Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
  1. #1
    Ensi kesänä ajattelin ostaa kunnon pyörän, ja vaihtoehdoksi näyttää jäävän tuo 1400 GSX.
    Pyöriä olen jonkin verran nähnyt liikenteessä tänä kesänä, eli eiköhän joku sellaisen omista.
    Eniten kiinnostaa tässä vaiheessa tuo kulutus?
    Kaksi päällä ajettaessa varmasti hyvä pyörä, ja vääntöä luulisi riittävän. Moottorikin ilmeisesti hyvin kestäväksi todettu?Kertokaa jotain kommenttia mikä sai vaihtaamaan juuri tähän pyörään.
  2. #2
    Hauska peli jossa riittää vääntöä. Ei tartte vaihdella ohituksissa. Matka-ajossa mukava (pleksi auttaa mukavasti) ja kyytiläisellä riittää tilaa vaikka lehteä lukea * *
    Kulutusta en tarkkaan ole seurannut , mutta tankilla(24l.)olen ajellut tuollaiset 400km matka-ajoa (1 päällä), eli tuossa 5-6 l. tuntumassa .

    ps. Olisiko kellään tietoa, mistä löytäisi sähkökaavion ? Pitäisi hälytin asennella
  3. #3
    Mulla on GSX1400 ollut nyt 2 kuukautta ja ajettu 3800 km. Kulutus on ollut 5,0 - 5,9 l.
    Mahtava pyörä ajaa ja vääntöä piisaa, mukava ajella moottoritielläkin eikä tarvitse konetta huudattaa.

    Sähkökaaviota minäkin kaipailen, pitäisi myös häly asentaa.
  4. #4
    Mulla ollut ko. pyörä tämän kesän ja kertaakaan en ole sen ostamista katunut * Kulutus on pyörinyt 6.5-7 l. välissä - tulee joskus avattua tuota kaasukättä * * Helvetin jämäkkä ajaa = kulkee kuin juna. Kovempaa ajettaessa pyörää joutuu viemään mutkaan aika reippaasti ja maavara on aika pieni - tapit tahtoo ottaa helposti tiehen. Mutta hei - eihän tämä mikään muoviluoti olekaan *

    Vääntöä on aivan mahtavasti, mutta tuo suzukin tehonrajoitin pienillä vaihteilla on aika hanurista... Tosin eiköhän tuostakin jossain vaiheessa päästä eroon

    En tiedä löytyykö sähkökaaviota, mutta tuolta voi yrittää kysellä: www.gsx1400.org
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
  5. #5
    Tere!

    Minulla on kaavio, johon olen jopa saanut asennuspaikat (spyball) rustattua... Laittakaa viestiä, niin laitan s-postissa tulemaan?

    Myös tuo rajoittimen poistaja on tullut asennettua -> toimii!!

    Kiva pyörä kunhan vaihtaa akran tai vastaavan...

    Pleksiä en ole saanut toimimaan -> hirveät pyörteet jo 80km/h???
  6. #6
    Lainaa (Jesse James @ Syys. 02 2004,09:13) kirjoitti
    Minulla on kaavio, johon olen jopa saanut asennuspaikat (spyball) rustattua... Laittakaa viestiä, niin laitan s-postissa tulemaan?
    Suuret kiitokset!

    On se vaan mukava, kun täältä saa aina apua.

    Kiitos!
  7. #7
    9000km on mittarissa. Kulutus 5-6 litraa "pappa-ajossa". Kone on tosi mukava, vääntää alhaalta.

    Kustomin jälkeen keskinopeus on noussut vähän liiankin reippaasti. Ei paljon ylämäet tunnu.

    Vaihteisto on mielestäni vähän epätarkka.

    Kuorma päällä tuntuu perä vähän löysältä.

    Maa-vara on huono, pohjakosketusta on tullut parikin kertaa matkustajan kanssa.

    Toisesta takajousesta meni jäykkyydensäätö jumiin, lienee tyyppivika ainakin ulkomaisten käyttäjien mukaan. Iskari toki menee takuuna vaihtoon, mutta toimitusaika on pitkä.
  8. #8
    Lainaa (akipelto @ Syys. 07 2004,18:49) kirjoitti
    Toisesta takajousesta meni jäykkyydensäätö jumiin, lienee tyyppivika ainakin ulkomaisten käyttäjien mukaan. Iskari toki menee takuuna vaihtoon, mutta toimitusaika on pitkä.
    Minulla menee molemmat takaiskarit vaihtoon. On vissiin aika paha tyyppivika * Talven aikanahan nuo saa onneksi rauhassa vaihtaa. Taitaa olla aika paha valmistusvirhe noissa iskareissa. Jostain luin, että erääseen pyörään - olikohan Norjassa - olisi menossa jo neljännet iskarit. Ja kaikkiin ilmestynyt aina sama vika - esijännityksen säätö jumiutuu ja iskarit alkavat vuotamaan öljyä *

    Tuohan on jo aika vakava lapsentauti - liekö kellään tietoa miten tehdas on reagoinut tuohon ongelmaan?

    Muuten pyörässä ei mitään vikaa... *
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
  9. #9
    Kuulin kanssa huhua että takaiskareiden kanssa on ollut ongelmia. No, ainahan ne saa vaihdettua parempiin.

    Onko tuossa pöyrässä siis joku rajoitin, ja miten se vaikuttaa tehoon?
    Ja onko kalliskin operaatio poistaa se?

    Lähteekö tarpeeksi matala mörinä vakioputkilla vai onko aiheellista vaihtaa sliparit?
    Mitään korvia vihlovaa ääntä en pöyrältä halua, mutta matala miehekäs soundi on aina plussaa *



  10. #10
    "todella luotettavien" lähteiden mukaan gsx kärsii juuri noista lapsentaudeista ja minun mielestä ainakin todella muovisen näköinen, en osaa selittää mutta siltä näytti läheltä. Sitten taas yamaha xjs vai mikä lie 1300 on paljon viimeistellympi eikä näytä tippaakaan muoviselta kuten gsx, ei taida olla pahemmin tautejakaan 1300 napannut?
    Että jos on gsx ostamassa niin kokeile jammua ensin ihan vain varmuuden vuoksi!
    Put put put.
  11. #11
    Lainaa (screwdriver @ Syys. 08 2004,16:02) kirjoitti
    Kuulin kanssa huhua että takaiskareiden kanssa on ollut ongelmia. No, ainahan ne saa vaihdettua parempiin.

    Onko tuossa pöyrässä siis joku rajoitin, ja miten se vaikuttaa tehoon?
    Ja onko kalliskin operaatio poistaa se?

    Lähteekö tarpeeksi matala mörinä vakioputkilla vai onko aiheellista vaihtaa sliparit?
    Mitään korvia vihlovaa ääntä en pöyrältä halua, mutta matala miehekäs soundi on aina plussaa *
    "Tehonrajoitin" tuossa tosiaan on... niin kuin vissiin kaikissa suzukeissa? Tuon huomaa selkeiten siitä, että mopo ei vastaa niin herkästi kaasuun pienillä vaihteilla * Aika * tuommoiset viritykset - miksi tehdä +100hp pyöriä ja rajoittaa tehoja...

    Mites se nyt olikaan - tehonrajoitin vaikuttaa neljällä ekalla vaihteella puoleen kaasuun asti. Huippunopeutta tuskin rajoittaa tässä mallissa kuten bussissa ja gixxereissä? Viisaammat valaiskoon asiaa, jos haluavat *

    Helppohan tuo on poistaa - johtosarja irti ja väliin tuo "palikka". Markkinoilla on noita kaiken maailman g-packkeja ja ivan's tre - modeja joiden hinnat taitavat pyöriä jossain 150e hujakoilla. Olen kuitenkin ajatellut tilata ko. laitteen eräältä harrastajalta Englannista "hieman" halvemmalla. Suurkiitos vinkistä kuuluu eräälle orgin jäsenelle, joka vihjaisi asiasta * * Jos jotakuta kiinnostaa tilata samalla, niin pistäkää privapostia.

    Niin ja noista mörinöistä... siis onko niitä - no ei tosiaankaan Tuo putkisto on kunnon mehupilli ja äänet on sen mukaiset - melkein kuin singerillä ajaisi * Putkistohan tuohon mopoon, jos mihinkä kannattaa vaihtaa. Paino tippuu noin 15 kg ja teho tulee jotain 15-20 hp - tuosta voi laskea paljonko teho-painosuhde paranee * Ei vastaavaa hyötyä taida kovin moneen mopoon saada pelkällä putkiston vaihdolla ja ruiskun säädöllä ? Kertokaas arvon orggilaiset kokemuksia putkiston vaihdosta omaanne gsx1400:een...

    Niin ja kerätkää mulle kolehti niin saan ensi kesäksi varmasti tuon putkiston * * *
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
  12. #12
    Lainaa (MänTä @ Syys. 08 2004,18:52) kirjoitti
    "todella luotettavien" lähteiden mukaan gsx kärsii juuri noista lapsentaudeista ja minun mielestä ainakin todella muovisen näköinen, en osaa selittää mutta siltä näytti läheltä. Sitten taas yamaha xjs vai mikä lie 1300 on paljon viimeistellympi eikä näytä tippaakaan muoviselta kuten gsx, ei taida olla pahemmin tautejakaan 1300 napannut?
    Että jos on gsx ostamassa niin kokeile jammua ensin ihan vain varmuuden vuoksi!
    Kyllä olen tuota jammua käynyt katsomassa ja jopa koeajamassa. Ei tuntunut sopivalta omaan makuun.
    Kaikkein paras olisi omaan makuun Hondan CB 1300, mutta sen hinta menee liian kalliiksi.
    Pyörää ei siis osteta suomesta liikkeestä.
    Lisäksi Suzukin näyttää melko hyvältä jo valmiiksi omasta mielestä, muutama pieni muutos niin johan kelpaa.
    Moottori on käsittääkseni myös pirun kestävä tekniikaltaan joten ne iskari ongelmat ei niin paljoa huoleta.
    Ajamaan pitää vielä tietenkin päästä ennen ostopäätöstä.
  13. #13
    Juu saman havainnon äänien suhteen on tehnyt allekirjoittanutkin. Kertokaa omia kokemuksia jos olette vaihtaneet putket! Ja tarvitseeko välttämättä vaihtaa boxia jos vaihtaa putket? Jonkun tiedon mukaan omaa boxia voi säätää?
  14. #14
    juu ja ihan hiano on, naapurin sedällä kun on semmonen sinivalkoinen. motti yli kaksi kertaa isompi kuin minulla.
  15. #15
    Lainaa (SavonmäkiMC @ Syys. 12 2004,20:49) kirjoitti
    Juu saman havainnon äänien suhteen on tehnyt allekirjoittanutkin. Kertokaa omia kokemuksia jos olette vaihtaneet putket! Ja tarvitseeko välttämättä vaihtaa boxia jos vaihtaa putket? Jonkun tiedon mukaan omaa boxia voi säätää?
    Omaa boksia voi ja kannattaa säätää.. Muuttuu aika paljon herkemmäksi, varsinkin kun vielä pistät siihen sen TRE-modin...
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  16. #16
    Lainaa (jiitee @ Syys. 09 2004,08:51) kirjoitti
    Huippunopeutta tuskin rajoittaa tässä mallissa kuten bussissa ja gixxereissä?
    Ei syytä rajoittaa huippuja, koska pyörän tehokäyrä on aika erikoinen.
    Nimittäin 7000r/min jälkeen tehot laskee, eikä kone jaksa suurimmalla vaihteella (6:lla) kiertää "punaiselle"!
    Jos on vähän vastatuulta tai ylämäkeä, pyörä ei kelaa kuin 8000r/min, jolloin huippua on 200km/h todellista, ja mittarin näyttämää 235km/h.
    Kokeiltu on
    Teoriassakin pyörä voi ottaa huippua vain n. 230 km/h todellista, ennen kuin rajoitin puuttuu asiaan.
    Gsx ei ole suurten huippujen pyörä, eikä sitä ole sellaiseksi tarkoitettukaan.
    Tosin vauhdin hurmaan pääsee nakulla jo 200m/h todellista, käy meinaan melkoinen puhuri ja ranteet viruu 15 senttiä
  17. #17
    Moro!

    Gsx 1400 on PARAS pyörä. 12 vuotta kokemusta muoviohjuksista ja takas en vaihda! 1400 ja 250 motocross pyörä täydentää toisiaan hyvin. Hauskaa on niinkuin pitääkin *

    Mutta asiaan, mikä vehje tuo keulimisen rajoitin on ja miten siitä pääse eroon? Jos joku tietää, niin kertokaa nyt ihmeessä!

    Lisäksi olisin kaipaillut tietämystänne vaimentimiin liittyen eli mahtaako kukaan tietää mistä tuollaisia GSX1400 vaimentimia saa ja tarviiko jotain säätöjä, jos vaihtaa vaimentimet?
  18. #18
    Lainaa (GSX1400 @ Syys. 21 2004,21:13) kirjoitti
    Mutta asiaan, mikä vehje tuo keulimisen rajoitin on ja miten siitä pääse eroon? Jos joku tietää, niin kertokaa nyt ihmeessä!
    Tossa alapuolella topicci, yoshimuran rajoittimen poistaja juttu !

    Kyllä tosta SV:stäki löytyy viäntöä *
  19. #19
    Muistutus: Olen tilaamassa tässä ajokauden päätteeksi tuota rajoittimen poistajaa * Pistäkäähän infoa, jos kiinnostusta lähteä mukaan tilaukseen...
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
  20. #20
    Lainaa (jiitee @ Syys. 21 2004,21:58) kirjoitti
    Pistäkäähän infoa, jos kiinnostusta lähteä mukaan tilaukseen...
    Laitoin privaa...
  21. #21
    Pyörän ostopäätös polttelee jo. Onko ketään muuten lukenut sitä Biken 8/2002 numeron testiä? oliko siinä ihan testi, eli oli suoritusarvot mitattu jne. Joku nulikka oli varastanut lehden kirjastosta

    Onko ketään vaihdellut sliparia pyörään ja minkämerkkistä ja hintasta on ollut?

    Ei ole taidettu julkaista vielä kuvia ens vuoden mallista?
    Vaikka tuskin mihinkään muuttuu. Ainoa kauneusvirhe on nuo valkoiset vanteet
  22. #22
    Nyt mahdollisesti tosi tyhmä kysymys, mutta mikä "letku" lähtee tuosta alla olevan linkin pyörän öljyn täyttö paikasta? *


    " Lisäksi olisin kaipaillut tietämystänne vaimentimiin liittyen eli mahtaako kukaan tietää mistä tuollaisia GSX1400 vaimentimia saa ja tarviiko jotain säätöjä, jos vaihtaa vaimentimet?"
    -- Yamaha YZF R-6 --
  23. #23
    Lainaa (Theo @ Syys. 22 2004,13:57) kirjoitti
    Nyt mahdollisesti tosi tyhmä kysymys, mutta mikä "letku" lähtee tuosta alla olevan linkin pyörän öljyn täyttö paikasta? *


    " Lisäksi olisin kaipaillut tietämystänne vaimentimiin liittyen eli mahtaako kukaan tietää mistä tuollaisia GSX1400 vaimentimia saa ja tarviiko jotain säätöjä, jos vaihtaa vaimentimet?"
    Micronin vaimentimia saa vaikkapa Stormista. Ei tartte säätöjä, mutta säätö kannattaa tehdä, tulee parempi ja paljon herkempi. Jopa orkkis-putkilla oleva pyörä tulee paremmaks säädöllä. GSX hyötyy aika kivasti kun siihen vaihtaa vaimentimet, tietysti vielä enemmän kokoputkistolla.. Ja orkkis-boksia voi edelleen säätää, ei tarvii Commanderia tms..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  24. #24
    Lainaa (GSX1400 @ Syys. 21 2004,21:13) kirjoitti
    Mutta asiaan, mikä vehje tuo keulimisen rajoitin on ja miten siitä pääse eroon? Jos joku tietää, niin kertokaa nyt ihmeessä!

    Lisäksi olisin kaipaillut tietämystänne vaimentimiin liittyen eli mahtaako kukaan tietää mistä tuollaisia GSX1400 vaimentimia saa ja tarviiko jotain säätöjä, jos vaihtaa vaimentimet?
    Täältä löytyy tietoa tuosta rajoittimesta.
    Kuvan vaimentimet näyttäis olevan Blue Flame-merkkiset. Itse en ainakaan tiedä noilla olevan suomalaista myyjää. Korjatkoon joku, jos olen väärässä. Jos samanlaiset pitää olla, niin netin kautta saanee.



  25. #25
    Lainaa (Ytsför @ Syys. 22 2004,14:29) kirjoitti
    Kuvan vaimentimet näyttäis olevan Blue Flame-merkkiset. Itse en ainakaan tiedä noilla olevan suomalaista myyjää. Korjatkoon joku, jos olen väärässä. Jos samanlaiset pitää olla, niin netin kautta saanee.
    Jep, Blue Flame-putkethan ne siinä komeilee!
    Putkilla ei ole suomalaista maahantuojaa, mutta esim. googlesta hakusanalla "Blue Flame" saa tietoa putkista.
  26. #26
    Lainaa (jiitee @ Syys. 21 2004,21:58) kirjoitti
    Muistutus: Olen tilaamassa tässä ajokauden päätteeksi tuota rajoittimen poistajaa * Pistäkäähän infoa, jos kiinnostusta lähteä mukaan tilaukseen...
    Nyt on tilaus pistetty menemään ja kuumeisesti odotetaan Tre-modien saapumista * * *
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
  27. #27
    Syvä jiitee:lle. Odotellaan...
  28. #28
    Paketti on lähtenyt tänään liikenteeseen Englannista * Sain oikein seurantanumeron, jolla voi seurata sen kulkua... Toivottavasti homma toimii - alku on ainakin lupaava *
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
  29. #29
    Kiitoksia jiiteelle vaivannäöstä ja viikonloppuja
  30.  
  31. #30
    Kiitos kiitos - pitäähän näin hienon pyörän * omistajia auttaa *

    Tässä väliaikatietoja:
    Paketti on tällä hetkellä ulkomaanpostin toimituksessa... Eli kohta täällä... *
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen