Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 75:sta
  1. #1
    Sain saksasta tilaamani XJR.n muutama viikko sitten nyt takana+500 km. Muuten tosi hieno pyörä, mutta etu iskari vuotaa ja kytkin antaa välillä periksi. Etupään stefan vaihdossa ei kai tarvi muuta ihmeellistä kuin kierretankoa ja 30mm.n. avainvälillä? olevia muttereita. Entäs kytkin? Onko siihen saatavana jäykempiä jousia? Mikä on kyseisen pyörän hv. määrä?
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  2. #2
    Kytkimeen pitäisi riittää, kun ostaa uudemman mallin (2002-jne...) kytkinjousen. Tosin toiset ovat laittaneet sinne kaksi jousta peräkanaa, siis näitä lautasjousia...

    1200:n tehoksi ilmoittavat 98hp, mutta yleensä sanovat niissä olevan hiukan enemmän kuin tämä vakuutustekninen 98hp... Semmoinen suutinpulju kuin Dynojet kertoili että heidän mukaansa koneteho lienee yleensä siinä 105-109hp. Eikä se mikään ihme ole, FJ1200:ssahan oli 130hp, sama kone - imukurkut suoremmat.

    Niin juu, se kierretankojuttu+30mm:n mutsukut oli siis etuiskarin purkuun putken sisälle vastakappaleeksi, iskarirungon avaamiseksi ei ainakaan mun pyörässä piisannut että iskarin alapään 8mm:n kuusiokoloavaimella yritti aukaista, sisällä olevat osat lähti pyörimään mukana. Oli alapään pultit mallikelpoisesti liimatut. Sikäli kannattaa koettaa jos ennen kuin ottaa pumppuja pois, saisi ne alapäät auki. Tietysti ko. työkalun myötä kasaus ja momenttiin veto käy paremmin...



    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  3. #3
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Huhti. 14 2004,08:12) kirjoitti
    Eikä se mikään ihme ole, FJ1200:ssahan oli 130hp, sama kone - imukurkut suoremmat.
    Olen kuullut, että nokka-akselit eivät olisi samat, että XJR:iin olisi vaihdettu FJ:n nokkia lisätehon toivossa. Tiedä häntä sitten, toisen käden tietoa.
    No niin, no
  4. #4
    Juu, FJ1100:n nokka-akselit ovat hiukan terävämmät, joten yläpään tehoa saa sillä keinoin lisää. XJR:n ja FJ1200:n nokka-akselit on taasen samanmoiset, paitsi 2002 mallista etiäppäin (jossa on sitten milliä isommat kaasarit), niissä on taasen hiukan loivemmat, kuulin jostain juttua, vai luinko peräti, en muista.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  5. #5
    Kiitoksia vastauksista. Tein ton tanko+30mm. avaimen valmiiksi niin ei tarvi puljata. Millä se alapää on tiivistetty tarviiko mitään O-renkaita tai kuparirikkoja varata valmiiksi? Olisi kiva saada samantien kasaan.
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  6. #6
    Stefat ja kytkimen jousi tilattu. (Jousen hinta 48 eskoa.)
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  7. #7
    Etupumpun alapäässä on kupariprikka, ei varmaan tarvi uutta, minä en ainakaan tarvinnut siihin, vanaha kelpas...



    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  8. #8
    Stefat vaihdettu, jousi ei tullut vielä. Kiitoksia vinkeistä!
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  9. #9
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Huhti. 14 2004,08:12) kirjoitti
    se kierretankojuttu+30mm:n mutsukut oli siis etuiskarin purkuun putken sisälle vastakappaleeksi, iskarirungon avaamiseksi ei ainakaan mun pyörässä piisannut että iskarin alapään 8mm:n kuusiokoloavaimella yritti aukaista, sisällä olevat osat lähti pyörimään mukana. Oli alapään pultit mallikelpoisesti liimatut. Sikäli kannattaa koettaa jos ennen kuin ottaa pumppuja pois, saisi ne alapäät auki. Tietysti ko. työkalun myötä kasaus ja momenttiin veto käy paremmin...
    Lähti aika nätisti kuusiokolopultti auki pulttipyssyllä.
    ...ihan vaan vastaisuuden varalle.
    Yamaha XJR 1300 sp
  10. #10
    Kertokaahan myös muita kokemuksia xjr:ästä.
    Olen aikeissa laittaa tuollaisen miesten pyörän seuraavaksi, sain tarpeeksi vanhan kilocebarin katteiden virittelystä.
    Tuossa xjr:ässä ei ainakaan ole turhia katteita tiellä. Onko tuossa pyörässä tyyppivikoja? Kone lienee hyvin kestävä?

    Aikeissa tuottaa pyörä myös Saksasta, minkä verran jouduit maksamaan omastasi veroa, vuosimalli?
    Kaikki juttu koskien xjr:ää on tervetullutta. *



  11. #11
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Ihan oikean moottoripyörän näköinen moottoripyörä.

    Teknisesti tarpeeksi hyvä ja vääntöä on ensi hätiin ihan kivasti ja
    sekin suhteellisen alhaisilla kierroksilla (6k , 3500rpm=100km/h).
    Hyvä jousitus mukulakivikadullakin. Tienpäällä menee kuin kiskoilla.
    Mutkissa raapii pedaalit maata ja ominaisuudet silti säilyy.
    Mukava ajoasento, mikä minun tapauksessani alkaa
    olla iso juttu. En jaksa maata kyykyssä ranteitteni varassa täältä
    Hawajille - kädet väsyy ja niska puutuu.

    Joskus kuulee, että sillä ei voi tehdä sitä tai tätä, mutta juuri
    siksi pyöriä nimenomaan on erilaisia - eri käyttötarkoituksiin.
    Kilpuri se ei ole - ratapyörät ovat kilpureita ja silloin pitää
    hommata sellainen, jos sellainen on tavoitteena.
    Minulla oli 750 customi aiemmin ja nyt XJR ja olen vakuuttunut,
    että minun tapauksessani kyykky ei ole mun juttu - olkoonkin,
    että kyykyt kulkevat ziljoonaa. Eikä minulla ole mitään kyykkyjä vastaan.
    Hienojahan nekin ovat, mutta ei mulle.

    XJR:ää halusin ja hommasin - enkä ole katunut hetkeäkään.
    Se, että siinä on joku hv enemmän tai vähemmän - evvk.
    Vaikea selittää miksi jostakin tykkää.
    Paitsi, että minä tykkään kaikesta kauniista ja hyvästä.

    Se vaan kertakaikkiaan on hiano peli - YAMAHA XJR 1300.





    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  12. #12
    Lainaa (Duster @ Touko. 04 2004,09:50) kirjoitti
    Kertokaahan myös muita kokemuksia xjr:ästä.
    Olen aikeissa laittaa tuollaisen miesten pyörän seuraavaksi, sain tarpeeksi vanhan kilocebarin katteiden virittelystä.
    Tuosta miesten pyörästä voi kanssa olla kahta mieltä. "Isoskolla" on juurikin tuollainen ylläolevan kuvan mukainen. Kokoa tytöllä alle 170 cm ja vartaloltaan hoikka. Pärjää sillä pienempi ja heikompikin. Kieltämättä kyllä mielenkiintoisen näköistä, kun se paikoillaan koittaa pyörää varpustellen liikutella.

    Mun hanskassa ei kuitenkaan meinannut pysyä, kun koeajolla käväsin. * Ihan mahoton viäntö!
    punaiset on nopeimpia
  13. #13
    Lainaa (Duster @ Touko. 04 2004,09:50) kirjoitti
    Kertokaahan myös muita kokemuksia xjr:ästä.
    Olen aikeissa laittaa tuollaisen miesten pyörän seuraavaksi, sain tarpeeksi vanhan kilocebarin katteiden virittelystä.
    Tuossa xjr:ässä ei ainakaan ole turhia katteita tiellä. Onko tuossa pyörässä tyyppivikoja? Kone lienee hyvin kestävä?

    Aikeissa tuottaa pyörä myös Saksasta, minkä verran jouduit maksamaan omastasi veroa, vuosimalli?
    Kaikki juttu koskien xjr:ää on tervetullutta. *
    Toiseksi helpoin pyörä ajaa mitä minä olen ajanut. Helpoin on ollut Suzuki savake. Veroa maksoin omasta 2025 eur. ja vm. -98 Tyyppivioista ei tietoa, mutta omassa alkoi kytkin antamaan periksi, lääkkeeksi jäykempi jousi (vakio -02 ja uudemmat). Yksinkertainen on kaunista ja tässä sitä ON XJR!
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  14. #14
    Ei kellään ois mitään ideaa ku pitäs saaha joku sydeemi lampunvirkaa ajaan ja mielellään edullisesti...
    Yamaha XJR 1300 sp
  15. #15
    Lainaa (ssi @ Touko. 08 2004,16:31) kirjoitti
    Ei kellään ois mitään ideaa ku pitäs saaha joku sydeemi lampunvirkaa ajaan ja mielellään edullisesti...
    Ilmeisesti väliaikaisesti? Jostain romuttamolta tai tallinhyllyltä H4 auton lisävalo
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  16. #16
    Joo tulipa sitten käytyä tuplavalo hakeen stormilta sama ois ollu allrightissä puolet halvempi
    Ois kova sana ko pääsis vielä ajeleenki joskus...
    Yamaha XJR 1300 sp
  17. #17
    Hei !

    Ostin eilen uuden XJR:n. Maanantaina saisi pyörän alle!
    Loppusuoralla pyörän valinnassa olivat ZRX1200 ja sitten tämä Jammu. Ratkaisevana tekijänä oli kyytiläisen parempi istuma-asento ja parempi ulkonäkö( mm. 2 ämyriä).Otin mukaan pienen visiirin Giviltä(A200B), joka ilmeisesti toimii ihan hyvin.(onko kokemuksia?)

    Onkohan porukalla minkälaista kuljetuskalustoa(givi,kappa.shad), jossain vaiheessa kun varmaan tarvitsisi kuljettaa jotain varusteita.

    Minkälainen sisäänajo-ohjelma vehkeellä on?

    Ei muuta kuin maanataita odottelemaan!!

    t.Esa
  18. #18
    Appiukko oli kova vaihtamaan mopoa. Taisi joka kesäks hankkia uuden mopottimen, kunnes löysi xjr:n muutama vuosi sitten. Nyt ei uudesta ole edes puhunut. Lyhyellä testiajolla kävin ja nyt UUSI XJR TULEE VKOLLA 22! *
    Siihen asti sormien kynnet lyhenee *
    Otin irrotettavan Givin plexin A760 ja Givin laukut (yht. 128l), kun matkaakin olis tarkoitus ajella.
    Painava pyörähän se on (kuivapaino 224kg), mutta painopiste matalalla, joten ajossa tosi vaivaton käsiteltävä. Eikä tartte pykältää ohituksiin lähdettäessä, sen verran ihanasti vääntää *
  19. #19
    Kylläpäs, kylläpäs...Onnittelut vain, siinä päätöksessä (kun päättää ostaa XJR:n) yhdistyvät järkiperäisyys ja hienostuneen estetiikan arvostus...
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  20. #20
    Ostin ko. vekottimen customin korvaajaksi kevääksi -01.
    Täytyy myöntää, että kävi kun tuolle appiukolle, ei ole tarvinnut vaihtoa miettiä sen jälkeen. Sillä ajelee pienet reissut ja työmatkat todella mielikseen( n. 13 000 km/v.)
    Ainoa parannus mitä vilpittömasti suosittelen on K&N putsarin vaihto alkup. tilalle ja Dynojetin suutinsarjan laittamista.
    Mulle homman teki Siukolan Eki kohtuu hintaan!
    Tehoa mitattin takapyörästä 108 hv ja vääntöä max 115,03 newtonia per 3670 r/min, vääntöä on nyt 2600 - 5700 kierroksella kokoajan yli 110 Nm. Arvatkaa onko makee ja helppo ajella kun on kokoajan "oikea" vaihde päällä.
    Ainoa miinus on sen ääni joka muistuttaa enemmän litrasta Corollaa kuin Oikeaa Moottoripyörää, tosin tohonkin saa vaihto osilla korjausta aikaan.
    Vikoja ei ole ollut mun 36000 km aikana yhtään. Joten kone on maineensa veroinen kestävyydessä. Jos koneen vasemmalta puolelta, nokka-akselin kohdalta, kuuluu helinää se ei ole vika vaan ominaisuus, se johtuu venttilin välyksistä jotka resonoivat, välykset ovat kohdallaan ja helinä kuuluu asiaan.
    Tuulisuojana mullakin on Givin A750, joka hoitaa homman hienosti reissussa ja takana Givin monorack ja 52 l. laukku
    You can play with my money, you can play with my wife,
    but if you are going to play with my bike, you are playing with your life!
  21. #21
    Pleksi ei todellakaan ole NÄÖN vuoksi. Ostin oman pyörän kevät talvella ja laitoin pleksin kiinni ennen ekaa ajokertaa. Testasin ja otin pleksin irti Susikoski päräyksen ajaksi ja kyllähän retuutti.
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  22. #22
    Lainaa (quicksilver @ Touko. 16 2004,18:48) kirjoitti
    Ainoa parannus mitä vilpittömasti suosittelen on K&N putsarin vaihto alkup. tilalle ja Dynojetin suutinsarjan laittamista.
    Mulle homman teki Siukolan Eki kohtuu hintaan!
    Jos koneen vasemmalta puolelta, nokka-akselin kohdalta, kuuluu helinää se ei ole vika *vaan ominaisuus, se johtuu venttilin välyksistä jotka resonoivat, välykset ovat kohdallaan ja helinä kuuluu asiaan.
    Missä Eki vaikuttaa? Mikä säätö venttiileissä on Pala vai ruuvi? Minulla vasemmalta puolelta kuuluu helinää ja se on hieman lisääntynyt täytyy tarkistaa välykset, paljonko se muuten pitäisi olla? Mitähän sitten kysyisi. Ai niin ONNITTELUT Uusille XJR omistajille.
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  23. #23
    Hei !

    Eilen sitten tuli uusi XJR kotiin * !
    Olipahan mahtava ajaa. Järjestyksessä neljäs pyöräni ja nyt tuntuu, että se oikea on löytynyt. Ei muuta vikaa kuin, että vaimo valittaa, että lautaset helisee astiakaapissa, kun ajaa pyörän katokseeen!! Nyt vaan tuhat mailia varovasti lasiin ja sitten kaikki tehoreservit käyttöön.
    Ihan kiva kun ei tarvitse vaihteista paljon välittää jos ei halua.
    Nyt voi ihan rehellisesti sanoa, että omistaa moottoripyörän!

    Tässä uusi polle vaimon pollen vieressä!

    t.Esa *



  24. #24
    Lainaa (finx @ Touko. 18 2004,10:23) kirjoitti
    Hei !

    Eilen sitten tuli uusi XJR kotiin * !
    Olipahan mahtava ajaa. Järjestyksessä neljäs pyöräni ja nyt tuntuu, että se oikea on löytynyt.
    Onnittelut
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  25. #25
    Siukolan Ekin paja oli ainakin -01 kesällä Pälkäneellä, maaseuden rauhassa, hiekkatien varressa. Nykyään taitaa viritellä enemmän RR-pelejä ja touhuaa kuulemma noiden tietokoneella ohjelmoitavien, ruiskua ja sytytystä ohjaavien laatikoiden kanssa. Jollain vois olla yhteystiedot, multa ne on kadonnut! Asiallinen kaveri ja 120 % ammattilainen!
    Se sirinä kannen vasemmasta päästä tulee pakoventtiilistä. se kuuluu, kun välyksen säätö (paloilla) on lähellä maximi arvoja. Huom. se siis kuuluu vaikka välykset olisikin aivan kohdallaan!
    Näin luin joltain englantilaiselta vastaavalta sivustolta ja saman kertoivat Arwidsonin huollossa, kun asiaa kyselin huollon yhteidessä.
    You can play with my money, you can play with my wife,
    but if you are going to play with my bike, you are playing with your life!
  26. #26
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  27. #27
    Tylsää mopoilutonta kautta varten tässä jo suunnittelen josko ihan harrastemielessä perehtyisin tuohon tekniikkaan vähän paremmin ja tarkistaisin/säätäisin venttiilin välykset itse. Manuaalin mukaan tähän hommaan (palan poistoon) tarvitaan vaan tappet adjusting tool joka alkuperäisenä maksanee muutaman donan(?), saako näitä jostain hieman edullisemmin? Ei viittis nokkia kuitenkaan irroitella...
    Power is nothing without mojo!
  28. #28
    Muistaakseni haynesilla oli joku konsti, FJ manuaalissa. voin tarkistaa huomenna, kun pääsen tallille.
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
  29. #29
    Juttua tee-itse-työkalusta

    Oisko tuosta apua?
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  30.  
  31. #30
    Kaverilla on -01 SP -malli. Pyörä on koneestaan aika maukas ja jousituksen muutoksen jälkeen myös melko tukeva mutkissa. Pyörään on vaihdettu Öhlinsin etujouset sekä takaiskarit, Akran fullsystem, Factory syttypyörä, Dynojetin suuttimet, sekä kaasareita avarrettu. Tuloksena erittäin vääntävä voimapesä heti alhaalta asti. Takarenkaalta n.125hp/130nm
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen