Sivu: 1 / 108:sta 1231151101 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 3229:sta
  1. #1
    Kiinnostais lähinnä et mitä kaikkee ootte pyörään lisänny/vaihtanu. Itelle on ainakin tulossa sellanen z1000:n musta "pikkukate". Jos joku ois vaihtanu putken ni kertokaapas millasen, mistä ja mitä makso. Dynokäyristä saa plussaa Pitäs kehittää joku näppärä patentti et sais peilejä hiuka enemmän sivulle..
    The more I learn about women
    The more I love my motorcycle
  2. #2
    Mitäs toi kate kustantaa?
  3. #3
    Lainaa (sami71 @ Huhti. 18 2004,20:40) kirjoitti
    Mitäs toi kate kustantaa?
    Ostettiin samaan pakettiin pyörän kanssa, laskussa luki et kate 200e mut tuskimpa on noin kallis. Se oli sellanen tasaraha kauppa mis oli kaikkee tilpehööriä mukana ni taitoivat sovitella niit hintoja hiukan.
    The more I learn about women
    The more I love my motorcycle
  4. #4
    Siis mitä, meneekö z1000:n etukate suoraan pikku-zetaan???
    Tahtoo kanssa, mistäköhän noita kandeis tilata?

    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
  5. #5
    Lainaa (Paolo @ Huhti. 18 2004,21:35) kirjoitti
    Siis mitä, meneekö z1000:n etukate suoraan pikku-zetaan???
    Tahtoo kanssa, mistäköhän noita kandeis tilata?

    Niin mulle sanottiin motoraumassa, ja toimtusaika se perinteinen kaks viikkoa *
    edit: niin reiät joudut tekee tai sit jotai liimaa..



    The more I learn about women
    The more I love my motorcycle
  6. #6
    Lainaa (j0el @ Huhti. 18 2004,20:04) kirjoitti
    Kiinnostais lähinnä et mitä kaikkee ootte pyörään lisänny/vaihtanu. Itelle on ainakin tulossa sellanen z1000:n musta "pikkukate". Jos joku ois vaihtanu putken ni kertokaapas millasen, mistä ja mitä makso. Dynokäyristä saa plussaa Pitäs kehittää joku näppärä patentti et sais peilejä hiuka enemmän sivulle..
    Micronin Beta oval slipari tulee heti kun tulee maahan, tämän kuun loppuun mennessä luvattiin stormilta. hintaa 396e ja ääni tulee olemaan 20 kertainen vakioon varrattuna
  7. #7
    Paljonko pitäis tulla Micronilla extra polleja? Vai otitko pelkästään äänen/näön vuoksi?

    Ei siis oo trolli; ite aattelin vaihtaa jotta saisin kauniin mustan äänenvaimentimen!



    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
  8. #8
    Mitenkäs te meinaatte takuujutut hoitaa ton sliparin vaihtamisen jälkeen, takuuhan raukeaa kun vaihtaa vaimentimen. Samaten kwakan ruisku ei mitä ilmeisimmin pysty kompensoimaan muutosta ja kone vaatii power commanderin jolla laitetaan ryyppyä kierrosalueille jottei kone aivan kyrvähdä.

    Onko faktaa siitä vaatiiko pikku-Z power commanderin ja mitenkäs aioitte ton takuun kanssa menetellä. Itseä ei tällä hetkellä kauheasti polttele takuun raukeaminen uudessa tuotantomallissa.

    No, kattoo nyt alkaako toi vakiopönttö ahdistaa. Sen tiedän että musta väri ahdistaa jo, tusinassa z750:siä on 13 mustaa *

    Edit: eli tuota "fakta"-sanaa vois vähän täsmentää. Eli onko ketään viel vaihtanut sliparia ja vienyt mopon penkkiin säätöihin? Meneekö pahastikin laihalle?



  9. #9
    Faktaa on asiasta sen verran että virallinen huolto meinasi että kawassa PITÄISI säätyä ruiskut itsestään kohilleen sliparin laitosta huolimatta. Ja sanoivat että ei vaikuta takuuseen muuten kuin sen slipari aikeuttamia tuhoja ei korvata...

    Mut sitte päästäänkin siihen että jos on slipari ja tehot lisääntyy 1hv:n ja esim. runko halkeaa hitsauksesta niin kädet on helppo pestä maahantuojan koska runko on mitoitettu 110:lle hepalle ja siinä on 111:sta... Et taitaa olla ehkäpä jopa naamasta kiinni kellä ei takuu korvaa ja kellä korvaa...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  10. #10
    Lainaa (Z750 @ Huhti. 19 2004,16:02) kirjoitti
    Faktaa on asiasta sen verran että virallinen huolto meinasi että kawassa PITÄISI säätyä ruiskut itsestään kohilleen sliparin laitosta huolimatta. Ja sanoivat että ei vaikuta takuuseen muuten kuin sen slipari aikeuttamia tuhoja ei korvata...

    Mut sitte päästäänkin siihen että jos on slipari ja tehot lisääntyy 1hv:n ja esim. runko halkeaa hitsauksesta niin kädet on helppo pestä maahantuojan koska runko on mitoitettu 110:lle hepalle ja siinä on 111:sta... Et taitaa olla ehkäpä jopa naamasta kiinni kellä ei takuu korvaa ja kellä korvaa...
    Joo samaa sanottiin kun tänään kyselin. Eli jos laitat sliparin ja kone leikkaa kiinni niin voipi olla turha kitistä takuun perään. Mutta jos viet liikkeeseen ja siellä säädetään niin vastuu tavallaan siirtyy sille joka työn tekee.

    Eli tarttee varmaan ostaa slipon-vaimennin, ruuvata se paikoilleen ja tilata aika vantaan BW:stä.
  11. #11
    Lainaa (ttv @ Huhti. 18 2004,23:10) kirjoitti
    Micronin Beta oval slipari tulee heti kun tulee maahan, tämän kuun loppuun mennessä luvattiin stormilta. hintaa 396e ja ääni tulee olemaan 20 kertainen vakioon varrattuna *
    Eikö z750:n vakioputkesta irtoo 92dB ja tosta Micronin pöntöstä luvattiin jossain 105dB. 3dB nousu vastaa ihmisen korvalla äänenvoimakkuuden kaksinkertaistumista. Eli eli 4,3 kertainen ois lähempänä totuutta. Äänen intensiteetti varmaan voi 20 kertaistua, ei kuitenkaan se kuinka kovaa ääni aistitaan. Näin meillä koulussa opetettiin. Ois varmaan aika mökä 20 kertasena [/nussinpilkkua]
    The more I learn about women
    The more I love my motorcycle
  12. #12
    On se vaan aivan mahtavaa kun joukkoomme sekavaan mahtuu
    myös muutama viisas(telija)kin!

    Mitenkähän on, saiskohan seuraavista yksiköistä yhdessä jonkun
    pätevän matemaattisen kaavan: ÄO, cm³, km/h, dB ...?

    Huumorilla, ukot!
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
  13. #13
    Lainaa (j0el @ Huhti. 19 2004,20:48) kirjoitti
    Lainaa (ttv @ Huhti. 18 2004,23:10) kirjoitti
    Micronin Beta oval slipari tulee heti kun tulee maahan, tämän kuun loppuun mennessä luvattiin stormilta. hintaa 396e ja ääni tulee olemaan 20 kertainen vakioon varrattuna
    Eikö z750:n vakioputkesta irtoo 92dB ja tosta Micronin pöntöstä luvattiin jossain 105dB. 3dB nousu vastaa ihmisen korvalla äänenvoimakkuuden kaksinkertaistumista. Eli eli 4,3 kertainen ois lähempänä totuutta. Äänen intensiteetti varmaan voi 20 kertaistua, ei kuitenkaan se kuinka kovaa ääni aistitaan. Näin meillä koulussa opetettiin. Ois varmaan aika mökä 20 kertasena [/nussinpilkkua]
    Opettelisit laskeen ennen ku alat pilkkua nussiin(tässä tapuaksessa väärin)
    92-105 = 13db => 10db + 3db => 10*2 = 20 (eli 10db vastaa äänen kymmenkertaistumista, ja 3db on tosiaan tuo kaksinkertaistuminen, mutta unohdit että arvo lasketaan edellisestä, eli sinun laskut on päin vittua... mikä lienee sinulle tuttua )

    Eli äänen voimakkuus/paine nuosee 20 kertaiseksi, eli ihan sama miten ajattelet asian, putkenvaihdon jälkeen ääni on sama kuin 20:llä narmaali putkella yhteensä, eli jos vieressä kaasuttelee 19 vakio zetaa kaasu pohjassa, niin kuulu yhdestä micronilla varustetusta zetasta kovempi ääni. Sen verran on ammatin puolesta desibelit halussa että olen asiasta 100% varma,

    Mitä tuohon takuuseen tulee, niin mistäs takuu tietää että mulla on ollu slipari jos sattuu hajoon? kun laittaa vakio putken takas...

    Ja itse laitan putken 80% äänen takia 10% tehon ja 10% painon takia, ääni on vakiona aika nuhapumppu(vakioputkeksi kylläkin hyvä) "Loud pipes save lives" eli kovat äänet ovat myös tarvallisuus tekiä... paino on kait 2-3kg kevyempi ku vakio putki...

    Ja powercommanderian en laita jos ei ihan täysillä ala temppuileen...



  14. #14
    pitää kaivaa kyl lukion fysiikan kirjat esille, ennen en sulata
    The more I learn about women
    The more I love my motorcycle
  15. #15
    Lainaa (j0el @ Huhti. 19 2004,22:30) kirjoitti
    pitää kaivaa kyl lukion fysiikan kirjat esille, ennen en sulata
    parempi sulattaa... Olen varmasti oikeassa, tuo 105db on sitten kovaäänisin putki mitä löytyy, esim yoshimura ja acropovikki ovat jotain 96-97db luokkaa, ja niissäkin on vimmattu ääni...
  16. #16
    jep jep, eli äänen paine tosiaan 20 kertaistuu, mutta kuten itsekkin sanoit ihmisellä 3dB nousu vastaa aistitun äänen kaksinkertaistumista. Mää puhuin ihmisen aistimasta äänestä, oletin et siitä ois juttua eikä paineesta. muuten 19 vakio pyörää saa aikaan 104,79dB

    tulipahan hiuka kerrattua äänioppia
    The more I learn about women
    The more I love my motorcycle
  17. #17
    Lainaa (j0el @ Huhti. 19 2004,23:03) kirjoitti
    jep jep, eli äänen paine tosiaan 20 kertaistuu, mutta kuten itsekkin sanoit ihmisellä 3dB nousu vastaa aistitun äänen kaksinkertaistumista. Mää puhuin ihmisen aistimasta äänestä, oletin et siitä ois juttua eikä paineesta. muuten 19 vakio pyörää saa aikaan 104,79dB

    tulipahan hiuka kerrattua äänioppia
    No kyllä se aistittukin ääni 20 kertaistuu, jos lasketaan vaikka tuolla 3db säännöllä niin tajuut.

    eli jos ääni on alussa vaikka arvo 100 ja se nuosee 13 db, niin ensimmäiset 3db niin ääni on kaksinkertaistunut eli 100*2=200, seuraavat 3db niin 200*2=400, seuraavat 3b, 400*2=800, ja vielä kerran, 800*2=1600, ja ollaan tultu vasta 12db ja ääni on jo 16 kertainen, vielä desibeli niin se tulee tasan 20 kertaiseksi...

    Joko tajusit?

    Eri asia miten nuo desibelit on mitattu, millä taajuuksilla ne ovat, ja miten kovalta ne käytännössä kuulostavat, mutta kyllä tuo 105db on kuulolle jo aika haitallista, itseä vähän pelottaa että äänet ovat liian kovat, kun tyhjäkäynti äänikin on 99db, kun isoveljen R1:ssä on yoshimura, joka tuottaa 97db korkeilla kierroksilla, ja se kuulosti tänään jo tarpeeks kovalta...

    Ilmottelen sitten kun ekat sakot tulee liian kovista äänistä
  18. #18
    Ei helvetti. En mä kyllä äänen takia mee putkee vaihtaan, maailmassa on jo tarpeeks mökää mulle ja ei pelkkä vaimentimen vaihto vaikuta tehoon mitenkään(Lue: Kova ääni, kovapeli) eli ammisjuttuja.
    Kyllähän se koko mylly pitää saada hengittämään muualtakin kuin perseestä, niin sit voi jotain hv:ta saada.
  19. #19
    Lainaa (sami71 @ Huhti. 20 2004,00:00) kirjoitti
    Ei helvetti. En mä kyllä äänen takia mee putkee vaihtaan, maailmassa on jo tarpeeks mökää mulle ja ei pelkkä vaimentimen vaihto vaikuta tehoon mitenkään(Lue: Kova ääni, kovapeli) eli ammisjuttuja.
    Kyllähän se koko mylly pitää saada hengittämään muualtakin kuin perseestä, niin sit voi jotain hv:ta saada.
    Niin asiasta voi olla montaa mieltä, mutta kyllä aika moni on sitä mieltä ettei moottoripyörän vakio putkella tule kunnon ääniä, katalysaattori kun on läkisääteinen niin äänet ovat sen mukaiset, esim harrikka tyypeistä 99% ottaa putkista prikat pois, vai olekko nähnyt jonku ajavan vakio äänillä harrikkaa, kuulostaa lähinnä mopolta. Sama asia kyykyissä, siis nuo äänet kuulu olla kovat pyörissä(ainaki vakiota kovemmat), että erottuu mopoista ja skoottereista , hieman amestahan tuo on, mutta minusta moottoripyöriin sopivaa, autoa en ole tunannut pennin vertaa enkä tunaa, sitten jos olis joku kunnon auto niin sitten sais olla kunnon äänekki, malliin 911 tai lambo, mutta tuommosilla tuskin koskaan pääsee edes ajaan...

    Ja tuolla putkella tulee esim säädettynä Gixeriin 6,8hv lisää, joka on mielestäni aika paljon sliparilta, varmaan zetaanki sen 5heppaa saa lisää. Eli pelkkä vaimentimen vaihto vaikuttaa tehoon, varmaan eniten mitä siihen itse voi vaikuttaa.

    Tämän sanottuna, mulle on ihan yks vitun hailee ajaako muut vakio putkilla, tai onko putken vaihto amesmaista mielestänne, minä ainakin vaihdan ja sillä selvä...
  20. #20
    Joo äänien takia se slipari laitetaan. On se aika makee vaan tollasen nelipyttysen hörötys asiallisella sliparilla.

    Nyt kun toi takuujuttukin on selvinnyt paremmin niin taidampa itsekin vaan jo täksi kesäksi laittaa sliponin. Pitää vaan viedä penkkiin jotta saadaan varmuutta mitenkä seokset menee.

    Mitenkäs tohon zetaan nyt sitten vaan pönttöä löytyy, käykö zx6r:n pöntöt (ja väliputket) vai pitääkö olla spesifinen slipari?
  21. #21
    Oheisista linkeistä löytyy suht kattavaa tietoa minkälaista meteliä/tehoa Akrapovic tarjoaa. Ei paha!!

    http://www.holtugmc.dk/images....2-1.pdf

    http://www.holtugmc.dk/images....-SP.pdf
  22. #22
    No mä oon ajanu jo niin paljo noilla pärinäputkilla, et kai mä oon saanu tarpeeks siitä pörinästa. Toi katalysaattori ei kyllä hiljennä ääniä yhtään, sen verran oon niitä poistanu autoista ja prätkistä jotta tämä asia on mun kohalla fakta.
  23. #23
    Lainaa (sami71 @ Huhti. 20 2004,13:46) kirjoitti
    No mä oon ajanu jo niin paljo noilla pärinäputkilla, et kai mä oon saanu tarpeeks siitä pörinästa. Toi katalysaattori ei kyllä hiljennä ääniä yhtään, sen verran oon niitä poistanu autoista ja prätkistä jotta tämä asia on mun kohalla fakta.
    Joo voipi olla ettei ääntä hiljennä, tehoja kuintenki vie...

    Tosiaan Micron on tehokkain slipari, ja sitä löytyy Z750:een, hintakin on Akrapovikkiin verrattuna halpa, kyllähän koko putkistona Acropovic on paras, mutta kallis ku perkele...

  24. #24
    Lainaa (ttv @ Huhti. 20 2004,15:05) kirjoitti
    Lainaa (sami71 @ Huhti. 20 2004,13:46) kirjoitti
    No mä oon ajanu jo niin paljo noilla pärinäputkilla, et kai mä oon saanu tarpeeks siitä pörinästa. Toi katalysaattori ei kyllä hiljennä ääniä yhtään, sen verran oon niitä poistanu autoista ja prätkistä jotta tämä asia on mun kohalla fakta.
    Joo voipi olla ettei ääntä hiljennä, tehoja kuintenki vie...

    Tosiaan Micron on tehokkain slipari, ja sitä löytyy Z750:een, hintakin on Akrapovikkiin verrattuna halpa, kyllähän koko putkistona Acropovic on paras, mutta kallis ku perkele...

    http://www.storm-motor.fi/bike_sliparitesti_2003.jpg
    Joo toi micron tolla 'värityksellä' on just se mitä mä haluisin. Tosin kun löysin tänään markkinoilta carbon sliparin 259e niin voi olla että siihen taipuu
  25. #25
    Niin micronista kiinnostuneille tässä hinnat jotka stormilta kyselemallä sain:
    ---------------------------------------------------
    Meiltä löytyy Micronin Beta Oval vaimentimet kyseiseen pyörään ja hinnat
    ovat seuraavanlaiset:

    Z750 '04 Stainless EXH-PCK59/O 395,00
    Z750 '04 Carbon EXH-CCK59/O 549,00
    Z750 '04 Titanium EXH-CTK59/O 534,00

    (Carbon löytyisi heti varastosta)

    Hi level:
    Z750 '04 Stainless EXH-PCK59/OH 416,00
    Z750 '04 Carbon EXH-CCK59/OH 570,00
    Z750 '04 Titanium EXH-CTK59/OH 555,00

    (Tilaustavaraa)

    Näiden lisäksi löytyy vielä tilauksesta värilliset vaihtohdot!
    ---------------------------------------------------

    Punaseks anodisoidun alutangon(merkkiä Lucas superbike) kävin tänään ostaan, ei hirveen paljoo eroa vakio tankoon ainakaan silmämääräsesti, pikkusen leveempi ja hivenen matalempi, jos on ihan paska niin tilaa sitten Renhalin...
  26. #26
    Miten tomminen hi-level slipari menee? Joutuuko ottamaan takatapit v*ttuun vai miten? semmoinen ja sinisellä anodisoitu olisi melko tyrnä "eksoottiseen" *sori* siniseen Zetaan.... *

    P.S. Huomenna kirjalliset ja ehkä viikonloppuna.... arggh!
  27. #27
    Lainaa (jim_rocketmow @ Huhti. 20 2004,20:19) kirjoitti
    Miten tomminen hi-level slipari menee? Joutuuko ottamaan takatapit v*ttuun vai miten? semmoinen ja sinisellä anodisoitu olisi melko tyrnä "eksoottiseen" *sori* siniseen Zetaan....

    P.S. Huomenna kirjalliset ja ehkä viikonloppuna.... arggh!


    Tuosta vois päätellä ettei tarvi ottaa, eikös ne ole aika samoilla paikoilla zetassa ku 6r:ssä. Omaan silmään tuo high level ei oikeen istu...

    Jos hienon haluaa niin Laserilla on hieno malli Zetaan:


    Tuommonen ois hieno, mutta hinta on varmaan jo eri luokkaa...
  28. #28
    Joo, toi Laserin putki on aika hauskan näköinen mutta hinnat varmaan pompsahtaa koviksi... Ja näyttää hieman ahtaalta?
    Onko semmoisia siniseksi anodisoituja slipareita muilta firmoilta ilmestynyt/ hintoja?
  29. #29
    Lainaa (ttv @ Huhti. 20 2004,15:05) kirjoitti
    Lainaa (sami71 @ Huhti. 20 2004,13:46) kirjoitti
    No mä oon ajanu jo niin paljo noilla pärinäputkilla, et kai mä oon saanu tarpeeks siitä pörinästa. Toi katalysaattori ei kyllä hiljennä ääniä yhtään, sen verran oon niitä poistanu autoista ja prätkistä jotta tämä asia on mun kohalla fakta.
    Joo voipi olla ettei ääntä hiljennä, tehoja kuintenki vie...

    Tosiaan Micron on tehokkain slipari, ja sitä löytyy Z750:een, hintakin on Akrapovikkiin verrattuna halpa, kyllähän koko putkistona Acropovic on paras, mutta kallis ku perkele...

    Eipä toi katti niitä tehojakaan kyllä vie, sehän on pelkkä juustoraastimen näkönen verme, eikä juuri virtauksia haittaa.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (sami71 @ Huhti. 20 2004,23:54) kirjoitti
    Eipä toi katti niitä tehojakaan kyllä vie, sehän on pelkkä juustoraastimen näkönen verme, eikä juuri virtauksia haittaa.
    Mitä, häh!

    Eihän tuommoseen auton kattiin oo ahdettu ku semmonen kahden jalkapallokentän verran kennosto pinta-alaa...
    Jos pyörässä ois sit vaan kentällinen..

    Vaikka tosta voi lukea.
    TL1000R
Sivu: 1 / 108:sta 1231151101 ... ViimeinenViimeinen