Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 57:sta
  1. #1
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Eilen saimme lukea suru-uutiset että taas oli yksi motoristi siirtynyt yläkerran ajoteille. Tämä siis oli tapaus jossa moottoripyöräilijä törmäsi auton kylkeen kohtalokkain seurauksin Espoon Kauklahdessa, pyörä syttyi törmäyksen jälkeen palamaan sytyttäen auton myöskin. Näin pyörän ja auton tänään - kyllä veti hiljaiseksi. Ottamani kuvat löytyvät:

    http://pelimies.com/kuvat....ja-auto

    Osanottoni läheisille. Kynttilät voi sytyttää täällä: - Klik -

    (TAUSTAA KUVISTA: Systeri ajoi viimeyönä satasta hirven kanssa yhteen autolla, mutta selvisi murtuneella kädellä ja nenällä tilanteesta onneksi - kotilo toki lunariin. Menin sitten tänään siivoamaan autosta arvotavaroita poies niin tuo pyörä ja auto olivat hinausliikkeen pihassa. Kamera oli mukana niin otin muutaman kuvan noista. Toivottavasti kukaan ei pahastu kuvista, tarkoitus ei ole pahoittaa kenenkään mieltä.)



    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  2. #2
    Mun mielestä tollasia kuvia on hyvä olla aina välillä esillä, rauhoittaa ajamista kummasti (vaikka en pahemmin hurjastele muutenkaan) ja muistaa pälyillä ympärille.

    Osanottoni myöskin läheisille.

  3. #3
    Hiljaiseksi vetää, osanottoni.
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  4. #4
    Kyllä hiljaiseksi vetää, en voi muuta sanoa kuin että onneksi mun oma kulta selvisi rajusta yhteentörmäyksestä auton kanssa 6 vuotta sitten hengissä, muuten mä en olis ikinä edes tavannut sitä.
  5. #5
    Hyvä, että näitä kuvia on esillä. Toivottavasti ne antavat ajattelemisen aihetta niille, jotka näyttävät luulevan, että jokainen suoran pätkä on vain kiihdyttämistä varten! Liikaa on tänä vuonna ollut samanlaisia tapauksia eli motoristi törmännyt käsittämättömällä nopeudella autoon tai muuhun esteeseen taajamassa tai sen välittömässä läheisyydessä. Onhan se kiva, että nykyprätkä kulkee tuhatta ja sataa, mutta fysiikan lait pätevät myös siihen. Prätkää on muutenkin vaikea havaita suoraan edestä ja jos vielä sen nopeus on törkeän suuri, havaitseminen on liki mahdotonta. Meidän kaikkien pitäisi muistaa se, että reaalimaailmassa törmäyksen jälkeen ei ole mahdollista painaa enteriä ja jatkaa matkaa vahingoittumatta.
    Näyttää todellakin siltä, että historia toistaa itseään. Meno on mennyt melko hurjaksi kuten 70-luvun alkupuolella. Toivottavasti tällä kertaa "virallinen" taho ei puutu samalla tavalla asiaan kuin silloin 30 vuotta sitten. Silloin nimittäin kellään meillä ei ole kivaa! Jos et tiedä, mitä tuolloin tapahtui, kysäisepä asiaa joltain hieman vanhemmalta motoristilta, joka on itse elänyt tuolloin!
    Oho, tulipa taas paasattua, mutta väitän kyllä, että asiasta. Jotkut meistä motoristeista ei vain näytä tajuavan asiaa ennen kuin se selitetään rautalangalla
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  6. #6
    pahaa jälkeä, motoristi jää aina toiseksi!
    Rock till you drop...
  7. #7
    Kyllä on kauheen näköistä jälkeä syntynyt
    Ilmeisesti vauhtiakin on sitten ollut aikalailla...
    Savolaisena vastuu ei sitten ole minulla...
  8. #8
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (sam1 @ Touko. 28 2004,14:44) kirjoitti
    Ilmeisesti vauhtiakin on sitten ollut aikalailla...
    Eilen tuon paikan ohiajanut motoristi tiesi kertoa että jarrutusjälkiä oli useamman kymmenen metriä, paikalla on tietojeni mukaan 40 km/h rajoitus joten on tainnut olla nopeutta hippasen liikaa lasissa...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  9. #9
    Surullisen näköstä.
    Vauhtia tuskin on ollut kuitenkaan ihan järkyttäviä määriä, tosin 40 alueella varmasti roimasti liikaa.
    KTM 690SM
  10. #10
    Onhan noita kuvia ollut, joissa on koko mopo uponnu auton sisälle. Yhessä Jassun ottamassa kuvassa näkyy takarengas jossa on isohko reikä, liekö jarruttanut sen puhki?
    kiloGixxerillä alinopeutta!
  11. #11
    Lainaa (Diapam @ Touko. 28 2004,19:50) kirjoitti
    Onhan noita kuvia ollut, joissa on koko mopo uponnu auton sisälle. Yhessä Jassun ottamassa kuvassa näkyy takarengas jossa on isohko reikä, liekö jarruttanut sen puhki?
    Ei sitä jarruttamalla puhki saa, se on palanut.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  12. #12
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Kyllä on itku kurkunpäässä, kun noita katsoo ..

    *huoh'*
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  13. #13
    karseaa jälkeä, nämä kuvat ovat toivottavasti opiksi jonkun toisen pelastamaan.

    taisi olla honda hornet 600f palanut pyörä?
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  14. #14
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (kawabata @ Touko. 28 2004,20:16) kirjoitti
    taisi olla honda hornet 600f palanut pyörä?
    Vaikka paikanpäällä itse olin niin en raatoa tunnistanut, joku tuolla IRCin puolella kertoi että hornetti tuo olisi.

    Karu oli näky aamusella tosiaan, livenä vielä ehkä enemmän pysäytti ajattelemaan kuin kuvan kautta. Palaneen kumin ja muovin haju oli aika voimakas...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  15. #15
    Joo, kyseessä oli hornetti. Olikohan iltalehti/sanomat/jotain jossa mainittiin malli.
    kiloGixxerillä alinopeutta!
  16. #16
    Lainaa (Calypso @ Touko. 28 2004,19:26) kirjoitti
    Surullisen näköstä.
    Vauhtia tuskin on ollut kuitenkaan ihan järkyttäviä määriä, tosin 40 alueella varmasti roimasti liikaa.
    Jos jarrutusjälkiä useita kymmeniä metrejä ja kuitenkin prätkä menee kahtia, nopeutta on ollut todellakin melko paljon.
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  17. #17
    Ei tuossa paljon mahdollisuuksia ole kun pyoräkin menee tuohon kuntoon. Erittäin surullista.
    Kyllä nuo kuvat taas muistuttaa motarilla ajon vaaroista.
  18. #18
    Yksi juttu mikä ihmetyttää aina noissa onnettomuusselostuksissa, on juuri nuo jarrutusjäljet. Eihän oikeaoppisesta jarrutuksesta pitäisi jäädä mitään jälkeä.. vai jääkö? Tulkitaanko sitten niin, että jos ei jälkeä ole, ei ole myöskään jarrutettu. Ääritilanne on luonnollisesti oma juttunsa, mutta tulee mieleen että harjoituksen puutteesta on kuitenkin kyse.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  19. #19
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Earthend @ Touko. 29 2004,08:01) kirjoitti
    Yksi juttu mikä ihmetyttää aina noissa onnettomuusselostuksissa, on juuri nuo jarrutusjäljet. Eihän oikeaoppisesta jarrutuksesta pitäisi jäädä mitään jälkeä.. vai jääkö?
    Otetaan toisinpäin: jos jäljet löytyvät niin siitä voinee aika hyvin laskeskella ainakin suunnilleen aloitushetkellä olleita nopeuksia matemaattisten taitojen salliessa. Mutta jo pelkkä maalaisjärki sanoo että jos esim moottoripyöräilijä ennen kolaria jättää vaikka 20m (esimerkki) jarrujälkiä niin :

    a) Vauhtia on ollut jonkunverran (voi vertailla ajatuksissaan nopeusrajoitukseen)
    b) Tilanne on on aiheuttanut pahemman luokan "lukon" eli tietynlaisella paniikkiasenteella on jarrutukset hoidettu.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  20. #20
    Siitä ei ole epäilystäkään ettei vauhtia tässä tapauksessa olisi ollut hulvattomasti yli rajoituksen.. Tää on vaan jossittelua, että mahtoiko jarrutus olla pelkällä takajarrulla, jarru lukossa.. sehän ei tunnetusti mopoa pysäytä.

    Noita tehokkaita jarrutuksia pitäisi itse kunkin treenata, että tosi tilanteessa olisi edes pieni lisämahdollisuus selvitä ilman törmäystä, tai minimoida vahinko.

    Uskomatonta on kun vähän aikaa sitten töllössä esiteltiin jossain ohjelmassa rengaspaineen vaikutusta auton jarrutusmatkaan.. LUKKOJARRUTUKSELLA.. ihan kuin se olisi ainoa oikea tapa jarruttaa ääritilanteessa.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  21. #21
    tasaraha jälkeä, mikähän fillari tuo on ,meno tosiaan muistuttaa 70-lukua niin kuin joku siitä mainitsikin
  22. #22
    Itse kukin voi miettiä tykönään jarrutusjälkien pituuksien suhdetta nopeusrajoituksiin, mutta hehtaaripyssyllä ammuttuna oikeaoppisesti jarruttaen moto pysähtyy kuivalla asfaltilla ja suoralla tiellä satasenkin nopeudesta pikkaisen alle 40 metrissä (pelkällä takajarrulla meneekin sitten vähintään tuplamatka).
  23. #23
    Tälläiset kuvat ovat jopa tarpeellisia,vaikkakin kysymyksessä on todella surullinen tapahtuma.Kuvista jokainen meistä moottoripyöräharrastajista voi päätellä miten voi käydä ja luultavasti jopa tulee käymään,jos ajotyyli...siis toistan JOS ajotyyli on täysin järjetön.Sitä en tiedä miten ko.tilanne tapahtui,mutta tässä vaiheessa sillä ei ole enää mitään merkitystäkään....surullinen vahinko on jo tapahtunut.Olisi naivia väittää:minä en ikinä koskaan "avaa kunnolla" tien päällä,mutta jos vaikka seuraavalla kerralla nämä kuvat välähtäisivät mielessä ja tulisi harkinnan paikka:avatako kunnolla...vaiko ei....ja vähintäänkin mietittäisiin,onko paikka sopiva "hapetukseen"....
    It only takes willpower.
  24. #24
    Kuulemani mukaan vastapuolen autossa oli mustalaisia joilla ei ollut korttia ja joiden ajotapaan oli aiemmin jo kiinnitetty huomioita. Tämä tosin ei vaikuta siihen, että Hornetilla oli liikaa vauhtia.
    Nedi VFR
  25. #25
    Lainaa (Nedi @ Touko. 29 2004,12:20) kirjoitti
    Kuulemani mukaan vastapuolen autossa oli mustalaisia joilla ei ollut korttia ja joiden ajotapaan oli aiemmin jo kiinnitetty huomioita. Tämä tosin ei vaikuta siihen, että Hornetilla oli liikaa vauhtia.
    Bomberien foorumilla on tuosta jotain huhuja myös ollut...
  26. #26
    Kuvat panee aina miettimään....niistä löytää enemmän asiaa kuin pelkästä tekstistä..
  27. #27
    Ei sitä jarrutusjälkeä mielestäni niin pitkälti ollut( kymmeniä metrejä?) ja päättyi jotenkin oudon näköisesti ennen kolari kohtaa olisiko lähtenyt mopo lapasesta?

    Itse asiassa siinä oli kahdessa eri paikassa mustaa viivaa, ehkä ensin takarengas ja sitten lähtenyt liiraamaan eturenkaalla??

    Huhuja myös pyörii sen tiimoilta että ko. ilmeisesti kortittomat myös n. 20v. mustalaiset, kuten uhrikin olisivat olleet humalassa ja ajaneet itsekkin aika reippaasti kun olivat tulossa bensavarkaista.

    Nämä on huhuja mitä olen kuullut.
    K1600GTL
  28. #28
    Lainaa (karlos @ Touko. 29 2004,23:07) kirjoitti
    Ei sitä jarrutusjälkeä mielestäni niin pitkälti ollut( kymmeniä metrejä?) ja päättyi jotenkin oudon näköisesti ennen kolari kohtaa olisiko lähtenyt mopo lapasesta?

    Itse asiassa siinä oli kahdessa eri paikassa mustaa viivaa, ehkä ensin takarengas ja sitten lähtenyt liiraamaan eturenkaalla??

    Huhuja myös pyörii sen tiimoilta että ko. ilmeisesti kortittomat myös n. 20v. mustalaiset, kuten uhrikin olisivat olleet humalassa ja ajaneet itsekkin aika reippaasti kun olivat tulossa bensavarkaista.

    Nämä on huhuja mitä olen kuullut.
    Kovin halvalla lähtee ihmishenki, jos tuo pitää paikkansa.
  29. #29
    Lainaa (Korppi @ Touko. 29 2004,23:14) kirjoitti
    Lainaa (karlos @ Touko. 29 2004,23:07) kirjoitti
    Ei sitä jarrutusjälkeä mielestäni niin pitkälti ollut( kymmeniä metrejä?) ja päättyi jotenkin oudon näköisesti ennen kolari kohtaa olisiko lähtenyt mopo lapasesta?

    Itse asiassa siinä oli kahdessa eri paikassa mustaa viivaa, ehkä ensin takarengas ja sitten lähtenyt liiraamaan eturenkaalla??

    Huhuja myös pyörii sen tiimoilta että ko. ilmeisesti kortittomat myös n. 20v. mustalaiset, kuten uhrikin olisivat olleet humalassa ja ajaneet itsekkin aika reippaasti kun olivat tulossa bensavarkaista.

    Nämä on huhuja mitä olen kuullut.
    Kovin halvalla lähtee ihmishenki, jos tuo pitää paikkansa. *
    Ei hyvä...
  30.  
  31. #30
    korjaus vielä edelliseen kun luen tekstiäni uudelleen eli uhri ei humalassa! Mustalaiset mahdollisesti olivat humalassa. Ikä suunnilleen sama eli nuoria n. 20v sori kirjoitusvihreitä tulee joskus
    K1600GTL
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen