Katso äänestykset tulokset: Millä aloitit tämän upean harrastuksen - mopolla vai suoraan isommalla?

Äänestäjät
2495. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Mopolla ajoin eka kertaa.

    149 5,97%
  • Kevarilla.

    12 0,48%
  • Jollain isommalla, kerro millä.

    29 1,16%
  • 2305 92,38%
Sivu: 1 / 26:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 759:sta
  1. #1
    Milläs ootte aloittanu tutustumisen kaksi pyöräisien maailmaan? Polkupyörää ei sit lasketa. *

    Ite ajoin eka kerran jollain vanhalla Suzuki 250:llä joskus kun olin n. 13-14 vuotias. Kaatu vielä paikalleen ennen kun pääsin ees liikkeelle. Mut en kuitenkaan ajossa kaatunu sitten kun pääsin liikkeelle. *



  2. #2
    Äh, meni vahingossa väärää kohtaan; äänestin että isolla aloitin,
    vaikka eka pyöräni oli pappatuna™!
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
  3. #3
    kaverin mopoa "laineltiin"..
  4. #4
    Eka mopsi tuli joskus 'bout ennen kouluikää.. joskus 5v?
    Honda Monkey -80



    KTM 690SM
  5. #5
    Honda Monkey oli eka "oma" mopo. Eka ajosuoritus joskus ala-asteella päätyi noin viiden metrin jälkeen siihen, että farkut repesivät ja tuli ilkeän näköinen asfaltti-ihottuma polveen. Ei ollut sit asiaa mopon selkään pariin vuoteen
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  6. #6
    mopo 2v. --> polkupyörä 17v --> 904cc.
    <span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
  7. #7
    Joo supersporttihan se eka oli. Siis TUNTURI SuperSport. Harmittaa vieläkin, kun myin sen 18-vuotiaana 700 markalla.
  8. #8
    Taitaa Pappatunturi olla aika monen eka moottorikäyttöinen kaksipyöräinen.
    Itselläni se on jopa tallessa vielä, jos vaikka joskus laittaisi kuntoon.
    Tullakseen vanhaksi ja viisaaksi on ensin oltava nuori ja hullu
  9. #9
    Mullapas olikin pappa-Solifer eikä mikään tusina-tunturi... . Vuosimallia en muista mutta 60-luvulta jostain. Ylämäissä piti polkea jos halus loivemmankin nousun päälle kiivetä .
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  10. #10
    vuonna 86 tuli ostettuu ihka oma mopo vuoden -82 Suzuki PV
    Tosin kavereiden mopoja tuli ajeltuu paljon aiemmin, mut oma oli aina oma.
  11. #11
    Honda Monkey vm.-92 oli mun eka moottorikäyttönen kakspyöränen.. Pienellä säädöllä ja ratastuksella kulki sentään 65km/h! Sen verran tuli sillä kohellettua, että kevarista tai ainakaan isommasta oli turha haaveilla kun porukoitten luona asui..
    Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa! Ja joskus se oivaltaminen on niin pienestä kiinni <3
  12. #12
    Mä oon semmonen myöhäisherännäinen tässä harrastuksessa, että mopoikä jäi taakse, ennen kuin ekaa kertaa kipusin moottoroidun 2-pyöräisen ohjaimiin. Ensimmäinen ajopeli oli 535 Virago, vuosimallia -91.
  13. #13
    Mopolla joskus kauan sitten tuli aloitettua, oikeen tarkkaa mielikuvaa ei ole että millon ensimmäistä kertaa ajoin motorisoitua kaksipyöräistä mutta joskus ala-aste ikäisenä se taisi olla. Mopon jälkeen tuli piikki ja siitä sitten isompaan.
    "Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
  14. #14
    Polkupyörän jälkeen seuraava 2-pyöräinen olikin 900-kuutioinen Kawasakin Eliminator... Kiva möhkäle harjoituspyöräksi... Heh Heh... Seuraavat pyörät ovat olleetkin pienempiä ja paremmin naiselle sopivia....
  15. #15
    Honda CB 125 Twin oli mun eka kaksipyöräinen. Ehkä olisin saanut mopon jos olisin pyytänyt, mutta ostin mieluummin piikin 15-vuotiaana (kauan ja hartaasti säästetyillä lapsilisillä !). Harjoittelin sillä ekan syksyn pihassa, keväällä sain virallisen harjoitteluluvan ja kesäkuussa piikkikortin. Vuosi oli 1985.
  16. #16
    Ihan eka kosketus oli isäukon pappamallinen Solifer olisko ollut 8-vuotiaana. Sittenpä kokeilin ihan moottoripyörää samoihin aikoihin, joku 250-kuutioinen Trabant tms. Ulkonäöltään ei Solikasta muistaakseni eronnut. Isukki väitti että siinä toimii vain ykkönen etten ajaisi liian kovaa, yllätys oli suuri kun väänsin kokeeksi vaihdekahvaa. Onneksi pelkäsin ajojen loppumista enkä kokeillut kolmosta...
  17. #17
    Mopollapa hyvinkin.
    Pari mopoa (Åcland ja Tunturi) alkuun ja sen jälkeen RD Yammu ja sitten CB 750 Honda....
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  18. #18
    enon luona maalla noin 10-vuotiaana pappa tunturilla sitten kun ikä antoi periksi oma mopo ja siitä sitten isonpaan................
  19. #19
    Joo mopollahan sitä tuli aloiteltua, tarkemmin näkee mallisarjan tossa mun allekirjoituksessa, aikajärjestyksessään.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  20. #20
    Lainaa (Steve_Earle @ Touko. 21 2004,10:46) kirjoitti
    Joo supersporttihan se eka oli. Siis TUNTURI SuperSport. Harmittaa vieläkin, kun myin sen 18-vuotiaana 700 markalla.
    juu, mulla sama. Oikeen "junamallinen" vehje Mutta hyvin pelas, perhana kun se raato vielä olis nurkissa... nyyh
    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

    Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
  21. #21
    Tallissa odottaa -99 cebari, aiempaa kokemusta ei ole moottoroiduista kaksipyöräisistä. Vain kortti puuttuu...
    Does this bike make my ass look fast?
  22. #22
    Ensimmäinen mopo oli merrkiä hopeasiipi. Siitä rakensin chopperin.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  23. #23
    vuonna 88 olin upouuden PV:n omistaja...
    ärrää sen olla pittää...
  24. #24
    Tunturi DX -84. Tämähän oli siis "nakupyörä" Supersportin "katteellinen" versio. Alumiinivanteet ja kaikki...
    Suzuki GSF 1250SA Bandit -07
    -12 vuotta ilman mopoa-
    Honda CBR 1100XX -99
    Kawasaki ZZR600 -91
    Yamaha RD125LC -86
  25. #25
    Pappatunturilla tietenkin......
  26. #26
    pappatunturilla, tais olla vuosimallia -62
  27. #27
  28. #28
    Lainaa (Moto-Guppe @ Touko. 21 2004,20:56) kirjoitti
    Lainaa (Steve_Earle @ Touko. 21 2004,10:46) kirjoitti
    Joo supersporttihan se eka oli. Siis TUNTURI SuperSport. Harmittaa vieläkin, kun myin sen 18-vuotiaana 700 markalla.
    juu, mulla sama. Oikeen "junamallinen" vehje * Mutta hyvin pelas, perhana kun se raato vielä olis nurkissa... nyyh * *
    Supersportti rulaa jeah!

    Silläpä sitä ensimmäisen omat kilometrit ajelin *snif*
    Aika kultaa muistot, kyllä silloin vitutti työntää sitä kotiin kun tunska piiputti... Designkin oli mallia munan(siis kanan) muotoinen tankki ja kakkosnelosen mallinen satula. Tehoa oli vaikka muille jakaa kun kokemus oli nolla ja kuskikin päällä oli 40kiloa kevyempi kuin nyt. Ja myöhemmin kun muille tehoissa hävittiin niin se uhmassa voittettiin. Siitä on sitten vatsassa ja polvissa vieläkin arvet muistona...

    "Never play cowboy in a room full of Indians."
  29. #29
    Mopolla, Solifer SM. Seuraavaksi Suzuki GS550 - 74 jne...
    " Very good homma ja asia meininki " http://kummituskauppa.spreadshirt.fi/
  30.  
  31. #30
    Italjetin 5-kymppinen ja vuosi oli jotain -76
Sivu: 1 / 26:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen