Sivu: 2 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 895:sta
  1. #31
    Kaveri vajaa 10 vuotta sitten PV Suzukilla heitti hienot lipat. Mopo oli käynnissä, juteltiin ja se istu mopon päällä. Siinä se sitten löi ykkösen päälle ilman kytkintä vahingossa ja keulat pystyyn ja kaveri takapuolelleen maahan.
    Mopot, musiikki ja lentopallo.
  2. #32
    Ei tämä tänne ehkä kuulu mutta kun ihminen on "tyhmä" niin onhan se tänne laitettava

    Muutama vuosi sitten olimme kotilolla kauniina kevät päivänä ajelemassa porvoon suunnalla ja pitihän sitä päästä merenrantaan niin kauniilla ilmalla ja mukana kun oli koira niin pakkohan sillekkin oli mukava paikka löytää

    No löysimme uimarannan jonkun golfkentän takaa ja kun kevät oli niin ei todellakaan ollut ihmisiä häiritsemässä mukavaa oleskelua

    Noo...kaikki meni siihen asti erittäin hyvin kunnes sanoin muijalleni että käyn kääntämässä auton että päästään lähtemään...

    Ajattelin sitten komeesti heittää auton ympäri siinä hiekkarannalla ...no arvaa vaan upposiko renkaat hiekkaan..siihen jäi ja kun yritin päästä pois niin ei kun upposi vaan syvemmälle

    No lopuksi onnistuin sen saamaan niin kiinni että renkaat hiekan sisällä ja koko kotilon pohja makasi tasasesti hiekan pinnalla

    Noo hirvee vitutus tottakai, mutta ei kun ihmettelemään mitäs sitten tehdään ja kaverille soittamaan....

    Samassa sieltä metsästä tuli hirveessä jurrissa oleva kundi kyselee mitä sä tollasia tyhmyyksiä oot mennyt tekemään...

    No kertoi että heitä on tossa metsässä kundeja puolijoukkueteltallinen joten kohta saadaan apua...ja lähti kävelee takaisin metsään

    Sanoin muijalle että nyt sitten lähdet kävelee sen koiran kanssa tonne tielle päin koska ei siitä auton irrottamisesta tule mitään jos tollanen "namu" on läsnä

    Noo tuli sieltä metsästä sitten kuusi kaveria apuu ja ei kun ensimmäisenä kyselemään multa että missä se missi on, kun kaveri mistään autosta mitään oo puhunut vaan mainostanut todellista missiä

    Sanoin että mikä lie koiranulkoiluttaja ollut eli en kuulemma tuntenut ollenkaan No kaverit sitoi kiipeilyliinoilla pakun perään kotiloni ja kaivettiin siinä sitä vielä puolituntia ennen kuin irtosi ja pääsin jatkaa matkaa

    Ensimmäinen huoli kavereilla oli että en kai minä oo poliisi kun kaikki olivat niin hirveessä kaasussa että kun pakukuskikin oli ainakin 2 promillen humalassa

    Ja se toinen suurin huoli oli se että eivät saaneet sitä missiä telttailee heidän kanssaan

    No minä ei kun kiitin ja otin "missini" matkalla mukaan

    eli tässä esimerkki tyhmyydestä eli opetus on hiekkarannalla voi tehdä kyllä paljon mukavampiakin asioita
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  3. #33
    En tieda kehtaanko omaa tarinaani edes kertoa... Viime kesana onnistuin kaataan FJR:n jonka olin juuri ostanu viimeisilla pennosilla! Lahdin taluttaan pyoraa taaksepain, vasen kasi stongassa ja oikee takatelineessa. Tyhmyyttani yritin kaantaa pyoraa vauhdissa *ja sinnehan se rojahti oikealle kyljelleen sepelikkoon! Naarmuja tuli, ai etta sita vi..utuksen maaraa. *

    No ei siina kaikki, n. kk myohemmin pyoran kaato ostajaehdokas. Lahti liikkeelle, kaantyi vasemmalle, loysas kaasua ja pam! Talla kertaa naarmuuntui vasen kylki. *

    Eika siinakaan viela kaikki. Ostin myohemmin uuden FJR:n jolla lahdin sitten eka kertaa huristelemaan hiukka kaemmas. Missasin risteyksen, joten kaannyin seuraavassa risteyksessa pikkukadulle jossa sitten yritin heittaa vauhdikkaan uupparin. Viela tanapaivanakaan en ymmarra mita siina tapahtu, mutta kyljellaan oltiin, onneks sain hidastettua kaatumista. Eikun pyora ylos (yksin 280kg, adrenaliini autto!) ja toteamaan etta pari naarmua tuli. Siina vaiheessa tuntu etta paa hajoo...
    ...mokomakitehokasakutakakumisuli...
  4. #34
    Muutama hyvä kaato on jääny niistä lukuisista mieleen.

    Piikkiaikoina RGF meni upeasti kyljelleen koko koulun edessä, kun piti esitellä "ajotaitoja" kavereille ja polttaa märällä asfaltilla p.rinkulaa kun muut pystyi siihen endurolla niin "kyllähän minä nyt katupyörälläkin tuohon pystyn.."

    PV Suzukista katkes keula kesken stoppien. Se oli kiva ajaa kotio ilman keulaa ku kämmenet oli auki.

    CR 80 menin selälleen pellolla, tien vierellä, kun esittelin isille "ajotaitojani" kun se ajoi tietä pitkin autolla vieressä. Isi ajoi 50km/h autolla ja minä menin keulien ohi kunnes takalokari haukkas maata. Isänmaata oli aikapaljo jokapuolella.

    Pikkuveli ajoi ekaa kertaa mopolla, tuolla yläpuolella mainitulla CR:llä. Vauhti tuntui ykkösvaihteella kovalta ja ajatteli hidastaa, mutta kun käänsi kaasua väärään suuntaan vauhti ei hidastunu. Tulos oli se että CR kuorma-auton kylkeen nokka kohti taivasta ja siihen asentoon se jäi. Jotenkin se kiilaantui lavan pohjan ja maan väliin. Pikkuveliltä takaraivo auki.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  5. #35
    Minulla tulee sivuseisontatuesta mieleen yksi melkein kaato. Lähdin vuonna yks ja kaks piikkisellä MBX:llä huoltoaseman pihasta nätisti oikealle kaartaen kiihdyttämään ja aloin pyörän suoristuttua noin 60-70 vauhdissa ihmettelemään, että mikäs pyörää vaivaa kun se värisee puolelta toiselle. Nopea vilkaisu alaspäin ja huomasin, että seisontatukihan se siellä raapii tietä. Ja tottakai tuki oli ihan etuasennossa, joten jos pyörää kallistaa vasemmalle, niis se ottaa kunnolla kiinni asfalttiin ja *töks* ja lepikkoon. Sain kuitenkin vauhdissa kallistettua pyörän oikealle ojaa kohden ja kantapäällä potkaistua tuen ylös.

    Kyllä tilanne kieltämättä heitti kylmän jälkihien pintaa ja sen jälkeen on aina muistanut katsoa onko seisontatuki oikeassa asennossa. Vaikka nykyisessä pyörässä onkin sammutuskytkin, niin silti sen tarkistaa.
  6. #36
    2 kertaa onnistunut kippaamaan paikallaan nurin pyörän.
    viimekesänä parkista lähin liikkeele ja pakettiauto oikasi parkkien läpi. painoin käsijarrun pohjaan ja oikeelle kupeelle pyörä ja mä.

    toinen kerta pari päivää sitten omassa tallissa. en tätäkään olis arvannut elen olis kokenut sitä. Varoituksena muile!!!
    pyörä oli keskijalalla. aloin vaihtamaan etupäästä öljyjä.
    ekana otin toisesta putkesta jousen pois putken sisältä ja laskin öljyt pois. sitten avasin toisen putken yläpään, samalla jousi vapaantuu ja etu pää tipahtaa alas. seurauksella pyörän keski jalka ei pidäkkään vaan pyörä tulee hiukan eteenpäin ja siintä kylelleen. onneksi ei mennyt kun vikun lasi paskaksi.



  7. #37
    tuommoinenkin läheltä piti tilanne on joskus ollut lähellä minullakin...kaupan pihasta 750F suitsalla lähdössä takavuosina. porukkaa tietty simona siinä pienellä parkkipaikalla. no kyllä minä sen sivuseisottajan pois muistin potkaista, ja äffän ei ees lähe käyntiin kontti ojossa. mutta jotenkin tuli lähdettyä niin ohuella kaasulla jotta mopo nyökähti eeteenpäin puol metrii ja sammui. eupyörä vinkkelissä menosuuntaan ja jalat tapeilla tottakai. no eiku omaa oikeenpuolista seisontatukee maahan ja äkkiä. kuis ollakaan, talkkari oli talvella muistanu hiekoittaa tunnollisesti, mutta ei ollut viitsinyt lakaista hiekkoja pois. aatteli varmaan että ei sit tarvii hiekoittaa ens talvena ollenkaan. saapas luisti ja luisti kunnes lonkkaluideni stoppari kolahti pohjaan...auuts...jollekin ihmeen akrobatialla sain keinauteltua mopon taas suurinpiirtein pystyyn, vaikka olin hetken ihan varma että näytös päättyy uskomattoman leveään spagaattiin siihen kyljellään olevan suitsani päälle. kädet ponnistuksesta täristen uus käynnistys ja saappaat tukevasti maata laahaten pois hymyilevien katseiden ulottumattomiin. miten tuntuikin ajogoret niin lämpimän nihkeiltä vielä pitkän aikaa, vaikka oli kalsaa kevättä vielä menossa. ja se oikee takareisi muistutti tapahtumasta kyllä varsin monta päivää jälkeenkinpäin ...
    jokkebus@

    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
  8. #38
    Pitää mennä ajassa taakseppäin aina viime vuosituhannelle ja *-90 luvun alkuun. Olin n.15v. ja kavereiden kanssa ajelemassa mopoilla. Itselläni oli Tunturi Tiger -sellainen tipun keltainen.
    No lopulta päädyttiin meren rantaan ja ajetiin venelaiturille, sellainen 3 metriä leveä ja parikymmentä metriä pitkä. No kun olimme lähdössä pois niin kaverit käänsivät PV50:set melkein paikallaan. Itse ajattelin, että Tiikeriä vähän kyljelleen ja kaasulla käännös * .
    No alku hyvin, mutta sitten pito yllätti mopomiehen ja sinne katosi Tiikeri uljaasti keulien Ahdin valtakuntaan * . Jäin suu auki ihmettelemään mitäs sitten * vettäkin oli pari metriä.
    Onneksi jossain pienessä kalastusveneessä oli haka jolla aloin sitä mopoa naaraamaan. Ekaksi tuli tankki pintaan ja lopulta koko uitettu Tiikeri .
    Kun sain mopon taluttaen kotiin, niin isä vähän ihmetteli miksi vaihdan öljyjä mopoon, mutta ei epäillyt(kai) mitään.
    Vain henkisiä hiertymiä ja mopo lähti vielä samana päivänä käyntiin. *



    "only dead people are cool..."
  9. #39
    Kyllä se noloin lippa menee tonne piikkiaikaan, elikkäs noin 30 vuoden taakse. Kortista oli tuskin muste kuivunut kun oli kaverin pikku Honda, muistaakseni Dax, lainassa.

    Ukko, joka ei ajelustani juuri tykännyt, vaikka oli ite vanhoja mopomiehiä, tuli autolla noin puolen km päässä perästä.

    Oliskohan siinä sitten mennyt kytkin- ja etujarrukahva vasta-alkajalta sekaisin, olin kuitenkin ennenkuin huomasinkaan ojanpohjalla selälläni ja Honda puoliksi päällä.

    Mahtokohan liike edes kunnolla pysähtyä, ennekuin olin takaisin pystyssä ja mopo käynnissä ja matka jatkui.

    Polveen sattui niin s**tanasti ja stonga sekä vilkku vinossa. Eteenpäin piti kuitenkin rientää, sillä jos äijä olis nähnyt, olis vielä kieltänyt koko touhun.

    Oltiin vielä menossa ukon kanssa samaan paikkaan ja mun piti kiertää toista kautta, pysähtyä ja koittaa fixata itteä ja pyörää semmoseen kuntoon, ettei jäis kiinni.

    Perillä äijä kyseli, että missäs viivyin. Mä mutisin jotain tapaamastani tutusta, jonka kanssa oli pitänyt turista...Hondan omistajalle jäin kyllä myöhemmin kiinni lipasta, mut siitä selvittiin pienellä rahalla.
    ArtoM
    Honda VF 750 S -83
    Honda Pan European ST1100 -90
  10. #40
    Männäviikolla tuli poikettua kupille tepparin baariin ja sieltä lähtiessäni kippasin Maxin väärinpuolin pihaan. Varmasti kaikki näki. Kytkin ykkösen ja aioin kaartaa kohti liittymää, nostin kytkintä ja lisäsin kaasua, kun moottori yhtäkkiä stumppasi. Meno loppui kuin seinään. Olin kuitenkin jo sen verran liikkeellä, että olin ehtinyt aloittaa kallistamisen joten ei muuta kuin jalkaa maahan ja tiukka ote sarvista. Eihän sitä liki kolmensadan kilon möykkyä mikään pitele. Alta äkkiä pois ja pyörä siihen kyljelleen. Pikainen vilkaisu ikkunaan -näkikö kukaan, - kaikki varmasti. Nolona kampesin pyörän pystyyn ja hyppäsin selkään tarkoituksenani poistua boostin avittamana näkymättömiin ja äkkiä, vaan starttinappulaa painaessani ei startti inahtanutkaan. Nytkö se sitten levisi, mietin. Pikku harkinnan jälkeen survoin kolmosen sisään ja kokeilin lykkylähtöä -onnistui.
    Kotona turvassa katseilta mittasin akun ja totesin sen olevan jokseenkin kuolleessa tilassa. Uusi patteri kaupasta ja taas pelittää...naarmuakaan ei Maxiin tullut, vain ego kärsi kolauksen, vielä siihenkin arpia tuntuu sopivan...
    ...while I'm working, 'am working on the road...
  11. #41
    Lainaa (MattiR @ Helmi. 26 2004,13:37) kirjoitti
    Onneksi on jalkatapissa sammutinkytkin. Muuten jokainen olisi
    telonut itsensä ties kuinka monta kertaa.
    Amen. Idioottikin muistaa sen jalan käytännössä aina, paitsi juuri silloin, kun joku hyvännäköinen kissa katselee sun lähtöä jäätelöä syöden vähissä vaatteissa Kaivarissa silmää iskien... Muistaako kukaan enää, mistä alunperin puhuttiin?
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  12. #42
    Piti rekisteröityä uudelleen, kun ei hyväksynyt entistä tunnusta tänne

    Mutta asiaan tulipas heti parempi mieli näistä jutuista taas
    Satuin just ottamaan nimittäin turvat liikennevaloissa, kun napautin jotenkin mystisesti mopon sammuksiin ja sit se vaan kaatu...
    Pitäähän se nolot ottaa ainakin kerran vuodessa eikös niin...

    onneks ei "kullalle" käyny mitään
  13. #43
    Se kaatuminen no sitten vielä edessä, mutta:
    Olin ajanut kaksipyöräisellä koko elämäni aikana n. 30 km, ja vaimo halusi kokeilla, millaista kyytiä siellä vänkärin paikalla saa. Sataa tihuutti hiukan vettä, niinkuin toukokuun lopussa yleensä. Saavuimme kotipaikkakuntamme keskustaan, tuli risteys, jossa käännyimme vasemmalle. Märän asfaltin mahdollinen liukkaus pelotti, pieni lisäpaino takana vielä epävakautti kulkua, joten en uskaltanut kallistaa käännöksessä juuri lainkaan. Pyörät painuivat nätisti jalkakäytävän reunakivetykseen, vauhti melkein kuoli ja useita metrejä menimme hoippumalla. Ei todellakaan taidolla, vaan silkalla tuurilla.
  14. #44
    Ekat lipat (=ekaa kertaa mopolla ajaessa)

    Mopona Helkama Raisu, jossa oli sellaset välitykset, että ois kiivenny puuhunki. Siskon ex -mies opetti miten ajetaan ja neuvoikin tosi hyvin, mutta silti laitoin liikaa kaasua ja liian nopeasti kytkin ylös. -> nokka kohti taivasta ja mies persiilleen. Tokasin itkua vääntäen : "Sä sanoit, ettei tää kulje kovaa..." *

    Kaverin 250 crossipyörääkin tuli tyypättyä, ja jostain syystä halusin kokeilla ihan paikoillaan sutimista pellolla. Kävi sama juttu ku ekassa kohdassa, eli persiilleen mentiin ja pyörä lensi eteenpäin...oli noloa...kavereille, jotka nauroi tuli selitettyä, että yritin vaan keulia *

    Niin ja nykyinen 1100 gixeri kaatui talvella tallissa, siten että oli jalallaan loivassa alamäessä. Kiinnitin tankkia työntämällä sitä (=tankkia) eteenpäin ja koko pyörä mukana...yritin estää pyörän kaatumisen, mutta on se prkl sen verran painava että..."onneksi" jäin ite pyörän alle pehmusteeksi, ettei pyörä pahemmin kärsinyt. Positiivista oli se ettei ollut naapureita paikalla ja sain jopa itse pyörän pystyyn.



    GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
  15. #45
    Lainaa (oh5hrm @ Maalis. 20 2004,12:57) kirjoitti
    toinen kerta pari päivää sitten omassa tallissa. en tätäkään olis arvannut elen olis kokenut sitä. Varoituksena muile!!!
    pyörä oli keskijalalla. aloin vaihtamaan etupäästä öljyjä.
    ekana otin toisesta putkesta jousen pois putken sisältä ja laskin *öljyt pois. sitten avasin toisen putken yläpään, samalla jousi vapaantuu ja etu pää tipahtaa alas. *seurauksella pyörän keski jalka ei pidäkkään vaan pyörä tulee hiukan eteenpäin ja siintä kylelleen. *onneksi ei mennyt kun vikun lasi paskaksi. * *
    Meikäläinen teki aikoinaan Kawa Z650:n kanssa saman tempun - kylläkin sillä erolla, että Kawa ei kaatunut kyljelleen vaan pakoputkien ja öljypohjan varaan sorapihalle. Oli muuten melkoisen hikinen urakka nostaa moinen malmikasa taas normaaliin asentoon
    Samaisella kuuspuolikkaalla suoritin myös pikaisen pyörän päältä poistumisen tangon yli, kun mutkassa oli hiekkaa ja eturengas lähti puskemaan - kunnes hiekka loppui. Asiaahan tietysti paransi se, että ko. paikka oli paikkakunnan poliisien jatkuvan kameravalvonnan piirissä. Oli miliiseillä aika leveä hymy naamallaan, kun lähtivät läheiselle huoltikselle kahville minun vielä tutkiessa Kawan vahinkoja
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  16. #46
    Olin nostanut takahaarukan tavallisten autopukkien päälle kettingin rasvausta varten. Kun sitten otin sitä pois niin kallistin pyörää itseenipäin että jalka ottaisi kiinni maahan, mutta kun olin nostanut sen ylös niin kaatui sitten syliin ja moottoriposki maahan. No olempahan tarkistanut jalan siitälähtien
    Linja-auton kuljettaja
  17. #47
    Kyllä se noloin kaato sattui osaltani huoltoaseman parkissa. Klassinen unohdus siinä vaiheessa, kun kallistin pyörän jalalle jota en ollut muistanut laittaa alas. *
    http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
  18. #48
    Lainaa (tomugorba @ Maalis. 02 2004,18:48) kirjoitti
    Tämä nykyinen pyöräni oli ollut noin viikon (ZZR 1100).
    Tuli duuniin elviksenä...jalka alas ja pois pyörän päältä.
    Mutta mit vit? Eipä mennytkään jalka ääriasentoon, eli
    kun oli jo oikea jalka pois pärrän päältä, ni alkoi kaatumaan.
    Kun homman tajusin, oli jo myöhäistä...no sain kuitenkin hidastettua kaatumista niin, että ainoastaan peiliin tuli pieni skraidu. Mutta että %¤$£€&!!!* niin maan perusteellisesti...eipä noussut pyörä yksin pystyyn, joetn nöyränä poikana oottelin, että seuraava duunikaveri tulis paikalle jeesaamaan. Jostain syystä nykyisin kiinnitän melkoisesti huomiota em. asiaan...VAAN KYLLÄHÄN SE
    VIELÄ JOSKUS KÄYPI UUDELLEEN..
    Se mopon nostaminen ylös on tekniikka, ei voimalaji, tosin jos on tarpeeksi voimaa niin ei tarvita tekniikkaakaan...

    Ja niitä noloja lippoja on niin paljon etten ees muista kaikkia..
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  19. #49
    Tänään siirsin pyörää työntämällä sateensuojaan, ja ylläri, sateen liukastamalla nurmikolla jalka luiskahti, pyörä lipes maahan. Kaikeksi onneksi se kaatu tuohon nurmikon puolelle, vasemmalle kyljelleen. Toista olisi ollut jos se olisi kaatunut oikealle puolelleen, asfaltille.

    Kaatumisesta voidaan puhua myös viime talvena sattuneesta kohtauksesta moottorikelkalla. alle 30 km/h vauhdista pikkukiharasta hyppyä. Lähti vähän vinoon kelkka, pohja edellä puuhun, kelkka kyljellään maassa ja minä siellä alla. Tämän lisäksi kelkka jäi siihen puuhun kiinni, suksen ja telaston väliin. Oli siinä takanatulevalla nauramista kun ähelsin sieltä alta ettei oo mitää hätänä.

    [edit= +lla]



  20. #50
    Tää ei oo varsinainen lipa mut kuitenki: Ite oon pikkupojasta ajanu krossii ja sit ku kaveri tuli näyttää mopoonsa mulle, oiskoha ollu pv ja mä sit "kokeneena" otin tyypit ja vauhtii piti tietty olla se täydet. Kotitien mutkaan tullessa oliki vauhtii nii paljon etten uskaltanu kallistaa mopoo tarpeeks ja kattelinki jo sähkötolppaa edessä mut onnes mentii sen ja puska-aidan välistä hirveellä pullalla. Mopo ehjä ja kuski henkisesti rikki.

    Noloimmat lipat sit tais tapahtuu kevari aikoina ku oli märkä asvaltti ja edessä meni sitte joku hidasteleva kotilo. No oli siitä sit pakko päästä ohi ja risteys tuliki sit eteen. En sitten tiiä mistä tuli mieleen koittaa jarruttaa silleen et takarengas nousee ilmaan. Eipä vaikee arvata mitä siinä kävi sitten...

    No onneks nyt on hieman tullu järkee päähän kai
  21. #51
    Tääkään ei oo kaato mut kumminkin.

    Eli olin just aloittamassa keväällä (-04) ajokautta, pyörä on tallissa. Tallin oven ulkopuolella on n. 30asteen kulmassa oleva kolme metriä pitkä mäki. Eli täytyy tuoda ajamalla ylös. Siinä intoa puhkuen pistin pyörän tallissa käyntiin ja ykkönen silmään. Kytkin ylös ja pieni kiihdydys, betonilattialla oli öljyä tai bensaa ja takarengas lähti komeeseen liukuun. En kaatunu taikka pysähtynyt vaan ylös asti mentiin. Jarrukahva osu matkalla oven karmiin ja näpit oli välissä. * Osu siihen peilikin mut se onneks jousti. Sitä ihmettelin että miks en kaatunu, mutta hyvä niin. Tuloksena oli katkennu kahva ja sormet viikon kipeät, enkä ollu ajanu tänävuonna kun reilun metrin. *
  22. #52
    Minähän olen ny sitte näitä vanhalla iällä aloittaneita, oli mulla muutaman viikon vanha sassi, mutta pyörän ostin vasta yli kolmekymppisenä. Kilocebarin tietysti. Kovapäinen kun olen, olishan sitä voinu pienemmälläkin harjoitella.

    Ensimmäisen kaadon suoritin edelläajavan kotilon puskurista kimmokkeen saaneena. Pysähtyi p*le yllättäin keskelle risteystä ja mun mielenkiinto oli hetkeksi kohdistunu aivan toisiin puskureihin... Tuli sitte kokeiltua sitä pyörän ylösnostoakin, nousi muuten yllättävän kevyesti paikallisen pyöräkauppiaan ohjeiden mukaan.
    --> pyörä maalarille talvisaikaan

    Toinen nolompi kaato seuraavana (tänä) keväänä. Olin myymässä pyörää vaihtaakseni uudempaan. No, vanha cebari harvempaa ihmistä kiinnostaa, sitten vihdoin viimein soi puhelin ja ostajakandidaatti ilmoitti lähtevänsä ajamaan samantien 400 kilometrin päästä Kotkaanpäin. Ja pieni poika (8v) vinkumaan, että hän haluaa vielä viimeiselle ajelulle mopon kanssa. Kun ei tiedä koska seuraavan kerran pääsis.

    No, kotipihaan tullessa piti yrittää 180 asteen käännöstä...
    Tietäähän sen kuinka siinä kävi. Vauhti katos jonnekkin ja kun yritti saada jalkaa maahan, niin asfaltti loppui just sopivasti sillai että jalka haroi tyhjää ja rämps... Poika lennähti pyörän päältä puolentoista metrin päähän itse jäin istuskelemaan satulaan. Mietin siinä sitten, että kuin se näin pääsi lipsahtamaan. Pirttihirmu, joka muuten on henkeen ja vereen mp-vastainen ihminen, huutaa kuula punasena vieressä. Sehän tietenkin katseli tapahtumaa muutaman metrin päästä.

    No, taas pyörä pystyyn. Oli pari viikkoa vanhentunu värjäys täysin turha. Kunnes tajusin soittaa tälle potentiaaliselle ostajalle ja selittää tilanteen. Tilanne päättyi kuitenkin hyvin, cebari vaihtoi omistajaa, eikä mustelmiakaan tullut kuin henkisiä.

    Nykyistä tuplaäksää ei ole vielä saanu nurin, toivottavasti ei menekään.
    Reality will kill your dreams...
    With only one exception...

    -1000RR-

    ---Life sucks... And then you marry one that doesn't---
  23. #53
    Lainaa (sakuc @ Heinä. 03 2004,18:09) kirjoitti
    Se mopon nostaminen ylös on tekniikka, ei voimalaji, tosin jos on tarpeeksi voimaa niin ei tarvita tekniikkaakaan...
    Itse sain kaadettua oman pyörän, kun olin parkkeerannut eräälle hietikolle. Kun olin lähdössä pois, niin ajattelin, että mitäpä tässä eestaas kihnuttelemaan ja sutasin sen ympäri. Hyvin se pyörähtikin, mutta sen verran pökkäs yli, ettei voimat riittäneet pitämään 300kg rautakasaa pystyssä. Olin juuri kiipeillyt n. tunnin erään nähtävyyden rinteitä ja olin jo valmiiksi ihan hiestä märkä - oli sen verran viileätä, että oli kaikki toppaukset ajopuvussa päällä. Kiva siinä äheltää uupuneena mopoa pystyyn koivet tutisten. No pari naarmua tuli bokserin sylinterinkansiin.

    Tuossa vähän mallia, miten sitä mopoa pitää nostaa:
    Mopon nostotekniikkaa
    Dixi et animam levavi
  24. #54
    Joskus piikki iässä tulin bussi pysäkille likkoja jututtamaan afaltti tie oli kylläkin mutta hiekkaa pinnassa ja jarrutin liikaa etu jarrulla josta sitten tyylikkäästi nurin suoraan likkojen jalkojen juureen. Mitäpä siinä selität.
  25. #55
    Itsellänikin kaadot ovat tapahtuneet nuoremmalla iällä. Ensimmäinen Honda Monkey:llä. Siinä oli tangon vasen tuppi heikosti kiinni ja pyöri kun kunnolla käänsi. Kauniina kesäpäivänä vesisateen loputtua minun piti lähteä ajamaan kavereiden luokse ja matka oli turhan pitkä ja minä kyllästyneenä aloin nostelemaan keulaa täydestä 50km/h vauhdista. Keulan nosto tapahtui ainoastaan lihasvoimalla, eli tangosta kiinni ja ylös. Kolmas nosto aiheutti sen, että se vasen tuppi irtosi ja kun oikea käsi oli kiinni nostosuorituksesta niin eturengas yläilmoissa poikittain ja tietenkin maahan. Tuli todellakin ns. äkkipyssäys ja meikäläinen kaaressa asfalttiin..

    Toinen merkittävä kaato tapahtui piikillä. Olin saanut sen juuri ja ensimmäisiä viikkoja harjoittelin mummolan sorateillä kun ei ollut vielä korttia. Vauhtihan kasvoi päivä päivältä ja tuli todella ikävä S-mutka ja minä selvitin ensimmäisen mutkan, mutta toiseen ei tekniikka riittänyt ja suoraa päätä vetiseen ojaan. Siinä sitten makasin ojassa ja pyörä jalan päällä. En sitten millään meinannut jaksaa nostaa piikkiä pois jalan päältä. Samalla hetkellä paikalle tuli postimies ja ihmettelemään tapahtumaa. Häpeissäni totesin vain, että "ei tässä mitään, minä ajelen vain trialia". Yksin jäin vielä puhisemaan, jotta sain pyörän pois jalan päältä.

    Onneksi nämä ovat olleet toistaiseksi ainoat.
    De gustibus non est disputandum.
  26. #56
    Tuttujen landella on 50cc soliferi, siellä on semmosia 9v moottoripyöräilijänalkuja ja pitihän vähä niille näyttää miten talvella ajetaan, siinä vähä keulittiin ja suditeltii ja sitte päätin vetää paskaringii pari kiekkaa, yllättäen lumen alta pilkistikin asvaltoitu piha ja soliferi siitä nappaski pidon ja siinä mentii sitte kyytiläisenä eikä kuskina, sukulaiset nauro että tässä on tää meijän huippumotoristi
  27. #57
    Ekana fillarina 16v-kollina mulla oli tzr ja sillä oli kummallinen taipumus kaatua paikaltaan herkästikin oikealle kyljelleen. Näin kävi pariin otteeseen. Jotenkin nolotti ja harmitti aivan perkeleesti kun naapuri tuli pimpottamaan ovikelloa että siellä se sun mopo makaa kyljellään. Siitä sitten kiukulla nostamaan peliä pystyyn ja tarkistamaan vaurioita. Oikean puolen peili, jarrukahva ja ylpeys siinä pahimmat vauriot saivat.

    Ja oon huomannut, että aika monesta vastaantulleesta teezetaärrästä on puuttunut oikean puolen peili....mistäköhän mahtaa johtua....



    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  28. #58
    Kaksikin juttua kevarivuosilta...

    Joku poltti lukion/yläasteen pihassa gileralla jammia, niin piti yrittää KMX:llä samaa. Ei lähde pito ja ei lähde pito ja ei lähde pito ja sitten etujarru antoi sen verran periksi, että etupää liikahti, ja samantien keula pystyyn ja ympäri...
    Kyllä hävetti! Yleisöä meinaan sitten oli!

    Toinen oli kun piti mennä diskon ohi näytösluonteisesti samalla KMX:llä, vauhtia jotain sata ja sellainen loiva mutka, joka tekee melkein 90 astetta yhteensä. Uusi asfaltti ja en tiedä oliko kivi tai jotain, mutta perä lähti alta niinkun sukka naamalta, ja sitten kynnettiin asfalttia toistakymmentä metriä. Itselle ei tullut mitään, mutta farkuista kului taskut puhki ja selässä ollut reppu meni pas-2. Pyörään kulu takapyöränpultin kantaan hieno viiste, ja jalkatappi meni solmuun ja ohjaustankoon tuli kans jotain pientä kulumaa.
    Henkiset traumat olikin sitten isommat...

    Yks kaveri osti aikanaan sen mun KMX:n ja se olikin vetänyt sillä Forssassa sitten tyylikkäät lipat. Yrittänyt kantata autokeitaan risteyksessä 80 vauhtia, niin nurinhan se meni kakspäällä... Olivat käyneet keitaalla ostamassa kahville maitoa, ja maitopurkki oli hihassa. Noh, maitopurkki lensi hihasta keskelle katua, mutta pysyi ehjänä.
    Joku autoilija huikkasi, että kävikö pahasti, niin kaveri huusi takaisin, että kaikki kunnossa; maitopurkki on ehjä! *



    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  29. #59
    Juuri muutama viikko sittenj mietin, jotta hämmästyttävää, että on selvinnyt >25 vuotta kaatamatta kertaakaan... Pitihän tuosta vielä rehennellä kaverille.. Lopputulos tulikin tuossa merkkifoorumilla dokumentoitua..

    LINKKI
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #60
    Kevariajoilta.. Tulin kaveria hakemaan autokoulusta ja jotenki tuli etujarrua painettua liikaa kääntyessä ja aprilia kaatui nollavauhdista kyljelleen, itse jäin pystyyn ja oli pakko alkaa tuulettamaan Polttelin siinä tupakin rauhassa ja pyörä komeasti kyljellään...
    Paljon myöhemmin ajoin saman pyörän pysäkillä seisoneeseen linja-autoon!! Onneksi oli vain yksi matkustaja, kipeetä kävi..
    Naiset, hevosvoimat & dokaaminen.
Sivu: 2 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen