Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 75:sta
  1. #31
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Elo. 26 2005,15:07) kirjoitti
    Juttua tee-itse-työkalusta

    Oisko tuosta apua?
    Jeah, tuon löysin myös itse google:lla mutta vielä kunnolla perehtymättä ohjeeseen tuntui vähän heppoiselta. Eihän tälläinen tietenkään saa insinöörille olla mikään ongelma, jos työkalua ei ole sellainen tehdään itse... *
    Power is nothing without mojo!
  2. #32
    Jooh tosiaan oli kiirettä, en muistanutkaan vilasta, olin järkkärinä, selvitin oman mopon käyntihäiriön ja olin mukana lapseni synnytyksessä.. Muttä toivottavasti tosta xjrräyhän linkistä oli hyötyä. äkkiä vilasten tollasia muistelin Haynesissakin nähneeni..
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
  3. #33
    Lainaa (FunJam @ Elo. 28 2005,22:10) kirjoitti
    Jooh tosiaan oli kiirettä, en muistanutkaan vilasta, olin mukana lapseni synnytyksessä...
    No tuo ei todellakaan ole hyväksyttävä tekosyy moiselle välinpitämättömyydelle! * *Onneksi olkoo vaan... *

    Täytyy perehtyä tosiaan tuohon ohjeeseen, Haynesin XJR-ohjekirjassa ei mainita muuta kun että Yamahan oman työkalun saa helposti ja edullisesti lähemmästä Yamaha-liikkeestä.* Edullisuus on tietysti niin suhteellista...
    Power is nothing without mojo!
  4. #34
    Lisää kysymyksiä; jos etupäähän hankkii hieman paremmat prog. jouset, riittääkö että ottaa edestä vaan pois ohjaustangon ja haarukoista yläpään kamat (cap bolts, plates...) ja onkii vanhan jousen ylös ja laittaa uuden tilalle? Vai pitääkö pakettia purkaa enemmänkin?

    No öljythän kannattaa vaihtaa tietysti myös...
    Power is nothing without mojo!
  5. #35
    louisilla on ainaki muuten palojen poisto vempele edulliseti myynnisä en kyllä vielä oo testannu mut tässä kuhan seisontakaus alkaa...
    Oli ainaki pakopuolella pari palaa vaihontarpeessa...

    Mitäs se alapään kuuskulma pitää kasassa???
    Yamaha XJR 1300 sp
  6. #36
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Elo. 26 2005,15:07) kirjoitti
    Juttua tee-itse-työkalusta

    Oisko tuosta apua?
    UPDATE:

    No olihan tuosta apua, ohjeen mukaan (hieman mukaellen) tehdyllä työkalulla palat saa näppärästi poistettua ja siis edullisesti!

    Vielä tiedoksi että Yamaha Center Vantaalla harrastaa pad:ien kanssa vaihtopalvelua eli viemällä vanhan palan vaihdossa on väliraha uuteen palaan 4€. Ei kohtuutonta.

    Eikö kellään muka tietoa aiemmin esittämääni kysymykseen jousien vaihdosta?
    Power is nothing without mojo!
  7. #37
    Lainaa (makemich @ Loka. 19 2005,15:51) kirjoitti
    Eikö kellään muka tietoa aiemmin esittämääni kysymykseen jousien vaihdosta?
    Riittää siis kun löysäät yläkolmioita ja avaat tulpat. Tanko pitää ottaa pois ensin. Tue mopo kunnolla ettei etupää romahda kun avaat tulpat. Öljyjen vaihtoon kannattanee avata kuusiokolot alapäästä, näin minua pajalta neuvottiin. Itse en tosin niin tehnyt vaan lapolla poistin vanhat öljyt. Vm. 02 alkaen WP:n suositus öljypinnan korkeudeksi on 130 mm (ilman jousia mitattuna, ulosjousto ääriasennossa) ja viskositeetti 15 W. Tulee niin hyvä kuin siitä voi tulla.
  8. #38
    Opiskelu jatkuu:

    Nyt kun putket on modattu ja venttiilin välykset fiksattu käy kone selvästi liian laihalla eikä taida kaasaritkaa olla ihan synkassa. Tarkoituksena on ensi kauden alussa käydä kone säädättämässä (sitten uusilla suuttimilla) mutta kiinnostaisi tietää miten käytännössä koneen saa käymään rikkaammalla, neulaa ylemmäs (miten käytänössä?) ja seosruuvista kiertämällä? Something else?



    Power is nothing without mojo!
  9. #39
    Ei siinä sitten enää paljon muuta ole, jos kerran uudet pääsuuttimetkin on. Joskus isommissa muutoksissa joutuu pilot air jetit vaihtamaan, mutta ei vissiin niin kauan kuin ilmapoksi on vakio. Mittaamalla sen näkee kuinka on onnistunut, penkkiin tai seosmittarin ostoon.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  10. #40
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Loka. 25 2005,16:42) kirjoitti
    Ei siinä sitten enää paljon muuta ole, jos kerran uudet pääsuuttimetkin on. Joskus isommissa muutoksissa joutuu pilot air jetit vaihtamaan, mutta ei vissiin niin kauan kuin ilmapoksi on vakio. Mittaamalla sen näkee kuinka on onnistunut, penkkiin tai seosmittarin ostoon.
    No tuli siis kirjoitettua hieman huolimattomasti, suuttimet ja suodatin asennetaan sitten vasta keväällä samassa firmassa jossa säädetäänkin. Nyt olisi vaan kiinnostanut miten niitä neuloja/seoksia oikein säädellään ja miksi.

    Sitten toisiin asioihin. Kun tätä vartta on kohtuullisesti kertynyt on ohjaustanko tuntunut aina hieman kaposelta ja mietteissä ollut sen vaihtaminen hieman leveämpään ja suorempaan. Riittääkö kaapelien pituus hieman suoremmalla 810mm tangolle (vakio ~760)? Stormilla näkyi olevan yksi kelpo vaihtoehto, muita hyväksi havaittuja? Onko vaihto miten simppeli juttu, lähteekö vasen kahva irti helposti jne.?

    Toisaalla on kehuttu paitsi Wirthin, niin myös WP:n etujousia `02-> XJR:iin, mistähän niitä saisi hankittua kätevimmin?
    Power is nothing without mojo!
  11. #41
    Espoossa
    http://www.mr-power.net/
    myy ainakin valkoisen voiman kierukoita.
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
  12. #42
    Paljon oletten XJR:n etujousista maksaneet? Öhlins jousista pyydetään 113.- eur. Onko kohdillaan?
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  13. #43
    WP:t ja öljyt tilattu. Sarvet ja peilit ostettu. Siinä tämän kevään päivitykset.
    Ai niin seosmittari. Lambda tulee kiinteäksi, mutta mittarin laitan vain teippaamalla säätöjen ajaksi.
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  14. #44
    Lainaa (XJR @ Maalis. 10 2006,09:32) kirjoitti
    WP:t ja öljyt tilattu. Sarvet ja peilit ostettu. Siinä tämän kevään päivitykset.
    Ai niin seosmittari. Lambda tulee kiinteäksi, mutta mittarin laitan vain teippaamalla säätöjen ajaksi.
    Mistä hommasit ja mitä kustansi? Siis tuon keulapaketin?
    Itselläkin oli ajatus etupäätä hieman tukevoittaa.
    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
  15. #45
    Mulla on kollektorin takapäässä vaan kierteet hitsattuna että saa lambdan pois kun haluaa, pultti tilalle. Oli alkuun niin pystyssä kulmassa että otti maahan jossain kaarteessa, jouduin tekeen homman uudestaan, aika vähän niitä paikkoja siellä.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  16. #46
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Maalis. 17 2006,14:39) kirjoitti
    Mulla on kollektorin takapäässä vaan kierteet hitsattuna että saa lambdan pois kun haluaa, pultti tilalle. Oli alkuun niin pystyssä kulmassa että otti maahan jossain kaarteessa, jouduin tekeen homman uudestaan, aika vähän niitä paikkoja siellä.
    Joo saa varovasti ajella antura paikalla ettei jää välille...
    Yamaha XJR 1300 sp
  17. #47
    Lainaa (Foto @ Maalis. 17 2006,13:42) kirjoitti
    Lainaa (XJR @ Maalis. 10 2006,09:32) kirjoitti
    WP:t ja öljyt tilattu. Sarvet ja peilit ostettu. Siinä tämän kevään päivitykset.
    Ai niin seosmittari. Lambda tulee kiinteäksi, mutta mittarin laitan vain teippaamalla säätöjen ajaksi.
    Mistä hommasit ja mitä kustansi? Siis tuon keulapaketin?
    Itselläkin oli ajatus etupäätä hieman tukevoittaa.
    Ehdinkin jo kysäistä tuolta MR-Powerilta. WP:n jouset 110 eur ja öljyt 17,50.

    Onkos noissa kummempia eroja noiden keulapakettien tarjoajien välillä; WP, Wirth, Öhlins? Onko suurta merkitystä minkä valmistajan kierukat sinne tökkää? Pyörähän -97 eli 1200.

    Kuka tuo maahan /myy Wirthiä ja Öhlinsiä?

    MR-Powerin kaveri kovasti suositteli samalla keularemonttia, eli uudet stefat ym osien tsekkaus. Sanoi että vähintään 3 vuoden välein olisi syytä tehdä.
    Mitä ootte mieltä? Mulla ei keulassa ole ollut muuta vikaa, kuin että on alunperin vähän turhan löysä. Mutta ei mitään vuotoja näy. Kannattaako siihen alkaa stefoja vaihtamaan tai muuten räpläämään samalla kun vaihtaa jouset ja öljyt?
    Ei varmaan ilmasta hommaakaan ole liikkeessä teettää, itse kun en koe osaamistani moiseen riittäväksi.
    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
  18. #48
    Joo tuola MR-Powerilta nuo tuli tilattua. Kyllä sitä stefojen vaihtoa mullekkin suositeltii mutten viitsi vaihtaa kun on pari vuotta sitten vaihdettu.
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  19. #49
    Nyt vajaa 700 km. takana uusilla jousilla, sarvilla ja peileillä. Jouset tuntui hyviltä heti ensi reissusta lähtien, sopivan jämäkät. Sarvia joutui jonkun verran kokeilemaan eri asennoissa ja nyt nekin on kohdillaan= paremmat kuin orkkikset, mutta..... Peileistä ei nää mitään, mut on ne vaan tosi komeet
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  20. #50
    Yeah, viimein sain XJR:n hommattua. 1200 -95.

    Kotiin ajaessa oli hieman parissa kiihdytyksessä semmonen tunne, että toi kytkin taitaa luistaa. Siis mikä tuo jousi on jonka siihen voi vaihtaa jäykemmäksi. Jotta osaa oikeen osan tilata

    -A
    Ei setä ole paha, setä on vaan ruma
  21. #51
    No, sehän on diaphragm spring
    xjrrrräyh varmaan tarjoaa meille suomennoksen, kun pääsee sieltä pihlajan alta kalj... Laskemasta marjoja...

    Myös öljyt/levyt vaikuttaa, itse ostin race-mallisen levyt ja ne luisti paljon paremmin.Joskus myös huomasin, että se ei ollutkaan kytkin mikä luisti, mutta silloin luistoa esiintyi myös sivusuunnassa.
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
  22. #52
    Mä oon itte ihan pihlajanmarjan värinen, ku maalasin äsken kotterokatosta... Ei tuu maalaria, ei.

    Lautasjouseks ne sitä kutsuu, mä sen suomennoksista muuten mitää tiedä (diaphragm clutch on tellerfederkupplung saksaks ja teller on lautanen, että semmossia päätelmiä vaan).

    Mulla on -95:ssä (XJR 1200) kaks kappaletta päällekkäin, sekin mahtuu, mutta kuulin että Yamaha FJR 1300:n jousikin sopii ja on vahvempi. Osa nro: 5JW-16334-00...Saiskohan noita tarvikkeina, ei taida saada.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  23. #53
    Öljyt menee vaihtoon huomenna ja kytkimen työsylinterin tiivisteet myös (oli pieni vuoto). Pitää kokeilla tuon jälkeen hiukka lisää, että vieläkö luistaa Jos siinä vielä on luistoo niin pitää kysellä lisää osia.

    Mutta on se mahtawa vehjas....

    -A
    Ei setä ole paha, setä on vaan ruma
  24. #54
    Lainaa (AnttiH @ Kesä. 29 2006,21:14) kirjoitti
    Yeah, viimein sain XJR:n hommattua. 1200 -95.

    Kotiin ajaessa oli hieman parissa kiihdytyksessä semmonen tunne, että toi kytkin taitaa luistaa. Siis mikä tuo jousi on jonka siihen voi vaihtaa jäykemmäksi. Jotta osaa oikeen osan tilata

    -A
    Mulla alla -97. Myöskin sama pienoinen luisto-ongelma oli. Samalla kun pyörään tehtiin muuta remppaa, niin vaihdatin sen lautasjousen. Muistaakseni se oli Xjr1300 -mallista, jonka siis pitäisi olla jäykempi. Hinta oli jotain viisikymppiä.
    Näinpä muistelisin. Ainakin luistaminen loppui.



    Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
  25. #55
    Mistä ostit peilit ja sarvet? Itsekin ajatellut vähän samaa
    Triumph America
  26. #56
    Onkos kenelläkään minkäänlaisia kokemuksia jälkiasennus äänenvaimentimista eli niin sanotuista mökäpöntöistä



    Lux
  27. #57
    Itellä on ainakin supertrapit.
    Aivan loistava ääni... Tykkään kuin hullu puurosta !
    Only a motorcyclist knows why a dog rides with his head out the window!

    Happiness is like peeing your pants - everyone can see it but only you can feel it's true warmth.
  28. #58
    Nyt kaivataan säätövinkkejä. Putsarikotelo on modattu, eli sitä torvea on lyhennetty, akran kokoputki on paikallaan ja nyt on tulossa k&n +dynojetin suutinsatsi. Osaako joku kertoa suoraan sopivat suuttimen koot ja neulan asennot tuohon 1200:een? Pystyykö imukurkkuja isontamaan itse vai pitääkö tilata ne fj/fjr:n kurkut?
    Ei riemulla rajaa kun pappiksella ajaa!
  29. #59
    Aaarghh! Voi ***u, p****

    1200XJR:n (-95) kannentiiviste vuotaa.

    1. Pitääkö kone käyttää pois paikoltaan vai saako kannen nostettua pois siinä paikollaan?

    2. Kannattaako samalla vaihtaa jotain muuta?

    uittu kun pakottaa ohimoo...
    Ei setä ole paha, setä on vaan ruma
  30.  
  31. #60
    Lainaa kirjoitti
    Pystyykö imukurkkuja isontamaan itse vai pitääkö tilata ne fj/fjr:n kurkut?
    Saa niitä varovasti kairattua isommiksi, mutta harvoin tulokseen on tyytyväinen... Eihän se seinämä tarvi olla sileä, mutta silti tilasin lopulta FJ:n kurkut. Suuttimista ei niin osaa sanoa, kokeillen sitä vaan kai täytyy hakea. Minäkään en muista omia säätöjä, mutta ilmapoksissa on kaks tuloreikääkin että sikäli ei auttais...

    Lainaa kirjoitti
    . Pitääkö kone käyttää pois paikoltaan vai saako kannen nostettua pois siinä paikollaan?

    2. Kannattaako samalla vaihtaa jotain muuta?
    Kannen saa pois, mutta moottorin kannakkeita kannattaa irrotella että saa klimppiä liikutettua eteenpäin lisätilan saamiseksi. Luulis että kun kansi on irti, kannattais ehkä laittaa ohjurikumit ja muutenkin tsekata että on suora ja seetit OK. Itte veisin jollekin hyvälle kansitohtorille "kanavahoitoon", kuulemma parikymmentä hevosvoimaa saa helposti ja suht halvalla sillä viisiin, nehän ei yleensä ole pahitteeksi... Jaa, mutta asiaan, se nokkaketjun kiristäjä taitaa olla semmonen joka kantsii tutkia että onko OK. Ei kai sekään esim. sadassa tonnissa yleensä vielä loppu ole.
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen