Sivu: 1 / 30:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 895:sta
  1. #1
    No niin saa nauraa..Onko kenellekkään aikojen saatossa tapahtunut moista?

    Lähdetäänpä porukalla tästä pihasta nopeasti ajelemaan....
    mopo yskäisee juuri sillä sekunnilla kun on jalat tapeilla ja kaatuu hiekkapihaan kyljelleen..omistajan loikattua viime tingassa kyydistä.... Ja kukaan ei nähny....
    Ei juu, mutta hauskaa oli kaikilla....
  2. #2
    Kerran nuorena notkuimme pyörien päällä nakkikioskilla ja lähtiessä sivuseisontatuki unohtui sivuun. Sitten lähdettiin sutien kilpaa liikenteeseen * heittäen pyörä vauhdissa vastakkaiseen suuntaan. Pyörä meni 180 astetta jokaisen mahdollisen akselin ympäri * ja kyllä porukka kioskilla katsoi monttu auki. Kesti hetki tajuta miksi päädyin selälleni katuun pyörän viereen. Sitten kun tajusin, niin kyllä v....ti *. Onneksi pyörälle ei tullut kuin pintanaarmuja. Nykyisessä mopottimessa on onneksi varoitusvalo sivutuelle ja vaihde ei mene päälle sivutuen ollessa ulkona.
    Just More
  3. #3
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    No jos ei nyt varsinainen monttumies ole, niin pyörä kaatuu
    varmaan ihan usenmiten paikoillaan oltaessa.
    Niin, että mitäs ihmeen häpeämistä mokomassa.
    Shit happens.


    Onneksi on jalkatapissa sammutinkytkin. Muuten jokainen olisi
    telonut itsensä ties kuinka monta kertaa.


    Turvalaitteet ovat pelasteneet meidät - yippee.
    Onneksi niitä on, kun oma pää ei ole ajan tasalla.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  4. #4
    Piikki aikana piti koulun pihalla näyttää kateellisille ja nostaa vähän keulaa.
    Nolostihan siinä kävi, oli hiekkaa asvaltilla ja nurin siihen sitten.
    Kyllä hävetti, kun porukka nauroi....
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  5. #5
    Kyllä se piikkiaikoihin menee: kaverin piikki Sutsukilla otin tyyppejä ilman pottaa ja T-paita/farkku -ajoasu päällä kylämme pitkällä asfalttisuoralla, jonka päässä oli sairaala.

    Tuppi nurin ja silmät vodaa täynnä tihrusin mittaria josko siellä näkyisi huikeita nopeuksia kun sairaalan parkkialue läheni vauhdilla ja juuri kun sain 120 mittariin aloin jarruttaan täysillä tullessani isolle parkkipaikalle.
    Paska homma vaan kun asfatilla oli irtosoraa!
    Nakit savuten hurautin ison p-paikan läpi ja törmäsin ruohikkoalueen kanttarelliin josta alkoi suitsan ja mun ilmalento.

    Kipeetä kävi, suitsasta stonga, etuvanne ja tapit väänty ja vilkut repsotti mitn sattuivat ja kaiken päälle sairaalan ikkunassa oli hoitsuja ja muuta porukkaa huuli pyöreenä tsiikaamassa mun konttailua kukkapuskassa.
    Eikun mopo äkkiä käyntiin ja stonga vinossa, eturengas pompottaen karkuun sisältä juoksevaa henkilökuntaa.

    ..eikä kamukaan hirveen ilonen ollu..


    Mikähän siinä muuten on, että silloinkin piti karkuun lähteä ajamaan..
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  6. #6
    Viime talvena, kun itellä oli vielä piikki alla, alko olla niin kovat ajohalut että oli pakko käydä pihakujalla ajamassa vaikka oli lumi vielä maassa. Siinä sitten suditeltiin oikein kunnolla ja ensimmäisessä mutkassa mentiin kylelleen (onneksi ei ollu katteet paikoillaan), jalka jäi pyörän alle ja kaasukahva jumitti, naapurit varmaan ihmetteli kun tyyppi makas pyörän alla ja kaasu huusi täysillä...

    Seuraavana kesänä mentiinkin sitten kunnon vauhdista ojan pohjalle ja pyöräkin meni sen verta huonoon kuntoon, että uus piti käydä ostamassa...
  7. #7
    No kyllä menee niin kauaks että ei enää ees muista, mutta hiekkatiellä mopolla eturenkaan pinnojen väliin kaverin moposta kimmonnut puunoksa

    Pari volttia siinä mentiin...mopo taisi selvitä yhdellä voltilla Selkä todella ruvella kaverit nauroivat kaksinkerroin, mutta itse en kyennyt, koska kipu oli niin helvetin kova
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  8. #8
    kaaduin bussiaseman eteen jossa oli paljon kimmoja, tietenkin piti näyttää mut ei etu tassu pitänykkään. heitin vaan et :älkää kokeilko kotona, ja jatkoin matkaa naama punasempana kuin kypärä.
  9. #9
    Jossain enskakisoissa suuren yleisön edessä piti vähän näyttää kuinka ajetaan mutkaa komeessa sladissa. Hyvin meni siihen asti kun takapyörä saikin pitoa yht'äkkiä ja siitä sai komea highsideri alun. Hetken ihmettelin ja sit tajusin tilanteen vakavuuden ja nostin pyörän ylös äkkiä ja jatkoin matkaani.
    Pain is just weakness leaving the body
  10. #10
    En ole pahemmin rypenyt, mutta talvella on joskus tullut kikkailtua jalat tapeilla ja seuraukset arvannette... Ei kuitenkaan mustelmia ja muutamaa naarmua pahempaa jälkeä...

    Piikkiaikoina kaveri pysähty mun viereen ja kaatusi mun pyörän päälle, kun oikeen tennarin alla olikin asfaltin sijasta musta aukko...



    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  11. #11
    70-luvulla, oltiin maalla ja serkulla hiano vihreä pappatuna, isoveikka sillä sitten ajeli serkun kaa ja sai päähänsä polttaa takakumia / paskarinkiä peltotiellä olleen puusillan päällä! Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes hiekka puusillan kannella mopon takarenkaan alta loppui. Mopo lähti kuskin alta, heitti voltin ilmassa ja upposi pyörilleen noin puolen metrin syvyyteen veteen. Pysyi vielä pyörillään ja kävi siinä hetken tyhjäkäyntiä mukavasti pulputellen.

    Mopo säilyi ehjänä! ja kuskikin kärsi vain henkisiä vammoja!
    K1600GTL
  12. #12
    Tämä nykyinen pyöräni oli ollut noin viikon (ZZR 1100).
    Tuli duuniin elviksenä...jalka alas ja pois pyörän päältä.
    Mutta mit vit? Eipä mennytkään jalka ääriasentoon, eli
    kun oli jo oikea jalka pois pärrän päältä, ni alkoi kaatumaan.
    Kun homman tajusin, oli jo myöhäistä...no sain kuitenkin hidastettua kaatumista niin, että ainoastaan peiliin tuli pieni skraidu. Mutta että %¤$£€&!!!* niin maan perusteellisesti...eipä noussut pyörä yksin pystyyn, joetn nöyränä poikana oottelin, että seuraava duunikaveri tulis paikalle jeesaamaan. Jostain syystä nykyisin kiinnitän melkoisesti huomiota em. asiaan...VAAN KYLLÄHÄN SE
    VIELÄ JOSKUS KÄYPI UUDELLEEN..
    RFM ( = Rip that Fucking Manual)
  13. #13


    No menimme porukalla tankille ja kuinkas kävikään... Laitoin pyörän jalalle ja otin askeleet automaatin suuntaan, selän takaa kuului "RÄMPS" ja mikäs muu siinä sitten kun meikäläisen Yamaha kyljellään... Sitten rasvasin sivutuen, joka oli jo hetken "oireillut" :-)
    yammu-mimmi, josta meinas tulla Honda-akka...
  14. #14
    Pienessä laitamyötäisessä työnsin mopoa pois vajasta pesua varten ja kesälipokas lipesi jalasta, jolloin mopo kaatui aitaa vasten vasemmalle kyljelleen ja kun nostin härvelin ylös, seuraavaksi oli vuorossa kaatuminen maahan saakka oikealle kyljelle.

    Eniten v..utti se että naapuri todennäköisesti näki tapahtuneen *

    Loppuillan sitten keskityinkin "olennaiseen" ja jätin mopon suosiolla rauhaan.



  15. #15
    Vaikka kukaan ei nähnyt, oli noloin tapaus viime keväältä, kun kokeilin pojalle juuri ostettua katuenskaa ja päädyin turvalleni polvi edellä jäätikköön (farkut jalassa).
    Olin töissä maininnut, että käymme mp:n ostamassa, joten viikon sairausloman syytä ei työkavereiden kauaa tarvinnut pohtia...
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  16. #16
    Lainaa (MattiR @ Helmi. 26 2004,13:37) kirjoitti
    Onneksi on jalkatapissa sammutinkytkin. Muuten jokainen olisi
    telonut itsensä ties kuinka monta kertaa.
    NO EI TASAN TARKKAAN OO KYLLÄ MULLA OLLU YHESSÄKKÄÄN! Toimiiko se silleen, että sammuttaa pyörän ku nostaa jalat tapeilta vai? * Vai oisko sitteki kyse tosta sivuseisontatuesta? * Tarttee kuiteski aina välillä harrastaa pilkunnussimista ja muistuttaa ettei jalansijat oo sama asia ku sianjalat... *
    Hei juu ja elämänuraa, sukat kuin peltiä housussa kuraa...
  17. #17
    sekin juttu viel ku viime keväänä olin ajelemas bodomilla ja olin pysähtymässä pienelle tauolle niin samalla ku mopo pysähty ja olin pistämässä oikeeta jalkaa (omasta mielestäni) maahan, no tässä tapauksessa lumeen jonka alla luulin maan olevan niin siinä olikin pieni oja joka oli lunta täynnä, joten..
  18. #18
    viime kesänä pesasin mopon ja päätin siirtää nurmikolle vahausta varten, istuin kyytiin käsissä vahapurkki ja trasselipussi ja siirsin nurmikolle,jalas oli alhaalla kun siirsin mutta siirron aikana jalas kääntyi osin takaisin ja minä kallistin mopon ja kallistui liikaa ennen kuin tajusin että jalas ...kele ,no yritin tietysti jalalla pistää hanttii mutta ei mopo hiljaa kaatui jalkaa pitkin siististi kyljelleen, ei tullut onneksi jälkiä mopoon mutta vas.polvi ilmeisesti vääntyi ja muistuttaa *vihlomalla ilmeisesti loppuun asti.Oli yllättävän raskas nostaa mopo pystöön
  19. #19
    Joskus "takavuosina" eräässä kokoontumisajossa pojat olivat aamulla laittaneet mun prätkän valmiiksi keskituelle asfaltille, että saan rasvata ketjut ennen kotimatkaa. Rasvauksen jälkeen kokeilin kevyesti kuinka helposti 250 kg nousisi pois tuelta ja humpsis - kevyt olikin ! En huomannut, että etupyörä oli alamäkeen ja vielä vaihde vapaalla !
    Apureita ryntäsi joka puolelta eikä kukaan edes vinoillut, mutta silti harmitti ne muutamat naarmut.
  20. #20
    Viime syksynä pesin pyörää juuri ennen talviteloille laittamista. Niin ja tietenkin nurmikolla ettei kiveykselle tule öljytahroja. Siinähän se pysyi hyvin keskiseisontatuella kunnes nurmikko alkoi vettymään huuhtelun jälkeen. Luultavasti se olisi uponnut tasaisesti siihen kuravelliin se tuki, mutta kun tossa 750 ähvässä toinen puoli tuesta on pinta-alaltaan tuplasti isompi niin arvaahan sen, että kumpi puoli edellä se uppoaa.
    sisältä tullessani oli kyllä ketutus huipussaan ja eikun pesemään uudestaan. Naarmuja tosin ei tullut.
  21. #21
    Olin työntämässä takalaukkua paikoilleen kun havaitsin että pyörä liikahti etiäpäin...
    Ja oli suru puserossa kun yhä seisoin laukku ylhällä ojossa ja pyörä oli jo rämähtänyt kyljelleen...

    Onneksi ei suurempaa narmua tullut, ja tuostahan oppi jälleen paljon!
    Life is a bitch... but ain't it funny to fuck it!?!!
  22. #22
    Pyöräni nro 7 eli Ducati 900SS FF, punainen, oli tasan noin kuukauden vanha. Kilsoja mittarissa ehkä 2000. Menimpä sitten isoäitini synttäreille samalle pihalle missä pikkupoikana asustelin ja siinähän ne tutut rouvat olivat pihalla. Tulivat ihastelemaan uutta hienoa moottoripyörää. Ducatissani oli automaattisesti ylös nouseva sivujalka ja kuinkasollakkaan se pompsahti ylös juuri kun tasapaino huonoimmillaan.... Räms ja meikä siellä uutukaisen dukatin alla. Mikä uhrautuminen. Rouvat naureskeli että eipä oo poika muuttunut yhtään. Aina turvallaan ku on kakspyöräsellä! Hieman kiusaantuneena pyysin rouvia auttamaan "kipparia" (sillä nimellä kuljin pihalla) ja nostaisivat senvertaa että pääsen alta pois. Pyörän saatuani pystyyn piti tietysti ekas tarkastaa vahingot. Ei naarmun naarmua missään. Kevyt säkä! Siinä tämä tarina.
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  23. #23
    Lainaa (jenssode @ Maalis. 16 2004,00:12) kirjoitti
    Olin työntämässä takalaukkua paikoilleen kun havaitsin että pyörä liikahti etiäpäin... *
    Ja oli suru puserossa kun yhä seisoin laukku ylhällä ojossa ja pyörä oli jo rämähtänyt kyljelleen...
    Sieluni silmin näen tilanteen * *Anteeksi, että hymyilyttää, mutta todella voin kuvitella tuon, myös v-tuksen määrän.

    Itse olen kaksi kertaa paikallaan kaatanut mopon. Ekalla kerralla se sivujalka ei mennytkään sinne ajas, vaikka niin kuvittelin ja toisella kerralla mopon oikealla puolella olikin asfaltin ja soran korkeusero noin 10 cm liian korkea. *Oma onneni oli, etten löytänyt kummallakaan kerralla moposta minkään näköistä naarmua.

    Sellanen lisäkysymys: *Onko kukaan onnistunut pitämään pystyssä paikallaan kaatumaan lähteneen mopon? *Molemmilla kerroilla itse yritin kaikin voimin, mutta mun voimillani ei pyörä pystyssä pysynyt. Tietty kaatumisvauhti varmaan hidastui jonkun verran. * Yllättävän paljon se mopo vaan painaa, kun se kyljelleen lähtee menemään.



  24. #24
    Ensimmäsitä kertaa kun yritin zetorin keskisisontatukea laittaa päälle niin köpelösti kävi. Ei ollut oikein tekniikka hallussa että miten se tuki sinne alle laitetaan. Olin vielä järkevänä miehenä laittanut kypärän vasempaan peiliin roikkumaan. Siinä sitten yritin ikäänkuin nostaa pyröö tuen päälle ja arvatenkin ei sitten ihan voimat riittäneet. Siinä rykiessä kypä sitten sattui tipahtamaan peilin päältä. Refleksien toimiessa nappasin sitten kypärän kiinni ilmasta ja hupsista pyörähän siinä alkoi sitten kaatua päälle. Lopputulos oli se että viskasin kypärän maahan ja sain kopattua pyörästä kiinni sellaisessa kallistuskulmassa että Rossit ja kumppanit olisi kateellisia jos niillä kallistukumilla radalla ajelisi. Pyörästä otti maahan kiinni vain peili. Siinä sitten ähelsin ja sain nostettua pyrön pystyyn ja vähän ylikin, tuloksena se että meinasi kaatua koko vehje toiselle puolelle. Vihdoin ja viimein sain pyörän sivutuelle. Kyllä oli naapurilla hauskaa kun olivat parvekkeella seuraamassa akrobatiaani. Kyllä hävetti. Soitin vielä samana iltana kaverille, joka sitten tuli opastamaan kädestä pitaen että miten sitä vaativaa teknistä laitetta eli keskitukea käytetään.
  25. #25
    Viime syksynä olin afrikkaisella tuola crossiradalla vähä kiertämäsä ja en päässy kovin pitkälle ko jäin mäkeen kiinni ja kaaduin. Tilanne meni siis niin että olin liian pienellä vauhdilla menosa siihen mäkeen, koska en ollu sielä radalle ennen käynyt enkä tienny mitä mäen takaa tulee. No siinä mäessä sitte loppuki Tourancesta pito ja tuommosta mopoa ei oikein saa pidettyä pystysä siinä rinteesä. No kyllä kesti puhkua ja puhista että sai sen siittä ylös. Tankkiki oli tietysti aivan täynnä ja tankkilaukku paikallaan ja muuta mukavaa. No vahinko listalle ei tarvi onneksi liittää muutako peilinvarsi, pari naarmua tankin alapinnasa ja uudelleen maalattava pohjapanssari. Ja se suurin vahinko oli tietysti henkistä laatua.
  26. #26
    Vuosia sitten kyykällä vielä ajessani, olin Kokko-Treffeillä Himangalla. Lähdin lauantaina Kalajoelle Särkille ajelemaan. Siellä sitten näin erään komian miehen ja sydän jyskytti. *
    Ajoimme tien laitaan, tarkoituksena suunnitella yhteistä ajoreittiä takaisin päin. Otin sitten jalan maahan siltä väärältä puolelta... tunnetusti Kalajoella on tuota hiekkaa enemmänkin... toisella puolella oli asfaltti ja toisella 10 sentin pudotus hiekkaan. Onneksi oli riski mies nostamaan pärrän pystyyn.
    Terkkuja sille miehelle *

    Edit:
    "Mopo lähti juhannuksena käsistä"
    Sattuipä tänä kesänä Helinä-Kolinan kanssa. Mopo oli pesty painepesurilla viikkoa aiemmin, mutta ajamaan en ollut ehtinyt. Mopon päälle, polkaisu, kytkin pohjassa vaihde päälle... ja räntätänttäää! Mopo lähti käsistä ja minä jäin maahan makaamaan.
    On muuten kamala katella kun mopo huojuu ilman kuskia eteenpäin - kummallekohan kyljelle se kaatuu, meneekö tielle asti, osuuko autoihin, onko kylki aivan pa***na...?! *
    Mopossa ei juurikaan jälkiä, aivolohkot varoittaa joka kerta !roikkumaan" mopon päällä, jos se karkaisikin, niin pysyisi kyydissä.
    Syy moiseen: kytkinlevyjen ruostuminen kiinni toisiinsa (avoin belttisysteemi). *
    Opetus: ajan mopon kuivaksi aina pesun jälkeen, enkä läträä vettä beltin ja kytkinkopan suuntaan.
    Monet naurut on tullut naurettua moisen asian takia jälkeenpäin *



    ...siniset silmät ja naurava suu...
  27. #27
    Ensimmäisen kerran lipsahti, kun olin pysähtynyt tankkaamaan. Tankkasin ensimmäistä kertaa uutta pyörääni, jossa edellisestä poiketen olikin palauttava sivutuki. Se ikävä kyllä toimi. Päästyäni pyörän alta pois totesin, että ala(täys)kate ja kytkinkahva paskana. Maalarille. Kuukausi tämän jälkeen piti kotipihassa näyttää kuinka pyörä kääntyy kaasulla. Pitoa olikin enemmän kuin luulin-pyörä kääntyi hienosti sutien, mutta piha loppui ennen kuin vauhti. Alakate paskaksi. Ei kun maalarille.
    No niin, no
  28. #28
    Joo,täytyy palata noin 10 vuotta (=minä ~15v) taaksepäin. Kaverin mökillä olin tuolloin vierailulla. Siinä sitte päivän mittaan alkoi paikallista nuorisoa virrata paikalle mopoilla ym.
    Kaveriki sitte innostu hakemaan "ihanan" vihreän pappamoponsa tallista.
    Tuli sitte jossain vaiheessa minunkin vuoro ajaa mopolla.
    Mullahan välähti heti, et ku isossa (maatila) hiekkapihassa oltiin, ni voisin kokeilla miten pappatuna pyörii paikallaan.
    Hienostihan se lähti pyörimää...Vaan eipä käynyt mielessä, että kaverin mopon ollessa automaattivaihteinen, se vaihtais kesken rinkien kakkosta silmää...
    Mopohan ampu hetkessä nokan kohti taivasta, enkä mä siinä vaiheessa tajunnu kaasusta päästää. Onneks sain nokan nopeasti alas, mut ku en vieläkää tajunnu päästää kaasusta, ni sit lähdin juoksee mopon perässä sarvista kiinni pitäen.
    En tähän päivään tiedä, miten sain mopon pysäämää ilman kaatoa...Mut hävetti ihan hiukan palauttaa "hurja" pappis takas omistajallee ku tuntemattomat nauro maha väärällä... *



    Taas piti...Piti taas
  29. #29
    Lainaa (hababusa @ Maalis. 16 2004,13:09) kirjoitti
    Onneks sain nokan nopeasti alas, mut ku en vieläkää tajunnu päästää kaasusta, ni sit lähdin juoksee mopon perässä sarvista kiinni pitäen.
    En tähän päivään tiedä, miten sain mopon pysäämää ilman kaatoa...Mut hävetti ihan hiukan palauttaa "hurja" pappis takas omistajallee ku tuntemattomat nauro maha väärällä... *
    ...hervotonta * *, repesin ihan totaalisesti ku luin tota!!! (duunikaveri rupes kyselee, ett mitä miä nauran ja aatteli varmaan et oon täysin tärähtäny) *
    "Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
  30.  
  31. #30
    Lainaa (hababusa @ Maalis. 16 2004,13:09) kirjoitti
    Joo,täytyy palata noin 10 vuotta (=minä ~15v) taaksepäin. Kaverin mökillä olin tuolloin vierailulla. Siinä sitte päivän mittaan alkoi paikallista nuorisoa virrata paikalle mopoilla ym.
    Kaveriki sitte innostu hakemaan "ihanan" vihreän pappamoponsa tallista.
    Tuli sitte jossain vaiheessa minunkin vuoro ajaa mopolla.
    Mullahan välähti heti, et ku isossa (maatila) hiekkapihassa oltiin, ni voisin kokeilla miten pappatuna pyörii paikallaan.
    Hienostihan se lähti pyörimää...Vaan eipä käynyt mielessä, että kaverin mopon ollessa automaattivaihteinen, se vaihtais kesken rinkien kakkosta silmää...
    Mopohan ampu hetkessä nokan kohti taivasta, enkä mä siinä vaiheessa tajunnu kaasusta päästää. Onneks sain nokan nopeasti alas, mut ku en vieläkää tajunnu päästää kaasusta, ni sit lähdin juoksee mopon perässä sarvista kiinni pitäen.
    En tähän päivään tiedä, miten sain mopon pysäämää ilman kaatoa...Mut hävetti ihan hiukan palauttaa "hurja" pappis takas omistajallee ku tuntemattomat nauro maha väärällä... *
    Juu ehdottomasti päivän paras
    Life is hard, then you die...
Sivu: 1 / 30:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen