Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 266:sta
  1. #1
    * Muista mopon talvisäilytykseen liittyvät asiat:

    - Varaa sopiva, mielellään lämmin tai viileä tasalämpöinen talvisäilytyspaikka

    - Öljyt, filtteri ja renkaat uusiksi ennen seisontaa, sillä puhtaat öljyt suojelevat konetta ja kytkintä. Uudet renkaat taas ovat syyskylmillä turvallisemmat, eivätkä kulu paljonkaan, koska syksyllä asfaltti on kesän jäljiltä hyvin tasainen.
    - Puhdista ja voitele ketjut ja rattaat
    - Nestesyyläreihin uudet puhtaat pakkasnesteet
    - Tankki täyteen bensaa lisäaineen kera, joka estää vettä erottumasta ja pitää kanavat puhtaana. Käytä konetta sen verran, että kaasuttimet ja suuttimet saa tuon lisäaineen myös
    - Puhdista ja vahaa maalipinnat
    - Kytke automaattinen akun ylläpitävä älykäs laturi talveksi, jos mahdollista. Estää akkua sulfatoitumasta ja starttaa hyvin heti kun kelit taas sallii. (Shopissa esim. Cetek)
    - nosta pyörä talveksi keskiseisontatuelle tai huoltopukille, jos mahdollista, niin renkaat pysyvät pyöreinä ja jouset eivät kuoleennu.

    * YMS. toimenpiteet, kuten jarrunesteiden vaihto uuteen, jos et ole pariin vuoteen vaihtanut. Lisätkääpä viestijonoon, jos/kun olen jotain tärkeää unohtanut.

    * Shopissa nyt myös XGear alusvaatteet! Suojaudu kylmältä ja viimalta syksyn ajoissa! Buffi ei riitä pakkasessa, vaan kunnon windstopperit ja alusasut peliin. Nahkoillakin tarkenee kun on asialliset alusvaatteet ja sukat.
    t. Spagu



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  2. #2
    Jousista kannattaa myös löysätä mahdolliset ylimääräiset säädöt / esijännitykset.
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  4. #4
    Vaihdoin öljyt 500km sitten, vielä noin 500km tulossa mittariin. Kannattaako nuo öljyt vaihtaa, vaikka ajettu vasta tuhat kilometriä.
  5. #5
    Lainaa (anajavi @ Syys. 08 2003,09:52) kirjoitti
    Vaihdoin öljyt 500km sitten, vielä noin 500km tulossa mittariin. Kannattaako nuo öljyt vaihtaa, vaikka ajettu vasta tuhat kilometriä.
    Mä vaihtaisin ennen talvisäilytystä öljyt kyllä, vaikka niillä ei paljon olisi ajettukaan. Mutta keväällä en vaihda ennenkuin vaihtoväli alkaa täyttyä...
  6. #6

    Hyvät on ohjeet, mutta kun ei aina oikein ymmärrä, mikä vempele on mikäkin

    Ja hyvä, että joku antaa täydellisen hyviä ohjeita, mutta kuka tekisi nämä kyseiset jutut mun pyörääni ...

    Pitääskö mennä johonkin kurssille ja saada sieltä oppia ?

    Että sillai näin ajokauden loppupuolella
    Koskaan en sano enää "en koskaan" ;-)

    Saunan takana on muuten vielä tilaa ;-)
  7. #7
    Mikäli haluaa säästää, niin eikös voisi vaan laskea öljyt pihalle syksyllä ja laittaa uudet sisälle keväällä, ainakin jos on lämmin säilytyspaikka?
  8. #8
    Lainaa (anajavi @ Syys. 08 2003,09:52) kirjoitti
    Vaihdoin öljyt 500km sitten, vielä noin 500km tulossa mittariin. Kannattaako nuo öljyt vaihtaa, vaikka ajettu vasta tuhat kilometriä.
    Öljyyn kerääntyvän veden ja rikin muodostaman rikkihapon pitoisuus kasvaa nopeasti ajettaessa kondensoitumisen ym seurauksena, ja niinpä öljyillä ei kannata ajaa paljon sataa kilsaa enempää jos ne meinaa talven pitää koneessa... eli sun tuhat kilsaa ajetut öljyt on yhtä huonot kuin vaikka kuusi tonnia ajetut litkut... Kannattanee vaihtaa....
    SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
  9. #9
    Lainaa (Mora @ Syys. 09 2003,13:35) kirjoitti
    Mikäli haluaa säästää, niin eikös voisi vaan laskea öljyt pihalle syksyllä ja laittaa uudet sisälle keväällä, ainakin jos on lämmin säilytyspaikka?
    Väärissä paikoissa ei köyhän kannata säästää, ja spekulointi voi tulla näissä hommissa kalliiksi. Paltiarallaa saman verran ne uudet öljyt maksavat syksyllä ja keväällä...
    SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
  10. #10
    Täänän vein moottoripyörän talvisäilytyspaketti sisältää talvisäilytysksen öljynvaihdon ja alkuperäisen öljynsuodattimen.
    -Akun latauksen.
    -Talvisäillystys tapahtuu lämimäsääs tilassa.
    Talvisäilytys-sopimus 2003-2004 maksaa 300erkkiä....
    Edessä pyörän laakerin kulunnet, ratas-paketti,ketju ja jompikumpi kumipyörät.. tuli kallis.. perkele...
    Kuinka teille talvisäilytys? etukäteen....
    *Viini, ruoka ja hyvä elämä*
    *ZX 10 R*
  11. #11
    Lainaa (Seppo@R850R @ Syys. 07 2003,11:39) kirjoitti
    Jousista kannattaa myös löysätä mahdolliset ylimääräiset säädöt / esijännitykset.
    Onkos noista oikeesti jotaki hyötyy? Epäilen että jouset tuskin kuoleentuu mopon omasta painosta paljoakaan talven aikana... ja loppujen lopuksi aika vähän se jousi siitä löystyy että vetää säädöt nollille... Vai tekeekös muut tämmösen tempun seisontaa varten?
    How can i be lost if i got nowhere to go...
  12. #12
    Kyllä esijännitys ja kuorma jouselta kannattaa pudottaa minimiin, niin jousen kestoikä kasvaa.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  13. #13
    Mites rengaspaineet?? ja onko talvisäilytys öljyillä jotain laatuvaatimuksia?? elikkäs kävisikö joku bilteman öljy ilman kytkimenlisäaineita? Jos konetta muutaman kerran talvenaikana pyöräyttää niin eikai se kytkin siitä ehdi vaurioitua? ...kun ei millään viittis laittaa kalliita öljyjä talveks kun pitää keväällä kumminkin vaihtaa suodatin ja litkut..
  14. #14
    Lainaa (Suitsatar @ Syys. 09 2003,10:45) kirjoitti
    Ja hyvä, että joku antaa täydellisen hyviä ohjeita, mutta kuka tekisi nämä kyseiset jutut mun pyörääni ... *
    Esim. Motovelhot tarjoaa talvisäilytyspakettia johon voi liittää syys- tai keväthuoltopaketin. Tai molemmat. Pesu tulee talvisäilyttäjälle kaupan päälle
  15. #15
    Hyvät ohjeet tuli Italolta, mut toi bensa juttu?? Ku yleensä mopojen käyttö-ohjeissa pyydetään tyhjentämään kaasarit ja tankki.
    Viime talvena vielä tyhjensin ja öljysin tankin, mut tänä talvena en aio.
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  16. #16
    Lainaa (LTD @ Syys. 12 2003,08:40) kirjoitti
    Mites rengaspaineet?? ja onko talvisäilytys öljyillä jotain laatuvaatimuksia?? elikkäs kävisikö joku bilteman öljy ilman kytkimenlisäaineita? Jos konetta muutaman kerran talvenaikana pyöräyttää niin eikai se kytkin siitä ehdi vaurioitua? ...kun ei millään viittis laittaa kalliita öljyjä talveks kun pitää keväällä kumminkin vaihtaa suodatin ja litkut..
    Ei muuta kuin uusi suodatin ja hyvät öljyt peliin. Ei niitä tartte heti seisotuksen jälkeen mihinkään vaihtaa. Tärkeintä on, että on uudet hapottomat öljyt talveksi koneessa.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  17. #17
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Taas alkaa kohta olemaan näiden pohdiskelujen aika selkeästi käsillä.

    Tuollainen akkulaturi pitäisi varmaan talveksi hankkia, shopista ei ainakaan enää tuntunut mitään tuollaista härkkiä löytyvän joten kysymys kuuluukin mistä noita saapi ja missä hintaluokassa pyörivät? Tarkoitus olisi sellainen härpäke hommata mikä voisi olla kiinni vaikka koko talven.

    Toinen kyssäri liittyy tuohon bensan lisäaineeseen jota käytetään kun tankki jätetään täyteen, eli mistäs sitä saa?

    Sitten vielä tuosta pyörän ylösnostosta, itselläni ei ole kuin takapään huoltopukki jolloin siis takapään saisin ilmaan mutta eturengas jäisi toki betonilattia vasten. Onko parempi jättää fillari kokonaan omille tassuille vai nostaa tuo takapää edes ilmaan?

    Itsellä on kerrostalon alakerrassa lämmitetty talli joten suurempia ongelmia ei taida olla tiedossa.

    Auttakee

    edit: olihan shopissa latureita, tuo pekan mainitsema 'cetek' on siellä nimellä 'ctek' jos joku muukin etsii...



    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  18. #18
    Sinähän aikaisessa vaiheessa olet liikkeellä, paras ajokausi vasta aluillaan.

    Mutta tässä omia kokemuksia:
    Lainaa (Jassu @ Elo. 21 2004,18:05) kirjoitti
    Tuollainen akkulaturi pitäisi varmaan talveksi hankkia, shopista ei ainakaan enää tuntunut mitään tuollaista härkkiä löytyvän joten kysymys kuuluukin mistä noita saapi ja missä hintaluokassa pyörivät? Tarkoitus olisi sellainen härpäke hommata mikä voisi olla kiinni vaikka koko talven.
    Olen ottanut aina pyörästä akun pois ja säilönyt sen viileässä paikassa ilman mitään latureita ja joka kevät pyörä on herännyt käyntiin. Eli en ole toistaiseksi löytänyt näille itsepurkaville ja lataaville latureille käyttöä.

    Lainaa (Jassu @ Elo. 21 2004,18:05) kirjoitti
    Toinen kyssäri liittyy tuohon bensan lisäaineeseen jota käytetään kun tankki jätetään täyteen, eli mistäs sitä saa?
    En ole laittanut tankkiin mitään lisäaineita, tankin vain piripintaan täyteen, jottei kondenssivedelle jää tilaa. Kaasarit olen tyhjentänyt bensasta. Ilman mitään lisäaineita olen pärjännyt.

    Lainaa (Jassu @ Elo. 21 2004,18:05) kirjoitti
    Sitten vielä tuosta pyörän ylösnostosta, itselläni ei ole kuin takapään huoltopukki jolloin siis takapään saisin ilmaan mutta eturengas jäisi toki betonilattia vasten. Onko parempi jättää fillari kokonaan omille tassuille vai nostaa tuo takapää edes ilmaan?
    Oma pyörä on ollut aina pyörän omalla keskituella. Eturenkaan alle olen laittanut pahvinpalasen, kun joku joskus mainitsi minulle ettei kummit tykkää betonista pitempi aikaisesta kosketuksessa, tiedä häntä onko siitä taikaa. Minulle kerrottiin joskus että jousituskin tykkää olla levossa ajokauden jälkeen, joten sitä neuvoa olen noudattanut.

    Pyörä minulla on aina ollut kylmässä, mutta kuivassa tallissa ja ongelmia ei ole ollut. CRC tai vastaavilla olen suojannut metalliosat, puhdistettuna ja vahattuna ja pyörä pressun alle piiloon odottamaan kevättä.
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  19. #19
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Mik@ @ Elo. 21 2004,21:08) kirjoitti
    Sinähän aikaisessa vaiheessa olet liikkeellä, paras ajokausi vasta aluillaan.
    Pitäähän sitä hyvissä ajoin ajatella asiat valmiiksi

    Lainaa kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Elo. 21 2004,18:05) kirjoitti
    Toinen kyssäri liittyy tuohon bensan lisäaineeseen jota käytetään kun tankki jätetään täyteen, eli mistäs sitä saa?
    En ole laittanut tankkiin mitään lisäaineita, tankin vain piripintaan täyteen, jottei kondenssivedelle jää tilaa. Kaasarit olen tyhjentänyt bensasta. Ilman mitään lisäaineita olen pärjännyt.
    Nojuu, mä ajattelin laittaa tota lisäainetta ja sitten pyöräyttää konetta muutaman kiekan että aina pääsee kaasareihin asti. En ole mikään mekaanikkoässä joten en tiedä osaanko noita kaasareita tyhjennellä...

    Lainaa kirjoitti
    Oma pyörä on ollut aina pyörän omalla keskituella. Eturenkaan alle olen laittanut pahvinpalasen, kun joku joskus mainitsi minulle ettei kummit tykkää betonista pitempi aikaisesta kosketuksessa, tiedä häntä onko siitä taikaa. Minulle kerrottiin joskus että jousituskin tykkää olla levossa ajokauden jälkeen, joten sitä neuvoa olen noudattanut.
    Thundercatissa ei keskitukea ole joten se ei valitettavasti ole mahdollisuus. Mitä muuten meinaat tuolla "jousituksen lepäämisellä"?

    Lainaa kirjoitti
    Pyörä minulla on aina ollut kylmässä, mutta kuivassa tallissa ja ongelmia ei ole ollut. CRC tai vastaavilla olen suojannut metalliosat, puhdistettuna ja vahattuna ja pyörä pressun alle piiloon odottamaan kevättä.
    Tuo mun talli on lämmin tosiaan joten en tiedä miten se sitten eroaa...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  20. #20
    Jäsen
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2002
    Lieto
    En ainakaan ite ole jaksanut akkua ladaskella, vaan olen about kerran pari kuussa käytellyt pyörää niin akkukin lataantuu siinä..

    Tosin biltemasta saa 8 eurolla ihan pätevän laturin. Enpä taida silti ruveta latailee vaan käyttelen edelleen. Murinaa on kivaa kuunnella
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  21. #21
    Mites noi stabilointiaineet sopivaan ruiskulla ja katalysaattorilla varustettuun koneeseen? Lähinnä toi katalysaattori mietityttää, toisaalta katti lähtee puis kun uusi putki saapuu
  22. #22
    Joo, ei nyt ihan ohjeesta käy aiheeseen, mutta kyllä siinä lähinnä näin on aina käynyt:

    1. Pyörä talliiin (lämmin), joskus pestynä, yleensä ei.
    2. Akun piuhat irti
    3. Hirveä suunnittelu mitä kaikkea pitää talven aikana tehdä.
    4. Huhtikuu menossa, tapahtuu herääminen
    5. Akku kiinni ja käyntiin
    6. Öljynvaihto (yleensä syksyllä venytetty koska kyllä sen talvella kerkiää....)
    7. Hirveällä kiireellä mopon pesu "kuivana" jotenkin tallissa.
    8. Vaha päälle, ketjut kireälle ja rasvat päälle.
    9. Soitto vakuutusyhtiöön: Nyt lähtee!
    10. *

    Eli "tyhmänä" on jäänyt renkaat maata vasten, yleensä vanhat öljyt, bensaa se mitä on ollut tankissa/kaasareissa, jouset jäykkinä.
    Ei ole ongelmia ollut akkujen, öljyjen, renkaiden kuin minkään muunkaan kanssa. Voi olla että pyörällä ajetaan tämän johdosta 130tkm 150:n sijaan, mutta sitten siinä käy niin.

    Tosin olen samaa mieltä että järkeväähän se olisi nuo kaikki ja paljon muutakin tehdä, mutta..... Kaikki tämä johtuu varmaan laiskuudesta/muustakin tekemisestä/siitä että mulle mopo on lähinnä hauskanpitoväline ja kulkuneuvo, pienoismalli on kirjahyllyssä koristeena, mutta osa meistä taas tykkää roplata, joten jokainen hifistelköön talvisäilytyksineen kuten pahaaksi näkee, keväällä kuitenkin mennään taas! *

    Pointtina lähinnä se että monella menee täälläkin ensi kertaa mopo talviteloille ja ohjeita haetaan, joten ei kannata jännäkakkaa laskea jos huomaa talvella että jotain jäi tekemättä.
    Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
  23. #23
    mitenkäs on kun jotkut suosittelevat noin teelusikallista moottori öljyä mäntien pääle tulpan reiästä.Tuntuis noin äkikseltään kyllä tarpeelliselta ,mitä olette mieltä
    "oikeassa momentissa"
  24. #24
    Lainaa (triangel @ Elo. 22 2004,11:54) kirjoitti
    mitenkäs on kun jotkut suosittelevat noin teelusikallista moottori öljyä mäntien pääle tulpan reiästä.Tuntuis noin äkikseltään kyllä tarpeelliselta ,mitä olette mieltä
    Kuulemma järkevää, varsinkin jos seisoo korroosioalttiissa paikassa, ts. paikassa jossa lämpötilat vaihtelee paljon --> ulkona/kylmässä/kosteassa. Ei siitä ainakaan haittaa ole, itse en vaan ole jaksanu katteita purkaa tulppien poistoa varten. *


    (Edit: Oonksmä nyt joku v**tun supervippi ku meni 500 rikki.... )



    Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
  25. #25
    Mulla mopo on seissyt aina ennen puolilämpöisessä tallissa, mutta nyt se ei ole enään mahdollista. Joudun jättämään sen avonaiseen autokatokseen. 3 umpi seinää, mutta 1 avoin. Tämmöisillä toimenpiteilä meinasin sinne viedä.

    - Pesu ja vahaus
    - Akku irti ja sisälle
    - Polttoaineen lisälitku koneeseen
    - Metallipinnat ehkä öljyän jollain?
    - Tulpan reiästä korkilinen öljyä per pytty
    - Pressu päälle

    Lähinnä arveluttaa, että milla öljyäis metalli/kromi osat. Ja niitä kun on paljon customissa. Vai eikö millään? Ei ole enne tarvinnut miettiä, mutta nyt lämpötila pumppaa suoraan samaa tahtia kuin ulkolämpö


    Ja vanhoilla öljyillä meinasin säilyttää, koska keväällähän pitäs taas vaihtaa kun keli on seilannut. Silloinhan öljyyn kondensoituu vettä?
    Se oli jo rikki kun tulin tänne...
  26. #26
    Lainaa (Intruder 1400 @ Elo. 22 2004,13:06) kirjoitti
    Mulla mopo on seissyt aina ennen puolilämpöisessä tallissa, mutta nyt se ei ole enään mahdollista. Joudun jättämään sen avonaiseen autokatokseen. 3 umpi seinää, mutta 1 avoin.
    No onhan tuo katos tyhjää parempi, mutta et sitten ole ajatellut mp-liikkeiden tarjoamaa lämmintä talvisäilytystilaa? Kyllähän siinä muutaman sata euroa säästää, jos säilyttää omissa nurkissa, mutta maksaako se sitten vaivan.



    http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
  27. #27
    Lainaa (Intruder 1400 @ Elo. 22 2004,13:06) kirjoitti
    Mulla mopo on seissyt aina ennen puolilämpöisessä tallissa, mutta nyt se ei ole enään mahdollista. Joudun jättämään sen avonaiseen autokatokseen. 3 umpi seinää, mutta 1 avoin. Tämmöisillä toimenpiteilä meinasin sinne viedä.

    - Pesu ja vahaus
    - Akku irti ja sisälle
    - Polttoaineen lisälitku koneeseen
    - Metallipinnat ehkä öljyän jollain?
    - Tulpan reiästä korkilinen öljyä per pytty
    - Pressu päälle

    Lähinnä arveluttaa, että milla öljyäis metalli/kromi osat. Ja niitä kun on paljon customissa. Vai eikö millään? Ei ole enne tarvinnut miettiä, mutta nyt lämpötila pumppaa suoraan samaa tahtia kuin ulkolämpö


    Ja vanhoilla öljyillä meinasin säilyttää, koska keväällähän pitäs taas vaihtaa kun keli on seilannut. Silloinhan öljyyn kondensoituu vettä?
    IHAN TAVALLINEN SILIKONI ÖLJY SPREINÄ ON AINAKIN OSOTTAUTUNUT HYVÄKSI
    "oikeassa momentissa"
  28. #28
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (triangel @ Elo. 23 2004,22:33) kirjoitti
    IHAN TAVALLINEN SILIKONI ÖLJY SPREINÄ ON AINAKIN OSOTTAUTUNUT HYVÄKSI
    Juu, mut ei tarvii HUUTAA!
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  29. #29
    no oma mopo viime talvenkin talvehti lämpimässä ja kuivassa tallissa, ja seuraavat jutut tein ennen seisontaan laittoa;

    - Pyörän peseminen ja pinttymien pois hinkkaaminen
    - Hana offille ja kaasarit tyhjiksi käyttäen
    - Tankin letku irti ja tankki tyhjäksi
    - Uudet öljyt koneeseen
    - Tulppien reijistä lusikalliset öljyvä sisään ja pari kertaa startilla konettta pyöräyttäen
    - Akku irti ja säilytykseen
    - Mopotin peiton alle sivuseisontatuelle, koska muutakaan ei ole.

    Ennen ajokauden alkua käynnistin koneen pariinkin kertaan ja annoin käydä lämpimäksi, pari kertaa jopa tuli jäisellä pihatiellä luisteltua. Talven pimeinä öinä annoin mopon nukkua, uutta osaa toki aina tuppaa eksymään vanhojen tilalle...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (duracl @ Syys. 08 2003,10:11) kirjoitti
    Lainaa (anajavi @ Syys. 08 2003,09:52) kirjoitti
    Vaihdoin öljyt 500km sitten, vielä noin 500km tulossa mittariin. Kannattaako nuo öljyt vaihtaa, vaikka ajettu vasta tuhat kilometriä.
    Mä vaihtaisin ennen talvisäilytystä öljyt kyllä, vaikka niillä ei paljon olisi ajettukaan. Mutta keväällä en vaihda ennenkuin vaihtoväli alkaa täyttyä...
    Mikset jätä nykyisiä öljyjä koneeseen talveksi ja vaihda vasta keväällä? Talven yli seisoneet öljyt ei välttämättä ole parhaimmat mahdolliset voiteluominaisuuksiltaan.
Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen