Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 88:sta
  1. #1
    Olisin kiitollinen jos voisitte mainita jo käyttämiänne tai formoja joita tiedätte. Olen mahdollisesti importtaamassa pyörää saksasta ja etenkin Hampurin alueella toimivat Firmat kiinnostaa... Saa toki laittaa varoituksia, jos pyörä on kärsinyt matkalla yms.
  2. #2
    Kuljetusliike Heikki Seppälä Ky

    Ei ollut mitään ongelmia ja kilpailukykyiset hinnat.

    - jsalok -
  3. #3
    Lainaa (jsalok @ Touko. 21 2004,13:17) kirjoitti
    Kuljetusliike Heikki Seppälä Ky

    Ei ollut mitään ongelmia ja kilpailukykyiset hinnat.
    Suosittelen myös samaa firmaa samoin perustein.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  4. #4
    Ainakin Oululaisesta Eximakesta on ollut niin paljon juttua että suosittelen välttämään.

    ps. omakohtaista kokemusta löytyy
    ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

    " R.I.P. Dimebag 1966-2004 "
  5. #5
    Kertokaa myös rahtihinnat. Sekin on eräs osa päätöksentekoprosessia.
  6. #6
    Lainaa (birdkiller @ Kesä. 12 2004,00:20) kirjoitti
    Kertokaa myös rahtihinnat. Sekin on eräs osa päätöksentekoprosessia.
    Ja aika oleellinen.

    Hinnoista ja firmoista on juttua eri topiikeissa ympäri foorumia. Kun saksan tuonti on monelle aika varteenotettava vaihtoehto, niin voisko joku modeista vääntää tälle asialle yhteisen topiikin??

    Puuhis??

    Kyselee eräs, jonka pitäis hoitaa eurolavallinen kamaa keskisaksasta suomeen.
    ArtoM
    Honda VF 750 S -83
    Honda Pan European ST1100 -90
  7. #7
    Kähärin Muuttopalvelu on loistava! Sitä kautta sain oman pyöräni Suomeen ja vieläpä ihan ovelle saakka. Hintakaan ei päätä huimannut.

    Puuhis voi vaikka laittaa numeroo kun ite sen hukkasin
    Pain is just weakness leaving the body
  8. #8
    Kähärin Markun saa kiinni noilla tiedoin:

    Muuttopalvelu M. Kähäri Oy
    Kirvuntie 52
    FIN-36600 Pälkäne

    email: muutpalv@muuttopalvelumkahari.fi
    Tel: +358 3 578 6700
    Fax: +358 3 534 2997
  9. #9
    Nostetaan sitten hieman hintoja esille.
    Halvin tarjous, yksi kerta, minkä olen saanut pyöräkuljetukselle Dortmundista Iisalmeen, oli 180 euroa. Tällöin kontin perässä oli juuri pyörän kokoinen paikka vapaana. Tarjous ei sittemmin ole toistunut.

    Olen maksanut pyörän rahdista 350 euroa sisältäen alvin. Tiedän, että normaali hinta mitä pyörästä pyydetään on 500 euron kantturoissa. Joku sisällyttää siihen paperityöt, joku ei. Itse olen maksanut yhdenmukaisuustodistuksesta 50 euroa suoraan saksalaiselle välittäjälle.

    Eräs mielenkiintoinen rahtari on tanskalainen Merikiito. Esimerkiksi pyörän rahtaus lähes mistä päin EU-Eurooppaa tahansa maksaa heidän tekemänään noin 450 euroa. Lähettäjän on pakattava pyörä kahdelle tai kolmelle eurolavalle. Kaksi on halvempi kuin kolme. Heidän palvelunsa on ns. ovelta ovelle ja rahtaus esim. Itävallasta kestää noin viikon puolitoista. Kerhomme jäsenet ovat käyttäneet Merikiitoa esim. museopyörien kuljetuksessa.

    Rahtauksessa kuten muussakin liiketoiminnassa hintoja sääntelee kysynnän ja tarjonnan suhde. Kun kapasiteettia on vapaana, ovat hinnat alhaalla, kun rekat täyttyvät, mukaan pääsee vain rahalla.

    Eräs mahdollisuus ovat firmat jotka lupaavat tuoda pyörän lähimpään ulkomaanliikenteen satamaan. Saksan sisällä toimii yritys joka siirtää pyörän 150 eurolla lähes mihin tahansa mistä tahansa maan rajojen sisäpuolella. Tällöin tarvitaan vain menopaluu laivalippu ja paluumatkalla paikka myös pyörälle.
  10. #10
    Toi yllämainittu Kähäri veloittaa pyörän rahdista 250,- jota olen pitänyt melkoisen kohtuullisena. Hyvänä puolena asiassa on vielä se että he ajavat pelkällä perälautanosturisella nupilla jolloin pyörän kyytiin ottaminen ja purkaminen onnistuu sopimuksen mukaan melkein missä tahansa.

    Omista pyöristä ensimmäinen purettiin Karjaan Shellillä, toinen Vantaalla erään teollisuushallin pihalla ja viimeisin Hangossa sataman parkkipaikalla. Vielä kerran pinnat ko. yritykselle.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  11. #11
    Tuolla hinnalla minäkin annan täydet pinnat Kähärille. Kun seuraavan kerran on jotain tulossa, niin soitanpa heille.

  12. #12
    Sen verran tosta hinnasta, että se on ollu nyt jo toista vuotta tuolla tasolla ja muuttumattomana, eli kysykää ja varmistakaa hinnat aina itse kuljetuksia sopiessanne. Ainakin itselle on selvää, että mitkään hinnat ei loputtomasti voi samana pysyä.
  13. #13
    Mulla makso toi kuljetus Kähärin kautta 330egua... Tosin ei todellakaan paha!
    Pain is just weakness leaving the body
  14. #14
    Lainaa (w-mies @ Kesä. 03 2004,22:39) kirjoitti
    Ainakin Oululaisesta Eximakesta on ollut niin paljon juttua että suosittelen välttämään.

    ps. omakohtaista kokemusta löytyy
    Mikäs Eximakessa mättää, mulla hyvä kokemus hänen toimistaan.
    Humppaa taikka kuole
  15. #15
    Täältä suositukset myös Heikki Seppälälle. Pyörä saatiin tällä kertaa kyytin viikon sisällä hakusoiton jälkeen. Tosin pienemmistä kylistä hakeminen saattaa kestää kauemmin. Mutta hyvä ja halpa liike on.
  16. #16
    Miten maksuhommat itse pyörästä hoituu jos kuljetusfirma tuo pyörän?

    Eli jos itse hakisin pyörän, taskussa olisi tukku käteistä pyörää varten. Mutta jos tuotan pyörän tuollasella kuljetusfirmalla, miten maksu tehdään... Jos esim. www.mobile.de:stä löydän firman tai yksityisen, joka myy haluamaani pyörää, kuinka hoidan maksun firmalle/yksityiselle turvallisesti ja ilman huijauksen vaaraa näin Suomesta käsin?

    Ja kuinka olette ohjeistaneet kuljetusfirmat, meneekö se vain niin että "kaupungissa x kadulla x on herra x puhelinnro x joka päivänä x kello x odottaa kadun x varressa pyörän kanssa, heittäkää pyörä sieltä kyytiin ja tuokaa Suomeen paikkaan x"." ?
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  17. #17
    Onko kenelläkään kokemuksia Panthermann-nimisestä firmasta? Ovatko toimitusajat yms. olleet sellaisia kuin lupaavat? Rahdista veloittavat sivujen mukaan 500e + ALV.
  18. #18
    Oma pyörä tuotiin englannista kähärin toimesta ja ei voi sanoa kuin että LOISTAVAA TOIMINTAA .500 ekua maksoi pyörän kuljettaminen jostain pohjoisenglannista kotiovelle.Suosittelen lämpimästi liikettä.

    They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. Thats nothing, cause if you play it forwards, it installs Windows.
  19. #19
    Oma mopo tuli Guidon kautta suomalaisella firmalla jonkan nimeä en varmaksi muista (Kuljetus Penttilä(?)).
    Mopo kotiovelle(HKI) 250eur.
    Hinnat vuosi sitten alkean 200eur, jolloin varmaankin nouto satamasta.

    Varmistan tuon firman nimen, kun sen jostain papereista löydän.
  20. #20
    Elikkäs keväällä/kesällä olisi tarkoitus hommata pyörä saksasta . Ajattelin käyttää graulin kyseistä firmaa, kennelläkään kokemusta .
  21. #21
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    http://www.nettimp.com/ -tuoltakin kannattanee kysellä.. asiantuntemusta ainakin löytyy..
  22. #22
    onko kellään kokemuksia mimoto ky:stä imatralta
  23. #23
    Jäsen Terhi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Sep 2005
    Tuusula
    Mulle yksi tuttu mies haki pyörän. Otti 500€ siitä että kävi koeajamassa mun valitsemat pyörät (sai olla melko etäällä toisistaan), tinkasi ennen lähtöä, tinkasi paikanpäällä jne. Soitteli ja ilmoitteli infoa kaikista pyöristä ja sitten yhdessä mietittiin mikä olisi paras vaihtoehto ja sen hän toi.
    Hän hakee autoja ja pyöriä "harrastukseksi" Saksasta.
    Ja on pilkun tarkka niiden pyörien kanssa kyllä. (Hakee siis kymmeniä pyöriä pelkästään yhden kesän aikana, lisäksi tekee talvellakin viikonloppureissuja)

    Ja itse saa lähteä mukaan jos on aikaa ja mielenkiintoa. Matkoineen sama lysti maksaa sitten 550€. Sen lisäksi tietenkin itse saapi maksaa mahdolliset yöpymiset (ellei nukuta autossa) ja ruuat jne.

    Saman ihmisen mukana olin kun autonkin Saksasta hain.

    Jos jotakuta kiinnostaa, multa saa yhteystietoja.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  24. #24
    Lainaa (koivor @ Marras. 28 2005,20:28) kirjoitti
    onko kellään kokemuksia mimoto ky:stä imatralta
    Tullu yks pyörä. Loistavaa palvelua. Soitteli vielä keskieuroopasta kun oli vaihtoehtona halutunvärinen koeajopyörä tai sitten eri värinen uusi. Lopulta tehtiin pieni katteidenvaihto-operaatio eli koeajopyörästä muovit uuteen ja päinvastoin.
  25. #25
    Lainaa kirjoitti
    Oma mopo tuli Guidon kautta suomalaisella firmalla jonkan nimeä en varmaksi muista (Kuljetus Penttilä(?)).
    Mopo kotiovelle(HKI) 250eur.
    Hinnat vuosi sitten alkean 200eur, jolloin varmaankin nouto satamasta.

    Varmistan tuon firman nimen, kun sen jostain papereista löydän.
    Mulle olis pyörä tulossa kanssa Saksasta... ..Kuljetusfirma on vielä avoinna, joten oletko löytänyt firman nimen/yhteystiedot jotta voisin kysellä tarjousta??

    Kitoos!
  26. #26
    Paljon on puhetta eri firmojen hinnoista, mutta kun tulee kyseeseen papereiden hankinta, niin mitenkähän se toimii?
    Eli lähinnä jos pitäisi saada yhdenmukaisuus todistus ja muut luovutuskirjat.
    Onko rahat siirretty vain jonnekkin Saksalaiselle tilille ja kuljetusfirma on tuonut puörän ja luovutuspaperit avoimena Suomeen?


    Jos ihan oikein käsitin, niin esim Graulin, josta joku taisi aikaisemminkin kysellä, tuo pyörän 550+(200€rahti) etelä-Suomeen. Aika kallista jos vertaa noihin pelkkiin kuljetus firmoihin.
  27. #27
    Lainaa (Pavell @ Joulu. 19 2005,11:59) kirjoitti
    Paljon on puhetta eri firmojen hinnoista, mutta kun tulee kyseeseen papereiden hankinta, niin mitenkähän se toimii?
    Eli lähinnä jos pitäisi saada yhdenmukaisuus todistus ja muut luovutuskirjat.
    Onko rahat siirretty vain jonnekkin Saksalaiselle tilille ja kuljetusfirma on tuonut puörän ja luovutuspaperit avoimena Suomeen?
    Itse kun olen mopoja hommaillut, niin olen pistänyt aina pyörän myyjän hommaamaan tarvittavat paperit. Kun paperit on kasassa, niin soitto kuljetusfirmalle ja pyörän nouto. Rekan kuljettaja ottaa kaikki paperit, avaimet yms. samalla mukaan. Niin, ja maksu on suoritettu Saksalaiselle tilille. Justiin pistin Seppälälle viestiä, että saisi jo oman pyörän hakea tuolta Saksasta.
    Suzuki GSX-R750 -99
  28. #28
    Eli jos ollaan oikein tarkkoja niin mitä papereita sitä oikein pitää olla?
    -yhdenmukaisuus todistus
    -rekisteriote
    Ja minne ne paperit sitten viedään kun pyörä on suomessa?
    Saako pyörällä ajaa?

    Ymmärtääkö Saksalaiset englantia?
  29. #29
    No itse aina pyydän ensin myyjältä kopiota rekisteriotteesta faxiin tai sähköpostiin. Tämän jälkeen pyydetään myyjää hommaamaan tüv-toimistosta tai katsastuskonttorilta EU/ECE paperi pyörälle ja tekemään kauppakirja vaikka faxin kautta. Ja siinä ne oikeastaan oli. Tietenkin pyydät esim. kuljetusfirman kuljettajaa ottamaan alkuperäiset paperit mukaan (rekisteriote, kauppakirja ja EU/ECE).

    Suomessa menet ensin pyörää katsastamaan. Sinne tarvitset rekisteriotteen ja EU/ECE paperit. Kun pyörä on katsastettu, hyökkäät tulliin maksamaan veroja. Kun verot on maksettu ja saatu siitä laput tullilta, niin takaisin katsastuskonttorille. Näytät paperia heille ja he antavat sinulle pyörään kilvet. Sitten vaan

    Kaikki Saksalaiset eivät puhu englantia. Ehkä noin alle puolet yleensä vastaa takaisin englannin kieliseen sähköpostiin.
    Suzuki GSX-R750 -99
  30.  
  31. #30
    Saako nämä välittäjät liikkeestä ostettaessa mopon/auton ilman paikallista alv:tä? Meinaan vaan, että jos saavat niin eihän sitä kannata siinä tapauksessa yksityishenkilönä lähteä hakemaan...Kertokaahan veroasiantuntijat



    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen