Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Olen mietiskellyt tota PMR -kaäsipuhelimen käyttöä moottoripyöräilyssä, eli onko kenelläkään kokemusta näiden käytöstä?

Kaverin kanssa ostaisi kaksi puhelinta puoliksi. Puhelimissa tulisi
    olla tietenkin HF-valmius sekä voice on command, VOC vai mikä se olikaan, jossa tangentti menee itsestään pohjaan kun mikkiin puhutaan. Kypärään tai ajajan kasvohin tulisi mikki ja kuuloke.

Tiedän että autokoulumopoilijoilla on tämmöisiä käytössä mutta mopoilijalle ei ole annettu mahdollisuutta ulista takasin.
    Onkohan VOC toimivuuden ongelmana kypärän suhina/mopon pörinä? Kertokaa jos joku olisi saanut tälläsen toimimaan?
    Ei auta vaik kiikulla keventäs...
    mulla on Doro 512 pmr laitoin sen roikkumaan takin kiristyshihnaan tai mikä se nyt onkaan kiinni ja puhelimen mukana tulleeseen handsfree kuulokkeen korvaan ja mikki osan kypärrään sisälle ihan hyvin se kuuluu ei mitään ongelmia.....kuinhan ei aja yli 120km/h.... voxia en ole kokeillut käyttää voi olla että avaa linjan liian herkasti.... oon ihan manuaalisesti painanut puhelimen tangenttia kun se roikkuu niin sopivasti siinä vyötäröllä......

Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
    Jep, Noin se varmasti toimii. Onko kukaan saanut vox:ia pelaamaan??
    Ainakin Cobraan saa MP-sarjoja eli pyörän tankoon kiinnitettävän ja vasemmalla peukalolla käytettävän tangentin. Tampesterissa oli joku putiikki (Söhmistä löytyy kuukkelilla), joka noita kypärä / HF / MP-sarjoja myy...
    <p>2002-2014</p>
    RXTX-tuote

PMR-puhelimien kanssa taitaa olla paras Autocom:in setti, linkki autocom:iin jossa kohinoitten suodatus. Tällöin voinee huoleti käyttää VOX:ia elikkä ääniohjausta (kunhan vaan on VOXi puhelimessa). Mutta - maksaahan paljon ne Autocomit, joten ite olemme tyytyneet halpis-sarjoihinn, jossa tangenttiohjaus, kypäräkuulokkeet ja kurjenkaulamikki (klaffikypärät). Kohinoita on, mutta aika hyvin niillä pärjää lyhyillä (jokunen sata metriä) etäisyyksillä. Yli satkun nopeuksilla ei paljon tee mieli kehuskella, tosin...

RXTX-tuotteen halvat kypäräsetit (muistaakseni Motocom-merkki) olivat tangentin osalta (eka kesti kesän vähäistä käyttöä) kyllä rahan haaskuuta, mutta tangentinhan voi vaihtaa parempaan.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Heinä. 07 2004,21:26) kirjoitti
    Mutta - maksaahan paljon ne Autocomit, joten ite olemme tyytyneet halpis-sarjoihinn
    Just! Ite en enää tyydy halpis vermeisiin... Pikkasen V*****i kun Norjan reissulla vähän valiä pätki yhteydet. Ensin meni toinen kuuloke pimeäksi. Parin päivän jälkeen toinen. Johtoa "nitkuttamalla" sai kaverin puheesta pätkittäin selvää. Sitten oltiin loppureissu ilman puhelin-tsydeemejä...

Hyvin se toimi aikansa, mutta kannattaa sijoittaa vähän enemmän niin saa hyvälaatuisen ja pitkäikäisen tuotteen.
    Suzuki GSF 1250SA Bandit -07
    -12 vuotta ilman mopoa-
    Honda CBR 1100XX -99
    Kawasaki ZZR600 -91
    Yamaha RD125LC -86
    Se on varmaa että kyllä kohisee mutta tarkotin lähinnä sitä että pelaakohan se vox toiminto kovassa melussa, eli voxin herkkyyttä pitäisi säätää tai olla jo valmiiksi säädetty niin että kun puhuu niin se menee läpi mutta tangetti ei mene voxin ansiosta itestään päälle kun pikkasen kaasuttelee.

Sori, vastaus tuli jo tossa ylempänä mutta onko kukaan kokeuillut ilman kohinäsäätöä eli pmr puhelimen suoraa voxia?

Hassua että porukka jaksaa säätää kaikenlaisten puhelinsysteemien kanssa... *

Minusta mopoilussa on yksi parhaimpia puolia juuri se, ettei tarvitse koko ajan höpistä jonkun kanssa, tai itse kuunnella höpinöitä.
    Saa vaan ajaa ja nauttia tuulen suhinasta ja moottorin laulusta, ja jos tarvii kommunikoida jotakin reittivalinnasta, niin sitten viittelöidään ja vilkutellaan valoja. Mukavan primitiivistä kaiken tämän informaatiotekniikan keskellä. *

Yhden ex-muijan aikaan mulla oli joku halpa kyrpäräpuhelinsetti, ja hyvin nopeasti alkoi kaduttaa sen hankinta. Onneksi koira pisti sen remonttiin, niin ei tarvinnut enää käyttää.

Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 08 2004,09:53) kirjoitti

Minusta mopoilussa on yksi parhaimpia puolia juuri se, ettei tarvitse koko ajan höpistä jonkun kanssa, tai itse kuunnella höpinöitä.
    Saa vaan ajaa ja nauttia tuulen suhinasta ja moottorin laulusta, ja jos tarvii kommunikoida jotakin reittivalinnasta, niin sitten viittelöidään ja vilkutellaan valoja. Mukavan primitiivistä kaiken tämän informaatiotekniikan keskellä. *

Yhden ex-muijan aikaan mulla oli joku halpa kyrpäräpuhelinsetti, ja hyvin nopeasti alkoi kaduttaa sen hankinta. Onneksi koira pisti sen remonttiin, niin ei tarvinnut enää käyttää. *
    Joo ei mitään piuhoja muijalle jos se matkustaa mukana.

..mutta kaverin kanssa olis hyvä olla joku puheyhteys, ainakin pitemmillä matkoilla.
    Lainaa (Eightball @ Heinä. 07 2004,15:30) kirjoitti
    Jep, Noin se varmasti toimii. Onko kukaan saanut vox:ia pelaamaan??
    Ei välttämättä tarvii VOXia, ku laitat tangentit pohjaan eli miniDIN liittimiin juottaa oikosulkulangan niin sulla on OPEN LINE.

PMR toimii silloin sisäpuhelimena, tosin puhelimen akku tyhjenee tietty aika vauhdilla.....
    ...mopon akusta regulaattorin(jännitteen alennin) välityksellä ?

Pieni tarkennus, puhun PMR:stä missä on intercom liitäntä + adapteri, jolla saa 2 kypäräsarjaa yhteen PRM:ään

"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
    Lainaa (Petsku @ Heinä. 08 2004,11:55) kirjoitti
    Ei välttämättä tarvii VOXia, ku laitat tangentit pohjaan eli miniDIN liittimiin juottaa oikosulkulangan niin sulla on OPEN LINE.
    Voi olla että ite puhelin ei kestä kauan pitkäaikaista yhtäsoittosta lähetystä.
    Ei see varmaan toimi se VOXi, kohinoita on ehkä liikaa, jotta pysyykin linja auki niinkuin sillä Dealey Plazan moposkoudella aikoinaan...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Lainaa (Petsku @ Heinä. 08 2004,11:55) kirjoitti
    Kuulostais aika karseelta, itselläni tulee ainakin ajellessa välillä juteltua itsensä kanssa, välillä laulettua ja ties mitä kaikkea, mitä ei muiden tulisi kuulla jotta mielikuva selväjärkisyydestäni säilyisi.

Itsehän olen tämän asian kanssa sujut, mutta mahtaisikohan sitä osata hillitä itsensä, esim. 2-3 tunnin siirtymällä jossain tourinkilla...? *
    Lainaa (Fazuttaja @ Heinä. 08 2004,21:46) kirjoitti
    Kuulostais aika karseelta, itselläni tulee ainakin ajellessa välillä juteltua itsensä kanssa, välillä laulettua ja ties mitä kaikkea, mitä ei muiden tulisi kuulla jotta mielikuva selväjärkisyydestäni säilyisi.
    Jep, jep! ei hyvä että kaikki kiroilut yms. pölinät mene kaikkien korville. Joku ulkopuolinen kun alkaisi kommentoimaan hämähämähäkki -lauluja tai jotain niin voisi mennä mopot ojaan.

Tuli tosta mikrofonista mieleen, että intissä oli vaunupuolella nakkipipossa kurkkumikrofoni. Se toimi aika hyvin. Tosin kaikki
    yskäsyt sun muut meni suoraan vaunun sisäseen radioon. Mutta hyvin reagoi ainoastaan puheeseen. Toimi vissiin kurkkutorven värinän perusteella. Sillä jäi kaikki vaunun kilinät ja kolinat hyvin pois.
    Sitä ihmetten ettei ole prätkä käytössä vielä näkynyt luu mikkiä mikä on käytössä palomiehillä eli mikki ottaa keskeltä päätä puheen ja välittää eteenpäin näin ei tule mitään häiriöitä puheeseen eikä vaikuta tuulen humina voi tietysti olla että on niin kallis ettei sen takia ole tullut markkinoille....
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
    Mulla on käytössä autocomin pro ja siihen lisättynä alanin pmr puhelin. Toimii vox,illa tosi hyvin.
    mihinkään halpis johtosetteihin/ tangentti juttuihin ei kannata rahojaan haaskata, liian vikaherkkiä. Nimimerkillä kokemusta on
    Ilo ilman mopoo on teeskentelyä.

http://mpsivut.pp.fi
    Lainaa (kjhx @ Heinä. 12 2004,22:26) kirjoitti
    Mulla on käytössä autocomin pro ja siihen lisättynä alanin pmr puhelin. Toimii vox,illa tosi hyvin.
    Ok, kiitos tiedoista. Onko sulla mikä alanin puhelin ja onkohan toi atuocomin "proset"??. Katoin rxtx:in sivuilta että tommonen proset ja pmr -puhelin maksaa 149€, ei paha.
    Alla on linkki, josta löytyy kurkkumikki. Kuulokesysteemi vaikuttaa tosin epäilyttävältä ajatellen kypärän kanssa käyttöä.

http://www.hamradio.fi/tuotteet/alan441.htm
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Heinä. 08 2004,09:53) kirjoitti

Yhden ex-muijan aikaan mulla oli joku halpa kyrpäräpuhelinsetti, ja hyvin nopeasti alkoi kaduttaa sen hankinta. Onneksi koira pisti sen remonttiin, niin ei tarvinnut enää käyttää. *
    AIVAN SAMAA MIELTÄ!!
    Lainaa (Eightball @ Heinä. 13 2004,08:15) kirjoitti
    Ok, kiitos tiedoista. Onko sulla mikä alanin puhelin ja onkohan toi atuocomin "proset"??. Katoin rxtx:in sivuilta että tommonen proset ja pmr -puhelin maksaa 149€, ei paha.
    Mulla on toi Alanin 411 pmr puhelin, mutta se on kytkettynä autocomin Pro-Rider intercom järjestelmään.
    Autocomissa on itsessään säädettävä voxi (potikka) ja melua suodattava aktiivinen mikki yms herkkuja.
    Sillä hintaa ovh 450 kahdella kypäräsarjalla.
    org shopissa huomattavavan paljon halvemmalla.
    Silti kuitenkin vielä jää riittävästi hintaa.
    Toi proset mitä rxtx myy on aikas "köykäistä" kamaa. Itsellä oli ensin tuota prosettiä edeltävä malli ja se oli ihan . Ohutta johtoa piuhat katkeilivat kuoren sisältä liittimistä, tangenttinappi "hörppäsi" vettä, seurauksena melkoisia häiriöitä.
    Tähänkin pätee toi sama vanha juttu, että halvalla ei saa hyvää
    Ilo ilman mopoo on teeskentelyä.

http://mpsivut.pp.fi
    mihinkään halpis johtosetteihin/ tangentti juttuihin ei kannata rahojaan haaskata, liian vikaherkkiä. Nimimerkillä kokemusta on
    Olen harkinnut Autocom:in ostamista kun rouva vaatii väkisin saada ihastella ääneen maisemia. Niin, minun on kuultava ne kommentit *

Kysyisin tyhmän kysymyksen. Kun minä pidän aina korvatulppia ajaessani niin kuinka kypäräpuhelimen hankinnan jälkeen tuulenkohina voidaan pitää aisoissa? Tuskin ne korvanapit korvatulpan vertaisia ovat, vai ovatko?

Autatteko tyhmää. *
    De gustibus non est disputandum.
    Lainaa (Muerte @ Elo. 03 2004,12:39) kirjoitti
    Olen harkinnut Autocom:in ostamista kun rouva vaatii väkisin saada ihastella ääneen maisemia. Niin, minun on kuultava ne kommentit *

Kysyisin tyhmän kysymyksen. Kun minä pidän aina korvatulppia ajaessani niin kuinka kypäräpuhelimen hankinnan jälkeen tuulenkohina voidaan pitää aisoissa? Tuskin ne korvanapit korvatulpan vertaisia ovat, vai ovatko?

Autatteko tyhmää. *
    Kyllä mulla ainakin kuuluu Autocomin Active raiderista tarpeeksi mökää myös korvatulppien kanssa. Kuulokkeet ja mikki ovat kiinteästi kypärässä kiinni. Toi Autocomi toimii kyllä oikeestikkin isommissakin nopeuksissa. Kavereilla on noita halpissarjoja, kaikissa loppuu kuuluvuus viimeistään jossain 120km/h paikkeilla.

Köyhällä (eikä huono hermoisella) ole varaa ostaa halpaa!
    Sepe

<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
    Kuka myy tuota Alanin PMR-puhelinta ja mitä se maksaa.

Meillä - mammeli ja minä - on Autocomin kypäräpuhelinsysteemi eikä siitä luovuttais millään. Meistä on mukava kommentoida ja jutella kaikenlaista ja myös ohjastaa ajosuuntaa.
    Pienenä ongelmana on ollut mammelin puheen ajoittain epäselvä kuuluvuus, minkä kyllä lasken mikin heiluvan sijainnin tiliin. Siis mikki on varmaan sivussa mammelin puheluukusta.
    Olen hänelle todennut, että meillä on varmaan maailman ainut huonosti kuuluva Autocom. Toteamus on jonkin verran auttanut. Kuuluvuus ajoittain on erittäin hyvä. Ajoittain haitarista. Mun puheeni kuulemma kuuluu selvästi aina. Syytä voi myös olla hempulin näköisissä liittimissäkin.

Siis, ne jotka haluavat nauttia ajon hiljaisuudesta nauttikoot. Me taas nautitaan rupattelusta kun siltä tuntuu.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ostin autocomiin nyt tankoon pmr-tangentin ja sitten tarvittavat välipiuhat, nyt toivoisinkin porukalta käyttökokemuksia miten Autocom+PMR+Korvatulpat toimivat - erityisesti kiinnostaisi Cobran PMR-mallien (esim Cobra MT-725-2VP) toimivuus tuossa.

rxtx-tuotteen sivuilla on maininta että Alainin pmr:ssä on todella voimakas audioteho jolloin luonnollisesti sen ääni riittänee kypäräkäytössäkin tulppien kanssa - mitenkä on Cobran laita? Normaali itsellä pauhaa ajaessa Minidisci ja mietin että pääseeköhän tuo PMR edes lähellekään samoja audiotehoja jolloin sieltä kuuluisi jotain musan ylikin...
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  25.  
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Nyt on testattu Cobrat ja omat laitettu tilaukseen, tulppienkin kanssa motarinopeuksissa volakat riittivät ihan mukavasti Kantavuutta saatiin tuolla tienpäällä joku 600-700m .
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat