Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Olin tänään ajelemassa kaupungin keskustassa, ku tuli taas todistettua, että kaikkee sitä mahtuu liikenteeseen...
    Noh... Ajelin kivasti jonon yhtenä lenkkinä, kun oikeelta kolmion takaa pykkäs uudehko mersu siihen eteen... Vaikka oli selvästi huomannut mut... *
    Ajojärjestys oli:
    Auto, Auto, Auto, Minä, Auto, Auto

    Kyllä se kiltisti odotti, että nuo kolme ensimmäistä autoo pääsee alta pois, ja kun mun vuoro, ni eikun siihen eteen niin PRKL:sti *

    Pistää vihaks tommoset *
    Kaipa sitä tarvii hommasta semmonen nyrkin kokonen kivi siihen johonki pyörään silleen kätevästi käsille, just tollasten ku**päitten varalle *
    Elämään tänne tultiin!
  2. #2
    Oho
    Meni toi toipc vähän mettään, piti laittaa "Meinas ajaa päälle! "
    Elämään tänne tultiin!
  3. #3
    juu kaikellaista, ostin just bilttemast semmosen rautamötikän johon saadaan semmonen systeemi mötikkä kiinni ja avataan takapyörä, en mä tiiä mikskä niit sanotaan. Sellasen ku virittäis johonkin kiinni prätkään ja tarpeen tullen huitaisis mulukkuja!
  4. #4
    Vedä henkeä ja rauhoitu... yks, kaks, kol...

    Tällaista se on ja siitä on turha verenpainetta nostaa. Hyväksy asia tosiasiana ja koko ajan sellaisena huomioitavana niin elät pidempään
  5. #5
    Tässäkin tilantessa on huomioitava se tosi seikka että auton (tai siis mersun) kuljettaja on voinut katsoa että seuraavana tuleva auto (luullut mopoasi kaukana olevaksi autoksi) on sen verran etäällä että ehtii vielä vaikka koko kylä ennen sitä. Kyllä näitäkin "puusilmiä" mahtuu vielä liikenteeseen.
    Loneliness, heartbreak and fear have walked by my side-
    I know them like old friends
    But as the sun is setting, I feel my strength returning
    Everything seems allright

    http://www.geocities.com/poljarakkars/
  6. #6
    Mopon kanssa liikenteessä liikkuessa kannattaa muistaa ettei paljoo ruumisarkussa lohduta että oli oikeassa... Joten ei kannata *herneillä ja pitää aina kiinni oikeuksistaan henkeen ja vereen jos autoilijat puusilmineen käyttävät härskisti hyväkseen isomman oikeuttaan.

    edit:typot



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  7. #7
    Ite meinaan hommata sellasen nokialaisen nuoriso-ohjaajan mopottimeen. Kun joku meinaa lähennellä niin täräytän sillä kattoon niin eiköhän ota väliä....


    edit:ne v*** typot



    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  8. #8
    Vuosien saatossa on huomannut, että ainoa oikea asenne autoilijoita kohtaan on epäileväinen. Luulen, että autoilijat, jotka eivät ole koskaan ajaneet mp:llä, huomaavat meidät huonoimmin.
    Laiska, mutta päättäväinen.
  9. #9
    No näitä sattuu. Tänä aamuna töihin mennessä joku omilla säännöillä ajeleva kääntyi sujuvasti kolmion takaa viereen ajelemaan ?!? Siinä sitä jarrutuksen ja väistön jälkee ihmettelin auton vieressä ajellessa että mitä hel****iä kunnes käänsiä oikealta ja menin ohi. Toinen tilanne oli jokunen päivä takaperin samassa risteyksessä kun joku vanha passat pysähtyi keskelle kaistaa jossa ajoin ja nähtävästi jäi hakemaan siihen uutta suuntaa. Eikä se siitä mihinkään lähteny vaikka sillee torvea soitteli metri auton kyljestä mitattuna. Viime päivistä on jäänyt sellainen vaikutelma että jotkin autolijat rinnastaa 200 kiloisen 2-pyöräisen möhkäleen polkupyörään mutta meitä on moneen junaan...
  10. #10
    Taitaa olla muotia tämä muiden tienkäyttäjien ja erityisesti autoilijoiden haukkuminen, varsinkin tuoreempien tosimotoristien mielestä. Muutamat faktat, jotka eivät muutu ja jotka kannattaa painattaa takaraivoon, ovat:

    1. Autoiljat eivät näe sinua, koska olet keskimäärin alle kolmasosa mamman kauppakassin näkyvyydestä, etkä sitäkään jos ajat ilman valoja kuolleessa kulmassa.
    2. Liikut keskimääräistä nopeammin, koska tehopainosuhteesi on vähintään kolme kertaa parempi kuin naapurin Jorman ja sen Avensiksen. Jorman mielestä sinäkään et ehdi risteykseen niin nopeasti.
    3. Olet mielenyhtymä pitsaskootteriin sekä Hjalmar-vaarin pappamöpediin, ja sellaistenhan kuuluukin ajaa pientareen puolella. Kaistalle voi siis kiilata sinusta piittaamatta.
    4. Kolaritilanteessa sinä olet 99,512% tapauksista se johon sattuu.

    Eli aja ihan aikuisten oikeasti niinkuin olisit muille näkymätön.

    Ride safe, ride free.
    SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
  11. #11
    Mää vetasen aina muutaman Diapamin naamaan ku lähen tsadiin päin.
    Helepottaa.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  12. #12
    Tollaistahan se on aina ollut, ei auta kun tottua, kyllä se siitä. Ja hävettää tunnustaa, että oon joskus ittekin lähteny tien laidasta parkista autolla suoraan pyörän eteen. En vaan yksinkertaisesti nähnyt fillaria. Anteeksi.
    Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista.
  13. #13
    Lainaa (Bluesman @ Kesä. 15 2004,08:49) kirjoitti
    Ite meinaan hommata sellasen nokialaisen nuoriso-ohjaajan mopottimeen. Kun joku meinaa lähennellä niin täräytän sillä kattoon niin eiköhän ota väliä....


    edit:ne v*** typot
    Joo ja sitten autonkuljettaja tempaisee mielenvikaistuksissaan rattia kiilaten sinut vasemmalle pusikkoon / rekan alle / siltapilariin / ihan mihin vaan.

    Mun mielestä kannattaa vaihtaa harrastusta (oikeasti ei kannata ) tai muuttaa asennetta "ammattimaisempaan" suuntaan. Mua on Helvetin paljo helpottanut kun ajattelee miten säälittävä raukka siellä ratin takana istuu kun se yrittää haastaa kisaan / kiilata / tehdä ihan mitä vaan. Ei sen oloa kannata tehdä enää sen vaikeammaksi, sitäpaitsi sitä vituttaa vielä enemmän kun huomaa ettet reagoi hölmöilyyn millään tavalla...

    Esimerkki: Mäntsälän kylässä teinilauma uudessa tumman metallinsinisessä maksalaatikossa (maksa 3 tjs.). Kaverit yritti kaikkensa saadakseen pinnan kireälle.. lähti liikennevaloista "myöhässä", ajoi 40 alueella kävelyvauhtia, pysähtyi suojatien korokkeiden kohdalla vaikkei tullut kävelijöitä, viittoilivat takaikkunasta mitä ikinä mieleen tulee ja lopuksi tietyöosuuden kohdalla, missä oli karkeaa hiekkaa, veti käsijarru päällä hana tiskissä tavoitteena nostaa mahdollisimman suuri pölypilvi mun nenille... Mä en voinut muuta kuin nauraa, kävi oikeasti poikia sääliksi

    Eli ei tuollaisten räkänokkien kanssa kannata pinnoja polttaa liikenteessä, samat jätkät pissii grillijonossa housuun kun joku röyhtäsee vähän turhan kovaa mutta auton sisällä monelle kasvaa sarvet ja hölmöilyn seurauksia ei tulla etukäteen ajatelleeksi...

    EI sillä etteikö mullakin olis joskus hermo mennyt jopa mopon kanssa mutta nuo tilanteet on vähentyneet koko ajan kuta enemmän on tullut ajokokemusta ja sitä myöten ehkä vähän pidempää pinnaa & rauhallisuutta.
    KTM
  14. #14
    Ja kun ei mee stadiin ollenkaan ni ei tarvii hermoilla hullujen kaa
  15. #15
    Siellä kun kolmion takana mersu odottaa, kannattaa se jalka ja käsi laittaa jo valmiiks sinne jarrulle ja ottaa ihan iisisti.
    There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.

    At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
  16. #16
    juu ja aiheeseen vois lisätä nämä ohittajat...satuin vähän pidemmälle tietyö osuudelle ja ymmärrettävistä syistä katu-pyörä menee siin vähä hiljempaa ku asfaltilla.Ni eikös sieltä jo joku p***u-corolla meikän tuurilla tule ja vedä kahvassa ohi n.10cm päästä,niin et v****moista murikkaa alkaa sataa pyörän kylkeen ja jaloille... *tos ei kyl voi puhuu etteikö ois huomannu mua,ku roikku aikasa hanurissa kiinni!En saanu sitä kiinni,ku meni kotvanen tönkiessä sen pellon läpi ennenku asfaltti taas alko,ni se romu oli jo varmaan kaartanu jonneki sivutielle piiloon,miettimään suuttukohan se pyörä-kuski...oli sen onni et mitään ei hajonnu prätkästä pieniä kiveniskuja lukuun ottamatta.



    www.alphaindigo.net

    www.soulhealermusic.com
  17. #17
    onhan se vähän kornia aina haukkua autoilijoita rumilla sanoilla, kun kaikki, ainakin mun tuntemat, pyörillä ajelevat kaverit ajaa myös autoilla ja suurimman osan vuodesta! Tuntuu siltä, että tässä haukutaan itseämme silloin kun on pakko ajella autolla keli, työ, perhe tai muun syyn takia. Joten eiköhän lopeteta toi autoilijoiden haukkuminen ja muistetaan, että tämöiset tilanteet kuuluu yhtenä osana mopoiluun ja niihin on varauduttava ja ne on hyväksyttävä!
    You can play with my money, you can play with my wife,
    but if you are going to play with my bike, you are playing with your life!
  18. #18
    Lainaa (quicksilver @ Kesä. 15 2004,14:53) kirjoitti
    onhan se vähän kornia aina haukkua autoilijoita rumilla sanoilla, kun kaikki, ainakin mun tuntemat, pyörillä ajelevat kaverit ajaa myös autoilla ja suurimman osan vuodesta! Tuntuu siltä, että tässä haukutaan itseämme silloin kun on pakko ajella autolla keli, työ, perhe *tai muun syyn takia. Joten eiköhän lopeteta toi autoilijoiden haukkuminen ja muistetaan, että tämöiset tilanteet kuuluu yhtenä osana mopoiluun ja niihin on varauduttava ja ne on hyväksyttävä!
    Hyvin sanottu, yhdyn edelliseen mutten fyysisesti.
    Mulla ainakin kasvaa sarvet kun istun mopon selkään mä oon teiden kingi.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> 9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969.
  19. #19
    MÄ OLEN JOSKUS AJATTELLU,ET MIKÄ SE MAHTAA PROVOSOIDA MEITÄ JA KOTILON KÄYTTÄJÄÄ..............
  20. #20
    Hyviä pointtteja suuntaan ja toiseen, mutta se on kyllä totta että "ei mopoilevat" autoilijat joskus ottavat vi***maisen asenteen päälle ja yrittävät tahallaan kiusata. Jarruttelevat, kiilailevat, heittelevät tupakantumppeja ja pesevät liikennevaloissa tuulilasejaan. Kaikista noista on kokemusta, ja veikkaan että pyörän omistava autoilija ei noita tekisi.

    Pakko on kyllä myöntää että tässä joku aika sitten pitäjänmäellä meinasin ajaa risteyksessä suoraan pyörän eteen/päälle. Odotin että kaikki autot oli mennyt, tein vielä varmistuksen että ketään ei tule ja lähdin liikkeelle. Yht' äkkiä edessäni olikin pyörä joka joutui minun takiani tekemään rajun väistöliikkeen. En kertakaikkiaan nähnyt pyörää, mitä ihmettelen vieläkin. Eli kaikki autoilijoiden "kiusa" ei ole tahallista, varovaisuutta ja ennakointia tuolla liikenteessä tarvitaan!!!
    Pyörätön
  21. #21
    Lainaa (pjs @ Kesä. 20 2004,12:15) kirjoitti
    Hyviä pointtteja suuntaan ja toiseen, mutta se on kyllä totta että "ei mopoilevat" autoilijat joskus ottavat vi***maisen asenteen päälle ja yrittävät tahallaan kiusata. Jarruttelevat, kiilailevat, heittelevät tupakantumppeja ja pesevät liikennevaloissa tuulilasejaan. Kaikista noista on kokemusta, ja veikkaan että pyörän omistava autoilija ei noita tekisi.

    Pakko on kyllä myöntää että tässä joku aika sitten pitäjänmäellä meinasin ajaa risteyksessä suoraan pyörän eteen/päälle. Odotin että kaikki autot oli mennyt, tein vielä varmistuksen että ketään ei tule ja lähdin liikkeelle. Yht' äkkiä edessäni olikin pyörä joka joutui minun takiani tekemään rajun väistöliikkeen. En kertakaikkiaan nähnyt pyörää, mitä ihmettelen vieläkin. Eli kaikki autoilijoiden "kiusa" ei ole tahallista, varovaisuutta ja ennakointia tuolla liikenteessä tarvitaan!!!
    Sama juttu, t-risteys, Passat vasemmalta kääntymässä sinne mistä olin tulossa, itse kaistan yli kolmion takaa Passatia tien tukkona hyväksikäyttäen vasemmalle ripeästi, mutta kuitenkin Passatin takana oli XJR jota en ollut nähnyt; yammukuski ei varmaankaan takiani joutunut jarruttamaan ripeästä toiminnastani johtuen, *mutta syystä kuitenkin heristi etusormea, *kyllä mua harmitti. XJR toimi täysin oikein; ei lähtenyt risteysalueella ohittamaan, vaan himmaili Passatin perässä. Jos yammukuski muistaa tämän tilanteen Tampereelta Korkinmäestä niin ei voi muuta sanoa kuin tietysti sorry, ja se vielä että kun etäisyydet *eri osapuolten suhteen 'sopivat' kohdalleen niin moottoripyöräilijää ei näe auton takaa/yli.


    edit: niin olin autolla, musta subaru forester



    Do you have premonitions of déjà vu?
  22. #22
    Asenne kohdalleen ja sit liikenteeseen Eli muuten tulee iso pipi jos alkaa autojen kanssa kokeilee

    Itse en osaa kyllä aina hillitä tunteitani, mutta tosissani yritän Eli takoa omaan pieneen päähäni että rauhallisuutta ja vaikka olenkin oikeassa niin silti väistän mopolla...

    ps: muutaman kerran olen jopa kansainväliset käsimerkitkin jättänyt näyttämättä "töppäjälle"
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  23.  
  24. #23
    Lainaa (Sandels @ Kesä. 15 2004,10:37) kirjoitti
    Taitaa olla muotia tämä muiden tienkäyttäjien ja erityisesti autoilijoiden haukkuminen, varsinkin tuoreempien tosimotoristien mielestä. Muutamat faktat, jotka eivät muutu ja jotka kannattaa painattaa takaraivoon, ovat:

    1. Autoiljat eivät näe sinua, koska olet keskimäärin alle kolmasosa mamman kauppakassin näkyvyydestä, etkä sitäkään jos ajat ilman valoja kuolleessa kulmassa.
    2. Liikut keskimääräistä nopeammin, koska tehopainosuhteesi on *vähintään kolme kertaa parempi kuin naapurin Jorman ja sen Avensiksen. Jorman mielestä sinäkään et ehdi risteykseen niin nopeasti.
    3. Olet mielenyhtymä pitsaskootteriin sekä Hjalmar-vaarin pappamöpediin, ja sellaistenhan kuuluukin ajaa pientareen puolella. Kaistalle voi siis kiilata sinusta piittaamatta.
    4. Kolaritilanteessa sinä olet 99,512% tapauksista se johon sattuu.

    Eli aja ihan aikuisten oikeasti niinkuin olisit muille näkymätön.

    Ride safe, ride free. *
    Aivan uskomattoman totta joka sana. Kyllähän noita läheltä piti tilanteita sattuu sangen tiuhaan. Surkeaa lienee se, ettein niihin jaksa enään kiinnittää huomiota ja ainoastaan hyvin harvat tulee edes huomioitua sen kummemmin (tämä se vasta lienee surkea tilanne).

    Itse on käynnyt kerran niin, että meikäläinen selvisi ruhjeitta ja pystyssä auton kanssa "kolaroidessa". Ajoin kaupungilla hiljokseen oikeaa kaistaa kun vasemmalta jonosta ponnahti auto suoraan rinnalle ja osui. Sen verran singahdin sivulle, että pyörä osui katukiveykseen. Ilmeisesti tämän anisosta pysyi pystyssä. No ei muuta kuin parkkiin ihmettelemään. Pyörästä ei löytynyt osuma jälkiä, mutta ajuhousujen reidessä ja polvessa iloisen punaista ruosteenesto maalia. Kun kotilon kuskikin tuli paikalla alettiin sitten tutkimaan autoa ja eikös mitä siinähän oli koko vasen etulokasuoja painunut sisään. Osui vissiiin juuri heikkoon kohtaan. Kotilon kuski oli juuri kortin saanut kloppi (asiallinen sellainen). Kun mopottimeen ei tuntunut tulleen mitään vikaa niin jätettiin asia siihen. Ai niin auto 70-luvubn lopun toyota. Tämän jälkeen en koskaan haukkunut japanilaisia autoja taikka niiden peltejä.