Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 119:een 119:sta
  1. #91
    Lainaa (nevada @ Loka. 04 2006,00:31) kirjoitti
    Tietysti tässä tapauksessa on yrittäjän katsottava peiliin ja
    mietittävä mitä pitäisi tehdä toisin.
    Pienellä tsemppaamisella saattaa Okunkin uusi alku saada uu-
    den käytännön, joka on hyödyksi meille kaikille.
    Tuohon en jaksa uskoa.
    Yrittäminen on asenne kysymys, jos asenne on väärä "hälläväliä" tyyliä, ei yksikään yritys voi olla pitkäikäinen.
    Huonon maineen korjaaminen on erittäin vaikeaa, usein jopa mahdotonta.
    Kaikista ei vaan yksinkertaisesti ole yrittäjäksi
  2. #92
    Uskomiseen en ota kantaa.
    Kysymyshän oli cw:n saamaan äärimmäisen kielteiseen jutus-
    teluun ja suorastaan pöyristyttävään kohteluun foorumilla,
    niiltäkin jotka eivät ole lainkaan käyneet koko liikkeessä.
    Suomessa on paljon pikkufirmoja, jotka roikkuvat haudan par-
    taalla monestakin syystä, vähiten yrittäjähengen puutteesta,
    tai väärästä asenteesta.
    Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
  3. #93
    Motorarselle kysymys
    Oletkos yrittäjä itse, että oletkos kokeillut kuinka se Sinulta
    sujuu.
    "Kummisetää lainaten, pidä ystävät kaukana, mutta viholliset
    lähellä" Tässäkin tapauksessa Okku on ollut suhteesi tarkkana
    ja pitänyt Sinut asioista selvillä. Korostan, ettei minulla ole niin
    viha-eikä rakkaussuhdetta kyseiseen firmaan, vaan yrittämi-
    seen yleensä. Kävin varmuudeksi kaikki ketjut läpi, etten taas
    puhu läpiä päähäni. Cw ajoi kyllä laiturin ohi kovalla kolinalla ja
    jotenkin tuli kyllä käsitys, ettei kirjoittajatkaan saaneet jar-
    ruja päälle. Tunnen monta yrittäjää jotka tekevät yötäpäivää
    työtä ja koettavat saada jonkun mokan korjattua.
    Varsinkin yhdeksänkymmentä luvulla pankit tarjosivat valuut-
    taluottoja, jotka kaatuivat pommin lauettua. Vieläkin omalla
    alallani on yrittäjiä, jotka saivat onneksi vaihdettua lainansa
    pankkilainoiksi ja maksavat niitä vielä nytkin. Nyt on taas me-
    nossa sama buumi, joka vuorenvarmasti laukeaa silmille.
    Luikuri putsaa pöydän ja yrittäjä koettaa selvitä.
    Aika harva yrittäjä, jolla on hälläväliä asenne on pystyssä kah-
    ta vuotta kauempaa, niin tehokkaita ovat ristiinajot verottajan
    ja velkojenperinnän kanssa.
    Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
  4. #94
    pari vuotta sitten kaveri vei cagiva mitonsa huoltoo kyseiseen liikeesee joskus syyskuussa, ja sai sen seuraavan vuoden heinäkuussa. eikä ees vilkkuja ollu saanu kiinni
    GSX-R600 '04

    The further on the edge, the hotter the intensity
  5. #95
    Lainaa (MotorArse @ Loka. 04 2006,11:35) kirjoitti
    Lainaa (nevada @ Loka. 04 2006,00:31) kirjoitti
    Tietysti tässä tapauksessa on yrittäjän katsottava peiliin ja
    mietittävä mitä pitäisi tehdä toisin.
    Pienellä tsemppaamisella saattaa Okunkin uusi alku saada uu-
    den käytännön, joka on hyödyksi meille kaikille.
    Tuohon en jaksa uskoa.
    Yrittäminen on asenne kysymys, jos asenne on väärä "hälläväliä" tyyliä, ei yksikään yritys voi olla pitkäikäinen.
    Huonon maineen korjaaminen on erittäin vaikeaa, usein jopa mahdotonta.
    Kaikista ei vaan yksinkertaisesti ole yrittäjäksi
    Joo en jaksa minäkään uskoa Granlundien bisneksiin...Sen verran monta puljua kaantunu esim.Bikeworld,Granmoto ja autopuolella myös samanlaista "ammattitaitoa ja nyt ilmeisesti Cycleworld...
  6. #96
    Lainaa (nevada @ Loka. 04 2006,15:11) kirjoitti
    Suomessa on paljon pikkufirmoja, jotka roikkuvat haudan par-
    taalla monestakin syystä, vähiten yrittäjähengen puutteesta,
    tai väärästä asenteesta.
    Tästä aiheesta olisi mielenkiintoista keskustella pitempäänkin.
    Ehkä jollain toisella foorumilla. *Puheena olleeseen yrityksen toimintaan en ole ottanut kantaa, enkä ota, mutta *aivan pakko on kommentoida Nevadan *kirjoitusta. ( Lainaus yllä) .
    Siinä oli vähän *peinteistä "verottaja sen firman kaatoi" tai *" Pankki halusi * firman nurin, koska johtajan kaverilla oli saman alan firma" *- tarinan makua. ( meniköhän provosoinnin puolelle ? ) * * *

    Huono onni ( esim. yrittäjän vakava sairastuminen jne.) on varmaan ollut osallisena monen yrityksen loppumisessa ja taloudellisissa vaikeuksissa, mutta väitän siitä huolimatta, että että suurin osa *yritystoiminnan kriisiytymisistä ja yrityskuolemista johtuu huonosta johtamisesta: Joko strategisesta tai operatiivisesta. Tai molemmista.

    Olen ollut etuoikeutetussa asemassa ja saanut työskennellä yli 500 pienen yritysasiakkaan ( 1-10 hengen firmoja) *kanssa
    yrittäjänä rahoituskysymyksien parissa töitä tehden. Toiset menestyy, toiset ei. *Toiset selviää vaikka mistä, toiset ei juuri mistään. *Tähän kokemukseen perustan väittämäni.

    Oma valistunut arvaukseni yrityksen menestymisen salaisuudesta *on se, että *yrityksessä osataan itse tekemisen lisäksi myös olla jatkuvasti tuntosarvet tanassa. Seurataan ympäristöä ja päätellään sen perusteella mitä tuleman pitää. Sanottakoon sitä strategiseksi osaamiseksi. *

    Kuinkas se sanottiinkaan nettikielellä *aiheesta poikkeaminen ?



    Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)
  7. #97
    Arvoisa Karikoo
    Minähän kirjoitin, että monen yrittäjän aika kuluu omien
    mokien korjaamiseen. Allekirjoitan kyllä kirjoituksesi lähes
    kaikilta osin. Vaan yrittäjävetoisella firmalla on harvoin
    palkattuna visionääriä joka miinoista varoittaisi/kallista
    Parhaimmillaan kirjanpitäjä joka osaa hommansa ja jos
    häntä kuunnellaan kertoo kuukausittain missä mennään.
    En minäkään usko verottajan tai pankinjohtajan kaata-
    neen huom. enää ketään. Omat suunnittelemattomat
    investoinnit kyllä. Vuonna 1994 aikas monen yrittäjän
    tuolin alta nousi savua, kun pankit säntäilivät paniikissa
    kehnosti luototettujen rahojensa perässä ja taas on vähän
    sama meininki menossa. Poika rakentaa ja haki lainaa siihen.
    Ne lainatarjoukset olivat järkyttäviä. Kymmenen vuoden ajan
    vain korot ja sen jälkeen kakskymmentä vuotta lyhennyksiä.
    Yrityspuolella onneksi eletään varovaisemmin. Kyllä tämäkin
    kupla puhkeaa aivan varmasti.
    On tämä foorumi väärä paikka pohtia näitä, mutta en jaksa-
    nut enää lukea yksiviivaista yrittäjäkuvaa ylläolevalta herralta.
    Siis ei Sinulta, yhdyn mielipiteisiisi. Onhan se CW n´melkoinen
    Feeniks lintu, kun kerta toisensa jälkeen nousee tuhkasta sii-
    villeen.
    Nimimerkillä 29 vuotta yrittäjänä. nyt eläkkeellä.
    Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
  8. #98
    Lainaa (nevada @ Loka. 05 2006,04:58) kirjoitti
    Minähän kirjoitin, että monen yrittäjän aika kuluu omien
    mokien korjaamiseen.
    Juu. Totta haastat. Eilenehtoolla vaan katselin juttuasi yhdellä tai paremminkin puolella silmällä. Vino päivä, you know. Asiakkaille ei sovi vinoutta purkaa, eikä oikein kotonakaan. parempaakaan vaihtoehtoa ei löytynyt, kuin rähjääminen täällä. Sorry. Samaa mieltä olen kanssasi, että kyllä tässä pikoihin taas ihmetellään matalasuhdannetta. Toivottavasti ei siinä suuresti, kuin 90-luvun alussa.
    ( No, pitihän mun vähän kokeilla, saako nimim. Nevadan imaisemaan herneitä nenäänsä. - Laihat olivat kokeilun tulokset ;) )
    Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)
  9. #99
    Lainaa (karikoo @ Loka. 05 2006,20:52) kirjoitti
    Lainaa (nevada @ Loka. 05 2006,04:58) kirjoitti
    Minähän kirjoitin, että monen yrittäjän aika kuluu omien
    mokien korjaamiseen.
    Juu. Totta haastat. Eilenehtoolla vaan katselin juttuasi yhdellä tai paremminkin puolella *silmällä. Vino päivä, you know. Asiakkaille ei sovi vinoutta purkaa, eikä oikein kotonakaan. parempaakaan vaihtoehtoa ei löytynyt, kuin rähjääminen *täällä. Sorry. Samaa mieltä olen kanssasi, että kyllä tässä pikoihin taas ihmetellään matalasuhdannetta. Toivottavasti ei siinä suuresti, kuin 90-luvun alussa.
    ( No, pitihän mun vähän kokeilla, saako nimim. Nevadan imaisemaan herneitä nenäänsä. - Laihat olivat kokeilun tulokset ;) *)
    Onneks lainaan tarvitaan nykyisin kunnon vakuudet. Asia ei ollut niin silloin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  10. #100
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 05 2006,20:55) kirjoitti
    Lainaa (karikoo @ Loka. 05 2006,20:52) kirjoitti
    Lainaa (nevada @ Loka. 05 2006,04:58) kirjoitti
    Minähän kirjoitin, että monen yrittäjän aika kuluu omien
    mokien korjaamiseen.
    Juu. Totta haastat. Eilenehtoolla vaan katselin juttuasi yhdellä tai paremminkin puolella *silmällä. Vino päivä, you know. Asiakkaille ei sovi vinoutta purkaa, eikä oikein kotonakaan. parempaakaan vaihtoehtoa ei löytynyt, kuin rähjääminen *täällä. Sorry. Samaa mieltä olen kanssasi, että kyllä tässä pikoihin taas ihmetellään matalasuhdannetta. Toivottavasti ei siinä suuresti, kuin 90-luvun alussa.
    ( No, pitihän mun vähän kokeilla, saako nimim. Nevadan imaisemaan herneitä nenäänsä. - Laihat olivat kokeilun tulokset ;) *)
    Onneks lainaan tarvitaan nykyisin kunnon vakuudet. Asia ei ollut niin silloin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa.
    Ei siihen lainaan tarvita kovin kummoisia vakuuksia tänäkään päivänä.

    Pankeilla on niin kova kilpailu keskenään asiakkaista ja rahoitusyhtiöitä on ilmaantunut suomeenkin niin tiuhaan tahtiin että lainan saa aika helposti.
    <p>Ennen olin varma,enää en niinkään....</p>
  11. #101
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 05 2006,20:55) kirjoitti
    Lainaa (karikoo @ Loka. 05 2006,20:52) kirjoitti
    Lainaa (nevada @ Loka. 05 2006,04:58) kirjoitti
    Minähän kirjoitin, että monen yrittäjän aika kuluu omien
    mokien korjaamiseen.
    Juu. Totta haastat. Eilenehtoolla vaan katselin juttuasi yhdellä tai paremminkin puolella *silmällä. Vino päivä, you know. Asiakkaille ei sovi vinoutta purkaa, eikä oikein kotonakaan. parempaakaan vaihtoehtoa ei löytynyt, kuin rähjääminen *täällä. Sorry. Samaa mieltä olen kanssasi, että kyllä tässä pikoihin taas ihmetellään matalasuhdannetta. Toivottavasti ei siinä suuresti, kuin 90-luvun alussa.
    ( No, pitihän mun vähän kokeilla, saako nimim. Nevadan imaisemaan herneitä nenäänsä. - Laihat olivat kokeilun tulokset ;) *)
    Onneks lainaan tarvitaan nykyisin kunnon vakuudet. Asia ei ollut niin silloin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa.
    Tylyttäjälle
    Kyllähän ne vakuuksia vaatii niinkuin sanoit.
    Mutta kun kymmenen vuotta maksat pelkkiä korkoja,
    eikä velka vähene senttiäkään, saattaapi laina tulla
    hintoihinsa ja vielä lapsenlapsetkin sekaantuvat papan
    talokauppoihin.
    Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
  12. #102
    Lainaa (Säkki @ Loka. 05 2006,21:08) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 05 2006,20:55) kirjoitti
    Lainaa (karikoo @ Loka. 05 2006,20:52) kirjoitti
    Lainaa (nevada @ Loka. 05 2006,04:58) kirjoitti
    Minähän kirjoitin, että monen yrittäjän aika kuluu omien
    mokien korjaamiseen.
    Juu. Totta haastat. Eilenehtoolla vaan katselin juttuasi yhdellä tai paremminkin puolella *silmällä. Vino päivä, you know. Asiakkaille ei sovi vinoutta purkaa, eikä oikein kotonakaan. parempaakaan vaihtoehtoa ei löytynyt, kuin rähjääminen *täällä. Sorry. Samaa mieltä olen kanssasi, että kyllä tässä pikoihin taas ihmetellään matalasuhdannetta. Toivottavasti ei siinä suuresti, kuin 90-luvun alussa.
    ( No, pitihän mun vähän kokeilla, saako nimim. Nevadan imaisemaan herneitä nenäänsä. - Laihat olivat kokeilun tulokset ;) *)
    Onneks lainaan tarvitaan nykyisin kunnon vakuudet. Asia ei ollut niin silloin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa.
    Ei siihen lainaan tarvita kovin kummoisia vakuuksia tänäkään päivänä.

    Pankeilla on niin kova kilpailu keskenään asiakkaista ja rahoitusyhtiöitä on ilmaantunut suomeenkin niin tiuhaan tahtiin että lainan saa aika helposti.
    Kyllä yrittäjiltä vaaditaan aika hyvät vakuudet, nimimerkillä kokemusta on. Ja yrittämisestähän tässä tais olla kyse...



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  13. #103
    Karikoo
    Näetkös kuinka kiltti minusta on eläkkeellä tullut.
    Herneetkin upotan keväällä peltoon, en nenään.
    Ehkäpä ensi kesänä on aika lämmittää savusauna ja
    kutsua Sinut Ikaalisiin, kossun kanssa väitellä toisem-
    me pöydän alle, jookos
    Osa-aikainen maanviljelijä, mielipiteeni ovat omia ei välttä-
    mättä oikeita, kun kuulun kukkahattuihin
  14. #104
    Lainaa (nevada @ Loka. 05 2006,21:30) kirjoitti
    Karikoo
    Näetkös kuinka kiltti minusta on eläkkeellä tullut.
    Herneetkin upotan keväällä peltoon, en nenään.
    Ehkäpä ensi kesänä on aika lämmittää savusauna ja
    kutsua Sinut Ikaalisiin, kossun kanssa väitellä toisem-
    me pöydän alle, jookos
    Parahain Nevada.
    Olen pienen Gallian kylän asukkaiden ( Asterix &Co) kanssa samaa mieltä: Mikään ei voita kunnon väittelyä, keskustelua tai miksi sitä sitten nimitetäänkään. Näkökulmia asioiden eri kulmilta.
    Savusaunalla tai ilman. Hansikas on heitetty. Mahdollisen kutsun väittelyyn otan ilomielin vastaan; Luonnollisesti ilman turnajaisten järjestelypakkoa tai muita sitoumuksia Pohjois-Satakunnan suunnasta.
    Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)
  15. #105
    Lainaa (Marshal @ Elo. 25 2006,18:51) kirjoitti
    Toi kai nyt on jo ostohetkellä ollu melko selvää ettei tuu toteutumaan. Onneks se 2 vuotta kuuluu kaikille, ostit sitte mistä tahansa ton pyörän. Itte erehdyin kans ostamaan CW:stä pyörän keväällä. Never again. *
    Sen verran joutuu tähän takuuseen kommentoimaan, että ainakin oman pyörän kanssa tämä "2 vuotta kaikille" on kyllä käytännössä pelkkää puhetta. Merkkiliike kun ei voi takuuta hoitaa ilman maahantuojan lupaa (jota ei siis tässä tapauksessa enää ole). Heidän järjestelmässään lukee takuun kohdalla että ei voimassa. Suomen "virallinen maahantuoja" ei halua ottaa asiaan kantaa ja suoraan tehtaaseen on kuulemma turha ottaa yhteyttä. Takuu vastuu kuuluu kuulemma käytännössä sille, jolta maahantuoja on pyörän ostanut (vastuun seuraavaporras). Mutta minullahan ei pyörän alkuperästä ole mitään tietoa. Joten aika paha tässä on perätä oikeuksiaan.

    Suomen "virallinen maahantuoja" tosin lupasi kysellä vaihtolupaa suoraan tehtaalta, mutta kovin hitaasti tämä etenee...



    <p>Honda NTV650 Revere -90 -&gt; Honda CBR600 F -00 -&gt; Kawasaki KLE500 -05 -&gt; Honda CBR600 F -07 -&gt; KTM 990 Supermoto R -11 -&gt; KTM 690 Enduro R -17</p>
  16. #106
    mimmu
    hui hai olipahan luettavaa tämäkin ketju! onneksi edes muutama ihan järki kommentti..

    Se on toki hyvä että joistain asioista ollaan selvillä mutta kuten sanottu niin eiköhän kritiikki pitäisi olla rakentavaa eikä ihan torpeedolla alas mukaista...on ihan jees joskus infota joistakin asioista, mutta onko ihan asiallista puuttua täällä isommin toisten liiketoimintaan.

    Itse olen yrittäjäperheessä kasvanut ja nyt myös itse yrittäjä (sukuvika päässä) mutta sanoisin sen enempää kommentoimatta ettei kaikki ole niin musta-valkoista. omat vanhemmat selvinneet lama-aikana vaikkei helppoa ollutkaan ja aina ei luottoluokitukset ihan priimaa, mutta onneksi oli vanhat yhteistyökumppanit jotka uskoivat ja nyt ovat saaneet omansa vuosien mittaan monin verroin takaisin! tässä maassa ei perusduunilla yrittäjä juurikaan pääse rikastumaan mutta jos sillä elää niin sekin on jo hyvä, sillä kaikenmaailman maksut kyllä pitävät huolen siitä että rahanmeno on myös taattu. jos "ylimääräistä" jää niin se pääosin sijoitetaan tuotteisiin jotta on sitä mikä kiertää jne.ei siitä sen enempää.

    Ymmärrän hyvin jonkun harmit sillä itse en asioi esim.huonosti palvelevissa liikkeissä enää lainkaan ja se kaventaa jonkun verran tarjontaa ja yritän kuitenkin asioida aina sen hiukan pienemmän yrittäjän mökissä sillä sitä kautta kuitenkin se tarjonta pysyy silti jollain tolalla eikä vain isot firmat porskuta.

    Jos em.firma nyt on kuitenkin kaatunut?? tms.niin eiköhän siinä ole ihan tarpeeksi jo sillekin yrittäjälle ettei ole ihan pakkoa lapata enempää paskaa niskaan..? ihan vaan mun mielipide tämäkin mutta koitetaan ymmärtää ihan pikkiriikkisen muitakin ja muistetaan tuolla baanalla se perimmäinen ajamisen nautinto.
  17. #107
    Lainaa (Samson @ Loka. 16 2006,16:34) kirjoitti
    Suomen "virallinen maahantuoja" tosin lupasi kysellä vaihtolupaa suoraan tehtaalta, mutta kovin hitaasti tämä etenee...
    Merkkiliike hoitaa sen sitten omalla kustannuksellaan. Takuuta (joka on vapaaehtoinen myyjän, maahantuojan tai valmistajan myöntämä lisäarvo) ei saa sotkea virhevastuuseen (lakisääteinen). Moottoripyörän voi hyvinkin olettaa kestävän pidempään kuin 2 vuotta. EU:ssa käytetään yleisesti tuota kahta vuotta rajana, Suomessa on ajateltu tavaran kestävän pidempäänkin eikä siksi kahden vuoden automaattia ole. Virheistä voi valittaa suoraan maahantuojalla, ohi jälleenmyyjän. Valita virheestä, mutta älä vetoa takuuseen. Virhevastuu on paljon yksiselitteisempi.

    Yksityiskohdat vaikka Kuluttajaviraston yritysneuvonnasta.

    Linkki
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  18. #108
    Varmasti nämä asiat ajanmittaan selviävät...mutta...

    Kyse on kuitenkin oikeastaan siitä, että jos olisin pyörän ostanut "Suomi pyörä liikkeestä", niin huollossa olisi laitettu saman tien uutta osaa takuuseen. Nyt vain huollossa ilmoittivat että vikaa on, mutta mitään ei voi tehdä, koska heidän järjestelmänsä mukaan pyöräni takuu ei ole voimassa. Pyörällä on ikää n. 1 vuosi, joten tämän perusteella voisi muuta olettaa.

    Toisin sanoen ei juuri käytännössä lämmitä, että jollakin taholla on virhevastuu olemassa. Minulla ei ainakaan tällä hetkellä ole tietoa kenelle asia kuuluu ja keneen pitäisi ottaa yhteyttä.



    <p>Honda NTV650 Revere -90 -&gt; Honda CBR600 F -00 -&gt; Kawasaki KLE500 -05 -&gt; Honda CBR600 F -07 -&gt; KTM 990 Supermoto R -11 -&gt; KTM 690 Enduro R -17</p>
  19. #109
    Mä tein keväällä myös sen virheen, että ostin ekan uuden pyöräni CW:stä (blondi!! *). Ensin mulle myytiin viime vuoden malli uutena...halusin vaihtaa sen -06:seen, josta olin kaupatkin tehnyt ja siinä samalla sit tilailin laukkuraudan. Pyörää odotellessa meni muutama kuukausi ja oli pakko todeta, että ajokauden alkukin on aika häilyvä käsite *. Pyörä kuitenkin tuli, mutta laukkurautaa en saanut koskaan. "Parempaan emme pysty", oli myyjän kommentti.
    Kilviksi sain keltaiset koekilvet, jotka oli oikeesti poistettu käytöstä viime vuoden loka-marraskuussa "lukuisten väärinkäytösten takia"... Poliisihan ne sit vei. Liike jätti maksamatta myös vanhan vaihtopyöräni loppuvelan ja vasta kun tein asiasta rikosilmoituksen, velka hoidettiin pois.

    Luvatusta 4 vuoden takuusta vähensin jo omalla matikallani 2 vuotta, en nimittäin ajatellut edes huollattaa pyörääni CW:llä kaiken tämän jälkeen.

    Ekassa sadekelissä matkamittari (digi-) hajosi ja kukaan ei ole sitä suostunut huoltamaan, koska mun pitäisi kääntyä kuulemma myyjäliikkeen puoleen... Käännyin juu, mutta odoteltuani vastausta yli 5 viikkoa, CW menin nurin. Maahantuojalta olen tiedustellut tilannetta jo parin kuukauden ajan, mutta tuloksetta. Omaa rahaa en ajatellut mittariin laittaa, sen on kahdesti jo todettu olevan takuun piikkiin kuuluva vika (tiivisteet päästäneet kosteutta mittariin). Nyt mittarissa on 0 km edelleen mutta oikeasti 7500 km...kyllä fillarinkin mittarilla pärjää! *

    Kirjoitin kirjeen kesällä valmistajan Saksan konttoriin, mutta eivät ole Güntheritkään vastanneet...

    Eli elä siinä sitten ilman mittaria. Pyörä kuitenkin toimii ja seuraavat kaupat teen taatusti valtuutetulla maahantuojalla...
    "Hullujen huvit ovat halvat, mutta tällä asteella kaikki on jo ilmaista."
  20. #110
    No mikset Samson ostanu pyörääsi "Suomi-pyörä liikkeestä"?



  21. #111
    Olin kyllä ostamassa ja muutama myyjä ihan oikeasti myymässäkin, mutta lopulta homma kaatui siihen, ettei keskikesällä kohteena olleita pyöriä enää maahantuojan varastoista saanut ja vaikutti siltä ettei ollut enää saman vuoden aikana tulossakaan.

    Sittemmin olen näitä oppirahoja kyllä maksellut ja näköjään makselen edelleen, mutta sentään pyörä on nykyisin oma ja ajossa. Kulemani mukaan kaikkille ei käynyt yhtä hyvin.
    <p>Honda NTV650 Revere -90 -&gt; Honda CBR600 F -00 -&gt; Kawasaki KLE500 -05 -&gt; Honda CBR600 F -07 -&gt; KTM 990 Supermoto R -11 -&gt; KTM 690 Enduro R -17</p>
  22. #112
    Lainaa (Henby @ Loka. 17 2006,13:05) kirjoitti
    Mä tein keväällä myös sen virheen, että ostin ekan uuden pyöräni CW:stä (blondi!! *). Ensin mulle myytiin viime vuoden malli uutena...halusin vaihtaa sen -06:seen, josta olin kaupatkin tehnyt ja siinä samalla sit tilailin laukkuraudan. Pyörää odotellessa meni muutama kuukausi ja oli pakko todeta, että ajokauden alkukin on aika häilyvä käsite *. Pyörä kuitenkin tuli, mutta laukkurautaa en saanut koskaan. "Parempaan emme pysty", oli myyjän kommentti.
    Kilviksi sain keltaiset koekilvet, jotka oli oikeesti poistettu käytöstä viime vuoden loka-marraskuussa "lukuisten väärinkäytösten takia"... Poliisihan ne sit vei. Liike jätti maksamatta myös vanhan vaihtopyöräni loppuvelan ja vasta kun tein asiasta rikosilmoituksen, velka hoidettiin pois.

    Luvatusta 4 vuoden takuusta vähensin jo omalla matikallani 2 vuotta, en nimittäin ajatellut edes huollattaa pyörääni CW:llä kaiken tämän jälkeen.

    Ekassa sadekelissä matkamittari (digi-) hajosi ja kukaan ei ole sitä suostunut huoltamaan, koska mun pitäisi kääntyä kuulemma myyjäliikkeen puoleen... Käännyin juu, mutta odoteltuani vastausta yli 5 viikkoa, CW menin nurin. Maahantuojalta olen tiedustellut tilannetta jo parin kuukauden ajan, mutta tuloksetta. Omaa rahaa en ajatellut mittariin laittaa, sen on kahdesti jo todettu olevan takuun piikkiin kuuluva vika (tiivisteet päästäneet kosteutta mittariin). Nyt mittarissa on 0 km edelleen mutta oikeasti 7500 km...kyllä fillarinkin mittarilla pärjää! *

    Kirjoitin kirjeen kesällä valmistajan Saksan konttoriin, mutta eivät ole Güntheritkään vastanneet...

    Eli elä siinä sitten ilman mittaria. Pyörä kuitenkin toimii ja seuraavat kaupat teen taatusti valtuutetulla maahantuojalla...
    Saako udella että minkäs merkkinen/mallinen pyörä sul on?
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  23. #113
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 05 2006,21:28) kirjoitti
    Lainaa (Säkki @ Loka. 05 2006,21:08) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 05 2006,20:55) kirjoitti
    Lainaa (karikoo @ Loka. 05 2006,20:52) kirjoitti
    Lainaa (nevada @ Loka. 05 2006,04:58) kirjoitti
    Minähän kirjoitin, että monen yrittäjän aika kuluu omien
    mokien korjaamiseen.
    Juu. Totta haastat. Eilenehtoolla vaan katselin juttuasi yhdellä tai paremminkin puolella *silmällä. Vino päivä, you know. Asiakkaille ei sovi vinoutta purkaa, eikä oikein kotonakaan. parempaakaan vaihtoehtoa ei löytynyt, kuin rähjääminen *täällä. Sorry. Samaa mieltä olen kanssasi, että kyllä tässä pikoihin taas ihmetellään matalasuhdannetta. Toivottavasti ei siinä suuresti, kuin 90-luvun alussa.
    ( No, pitihän mun vähän kokeilla, saako nimim. Nevadan imaisemaan herneitä nenäänsä. - Laihat olivat kokeilun tulokset ;) *)
    Onneks lainaan tarvitaan nykyisin kunnon vakuudet. Asia ei ollut niin silloin 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa.
    Ei siihen lainaan tarvita kovin kummoisia vakuuksia tänäkään päivänä.

    Pankeilla on niin kova kilpailu keskenään asiakkaista ja rahoitusyhtiöitä on ilmaantunut suomeenkin niin tiuhaan tahtiin että lainan saa aika helposti.
    Kyllä yrittäjiltä vaaditaan aika hyvät vakuudet, nimimerkillä kokemusta on. Ja yrittämisestähän tässä tais olla kyse...
    No niitä vakuuksia kyllä vaaditaan, mutta luottojen ja lainojen koko onkin eri asia. Itse tässä kovasti ollut pankkien kanssa tekemisissä ja täytyy kyllä todeta että se mitä minä pystyisin alkuunkaan varmasti maksamaan on vielä pientä siihen mitä pankki/t tarjoaa ja mitä pidempään vitkuttaa sitä mielipuolisempia tarjouksia satelee. Kyllä ikävästi on todettava että suuri kupla vielä puhkeaa ja itse uskon sen olevan vielä suurempi kuin 80 luvulla. No jokainen tekee tässä ajassa itse päätöksensä ja osa kärsii.

    Cwhen sen verran että jos osaaminen on sitä luokkaa mikä maku minulle jäi, niin aivan oikein että tutisee. Koska niin paska ei kukaan voi olla etteikö ainakin itselleni tule tahallisuus mieleen. Ja jos ei ole tahallista niin lopettaisi hommat.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  24. #114
    Lainaa (Samson @ Loka. 17 2006,12:30) kirjoitti
    Toisin sanoen ei juuri käytännössä lämmitä, että jollakin taholla on virhevastuu olemassa. Minulla ei ainakaan tällä hetkellä ole tietoa kenelle asia kuuluu ja keneen pitäisi ottaa yhteyttä.
    OK. En tiennyt CW:n tuonneen itse mopoja jostain, kuvittelin liikkeen toimineen maahantuojan jälleenmyyjänä. Tässä tapauksessa soppa on kyllä hankala.

    Itse ottaisin suoraan valmistajaan yhteyttä, en mihinkään täkäläiseen konttoriin vaan sinne mistä mopo on CW:lle päätynyt. Ystävällismielinen selvitys miten olet tilanteeseen joutunut ja sitten odottelemaan josko sieltä tulisi hyviä ehdotuksia. Voi tietysti olla vaikea päätellä mistä se mopo CW:lle pätkähti. Tullissa luulisi tietoa olevan ellei muualla.

    Kurja homma kerrassaan.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  25. #115
    Samaa tässä jännitän ittekki, ettei vaan nyt mitään takuuseen kuuluvaa levähtäis. Siinä tapauksessa voi olla että joku vierailee Turkkusen toimipisteessä hieman asioimassa.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  26. #116
    Suzukihan se mun pyörä on...

    Lähteeks joku mun kanssa Turkuun?
    "Hullujen huvit ovat halvat, mutta tällä asteella kaikki on jo ilmaista."
  27. #117
    Lainaa (Henby @ Loka. 19 2006,10:42) kirjoitti
    Suzukihan se mun pyörä on...

    Lähteeks joku mun kanssa Turkuun? *
    Mennään kaikki!
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  28. #118
    Ja joku vielä uskaltaa kommentoida jotain, NOT!

    Enemmän kiinnostaisi tietää, mitä Tylyttäjälle kuuluu ja onko homma edennyt siten, kun oikeusvaltiossa kuuluisi?!?!
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  29.  
  30. #119
    Käytiin jokunen viikko sitten tutustumassa Raision putiikkiin. Oli kutsuttu paikalle lähiseudun suurimmat kerhot paikalle. Tarjoiltiin pullaakahviamakkaraa ja t-paitaa mainoksilla.Aki Ajo esitelmöi toiminnastaan varsin mielenkiintoisesti. CW:n uusi johto ja myymälän väki esittäytyi.
    Onnea vaan heille, sitä tulevat tarvitsemaan. Olisikohan kuitenkin kannattanut vaihtaa vaikka nimeä samalla... ehkä?
    Ex-955i
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234