Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 212:sta
  1. #1
    Musta on jotenkin outoa että porukka ostaa jotain tehoputkia joilla saadaan muutama heppa lisää. Jos hintaa vertaa ja saatuja tehoja niin ei kyllä ole rahoille vastinetta. Menisi vielä jossain uudessa 10R:ssä/Busassa. Mutta maksaa 1000EUR teharista 8-10000Eur pyörään niin pistän nuokin rahat mielummin vaikka kokonaan tehokkaamman pyörän hankintaan tai Viaberillle pari donaa lisää ja sit varmasti lähtee:

    http://www.viaber.com/tuotteet.htm

    Nyt tehari kaverit vihaa mua
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  2. #2
    Minä ostaisin tehopöntön kyllä äänien takia.
    Kyllähän se mopo keuliikin paremmin, ainaki nakkikioskin jonossa. Ja keulimiskulma on suoraan verrannollinen hintaan.
    KTM 690SM
  3. #3
    Sorry, mutta musta kuulostaa vielä hölmömmältä laittaa tollaisia rahoja äänien takia. V*ttu, alkaako tällainen 3-kymppinen olee niin kalkkis ettei ymmärrä tän homman päälle
    Ei sen puoleen musta on komeita vehkeitä viritetyt mopot jne, mutta viritetään sit koko rahalla jos on aihetta. Sit kun mä voitan lotossa niin hommaan samanlaisen kuin Ghost Riderin uus turbo busa. Esittelen autotallissa kavereille ja tuntemattomille näyttelyissä, kun en kuitenkaan uskalla ajaa sillä
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  4. #4
    Ei autot ajele niin helpolla päälle, kun moposta kuuluu muutakin, kuin suhinaa Niin ja pitäähän naapureita aina vähän kiusata

    Itse asiassa äänistä päätellen, mulla taitaa olla teharit noissa parissa vanhemmassakin mopossa



    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  5. #5
    Nää on näemmä makuasioita, sitäpaitsi noi virikamat on edelleen myytävissä kun mopo vaihtuu toiseen.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  6. #6
    pyrin tekeen ite tollaset viriputket! siinä on sen vertta hyötyä et alavääntö hävii melkeen kokonaan vaikka seokset olis miten kunnossa...kansi/kannet, nokka, ja jos tarve vaatii ni männät, veivit ja kampura pitää työstää kans! mut saundeja pitää olla jokatapauksessa! soon juhlaa ku iso mäntä takoo!
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  7. #7
    Mulle sillä muutaman hepan tehon lisäyksellä ei ole hevon värkinkään vertaa merkitystä. Rupee vaan rassaan toi nokka/toisioketjun kilinä ym. äänet joita EI TARTTIS KUULLA. Joten putken laitan jotta Yammuni kuulostaisi MOOTTORIPYÖRÄLTÄ jonain päivänä. Sähkömopot sitte erikseen ku semmosia joskus kuitenki tulee...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  8. #8
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Äänet

    Lisäksi omassa pyörässä pelkällä putken vaihdolla poistui vääntökuopat melkein kokonaan -> ajettavuus ja vääntö parani huomattavasti.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  9. #9
    Meinasin ensin etten vaivaudu mitään tähän laittamaan, mutta pakko oli, perkele. Onhan se tarvike pönttö/putki yleensä paremman näkönen, parempi soundinen(lue;äänekkäämpi ) ja jos ei sillä nyt pelkästään kauheesti tehoja lisää tuu niin sitten hankitaan suuttimet, filtteri/t ja ties vaikka "bigborea" ja nokat tai vaikka turbo, niin johan saadaan isommatkin kyykkyyn. Moni tyytyy kuitenkin pelkkään ulkonäön kohennukseen sliparilla. Ja sehän on ihan helvetin okei! Tuskinpa monikaan ostaa autoihinsa aluvanteita sillä perusteella, että saadaan jousittamatonta massaa laskettua... On se kumma kun muutamien pitää aina parkua muitten makua/mieltymyksiä! Vituttaa tuommonen vaikkei pitäiskään.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  10. #10
    Ääntä olla pitää, katu-uskottavuuskin kohoaa uusiin sfääreihin kunnon putkella *
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  11. #11
    Vaihdoin Gixerini vakiopöntön Akraan lähinnä ulkonäön ja myös hieman äänien takia !

    Vakiopönttö on älyttömän kokoinen ja ääniä ei lähde ollenkaan, kun kyllä moottoripyörän nyt jotain ääntä täytyy pitää. Joskin Akralla tuo ääni alkaa olla jo siellä ylärajoilla...
  12. #12
    Kyllä se äänen takia tulee hommattua. Bonusta jos tulee pari heboa lisää
    Kawa rocks!
  13. #13
    Lainaa (Ron Jeremy @ Elo. 18 2004,21:12) kirjoitti
    Musta on jotenkin outoa että porukka ostaa jotain tehoputkia joilla saadaan muutama heppa lisää. Jos hintaa vertaa ja saatuja tehoja niin ei kyllä ole rahoille vastinetta. Menisi vielä jossain uudessa 10R:ssä/Busassa. Mutta maksaa 1000EUR teharista 8-10000Eur pyörään niin pistän nuokin rahat mielummin vaikka kokonaan tehokkaamman pyörän hankintaan tai Viaberillle pari donaa lisää ja sit varmasti lähtee:

    http://www.viaber.com/tuotteet.htm

    Nyt tehari kaverit vihaa mua *
    Ei se ole muiden ongelma jos sinulla ei ole rahaa ostaa putkea mopediisi. *

    Minulla on oikein kokoputkisto ja lisäksi todella suuri määrä kaikkea muuta kivaa erikoisosaa mopossa ja lisäksi muutama osa odottaa paikallee laittoa. Varmaan harmittaa.

    Tämä on harrastus, se ken haluaa rakennella mopoaan rakennelkoon, vaikka se ei jonkun tyhjätaskun mielestä taloudellisesti kannattavaa olisikaan.





  14. #14
    Lainaa (Ron Jeremy @ Elo. 18 2004,21:12) kirjoitti
    Musta on jotenkin outoa että porukka ostaa jotain tehoputkia joilla saadaan muutama heppa lisää. Jos hintaa vertaa ja saatuja tehoja niin ei kyllä ole rahoille vastinetta. Menisi vielä jossain uudessa 10R:ssä/Busassa. Mutta maksaa 1000EUR teharista 8-10000Eur pyörään niin pistän nuokin rahat mielummin vaikka kokonaan tehokkaamman pyörän hankintaan tai Viaberillle pari donaa lisää ja sit varmasti lähtee:

    http://www.viaber.com/tuotteet.htm

    Nyt tehari kaverit vihaa mua
    Eipä se aina peak HPsta ole kiinni. Saa saastekuopat pois ja esmes ärsyttäviä nykimispiirteitä pois tietyiltä kierrosalueilta.

    Kaupastahan SAA ihan suht hiljaisia (e leimalla) olevia slibareita joilla juuri noita 'saastekuoppia' tasataan pois, välityksistä riippuen se perkeleen väännön puute on just väärässä paikassa.

    PS. Jotkut vekottimet on ihan oikeesti perkeleen kuristettuja jo tehtaalta, sliparista saatava hyöty jossain vehkeissä voi olla marginaalinen ja joissain varsin huomattava.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  15. #15
    Lainaa (tykki @ Elo. 19 2004,08:49) kirjoitti
    Kyllä se äänen takia tulee hommattua. Bonusta jos tulee pari heboa lisää *
    jeeeah, ja muistakaa se vanha totuus et louder pipes saves lifes...
    pahimmat mokat ovat ne jotka jättää tekemättä...
    www.goexperience.fi
  16. #16
    Kysely ikä pukkaa joillekkin..

    onhan viriputkistoa/pönttöä hienompaa kattella ja kuunnella ku vakiota..
  17. #17
    NO NE ÄÄNET !!!!
    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  18. #18
    Äänet
    Jarrut on vauhdin surma!
    Kyllä siinä muavia pitää olla!

    Yamaha YZF-R1 -09
  19. #19
    Liikenneturvallisuus.

    Jalankulkijat kääntävät varmasti päänsä, eivätkä hypi kadulle mistä sattuu.

    PS. niin ja tietty siksi ettei ollu muuta tekemistä sille rahalle.
  20. #20
    Toistoa: ÄÄNET!

    Sen verran pikkupoikaa jokaisessä äijässä (ja miksei Mirjamissakin) on, että kyllä mopetin pitää kuulostaa mopedilta! .mot.

    Jos tuolta nyt jokunen hevosvoima tai vääntöä muutama newttoni johonkin löytyy niin avot, mutta kyllä se pääsyy taitaa olla katu-uskottavuuden lisääminen.
    <p>2002-2014</p>
  21. #21
    Lainaa (Jyri @ Elo. 19 2004,12:16) kirjoitti
    Ei se ole muiden ongelma jos sinulla ei ole rahaa ostaa putkea mopediisi. *

    Minulla on oikein kokoputkisto ja lisäksi todella suuri määrä kaikkea muuta kivaa erikoisosaa mopossa ja lisäksi muutama osa odottaa paikallee laittoa. Varmaan harmittaa.

    Tämä on harrastus, se ken haluaa rakennella mopoaan rakennelkoon, vaikka se ei jonkun tyhjätaskun mielestä taloudellisesti kannattavaa olisikaan.

    Veit jalat suustani! Juuri näin on!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  22. #22
    ÄÄNET!

    Toi tyhjäkäynti on sen verran pienellä, että tietää milloin peli on käynnissä.

    Niin ja saa niitä kannuja tosta 200,- ylöspäin, jos ei halua koko putkistoa.
  23. #23
    Ne äänet ne äänet.

    Miksi sitten immeiset odottavat korva höröllään, kun mopo laitetaan käymään

    Älkäämme tulko aikuisiksi.

    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  24. #24
    Lainaa (fjr cowboy @ Elo. 19 2004,22:06) kirjoitti
    Ne äänet ne äänet.

    Miksi sitten immeiset odottavat korva höröllään, kun mopo laitetaan käymään

    Älkäämme tulko aikuisiksi.

    Kai ne kuuntelijat on enempi motoristeja. Muut kiroavat mölyn aiheuttajan. Ei kaikki saa kicksejä prätkän äänestä vaikka me saisimmekin

    P.S. Mä olen niin köyhä että vakioputket riittää vaikka kone kuulostaakin ompelukoneelta.
  25. #25
    Lainaa (mikanrb @ Elo. 19 2004,22:20) kirjoitti
    P.S. Mä olen niin köyhä että vakioputket riittää vaikka kone kuulostaakin ompelukoneelta.
    Oon vaihtamassa talvella omasta pyörästäni Devil Trophy sliparia koko putkistoon. Hieno-, matala- ja kova-ääninen on tuo Trophy, mutta tarvittaessa orkkistasoa irrotettavan "db-killerin" ansiosta.Myyn siis silloin tuon kesän ajetun pömpelin pois....Eikä maksa kovin paljon...Ja jos kiinnostusta löytyy muiltakin, niin pistän huutokaupan pystyyn!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  26. #26
    Syyt:
    - äänet
    - ulkonäkö
    - liikenneturvallisuus
    - muiden (mm naapureiden) kiusaaminen
    - muut turhamaiset syyt, jotka parantavat egon puutteita

    Ennen luovun koko mopoilusta kuin äänistä! Kahdella viimeisellä uutena ostamallani mopolla en ole ajanut metriäkään vakioputkilla, eikä ole suunnitelmissa ajaa jatkossakaan. Jos tulen niin köyhäksi että ääniä ei ole varaa ostaa mopon ohessa, sitten vaikka kävelen mielummin .
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  27. #27
    Mitä he..etin järkeä on laittaa ääntä lisää? Itsellä oli ensimmäinen pyörä 80 Yamaha YZ tehdasviritteinen ja kilju niinku joku oopperalaulajatar. Nyt on viritteillä Honda cb joka tunnetaan hiljaisesta käyntiäänestä(ja pomminvarmasta koneesta) ja taatusti laitan hiljaisimman pakosarjan minkä löydän.
    Tuosta mennään...siitä on hyvä mennä!
  28. #28
    Lainaa (Ron Jeremy @ Elo. 18 2004,21:28) kirjoitti
    Sorry, mutta musta kuulostaa vielä hölmömmältä laittaa tollaisia rahoja äänien takia. V*ttu, alkaako tällainen 3-kymppinen olee niin kalkkis ettei ymmärrä tän homman päälle
    Ei sen puoleen musta on komeita vehkeitä viritetyt mopot jne, mutta viritetään sit koko rahalla jos on aihetta. Sit kun mä voitan lotossa niin hommaan samanlaisen kuin Ghost Riderin uus turbo busa. Esittelen autotallissa kavereille ja tuntemattomille näyttelyissä, kun en kuitenkaan uskalla ajaa sillä
    Loud pipes save lifes.. !!

    Termignoni tuottaa Dukaatin ST4s mallissa sellaset 10hv lisää dp-filsun kera ja muuuuhevan saundin, joka huomataan ja jota kunnioitetaan.

    Mutta se huipputeho nyt ei ole edes niin oleellista vaan parempi väääääntö ja kaasuvaste.

    Sivumennen todettuna..
    Kaasukahvan välitys läppiin tosin on lähes kaikissa mopoissa suunniteltu täysin päin vi**ua. Suora vaijerivälitys kaasuläppään. Mitään huonompaa ei oikein voi olla. Kai se täytyy ite taas rakentaa tuokin ja ihan melkein uusi peli.

    Aika outoa kun sitten ihmetellään, miksi taas joku kokematon 10R-kuski ajoi itsensä tolpan ympärille. Kai se lähtee käsistä kun kahva avaa ekalla puolella sentillä rakoa 50hv verran.. Tarttee meinaan olla aikas tarkka ranne, jos samalla laskee jarrua pois päältä yms.

    Jaa, että minkälainen sen pitäis olla vai? No progressiivinen tietenkin. Eka puoli kahvan liikeradasta pitäisi avata vasta 1/5 osa läppiä ja sitten loppumatka ne kokonaan. On muuten öbat ziljoona kertaa helpompi käsitellä.

    Onnistuu toisella vaijerikelalla josta n. 20cm välitanko läppäkoneiston vipuvarteen ja vipuvarsi lähtee 90 astetta kulmassa kaasuläppävipuun nähden. Siten eka sentti kahvassa avaa vasta muutaman asteen läppiä ja loput aina vaan nopeammin, kunnes läpät täysin auki vasta kun kaasu pohjassa.

    Kai siinä on taas 50g painoa säästetty.... Turvallisuus taasen unohdettu totaalisesti.

    Mutta siis tehoputkia ostetaan varmasti äänen ja paremman käytettävyyden takia. Ei pelkän huipputehon tietenkään.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  29. #29
    Käynti parani, kulutus laski, kylmäkäynnistys helpottu, teho nousi 4hp, vääntö parani 8Nm, paino tippu 3kg(ei mitään merkitystä, kun aamutortulla häviää painoa saman verran) ja nyt kuulee että moottori on käynnissä eikä pelkkää tuulipillin suhinaa. Lisäksi naapuri laitto kukkonsa pataan, kun aamuherätys tulee minun toimestani.
    edelleenkin kesää odotellessa
  30.  
  31. #30
    Jälleen sama vastaus: Eli Äänet *

    Ja rupesihan se Diversioni kiihtymäänkin säätöjen jälkeen. Itse asiassa aika paljonkin (Kuvia)

    Eikä maksanut paljoa tuo putkisto, 200 € ja alkuperäinen oli muutenkin naarmuilla. Ja paino putosi todella paljon, kun ne Diversionin entiset pöntöt painavat kpl saman verran kuin tuo koko putkisto yhteensä.
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen