Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Mikähän on Triumphien huolto-ohjelma Suomessa. Mulla on kahdenlaista tietoa. Myyjäliikkeessä sanottiin, että 6000 km ja muualla lukee pieni huolto 6000 miles ( 10 000 km ) ja isompi 12 000 miles.
  2. #2
    Huollot on kymppitonnien välein, eli 6000 mailin välein ainakin Triplen huoltokirjan mukaan. Myyjällä on tainnut mennä mittayksiköt sekaisin. Mistä mallista on kyse?
  3. #3
    -03 Daytona 955i. Varmaan sama huolto-ohjelma kuin Triplessäkin, käsittääkseni ne on teknisesti aika pitkälle samoja pyöriä.

    Myyjä on liikkeessä sekoittanut yksiköt.
  4. #4
    Onnea hankinnasta, värikin on oikea! Missäs päin suomea pyörä majailee?
  5. #5
    Kiitos, ei värillä väliä kunhan se on musta. Pyörä majailee vielä liikkeessä Hesassa ja saan säilyttää sen siellä kunnes kausi alkaa. Toivottavasti maaliskuun aikana pääsis aloittamaan.
  6. #6
    Lainaa (wantti @ Helmi. 11 2004,08:51) kirjoitti
    Huollot on kymppitonnien välein, eli 6000 mailin välein ainakin *Triplen huoltokirjan mukaan. Myyjällä on tainnut mennä mittayksiköt sekaisin. Mistä mallista on kyse?
    Just näin. Mun Speedmasterin kirjassa lukeepi myös selkokielellä samaa. 10000 km välein. Eka syyni 800 km (öljyt ja co2) + visuaalista tsekkausta.
    Mä meinaan käyttää JL Bikessa tai sitten Seinäjoella *(ainakin takuuajan) Sen jälkeen riittää omat valtuudet huoltohommiin , jos pyörä on ja pysyy remmissä.
    "It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
  7. #7
    Bonnevillen kirjassa on myös 6000 mailia/10 000 km, MUTTA Maintenance (tai joku) -taulukossa on kerrottu tehtävät toimenpiteet 6000 km:n välein. Ristiriitaista.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  8. #8
    Lainaa (Pekko @ Helmi. 12 2004,21:23) kirjoitti
    Lainaa (wantti @ Helmi. 11 2004,08:51) kirjoitti
    Huollot on kymppitonnien välein, eli 6000 mailin välein ainakin *Triplen huoltokirjan mukaan. Myyjällä on tainnut mennä mittayksiköt sekaisin. Mistä mallista on kyse?
    Just näin. Mun Speedmasterin kirjassa lukeepi myös selkokielellä samaa. 10000 km välein. Eka syyni 800 km (öljyt ja co2) + visuaalista tsekkausta.
    Mä meinaan käyttää JL Bikessa tai sitten Seinäjoella *(ainakin takuuajan) Sen jälkeen riittää omat valtuudet huoltohommiin , jos pyörä on ja pysyy remmissä.
    Miksi vain ensimmäinen huolto JL-Biken toimesta? Tietämättömänä Trumpan huoltopaikkojen tasosta voinet valaista asiaa.
    Mikä on muuten sisäänajokilometrivaatimus?
    Tikru 2010
  9. #9
    Sisäänajoa 1000mailia/1600km. Tarra on siinä tankissa.
    Siinä kerrotaan km-rajat ja sallitut kierrokset.

    En muista tarkkaan, mutta ensimm. 100km on sallittu tietty max rpm,
    ja siitä sitten kilometrien kasvaessa max rpm. kasvaa myös.
    Eli aika ohjelmoitu tuo sisäänajo on. Tiedä sitten kuka
    sitä jaksaa noudattaa.. Ite välttelin täysillä kengittämista, mutta
    jo noin 500km jälkeen oli pakko välillä hiukan avata.. Ei malttanu *

    Vielä 700km "sisäänajoa" jäljellä..
    Ducati Diavel Dark
  10. #10
    Lainaa (ukkeli @ Helmi. 13 2004,13:47) kirjoitti
    Lainaa (Pekko @ Helmi. 12 2004,21:23) kirjoitti
    Lainaa (wantti @ Helmi. 11 2004,08:51) kirjoitti
    Huollot on kymppitonnien välein, eli 6000 mailin välein ainakin *Triplen huoltokirjan mukaan. Myyjällä on tainnut mennä mittayksiköt sekaisin. Mistä mallista on kyse?
    Just näin. Mun Speedmasterin kirjassa lukeepi myös selkokielellä samaa. 10000 km välein. Eka syyni 800 km (öljyt ja co2) + visuaalista tsekkausta.
    Mä meinaan käyttää JL Bikessa tai sitten Seinäjoella *(ainakin takuuajan) Sen jälkeen riittää omat valtuudet huoltohommiin , jos pyörä on ja pysyy remmissä.
    Miksi vain ensimmäinen huolto JL-Biken toimesta? Tietämättömänä Trumpan huoltopaikkojen tasosta voinet valaista asiaa.
    Mikä on muuten sisäänajokilometrivaatimus?
    Miksi vain ensimmäinen huolto JL-Biken toimesta? Tietämättömänä Trumpan huoltopaikkojen tasosta voinet valaista asiaa.
    Mikä on muuten sisäänajokilometrivaatimus?


    Ajattelin asiaa vaan siltä kannalta että ja kun sain niin hyvää palvelua Seinäjoella , haluaisin jatkaa asiakassuhdetta myös siellä huoltojen merkeissä.. Ensimmäinen huolto on vaan niin pian , etä jos haen mopottimen itse ja ajamalla sen homman suoritan , niin edestakainen matka on jo tuon melkein 800km.(eka huolto)
    J-L Biken toiminnasta en osaa sanoa mitään. Ei ole kokemusta ,uskoisin että siellä kuitenkin homma myös pelaa.
    Ja jos hommat tuntuu pelaavan , niin mikä ettei. J-L Biken hintapolitiikka tuntuu ainakin ihan kohtuulliselta.
    Nyt vaan taitaa olla niin , kun motoristien määrä on kasvanut kovasti , ja pyöräkauppaa on tehty , kuinka huoltoajan saa kesken kiivaiman ajokauden ? Ja varsinkin täällä pääkupunkiseudulla. Kuultua viime kesältä että määräaikaishuollot pystytään kyllä suorittamaan , mutta auta armias jos pyörä särkyy.....
    Mutta yksi asia on varma. Speed Bike:en (H-D Center) en tule pyörääni ikinä viemään. Tästä asiasta löytyy muuanna näillä forumeilla jutusteltua asiaa.
    Ja takuuajan käytän perushuoltopalveluita , niinkuin pitääkin , mutta takuun loppuessa , teen huoltotoimenpiteet itse. Niin tein vanhan inkerinkin kanssa.

    Sisäänajosta sen verran että: Ekat 800km , no full throttle,
    avoid high eng speeds at all times , avoid ridin at one constant eng speed , avoid agrr starts , stops + rapid accs ,
    do not ride speeds grt than 3/4 of max speed.
    Ja jatkoa:
    800-1500 km Eng speed can grad increased to rev lim for short per.
    Lisäksi: Sitten kun sisäänajo on tehty , ei ryntäyttämistä kylmänä , turaha vedaätys isolla vaihteella pois . Ja sitten välttää yleensäkin ylikierroksia.



    "It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
  11. #11
    Jokin meni pieleen, mielestäni kyllä vastasin jo, mutta eipä tuo näyttänyt kirjautuvan tähän topiikkiin. Eli siis uusi yritys. Oman RS:n ostin Motomarketista Turusta ja jatkossa (tämän vuoden varustehankinnat) teen ostokseni kyllä sieltä. Antavat reilut alennukset tarvikkeille jos on mopotin heiltä hankittu. Palvelu ollut todella hyvää, kaikki tehty mikä sovittu. Siitäkin huolimatta tulen ilmeisesti tekemään huollot JL-Bikessä johtuen etäisyydestä, Varistosta ei ole pitkä matka Juvanmalmille.
    Toinen asia: olen surffaillut netissä ja hieman perehtynyt ulkomaiden elävien kommentteihin RS:n renkaista yms. BT57 ei ole kovin hyvässä huudossa, Avonin Azor II:n vastaavasti pelittäisi parhaiten RS:n alla. Kuulisin mielelläni kommentteja regastuksista. Muuten on RS saanut todella positiivista palutetta, moottori on ilmeisen loistava. Koska takana on vain MP-messujen kylmät tyypit joonka perusteella tein hankinnan, kuulisin lisää kommentteja kaikesta mahdollisesta liittyen RS:n varusteluun. Onko kukaan laittanut esim. extra-lokarin jatkeen eteen?
    Kuten täällä on aikaisemminkin todettu, olisi Trumpalle mukava saada omat sivut. Uskon, että tulevana kesäsnä meitä Trumpetisteja on entistä enemmän; syynä lienee järkevä hinta/laatu-suhde.
    Tikru 2010
  12. #12
    Tarkoitatko Trumppa sivustoja noin yleensäkin vaiko täällä .org:in puitteissa. Frendini väsää VFR sivuja , mitä ei taida suomesta aikasemmin löytyäkään , niinkuin ei Triumphiakaan.Oon samaa mieltä asiasta , tärkeetä merkkikohtaista infoa ja kokemusperäistä jutustelua ei voi olla koskaan liikaa. Tuo mitä kerroit omalta kohdaltasi Motomarketin tominnasta , on ihan tärkeetä tiedotusta myös.
    Hyvä että myyjä/asiakassuhde toimii. Mä olin omalta kohdaltani pettynyt ja jo vähän paniikissakin , sen jälkeen mitä
    itse sain kokea muutamien liikkeitten taholta uutta pyörää hankkiessani.
    "It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
  13. #13
    Lainaa (Pekko @ Helmi. 16 2004,22:14) kirjoitti
    Tarkoitatko Trumppa sivustoja noin yleensäkin vaiko täällä .org:in puitteissa. Frendini väsää VFR sivuja , mitä ei taida suomesta aikasemmin löytyäkään , niinkuin ei Triumphiakaan.Oon samaa mieltä asiasta , tärkeetä merkkikohtaista infoa ja kokemusperäistä jutustelua ei voi olla koskaan liikaa. Tuo mitä kerroit omalta kohdaltasi Motomarketin tominnasta , on ihan tärkeetä tiedotusta myös.
    Hyvä että myyjä/asiakassuhde toimii. Mä olin omalta kohdaltani pettynyt ja jo vähän paniikissakin , sen jälkeen mitä
    itse sain kokea muutamien liikkeitten taholta uutta pyörää hankkiessani.
    Org:in sivuja tarkoitin, mutta aina parempi jos joku näkee sen vaivan, että luo Trumpalle aivan oma Suomi-sivuston. Maailmalla on muutamia hyviä esimerkkejä Trumppa-sivuista (kts. Org.:n linkit)
    Toinen asia: onko kenelläkään kokemusta ST/RS:ään myytävästä geeli-satulasta? Kuvien perusteella näyttää aika hyvältä.
    Tikru 2010
  14. #14
    Oma Triumph osio tänne olisi paikallaan. Mitenhän sellanen saadaan ?
  15.  
  16. #15
    Lainaa (ukkeli @ Helmi. 16 2004,23:23) kirjoitti
    Toinen asia: onko kenelläkään kokemusta ST/RS:ään myytävästä geeli-satulasta? Kuvien perusteella näyttää aika hyvältä.
    Mulla ompi tollainen, valitettavasti en oo ehtinyt metriäkään vielä ajaa, keväällä voin kertoa miltä se ajossa tuntuu, kylmät tyypit oli jees