Mopolla ajoin eka kertaa.
Kevarilla.
Jollain isommalla, kerro millä.
Tunturi supersportin sain kun olin muistaakseni 13v.
Lopulta ennnenkuin olin laillisessa mopoiässä viritin ja bobberoin sen hahhaajust pari päivää sitten tuli mieleen tää. Penkin tein vanerinpalasta, patjan palasta ja tekonahkasta. Teknisen tunnilla tein "tehoputken"
Mattamustaks maalasin.
Mikään ei oo siis muuttunu. Kuutioita vaan vähän enmmän. Ei ees paljoo....
You make me sick i make music
Øglaend vm. 1967.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
suska pv50 ja vähän mikunin 18 + 70 viilattu läppäpytty tais olla viimenen.
Vakiona ostin ja myin, mut tässä välissä viritykset on jo kenties rikosoikeudellisesti
vanhentunu,eli viritetynä kulki vi..sti.
Ja kukkistädeille, en kannata tai suosittele oman menopelin suorituskyvyn mittaamista,
voipi kumi puhjeta tai "kaasari" pettää ja sitten se on lannisin tilaus![]()
Honda VFR 400 NC21
Honda VFR 750 NC36
Honda VFR 800 NC46 Vtec ABS
HONDA VFR ???
Suzuki GSX 1250FA -14
Edelliset pyörät:
Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
+ kevarit joskus nuorena
Omaa mopoa tai moottoripyörää ei ole ollut koskaan aiemmin. Keski-iän kriisissä moottoripyöräily on uusi harrastus ja ensimmäinen oma pyörä tulossa - Duke 790. Eikä tule jäämään myöskään viimeiseksi pyöräksi.
Nykyinen: Triumph Speed Triple RS 2020
Entinen: KTM Duke 790 2018
Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
SUZUKI DL650A
Pikkuserkun Tunturi Sportilla joskus 70-luvun puolivälin jälkeen. Sain sen pysähtymään kyläkaupan pyörätelineeseen pahki ajamalla![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Helkama Mini http://www.tpm.fi/index.php?productID=789
Oli varmaan ainakin yhtä rujossa kunnossa kun toi linkin takana oleva.
Ite piti isän avustuksella värkkäilla ajokuntoon![]()
Kawasaki ZXR 750R K1
Honda VFR 750F
Honda CBR 1000F
Honda CBR 1000F
Honda 750K
Ihan junnuna yamahan 80cc rossipyörällä. Oli mahtava vehje.
V4 Tuono
Taisi olla 73-mallinen tunturi sport puhallinmoottorilla siinä 79-80 nurkissa.
YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
1993 vuosimallin Kawasaki ZXR400 hieman "paranneltuna"
![]()
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Kaikenlaisilla mopon rämillä, alaikäisenä....
15-vuotiaana sitten uusi oma kullankeltainen Solifer 4-speed, jota myös viriteltiin....
-Kestävä vehje, pikkuveljetkin myöhemmin ajoivat sillä, myivät sen tiedä jos on vielä liikenteessä...?![]()
-Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Meikäläinen ei koskaan nuorempana omistanut edes mopoa, pari kertaa kavereiden kulkupeleillä ajelin. Parikymppisenä sitten hurahdin fillareihin ja lähes neljäkymmentä vuotta ja yli satatuhatta kilometriä meni niiden, lähinnä kilpafillarin selässä.
Alle kuusikymppisenä sitten tuli mootoroitu kaksipyöräinen kuvaan. Ensin ostin Piaggion 250:n maxiskootterin ajelin sillä neljä kautta ja kun sain siitä vaihdossa hyvän korvauksen, niin se vaihtui Hondan Deauvilleen. Kun se kaupasta hain, niin ensimmäisen kerran elämässäni hyppäsin vaihdepolkimella varustetun pyörän päälle. Oli se melkoinen seikkailu ajaa se noin 170 km kotiin, jännitti vallan p....sti. Deauvillessa on nyt lähes 50 tkm mittarissa ja alkaa olla pyörän hallinta oikealla tasolla.
Ei ollu mopo eikä kevari, vaan Yamahan pw 80 harjoitus crossipyörä. Siitä sitten motocrossin merkeissä: yz 80, 2kpl kx 80 , kx 125, joku -90 luvun alun 125 enduro ktm, mopoina Honda monkey ja Helkama raisu,kadulle: kmx 125, kdx 125 sitten n.20 vuotta ilman pyörää kunnes vuonna 2011 ktm 690 SM ja nyt kolmatta vuotta Buell xb12 Ss.
Buell xb12Ss
Honda monkey moottori ajoneuvolla aloiteltiin vuonna1984 ja heti perään 2014 zx9r. Nyt jo tekis mieli vaihtaa pyörää, on se ihmismieli malttamaton.
Ei taidolla vaan tuurilla.
Isäukolla oli Jupiter Swing, sitä veljen kanssa
"lainailtiin" aina silloin tällöin. Oman mopon
ostin 1978, Pyrkijä DKW:n koneella, on mulla
vieläkin.
-eeko
A kortti tuli ajokortin mukana. Pari kevättä olen pyörää kattonut ja 2018 melkeen ostin 600 Hondan shadown. Tänä keväänä kävin kattomassa yhtä sporsteria ja yks 600 Shadow oli kans kiikarissa. Kaveri puolipakolla houkutti Honda VF750 ostoon ja sen ostinkin. Nyt on takana reilu 2000 km ja olen kyllä enemmän kun tyytyväinen tuohon pyörään. Minusta on helppo ajaa eikä jää jalkoihin. Tuossa on mulle pyörää pitkäksi aikaa. Se on oikein siisti. Tosin kun rakentelu kiinnostaa meinasin ensi talvena vähän purkaa ja maalata kun siinä on pari pientä ruostepistettä. Samalla vois vaihtaa kuluvia osia.
Honda VF750C