
    tietolähteiden mukaan. Historiaa? *höh*
    Minkäköhän moista mahtaakaan olla Pohjois-Korean historia?
    Luulen, että kynttiläthredien 'itsekeksityt' tapahtuma-arviot ovat
    lähempänä totuutta.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  14. #44
    Lainaa (MattiR @ Syys. 09 2004,10:59) kirjoitti
    Dokumentti Puna-Hilkan elämästä? Siinä on yhtä paljon totuutta,
    kuin Pohjois-Ossetian koulukaappauksessa Venäjän virallisten
    tietolähteiden mukaan. Historiaa? *höh*
    Dokumenttia Puna-Hilkasta en ole nähnyt, luulin hänen olevan satuhenkilö. Venäjänkielen taidottomana en ole seurannut Venäjän virallisia tietolähteitä, joten en voi verrata yllämainittujen fiktiivisyyttä.

    Olkoon ns. kynttiläthreadien tapahtumakuvaukset ja muut kommentit faktaa tai fiktiota, niin en halua lukea niitä kynttilän valossa.

    Ugh, olen kirjoittanut ja päätän tämän osaltani tähän. *
    ArtoM
    Honda VF 750 S -83
    Honda Pan European ST1100 -90
  15. #45
    Ettenkö olisi aistivinani, että "jos joku asia ei minua kiinnosta, kielletään se" .

    Asioilla on yleensä vähintään kaksi puolta ja niin on tällä kynttiläasiallakin. Mielestäni (ja olen tietysti oikeassa ) kynttiläketjut voisi koota johonkin selkeään paikkaan josta ne on myös helposti palautettavissa mieliin. Erikseen sitten vaikkapa turvallisuus-osioon pohdinta syistä tai seurauksista, jokaiselle siis mahdollisuus jeesustella tai kommentoida sellaista mistä joku voi vaikka jotain ottaa opiksikin.

    Virtuaalikynttilän sytyttäminen koskettaa onnettomuuden uhria tai uhrin omaisia varmaan yhtä paljon tai vähän kuin kynttilöiden sytyttäminen tai hiljaisten hetkien viettäminen maailmalla tapahtuneiden "onnettomuuksien" uhrien hyväksi. Itse sytyttäjälle se voi olla vaikkapa vain lyhyt hetki miettiä elämän realiteetteja. Tai sitten ei.

    Annetaanko kuitenkin ihmisille mahdollisuus tehdä itse valintansa tässäkin asiassa?

    Sen sijaan ylläpitäjät voivat päissään miettiä, mikä on paras paikka näille kynttilöille ja mikä taas muulle kommentoinnille ja keskustelulle.

    Ugh!
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  16. #46
    Minusta ko kynttiläviestit ovat turhia, no enpä niihin ole osallistunutkaan.
    ”Hetki, jolloin vanha krapula muuttuu känniksi, on herkkä kuin perhosen siipien kosketus.”
  17. #47
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (-V- @ Syys. 09 2004,16:24) kirjoitti
    Ettenkö olisi aistivinani, että "jos joku asia ei minua kiinnosta, kielletään se" .
    En tiedä mistä aistimuksesi saat mutta ainakaan threadin aloittajan toimesta tuota ei ole ollut tarkoitus ajaa.

    Kyllä, minun mielestäni kynttiläviestit nykyisellään ovat huonoja koska sinne sekaan hukkuvat ne onnettomuuteen liittyvät keskustelut joita on mielenkiintoista seurata.

    Ei tämä mikään Neuvostoliitto ole, jossa ylläpito päättäisi jotain tyrannimaisesti ja käyttäjät saisivat vikistä vaan. Jos näin olisi niin ei tätäkään mielipidekyselyä olisi laitettu pystyyn vaan ainoastaan kynttiläkuvake poistettu valikoimista jos jotain se olisi häirinnyt...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  18. #48
    Lainaa (Jassu @ Syys. 09 2004,17:14) kirjoitti
    Lainaa (-V- @ Syys. 09 2004,16:24) kirjoitti
    Ettenkö olisi aistivinani, että "jos joku asia ei minua kiinnosta, kielletään se" .
    En tiedä mistä aistimuksesi saat mutta ainakaan threadin aloittajan toimesta tuota ei ole ollut tarkoitus ajaa.
    Ei Jassu, aistimukseni ei lähtenyt threadin aloituksesta vaan oli ainoastaan "omassa päässä tapahtunut yhteenveto" tähän asti kirjoitetuista viesteistä . Toivottavasti olen väärässä .
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  19. #49
    joopaniin...

    Pistän nyt mielipiteeni tännekin, vaikka ketä nyt kiinnostaa

    Olen sitä mieltä, että 7 sivua kynttilöitä on turhaa.

    Mutta, olen sitä mieltä, että jonkunnäköinen "in memorian"-juttu ois hieno. Eli, näkemykseni on tämmöinen:

    Yksi otsikko, mihin joku valittu henkilö, ylläpitäjä, moderaattori, tai joku muu, hoitaisi kirjoituspuolen.
    Jos porukka sitten haluaa ottaa osaa tavallaan tai toisella taphtuneeseen, niin voisi vaikka laittaa nimensä tai nikkinsä alle. Eli ei vastauksia jos kirjoitettuun viestiin, vaan se yksi viesti, se yksi kynttilä, se yksi "runo" tai mikä lie, ja muut voisivat muokkaus tai vastaavalla toiminnalla laittaa nimensä alle, ja sillä tavalla ottaa osaa. Eli muita ei voisi enään lisätä juttuja, jeesustella, haukkua tai itkeä sen enempää.
    Olen myös sitä mieltä, että asia ei kuuluu turvallisuusfoorumiin. Poismenneille voisi tehdä oma osio, johon sitten asiasta kiinnostuneita voisivat mennä.

    Eli...oisko se ollut siinä?
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  20. #50
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Ei mitään omia foorumeita eikä mitään moderaattoreita.
    Olen spontaanisuuden puolella ja ne ketjut syntykööt sitten
    kun syntyvät ja niiden toimesta, jotka niitä synnytävät.
    Toivoisin, että niitä selaavat ne, joita se liikuttaa ja ne, joita ne
    ärsyttävät, jättäisivät ne sitten pienemmälle huomiolle.
    'Isoveli valvoo'-mentaliteetti kuoli Leninin mukana.
    Antaa kaikkien kukkien kukkia.
    Näin ajattelen minä - saa olla samaa mieltä, mutta ei tartte.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  21. #51
    kannatan kohtalaista vapautta näissäkin mieliä ja tuntehia liikuttelevissa asioissa. mitä lie kohtalainen vapaus. vapautta kirjoittaa mielensä mukaan, kuitenkaan menemättä henkilökohtaisuuksiin tai kirjoittamalla loukkaavasti saati herjaavasti. hurskas toive. vapaus johonkin ja vapaus jostakin. valvova taho joutuu olemaan kuitenkin valvovana tahona. enpä sano mittään, sen enempää. tai sanon, kaikkien puolesta ja kaikkia vastaan, sekä ihan päinvastoin.

    tässäkään ollut järkeä ja oli kuitenkin, ehkä.

    pöriö.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  22. #52
    Jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja mielen ilmaisuun.
    Kun katson jonkun antaneen kynttilän poismenneen motoristin muistoksi, arvostan minä sitä huomattavasti enemmän kuin että johonkin vitsiketjuun kirjoitetaan "heh" tai asiatekstiin "olen samaa mieltä".
    ...mielipiteitä...
    ...siniset silmät ja naurava suu...
  23. #53
    GriZzLy kirjoitti "Pistän nyt mielipiteeni tännekin, vaikka ketä nyt kiinnostaa"

    Ha! Minua ainakin. Yllä todiste että luettu on (tai ainakin osa kopioitu..)

    Totuus voisi olla aika lähellä ehdottamaasi. Arvostan kyllä muistamisen eleitä sinänsä mutta ainakin kynttilät ja kommentit tulisi saada erilleen. Miten, siinäpä kysymys.
    * Arctic Ranger *
  24. #54
    Mixei voi avata uutta sydeemiä niille jotka sitä haluavat?
    Mä ainkain olen tyytyväinen nykyiseen ja kynttilöitä sytyttelen jatkossakin kun siltä tuntuu ilman lainauksia ja esipuhujaa.
    Täällä tai jossain muualla.

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  25. #55
    Kynttilät voi olla jollekin ihan turha ja hän ei niitä silloin laita .

    Niillä, jotka niitä laittaa on joku syy siihen - ja laittajia on kuitenkin suht. paljon . Jos kynttilä saa yhdenkin laittajan miettimään hetken kynttilään johtanutta tapahtumaa ja/tai kyseistä motoristia, on se hyvä ja ansainnuit milestäni oikeutuksen olemassaoloon.
    Just More
  26. #56
    Mutta, en tiedä kuinka paljon tilaa nuo vievät, kaistaa, tai mitä sanoisi. Voipi olla että sillä minun ehdottamallani tavalla ei sevru rasittuisi. Noita tuppaa äkkiä kerääntymään yli 7 sivua, joten varmasti vie tilaa jonkun verran.Ja toisaalta niitä ei viitsisi poistaakaan...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  27. #57
    Lainaa (GriZzLy @ Syys. 10 2004,16:27) kirjoitti
    Mutta, en tiedä kuinka paljon tilaa nuo vievät, kaistaa, tai mitä sanoisi. Voipi olla että sillä minun ehdottamallani tavalla ei sevru rasittuisi. Noita tuppaa äkkiä kerääntymään yli 7 sivua, joten varmasti vie tilaa jonkun verran.Ja toisaalta niitä ei viitsisi poistaakaan...
    Täällä puhutaan servun tiloista ja rasittuneisuudesta. Tilaa vie mikä tahansa, mutta servun rasitus ei oikeasti tunnu missään, mitä tulee normaaleihin ikoneihin ja tekstiin nähden. Servu nimenomaan on siksi, että sitä käytetään. Ei sitä näillä kynttiläketjuilla tukkoon saa.
    Videot ja sen sellaiset leffanpätkät, jotka ovat kymmeniä megoja, vievät tiloja sekä resursseja sekä tietenkin hiton isot kuvat. Jos ajatellaan esim. erilaisista tilaisuuksista olevia valokuvia, niin ne ovat aivan totaalisti eri mittaluokassa. Teoreettisesti ottaen tilaa kyllä menee, mutta ovatko sitten kaikki 'tarpeettomat' pilkut, pisteet, mutta- ja ei-sanat, tai asiattomat ruokottomuudet tärkeämpiä?
    Kuolema on kuitenkin aika iso juttu. On totta, että eivät ne kaikki kuolleet ole tuttuja siinä mielessä kuin esim. veli, isä, äiti jne., mutta ovat ikäänkuin harrastuskamuja, kerhokavereita tai sinne päin.
    Kuten JIMJAKin totesi, niin kyse on myöskin yhteenkuuluvuuden tunteesta ja yhteishengestä.
    Resurssikysymykset ovat mielestäni kovin kaukaa haettuja ja haiskahtavat tekosyiltä - hieman keksityltä.
    Olen painiskellut tietotekniikan parissa jo vuosikymmenet ja edelleenkin. Haluaisinpa nähdä resurssivertailut vaikkapa vanhojen aiheiden säilyttämisien ja aktiivisten aiheiden välillä. Jos tilaa ja resursseja halutaan säästää, niin arkistointi, joka historioi vaikkapa 1v tai 2v tai jotain vuotta vanhemmat jutut, säästäisi melko reippaasti resursseja, jos nyt ylipäätään on mitään resurssipulaa yhtään mistään.

    Jos ajatellaan vaikka sitä raitiovaunujuttua silloin Mannerheimintiellä, niin on ilman muuta tärkeää, että porukat pääsevät tuulettamaan tunteitaan. Se(kin) oli sentään iso juttu, eikä kovin helpolla poistu(nut) mielestä.



  28. #58
    GriZzLy:n kanssa samaa mieltä.

    Silloin kun oli Konginkankaan onnettomuus niin oli joku sivusto minne sai tuikkaa kynttilän ja nimensä. En tiedä miten se sivusto toimi, kun en ole ATK nero, mutta yhdelle sivulle (mikä aukesi näyttöön) näkyi monta kynttilää ja nimiä kynttilöiden alla. En tiedä säästäisikö se tilaa, mutta ainakin yhdelle sivulle saisi monta kynttilää ja olisi omana osionansa kunnioittamaan vainajaa.

    Muistomesta ja päivittelyt ym. erikseen.
    On henkilöitä jotka oikeasti tietävät syyt ja seuraukset vaan aina on joku joka "tietää" paremmin kuin kuski vaikka ei ikinä edes olisi ajanut. Niihin törmää jokapaikassa (raviradalla vedonlyöjä tietää paremmin kuin Korpi mitä olisi pitänyt tehdä ja toimia hevosen kanssa sekä miten hevonen käyttäytyy, ralleja seuraava hallitsee auton paremmin kuin kuski ja tietty lukee nuotteja paremmin, uintia harrastava on parempi kuin Sievinen ja tietää miten kultamitali olisi voitettu jne.)

    Vain mun mielipiteeni....jälleen...
  29. #59
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kaistasta ja tilanpuutteesta ei ole huolta, nuo eivät ole mitään raskaita juttuja vaan kyse on enemmänkin viestiketjujen luettavuudesta jne...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Jassu @ Syys. 10 2004,17:18) kirjoitti
    Kaistasta ja tilanpuutteesta ei ole huolta, nuo eivät ole mitään raskaita juttuja vaan kyse on enemmänkin viestiketjujen luettavuudesta jne...
    niinpä ...


    HYVÄ, Jassu, aloitit oikein hienon aiheen. Minusta ainakin on hyvä, että ihmiset kertoilevat mielipiteitään. Tämähän on sikäli otollinen aihe, että ihan kaikki ovat oikeassa.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen