Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Tekeeköhän noilla Bilteman jarrulevylukoilla yhtään mitään vai kannattaako tunkea ne suosiolla myyjän ja satsata tunnettuun merkkiin? Hinta ainakin on naurettavan halpa: pienempi lukko maksaa 9,90€.
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
  2. #2
    Mulla on tollanen Bilteman halpa jarrulevylukko.
    Kyllähän siinä varmaan levy hajoaa ennen kuin lukko irtoaa, joten siltä osin toimii. Mutta kun minä olen niiin hajamielinen, että en uskalla tuota enää ollenkaan käyttää. Ostin suosiolla Louisilta 12.95 euron avaimella käännettävän hälyn, joka sekin on tosin vielä asentamatta.
    Video meliora proboque deteriora sequor
  3. #3
    Joku aikaa sitten oli testi noista levyjarrulukoista (olisko ollut Bikessa, tai jossain), niin tais olla alta minuutin kun vastaavat "halppislukkot" oli irroitettu. Ei siihen tarvittu edes jarrulevyn tuhoamista. * *Voihan tietty noiden halppislukkojenkin laaduissa olla eroja, mutta ... . *Itse satsaisin kuitenkin tunnettuun laatumerkkin malliin, joka löytyy VAT:n listalta. *Eipähän tarvitse sitten * * , kun parkkipaikalla on vain lukonkappaleet, eikä pyörää missään.
  4. #4
    Itsellä oli viime kesänä tollainen biltema käytössä, eipä siitä valittamista ollut.. toisaalta en tiedä olisko honda kelvannut kellekkään ilman lukkoa ja avaimet virtalukossakaan..
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  5. #5
    Lainaa (Puuhis @ Huhti. 06 2004,15:07) kirjoitti
    toisaalta en tiedä olisko honda kelvannut kellekkään ilman lukkoa ja avaimet virtalukossakaan.. *
    Muistat väärin

    Ja jos muistat oikein niin saat uudesta tulokkaasta 1890 erkkiä
  6. #6
    En mä tiedä voiko Biltemas käydä, valuu fyffet vaan taas jonku ulkomaalaisen taskuun
  7. #7
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 06 2004,16:42) kirjoitti
    En mä tiedä voiko Biltemas käydä, valuu fyffet vaan taas jonku ulkomaalaisen taskuun
    toi oli jo trolli...
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  8. #8
    Vähän höystettä tuohon Lidl-keskusteluun (päivän luetuin?), onhan Biltema sentään ruotsalainen yritys (vaikkakin franchaising yrittäjä vetoisia, mutta silti)
  9. #9

    Bilteman lukko on niin banskun keltainen ettei sitä kukaan viitti edes rikkoa. Osta pois.
  10. #10
    Kävin sitten ostamassa tuon lukon * Saishan tuon 10 ekee varmaan turhempaankin laitettua? Ei tuo nyt huonoltakaan vaikuta, mutta eipä ole mihinkä verrata. Pitäisköhän huvikseen testata miten tuon lukon saa paskaksi * Tosin ei sen ollessa mopossa kiinni * Jos ei helpolla hajoa, niin hakee sitten uuden...

    Niin ja ei tuo mopo pelkästään tuon jarrulevylukon varassa yötä ole lukittuna. Ketju löytyy myös, jolla ankkuroitu maahan eli ei tuo mopo nyt minkään narkkarin matkaan ihan helposti lähde. Ammattilaiset onkin sitten asia erikseen...
    Ei enää mopoa alla Gsx1400 lähti uuteen kotiin...
  11. #11
    Noi halpiskamat suojaa korkeintaan pikkupoikien kolttosilta. Varasta ne ei pidättele juuri lainkaan, joten jos haluat yhtään todellisempaa suojaa niin hanki oikea lukko.
    Luin joskus testin levyjarrulukoista (jokunen vuosi sitten, en muista mistä) ja nuo halpalukot aukesi muistaakseni alle minuutissa.
    Hinta ja VAT-hyväksyntä kertoo jotain..

    Mulla oli joskus sellainen XENA. Kaks kertaa sain takuuseen uuden hiljentyneen tilalle. Ei kovin vakuuttanut, eikä se häly edes toiminut niinku sen olis pitänyt. Eli jos lukon onnistui unohtamaan levyyn kiinni, niin häly laukesi vasta siinä vaiheessa kuin kolahti.
    Tuo XENA:kaan ei saanut siinä testissä kuin moitteita ja sen sai murrettua aivan hetkessä. Nykyisistä Xenoista ei tosin ole tietoa.

    Varteenotettava vaihtoehto on ABLOY:n kunnollinen riippulukko. Ainakin Bemun levyyn menee hienosti (vanha) malli 250. Siis ei mikään messinkilukko, vaan teräksinen, jossa sangan paksuus on jotain 13 mm luokkaa.
    Sellaisen kanssa saa rosvokin tehdä jo jonkin aikaa töitä ja lukon saa sarjoitettua vaikka kotiavaimella toimivaksi



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  12.  
  13. #12
    Ihan sama minkä lukon siihen levyyn unohtaa Minun muistillani en kyllä noita uskaltaisi käyttää
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)