Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Kun kierrokset ovat noin 3500 tai 4500 (vai oliko se 5500) ja yhtäikkiä antaa niin paljon kaasua kun sielu sietää, niin mopo "tukehtuu" hetkeksi, ennen kun ampasee menehään.
    Ei se kokonaan tukehdu, vaan muistuttaa ehkä enemmän "hengen vetoa", eli hetkeksi, noin ½-1 sekunnin ajaksi jää miettimään, ennen kun sitten veto alkaa kunnolla.

    Mistä moinen voisi johtua? Onko kenelläkään ollut vastaavia oireita.

    Pyörä on edelleen se sukisuki gsx 750 f...eli kaasutinkone.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  2. #2
    Mulla oli vastaava ongelma 1100 R:ssä. Pyörän vein säädettäväksi dynoon, neulaa laskettiin huomattavasti --> ei enää pyörä "vetäny henkeä" sen jälkeen. Sai vähän liikaa "ruokaa" keskialueella aikasemmin. *

    Mutta ei tähänkään kysymykseen ole sitä ja ainoaa vastausta, kokeilemalla ja säätämällä se selviää. *
  3. #3
    Lainaa (hans_81 @ Huhti. 29 2004,22:35) kirjoitti
    Mulla oli vastaava ongelma 1100 R:ssä. Pyörän vein säädettäväksi dynoon, neulaa laskettiin huomattavasti --> ei enää pyörä "vetäny henkeä" sen jälkeen. Sai vähän liikaa "ruokaa" keskialueella aikasemmin. *

    Mutta ei tähänkään kysymykseen ole sitä ja ainoaa vastausta, kokeilemalla ja säätämällä se selviää. *
    Älä yllytä hullua

    Taidan kyllä jättää säätämiset ja koklaamiset väliin, ja tuhlata vähän rahaa ammattiosaajiin, sen verran on tultu koklailtua ja säädettyä viime aikona

    Nimim: "meinasi sitten ohjausakseli irtoa eilen kun tultiin miittinkistä himaan"...

    Onko vielä muita ehdotuksia. Minäkin luulen että se on säädöistä kiinni...ja niistä ei ole hajuakaan...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  4. #4
    Mahtaako bensan pinta enää vaikuttaa nuilla kierroksilla. Eli sen voisi kenties tarkastaa.

    *edit. Lisäänpä vielä linkin. (taisi olla jossain muuallakin jo mainittu)



  5. #5
    Itellä nyt vähän samantyylisiä ongelmia pyörällä(VTR 1000F -98). Oli talven aikana katteet + tankki maalauksessa.
    Muuta perus huoltoa lukuunottamatta en pyörälle tehnyt. nyt ei oikein tahdo pysyä käynnissä ja kun vääntää kaasusta alkaa moottori booaamaan eikä reagoi kaasuun. Välillä toimii moitteettomasti, mutta ei sillä nyt ajamaan pysty.
    Ideoita mikä olisi voinut kusasta?
  6. #6
    Tankin alla letku lytyssä?
    DR 650 + XF 650
  7. #7
    Letkut näyttivät olevan ihan niin hyvin kuin mahtuvat sinne asettumaan.
  8. #8
    Mikäli ryypyllä pysyy käynnissä, niin tyhjäkäyntipiiri vaatinee puhdistusta. Siis kaasarit irti ja osiksi, minkä jälkeen ultraäänipesu tai keittäminen.
  9. #9
    tankissa maaliroskaa joka nyt löytää tiensä kaasareihin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  10. #10
    Eikös kaasareiden epäsynkka tee juuri tuommoisen oireen?

    Pitäs viritellä itsekkin synkkavehkeet. On niin ärsyttävää paikassa se säätö, että sitä yrittää lykätä vaan


    You make me sick i make music
  11. #11
    Ryypyllä pysyy satunnaisesti käynnissä. Sillon kierrokset vaeltelee. Mutta juu ei kait siinä auta muutakuin kaasaria putsaamaan. Tosin itsellä ei tietotaito varmaankaan siihen riitä
  12. #12
    Sanoisin että taidot riittävät kenellä tahansa, kunhan vain on tarkkana. Jos kyseessä on useampikaasarinen kampe, kannattaa ekana katella tulppien värit. Jos yksi poikkeaa muista, lähtee sen pytyn kaasarin kimppuun. Taisin jo jossain kirjoitellakin, ei todellakaan ole rakettitiedettä. Ko. pytyn kaasarista kohokammio irti, irroittelee suuttimet ja katselee niitä valoa vasten. Yleisimmin on tyhjäkäyntisuutin tukossa, joka sotkee koko kaasarin toiminnan. Tuossa nyt on oikeastaan tärkeintä purkaa kaasari yksi kerrallaan ja huomioida mikä suutin kuuluu mihinkin reikään.

    Putsaus tukossa olevalle suuttimelle sitten kaasarin putsausspreillä, jarrucleanirilla tai vaikkapa tiskiharjan karvalla hätätilanteessa BTDT.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  13.  
  14. #13
    Kamakasissa joskus aikanaan tuollaisen efektin aiheutti imuvuoto putsarin ja kaasarin välissä olevista kumeista jotka olivat ikääntyessään kutistuneet pituus suunnassa ja näinollen osa imuilmasta tuli suoraan kaasareille eikä putsarin kautta
    Honda CBR1100XX