Katso äänestykset tulokset: Cruisailetko minimaalisilla ajovarusteilla... - esim.taajamassa?

Äänestäjät
591. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Kyllä

    90 15,23%
  • Sillointällöin

    299 50,59%
  • En koskaan, aina ajovarusteet ylle!

    202 34,18%
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 110:sta
  1. #61
    Kamat päälle .. ei sitä koskaan tiedä mitä sattuu
    Reissut mielessä........
  2. #62
    Kaaduttu ja opittu.
    Huominen on tulevaisuutta -Matti Nykänen-
  3. #63
    Ei koskaan tiedä mitä sattuu tien päällä, huonommalla tsägällä
    voi saada asfalttiihottumaa tai jonkun möttiäisen nahkaansa
    Driving Saab turbo may cause serious addiction!
  4. #64
    Kuten toisessa gallupissa jo sanoin, kun pari kertaa kaatuu niin niitä ajokamoja alkaa arvostamaan ihan uudella tavalla. murtuneen ranteen, solisluun ja nilkan takia...
    ---------------------------------------------------------------------------
    Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
    Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
    ---------------------------------------------------------------------------

    Myydään CB1000R osia:
    -Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.

    Muuta:
    -Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
  5. #65
    Tää Suomen kesä kun on onneksi näin viilee niin ei tuu mieleenkään lähtee ilman kamoja liikenteeseen
  6. #66
    Kesäheilteillä nurkissa ajellessa keveimmillä varusteilla linjaa farkut nahkatakki yms. Mutta muuten ajokuteet niskaan...
  7. #67
    Asia mitä en halua oppia / kokea kantapään kautta, joten kyllä ajotakki + hanskat ja kypärä löytyvät aina *, matkan pituudesta riippumatta *
    Housut taas vaihtelee sään mukaan, ei kuitenkaan koskaan ohuet!



  8. #68
    sillointällöin
    KTM 690SM
  9. #69
    Kyllä tosi helteellä varustus on sortsit ja t paita, tietty vain kaupungissa kruisaillessa.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  10. #70
    Kylillä kun ajelen,sillo mulle riittää farkut+rotsi(pl.kevät kelit),mut aina on ajokengät jalassa!!Jos etemmäs menen,silloin kyllä on kelistä riippuen joko goret tai nahat yllä.
    "Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37

    "Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
  11. #71
    Joskus todella harvoin olen ajanut stadissa t-paita päällä, useimmiten on ainakin farkkurotsi tai nahkatakki päällä. Farkut on silloin jalassa. Kenkinä olen tuolloin pitänyt Sievin nahkaisia, varrellisia työkenkiä, joissa naulaanastumis- ja varvassuojat.
    Etelässä(Kreikka, Turkki, Espanja) olen ajanut ilman kypärääkin muutamia tuhansia kilometrejä...
    Ajopuku tulee päälle epävakaisella säällä ja pidemmällä reissulla.
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  12. #72
    Kossina tuli ajeltua Kyproksella vain uikkarit jalassa vasemmanpuoleisen liikenneruuhkan seassa = hullu!

    Nyt ei enää... Kamppeet päälle!
    Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
  13. #73
    No on näin päässyt käymään
    Kaikki adrealiiniä tuottava aiheuttaa riippuvuutta!
  14. #74
    Yleensä kaikki vermeet niskaan, siis yleensä, joskus tuolla etelänmaissa tuli ajeltua kevyemmissä kamppeissa
    Ei hyvältä näytä..mutta..mikäpä se siinä..kun se on semmosta tämmösenä aikana.
  15. #75
    Useimmiten vermeet päällä, mut joskus on tullu ajettua farkuis
  16. #76
    Kaupungilla tulee välillä pyörittyä farkuissa ja ohuemmassa takissa, muuten pääsääntösesti kunnolliset ajovermeet yllä.
  17. #77
    kaikki vermeet päällä..
  18. #78
    Kylillä tulee joskus ajeltua farkut ja ajotakki päällä ja tietty potta päässä mut vähänkään pitemmälle ni ajohousut kanssa jalkaan.
  19. #79
    Eiköhän sitä tule työmatkaa heitettyä vähän kevyemmissä kamoissa vallankin jos lämmin kesä tiedossa, kumminkin joku pitkähihainen (farkkutakki tms) ettei nyt ihan t-paidassa. Tuli hommattua kakkospottakin kaupunkikruiseja varten, avonaisempi siis.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  20. #80
    Kaikki varusteet päällä...
    "Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
  21. #81
    autss.. Tunnustan, jos lämpötila on yli 25 astetta ja pitää käydä lähikaupassa, niin ei jaksa pukea kaikkia vermeitä päälle, siis pukemiseen menee tuplasti enemmän aikaa kuin itse ajoon. Tällöin saa kypärä, farkut ja rotsi riittää, niin ja joskus jopa ilman rotsiakin. Perustelen sitä itselleni sillä, että jos menen saman matkan polkupyörällä kesäpaidassa ja shortseilla, voinhan kaatua silläkin, vauhtikin on lähes sama, joten en jaksa tästä ottaa ressiä... Tottakai ajovarusteet on osa turvallisuutta, mutta jos haluaisin varmistua että mulle ei koskaan kävisi mitään, möisin pyöräni ja ajaisin mahdollisimman isolla kotilolla, tai vielä parempi, pysyisin kotona....Hyvät varusteet on tärkeä asia, mutta kaikkea kohtuudella.... Niin ja mikä pisti silmää tätä viestiketjua lueskellessa, lähes kaikki kertovat että vermeet on AINA päällä ja kuitenkin kun lämpötila on 30 asteessa, niin kummasti tuolla Helsingin kaduilla näkee vaikka kuinka paljon "vähä-pukeisia" motoristeja, mistä lie tänne tulleet; varmaan juuri tulleet laivalta tai rajan takaa.....
    "Miksi olla vaikea, kun vähällä vaivalla voi olla täysin mahdoton?"

    "Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava !"
  22. #82
    matkat ja mutkat vedän vehkeet päällä, kesä kurvailut kaupungissa vähissä vaatteissa
    " päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
  23. #83
    Töihin lähtiessä jätän ajohousut pois jalasta (on mulla silti tavalliset housut etten ihan munasillani vedä..). Takki, kengät, hanskat ja potta on aina.
  24. #84
    Samoilla linjoilla kuin valtaosa täällä:
    Potta, ajorotsi, ajokengät ja hanskat aina.
    Ajohousut vaihtuu farkkuihin tai puvun housuihin (tiedän ohuet ovat, mutta ku ei jaksa säätää) työmatkoilla päivästä riippuen.

    Ihmeellistä muuten tuo kun on kunnon sade aamulla, niin jaksaa yllättävästi "säätää" eli gorea myös housujen osalta.

    Viime kesänä oli kyllä n. tonnisen bemarin selässä Rodoksella hieman kevyemmät kamat.. kypäräkin oli mallia avopotta.. vähän niinkuin skeittaajilla Todettakoon tosin että siellä oli yölläkin lämpöä +32.

    Nyt kun saa kotosuomessakin tarpeeksi ajella, voi pyöräilyn etelämpänä unohtaa.. on hieman vaarallista.. kai.
    pyörätön... kevättä ja odotellessa.
  25. #85
    Töihin ajelen nahkatakki/farkkuvarusteissa. Mutta on se perseestä, jos vertaa normaaliajeluun=nahkoihin. Aina tuuli puhaltaa jostain väärästä kohtaa.

    Krossilla sitten kaikki saatanan kamat päälle mitä löytyy. Viispuolikas nelari yrittää tappaa vasemman jalan jo käynnistysvaiheessa.

    Sohvapojat ajelee täälläkin teepaidassa ja missälie pussihousuissa. Mutta ei kai sellainen vehje joka on tehty hitaaseen etenemiseen suoralla tiellä voi kaatua...

    Jake
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  26. #86
    Kyllä yleensä heitän ainakin nahkarotsin ja kevyemmät ajohousut päälle jos lähden kurvailee. Voi olla, että muuten vanhempana paikkoja vähän kolottaa ja virtsaus tökkii tai ainakin pätkii.
  27. #87
    Lyhemmillä reissuilla ja kuumalla kelillä tulee monesti vedettyä shortsit,t-paita ja sandaalit yhdistelmällä. Siis jos pitää hakea kaupasta bisseä, käydä grillillä tms. muuta pikkuajoa. Muuten aina kaikki varusteet päällä.
    ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

    " R.I.P. Dimebag 1966-2004 "
  28. #88
    Tosi harvoin tulee ajettua ilman kunnon varusteita. Yleensä vähintään ajotakki ja hanskat päällä ja kypärä tietysti. Ehkä muutaman kerran ajanu kaupungissa kuumalla kelillä t-paidassa ja farkuissa sillonkin ajohanskat kädessä. Mutta taajaman ulkopuolelle en lähde ilman täyttä varustusta.
  29. #89
    Kun yli +15 c lämmintä, aika usein tulee ajettua stadin alueella farkuissa ja nahka/kangastakissa.Kangastakki on kyl vähän normaalia paksumpaa eikä läpäise tuulta.Mun mielestä jokaisen oma asia, turha j##sustelu ja taivastelu pois.Tottakai riski loukkaantua suurempi kuin kaikki kamat päällä ajaessa,mutta onneksi on vapaus valita. Sama tyyli ollut jo v:sta 1980,mukavuus voittaa, eikä tule ajettua riskirajoilla vaikka käynkin mutkateillä.Jokainen harrastakoon tyylillään,pääasia että nauttii siitä mitä tekee ja miten tekee.Vasta-alkajille toki tarpeellista neuvoa varustepuolen tärkeys,tehkööt sen jälkeen valintansa.Tänä keväänä kylläkin ollut useimmiten ajokamat päällä,ollut hiukka kylmää......
  30.  
  31. #90
    Käyn kerran pari kesässä heittää pikkulenkin t-paita farkut potta varustuksessa. Ihan vaan siksi että tosi helteellä mikään ei ole mukavampaa kuin kylmä olut. Harmi että ajaessa on vaikea juoda
    What´s the definition of a cocaine party??
    -Lines inside means lines outside.
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen