Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Olen tähän asti pärjännyt muilla laukuilla (kun en aja matkaa), mutta nyt ajattelin ostaa tankkilaukun.

    Jos tankkilaukku on magneettikiinnityksellä niin pysyykö kiinni? Tuleeko tankkiin naarmuja ajanmittaan?
  2. #2
    mulla on ixs:n laukku ja ainaki se on pysyny hyvin kiinni vaikka nopeutta on ollu yli 200... eikä naarmujakaan oo mun mielest tullu..
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  3. #3
    En oo minäkään huomannu. Mutta en olekaan sitä sorassa säilyttänyt.

    - jjp
  4. #4
    Minulla ei ainakaan tullut naarmuja, mutta en tosin kovin paljon tuota tankkilaukkua kyllä käyttänytkään. Kiinni se kyllä pysyy.
    "Kids, you tried your best, and you failed miserably. The lesson is... Never try." - Homer Simpson
  5. #5
    Kiinni pysyy.

    Pieniä naarmuja tulee, kun pölyä pääsee alustan ja tankin väliin ja tärinä siten hioo maalipintaa. Isot naarmut voi välttää pitämällä tankin ja laukun alustan puhtaana. Pieniä pyöremäisiä naarmuja varmasti tulee hieman ajan kanssa.
  6. #6
    kyllä ne kiinni pysyy,itsekkään en aluksi uskonu
    vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
  7. #7
    Itse olen väsäillyt kontaktimuovin paloista suojakalvon, joka ei tosin ole kovin kaunis, mutta estää pidemmillä matkoilla väistämättä tankin ja laukun väliin ahtautuvien hiekanjyvien naarmutusoperaatiot. Reissun jälkeen kontaktimuovit voi riipaista pois rumentamasta siloisen tankin pintaa.
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  8. #8
    Mulla on IXS:n tankkilaukku magneetti kiinnityksellä eikä ole tullu yhtään naarmua tankkiin, on sen verran hyvät magneetit ettei se pääse liikkumaan ja kun pitää puhtaana ettei pääse hiekkaa väliin (mitä mää en kyllä ymmärrä miten sitä sinne pääsiskään) niin mikä sitä naarmuttaiskaan. Joskus joku sano että pidä säämiskää tankin ja laukun välissä niin se estää naarmuuntumisen mutta ei oo mitään eroo käytti säämiskää tai ei.
    Älä koskaan siirrä huomiseen sitä minkä voit välttää jo tänään.
  9. #9
    Lainaa (Fannitozu @ Huhti. 12 2004,22:28) kirjoitti
    (...) ja kun pitää puhtaana ettei pääse hiekkaa väliin (mitä mää en kyllä ymmärrä miten sitä sinne pääsiskään) niin mikä sitä naarmuttaiskaan. (...)
    Vierailepa vaikka Tanskan länsirannikon dyynialueilla tuulisella säällä. Hiekkaa lentää niin paljon, että on ihme, jos tankkilaukun ja tankin väli pysyy puhtaana. Hiekkaa on usein ilmassa myös esim. autobaanojen tietyöosuuksilla ja vaikkapa vuoristoteillä, kun tuuli puhaltelee sopivasti.
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  10. #10
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Kiinni kyllä pysyy ja naarmuja tulee. Kokemusta on.
    Kannattaa suojata alusta jollain ja putsata kunnolla kerran
    päivässä. Tehtiin kolmen viikon reissu ja silloin satoi ja paistoi ja oli
    pölyä ja vaikka mitä.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  11. #11
    Lainaa (betonki @ Huhti. 12 2004,20:14) kirjoitti
    kyllä ne kiinni pysyy,itsekkään en aluksi uskonu
    Kyllä pysyy katetuissa, mutta entäs nakuissa, kun vetästään yli 200 km/h...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  12. #12
    Lainaa (AndersReisen @ Huhti. 12 2004,21:49) kirjoitti
    Itse olen väsäillyt kontaktimuovin paloista suojakalvon, joka ei tosin ole kovin kaunis, mutta estää pidemmillä matkoilla väistämättä tankin ja laukun väliin ahtautuvien hiekanjyvien naarmutusoperaatiot. Reissun jälkeen kontaktimuovit voi riipaista pois rumentamasta siloisen tankin pintaa.
    Tuosta tahtois kuulla yksityiskohtaisempaa tietoa. Kui? Millasta kontaktimuovia? Tarkoitus ois uuteen fillariin ripustella niin tankkilaukkua kuin pehmeitä sivulaukkujakin, joten suojaukselle ois tarvetta.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  13. #13
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 13 2004,09:10) kirjoitti
    Lainaa (AndersReisen @ Huhti. 12 2004,21:49) kirjoitti
    Itse olen väsäillyt kontaktimuovin paloista suojakalvon, joka ei tosin ole kovin kaunis, mutta estää pidemmillä matkoilla väistämättä tankin ja laukun väliin ahtautuvien hiekanjyvien naarmutusoperaatiot. Reissun jälkeen kontaktimuovit voi riipaista pois rumentamasta siloisen tankin pintaa.
    Tuosta tahtois kuulla yksityiskohtaisempaa tietoa. Kui? Millasta kontaktimuovia? Tarkoitus ois uuteen fillariin ripustella niin tankkilaukkua kuin pehmeitä sivulaukkujakin, joten suojaukselle ois tarvetta.
    Ihan olen nuukuuspäissäni käyttänyt tavallista "kirjakaupan" kontaktimuovia. Onhan noita mopokalvojakin markkinoilla, mutta en ole kokeillut.

    Paloista olen suojat askarrellut, koska takkihan on tunnetusti aika pyöreä muodoiltaan. Joten ruttujen välttämiseksi olen leikellyt sopivan kokoisia paloja (suoremmile osuuksille isompia, kurvikkaampiin kohtiin pienempiä), jotka olen asetellut daideellisesti laukun vaikutusalueelle.

    Aika helposti nuo kalvon palat lähtevät tarvittaessa tankista irti, hiustenkuivaajalla voi tietty avittaa, jos tuntuu, että maalit irtoavat kalvoja pois revittäessä.
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  14. #14
    Mitenkähän toi ah-niin-suosittu ilmastointi- eli roudariteippi? Oon nähny pisteltävän sivulaukkujen suojaksi? Pysyyköhän maalipinta ok sen alla ja irtoaako vaurioittamatta maalipintaa? Jääköhän liimanjämiä sottaamaan?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  15. #15
    Kiinni pysyy kun ei ole liian korkea ja liikaa nopeutta! Suomen tienopeuksissa pysyy varmasti kuin täi tervassa.

    tulee naarmuttamaan jos ajelet pölyisissä olosuhteissa.

    t: tero k.
  16. #16
    Niinkuin muut ovat jo sanoneetkin, niin kyllä ne kiinni pysyy!
    Pienet naarmut tuli itsellä, kun ajoin kaverin mökille sellaista epämääräistä hiekkatietä...
    Muuten kun pitää puhtaana, niin ei oo ollu mitään ongelmaa naarmuuntumisen suhteen!
    Hiukan vain häiritsee, kun laukun takaa ei näe nopeusmittaria, niin tahtoo vauhtia kertyä aina (ehkä joidenkin mielestä) liikaa.
    Mc Kulkumulkut
  17. #17
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 13 2004,09:28) kirjoitti
    Mitenkähän toi ah-niin-suosittu ilmastointi- eli roudariteippi? Oon nähny pisteltävän sivulaukkujen suojaksi? Pysyyköhän maalipinta ok sen alla ja irtoaako vaurioittamatta maalipintaa? Jääköhän liimanjämiä sottaamaan?
    Jesseteippi kyllä jättää sontajäljet mihin tahansa. Älä laita.
  18. #18
    Joo ennemmin laittaisin sellasta sähkärin teippiä (mikä se nyt sitten viralliselta nimeltä onkaan). Se lähtee irti sitten myöhemminkin ja ne liimat mitkä se jättää saa varmasti jollain pois. Niin ja sitäkin saa 50mm leveänä.
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  19. #19
    Lainaa (haukka @ Huhti. 13 2004,11:08) kirjoitti
    Hiukan vain häiritsee, kun laukun takaa ei näe nopeusmittaria, niin tahtoo vauhtia kertyä aina (ehkä joidenkin mielestä) liikaa. *
    Mulla on siinä laukussa tuo takapää tehty silleen loivaksi. Vissiin kyykkyjä varten. Olen kääntänyt laukun takaperin. Eli se loivennus tulee eteen. Ja vot mittarit näkyy
  20. #20
    Viime kesän Uralin reissulla oli magneettilaukku käytössä ja tankki piti lakata uudelleen. Naarrmuja tuli ihan v:tusti ja syvin meni lakan läpi jotta piti hieman laittaa massaakin ennen lakkausta.
    Vika ei ollut laukun vaan jatkuvan tärinän mikä johtui huonoista teistä. Magneetit piti mutta kun ne on niissä liepeissä ja itse laukun alla on vain se yksi edessä niin loppu laukku pääsi elämään ja hieroi tankin pinnan naarmuille. Yhtä naarmua lukuunottamatta olisi selvinnyt pelkällä myllytyksellä.
    Uusi laukku on nyt hommattu, Wunderlich, joka kiinnitetään edestä ja takaa alustaansa, joka on taas kiinni tankin takaosassa ja emäputkessa edestä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  21. #21
    Mä olen ratkaissu ton suoja muovien liimailu homman niin että olen pannu puuvilla kankaan esim vanhasta verhosta leikkattu laukun kokoinen pala tankkilaukun alle, vähän hannan alla kostuttaa niin on helppo heittää oikeelle paikalle on nopee ja kätevä.
    <p>Joopa Joo</p>
  22. #22
    Lainaa (Jopo @ Huhti. 13 2004,15:00) kirjoitti
    Mä olen ratkaissu ton suoja muovien liimailu homman niin että olen pannu puuvilla kankaan esim vanhasta verhosta leikkattu laukun kokoinen pala tankkilaukun alle, vähän hannan alla kostuttaa niin on helppo heittää oikeelle paikalle on nopee ja kätevä.
    Tuo kankaan kostuttaminen onkin varmasti hyvä idea. Kokeilin itekin aluksi kankaanpalasta, mutta ei kuivana pysynyt paikoillaan ja hermo meinasi mennä...
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  23. #23
    Mulla oli aiemmassa laukussa kangas pohjassa ja vaikka oli kostea niin tiukassa paikassa pakaasi mittariston päällä. Nyt tollanen Oxfordin laukku jossa pehmeä kumi pohjassa ja kunnon magneetit, on pysynyt hiukan tiukemmassakin kyydissä. Toimii myös reppuna ja siinä on irroitettava vyölaukku...
  24. #24
    Laukun ja tankin välissä ylimääräinen kanngas tms. tuskin ainakaan parantaa laukun kiinnipysymistä. Riittävä määrä magneetteja ja liukumista estävä laukunpohja riittänee, koska se liikkuminenhan se ne naarmut tekee. Sama juttu muutan muissakin laukuissa on ne sitten kiinni miten vaan. Bagsterin taitaa saada niin tanakasti kaikkineen ettei pitäisi liikahdella.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  25. #25
    Olen nähnyt sellaisia koko tankin peittäviä nahkakuoria joillakin kundeilla, joilla on ollut tankkilaukut. Ducatiin ja Triumphiin ainakin näköjään saa tällaisia.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  26. #26
    itsellä tarkoitus myös hankkia tankkilaukku ja lisäksi harkinnassa kangassivulaukut, mitä mieltä olette/ käyttökokemuksia kankaisista sivulaukuista. Lähinnä kiinnitys epäilyttää eli pääseekö laukut liikkumaan hangaten katteet naarmuille.
  27. #27
    Kangaslaukut jättää jälkensä ellei paikkoja suojata. Hyvä ja sievä tapa voisi olla autotarvikevirmoissa myytävät listat, jotka on tarkoitettu puskurinkulmiin suojiksi. Läpinäkyvä ei kai olisi pahasta.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  28. #28
    Jos kellä on rahaa niin se hankkii tankinsuojakalvoksi sitä sellaista kelmua,
    jolla helikopterin roottorinlapojen johtoreunat suojataan. Ei tartu turha lika
    ja kestää varmasti pikku kolhut. Ja isommatkin. Itse käytin tätä maasto-
    pyöräilyaikoinani rungon suojaamiseen ketjuniskemiltä. Toimii, mutta maksaa.
    Paljon.

    Mutta ihan aikuisten oikeasti, miksi vaivautua? Maalaa pyörän mattamustaksi eikä
    murhehdi turhamaisia.
    ZZR 1200
  29. #29
    Lainaa (wekkuli @ Huhti. 13 2004,09:28) kirjoitti
    Mitenkähän toi ah-niin-suosittu ilmastointi- eli roudariteippi? Oon nähny pisteltävän sivulaukkujen suojaksi? Pysyyköhän maalipinta ok sen alla ja irtoaako vaurioittamatta maalipintaa? Jääköhän liimanjämiä sottaamaan?
    Ilmastointiteippi toimii kyllä kanssa, teipin ollessa pitempään siitä saattaa jäädä liimaa maalipintaan mutta ne lähtee yleensä kevyesti hankaamalla irti, kokemuksen perusteella viimeisetkin teipin jäljet lähtee käsin vahatessa.

    Sitten on noita hiilikuitutarroja, ne voivat sopia joihinkin pyöriin ihan tyylikkäästi.
  30.  
  31. #30
    Äääh...mä revin wanhan teepaidan, ja laitoin sen rätin tankin ja laukun väliin...toimii hyvin, mutta sopisi paremmin kärpiölle
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen