Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Tuli tossa tänään ajettua Kehä 1:llä keskimmäistä kaistaa kun oli merkkejä tietyöstä, no en siinä sitten sen kummemmin sitä aatellu ku ei mitään erikoista näkyny. No eikös sieltä edellä ajavan auton alta yhtäkkiä paljastunukki semmonen jyrätty asfaltti jossa on niitä pieniä uria(en tiiä mikskä sitä pitäis kutsua, ne jotka on semmosella ajanu varmaan tietää). Siinä sitten reilun 80kmh vauhissa rupes renkaat vähän vispaamaan niitten urien päällä, onneks ehin vauhtia hidastaa ja rauhallisesti ajamalla pysyin pystyssä mutta oli pirun pitkältä matkalta jyrätty eikä siitä uskaltanu poiskaan yrittää ku oli toiset kaistat 10cm korkeemmalla ja liikennettä pirusti. No selvittiinhän siitä, vähän vaan jonoa tais kertyä taakse. Onkos muilla kokemusta näistä, esim että pysyykö niissä pystyssä vaikka vähän enemmän kaarteliskin, tuntu nimittäin siltä et saattais heittää missä vaiheessa tahansa renkaat alta. Tommosesta ois kiva olla jonku näkönen merkki varottamassa. *
    There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.

    At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
  2. #2
    Lainaa (namo @ Touko. 26 2004,17:09) kirjoitti
    Tuli tossa tänään ajettua Kehä 1:llä keskimmäistä kaistaa kun oli merkkejä tietyöstä

    -klipsistä-

    Tommosesta ois kiva olla jonku näkönen merkki varottamassa. *
    No eikös siellä ollutkin?... * *

    Eli ei ne tietyön merkit siellä ihan tyhjänpanttina ole, joten varovaisuuteen aihetta!
  3. #3
    Itekkin olen joskus kotilolla ajellessa miettinyt, että näillä booreilla ei varmaan oo mopolla mukava ajella... *

    Sen verran tuore motoristi kuitenkin olen että kokemusta noista booreista ei mopolla ole, joten laittakaahan kokeneemmat vinkkejä miten homma toimii/miten niistä selvitään kaatumatta... *

    Vai pitääkö vaan kääntää keula ja valita "sileä" reitti *
    Savolaisena vastuu ei sitten ole minulla...
  4. #4
    Lainaa (heikkil @ Touko. 26 2004,17:17) kirjoitti
    Lainaa (namo @ Touko. 26 2004,17:09) kirjoitti
    Tuli tossa tänään ajettua Kehä 1:llä keskimmäistä kaistaa kun oli merkkejä tietyöstä

    -klipsistä-

    Tommosesta ois kiva olla jonku näkönen merkki varottamassa. *
    No eikös siellä ollutkin?... * *

    Eli ei ne tietyön merkit siellä ihan tyhjänpanttina ole, joten varovaisuuteen aihetta!
    Joo kyllä tästä lähin noita tietyömerkkejä seuraa vähän tarkemmin mutta sekin voi meinaa niin monta asiaa, ettei se ihan ekana tullu mieleen
    There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.

    At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
  5. #5
    Lainaa (namo @ Touko. 26 2004,17:09) kirjoitti
    No eikös sieltä edellä ajavan auton alta yhtäkkiä paljastunukki semmonen jyrätty asfaltti jossa on niitä pieniä uria(en tiiä mikskä sitä pitäis kutsua, ne jotka on semmosella ajanu varmaan tietää).
    "Jyrsitty" taitaa olla oikea termi.

    Lainaa (namo @ Touko. 26 2004,17:09) kirjoitti
    Siinä sitten reilun 80kmh vauhissa rupes renkaat vähän vispaamaan niitten urien päällä, onneks ehin vauhtia hidastaa ja rauhallisesti ajamalla pysyin pystyssä mutta oli pirun pitkältä matkalta jyrätty eikä siitä uskaltanu poiskaan yrittää ku oli toiset kaistat 10cm korkeemmalla ja liikennettä pirusti.
    En halua edes ajatella millaista jälkeä siinä tulisi jos moiselle raastinraudalle sattuisi kaatumaan vauhdista... Voisi paremmatkin kevlarkyhäelmät kokea normaalia tehokkaampaa kulumista.
  6. #6
    Tuommoista jyrsittyä asfalttipintaa "löytää" aina silloin tällöin, ja nuljuuhan se mopo ikävästi siinä ajaessa. Fiilis muistuttaa vähän pehmeällä sorapinnalla ajamista, katupyörällä siis. Semmoista pientä hakemista koko ajan. Eipä tuosta ole lippoja tullut vedettyä muttei kyllä syviä kanttauksiakaan voine suositella. Rauhassa vaan kunnes eheä pinta löytyy alle. Muistakaa muuten sitten että tuommoisen jyrsinnän jälkeen siihen yleensä ilmaantuu uusi asfaltti joka ON liukas... erityisesti sateella. Tuoreesta asfaltista kun pukkaa jonkinaikaa öljyä pintaan joka sitten vielä leviää sadeveden mukana. Todella petollinen pyörän alla.
    -Artsi-
    100 m/s Club Member
  7. #7
    Joskus matkoilla joutuu ajelemaan kymmeniä kilometrejä näitä jyrsittyjä tienpätkiä.Itse olen ajellut silloin niinkuin pystyn, jos taakse kertyy letkaa, ei sitä voi auttaa.Nopeamminkaan en uskalla mennä...
    varsinaisen inhottavaa tuo on pimeänä kesäyönä...
  8. #8
    Lainaa (Kawasaki ZL @ Touko. 26 2004,19:31) kirjoitti
    Joskus matkoilla joutuu ajelemaan kymmeniä kilometrejä näitä jyrsittyjä tienpätkiä.Itse olen ajellut silloin niinkuin pystyn, jos taakse kertyy letkaa, ei sitä voi auttaa.Nopeamminkaan en uskalla mennä...
    varsinaisen inhottavaa tuo on pimeänä kesäyönä...
    Ei se jonon kertyminen itsessään muakaan pahemmin harmittanu, enemmän otti päähän se et jos lipat tulee ni se viiden metrin päässä oleva rekka tulee päälle.
    There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.

    At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
  9. #9
    Itse kuljen samaa Kehä I:stä, mutta jo aamulla panin merkille jyrsinkoneet vastaantulevien puolella, lepikossa oottelemassa => osasi edes jotenkin varautua illalla Tosin sen verran sitä uritettua pintaa on ajella, että suurin osa kotiloistakin siirtyy helposti muille kaistoille Mopetin kannalta lisähaittaa tuo vielä mahd. vajavainen harjaus => uritetun pinnan päällä vielä irtokamaakin menoa sotkemassa

    Tosin sen verran hyötyäkin tuosta on kun ovat vetäneet tilalle upouuden assun, on "keskikaistankin" halkioura umpeunut eikä uusia kaistaviivoja ole vielä keritty jyrsiä - huomattavasti rauhallisempi pyörän käytös
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #10
    Joo oli suhteellisen haastava tehtävä nousta oikeenpuoleiselta kehä I:n jyrsityltä kaistalta vihdintiellelle vievälle rampille joka ei ollut jyrsitty * Vauhtia sen 80 mutta pystyssä pysyttiin kun tarpeeksi jyrkästi sen terävän reunan ylitti *
    //CBF600SA -11
  11. #11
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    No niin .. ne tietyömerkit sai sitten ihan oikeaa merkitystä lopultakin.
    On se elämä julmaa ... ,
    että niin se pyörä muljaa ...
    vaan on se aika kuljaa ...

    Sehän se on kikka sen,
    kun varoo ihan pikkasen.

    Vaan vakavasti ottaen:
    ei kannata ajaa ihan h-vetin kovaa,
    siinä voi kaatua ja satuttaa ja rikkoa mopon.
    On meinaan kokemusta siitäkin - valitettavasti.



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  12. #12
    ObiVanKenobi
    Varsin ikävä on tuollaisissa "urissa" ajella. Sen verran se pyörää vetelee, että nopeutta tulee väkisin laskettua. Vielä ikävämpiä ovat tietyöalueilla olevat kaivot ja reijät jotka välillä ovat todella syviä ja teräviä. Auton takana ajaessa ei ehdi tehdä mitään kun kohdalle sattuu. Kunnolla kun sellaiseen jyrää niin pyörä on varmasti jostain kohdasta p****na. Ja kukahan mahtaa korvata?? *
  13. #13
    Lainaa (ObiVanKenobi @ Touko. 26 2004,23:31) kirjoitti
    Varsin ikävä on tuollaisissa "urissa" ajella. Sen verran se pyörää vetelee, että nopeutta tulee väkisin laskettua. Vielä ikävämpiä ovat tietyöalueilla olevat kaivot ja reijät jotka välillä ovat todella syviä ja teräviä. Auton takana ajaessa ei ehdi tehdä mitään kun kohdalle sattuu. Kunnolla kun sellaiseen jyrää niin pyörä on varmasti jostain kohdasta p****na. Ja kukahan mahtaa korvata?? *
    Eiköhän se mene ihan omasta pussista, jos ei kerkeä tiellä olevaa estettä väistää kun ajaa liian lähellä edellä menevää. Ja vielä sellaisessa kohtaa missä näistä kuopista yms. on ilmoitettu ihan erikseen liikennemerkillä.

    (Se hassu setä joka kaivaa sitä kuoppaa kolmion sisällä)

    Ei mutta ihan vakavissaan, ei noitten asfalttityömaiden kohdalla kannata kauheesti painaa menemään. Siellä on ne duunariäijät ihan kiinni siinä "ehjässä" kaistassa kun tekee toista puolta. Menee niidenkin homma vähän turhan jännittäväksi, jos mopot painaa miljoonaa metrin päästä ohi.
  14. #14
    Kyllähän se kieltämättä hassulta tuntuu jyrsityllä asvaltilla ajella, mutta en usko että siinä kovin helpolla mopoansa nurin saa. 60-80 km/h vauhdissa varsinkin tuntuu että renkaat seilaavat alla ees taas vasemmalta oikealle, mutta sitten kun nopeus nousee sinne satasen korville niin kyllä se jo siitä tasoittuu. Varsinkin siinä 100 km/h jälkeen saa jo oikeasti tehdä töitä / jotain typerää jotta sen mopottimen pystyy kaatamaan.

    Eli ei niistä kannata liikaa huolta kantaa, ajaa vaan.

    Hmm.. tulipa mieleen että mitenkähän sen pidon kanssa ihan oikeasti on? Kun ajattelee että sellainen jyrsitty asvaltti on melkoisen karkeata, niin tuollaisen pehmoisen kumisen renkaanhan luulisi siihen purevan aika lujaakin kiinni, esim. jarruttaessa ? Toisaalta taas sitä pinta-alaa on renkaan alla hieman vähemmän kuin "normaalilla" asvaltilla ajaessa, joten taitavat kumota toisensa nuo kuvittelemani vaikutukset. Joku viisaampi kertokoon fysiikan laeista tarkemmin.
    Ducati 996 biposto -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x4, Tuareg 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x3 & Replica -90 x2 & Sintesi -90 x2, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
  15. #15
    Pisin matka jonka olen noissa spooreissa ajanut on Pariisista Lyoniin, pikkasen jo tuli renkaiden kulutuspinnan kesto mieleen...
    Do you have premonitions of déjà vu?
  16. #16
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Faitteri @ Touko. 27 2004,03:46) kirjoitti
    ... en usko että siinä kovin helpolla mopoansa nurin saa. 60-80 km/h vauhdissa ...


    Lainaa (Faitteri @ Touko. 27 2004,03:46) kirjoitti
    mutta sitten kun nopeus nousee sinne satasen korville ... varsinkin siinä 100 km/h jälkeen saa jo oikeasti tehdä töitä/jotain typerää jotta sen mopottimen pystyy kaatamaan.
    (trillin trallin trollin)

    Lainaa (Faitteri @ Touko. 27 2004,03:46) kirjoitti
    Eli ei niistä kannata liikaa huolta kantaa, ajaa vaan.
    (tän täytyy olla trolli )

    Lainaa (Faitteri @ Touko. 27 2004,03:46) kirjoitti
    Hmm.. tulipa mieleen että mitenkähän sen pidon kanssa ihan oikeasti on? Kun ajattelee että sellainen jyrsitty asvaltti on melkoisen karkeata, niin tuollaisen pehmoisen kumisen renkaanhan luulisi siihen purevan aika lujaakin kiinni, esim. jarruttaessa ?

    Teoreettisesti sitä pitoa on ehkä jonkin verran,
    mutku
    siinä tuppaa olemaan sitä 'kuulalaakeria' kamalan paljon, niin
    että se vähäinenkin pito on tipo tiessään.

    Se äijä siellä kolmiossa 'joka toiselle kuoppaa kaivaa' ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  17. #17
    Kyllähän tuo ikävää on toi jyrsitty päällyste, mutta tietyömaa alueella siitä sentään varotetaan. Toisin kuin silloin kun on tasoitettu pintaa keskialueelta. Eilen ajoin Jyväskylästa Vihtiin ja ajettelin että nyt kun paremmin aikaa kuin toissa aamuna -1 asteen pakkasessa lähtiessä puoli kuuden aikaan niin ajanpa vaihtoehtoista reittiä alespäin. Siitä kun käännytään Jyväskylän alapuolelta kohti Kärkistensalmen siltaa niin melkein koko matka jonnekin Sysmään asti oli tätä keskialueen rouhintaa. Jos olisi varoitettu alussa niin olisin ehkä valinnut toisen reitin varsinkin kun vielä rouahyppelöitä paikka paikoin aikasta paljon saati sitten railoja tien pinnassa. No menihän se kuitenkin ja ilmakin oli suosiollinen vasta Riihimäellä tien pinta kastui ja Lopella tuli vettä tuonne Läyliäisten toiselle puolelle asti.
  18. #18
    Lainaa (MattiR @ Touko. 27 2004,06:39) kirjoitti
    Lainaa (Faitteri @ Touko. 27 2004,03:46) kirjoitti
    Eli ei niistä kannata liikaa huolta kantaa, ajaa vaan.
    (tän täytyy olla trolli *)
    Trolli tai ei, mä olen samaa mieltä. Ei se pyörä mihinkään kaadu, vaikka vaeltaakin hieman. Sen kun ajaa vaan ylimääräisiä hidastelematta.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  19. #19
    Lainaa (Mosse @ Touko. 27 2004,09:07) kirjoitti
    Trolli tai ei, mä olen samaa mieltä. Ei se pyörä mihinkään kaadu, vaikka vaeltaakin hieman. Sen kun ajaa vaan ylimääräisiä hidastelematta.
    Juu, ei tainnu olla trolli. Mä olen ainakin täysin samaa mieltä, mopoa on kovin vaikea saada kaatumaan moisissa urissa, ei sieltä renkaista pito kuitenkaan mihinkään häviä. Rennosti kun antaa mopon vaeltaa, eikä yritä pitää sitä väkisin paikallaan, ei urissa ajaminen tunnukaan enää kovin vaaralliselta tai vaikealta.
  20. #20
    Lainaa (namo @ Touko. 26 2004,17:09) kirjoitti
    Siinä sitten reilun 80kmh vauhissa rupes renkaat vähän vispaamaan niitten urien päällä, onneks ehin vauhtia hidastaa ja rauhallisesti ajamalla pysyin pystyssä
    Hyrrävoimat pitävät pyörän pystyssä, kunhan liikettä eli vauhtia on tarpeeksi olemassa. 80 km/h vauhdissa pyörä ei suoralla tiellä kaadu. Pyörän liikettä ei saa liikaa vastustaa, vaan ajo pitää säilyttää rentona ja myötäillä pyörän liikkeitä. Jarrutukset ja kääntäminen vaativat kuitenkin rauhallisuutta, joten turvallisin alusta tuo jyrsitty pinta ei ole.
    Ilman lapsia ei ole huomista.
  21. #21
    Lainaa (MadMan @ Touko. 27 2004,09:48) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Touko. 27 2004,09:07) kirjoitti
    Trolli tai ei, mä olen samaa mieltä. Ei se pyörä mihinkään kaadu, vaikka vaeltaakin hieman. Sen kun ajaa vaan ylimääräisiä hidastelematta.
    Juu, ei tainnu olla trolli. Mä olen ainakin täysin samaa mieltä, mopoa on kovin vaikea saada kaatumaan moisissa urissa, ei sieltä renkaista pito kuitenkaan mihinkään häviä. Rennosti kun antaa mopon vaeltaa, eikä yritä pitää sitä väkisin paikallaan, ei urissa ajaminen tunnukaan enää kovin vaaralliselta tai vaikealta.
    Yks ääni lisää samaan sarjaan, nimenomaan sen pyörän täytyy antaa vaellella, mitä tiukemmin pitää kiinni sen enemmän tuntuu mopo lähtevän lapasesta..
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  22. #22
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Jippe @ Touko. 27 2004,10:34) kirjoitti
    Lainaa (MadMan @ Touko. 27 2004,09:48) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Touko. 27 2004,09:07) kirjoitti
    Trolli tai ei, mä olen samaa mieltä. Ei se pyörä mihinkään kaadu, vaikka vaeltaakin hieman. Sen kun ajaa vaan ylimääräisiä hidastelematta.
    Juu, ei tainnu olla trolli. Mä olen ainakin täysin samaa mieltä, mopoa on kovin vaikea saada kaatumaan moisissa urissa, ei sieltä renkaista pito kuitenkaan mihinkään häviä. Rennosti kun antaa mopon vaeltaa, eikä yritä pitää sitä väkisin paikallaan, ei urissa ajaminen tunnukaan enää kovin vaaralliselta tai vaikealta.
    Yks ääni lisää samaan sarjaan, nimenomaan sen pyörän täytyy antaa vaellella, mitä tiukemmin pitää kiinni sen enemmän tuntuu mopo lähtevän lapasesta..
    Trolliksi epäilin tätä siksi, että kuka p-kele ajaa yli sataa
    tietyöalueelle. Mihin se järjenkäyttö katosi .. entäpä jos jotain
    sattuu .. se tietyömerkki tekee suharista syyllisen, noin yleensä
    ottaen. Jos suharin omakäytös on ollut todistettavasti järkevää,
    niin vasta sitten on mahdollista saada mahdollista syyllisyyttä
    jaettua tai siirrettyä.

    Mutta tietenkin .. täysin hypoteettisesti ajateltuna ..
    Totta mooses mopo pysyy hyrrävoimien avulla pystyssä ellei
    nyt varta vasten ole päätetty napata etu-/takajarrua pohjaan tjms.



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  23. #23
    Täytyy minunkin vielä lisätä yhtenevä mielipide noihin edellisiin. Ei ne urat kaada pyörää, mutta kuski saattaa kaataa.
    Kannattaisi jokaisen, pyörätyypistä riippumatta, käydä harjoittelemassa ajoa kunnon soratiellä.
    Muistan kun muutama vuosi sitten Kontioon oli pieni hyväkuntoinen soratien pätkä, niin jotkut saivat sillä pyöränsä kaatumaan.
    Suurimpana virheenä noilla urilla ja soralla on se, että yritetään pitää pyörä määrätyssä linjassa, eikä anneta pyörän "elää" alla. Soralla ajaessa pyörä pitää päästää elämään pinnan päällä, massa ja vauhti pitävät siitä huolen, että se ei kaadu. Suurimpana virheenä on "niskalukko" eli koetetaan pitää stongaa suorassa ja väännetään vastaan. Siis ihan rennosti ja antaa pyörän liikkua persuksen alla sitä pientä liikettään, tekniikan opittua pyörällä kuin pyörällä pystyy ajamaan aika reipasta vauhtia turvallisesti sorapinnallakin.
  24. #24
    sellasen huomion tehnyt et vauhdin hidastaminen ei ainakaan auta..et reippaasti vauhtia vaan ni menee ihan mukavasti.hitaasti ku ajaa ni rengas kiertää kaikki epätasaisuudet...vauhtia
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
  25. #25
    No jos sitä jyrsittyä kaistaa on kilometritolkulla jossain maaseudulla, siinä ei välttämättä ole laskettua nopeusrajoitusta.

    Eka kerran, kun tuollaisessa jyrsityssä ajoin, tuntui kamalalta (samoin kuin eka soratie). Mutta opittuani sora-ajon periaatteen (ja kokeiltuani myös eilen sitä jyrsittyä kaistaa), yhtyisin edellisten (mm. MadMan, Jippe) mielipiteeseen, että sopivan kovaa vauhtia ajaessa (kuten soratiellä) ei ole hätää... Rengas tuntuu nuljuavan, mutta sen pitää antaa etsiä uransa... ranteet löysinä ja tiivis istunta, siinä se *
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
  26. #26
    Lainaa (R1100 @ Touko. 27 2004,11:21) kirjoitti
    Kannattaisi jokaisen, pyörätyypistä riippumatta, käydä harjoittelemassa ajoa kunnon soratiellä.
    Varmasti ihan kannatettava ajatus Itsellä tosin sora-alusta on jäänyt hiukka vähiin, mutta talvisin tulee työmatkat "harjoitelua" 50cc city-skodella kuinka se moppe oikein kovalla lumipinnalla elääkään ja hakee sitä etenemisen mahdollisuutta seuraavaan nökäreeseen
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  27. #27
    Näyttävät repineen asvalttia auki kaikilta mun vakireiteiltäni. Kyllä sillä jyrsityllä vielä ajaa, mutta perhana niitä reunuksia! Yksikin pätkä kotinurkilla oli päivän aikana revitty auki ja päättyi yllättäen kunnon portaaseen niin ovelasti, ettei sitä havainnut ennenkuin ihan kohdalla etenkin, kun aurinkokin paistoi päin näköä. Tippaakaan en ehtinyt hidastaa, kun pamautin siihen. Ihme, ettei rengas hajonnut.
  28. #28
    Lainaa (Jippe @ Touko. 27 2004,10:34) kirjoitti
    Lainaa (MadMan @ Touko. 27 2004,09:48) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Touko. 27 2004,09:07) kirjoitti
    Trolli tai ei, mä olen samaa mieltä. Ei se pyörä mihinkään kaadu, vaikka vaeltaakin hieman. Sen kun ajaa vaan ylimääräisiä hidastelematta.
    Juu, ei tainnu olla trolli. Mä olen ainakin täysin samaa mieltä, mopoa on kovin vaikea saada kaatumaan moisissa urissa, ei sieltä renkaista pito kuitenkaan mihinkään häviä. Rennosti kun antaa mopon vaeltaa, eikä yritä pitää sitä väkisin paikallaan, ei urissa ajaminen tunnukaan enää kovin vaaralliselta tai vaikealta.
    Yks ääni lisää samaan sarjaan, nimenomaan sen pyörän täytyy antaa vaellella, mitä tiukemmin pitää kiinni sen enemmän tuntuu mopo lähtevän lapasesta..
    Ja vielä yksi ääni. Runtua vaan
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  29. #29
    Lainaa (MadMan @ Touko. 27 2004,09:48) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Touko. 27 2004,09:07) kirjoitti
    Trolli tai ei, mä olen samaa mieltä. Ei se pyörä mihinkään kaadu, vaikka vaeltaakin hieman. Sen kun ajaa vaan ylimääräisiä hidastelematta.
    Juu, ei tainnu olla trolli. Mä olen ainakin täysin samaa mieltä, mopoa on kovin vaikea saada kaatumaan moisissa urissa, ei sieltä renkaista pito kuitenkaan mihinkään häviä. Rennosti kun antaa mopon vaeltaa, eikä yritä pitää sitä väkisin paikallaan, ei urissa ajaminen tunnukaan enää kovin vaaralliselta tai vaikealta.
    Edelleen samaa mieltä. Tuota samaa jyrsintää oli ainakin ihan kiitettävästi myös Tallinna - Pärnu välillä pari viikkoa sitten. Muutenkin oli juhlaa kun pääsi Suomen tasaisia teitä ajelemaan tuon retken jälkeen.
    Ilosest´ ellää pittää, vaikk´ päivää vähemmä
  30.  
  31. #30
    Lainaa (MattiR @ Touko. 27 2004,10:47) kirjoitti
    Trolliksi epäilin tätä siksi, että kuka p-kele ajaa yli sataa
    tietyöalueelle.
    Tapanani ei ole trollailla.

    Ja mielestäni en kirjoittamassani viestissä puhunut tietyöalueista, vaan ylipäätään jyrsitystä asvaltista. Sitä saattaa olla esimerkiksi moottoritielläkin useita kilometrejä, eikä asiasta kovin usein ole ilmoitettu esim. 80-rajoituslätkällä. Eiköhän se ole todettu sen verran turvalliseksi ajaa, ettei moiseen ole ollut tarvetta. Välillä kun saattaa mennä viikkojakin jyrsimisen ja uuden asvalttipinnan teon välillä, olisihan se aika outoa jos siinä parikin viikkoa ukko nojaisi liikennemerkissä siihen lapioonsa, vaikka mitään ei tiealueella tapahdukaan.

    Ja mitä niihin kuulalaakereihin tulee, enpä ole sellaisia jyrsityllä alueella havainnutkaan. En tiedä varmaksi, mutta kuvittelisin, että kyseinen jyrsintäkone osaa lakaista jyrsimänsä asvaltinkappaleet talteen, eikä levitä niitä ympäri maastoa.
    Ducati 996 biposto -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x4, Tuareg 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x3 & Replica -90 x2 & Sintesi -90 x2, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen