Sivu: 3 / 93:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 2769:sta
  1. #61
    Hitto kun en muista, nimittäin kahdessa vanhassa suzukissani kytkin kantaa aavistuksen.. Muistelen, että ainakin Shellin X100 20w50 ei parantanut tilannetta vanhoihin öljyihin nähden (X100:sta ei kannata nykypyöriin laittaakaan matalan API luokituksen takia).
    En vain muista laitoinko nyt delvacit toiseen noista suitsista syksyllä, mutta tässä kyseisessä ongelma ei vaivannut niin paljoa kun tammikuussa sillä viimeksi ajelin. Parin viikon päästä osaisin sanoa, kun ehdin vanhoja pyöriä taas tuulettaa.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  2. #62
    Mulla juuri samanlainen 9R kuin sulla ja kaikenkaikkiaan vaihteisto ja kytkin parani huomattavasti kun vaihdoin Hondan GN4 öljyt tohon Delvacciin. Eli anna mennä vaan.
    ZX9R -95
  3. #63
    svahnm:
    Ei aika maailmasta lopu, naputtele kokemuksia sitten kun niitä tulee. Delvacceja taidan piruuttani koittaa joka tapauksessa.

    micci:
    Ei kai tässä muu auta kun kokeilla
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  4. #64
    Kaikki Mp-öljyt on ylihinnoiteltuja litkuja joista ei oo mihinkään. Toista kautta nyt ratapyörässä (600cc) delvakkia myllyssä. Kytkin pitää paremmin (tavallinen kytkin, ei mikään kisapaketti), vaihteet toimiii pehmeemmin ja koneen äänet on myös pehmeemmät.

    Käytettiin ensin jotain castrollin kusta ja 300 km jälkeen ku otti pannusta pois, oli sen näköstä litkua ettei öljyks olis tunnistanu. Käytännössä mustaa vettä.

    Lopettakaa se markkinointikusettajien uskominen, uskokaa delvaccia käyttäneitä foorumisteja ja ostakaa sitä delvaccia. On parasta öljyä, mitä siihen linttaanne ikinä olette laittaneet *

    Tässäkin ketjussa taas sama hauska piirre ku muissakin delvac ketjuissa: Ne jotka on delvaccia käyttäny, kehuu sen maasta taivaisiin ja ne jotka eivät ole, arvostelevat sen kykyä olla hyvä öljy ja huutavat MP-öljyjen perään. Missään delvac ketjussa en ole havainnut, että joku, joka olisi delvaccia käyttänyt, olisi sen ominaisuuksista valittanut
    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  5. #65
    Delvacin luokituksessa seisoo : API SJ/ACEA A2 (SJ = 1996 päivitetty)

    Kawa suosittaa : API SE, SF tai SG (vanhemmat luokat)

    Näin ollen Delvacit täyttää vaatimukset kirkkaasti, eikö?
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  6. #66
    kyllä täyttää.

    itse kuuluin myös "epäilijöihin". nykyään en muuta öljyä suostuisi laittamaan _tähän_ pyörään.

    tuohon "proffan" viestiin ei ole juuri lisättävää.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  7. #67
    hyvin on delvacit pelittänyt kilpurista tulee öljyn näköisenä ulos eikä kusena niinkuin kalliimmat "huippuöljyt", eipä ole katupelikään valitellut paskoja öljyjä sama pyörii koneessa siinäkin. Kokeilkaa epäilijät ja haukkukaa sen jälkeen, tuskin tulette enää huonoksi väittämään
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  8. #68
    Mulla on sitä kyykyissä, museopeleissä, crossien vaihteistossa, hiacessa ja vanhassa III-koppa golffin TD koneessa kesäisin. Ainoastaan uusissa autoissa käytän Castrollin tai Mobilin VAG LongLife öljyjä.

    EDIT: unohdin ruohonleikkurin, lumilingossa tulee käytettyä notkeampaa, vaikkei talvet mitään kylmiä olekaan ollut (eikä oikein luntakaan..)



    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  9. #69
    Pitipä oikein kysästä taas Ylöjärven autovaraosasta Delvacin hinnat..

    Siellä ei nyt sitä MX:ää enää ole vaan myyvät vain Super 1400:sta (API SJ) kun tukkuri inttää niille, että samaa kamaa..vaikka siis ei oikeasti ole.

    Hinta hyllyssä on noussut 52 euroon/20L, mutta tosta näköjään lähtee edelleen melko mukavasti pois kun kantaa ulos jonkun 5 pönikkää..Jokainen tingatkoon itse..
    Motonet pyytää 59,90e.

    Muistivat vielä meikäläisen kun viimeksi kannoin Passatin takakontin täyteen mustaa kultaa syksyllä ahveniston org-päivänä, kun ei päästy ajamaan.. Sillä radalla olleella öljyllä ei ole mitään tekemistä kuitenkaan mun delvaccien kanssa.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  10. #70
    Kuulin just kaverilta vähän huolestuttavamman tarinan männävuosilta:

    Puhdistava dieselmoottoriöljy oli liuottanut vanhat pinttymät koneesta jotka tukkivat öljykanavan, seurauksena koneremontti...

    Jospa pelaisin varmanpäälle ja huuhtoisin kokeeksi lyhyellä vaihdolla delvacilla paskat pois ja sitten puhtaat tilalle.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  11. #71
    Lainaa (Henry @ Heinä. 11 2008,13:09) kirjoitti
    Kuulin just kaverilta vähän huolestuttavamman tarinan männävuosilta:

    Puhdistava dieselmoottoriöljy oli liuottanut vanhat pinttymät koneesta jotka tukkivat öljykanavan, seurauksena koneremontti...

    Jospa pelaisin varmanpäälle ja huuhtoisin kokeeksi lyhyellä vaihdolla delvacilla paskat pois ja sitten puhtaat tilalle.
    Mitä olen availlut noiden vanhojen 30v./100tkm ajettujen prätkien yläkertoja, niin ne on kyllä kaukana likaisesta. Johtuen arvatenkin autoja tiheämmistä vaihtoväleistä.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  12. #72
    Lainaa (Henry @ Heinä. 11 2008,13:09) kirjoitti
    Kuulin just kaverilta vähän huolestuttavamman tarinan männävuosilta:

    Puhdistava dieselmoottoriöljy oli liuottanut vanhat pinttymät koneesta jotka tukkivat öljykanavan, seurauksena koneremontti...

    Jospa pelaisin varmanpäälle ja huuhtoisin kokeeksi lyhyellä vaihdolla delvacilla paskat pois ja sitten puhtaat tilalle.
    Olen myös tämänsorttisen tarinan kuulluut, mutta se oli jostain 70-luvun alusta. Silloin jopa kiellettiin "kesken" vaihtamaan peseviin öljyihin ilmeisesti juurikin tuon takia. Itse uskon että mp-moottori ei ole ikinä niin karstainen että tuota vaaraa olisi. Mutta kuka sitä tietää ...
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  13. #73
    kyllähän noita takavuosien tarinoita liikkuu...

    mutta...

    ihan niin kuin "oikeissa MP-öljyissä" ei olisi peseviä lisäaineita...


    Esim: Mobil 1 Racing 4T 15W-50

    Mobil 1 Racing 4T 15W-50 valmistetaan erittäin suorituskykyisistä synteettisistä perusöljyistä ja viimeisimmän tekniikan mukaisista lisäaineista. Siksi ne pitävät moottorin erittäin puhtaana, suojaavat erinomaisesti kulumiselta korkeissa lämpötiloissa ja ehkäisevät tehokkaasti korroosiota.

    http://www.mobil.fi
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  14. #74
    Vajaan pari vuosikymmentä näissä moottoripyörähommissa mukana olleena minua ihmetyttää tässä keskustelussa se asia, mitä yhtäläistä noin voiteluvaatimuksien kannalta on isossa dieselissä, ja modernissa mp:n moottorissa? Tulee ihan heti mieleen montakin aika perustavanlaatuista eroavaisuutta, mutta yhtäläisyyksiä ei juurikaan.

    Koneethan niissä ovat aivan kuin yö ja päivä. Huippukorkealle kiertävä, korkeaviritteinen bensiinimoottori, ja erittäin matalilla rundeilla työskentelevä diesel. Vain toisessa näistä on myös vaihteisto ja kytkin voideltu samalla öljyllä. Dieselöljyn pesevyydenkin on oltava ihan toista luokkaa nokeentumisen takia.

    Vanhemmissa pyörissä, joissa toleranssit on isommat, sillä tuskin on niin isoa väliä, mutta harkitsisin kaksi kertaa alkaa käyttää tuollaista jossain uudessa mp-moottorissa.

    Delvac-öljyjen luokitukset eivät vastaa sitä, mitä niiden pitäisi omassani käsikirjan mukaan olla. Purkin kyljestä ei löydy API SF/SG, eikä myöskään Jaso MA. Joku nettiprofessorihan pystyy tämänkin varmaan selittämään itselleen parhaalla tavalla, ja toinen on sitä mieltä että kone toimii nyt tosi hyvin kun siellä on se ja se öljy, mutta itse pidän sellaisia enemmän mutu-tuntumana kuin ihan faktatietona.

    Ja muuten se ihan "oikea" suositusöljy (ahneiden öljyvalmistajien mp-öljyksi kutsuma) ei sekään ole kallista. Olkoon sitten vaikka jonkun euron kalliimpaa, ei riitä itselleni syyksi alkaa tekemään valmistajan suosituksen vastaisesti, vaikka joku netissä veisaisikin toisenlaisen tuotteen ylivertaisuudesta. Netistähän saa kyllä asiantuntijoiden neuvoja aivan kaikkeen ja vähän muuhunkin, eri asia vain kannattaako ne kaikki aina nielaista ihan purematta.

    Olen omistanut useammankin pyörän, joilla olen ajanut uudesta alkaen +100.000 km, koskaan ei ole tarvinnut isompia engine overhauleja alkaa väsäilemään ja uskon, että iso osasyy on se, että olen aina vaihtanut öljyt+suotimet ajallaan, ja käyttänyt sellaista öljyä mitä valmistaja suosittelee.

    En kuitenkaan halua sohia ampiaispesää tai kusta kenenkään muroihin, sen enempää kuin käydä rikkomaan tätä täällä vallitsevaa lähestulkoon uskonnollista hurmiota tietyn öljylaadun hyvyydestä. Jos olette niin vakuuttuneita, että se toimii pyörässänne, niin eihän siinä sitten mitään. Saa sitä ajella vaikka soijaöljyllä, jos haluaa. Ja halpa hintahan on ominaisuus, joka saa suomalaisen juoksemaan onnesta kirkuen vaikka kaivoon.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #75
    Lainaa (pecha @ Heinä. 11 2008,15:56) kirjoitti
    Vajaan pari vuosikymmentä näissä moottoripyörähommissa mukana olleena minua ihmetyttää tässä keskustelussa se asia, mitä yhtäläistä noin voiteluvaatimuksien kannalta on isossa dieselissä, ja modernissa mp:n moottorissa?
    Asia selviää ihan moottoritekniikkaa ja myös perus konetekniikkaa opiskelemalla ja harrastamalla, ei pelkästään 20v moottoripyöräilemällä. Turhapa tästäkään on kinata tai mitään yrittää julistaa ja todistella, koska et usko kuitenkaan. Eikä sitä ole mikään pakko kenenkään käyttää. Kaikille lienee jokseenkin yhdentekevää, mitä öljyä tai pakkasnestettä sinä haluat käyttää.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  16. #76
    Lainaa (B12 @ Heinä. 11 2008,16:08) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Heinä. 11 2008,15:56) kirjoitti
    Vajaan pari vuosikymmentä näissä moottoripyörähommissa mukana olleena minua ihmetyttää tässä keskustelussa se asia, mitä yhtäläistä noin voiteluvaatimuksien kannalta on isossa dieselissä, ja modernissa mp:n moottorissa?
    Asia selviää ihan moottoritekniikkaa ja myös perus konetekniikkaa opiskelemalla ja harrastamalla, ei pelkästään 20v moottoripyöräilemällä. Turhapa tästäkään on kinata tai mitään yrittää julistaa ja todistella, koska et usko kuitenkaan. Eikä sitä ole mikään pakko kenenkään käyttää. Kaikille lienee jokseenkin yhdentekevää, mitä öljyä tai pakkasnestettä sinä haluat käyttää.
    Kuten sanottu, ei kiinnosta alkaa tappelemaan asiasta.

    Kiinnostaisi vaan kuulla jonkun ihan kiihkoton perustelu, miksi se ko. öljy on niin erinomaista, ottaen huomioon kuinka erilaiset moottorit on moottoripyörässä ja kuorma-autossa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #77
    Lainaa (pecha @ Heinä. 11 2008,15:56) kirjoitti
    Delvac-öljyjen luokitukset eivät vastaa sitä, mitä niiden pitäisi omassani käsikirjan mukaan olla. Purkin kyljestä ei löydy API SF/SG, eikä myöskään Jaso MA.
    Enempää tarttumatta kirjoitukseesi, yksi perustavaa laatua oleva seikka on pakko oikaista.

    API -80 luvun SF/SG luokitus on nykymittapuun mukaan suorastaan kuraa. Delvac purkista ei löydy noita siksi, että SJ tai SL ylittää nuo mennen tullen. Vanhemmat luokitukset kuitenkin sisältyy näihin.

    Se on ok, jos haluaa ajaa valmistajan minimivaatimukset täyttävällä öljyllä. Itse ajan mieluummin vaatimukset reilusti ylittävällä, jolloin oletettu käyttöikä on mahdollisimman pitkä.

    EDIT:
    Lisätään nyt vielä, että nuo API-luokituksethan on nimenomaan bensiinimoottoreille. Delvacissa on myös diesel-luokituksia, mutta niillähän ei ole tässä mitään merkitystä.



    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  18. #78
    Lainaa (pecha @ Heinä. 11 2008,16:10) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Heinä. 11 2008,16:08) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Heinä. 11 2008,15:56) kirjoitti
    Vajaan pari vuosikymmentä näissä moottoripyörähommissa mukana olleena minua ihmetyttää tässä keskustelussa se asia, mitä yhtäläistä noin voiteluvaatimuksien kannalta on isossa dieselissä, ja modernissa mp:n moottorissa?
    Asia selviää ihan moottoritekniikkaa ja myös perus konetekniikkaa opiskelemalla ja harrastamalla, ei pelkästään 20v moottoripyöräilemällä. Turhapa tästäkään on kinata tai mitään yrittää julistaa ja todistella, koska et usko kuitenkaan. Eikä sitä ole mikään pakko kenenkään käyttää. Kaikille lienee jokseenkin yhdentekevää, mitä öljyä tai pakkasnestettä sinä haluat käyttää.
    Kuten sanottu, ei kiinnosta alkaa tappelemaan asiasta.

    Kiinnostaisi vaan kuulla jonkun ihan kiihkoton perustelu, miksi se ko. öljy on niin erinomaista, ottaen huomioon kuinka erilaiset moottorit on moottoripyörässä ja kuorma-autossa.
    Hydrodynaaminen laakeri toimii ihan samalla periaatteella oli se sitten pillarissa tai kyykkypyörässä. Ne mitoitetaan toimimaan ihan tavallisella kaupasta ostettavalla moottoriöljyllä. Mikään kierrosnopeus ei ole oleellinen seikka. Laakerin liukunopeus ja kuormitus on. Turbokin pyörii 200000rpm ihan moottoriöljyllä. Turbiiniöljyt ovat sitten erikseen. Moottoripyörän moottori ei vaadi öljyltä mitään ihmeominaisuuksia, vaikka moni niin haluaa kuvitella, koska se kulkee niin kovaa. Ferrariinkin mainostetaan ihan tavallista huoltsikan Shellin Helix Ultraa, vaikka se menee vielä kovempaa.

    JASO MA tarkoittaa märkäkytkimen kitkavaatimusta ja vaahtoamattomuutta vaihteistokäytössä. Samaa tarkoittaa mm. raskaan kaluston Caterpillar TO-2 ja Allison C4, jotka Delvac MX täyttää. Moottoripyörän vaihteisto lasketaan kevyesti kuormitettuihin vaihteistoihin. Momentit ja pintapaineet ovat hyvin pieniä.

    Delvac MX on YLEISÖLJY, joka käy sekä bensiini-, että dieselmoottoreihin. Pelkästään dieseleille tarkoitettuja erikoisöljyjäkin on olemassa, eikä niitä tule laittaa moottoripyörään. Dieselelautojakin ajetaan ihan ralliformulalla ym normaaleilla öljyillä jotka myös, yllätys yllätys, ovat tarkoitettu sekä bensa, että dieselmoottoreille, kuten lähes kaikki moottoriöljyt mitä tarvikeliikkeen hyllyssä on.

    Delvac vaan nyt sattuu olemaan laadukas öljy joka toimii todistetusti erittäin hyvin moottoripyörissä. Kivaa on monen mielestä vielä se, että sitä saa kohtuullisella litrahinnalla kun ostaa 20L tonkan kerralla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  19. #79
    Mulla on muuten varastossa vielä muutama kannu Castrollin GPS:ää ja Sikolenen vastaavaa puolisynteettistä MP-öljyä, voisin ehkä myydä ne edullisesti kun en viitsi enää ajaa SG luokituksen öljyillä omilla pyörilläni.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  20. #80
    Lainaa (svahnm @ Heinä. 11 2008,16:38) kirjoitti
    Mulla on muuten varastossa vielä muutama kannu Castrollin GPS:ää ja Sikolenen vastaavaa puolisynteettistä MP-öljyä, voisin ehkä myydä ne edullisesti kun en viitsi enää ajaa SG luokituksen öljyillä omilla pyörilläni.
    voisin ostaa muuten mutta kun kawan laatikko ei toimi niillä
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  21. #81
    Kun kerran itse avasin tämän threadin 2004, niin lienee hyvä hetki tehdä yhteenvetoa kokemuksista.

    Eli vuodesta 2004 alkaen olen kaikissa pyörissäni käyttänyt Delvac'cia. En voi väittää, että tuolla ne kulkisivat kovempaa, säästäisivät bensaa tai edes että moottorit kuluisivat vähemmän.

    Koska vaihdan öljyt noin 3 - 4tkm:n välein, uskon että öljy kun öljy hoitaa perushommansa tuon matkan. Delvac on toiminut kuten pitää, mutta ennen kaikkea olen säästänyt kyllä aika monta euroa tuhlattavaksi muuhun mopo-turhuuteen.

    Delvac toimii niin märkäkytkimellisessä Hondassa kuin Bemareissa, joita noitakin on tähän aikaan mahtunut jokunen -Boksereita ja rivari.

    Ölppä täyttää luokitusvaatimukset ja on vielä pirun edullista. Toimii jopa märän kytkimen kanssa. Riittää minulle.
    <p>2002-2014</p>
  22. #82
    Lainaa (B12 @ Heinä. 11 2008,16:35) kirjoitti
    Hydrodynaaminen laakeri toimii ihan samalla periaatteella oli se sitten pillarissa tai kyykkypyörässä. Ne mitoitetaan toimimaan ihan tavallisella kaupasta ostettavalla moottoriöljyllä. Mikään kierrosnopeus ei ole oleellinen seikka. Laakerin liukunopeus ja kuormitus on. Turbokin pyörii 200000rpm ihan moottoriöljyllä. Turbiiniöljyt ovat sitten erikseen. Moottoripyörän moottori ei vaadi öljyltä mitään ihmeominaisuuksia, vaikka moni niin haluaa kuvitella, koska se kulkee niin kovaa. Ferrariinkin mainostetaan ihan tavallista huoltsikan Shellin Helix Ultraa, vaikka se menee vielä kovempaa.

    JASO MA tarkoittaa märkäkytkimen kitkavaatimusta ja vaahtoamattomuutta vaihteistokäytössä. Samaa tarkoittaa mm. raskaan kaluston Caterpillar TO-2 ja Allison C4, jotka Delvac MX täyttää. Moottoripyörän vaihteisto lasketaan kevyesti kuormitettuihin vaihteistoihin. Momentit ja pintapaineet ovat hyvin pieniä.

    Delvac MX on YLEISÖLJY, joka käy sekä bensiini-, että dieselmoottoreihin. Pelkästään dieseleille tarkoitettuja erikoisöljyjäkin on olemassa, eikä niitä tule laittaa moottoripyörään. Dieselelautojakin ajetaan ihan ralliformulalla ym normaaleilla öljyillä jotka myös, yllätys yllätys, ovat tarkoitettu sekä bensa, että dieselmoottoreille, kuten lähes kaikki moottoriöljyt mitä tarvikeliikkeen hyllyssä on.

    Delvac vaan nyt sattuu olemaan laadukas öljy joka toimii todistetusti erittäin hyvin moottoripyörissä. Kivaa on monen mielestä vielä se, että sitä saa kohtuullisella litrahinnalla kun ostaa 20L tonkan kerralla.
    Juurikin näin olen ymmärtänyt asian, kun olen keskusteluja seurannut.

    Tässä sen B12 sanoo "tieteellisesti", minkä olen "kansankielellä" antanut itseni ymmärtää.

    Seuraavaksi vaihtuu 3-pyttyseeni MX:sät, (nyt ajettu vajaa 52000 km semisynteettisillä) ja voitte olla varmoja, että kommettia tulee (halusitte tai ette).
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  23. #83
    Tavallisen perusmineraaliöljyn ominaisuudet ei oikein kauaa pysy siinä laatuvaatimuksessa mitä sille uutena luvataan. Viimeistään silloin kannattaa vaihtaa öljyt kun sitä alkaa yhtäkkiä koneesta häipymään. Sen takiahan synteettiset öljyt alunperin kehitettiin, että ominaisuudet saataisiin pysymään pitempään.

    Delvac sattuu olemaan Mobilia, mutta muilla valmistajilla on ihan saman laatuvaatimuksen täyttäviä voiteluaineita. Periaatteessahan on ihan sama mitä koneeseen kaadetaan kunhan vaan valmistajan öljysuositus täytetään.

    Jostakin pitäisi saada testejä mitatuista pintapaineen kestoista ym. faktoja ennenkuin voidaan oikeasti puhua mikä öljy on hyvää tai tosihyvää..



    Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..
  24. #84
    Pöntöllinen Delvaccia odottaa pääsemistä moottorin uumeniin. Erityisesti kiitokset mainiosta kommentista B12:sta, puhut minun kieltäni.

    Tässäpä vielä linkki toiselle foorumille jossa on myös otettu asiasta selkoa oiken Mobilin Help Deskin avulla.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  25. #85
    Pakko minunkin kiteyttää aihetta:
    Luettuani useilta foorumeilta Delvacin soveltuvuudesta lähes kaikki ko. öljyä kokeilleista suosittelee muille sen kokeilemista sekä jatkaa itse sen käyttöä.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  26. #86
    Mulla on nyt kolmas kesä menossa tällä isolla zetorilla. Kokeilin alkuun useita, puolisynteettisiä ja mineraali, MP-öljyjä mm. Castrolin GP 4T, Mobilin joku vastaava, Bel-Ray ja jotain muutakin.. en muista enää.

    MX on tähän asti ollut ainoa öljy jolla kytkin irrottaa kunnolla kylmänä, ja ainoa öljy jolla 1-2 vaihteet menee rutisematta sisään lämpimänäkin. Tämä oli suurin ongelma! Välivapaitakaan ei löydy niin helposti enää. Öljyn kulutus on pienempi MX:llä!

    Puhun siis vain ja ainoastaan omista kokemuksista, onko tuo sitten öljyn hyvyyttä vai pyörän huonoutta niin evvk. pääasia että vehkeet pelittää.


    Varmasti joku toinen öljy voi toimia paremmin jossain toisessa pyörässä.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  27. #87
    Tuosta API SF/SG-luokituksesta. On olemassa joku syy siihen, miksi valmistaja yhä edelleen nykypäivänäkin suosittelee juuri sellaisen luokituksen käyttöä, eikä siis minkään muun (ei toisin sanoen myöskään ylemmän luokituksen.)

    En usko, etteivät tiedä tänä päivänä löytyvän myös uudempia luokituksia. Kuitenkin ainakin omalla merkilläni kaikissa isoissa 4-tahtimoottoreissa, yhtä hyvin matkaenskoissa kuin tonnikyykyissä, suositus on juuri sama (SF/SG).

    "JASO MA tarkoittaa märkäkytkimen kitkavaatimusta ja vaahtoamattomuutta vaihteistokäytössä. Samaa tarkoittaa mm. raskaan kaluston Caterpillar TO-2 ja Allison C4, jotka Delvac MX täyttää. Moottoripyörän vaihteisto lasketaan kevyesti kuormitettuihin vaihteistoihin. Momentit ja pintapaineet ovat hyvin pieniä.
    "
    Sori, tässä kohti pistää vähän mietityttämään se, mahtaako raskaassa kalustossa olla kovinkaan tavanomaista, että kytkimet ja vaihteistot on voideltu samalla öljyllä, kuten märkäkytkimellisessä moottoripyörässä on asian laita. Ja sitä kautta, että mitenkä niin Delvac täyttää tuon JASO MA-standardin? Jotkut "Caterpillar TO-2 ja Allison C4" raskaassa kalustossa tarkoittaa muka aivan samaa? Niin varmaan.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  28. #88
    pecha ei ilmeisesti ole uskaltanut delvaccia kokeilla...
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  29. #89
    Lainaa (Jadexia @ Heinä. 12 2008,10:37) kirjoitti
    pecha ei ilmeisesti ole uskaltanut delvaccia kokeilla...
    Ihan totta, en ole uskaltanut. Syitä on kolme,

    a) siinä on (minun mielestäni) aivan erilaiset luokitukset kuin mitä pyörääni suositellaan. Olen tähän asti luntannut sellaiset ihan usermanualista ja öljypurkin kyljestä, mutta netistä toki löytyy tähänkin paljon paremmat ja moniselitteisemmät tavat,

    b) se "aito ja oikea" riistovalmistajan vanha, kurainen ja epäilemättä hintaansa nähden surkea kirosana kuin moottoripyöräöljy ei ole ollut mitenkään kallista. Jos otan huomioon, että maksan kuitenkin vakuutukset, renkaat, bensat sekä uusissa pyörissä myös huollot, itse öljyn osuus on pirun pieni osa sitä kakkua, joten rahansäästö ei ole itselleni merkittävä tekijä. Tällä en toki tarkoita, ettäkö olisin tuhlailevaista tyyppiä.

    c) kehtaan kaikesta huolimatta fundeerata asiaa hieman semmoisesta näkökulmasta, että mikähän taho sitten loppupelissä aivan oikeasti tietää, mitä öljyä kuuluu käyttää missäkin laitteessa? Koneen suunnitellut ja valmistanut sekä siihen käyttöohjeet julkaissut tehdas, vai netin kaikkitietävät asiantuntijat (älkääkä ottako tätä itseenne, en suinkaan kiellä sitä, etteikö täällä olisi myös hyvää tietoa tarjolla paljonkin)? Netti vaan on valitettavasti pullollaan sekä hyvää että ihan paskatietoa, joten silloin kun on olemassa noin selkeä ristiriita informaatioiden välillä, niin ainakin minun on helppo päättää, kumpaa siinä tilanteessa mieluummin uskon. Pitäkää sitten vaikka kovapäisenä.

    Kyse muuten on nyt koko ajan uusien moottoripyörien moottoreista. Kuten jo sanoin aiemmin, vanhemmissa vaatimustaso on joka suhteessa alhaisempi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  30.  
  31. #90
    Jokainen käyttää sitä mitä haluaa. Kaikkien ei ole pakko käyttää Delvacia.
    Kuitenkin kaikki kyseistä öljyä kokeilleet ovat olleet siihen tyytyväisiä. Erityisesti vaihteiston ja kytkimen toimintaan.

    Omassa Bandussa vielä 1000km:ssä vaihdetut öljyt, joilla huomattavasti ongelmia kuumana pienien vaihteiden sisäänmenon kanssa. Merkistä ei mitään hajua, mitä EE-Speed nyt mahtaa sinne työntää.
    Samat ongelmat olivat RF:ssä Bel-Rayn semisynteettisten öljyjen kanssa. Ongelmat poistuivat täysin Delvacin kanssa.

    Itse tungen Delvacia autoon, pyörään, ruohonleikkuriin, jne.

    Mulle on ihan sama mihin öljy on tarkoitettu, kunhan vaan luokitukset täyttyy.
Sivu: 3 / 93:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353 ... ViimeinenViimeinen