Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 111:sta
  1. #31
    En osaa enää ottaa kantaa tohon.. aluksi olin vastaan, mutta nyt kun siellä on käynyt, niin sama tuo minulle. Lähikauppa kun myy pelkkää vanhaa tavaraa. No eipä uo Lidlin tavara tietty niin nopeesti vanhenekkaan

    Mutta pakko on edelleen käydä kun on jäänyt siihen niitten lihapasteijaan tai pastaan.. mitä se nyt sellasessa lasipurkissa onkaan.. koukkuun. Se on aivan tolkuttoman hyvää.
    Entinen pyöräilijä... Mutta kohta taas.
  2. #32
    Aika ohi on keskustelu menny aiheen alusta...

    Kävin just hakees sen mp- ketjulukkohässäkän hintaan 14.99e. Vaikutti ihan kelvolliselta joskaan ei lukon osalta voi sanoa, että mikään erikoinen laatukomponentti on kyseessä. Eiköpä tuo asiansa aja. Jos joku pyörän haluaa viedä niin asiansa osaava sen sitten vie vaikka mikä lukko olisi. Tämä Lidlin malli varmasti ehkäisee niitä vähän noloimpia edes yrittämästä.
    Supermotard
  3. #33
    tuossa tuli luettua uudempi topic laatutavarasta, harva mp roipe on valmistettu EU:ssa, sekään että on lappu made in EU ei takaa sitä että kaikki työ on tehty EU:ssa...
    Kuinkas monessa tuotteessa on se siniristilippu ja löytyykö sellaisten ostajia? Ne Allrightin, Stormin, Duellin yms. "kotimaisten" tuotteet on yleensä valmistettu ulkomailla, valitettavasti.
    Muutenkin tuttu kuvio, kun itse teet töitä niin pyydät palkkaa.. mutta jos teetät muilla niin jo osaavat kiskoa!!!
    Jos men ohi topicin niin tämän saa poistaa..
  4. #34
    Pitihän minunkuin käydä lidl:issä tilanne katsastamassa. Kypäröiden perässä tuntui olevan aikalailla porukkaa. Aika heppoisilta nuo tuntuivat eikä menneet meikäläisen päähän sitten millään, tai olis varmaan menny mut en sit uskaltanut vetää kovempaa. Olisi pian joutunut ostamaan kypärän, jos se olis juuttu päähän...

    Hanskat tuli kuitenkin ostettua. Lukko vaikutti kans ihan hyvälle hinta/laatu,
    Lakkaa jännittämästä ja nouse rohkeasti omalle tasollesi
  5. #35
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 05 2004,15:43) kirjoitti
    Turhaa on tämä periaate jeesustelu Lidliä kohtaan

    Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan

    Vaikka laadustakin tinkien, jos käyttötarkoitus ei ole kuoleman vakava
    En haluaisi lisätä vettä myllyyn, mutta eihän se asia nyt ihan noin mustavalkoinen voi olla.

    Oletetaan vaikkapa, että Motovelhot myisi mp-hanskoja, jotka olisivat 5 € halvemmat Lidlissä. Minä ainakin mieluummin hakisin hanskani Motovelhoilta kuin tukisin liikettä, joka kilpailee epämääräisin keinoin suomalaisten kauppiaiden kanssa ja näin tehdessään ajaa kilpailijansa todella ahtaalle ja vie fyrkat Saksaan.

    Suomessahan on jo paljon ulkom. liikkeitä (esim. Ikea, Gigantti, OnOff, Hennes & Mauritz, Clas Ohlson, Lidl, Bauhaus), jotka uhkaavat polkea suomalaiset kilpailijansa jalkoihin.

    Kaiken elektroniikkasälänhän saa halvemmalla Gigantista kuin mistään kotimaisesta puljusta. Heidän hintatakuu ei kumminkaan mielestäni lisää kilpailua, vaan heikentää sitä. Tuotteita myydään vaikka tappiolla, kun kate revitään hieman muuta kautta.

    Olen ehkä hieman naiivi, mutta uskon pystyväni vaikuttamaan markkinoihin kuluttajana edes jonkin verran.
    http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
  6. #36
    Sen verran tuli kepuleiden germaanien kansantaloutta tuettua että hain hanskat pois. Ainakin ne harmaat Schoellerin mallit tuntui ihan asiallisilta. Jos ovat paskat niin heitän vaikka naapurin kolmipyöräisellä ajelevalle penskalle varatumpuiksi .
  7. #37
    Minkälainen tuo lukko itsessään on, onko siinä normaalit avaimet vai samantyyppinen lukko kuin joissain kensington turvavaijereissa? Tarkoitan sellaista pyöreää, johon menee sellainen pikkuavain. Oon vaan nähnyt sellaisiakin ketjulukkoja, johon sopii suoraan omassa taskussakin aina mukana kulkeva kensigton avain.
    Honda VTR 1000F
  8. #38
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 05 2004,15:48) kirjoitti
    Ollakko töissä Lidlissä vai työttömänä?
    Jos itse olisin valintatilanteessa ei tarvitsisi edes miettiä: työttömänä. Kokemusta on huonopalkkaisista orjaduuneista just sen verran että mieluummin syljeskelen kattoon ja seinille kunnon veronmaksajien (eli minun) rahoilla - ei maksa vaivaa tehdä p**kaduunia jos sillä ei itseään voi elättää. Näin on näre. *

    Edit: ja yhä arvostan laatua ja olen sellaisesta valmis maksamaan, ja mahdollisuuden mukaan käytän kotimaista välittäjää/valmistajaa. Esim. vaateteollisuudessa tämä on jo pakkokin, esim. henkkajamaukka valmistaa vaatteensa barbeille, ei normaalivartaloiselle suomalaiselle naiselle. Ja laatu on syvältä suolesta... Köyhän ei kannata ostaa halpaa.



  9. #39
    Lainaa (Waterproof @ Huhti. 05 2004,23:52) kirjoitti
    En haluaisi lisätä vettä myllyyn, mutta eihän se asia nyt ihan noin mustavalkoinen voi olla.

    Oletetaan vaikkapa, että Motovelhot myisi mp-hanskoja, jotka olisivat 5 € halvemmat Lidlissä. Minä ainakin mieluummin hakisin hanskani Motovelhoilta kuin tukisin liikettä, joka kilpailee epämääräisin keinoin suomalaisten kauppiaiden kanssa ja näin tehdessään ajaa kilpailijansa todella ahtaalle ja vie fyrkat Saksaan.

    Suomessahan on jo paljon ulkom. liikkeitä (esim. Ikea, Gigantti, OnOff, Hennes & Mauritz, Clas Ohlson, Lidl, Bauhaus), jotka uhkaavat polkea suomalaiset kilpailijansa jalkoihin.

    Kaiken elektroniikkasälänhän saa halvemmalla Gigantista kuin mistään kotimaisesta puljusta. Heidän hintatakuu ei kumminkaan mielestäni lisää kilpailua, vaan heikentää sitä. Tuotteita myydään vaikka tappiolla, kun kate revitään hieman muuta kautta.

    Olen ehkä hieman naiivi, mutta uskon pystyväni vaikuttamaan markkinoihin kuluttajana edes jonkin verran.
    No voi hyvää päivää
    Siis olihan tuo trolli, olihan???

    Ellei jostain kumman käsittämättömästä syystä ollut trolli, en voi kuin ihmetellä syvään
  10. #40
    Lainaa (duracl @ Huhti. 06 2004,08:55) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 05 2004,15:48) kirjoitti
    Ollakko töissä Lidlissä vai työttömänä?
    Jos itse olisin valintatilanteessa ei tarvitsisi edes miettiä: työttömänä. Kokemusta on huonopalkkaisista orjaduuneista just sen verran että mieluummin syljeskelen kattoon ja seinille kunnon veronmaksajien (eli minun) rahoilla - ei maksa vaivaa tehdä p**kaduunia jos sillä ei itseään voi elättää. Näin on näre. *
    Pyydän anteeksi parahin Dura, mutta tuo kuulostaa pahalta asennevammalta

    Asiasta täysin tietämättömänä, voisin kuitenkin kuvitella että Lidlin palkka on parempi kuin työttymyyspäiväraha, siis jos itsensä elättäminen on pääasia...

    Sosiaalipummit "saunan taakse"
  11. #41
    Lainaa kirjoitti
    "Jos itse olisin valintatilanteessa ei tarvitsisi edes miettiä: työttömänä. Kokemusta on huonopalkkaisista orjaduuneista just sen verran että mieluummin syljeskelen kattoon ja seinille kunnon veronmaksajien (eli minun) rahoilla - ei maksa vaivaa tehdä p**kaduunia jos sillä ei itseään voi elättää. Näin on näre".
    LAINATTU DURACL:lin kirjotuksesta
    *

    Tämä DURACL :lin lause provosoi minut vastaamaan tähän kirjoitukseen. Ensiksikin itse ostan sieltä tuotteet mistä haluan. Moottoripyörä on tullut Saksasta, tehoputki tulee Saksasta. Miksi, no siksi että säästän ja siksi , että olemme EU:ssa.Kaupan vapaa liikkuvuus on tehty mahdolliseksi.Tälläinenkin tavallinen pulliainen voi ottaa selvää asioista ja ostaa muista jäsenmaista samoja tuotteita mikäli siinä säästää.

    Mitä noihin Lidl:in palkkoihin tulee niin ainakin vaimokkeeni tienaa siellä osa-aikatöinä paremmin kuin voisi tienata missään muussa "Suomalaisessa" kaupassa,joten se siitä palkkakuopasta.

    ps.Ei oikeen toi lainaaminen oo vielä täysin lidl:in hanskassa.

    edit: lainaus kuntoon



    Etsin,etsin ja täältä itseni löysin.
  12. #42
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 06 2004,09:14) kirjoitti
    Pyydän anteeksi parahin Dura, mutta tuo kuulostaa pahalta asennevammalta

    Asiasta täysin tietämättömänä, voisin kuitenkin kuvitella että Lidlin palkka on parempi kuin työttymyyspäiväraha, siis jos itsensä elättäminen on pääasia...

    Sosiaalipummit "saunan taakse"
    Tervetuloa viemään minua saunan taakse. Mutta mun tarvinnee varoittaa sinua, että ei ehkä ole ihan niin helppoa kuin mitä luulisi * ensiksikin, meillä ei ole saunaa.

    Asiasta mitään tietämättömänä on varmasti helppo hehkuttaa suomen "hyvinvointivaltiota", enkä minä lähde sinun käsityksiäsi siitä oikomaan. Olen joskus vastaavassa tilanteessa yrittänyt, mutta olen huomannut sen olevan puhdasta energian hukkaa. On helppo tuomita "sosiaalipummit" jos asia ei itseä millään tavalla läheltä liippaa eikä mitään kunnollista tietoa ole.

    Mitä asennevammaan tulee, minusta tietämättömyyteen perustuvat voimakkaat tuomitsevat asenteet ovat vammoja sieltä pahimmasta päästä.

    Edit: PS. oletko koskaan vaivautunut laskemaan kuinka monta senttiä enemmän sulle jäisi kuussa käteen jos työttömyysturva poistettaisiin kokonaan rasittamasta verotusta? Minusta hehkuttaminen "sosiaalipummien" vaikutuksesta yksittäisen veronmaksajan käteenjäävään osuuteen on lähinnä huono vitsi.



  13. #43
    Lainaa (Waterproof @ Huhti. 05 2004,23:52) kirjoitti
    Kaiken elektroniikkasälänhän saa halvemmalla Gigantista kuin mistään kotimaisesta puljusta. Heidän hintatakuu ei kumminkaan mielestäni lisää kilpailua, vaan heikentää sitä. Tuotteita myydään vaikka tappiolla, kun kate revitään hieman muuta kautta.
    Höpöhöpö!

    Ei ne Gigantin hinnat nyt niin halpoja ole! Suhteet kun pitää kunnossa niin kyllä Teknisiltä ainakin saa halvemmalla kuin Gigantista. Soittelevat vaan Gigantista perään ja itkevät, mutta hinta se on joka ratkaisee.
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  14. #44
    Kypärän hain Lidlistä eilen tyttärelle kyysäyskypäräksi.Syynä oli lähinnä se,että tyttö itse ilmoituksen huomasi,kinusi ja pulju on tossa ihan vieressä.
    Ajanee asiansa,kun kyseessä on lähinnä parkkipaikoilla pyörittely ja lyhyet siirtymätaipaleet.
    Minäkään en näistä ylikansallisista halleista pidä ja samalla reisulla hain ruuat viereisestä Valtsusta,jota koitan osaltani tukea.
  15. #45
    Lainaa (silakka @ Huhti. 06 2004,09:41) kirjoitti
    Tämä DURACL :lin lause provosoi minut vastaamaan tähän kirjoitukseen. Ensiksikin itse ostan sieltä tuotteet mistä haluan.
    Ööö.. nyt meni yli hilseen niin että pamahti... mitenkähän lainaamasi lauseeni liittyi tähän noinkin voimakkaan provokatiivisesti...???

    Minunkin pyörä on saksasta, tosin suomalaisen yrityksen tuoma, ajotakki Belgiasta, ajohanskat Saksasta, kypärä suomalaiselta myyjältä...

    Eiköhän meillä kaikilla ole valinnan vapaus. Minun puolestani saat ostaa kamasi vaikka Eritreasta. Itse valitsen sen mukaan mistä ostettaessa hinta-laatusuhde on parhaiten kohdillaan.
  16. #46
    kyse oli siitä Lidl:lin palkkajutusta .
    Etsin,etsin ja täältä itseni löysin.
  17. #47
    Parahin Dura,

    En ollut sinua viemässä saunan taakse, en suinkaan...ethän sinä kuulu tuohon "kattoon syljeksivien sosiaalipummien" joukkoon. (Sieltähän he varmaan pystyvätkin ammentamaan elämäänsä sisältöä...)

    En ole tässäkään (tälläkään kertaa) hehkuttamassa Suomen "hyvinvointivaltiota"...

    Minulla ei ole tietämättömyyteen perustuvia voimakkaasti tuomitsevia asenteita...

    Mitä tulee käteen jääviin sentteihin/euroihin, niin kyllä suurin murheeni on täysin epäoikeudenmukainen progressiivinen ansiotuloverotus...

    Sosiaalipummit eivät nosta pelkkää työttömyysrahaa, vaan monia muitakin tukiaisia...

    Alkuperäinen juttu oli ostaminen Lidlistä tai muista ulkolaisista yrityksistä...niiden "bannaaminen" aiemmin mainituilla heppoisilla täysin perusteettomilla (tietämättömyydestä?) syillä, on "tsiistelua", sille
  18. #48
    Lainaa kirjoitti
    Alkuperäinen juttu oli ostaminen Lidlistä tai muista ulkolaisista yrityksistä...niiden "bannaaminen" aiemmin mainituilla heppoisilla täysin perusteettomilla (tietämättömyydestä?) syillä, on "tsiistelua", sille
    ja kuten aikaisemmin oli puhetta, se lidlin suklaa on oikeasti hinta/laatusuhteeltaan erinomaista
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  19. #49
    Lainaa (hessu @ Huhti. 05 2004,10:38) kirjoitti
    Lainaa (pete @ Huhti. 05 2004,10:34) kirjoitti
    Voishan tuon Lidln oluen testata jossain kokoontumisessa, niin ois sitten ne mp-tarvikkeet siitä lafkasta kokeiltu
    Kyseistä tuotetta testanneena totean sen olevan hinta/laatu suhteeltaan ihan käypää tavaraa *
    + sain elämäni pahimman krapulan
  20. #50
    Lainaa (duracl @ Huhti. 06 2004,08:55) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 05 2004,15:48) kirjoitti
    Ollakko töissä Lidlissä vai työttömänä?
    Jos itse olisin valintatilanteessa ei tarvitsisi edes miettiä: työttömänä. Kokemusta on huonopalkkaisista orjaduuneista just sen verran että mieluummin syljeskelen kattoon ja seinille kunnon veronmaksajien (eli minun) rahoilla - ei maksa vaivaa tehdä p**kaduunia jos sillä ei itseään voi elättää. Näin on näre. *
    Tämä kokonaisuus oli lainattu eka viestissä mutta vähän huonosti.
    Etsin,etsin ja täältä itseni löysin.
  21. #51
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (mariaelena @ Huhti. 05 2004,14:18) kirjoitti
    Olut, yksi maku siellä on hyvää, mutta se siiderit * jätän omaan arvoonsa.
    Se Lidlin lonkero on muuten ihan kunkkua - kannattaa testata jos lonkku maistuu

    Pitäis käydä taas koppa hakemassa kun alkaa näyttää entinen tyhjää...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  22. #52
    Lainaa (silakka @ Huhti. 06 2004,10:07) kirjoitti
    kyse oli siitä Lidl:lin palkkajutusta .
    Ah, okei, nyt meni jakeluun mitä ajoit takaa Vähän jo ihmettelinkin.
  23. #53
    Kyse on omalta osaltani esimerkiksi Tästä

    Haluan herättää keskustelua ja ajatuksia aiheesta. Näköjään onnistui...
  24. #54
    Lainaa (wantti @ Huhti. 06 2004,10:30) kirjoitti
    Kyse on omalta osaltani esimerkiksi Tästä

    Haluan herättää keskustelua ja ajatuksia aiheesta. Näköjään onnistui...
    Edelleenkään mulla ei ole mitään siteitä ko. yritykseen, mutta mitä tuosta esimerkistä olisi pitänyt "löytää"?

    Joku "hyvä syy", miksi sieltä ei voi ostaa mitään?
  25. #55
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 06 2004,10:08) kirjoitti
    ethän sinä kuulu tuohon "kattoon syljeksivien sosiaalipummien" joukkoon. (Sieltähän he varmaan pystyvätkin ammentamaan elämäänsä sisältöä...)

    --snip--

    Sosiaalipummit eivät nosta pelkkää työttömyysrahaa, vaan monia muitakin tukiaisia...

    Alkuperäinen juttu oli ostaminen Lidlistä tai muista ulkolaisista yrityksistä...niiden "bannaaminen" aiemmin mainituilla heppoisilla täysin perusteettomilla (tietämättömyydestä?) syillä, on "tsiistelua", sille *
    Mutta minä olen ollut elämässäni useita pitkiä jaksoja työttömänä. Elämäni ehdottomasti parasta aikaa muuten, oli aikaa tehdä asioita jotka todella kiinnostivat.

    Nyt sun tarvitsisi määritellä sosiaalipummit, mitä kansanryhmää oikeastaan tarkoitat? Vai onko kyseessä vain joku kasvoton, mystinen "niiden" joukko josta kaikki aina puhuvat mutta kukaan ei sitten loppupeleissä ketään siihen joukkoon tuomitse? Mitä muita tukiaisia he nostavat kuin työttömyyspäivärahaa ja asumistukea?

    Annettakoon ihmisille vakaumuksensa, minusta on hyvä että löytyy vielä niitä jotka haluavat ostaa tavaroita/palveluita suomesta, suomalaisilta yrittäjiltä. Ilman näitä ihmisiä jotka haluavat ostaa kamansa suomalaiselta yrittäjältä (huolimatta siitä mistä ne kamat nyt sitten alunperin tulevat) ei Motovelhoillakaan kovin vahvasti menisi. Itsekin tuen mielelläni suomalaista yrittäjyyttä aina kun mahdollista, mutta Lidliä boikotoin ensisijaisesti laaduttomuuden takia, en siksi että se on saksalainen ketju. Niiden suklaakin on mielestäni pahaa *

    Edit: pitää varmaan lähteä päivittämään tiedot ja katsomaan tuo kypärä, onko se yhtään mistään kotoisin...



  26. #56
    Ihan Vaan Wanttille tiedoksi että jos ne menis PAM:in palkkataulukkojen mukaan niin niillä ois vielä pienemmät palkat.
    Etsin,etsin ja täältä itseni löysin.
  27. #57
    katson ainakin hoitaneeni oman osuuteni veronmaksusta suomeen sillä että tilistä tempaistaan aina aimo siivu päältä ja vielä yliverotettu tupakka ja bensa tulee ostettua suomesta.

    jos nyt sattuu jotain taskun pohjalle jäämään niin mulle se on aivan sama meneekö siitä osingot vaikka kiinaan...

    lidlissä ei ole tullu käytyä kuin muutaman kerran kun sinne on yli kakskytä kilsaa matkaa mutta kun kohta tuohon lähistölle tuo natsisiva avataan nii aion kyllä siinä useammin käydä.

    sitten siihen alkuperäiseen kysymykseen.
    noi hanskat ei ainakaan oo pahan hintaiset jos ne ees yhtään pitää vettä ja tuulta. tota kypärää en kyllä ostais ainakaan pyöräkäyttöön.
  28. #58
    Lainaa (duracl @ Huhti. 06 2004,10:35) kirjoitti
    Lidliä boikotoin ensisijaisesti laaduttomuuden takia, en siksi että se on saksalainen ketju. Niiden suklaakin on mielestäni pahaa *

    Edit: pitää varmaan lähteä päivittämään tiedot ja katsomaan tuo kypärä, onko se yhtään mistään kotoisin...
    Tuossa on HYVÄ syy boikotointiin, hinta-laatusuhde on se joka ratkaisee..joskus halpakin tyydyttää tarpeen...

    Kypärä lienee laadultaan kehno, mutta mutta, kuinka kehno suhteutettuna hintaansa? Itselleni en sitä ostaisi, sen verran realisti olen...

    Muuhun politikointiin en enää ota kantaa, kukin hiihtää tyylillään, mutta älköön varastako luistovoiteitaan multa
  29. #59
    Lainaa (silakka @ Huhti. 06 2004,10:51) kirjoitti
    Ihan Vaan Wanttille tiedoksi että jos ne menis PAM:in palkkataulukkojen mukaan niin niillä ois vielä pienemmät palkat.
    Jos näin on niin se on hienoa. Luotan varauksella siihen mitä lehdistä luen, ja kun Lidl ei vaivaudu näitä harha(?)käsityksiä oikomaan niin en muutakaan voi.
  30.  
  31. #60
    Selvä

    Nyt mä lopetan tän kirjottamisen tähän ,muuten tästä viestiketjusta saa romaanin aikaseksi. Hyviä ajeluita kaikille.
    Etsin,etsin ja täältä itseni löysin.
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen