Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Aikoinaan Winston Churchill sanoi: "Kapitalismi jakaa rikkaudet epätasaisesti, kommunismi köyhyyden tasaisesti."

    Tänään pääsin omakohtaisesti kokeilemaan Chruchillin ajatusta liikenteeseen sovellettuna. Nimittäin. Mikäli jos joku seisoo jonossa, kilometrien pituisessa sellaisessa, selväähän on, ettei kenelläkään muulla voi olla oikeutta päästä etenemään jouhevasti. Ehei. Mikäli minä seison jonossa, niin silloin seisovat kaikki muutkin. Kurjuuttahan on jaettava kaikille tasaisesti.

    Kävipä niin, että jäin helvetilliseen sadekuuroon Tampereen Pirkkahallin kohdalla ollessani päivän kestävällä minitourneella. Kello oli jotain 16:00 jälkeen ja vettä tuli niin, ettei paljon naurattanut. Ajoin Pirkkahallilta Vaasaan päin - Tampereen ohitustietä, joka on moottoriliikennetie varsin leveine penkereineen. Kuten paikkakuntalaiset tietävät, itse en tuolla liiemmin liiku, ruuhka-aikana ohitustie on täysin ruuhkautunut ja tukossa.

    Koska penkere oli niin leveä kuin oli, tein motoristin ratkaisun ja siirryin penkereelle rauhalliseen tahtiin ja aloin ajaa autojonon ohi. Näin pääsinkin etenemään erinäisiä kilometrejä samalla silmäillen seisovaa autojonoa. Kaikkien kannalta hyvä ratkaisu. Itse etenin johevasti ja toisaalta samalla vapautin yhden paikan jonossa. Kaikki hyötyivät.

    Kunnes päädyin suunnilleen romuautokeskuksen kohdalle. Eikä käynytkin niin, että joku ana*liyhdynnän tulos, todennäköisesti seksuaaliselta suuntautumiseltaan omaa sukupuoltaan preferoiva (i.e. lyhyesti h*mo) sattui huomaamaan minut penkereellä. Sitten alkoi tapahtumaan. Muun jonon seisoessa about paikallaan, tämän teiden ritarin viininpunainen Vectra lipui sujuvasti eteeni penkereelle. Aluksi tietenkin ajattelin tämän olevan pelkkää tarkkaamattomuutta, tällaiseenhän saa varautua ja siksi onkin syytä edetä varovasti lane-splitatessa yms. harrasteissa.

    Auton siirryttyä hetkeksi keskemmälle, kiihdytin vähän, kunnes auto alkoi lipumaan jälleen eteen penkereelle. Siihen se sitten jämähti. Ei. Mikään ei auttanut. Valojen vilkuttaminen tai vastaava. Ehei. Vectran onnellinen omistaja ryhtyi ajamaan koko ajan pitkin pengertä onnistuen romuautokeskukselta aina Nokian liittymään saakka (monta kilometriä) käymään kolme tai neljä kertaa jopa hiekan puolella. Missään nimessä minua ei kuitenkaan voinut päästää ohi. Ei. Olisihan se ollut niin h*lvetin väärin, jos olisin päässyt etenemään muita haittaamatta pengertä pitkin ja nopeammin kuin kohtaamani "liikennekouluttaja".

    Niin. Minua ennen Vectran ohi ajoi muutamia mopottimia, jotka näin edessäni tekemässä tasan samaa operaatiota kuin tein itsekin. Romuautokeskuksella sitten kuskilla ilmeisesti iski suunnaton intohimo jakaa hitaasti etenemisen kokemus myös motoristien kanssa. Selväähän on, että jos Hän seisoo liikenteessä, siinä seisovat muutkin.

    Lopulta kuski kääntyi Nokialle, jonne seurasin perässä. Heti ensimmäisissä liikennevaloissa kävi tuuri. Pääsin Vestran rinnalle. Herrasmiehenä suhtauduin tietenkin etenemiseemme ja kuskin ajotaitoihin kunnioituksella. Ihan kuka tahansa ei noin vain pystykään estämään muiden tielläliikkujien sujuvaa etenemistä ja ajamaan muutamaan otteeseen siinä itse tieltä. Kunnioitukseni merkiksi, käytin käden kerran kaasulla, jolloin Vectra-kuskin huomio sattui kiinnittymään minuun. Merkiksi onnistuneesta suorituksesta nostin peukaloni pystyyn ja tein sitten "OK" merkin. Kumartaessani syvään, käsi tietenkin sydämellä, kuski alkoi jostain syystä katsoa muualle. Sitten ajoin pois. Varmaan seuraava haaste tälle herralle on pysäyttää Vectransa keskelle tietä ja pysäyttää kaikki tietä pitkin kulkeva liikenne. Sehän olisi tosimiehen teko se.

    Panee vaan miettimään, mistä näitä sikiää... Ei h*lvetti. Jos en itse pääse etenemään, eihän silloin ole oikein, että toisenlaisella kulkuneuvolla kulkeva pääsisi. Ei. Ei ainakaan, jos sen voi estää. No. Tulipahan avauduttua. Herää vain kysymys, miten tuollaisella psyykkeellä varustettu ihminen yleensä saa kulkea "vapaana".



  2. #2
    Maa on suomi ja ihmiset on tuollaisia. Paska mäihä. Olisi pitänyt syntyä pikkusen lännempänä ja parituhatta kilsaa etelämpänä.

    Nuo idiootit lähtisi todella nopeasti kierrosta kunhan suurin osa autoilijoista sisäistää riittävän selkeästi että se on niidenkin etu että urakka joutuu. Ei nuo pässitkään ole niin tyhmiä, että tekisivät saman tempun takaa tulevalle paloautolle, tai jos olisivat, niin ympärillä olisi se viisi autollista muita jotka saattaisi leipoa lättyyn.

    Jos nykyään ajaa moottoripyörällä on siinä ryhmässä jonka turvallisuus saati sujuva liikennöinti ei todellakaan kiinnosta ketään - ja todennäköisesti jossain pohojammaalla tuollaista tekemällä saisi vaan kehuja ja ilmaista kaljaa, mutta onneksi siellä ei ole liikennettä ruuhkiksi asti.

    Ei mua oikeastaan mikään muu ota päähän kuin se että en ole vieläkään saanut muutettua täältä muualle. Eikä sillä väliä onko ne asiat oikeasti paremmin vai ei, vieraassa ympäristössä siihen vaan menisi vuosi tai pari että näkee kaiken olevan ihan samalla tavalla.

    Oho. Tilitys.
  3. #3
  4. #4
    Mulla kävi vähän vastaava tilanne Kehä III olin menossa petikon kohdalla ruskeasannalle niin eiköhän juuri siinä askon kohdalla ollut ketjukolari jono seisoi joten rupesin ajeleen pientareella ja välillä keskiviivalla sama homma löytyihän sieltä jonosta joku volvo kuski mikä rupes kiilaamaan mua rekan ja volvon väliin olin ihan tyynenä siinä välissä hetken ja ja heti kun sain stongan peilin oikealle puolelle niin ei muuta kun hanaa ja pois välistä tietenkin siinä tuli hieman ahdistava olo kun oli rekka toisella puolella oli kyllä aika lähellä ettei mennyt hermot ja tullu nyrkki tappelu volvo miehen kanssa mutta onneks maltoin mieleni koska oli kiire hakemaan uutta prätkää.....että tämmöistä välillä
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
  5. #5
    Yep, mulle on muutaman kerran tööttäilty kun olen tuota vastaavaa harrastanut. Kateuttahan tuo on, ei mitään muuta.
    GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
  6. #6
    Kyllä huomaa, että ollaan Suomessa. Täällähän ei ole tärkeää, että itsellään menee hyvin, vaan että naapurilla menee yhtä huonosti tai mikä parasta vielä huonommin.

    Italiassa autot tekivät oikein tilaapientareelle tai jonojen väliin, kun pyörällä ajoi ruuhkassa. Sitten kun tuli tilanne, että halusin jonoon tkakaisin, niin vilkkun päälle laitto sai aina autoilijat tekemään tilaa myös jonoon. Kyllä se tuntui oudolta. Yleensä täällä pohjolassa saa kilata itsensä väkisin autojonoon.

    Saksassa taas oli tosi paha ruuhka tietöiden takia ja ajoin autojonojen välissä n. 30 min. Kukaan ei yrittänyt peitellä, mutta toisaalta tilaakaan ei juurikaan tehty.

    Ilmeisesti pipo kiristyy sitä tiukemmlaae mitä pohjoisemmaksi tullaan..

    Itse teen pyörälläkin tilaa autoille, jos minulla ei ole ihan kauhea kiire. Ihan vain siksi löysään kaasua tai jopa jarrutan välillä, vaikka minulla olisi etuajo-oikeus, koska liikenne sujuu paljon paremmin, kun kenenkään ei tarvitse kokonaan pysähtyä.
  7. #7
    Lainaa (Harri @ Heinä. 16 2004,08:18) kirjoitti
    Kyllä huomaa, että ollaan Suomessa. Täällähän ei ole tärkeää, että itsellään menee hyvin, vaan että naapurilla menee yhtä huonosti tai mikä parasta vielä huonommin.
    Jees, eikä tuttujen kanssa jutellessa saa missään nimessä mennä sanomaan että "hyvin menee", ettei saa ylpeän kusipään mainetta. Helpommalla pääsee, kun haukkuu säätä, kansanedustajia ja muita tienkäyttäjiä.

    Ja liikenteessä ei muut saa mennä ohi, ei varsinkaan ne rikkaat (tai muuten vaan) kusipäät, jotka tuhlaa hyvää rahaa joutavuuksiin, esim. moottoripyörään tai (suomalaista) keskivertoa kalliimpaan autoon. Ne idiootit on kuitenkin hommannut rahansa muita kusettamalla tai käyttää isin rahoja, eikä ne varmaan osaa edes juoda viinaa!

    Ja liikenteessä on sitten vielä se toinen ryhmä, eli ne jotka roikkuu siinä etupuskurissa sillä paskakasallaan. Ne ei ymmärrä että sitä kaasupoljinta voi myös käyttää, eikä ne varmaan osaa juoda edes viinaa!

    Ja työnteko, ei saatana... Jotkut saatanan idiootit ei saa tehtyä työtä, jota en kylläkään ikinä ole itse tehnyt, tarpeeksi nopeasti. Ja siitä työnteosta laskutetaan ihan liian paljon. Mikä helvetti siinä on, että kun tehdään näin mukavalle ihmiselle, niinkuin minä, töitä, ei siitä voi saada alennuksia vaikka seison koko ajan selän takana ja annan välillä neuvoja, joista on varmasti hyötyä. Ja ihan turhaa niiden on odottaa että alan kahvia keittämään, tekisvät enemmän töitä, niin olis varaa ostaa omaa kahvia, perkele.

    Ja vielä työnteosta, en ymmärrä että minkä vuoksi en saa parempaa palkkaa, pomot vaan vissiin juo ja rilluttelee nekin rahat. Ja mikä vittu siinä on ettei saa kahvia juoda rauhassa, eikä sitä missään enää tarjota, saatanan kitupiikkejä kaikki on nykyään. Ja työkaverit saa varmasti parempaa palkkaa kuin minä, ei niillä muuten pyyhkis noin hyvin. Oikein pistää vituttamaan tommoset, ei ne varmaan osaa juoda edes viina!

    Että näin meikäläinen asiat näkee, on suomessa paljon hyvääkin, mutta en viitsi niistä kertoa, kun vituttaa niin saatanasti. Täytyy taas vetää koko viikonloppu vinaa kurkusta alas, että jaksaa taas ens viikon vittuilla töissä muille ja opettaa liikenteessä niitä saatanan mopopoikia Suomen lakeihin.


    Totta puhuakseni täytyy nostaa hattua Korpille, hyvin hoidit kuitenkin tilanteen loppuun ilman turhia hermostumisia. Mulla olis varmaan palanut käämit totaalisesti ja olisin kussut koko homman lopullisesti. Vai mitä voi päätellä siitä että tämmöisestä aiheesta meikäläinen kirjoittaa miljoona riviä pitkän tilityksen..?

    E: virheitä ja virheitä...



  8. #8
    Kyseisellä tieosuudella (siis Pirkkalassa) mulle kävi joskus samoin. Tosin "estäjänä" oli silloin taksi! Silloin kiiteltiin kypärän sisällä ammattiautoilijoita....
    BMW F800GS -11
  9. #9
    Lainaa (Korppi @ Heinä. 16 2004,00:17) kirjoitti
    Eikä käynytkin niin, että joku ana*liyhdynnän tulos, todennäköisesti seksuaaliselta suuntautumiseltaan omaa sukupuoltaan preferoiva (i.e. lyhyesti h*mo) sattui huomaamaan minut penkereellä. Sitten alkoi tapahtumaan.
    Tapahtuneesta päätellen kyseisen auton kuski oli kuitenkin ihan puhdas hetero. Mahdollisesti joko lisääntymiselimensä lyhyydestä tai suvunjatkamismahdollisuuksien puutteesta kärsivä sellainen.
  10. #10
    Paska paikka se ohitustie ja paska oli se vectrakuskikin
    Ilo ilman mopoo on teeskentelyä.

    http://mpsivut.pp.fi
  11. #11
    Kait se on tuollainen ruuhkajono yksi niistä harvoista paikoista, jossa tuommoinen pikkueislukin pääsee kokemaan pätemisen ja vallan tunteen makeuden... minkäs noille teet. parempi tosiaan vaan olla provosoitumatta ja toivoa ettei niitä kovin montaa kohdalle sattuisi.

    Lainaa kirjoitti
    ja todennäköisesti jossain pohojammaalla tuollaista tekemällä saisi vaan kehuja ja ilmaista kaljaa, mutta onneksi siellä ei ole liikennettä ruuhkiksi asti.
    Plääh, taitaa olla paremminkin päinvastoin, useimmitenhan nuo vastaavat tarinat tulevat jostain pk-seudulta tai pirkanmaalta... nooh, eiköhän se pikkusieluisuus ja tietynsuuntainen mentaliteetti ole jakautunut aika tasaisesti ympäri maan. Kyllähän noihin kouhoihin törmää joka suunnalla.
  12. #12
    Ehdottomasti Road Rage kunniaan.....Jos ei joku kanssamatkaaja/ tienkäyttäjä miellytä niin

    Eihän tässäsarvikuonojen maassa voi mikään muuttua....Ostetaan hevonen.......
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  13. #13
    Lainaa (samu69 @ Heinä. 18 2004,23:54) kirjoitti
    Ehdottomasti Road Rage kunniaan.....Jos ei joku kanssamatkaaja/ tienkäyttäjä miellytä niin

    Eihän tässäsarvikuonojen maassa voi mikään muuttua....Ostetaan hevonen.......
    Ei muutu, ei, ja kaikenmaailman lylyrajalat äänestetään eduskuntaan.... juu ehkä se polle voiskin olla varteenotettava vaihtoehto, ainakin muutaman vuoden sisään.
  14. #14
    Itse en ole arvannut vielä moiseen ryhtyä, koska edellä ajavan autoilijan taustapeilistä näkee aika hyvin sen ilmeen ja mietteet, en viitti mopoani rikkoa jonku, yleensä isän vectralla ajelevan tyypin takia

    Edit: typot



    Don´t tread on me!
  15. #15
    Lainaa (sami71 @ Heinä. 19 2004,00:02) kirjoitti
    Itse en ole arvannut vielä moiseen ryhtyä, koska edellä ajavan autoilijan taustapeilistä näkee aika hyvin sen ilmeen ja mietteet, en viitti mopoani rikkoa jonku, yleensä isän vectralla ajelevan tyypin takia

    Edit: typot
    sulla haukan katse tai.... * mikä ihmeen turvaväli
    On se waan niin erilaista tuolla suurissa cityissä......jos joku sattuu pysähtymään valoihin silleen kn pitää nii ei muuta kun mennään ja revitään kyseinen kaiffari kuskin lasista *tasaselle ja *neuvotaan ajamaan.... *otin *tässä aemmin puhelua tuonne lontoolle*
    Edit:mää mitää jaksa editoida..



    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  16. #16
    "Kunnioitukseni merkiksi, käytin käden kerran kaasulla, jolloin Vectra-kuskin huomio sattui kiinnittymään minuun. Merkiksi onnistuneesta suorituksesta nostin peukaloni pystyyn ja tein sitten "OK" merkin. Kumartaessani syvään, käsi tietenkin sydämellä, kuski alkoi jostain syystä katsoa muualle."

    Tuo oli varmasti paras tapa ilmaista sarkasmin kautta mielipiteensä asiaan, itselläni ei välttämättä olisi maltti riittänyt jolloin olisi vain saanut lisää vettä myllyynsä. Hyvä veto!
    Do you have premonitions of déjà vu?
  17. #17
    olipa kerran yksi autoilija, joka antoi tietä nähtyään kärpiön minuineni taustapeilissä, täti, jopa kukkahattuinen, koukkasi selkeästi levennykselle oikealle ja päästi prätkän ohi keltaisenviivan alueella mutkatien alussa.

    tapahtui klaukkalassapäin ihan vasta. kiitos kun sen ansaitsee.

    vastaavaa käytöstä näkyi taannoin aika paljon itäsuomessapäin, ihan hämmästykseksi asti.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  18. #18
    Kärpiön nähdessänsä väistyy kuka mikä ken suosiollisesti vaikka ojan pohjaan Sen verran on hätkähdyttävä näky se.

    Itselläni on aivan vastaavia kokemuksia,kuin mitä täällä on jaettu tuosta a**oilijoitten vihoittelusta rätkäilijöitä kohtaan.

    Ja vaikka Suomi siirtyisi kumipyöriltä rauta- ja rattaanpyörille,mahtuisi silti joukkoon joku äikköpää,jonka kaakkia ei ohiteta eikä kiilata eteen jonossa tms.Tekisi sitä samaa rattaineen ratsastajalle,mitä Vectrakuski mopottelijalle...
    jawanainen: ränttätänttää sen olla pitää!!! Mummoillekin!

    VOL 1 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * VOL2
    Kuu Kotarista kesään, * * * * * * * * * Kuu piikkisestä kesään,
    puoli kuuta customista, * * * * * * * * puoli kuuta vaunupyörästä.
    sivuvaunullisesta vähäsen. * * * * * *Kyykkypyörästä vähäsen,
    Museopyöristä ei päivääkään! * * * *faitterista ei päivääkään!

    MoTukka *-olkapäänä motoristilta motoristille. www.smoto.fi
  19. #19
    Jo siinä olisi tekemistä että sisäistettäisiin sivutieltä pyrkivän jonon "vetoketjutus" => molemmat jonot etenisi tasaisesti = molempien etu. Vaan kun ei niin ei "Mulla on etuajo-oikeus tässä päätiellä jä mun eteen et ainakaan tule per...!"

    Omalla splittikokemuksella voin sanoa että päivittäin löytyy yleensä vähintään se 1 jota mopottimen eteneminen häntä jouhevammin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  20. #20
    Paasikiventiellä Tampereella jouduin pahemman luokan ruuhkaan.. Pari kilometria madeltuani keskiviivaa alkoi edessä ollut tumma Focus lähestyä keskiviivaa. Hetken jaksoin madella ja odottaa, josko ko. sankarit huomaisivat minut. Oletin, etteivät nähneet lähestymistäni. Noh, kun ei tilaa alkanut löytymään kierrättelin hieman bandiittia ja väläytin pitkiä. Focus vastasi väläyttämällä takaikkunalla olleita sinisiä valoja. Samalla huomioni kiintyi katolla olleisiin "ylimääräisiin" antenneihin jne.

    Noh ei muuta kuin poliisien taakse matelemaan ja katsomaan kun muut motoristit onnistuivat sivuuttamaan poliisit onnellisen tietämättöminä, vain koska ajoivat pirusti kovempaa kaistojen välissä...

    Oli pakko kääntyä ekasta liittymästä pois.
    *** Poliisi on parasta huumetta! ***
    [url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
    [url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
  21. #21
    Lainaa (b1200 @ Heinä. 19 2004,14:02) kirjoitti
    Oletin, etteivät nähneet lähestymistäni. Noh, kun ei tilaa alkanut löytymään kierrättelin hieman bandiittia ja väläytin pitkiä. Focus vastasi väläyttämällä takaikkunalla olleita sinisiä valoja.
    Olishan se ollu suuri rikos, jos olisit poliisin ohittanu Hienoa, että näyttivät muillekin mallia miten saada tollaset påmpperit kuriin...
    Voisitteko järjestää siellä Mansesterissa kunnon kokoontumisajot: mielellään yli 100 mopoa, joku arkipäivä klo 7-9 ja 15-17, turvavälit (ei kuitenkaan auton mentäviä koloja), koko kaistanleveys käyttöön ja jos jono pysähtyy niin älkää missään nimessä ajako välejä pienemmiks ja paikkana tietenkin Pirkkala-Ylöjärvi -ohitustie! Ja jos niin ikävästi käy, että pääsette alle tunnissa Pirkkalasta Nokian motarin yli, niin siellähän on pari liikenneympyrää missä voitte käydä kääntymässä ja palata takaisin -kannattaa muistaa vilkuttaa palatessa vastaantulijoille
    It ain't the size of the dog in the fight
    -it's the size of the fight in the dog.
  22. #22
    KWAAK jos tawataan
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  23. #23
    Mutta kyllähän tollasen käytöksen voi ymmärtää, kaveri ajo kuitenkin opelilla...
    ai?
  24. #24
    Tollasessa tilanteessa mennään vasemmalta ohi.
    FZS 600 -99 ->
    R1 -05
  25. #25
    Ai niin...

    Lainaa kirjoitti
    Auton siirryttyä hetkeksi keskemmälle, kiihdytin vähän, kunnes auto alkoi lipumaan jälleen eteen penkereelle. Siihen se sitten jämähti. Ei. Mikään ei auttanut. Valojen vilkuttaminen tai vastaava. Ehei. Vectran onnellinen omistaja ryhtyi ajamaan koko ajan pitkin pengertä onnistuen romuautokeskukselta aina Nokian liittymään saakka (monta kilometriä) käymään kolme tai neljä kertaa jopa hiekan puolella. Missään nimessä minua ei kuitenkaan voinut päästää ohi. Ei. Olisihan se ollut niin h*lvetin väärin, jos olisin päässyt etenemään muita haittaamatta pengertä pitkin ja nopeammin kuin kohtaamani "liikennekouluttaja".
    ...tuosta tuli elävästi mieleen se yksi mainio sketsi jostain suomalaisesta viihdesarjasta, eli se tarina prrsreiästä joka halusi olla johtaja...

    Eli eräänä päivänä prrsreikä kyllästyi olemaan vain prrsreikä, ja halusi tulla kehon johtajaksi, aivojen sijaan. No siitähän tietty tuli lähinnä tuhahtelua muilta elimiltä, eihän nyt prrsreikä johtaja voi olla, sehän kuuluu automaattisesti semmoisille kuin aivot ja sydän, prrsreikä nyt on vaan -prrsreikä.
    No, prrsreikähän ei tähän tyytynyt, vaan ajatteli että katsotaan... ja niin prrsreikä päättikin mennä lakkoon, ja tukki itsensä tyystin, päiväkausiksi. Pikkuhiljaa olo elimistössä alkoi käydä todella tukalaksi, kun luontainen poistumistie oli tukossa, ja elimistö alkoi olla täynnä sitä itteensä. Lopulta tilanne oli jo niin sietämätön että aivojen ja sydämen oli pakko antaa periksi ja ne ilmoittivat prrsreiälle että hyvä on, sinä saat olla johtaja. Niin prrsreiästä sitten tuli johtaja.

    Tarinan opetus:
    Sinun ei tarvitse olla viisas ollaksesi johtaja. Sinä voit olla ihan tavallinen prrsreikä.

    ...ehkä vähän off-topic, tai ehkä ei sittenkään... mutta plompsahtipahan vaan mieleen tuo vanha tarina, kun tuota juttua luin...
  26. #26
    Jos sillä kaverilla soi reteoissa "työnnän jorpakkoon tän helevetin ooppelin"
    Ruåtsin puolella toimii mielestäni melkohyvin tuo puoli liikenteessä. Sivusta pääsee suunnilleen vetoketjuperiaatteella ja valtateillä ajettaessa yleensä autot "lakoaa" sivuun nopeampien edestä. Sitten tietysti joku käkkii keskiviivan tuntumassa ja kun pääset lähemmäksi, auton perää yleensä koristaa FIN-lätkä
  27. #27
    Joo-o näinhän se on Suomessa ollut aina, mutta Tanskassa se toimi aivan toisinpäin; vesisateessa autojonon seistessä ohitettiin kapeaa piennarta pitkin vasemmalta ja ainakun oli vähänkin ahdas kohta niin kyllä ne juutit antoivat nätisti tietä kääntämällä oikealle eli siellä seurataan liikennettä peileistä vaikka jono seisoo, meillähän ruuhka on oivallista aikaa kaivaa nenää tai siivota kotiloa. O`lee
    -Polkupyörällä ei vielä kukaan ole ajanut niin kovaa kun sillä pääsee-
  28. #28
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Totuuden nimissä on sanottava, että kyllä Suomessakin koko ajan lisääntyy motoristille tien antaminen.
    Tossa viime viikolla/viikonloppuna tuli ajettua useempi saturainen rikki Suomen teitä ja ilokseni totesin, että tietä annetaan aika mukavasti. Mutta juuri tuommoiset Vecktrat sitten munaa koko sakin. Mutta valta on makiaa, vaikka sitä saa käyttää vain sateessa kyyhöttävään motoristiin, jos kotona joutuu itse olemaan * välissä. Luulenpa että Vecktrakin tunsi monta pistosta syömmessään ja apeutta mielessään tajuttuaan kuinka hölmö oli. (Jos tajusi) *
    hömö edit hölmö *



    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  29. #29
    tanskalaisista taas on sanottava, että siellä autoilijoissa on persreiässä hinkkaavia enemmän kuin jopa suomessa, viitaten edellä kirjoitettuun, noh, tosin sateella en ole kaiketi juurimontakaan kilsaa ajanut tanemaniassa, mutta siellä muistan jokusenkin tapauksen, jossa sama autonkottero vetää kymmeniä kilometrejä ohituskaistaa ja vetää perässään motarilla kunnioitettavan jonon, eikä oikealtakaan mahdu ohi, oli joku tanskan nopeusrajoituksia tiukasti noudattava ja teki omalta osaltaan muillekin pakolliseksi niiden noudattamisen, sekä persauksissa roikkuvat tanskalaiset,, hyhh..

    ruotsi on tosiaan mallimaa liikennekäytöksessä ja kulttuurissa, saksassakaan ei yhtä kohteliasta ja sujuvaa ole, vaikkei kovin huonoakaan, ainakaan suomeen ja saatikka danemarkkiin verrattuna.

    joustavuudessaan taas ranska ja italia ovat omassa kastissaan, siellä on helppo taitavan ja rohkean motoristin ajaa, tilaa tulee aina ja liikenteessä on kaikki sallittua, mikä on suomessa ym. kiellettyä, ja suomessahan on kaikki kiellettyä mikä ei ole erikseen kiellettyä, tsoukkio, mutta tosio.

    niin ja käden heilautus tai vilkkuvasenoikeavasen kiitokseksi suomen reiluille autoilijoille joita sillointällöin samalle tienpätkälle sattuu.

    joskus tosin reilujen autojen kuski on selvennyt motoristiksi, esim. tarra autossa tai selkeät merkit prätkäyhteyksistä.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  30.  
  31. #30
    Itselläkin kokemuksia tuosta välistä Tampere-Pirkkala-Nokia. Ajelen tuosta, joka päivä (työmatkoja), liikun sekä pyörällä että kotilolla. Tänään päätti, joku "sivistää" minua kotilolla liikkuessani.

    Katsoin ohituskaistan päättymisen jälkeen edellä menevän nopeuden turhan hiljaiseksi n.70km/h, rajoitushan on 80km/h. Ohitukseen lähdettyäni alkoi tuo kiihdyttää rinnalla. Onneksi potku riitti ohitukseen, mutta vastaantulevien kaistalla tuli "viihdyttyä" turhankin pitkään. (Tämä tapaus ei johtunut ainakaan kateellisuudesta, oman kotiloni arvo n.500€.)

    Mopottimella liikkuessa ihmisten reaktiot vaihtelevat melkoisesti. Toiset antavat "latua" ja toiset kiilaavat röyhkeästi, tälläisissa jonon ohituksissa.
    Itse käytän yleensä keskiviivaa, eli vasurilta ohi. Kiilaajat harvemmin tulevat kovin "syvälle" vastaantulijoiden kaistalle, joten ohi pääsee jossakin vaiheessa.

    Kevari aikaan kerran skodalla liikkunut mies kiilasi edelläni ohittamaan lähtenyttä frecciaa, pakottaen tämän ohittamaan vastaantulijoiden pientareen kautta. "Go deep!" Mies oli vanha partavaari (tuskin enään kortin omistava). Tästä tapauksesta on aikaa yli 10 vuotta.

    Vielä motoristeille tietä antavista ihmisistä. Eivät kaikki tajua, että taakse ilmestyvä motoristi ei aina halua ohittaa. Sadekelillä väistävät pientareelle ja silloin alkaa pska lentää.
    Pakkohan sen jälkeen on ohittaa. Normaalissa maantienopeudessa minulle ei ainakaan tarvitse antaa latua. Ohi pääsen, jos siltä tuntuu. Kaupungissa ja ruukassa ajettaessa tilan tekeminen taas olisi suotava.

    Itse pyrin liikenteessä siihen, että tulisi mahdollisimman vähän pysähdyksiä, sekä itselle, että muille. Ei vaan ihmiset tahdo ymmärtää, jos niille viittilöi antavansa tietä, katsovat vain hölmistyneinä.

    Kerran oli jo homma vaarallista, kun kevyt kuorma-auto väisti porin tiellä pientareelle ja silloin alkoi "tavara" lentää isoimmat kivet olivat n. pingispallon kokoluokkaa. Ohi oli mentävä vaikka vastaan tuli liikennettä.

    Vielä mieleen tuli eräs kotilotapahtuma. Aamulla töihin mennessä, näissä idioottimaisissa rampeissa, joissa ei ole kiihdytyskaistaa, jätin auton n.20metrin päähän tiestä, jolloin siihen jää kiihdytysmatkaa ennen muuhun liikenteeseen yhtymistä (vaatii tarkempaa ajoitusta). Siinä odottelin sopivaa rakosta, kun takaani MB-kuski alkoi rampissa tunkemaan vasemmalta ohitseni, siinä siirryttiin sitten tien varteen odottelemaan sopivaa rakoa. No viimein sellainen tuli, siinä kiihdytettiin peräkkäin ja ajeltiin ramppiin asti, jossa erkanin tieltä. Mies rinnalla, tuolta Mb:n ratista aplodeja minulle antaen. En aivan sisäistänyt mitä olin tehnyt väärin.
    Jälkeenpäin ajattelin, että olisi varmaan täytynyt käydä erikseen selittämässä, miksi jätin autoni niin kauas tiestä tuossa rampissa. Liikenteen joukkoon todellakin pääsee paljon mukavammin, kun on pohjalla nopeutta n.50 km/h ja 2.vaihde pesässä.

    Meni vähän turhan paljon tilityksen puolelle ja vielä kotilo tarinaa. Huh!

    Mopolla tätä kiihdyttämis ongelmaa ei ole, ei vaadi paljoa yrittämistä, jotta muun liikenteen nopeus saavutetaan.

    Etukäteen anteeksi lukuisat kirjoitusvirheeni.
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

    VTR SP-1
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen