Katso nestykset tulokset: Mill aloitit tmn upean harrastuksen - mopolla vai suoraan isommalla?

nestjt
2514. Et voi nest tss kyselyss
  • Mopolla ajoin eka kertaa.

1831 72,83%
  • Kevarilla.

193 7,68%
  • Jollain isommalla, kerro mill.

490 19,49%
Sivu: 1 / 25:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 727:sta
    Mills ootte aloittanu tutustumisen kaksi pyrisien maailmaan? Polkupyr ei sit lasketa. *

Ite ajoin eka kerran jollain vanhalla Suzuki 250:ll joskus kun olin n. 13-14 vuotias. Kaatu viel paikalleen ennen kun psin ees liikkeelle. Mut en kuitenkaan ajossa kaatunu sitten kun psin liikkeelle. *

h, meni vahingossa vr kohtaan; nestin ett isolla aloitin,
    vaikka eka pyrni oli pappatuna™!
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
    kaverin mopoa "laineltiin"..
    Eka mopsi tuli joskus 'bout ennen kouluik.. joskus 5v?
    Honda Monkey -80

KTM 690SM
    Honda Monkey oli eka "oma" mopo. Eka ajosuoritus joskus ala-asteella ptyi noin viiden metrin jlkeen siihen, ett farkut repesivt ja tuli ilken nkinen asfaltti-ihottuma polveen. Ei ollut sit asiaa mopon selkn pariin vuoteen
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

Honda Transalp XL 700V
    mopo 2v. --> polkupyr 17v --> 904cc.
    <span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
    Joo supersporttihan se eka oli. Siis TUNTURI SuperSport. Harmittaa vielkin, kun myin sen 18-vuotiaana 700 markalla.
    Taitaa Pappatunturi olla aika monen eka moottorikyttinen kaksipyrinen.
    Itsellni se on jopa tallessa viel, jos vaikka joskus laittaisi kuntoon.
    Tullakseen vanhaksi ja viisaaksi on ensin oltava nuori ja hullu
    Mullapas olikin pappa-Solifer eik mikn tusina-tunturi... . Vuosimallia en muista mutta 60-luvulta jostain. Ylmiss piti polkea jos halus loivemmankin nousun plle kiivet .
    - vesku -

"viestint eponnistuu aina - paitsi sattumalta"
    vuonna 86 tuli ostettuu ihka oma mopo vuoden -82 Suzuki PV
    Tosin kavereiden mopoja tuli ajeltuu paljon aiemmin, mut oma oli aina oma.
    Honda Monkey vm.-92 oli mun eka moottorikyttnen kakspyrnen.. Pienell sdll ja ratastuksella kulki sentn 65km/h! Sen verran tuli sill kohellettua, ett kevarista tai ainakaan isommasta oli turha haaveilla kun porukoitten luona asui..
    Elm on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa! Ja joskus se oivaltaminen on niin pienest kiinni <3
    M oon semmonen myhishernninen tss harrastuksessa, ett mopoik ji taakse, ennen kuin ekaa kertaa kipusin moottoroidun 2-pyrisen ohjaimiin. Ensimminen ajopeli oli 535 Virago, vuosimallia -91.
    Mopolla joskus kauan sitten tuli aloitettua, oikeen tarkkaa mielikuvaa ei ole ett millon ensimmist kertaa ajoin motorisoitua kaksipyrist mutta joskus ala-aste ikisen se taisi olla. Mopon jlkeen tuli piikki ja siit sitten isompaan.
    "Kaikki hullut pitisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi st"
    Polkupyrn jlkeen seuraava 2-pyrinen olikin 900-kuutioinen Kawasakin Eliminator... Kiva mhkle harjoituspyrksi... Heh Heh... Seuraavat pyrt ovat olleetkin pienempi ja paremmin naiselle sopivia....
    Honda CB 125 Twin oli mun eka kaksipyrinen. Ehk olisin saanut mopon jos olisin pyytnyt, mutta ostin mieluummin piikin 15-vuotiaana (kauan ja hartaasti sstetyill lapsilisill !). Harjoittelin sill ekan syksyn pihassa, kevll sain virallisen harjoitteluluvan ja keskuussa piikkikortin. Vuosi oli 1985.
    Ihan eka kosketus oli isukon pappamallinen Solifer olisko ollut 8-vuotiaana. Sittenp kokeilin ihan moottoripyr samoihin aikoihin, joku 250-kuutioinen Trabant tms. Ulkonltn ei Solikasta muistaakseni eronnut. Isukki vitti ett siin toimii vain ykknen etten ajaisi liian kovaa, ylltys oli suuri kun vnsin kokeeksi vaihdekahvaa. Onneksi pelksin ajojen loppumista enk kokeillut kolmosta...
    Mopollapa hyvinkin.
    Pari mopoa (cland ja Tunturi) alkuun ja sen jlkeen RD Yammu ja sitten CB 750 Honda....
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, ett olen oikeassa*
    *Jttydy ajoissa jlkeen, niin sinulle j enemmn aikaa ottaa muut kiinni*
    enon luona maalla noin 10-vuotiaana pappa tunturilla sitten kun ik antoi periksi oma mopo ja siit sitten isonpaan................
    Joo mopollahan sit tuli aloiteltua, tarkemmin nkee mallisarjan tossa mun allekirjoituksessa, aikajrjestyksessn.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    Lainaa (Steve_Earle @ Touko. 21 2004,10:46) kirjoitti
    Joo supersporttihan se eka oli. Siis TUNTURI SuperSport. Harmittaa vielkin, kun myin sen 18-vuotiaana 700 markalla.
    juu, mulla sama. Oikeen "junamallinen" vehje Mutta hyvin pelas, perhana kun se raato viel olis nurkissa... nyyh
    Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
    Tallissa odottaa -99 cebari, aiempaa kokemusta ei ole moottoroiduista kaksipyrisist. Vain kortti puuttuu...
    Does this bike make my ass look fast?
    Ensimminen mopo oli merrki hopeasiipi. Siit rakensin chopperin.
    "Tavara tykk, ett sit kytetn."
    -Ohjeistamispllikk Jaakko Parantainen
    vuonna 88 olin upouuden PV:n omistaja...
    rr sen olla pitt...
    Tunturi DX -84. Tmhn oli siis "nakupyr" Supersportin "katteellinen" versio. Alumiinivanteet ja kaikki...
    ... fillarikuski ...
    Pappatunturilla tietenkin......
    pappatunturilla, tais olla vuosimallia -62
    Lainaa (Moto-Guppe @ Touko. 21 2004,20:56) kirjoitti
    Lainaa (Steve_Earle @ Touko. 21 2004,10:46) kirjoitti
    juu, mulla sama. Oikeen "junamallinen" vehje * Mutta hyvin pelas, perhana kun se raato viel olis nurkissa... nyyh * *
    Supersportti rulaa jeah!

Sillp sit ensimmisen omat kilometrit ajelin *snif*
    Aika kultaa muistot, kyll silloin vitutti tynt sit kotiin kun tunska piiputti... Designkin oli mallia munan(siis kanan) muotoinen tankki ja kakkosnelosen mallinen satula. Tehoa oli vaikka muille jakaa kun kokemus oli nolla ja kuskikin pll oli 40kiloa kevyempi kuin nyt. Ja myhemmin kun muille tehoissa hvittiin niin se uhmassa voittettiin. Siit on sitten vatsassa ja polvissa vielkin arvet muistona...

"Never play cowboy in a room full of Indians."
    Mopolla, Solifer SM. Seuraavaksi Suzuki GS550 - 74 jne...
    " Very good homma ja asia meininki " http://kummituskauppa.spreadshirt.fi/
  30.  
    Italjetin 5-kymppinen ja vuosi oli jotain -76
Sivu: 1 / 25:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen