Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    hommasin sitten kawan,
    ja seuraavaan ongelmaan kaipaisin vihjeitä:
    kun kone on kylmä niin ei tahdo lähteä käyntiin ollenkaan, lupailee vaan vähäsen?
    sitten tuossa viikonloppuna kun aurinko oli lämmittänyt pyörän päivän mittaan, pieni starttaus ja kone oli heti käynnissä
    missä siis mahtaisi olla vika?

    sitten tuo käyntien "heijaus" eli jätättää käyntejä päälle kierroksia otettaessa, ja kun säätää sieltä kaasareiden takaa pienemmälle, ei tietenkään jätä kierroksia niin paljon päälle, mutta eipä sitten ole tyhjäkäyntiäkään?

    Joo olen newbie tällä alalla!
  2. #2
    imukurkut vuotaa kaasareiden ja kannen välistä.vaihda uudet tai tiivistä.
  3. #3
    Lainaa (Lewis @ Touko. 12 2004,13:51) kirjoitti
    imukurkut vuotaa kaasareiden ja kannen välistä.vaihda uudet tai tiivistä.
    Meinaatko että siitä johtuisi tuo käyntiinlähtöongelmakin?
    Pitää tarkistaa....
  4. #4
    No nythän se, eilen kokeilin niin lähti taas kylmänä muitta mutkitta hipaisemalla starttia, aika pirullinen vika jos aikaajoin tekee, vai voisiko johtua akun tehottomuudesta?
    otin kuitenkin akun irti ja pistin laturiin, virtoja ei ollut kuin puoli välissä, mutta näytti nyt ottavan vastaan ainakin 1 seen saakka.
    Olen vain kuullut jostain että akku saattaa jaksaa pyörittää starttia, mutta ei anna tarpeeksi virtoja puolalle?
    mikä muuten lienee kawan osille halvin liike suomessa, ja onko sille nettisivuja?

    Kommentteja?
  5. #5
    Stormilta saa aikas huokeita uusia tarvikeosia, halvemmalla pääsee vielä kun soittelee purkamoihin. Tuolla ylänurkan haku-jutskalla löytyy niitä sitten useampia.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  6. #6
    Purkaamoiden hinnoissa kannattaa olla myös tarkkana. On nimittäin aika suolaisia hintoja tullu mulle ainakin vastaan. Kerran tilasin käytettyä palikkaa, mut onneks tarkistin stormilta uuden hintaa, ni sain sieltä halvemmalla...
  7. #7
    No nyt kuitenkin on käyntiin lähtenyt(kylmälläkin, ja ilman kaasua, lienenkö tulpat kastellu startissa aiemmin)
    Edelleen kuitenkin vaivaa tuo "poltto" kaasareissa kierrosten päälle jäänti, ja epätasainen tyhjäkaäynti, olen kyllä yrittänyt sillä kaasareiden takana olevalla ruuvilla säätää, mutta sitten menee käynnit niin alhaisiksi ettei meinaa pysyä käynnissä, katselin päällisin puolin nuo kumikurkutkin, mutta en ainakaan silmällä huomannut mitään vuotoja, voiko tuosta yleensäkään mennä sytkät ketulleen? eikös tuossa kuitenkin ole kärjetön sytytys?
    ikoni kuvastaa tosiaankin tietämättömyyttäni... jos joku voisi auttaa mistä tuon vian selvittäisi?

  8. #8
    tyhjäkäynnin epätasaisuus ja kierrosten *päälle jääminen viittaa ilmavuotoon imukurkuissa *tsekkaa myös seos ruuvit ,että on samat asetukset. *vuotoa ei näe ,joten se on kokeiltava esim. starttipilottia sumuttamalla *tyhjäkäynnillä *jokaisen imukurkun pintaan ja *huomioitava vaikuttaako kierroksiin. *mikä malli muuten *on kysymyksessä?
  9. #9
    Lainaa (Lewis @ Touko. 15 2004,11:28) kirjoitti
    tyhjäkäynnin epätasaisuus ja kierrosten *päälle jääminen viittaa ilmavuotoon imukurkuissa *tsekkaa myös seos ruuvit ,että on samat asetukset. *vuotoa ei näe ,joten se on kokeiltava esim. starttipilottia sumuttamalla *tyhjäkäynnillä *jokaisen imukurkun pintaan ja *huomioitava vaikuttaako kierroksiin. *mikä malli muuten *on kysymyksessä?
    Eli gpz750 -85
  10. #10
    Mulla sama mopo,samanvuotinenkin vielä.Oli käyntiongelmia viime syksynä ,aivan kun ois alakierroksilla käynyt välillä kolmella.Syy oli myös nämä kumikurkut.3pytty sai ilmaa liikaa.Puhdistettua bensaa kun ruiskutteli kumi-kurkkuihin niin johan käynti piristyi kun vuotokohtaan bensaa meni.Tiivisteliiman (kuumankestävän)kanssa laitoin vuotokurkun kiinni ja on pelannut hyvin tähän asti.On käynyt kyllä mielessä ostaa uudet kurkut ja vaihtaa kaikki koska ovat kovettuneita.
    <p>Tunturi Super Sport, Kawasaki Z500, Kawasaki GpZ 750, Kawasaki ZrX 1200S</p>
  11. #11
    onkohan nuo kumikurkut miten kalliita, ei sattunu tuolla stormilla silmään, millähän nimikkeellä ne olis?
    Eikun juu nyt löysin, näkyy olevan 56€



  12. #12
    Kandee sit varmaan kans synkata kaasarit jahka saa ens ilmavuodot veks. Pielessä oleva balanssikin voi aiheuttaa sen että jää kierrokset päälle.
    Lisää piruja seinälle; ton ikäsessä voi olla kaasuläppien akseleitten läpiviennit senverran kuluneet että vetää ilmaa sieltäkin välistä..
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  13. #13
    Kaasarien säädöt ois varmaan hyvä tarkistaa aluks, eli tyhjäkäyntiruuvien tarkistus ja sitten synkkaus. Synkkaaminen ei sitten varmaankaan onnistu jos on vuotoja kurkuissa. Mut noilla kannattaa kokeilla alkuun josko parantuis (on ilmaista nääs).

    Noin iäkkääseen peliin ei kyllä tekis pahaa irrottaa, purkaa ja putsata koko kaasarit. Mut se onkin sit jo seuraavan asteen juttu.
    TL1000R
  14. #14
    Juu (taisi?) selvitä, eli kun tuossa nyt(kerrankin) aurinkoisella ilmalla räpläsin tankin irti ja kiristelin noita lemmareita tuolta imupuolelta, niin uudelleen käyntiin tyrkätessä pisti silmään eritoten vasemman puoleiselta(kaikkein puhtaammalta) imukurkulta pytyn puoli välikkeestä tuleva tupsahdus ja poltto kaasarissa, joten ainakin se vuotaa, yritin hätäseltään tiivisteliimaa tuupata, mutta ei se oikein pitäny, ei sattunu tietenkään olemaan sopivaa kuusiokolo avainta mukana, että olis voinu tarkistaa tuon kireyden, saattaa tietysti olla samnlaisia vuotoja muissakin kurkuissa, mutta ei silmään pistäny, hitsi kun en tiedä ollenkaan muinkälainen tuo on sisältä, eli voikohan sitä tiivistää jollain tiivisteliimalla?
    eli se on juuri tuo puoli joka on kuuskolo ruuveilla kiinni.
    Kyllä täällä näkyy tietäviä olevan kun kattomatta vika löytyy ;) kiitoksia kaikille vastanneille, ja niille jotka vielä vastaavat *



  15. #15
    Onko muuten mahdollista itse synkata kaasarit vai tarviiko jotain mittari härpäkkeitä
  16. #16
    Lainaa (marq @ Touko. 17 2004,19:44) kirjoitti
    Onko muuten mahdollista itse synkata kaasarit vai tarviiko jotain mittari härpäkkeitä *
    On ja tarvii, FAQtaa aiheesta ja lisää esim. tuolta yläreunan Haku-hanikan takaa. Voi olla melkonen projekti saada synkkaan varsinkin jos kaasarien mekanismit on väljät jne.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
  17. #17
    Lainaa (marq @ Touko. 17 2004,19:40) kirjoitti
    Juu (taisi?) selvitä, eli kun tuossa nyt(kerrankin) aurinkoisella ilmalla räpläsin tankin irti ja kiristelin noita lemmareita tuolta imupuolelta, niin uudelleen käyntiin tyrkätessä pisti silmään eritoten vasemman puoleiselta(kaikkein puhtaammalta) imukurkulta pytyn puoli välikkeestä tuleva tupsahdus ja poltto kaasarissa, joten ainakin se vuotaa, yritin hätäseltään tiivisteliimaa tuupata, mutta ei se oikein pitäny, ei sattunu tietenkään olemaan sopivaa kuusiokolo avainta mukana, että olis voinu tarkistaa tuon kireyden, saattaa tietysti olla samnlaisia vuotoja muissakin kurkuissa, mutta ei silmään pistäny, hitsi kun en tiedä ollenkaan muinkälainen tuo on sisältä, eli voikohan sitä tiivistää jollain tiivisteliimalla?
    eli se on juuri tuo puoli joka on kuuskolo ruuveilla kiinni.
    Kyllä täällä näkyy tietäviä olevan kun kattomatta vika löytyy ;) kiitoksia kaikille vastanneille, ja niille jotka vielä vastaavat *
    Hyvä kun vika löytyi! Eipä noita kurkkuja kannata yrittää tiivisteliimalla korjailla - helpommalla pääsee hankkimalla Stormilta uudet. Kyllähän ne tietysti maksavat, mutta kerran se vain kirpaisee...
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  18. #18
    Lainaa (KawaGT @ Touko. 19 2004,23:25) kirjoitti
    [Hyvä kun vika löytyi! Eipä noita kurkkuja kannata yrittää tiivisteliimalla korjailla - helpommalla pääsee hankkimalla Stormilta uudet. Kyllähän ne tietysti maksavat, mutta kerran se vain kirpaisee...
    Mitenniin? Onko tarvikkeet parempia kuin alkuperäiset?
    Taashan ne on 20vuoden päästä vaihtokunnossa!
    KTM 690SM
  19. #19
    No nyt sitten sain vaihdettua(usean tunnin uurastuksen jälkeen) ne uudet kurkut, kuitenkaan kierrosten "päälle" jäänti ei hävinnyt, eli aivan kuin vuotaisi edelleen, missä siis voisi olla vika kaasareissako?
  20. #20
    Lainaa (Calypso @ Touko. 26 2004,19:24) kirjoitti
    Lainaa (KawaGT @ Touko. 19 2004,23:25) kirjoitti
    [Hyvä kun vika löytyi! Eipä noita kurkkuja kannata yrittää tiivisteliimalla korjailla - helpommalla pääsee hankkimalla Stormilta uudet. Kyllähän ne tietysti maksavat, mutta kerran se vain kirpaisee...
    Mitenniin? Onko tarvikkeet parempia kuin alkuperäiset?
    Taashan ne on 20vuoden päästä vaihtokunnossa!
    Tässä tapauksessa tarvikkeet kyllä on parempia kuin alkuperäiset - ainakin hinnaltaan. Sumekolta saa vain yhden kurkun Stormin koko sarjan hinnalla!

    Missäs kunnossa muuten ovat kaasarin ja ilmanputsarin väliset kurkut? Niillä on paha taipumus kovettua aikaa myöten, jolloin niiden tiiviys kärsii.
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  21. #21
    Aika kovathan ne ovat, kuitenkin tiiviit kuitenkin, todella huonon näköiset ulkoisesti.
    muuten taas tyhmä kysymys, onko tuo jonkinasteinen kilkatus/räpätys pytystä normaalia tuonikäisessä vehkeessä?
    vai onko kyse venttiilien säädöstä?
    miten muuten tässä 8 venttiili vehkeessä säädetään?
    eikai vaan säätölevyillä?
  22. #22
    Venttiilien säätö on tuossa 8-vena Kawassa säätöpaloilla, jotka sijaitsevat venakupin alla. Niiden vaihto vaatii nokka-akselin irroituksen, pitävät kyllä säätönsä aika pitkään.
    Pelkkä välyksien tarkistushan onnistuu venakoppa avaamalla ja mittaamalla nokkien ja venakuppien välys nokan osoittaessa siitä pois päin. Riippuu nokkaketkun kiristäjän mallista, joutuuko sitä operoimaan ennen kopan avausta. Ainakin isommissa Zetoissa riittää, kun irroittaa kiristimen kyljessä olevan toisen kiilan kannen ja jousen kopan aukiolo ajaksi, kun kopassa oleva laahain painaa ketjua hieman alaspäin nokka-akselien välissä.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  23. #23
    Lainaa (marq @ Touko. 29 2004,18:00) kirjoitti
    Aika kovathan ne ovat, kuitenkin tiiviit kuitenkin, todella huonon näköiset ulkoisesti.
    Hieman epäilen sitä tiiviyttä, jos ovat kovat ja huonon näköiset. Alipainekaasarit ovat aika herkkiä ilmavuodoille...
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  24. #24
    Eli voisi nuo vimoset paukkeet/käynnin epätasaisuudet johtua siitä ilmanputsarin päästä, jos siis vuotaa?
  25. #25
    Kyllä! Asiassa on se "mukava" piirre, että noita kurkkuja ei saa tarvikkeena ainakaan Suomesta, mutta muistaakseni Sumekon hinta ei ole aivan kohtuuton.
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  26. #26
    en sattunut tuohon gpz750 ainakaan niitä tuolta sumekolta löytämään, vai onko ne sitten jonkin asteen yleismalleja?
    miten muuten on kun näkee monessa pyörässä nuo powerfiltterit, olisikohan viisain ratkaisu vaihtaa sellaiset?
    ei ne tainnu niin hirveen kalliita tuolla stormilla olla?
  27. #27
    Nuo powerfiltterit eivät ihan paras ratkaisu ole. Kaasarit joutuu säätämään muuttunutta ilmansaantia vastaavaksi. Lisäksi *kovemmalla sateella ajettaessa tahtovat kastua, jolloin alkaa pudota pyttyjä pois pelistä. Lisäksi huohotin täytyy järjestää uusiksi, vanhahan tuli ilmanputsarikoteloon. Kaasarit jäävät sitten roikkumaan kannen kurkkujen varaan, rasittaen niitä entisestään.
    Powerfilsuissa on myös eroja aika paljon, hintaero kertoo aika paljon niistä, K&N vs. halpisfilsut.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  28. #28
    Lainaa (Jim Goose @ Touko. 30 2004,12:43) kirjoitti
    Nuo powerfiltterit eivät ihan paras ratkaisu ole. Kaasarit joutuu säätämään muuttunutta ilmansaantia vastaavaksi. Lisäksi *kovemmalla sateella ajettaessa tahtovat kastua, jolloin alkaa pudota pyttyjä pois pelistä. Lisäksi huohotin täytyy järjestää uusiksi, vanhahan tuli ilmanputsarikoteloon. Kaasarit jäävät sitten roikkumaan kannen kurkkujen varaan, rasittaen niitä entisestään.
    Powerfilsuissa on myös eroja aika paljon, hintaero kertoo aika paljon niistä, K&N vs. halpisfilsut.
    Goose on oikeassa! Varsinkaan alipainekaasareihin ei powerfilttereitä kannata hankkia, koska seoksien kohdalleen saanti on todella kovan työn takia. GPZ:n alkuperäinen suodatin puhdistettavana on turvallisin ratkaisu.
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  29. #29
    Onko muuten tuon mallisessa tuon nokkaketjun kiristys millainen operaatio?
    onnistuuko newbieltäkin?
    Löytyskö jonkinlaista ohjeistusta(gs450 joskus sain venttillit solmuun joten en viitsi paljoa remontoida ilman ohjeistusta )
  30.  
  31. #30
    Lainaa (marq @ Touko. 31 2004,10:16) kirjoitti
    Onko muuten tuon mallisessa tuon nokkaketjun kiristys millainen operaatio?
    Nokkaketjun kiristin toimii automaattisesti jos on kunnossa.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14