Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 46:een 46:sta
  1. #31
    Jotenkin se vaan on niin kumma, kun moottoripyörä on autolle kuin ilmaa.
    Mun tähän asti paras tänä kesänä, tapahtui perjantaina.Olin kääntymässä ETUAJO-OIKEUTETULTA tieltä oikealla ja risteyksessä oli vasemmalla auto tulossa kärkikolmion takaa (kolmiomerkit on oikein korotettuna maalattu tiehen et autoilijat huomais) no minä käännyn ja auto jatkaa myös matkaansa....melkein minun päälleni..Koskapa tietysti käytin oman kaistani leveyttä, kun kallistin pyörää..
    Ei kai se ilkeyttään...mutta miks ne ei yhtään varo??
  2. #32
    Lainaa (Kawasaki ZL @ Kesä. 13 2004,22:59) kirjoitti
    Jotenkin se vaan on niin kumma, kun moottoripyörä on autolle kuin ilmaa.
    Mun tähän asti paras tänä kesänä, tapahtui perjantaina.Olin kääntymässä ETUAJO-OIKEUTETULTA tieltä oikealla ja risteyksessä oli vasemmalla auto tulossa kärkikolmion takaa (kolmiomerkit on oikein korotettuna maalattu tiehen et autoilijat huomais) no minä käännyn ja auto jatkaa myös matkaansa....melkein minun päälleni..Koskapa tietysti käytin oman kaistani leveyttä, kun kallistin pyörää..
    Ei kai se ilkeyttään...mutta miks ne ei yhtään varo??
    Osasyy näkemisen puutteeseen on varmaan se, että autolla ajava etsii silmillään alitajuisesti isompaa kohdetta eli auton kokoista. Silloin voi prutku jäädä huomaamatta. Samalla tavalla polkupyöräilijöitä jää näkemättä.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  3. #33
    Ajokortiton autoilija! Ajokortiton motoristi! Näistä lukee lähes päivittäin sanomalehdistä.
    Mitä ne on?
    Henkilöitä, jopa "epäinhimillisiä olentoja", joilla ei ole lain edellyttämää ajolupaa ajoneuvon kuljettamiseksi yleisessä liikenteessä.
    Jos on ajokortti, ovat ainakin inhimillisiä olentoja. Eivät Oravia, Marakatteja ta avaruusolentoja.
    Muuten ne voi olla mitä vaan.
    Lehdistö kirjoittaa lähes aina "raflaavasti", IS ja Iltalehti menee vieläkin enemmän overiksi, saadaksen irtonumero-ostajan koukkuun l. ostamaan lehden.
    Mopokuskille erityinen kiinnostuksen kohde on sana motoristi, varsinkin lööpissä.
    Onhan meitä motoristeja (ajokortillisia) yli 100 000, joten kiinnostaa markkinointikohderyhmänä.
    Ei kannata aina ottaa kantaa niin hirmuisen tulisieluisesti.
    Ei provosoiduta lööpeistä, eikä tsempata ainakaan keskenämme.
    Tässä lisäksi muutamia yleistys-termejä eri aloilta
    Purkkapoppi = huonoa musaa (70-luku)
    Discomusa = huonoa musaa ( 70-luvun loppu ja 80-luku osin)
    Tekno = huonoa musaa (80-luku osin ja koko 90-luku aina tähän päivään asti
    Prätkäkuski = Motoristi
    Motoristi = ( voisiko olla ihmisten mielikuvana bomberi)
    Pikkuisen provosoin.
    Pysytään hengissä kesä kerrallaan
  4. #34
    Lainaa (FJ20 @ Kesä. 13 2004,23:34) kirjoitti
    Lainaa (Kawasaki ZL @ Kesä. 13 2004,22:59) kirjoitti
    Jotenkin se vaan on niin kumma, kun moottoripyörä on autolle kuin ilmaa.
    Mun tähän asti paras tänä kesänä, tapahtui perjantaina.Olin kääntymässä ETUAJO-OIKEUTETULTA tieltä oikealla ja risteyksessä oli vasemmalla auto tulossa kärkikolmion takaa (kolmiomerkit on oikein korotettuna maalattu tiehen et autoilijat huomais) no minä käännyn ja auto jatkaa myös matkaansa....melkein minun päälleni..Koskapa tietysti käytin oman kaistani leveyttä, kun kallistin pyörää..
    Ei kai se ilkeyttään...mutta miks ne ei yhtään varo??
    Osasyy näkemisen puutteeseen on varmaan se, että autolla ajava etsii silmillään alitajuisesti isompaa kohdetta eli auton kokoista. Silloin voi prutku jäädä huomaamatta. Samalla tavalla polkupyöräilijöitä jää näkemättä.
    multa jäi kerran huomaamatta rekka
  5. #35
    Lainaa (doubleX @ Kesä. 12 2004,15:40) kirjoitti
    Silminnäkijöiden mukaan mies ajoi sallittua suurempaa nopeutta. Hänellä ei ollut ajokorttia. Tapaus sattui hieman ennen kello kahta iltapäivällä."
    Onnea vaan kuljettajalle, kun on edelleen hengissä moisen jälkeen!
    Vakuutusmaksut nousevat taas aivan turhaan...
  6. #36
    Lainaa (Jarge @ Kesä. 11 2004,00:55) kirjoitti
    Juuri näin. Itse meinasin ajaa pakettiautolla suoraan MP:n eteen tässä viikko takaperin. Pyörä oli melko kaukana ja normaalisti ei olisi ollut mitään piukkaa. Pyörän vauhti vain oli luokkaa 100km/h 50 alueella ja pyörä olikin hetkessä kohdalla. Sain kyllä aika pahat mulkaisut ja varmasti taas leimattiin "kotilokuskia". Niin, vasta 19. kesä pyörän päällä vasta menossa *
    Rauhoittikos kokemus omaa ajotyyliäsi 2-pyöräisellä
    Mikäli oikein muistan, mieluusti mentiin takapyörällä ja kowaa
    Poliisi, nainen ja taxi. Mikään näistä ei ole paikalla kun niitä tarvitset
  7. #37
    Lainaa (MadMax @ Kesä. 13 2004,13:17) kirjoitti
    Linkki ei näköjään toimi, korjaan asian heti ehdittyäni...[/b]
    Laitas ny linkki toimiin niin näkis kuvat
  8. #38
    Lainaa (tuittuli @ Kesä. 10 2004,08:17) kirjoitti
    Näin Aamulehdestä tänään napattua:

    Moottoripyörä ja auto kolaroivat rajusti Koskenmäessä *

    AAMULEHTI Henkilöauto ja moottoripyörä kolaroivat rajusti keskiviikkoiltapäivällä Nokian Koskenmäessä. Moottoripyöräilijä oli ajamassa Taivalkunnantietä Taivalkunnan suuntaan, kun tielle kääntyi kerrostalon pihasta henkilöauto.

    Moottoripyörä osui auton etuosaan. Moottoripyöräilijä teki liki 30 metrin ilmalennon, mutta oli tajuissaan, kun hänet vietiin sairaalahoitoon. Myös henkilöauton apukuljettaja vietiin sairaalaan. Sekä moottoripyörä että auto vahingoittuivat lunastuskuntoon. Nopeusrajoitus onnettomuuspaikan kohdalla on 40 kilometriä tunnissa.



    Näitä saa nyt jatkuvasti lukea.
    Olkaa varovaisia.Ei tiedä kuka tulee mistä eteen.
    Toivottavasti kuski jotenkin ehjänä.
    Aika yllättävää sinänsä, sillä mopon kuin mopon saa pysähtymään parkkiruudun matkalla 40 nopeudesta...

    Vaan aina sattuu ja tapahtuu. Turhia kommentoimatta, ja asiasta mitään tietämättä...
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  9. #39
    Lainaa (speedmaster @ Kesä. 11 2004,09:53) kirjoitti
    Hmm.. On ollut aerodynamiikka kohdallaan, jos lentää 30 metriä 40 km/h vauhdissa..

    Vapaa pudotus 1.5 metrin korkeudelta kestää noin puoli sekuntia, eikä siinä ajassa ihan 30 metrin päähän kerkeä *

    On tietysti mahdollista, että kaveri on hypännyt kuin koripalloilija ja painopiste on käynyt 3 metrin korkeudessa, tai sitten paikalla on jyrkkä alamäki.
    *heh*

    Auttaa tosiaan kun vähän ymmärtää fysiikan lakeja. Osaa suhteuttaa asioita ihan eri tavalla
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  10. #40
    Toyota
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
  11. #41
    Prätkä
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
  12. #42
    Joo-o...ainakin tonnin painonen mopo jos neljästäkympistä noin kovan liike-energian kehittää että autoonkin tullu noin syvä vekki...



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  13. #43
    Lainaa (MadMax @ Kesä. 13 2004,13:17) kirjoitti
    Tankin kyljessä ajotyyliin osuva texti BANZAI.
    No onpas tämän kolarin tiimoilta tullut paljon juttua.Aika pahaa jälkeä.Toi Banzai on ollu jossain,nyt vaan kelaan sitä kenen mopon kylessä *
  14. #44
    Lainaa (tuittuli @ Kesä. 18 2004,17:20) kirjoitti
    Toi Banzai on ollu jossain,nyt vaan kelaan sitä kenen mopon kylessä *
    Tiedän jampan, kovaa ja tuurilla eli ei ertyisillä ajotaidoilla varustettu reikäpää sieltä jostain syvältä...
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
  15. #45
    Lainaa (Holtsu @ Kesä. 18 2004,16:55) kirjoitti
    Joo-o...ainakin tonnin painonen mopo jos neljästäkympistä noin kovan liike-energian kehittää että autoonkin tullu noin syvä vekki...
    On muuten yllättävää miten pahaa jälkeä motollakin saa aikaiseksi. Ajoin kerran dt -jammulla uudenkarheeta Peugeot 309:ä keulaan. Se tapahtui tiukassa 90-asteen mutkassa joten vauhtia ei ollut varmaan yli 30 km/h.

    Itse luisuin kuskin oveen silleen että pikkasen kypärä kolahti peltiin. Deetee uppos varmaan 40 senttiä pökötin konetilaan, mutta pyörästä hajosi oikeastaan vain mittaristo ja stonga (toki muovit naarmuuntu myös). Ihmettelin vaan kun tuli korjausraporttia vakuutusyhtiöltä ja auton korjaus oli maksanut yli 15tmk. Itse korjasin pyörän reilulla tonnilla. Tais osuu pehmeeseen kohtaan sitä autoa..
    Krooninen mopokuume; lääkitään toistaiseksi 125 kuutiosenttimetrillä yz:taa ja 600 kuutiosenttimetrillä zzr:ää.
  16.  
  17. #46
    Lainaa (Jardze @ Kesä. 14 2004,16:27) kirjoitti
    Lainaa (Jarge @ Kesä. 11 2004,00:55) kirjoitti
    Juuri näin. Itse meinasin ajaa pakettiautolla suoraan MP:n eteen tässä viikko takaperin. Pyörä oli melko kaukana ja normaalisti ei olisi ollut mitään piukkaa. Pyörän vauhti vain oli luokkaa 100km/h 50 alueella ja pyörä olikin hetkessä kohdalla. Sain kyllä aika pahat mulkaisut ja varmasti taas leimattiin "kotilokuskia". Niin, vasta 19. kesä pyörän päällä vasta menossa *
    Rauhoittikos kokemus omaa ajotyyliäsi 2-pyöräisellä *
    Mikäli oikein muistan, mieluusti mentiin takapyörällä ja kowaa *
    On näitä tullut lukuisia eteen 19 kesän aikana, joten väistöjä ja jarrutuksia on tullut kyllä harjoiteltua. Ja kerran olen ajanut kolmion takaa tulleen auton kylkeen, mutta onneksi ehdin jarruttaa riittävästi, ettei tullut pahoja seuraamuksia...

    Vieläkin mennään välillä kovaa ja korkealla *



    Kitka miehen tiellä pitää!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12