Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Niin... löytyisikö tästä jutun aihetta.
    Nostalgiapyörä " vailla vertaa ".
    Lypsykone , oliko se nyt ( gyllepumpe )sianpaskalietepumppu saksaksi jne...
    Rakkaalla lapsella on monta nimeä .
    Mulla ajossa 3:tta kesää Saksasta tuotu matkamalli.....
    huolettomia kilometrejä , vaikkei kylläkään kovin hirveästi.
    Rengaspaineet , venttiilisäädöt ja öljyvaihdot tankkausten lisäksi ja eikun eteenpäin.
  2. #2
    Ou jee!

    Ostettiin toissapäivänä emännälle toiseksi pyöräksi CX, vm. -83. Täysin alkuperäinen loistokunnossa oleva suomiprätkä. Ajettu 65tkm, eli ei lainkaan paha ikäisekseen. Tekniikka on tosiaan simppelin mukavaa touhuta huollot itse, ja eipä se v2 poikittain jatkuen kardaanilla takapyörälle hassummalta kuulostakaan maantiejoa ajatellen...

    Mut ei vissiin monta sitten ole näitä tällä foorumilla? 2 kpl?
    Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
  3. #3
    Eikö siinä CX:ssä ole moottori (kampiakseli) pitkittäin?
    Ducati 900 SS
  4. #4
    No pitkittäimpä tietenkin...

    Kirjoittaa ja näkee silmissään nopeasti yleissilmäyksen tankin alta pilkottavista sylinterien kansista, visuaalinen efekti -> poikittainhan se kone siellä on... ja pah!
    Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
  5. #5
    Täällä on myös yksi cx 500 omistaja. Omani vuosimallia 80 ja kolmen vuoden aikana on kilsoja tullut mun ajamana reilu 15000. Suht hyvin on pelannut...tuolla jotain juttua aiheesta, tosin sivuja ei oo aikoihin päivitetty.

    KooMHooN: ei sulla ois hyvää kuvaa otettu tankista suoraan ylhäältäpäin, niin että näkys mihin ne tankin tarraraidat "päättyvät"? Ja jos oikein riittäs vielä avuliaisuutta, niin parista kohtaa tarroja mitatkin kelpaisi, niin voisin askarrella jossain vaiheessa talvea sitten tarramallit omaani...
    ---------------------------------
    http://timo.hyytiainen.org
  6. #6
    Lainaa (timi80 @ Heinä. 17 2005,21:44) kirjoitti
    KooMHooN: ei sulla ois hyvää kuvaa otettu tankista suoraan ylhäältäpäin, niin että näkys mihin ne tankin tarraraidat "päättyvät"?
    No mikä nottei! Pitää räpsästä parit kuvat ja paiskata s-postiin. Ja mittoja tulee kaupanpäällisiksi!
    Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
  7. #7
    Ja hep!

    CX 500 Turbo, ajettu tällä hetkellä (7/05) n. 6200km. Elokuussa sitten taas lisää, ehkä ei.

    Pyörä on kuin suoraan tehtaan kataloogista
    BR
    * * * *-PA-
    --
    XN85 Turbo & CX500 Turbo
  8. #8
    Täällä kans yks cx..tosin kappaleina.keitti ja nyt kuuluu jotai kilinää...ikävä juttu. Täytynee ostaa joku ajopyörä ja purkaa "seksi" atomeiksi harrastemieles..
    Tyhmyydellä ei oo rajaa!
  9. #9
    Lainaa (PAW @ Elo. 02 2005,16:18) kirjoitti
    Ja hep!

    CX 500 Turbo, ajettu tällä hetkellä (7/05) n. 6200km. Elokuussa sitten taas lisää, ehkä ei.

    Pyörä on kuin suoraan tehtaan kataloogista
    Paljoko tehhoi/vääntöi turboseksissä? millane ajettava? Kuvii?
    Tyhmyydellä ei oo rajaa!
  10. #10
    Tervehdys!

    Täälläkin on yksi CX 500. Rekisteriotteessa seisoo vuosimalliksi 85. Jenkkilästä tuoi on joskus tuotu niin valmistenumerolla oikean iän määritys on kuulemma hankalaa.
    Mittarissa seisoo kohta 60 000 mailia eli alkaa 100tonnia kohta olemaan täynnä. Nokkaketju on edellisen omistajan toimesta vaihdettu toissa kesänä ja sen jälkeen tuolla ei juuri olekaan ajettu. Itse kerkesin viime syksynä pari tonnia ajamaan.

    Nyt on pääsiäisen pyhinä tullut kaivettua tuo mopo talviteloilta ja mukavasti se hyrrää...



  11. #11
    Jo pitää olla melkoinen pervertikko että kuljettaa Ameriikasta saakka tuollaisen Hondan työntötankoäpärälapsen. Kaikki Hondan omistajat ovat aina hävenneet tätä moottoripyörän epäsikiötä. Kuusakosken kamaa kaikki mitä maailmassa on jäljellä. Työntäkää kartaani perheeseenne kaikki CX-harrastajat. Ja onpa vielä keksitty lempinimikin "seksi", parempi olisi vaikka KUOHITTU.
  12. #12
    Seksihän tulee cx:stä, tyyppikirjaimista. Räksä, giksi jne. Hyvä pyörä, eikä niinkään väheksytty kuin annat ymmärtää.
  13. #13
    Moron,

    Minulla on 81-mallinen CX500 "sedan"-malli jolla on ajettu PALJON. Pyörä alkaa tulla eläkeikään ja viime syksynä jätin pois aktiivikäytöstä odottamaan ulkoasun kohennusta alkuperäiseksi vanhuksen arvolle sopivaksi. Tekniikkapuoli tuli laitettua jo aikaisemmin mm. täysi koneremppa, sähköt jne. Pyöränä ei mikään "......jatke" mutta erinomainen harrastepeli jolla pystyy todella ajamaan.

    Lisäksi CX:n V2:n jäljiltä nykyisen aktiivipärrän (möhköenska) rivitwin kuulostaa lähinnä perämoottorilta... *
  14. #14
    Lainaa (TuuttiK1 @ Huhti. 15 2006,21:53) kirjoitti
    Jo pitää olla melkoinen pervertikko että kuljettaa Ameriikasta saakka tuollaisen Hondan työntötankoäpärälapsen. Kaikki Hondan omistajat ovat aina hävenneet tätä moottoripyörän epäsikiötä. Kuusakosken kamaa kaikki mitä maailmassa on jäljellä. Työntäkää kartaani perheeseenne kaikki CX-harrastajat. Ja onpa vielä keksitty lempinimikin "seksi", parempi olisi vaikka KUOHITTU.

    Onpas sulla tiukat mielipiteet.
    Ettei olisi jotain lapsuuden traumoja työntötangoista tai ehkä väärän kokoinen kardaani on rikkonut koko perän???



    Mutta mielipiteitähän saa ja pitää olla. Mun Mielestä on kiva ajaa mopolla jota ei joka nurkassa tule vastaan. Kovin luotettavan pyörän maineessa on tuo myöskin. Omat ajotaidotkin on vielä sitä luokkaa että ehtii tuolla ihan mainiosti.
  15. #15
    Ajelin pari kesää tuollaisella, kun en vielä omistanut omaa pyörää:

    CX500 Turbo -82 ajettu muistaakseni ~65tkm. Juuri sama yksilö josta oli kirjoitus Tekniikan Maailmassa (taisi olla vuoden -83 lehdessä)

    En ole kyseisen pyörän omistaja, vaikka se nyt on seisonut mun tallissa pari vuotta. Alkoi laakerit huutamaan koneessa apua, kun kierrokset nousi 2000:n.

    Omistaja ei ole ehtinyt vielä korjaamaan sitä.
  16. #16
    Täällä kans yks CX. Mopo oli laatikoissa palasina ja sen sikana säkissä ostin mutamalla eurorahalla parisen vuotta sitten. 3 viikkoa tiukkaa kasausta ja savut koneesta. Edellinen omistaja oli kupsahtanut (Reiluu sanoo noin kaverin isästä) heti konerempan jälkeen eikä siis ehtinyt kasata mopoa.

    Edelleen osia puuttuu, kuten takapenkin kauhukahva, se kromiputki, kaatoraudat ja orginaali maski. Orginaali oli sininen, nyt Punainen. Perävaunu sävysävyyn. Ei todellakaan orginaali. Maalasin itse kuitenkin 70-80 lukujen tyylisesti...

    Kuvia pari galleriassa.
    "Duct tape is like the Force - it has a dark side, a light side, and it binds the universe together"
  17. #17
    Lainaa (jukkath @ Touko. 23 2006,13:25) kirjoitti
    Ajelin pari kesää tuollaisella, kun en vielä omistanut omaa pyörää:

    CX500 Turbo -82 ajettu muistaakseni ~65tkm. Juuri sama yksilö josta oli kirjoitus Tekniikan Maailmassa (taisi olla vuoden -83 lehdessä)

    En ole kyseisen pyörän omistaja, vaikka se nyt on seisonut mun tallissa pari vuotta. Alkoi laakerit huutamaan koneessa apua, kun kierrokset nousi 2000:n.

    Omistaja ei ole ehtinyt vielä korjaamaan sitä.
    Oho!
    Minä omistin tuon saman pyörän vuosina -88..89 muistaakseni.
    Huomasin myös silloin testipyörän olevan sama yksilö.

    Möin sen silloin ypäjälle, liekö edelleen samalla omistajalla. Paljonko jo ajettu? Voisin vaikka ostaa jos myynnissä.
    750SS,900SS,749,998,S4
  18. #18
    CX500 vm-82 tallissa ja vieläpä harvinaista Sports mallia ajettu 35th ja tyytyväinen olen.Ainoa remppa on ollut kytkin.

    Ja TuuttiK1lle on minullakin CB ollut,yhdenlainen lypsyjakkara sekin on ja osien saanti

    Loppujenlopuksi,harrastushan on yhteinen "veteraanimoottoripyörät" senkummemmin mitään merkkiä tai mallia mollaamatta
  19. #19
    En tiedä mistä kaveri on tuon pyörän ostanut.
    Mutta kyllä tuo samainen Turbo on vielä Ypäjällä.
    Enpä usko, että pyörä olisi myynnissä, kun moottoriremppa alkaa varmaan kohta.
    Kaveri vei sen tuossa muutama viikko sitten vähän isompaan halliin, jossa voi paremmin levitellä osia. Muistaakseni siinä on mittarissa jotain 65tkm, jollen väärin muista. Paljonko oli mittarissa silloin, kun sä 361181 myit sen ?
  20. #20
    Enpä kyllä muista.
    Ostajaehdokkaita oli tasan yksi, ei ollu mikään hittikampe silloin.
    Olihan se aika pirtee ja väännökäs verrattuna saman ikäisiin 500 kuutioisiin, kardaanihissi joskus yllätti kantissa hanattaessa.
    750SS,900SS,749,998,S4
  21. #21
    Mun mielestä CX on mitä hienoin kapistus. Mulla on vm-78 CX jolla ajettu n.23 000 km, on kunnoltaan huippu ja täysin originaali. Väri musta jossa punaset raidat. Pyörä on tuore ostos joten kuumeisesti odotan ensikesän päristelyjä museorekisteröidyllä veteraanijapsiklassikolla.



  22. #22
    Jonkun verran noita näkee vielä liikenteessä...itse ostin cx:n uutena ja punaisena custom mallisena *muistaakseni -85 kevättalvella, jolloin käsittääkseni sitä oli tulossa *vielä n 40 kpl erä Suomeen *ns. ylivuotisena. Maksoin muistaakseni siitä n. 22000 sen ajan markkaa. Leppoisa köröttelypeli joka ei naapureita äänillään häirinnyt...nyt vanhemmilla päivillä piti innostua mopoilusta uudestaan ja käyn nykyisin tuolla suzukin puolella pähkäilemässä tonninelisatasen juttuja.
    Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
  23. #23
    Täältä löytyy kanssa yksi CX-harrastaja nuoremmasta sukupolvesta, kun piti mokoma vielä käyttää kuristettavanakin ennenkuin sillä pääsi kruisimaan .

    Mukava fillari ajaa, maineeltaan erittäin luotettava ja sitä se todella onkin. Kannattaa katsoa eräs Mobilistin numero, jossa on juuri CX:ästä artikkeli. Puhuvat, että tuolla moottorilla ajelisi yli 300 000km ennenkuin moottoriin pitäisi mitään suurempaa remppaa alkaa suunnittelemaan.

    Turbo CX:älle luvataan näemmä 76hp takarengastehoksi, ja 82hp moottoritehoksi. Ja muistaakseni lähemmäs 80nM vääntö. Suuria lukuja -80 luvun alun 500-kuutioiselle v-twinille. Mutta Honda onkin aina ollut edistyksellinen ;).

    On muuten ensimmäinen viestini tänne foorumille, joten terve vaan kaikille!
    Honda CB 125 TDE=>Honda MTX 125R=>Honda CX 500

    CX:n mittarissa kaudella 2007 | 9000km |
  24. #24
    Alkuperäiseen teemaan:
    Kyllä CX-harrastajia on foorumissakin ja pyöriä on vielä paljon käyttöajokkeina Suomessa. Viime kesän Honda-meetingissä oli niin ikään useita CX- tai GL500 kuljettajia. Erikoisin oli CX-pohjalle rakennettu varsin hieno trike! Kun värkkäsin tarinan CX-pyöristä Mobilistiin viime talvena, tuli paljon yhteydenottoja kyseisen mallin omistajilta. Jutun laajempaa, vihkoseksi sidottua versiota, olen saanut toimittaa monille CX-miehille.
    CX turbo-pyöristäkin minulla on olemassa CD-tallenne, johon olen koonnut liki 30 sivua skannattua tekstiä ja kuvia, koeajoja, sekä Honda-tehtaan laajasta myyntiesitteestä talteen otetut, juuri turbomalleja koskevat sivut.
    Kaiken kaikkiaan. Olemassa oleva CX-kanta on jo iäkästä. Siksi kaikkien pyörien historia ei ole pelkkää menestystarinaa, sen asian olen oppinut viimetalvisen jälkeen. Malli on kuitenkin omalla tavallaan uniikki ja arvokas, siitä ei päästä mihinkään!



    Historiaa et voi muuttaa. Tästä, tai tulevista päivistä saatat onnistua tekemään vaikka kuinka hyviä, niin
    itsellesi kuin ympärillesi!
  25. #25
    Lainaa (ptuuli @ Huhti. 09 2006,16:44) kirjoitti
    Lainaa (PAW @ Elo. 02 2005,16:18) kirjoitti
    Ja hep!

    CX 500 Turbo, ajettu tällä hetkellä (7/05) n. 6200km. Elokuussa sitten taas lisää, ehkä ei.

    Pyörä on kuin suoraan tehtaan kataloogista
    Paljoko tehhoi/vääntöi turboseksissä? millane ajettava? Kuvii?
    Kappas, aika vierähti toista vuotta kun viimeksi kävin täällä...

    Tehot ja muut tuossa ylempänä joku jo kommentoikin

    Siis toi Turbo on nykymittapuulla kamala ajettava; yläpainoinen, kankea, ennen ahtojen tuloa mukaan olo on kuin piikillä ajaisi, ahdot tulee taas mukaan kerralla, ruisku mallia on/off eli nykäisee aika lahjakkaasti kun siirtyy moottorijarrutukselle. Satula on hyvä ja kate kohtuullinen, eli matkapyöränä toi vois mennäkin, mutta ei viitsi vanhusta kiusata kilometreillä.

    Eikähän sitä alekirjoittaneen Turboa mutterilla tms. taas muutaman kerran kauniilla kelillä näe
    BR
    * * * *-PA-
    --
    XN85 Turbo & CX500 Turbo
  26. #26
    Mistä löytyisi CX:n (-80...-84) sähkökaavio. Manuaalitkin menisi.
  27. #27
    suzukigirl:n avatar
    Liittyi May 2003
    Vaala, Oulujärven kuppeessa...
    Lainaa (Ransu @ Kesä. 05 2007,16:25) kirjoitti
    Mistä löytyisi CX:n (-80...-84) sähkökaavio. Manuaalitkin menisi.
    Mulla ois tässä käsissä -78-79 kirjanen jossa näkyypi olevan myös kaavio.. oisko tuopaljon muuttunut muutamassa vuodessa...
    kuinkahan tän vääntäs sähköseen muotoon...

    Kiinostaako?
    Suzuki RF600 -96
    (Suzuki GS500EZ -82)
    Yamaha PW50

    PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
  28. #28
    Lainaa (suzukigirl @ Heinä. 07 2007,13:36) kirjoitti
    Kiinostaako?
    Kiitos
  29. #29
    No,mulla on isäukolta peritty täysin alkuperäinen CX500C vuosimalli 82 ajettu 70 tonnia
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  30.  
  31. #30
    http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen