Sivu: 28 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 182627282930 ViimeinenViimeinen
Tulokset 811:stä 840:een 895:sta
  1. #811
    Lainaa (messerschmitt @ Kesä. 24 2010,21:29) kirjoitti
    http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4
    Ai miten niin uudet renkaat liukkaat?
  2. #812
    Jeejee, pääsin niiden motoristien joukkoon jotka ovat kaataneet pyörän.

    Reilu tunti sitten kaverin kanssa helsingissä mutterille menossa rantatietä. Ihailin jotain satunnaisia kesäisesti pukeutuneita daameja ja ajelin kaverin perässä. No kaveri hiffasi viimetingassa suojatieansa ja päätti tehdä kuten lain pykälä sanoo, eli pysähtyä.

    Itse en huomannut kaverin äkkistoppia ja kun käänsin katseeni oli kaverin pyörä jo muutaman metrin päässä, "VI**UUUUU!" ehdin ajatella ja tarrata etujarruun, slip, pikipaikka tiessä, eturengas lukkoon ja MT oikealle kyljelle kävelyvauhdista. Yleisöä aivan järjettömästi, siltikään kukaan ei tullut edes tarjoamaan apuaan pyörän pystyyn kampeamisessa, autoletka vain pysähtyi takanani ja jäi odottamaan, että amatööri saa romunsa pois tieltä.

    Pari ärräpäätä, stongasta ja laukkuraudasta kiinni ja HIIOP, kevyestihän se 260+kg nousi. Ja ei muutakuin vahinkoja tutkailemaan. Vähällä selvisin, tangonpääpeilin varteen naarmuja, öljysäiliön alapuolle pari pientä naarmua, kytkinkoppaan pari huomaamatonta naarmua, oikean puolen etupumpun muovisuoja halki kaverin yoshimurakontaktista ja raiserit vinossa. Pari desiä valutti bensaa kadulle kyljellään ollessaan mikä eniten säikäytti, ylitäyttöletkuhan se siellä vain.

    Hermosavut ja kokeilemaan vieläkö sotaratsu toimii, ja toimihan se. Ei mitään merkkejä kyljellään olosta. Matka jatkui ja mutterille pehmistä imemään. Enemmän hävettää kaato kuin vahingot.

    Mitä tästä opimme: liian hyvä ääreisnäkö kun havaitsee kaikki ajoa häiritsevät tekijät sivuilla *
    Massey Ferguson 148 hupiin.
    MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
  3. #813
    Lainaa (olharius @ Touko. 08 2011,17:29) kirjoitti
    Mitä tästä opimme: liian hyvä ääreisnäkö kun havaitsee kaikki ajoa häiritsevät tekijät sivuilla *
    Kuulostaa aika tutulta Joskus kevarin kanssa meinasi käydä vähän vastaavasti. Edellä meni taksi ja sen edessä bussi, vauhtia reilu 50 km/h.
    Siinä sitten tuli vastaavia häiriötekijöitä näköpiiriin ja katse siirtyi kävelytielle, eikös sitten bussi pysähdy pysäkille sillä välin. Onneksi oli kohtuullinen väli edellä meneviin niin pystyi suorittamaan hallitun jarrutuksen. Ekalla etujarrun puristuksella etunen lukkoon, onneksi tajusin höllätä, sitten taas lisää jarrua ja nyt alkaa perä nousemaan - taas pitää höllätä, vihdoin kolmannella jarrutuskerralla saa pysähtymään ja taksin takapuskuriin jää riittävä 5cm hajurako
    Taksikuskin elehdinnästä päätellen hän huomasi meikäläisen hallitun hätäjarrutuksen
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  4. #814
    Kerronpa omankin jutun silläkin uhalla että tulee " tyypillinen akka-irvailua".

    Olin pyöräliikkeessä ja istuskelin siinä pyörän päällä, testailin et miten sopisi itselleni. En silloin vielä omistanut omaa pyörää, kortin kylläkin ja pyörä oli hankinnassa.

    Hetken istuttuani ja mallailtuani nousin pyörän päältä: heitin jalan pyörän yli ja hups keikkaa, pyörä tulikin syliin. Unohdin siis laittaa jalan ennen selästä nousua. Tätä todisti mies, tuttu myyjä ja muutama muu asiakas, kyllä nolotti. Onneksi en ollut yksin liikenteessä, en varmasti olisi itse saanut edes sitä pyörää ylös.

    Pyörä oli tietysti rivissä niin kuin liikkeessä yleensä on, onneksi kuitenkaan koko rivi ei kaatunut, vaan tämä pyörä kolhaisi vieressä ollutta. Kaatuneelle pyörälle ei sattunut mitään, peili vääntyi mutta se oli vaan tiukkaamisen tarpeessa. Vieressä olleen customin korjausarvio: uusi putkisto ja kytkinkoppa (tai joku muu koppa) yhteensä 1000 euroa. Ei naurattanut.
    Liikkeestä sitten neuvoivat soittamaan omaan vakuutusyhtiöön, ja sieltä ensin sanottiin että eivät korvaa, mutta lupasivat selvittää asiaa. Hetken kuluttua ilmoittivat että menee kotivakuutuksen piikkiin, omavastuu 100 euroa.

    Myöhemmin kaikki ovat mulle sanoneet että liike kusi silmille, heillä kuulemma on vakuutukset tämmöisiä varten. No, itse olin iloinen että maksoin 1000 euron sijasta 100 euroa.

    Nyt naurattaa, silloin ei naurattanut. Mutta nykyään ainakin muistaa tarkastaa ennen pois nousemista että pyörän jalka on alhaalla *
    Yamaha FZ6-S 2006 (2012)
    Kawasaki ER-5 *2002 (2011)
  5. #815
    1991 alla tzr 91 ja keulinta treenit, kivat pannut suuri häpeä mut ei menoo haittaa.
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  6. #816
    No myönnetään nyt sit itekkin. Olin firman pihasta lähdössä, avaimet virtalukkoon -> ruukku päähän -> hanskoja käteen. Noh, kun oikeeta hanskaa olin laittamassa käteen niin jotenkin horjahdin ja pyörä alko kallistuu oikealle. Yritin äkkiä tarttua sarvista kiinni, muttakun oikea hanska ei ollut kädessä niin ei sillä mitään kiinni saanut. Tyhmä olo kun tajuaa et nyt kaatuu eikä voi mitään tehä asialle.

    Noh äkkiä pyörä pystyyn, tarkastus näkikö kukaan (ei onneks ) sit kurkkaus et kävikö mitään pyörälle (ei onneks!) ja sit äkkiä pois koko pihalta.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  7. #817
    Tänään onnistuin kaatamaan oman pyörän tossa kotipihassa kun aattelin vähän ajella tos omal tontilla, ihan paikoillaan olin ja jotenkin onnistuin horjahtamaan, onnes oli nurtsi siin, mut pahempi homma et isäntä sattus just tulemaan ulos tupakille ja todisti tämän nolon tapahtuman, meinas sit tulla auttaa mua nostaan pyörän mutta sainpas ite sen ylös!
    Kawasaki 454 LTD '90
  8. #818
    Käytin minäkin oman pyöräni kyljellään pääsiäisenä, kun ensimmäistä kertaa tälle keväälle ajelin. Perinteisesti paikaltaan pyörä nurin ja onneksi pehmeästi mättäälle, joten mitään vaurioita ei tullut. Mies tuumasi, että onneksi se raskii kaataa omansakin, eikä vain toisten pyöriä.. Kerran tullut kellautettua miehen pyörä ja korttia ajaessa koulun pyörä. Että onhan näitä sattunut, hyvä kun pysyy polkupyöräkään pystyssä...
  9. #819
    Heh, kivaa lueskella että muutkin on pyöräänsä kaadellut, joten pitäähän sitten minunkin tarinani kertoa.

    Sain eilen kortin ja päätin lähteä omalla pyörällä paikalliseen Motonettiin ettimään sadepukua, jotta pysyis jatkossa vähän kuivempana ajellessa... No pääsin siihen parkkipaikalle ihan tyylikkäästi ja huomasin, että viereisessä autossa oli pari aika komeaa nuorta miestä ja siitäköhän syystä sitten keskittyminen herpaantui ja mie taisin jotenkin huolimattomasti laittaa sen seisontatuen... No jokainenhan arvaa miten siinä sitten kävi * Yammu makas kyljellään ja viereisen auton nuoret miehet pääsivät sitten nostamaan mun pyörää... Henkisiä vaurioita kuskille tuli enemmän kuin pyörään, uusi etuvilkun lasi olis nyt sitten ostoslistalla ;) Ja jäi sitten v...tukselta se sadepukukin ostamatta ;)

    Jos sitä sitten lähtis tänään ekaa kertaa viikkoajoihin rypemään Olis ainakin nostoapua lähellä *
  10. #820
    Lainaa (Tanja-77 @ Touko. 17 2011,11:22) kirjoitti
    Yammu makas kyljellään ja viereisen auton nuoret miehet pääsivät sitten nostamaan mun pyörää... Henkisiä vaurioita kuskille tuli enemmän kuin pyörään, uusi etuvilkun lasi olis nyt sitten ostoslistalla ;) Ja jäi sitten v...tukselta se sadepukukin ostamatta ;)
    Alitajuntasi vain yritti järjestää poitsuille syyn ottaa kontaktia, mutta varsinainen tajuntasi ei ilmeisesti ollut täysin juonessa mukana.
  11. #821
    Lainaa (tsj @ Touko. 17 2011,11:42) kirjoitti
    Alitajuntasi vain yritti järjestää poitsuille syyn ottaa kontaktia, mutta varsinainen tajuntasi ei ilmeisesti ollut täysin juonessa mukana.
    Mie oon kuule jo niin vanha mamma, etten mie enää noin nuorten kanssa mitään
  12. #822
    Lainaa (Tanja-77 @ Touko. 17 2011,21:05) kirjoitti
    Lainaa (tsj @ Touko. 17 2011,11:42) kirjoitti
    Alitajuntasi vain yritti järjestää poitsuille syyn ottaa kontaktia, mutta varsinainen tajuntasi ei ilmeisesti ollut täysin juonessa mukana.
    Mie oon kuule jo niin vanha mamma, etten mie enää noin nuorten kanssa mitään *
    Höpöhöpö. Puumailuhan on vain muotia nykyään
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  13. #823
    Lainaa (Redo @ Touko. 13 2011,15:39) kirjoitti
    Myöhemmin kaikki ovat mulle sanoneet että liike kusi silmille, heillä kuulemma on vakuutukset tämmöisiä varten. No, itse olin iloinen että maksoin 1000 euron sijasta 100 euroa.
    Pakko tähän kommentoida, et joo on liikkeillä varmaan vakuutukset noita varten, mut se omavastuu on aika varmasti tuota 1000 euron luokkaa, kun yrityksestä on kyse...
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  14. #824
    Lainaa (Tanja-77 @ Touko. 17 2011,21:05) kirjoitti
    Mie oon kuule jo niin vanha mamma, etten mie enää noin nuorten kanssa mitään *
    Mieleltäsi ehkä mamma, mutta alitajunnaltasi vielä selvästikin nuori tamma.
  15. #825
    Puuh, äsken sain alle kuukauden vanhan SuperDuken kumoon parkista lähdössä Mopo nytkähti eteenpäin ja sammu (ratti oli vasemmalle linkussa), enkä saanu jalkaa alle tarpeeks hyvään asentoon, joten siihen sen joutu kellauttamaan. Tuli onneks vaan naarmuja kahvaan, peiliin ja vaihdepolkimeen, eli oikeastaan sattu henkisesti enemmän ku fyysisesti itseen ja pyörään
  16. #826
    pitää omaki kertomus laittaa, nyt kun ei hävetä enää niin paljon.
    Vuosi sitten hankin ensimmäisen pyörän (dl1000) ja tiputtelinkin sitä sitten aika lahjakkaasti ensimmäisen kuukauden aikana. Keskituelta alas ottaessa ja ihan pihassa olevan töyssyn takia. Tästä viisastuneesta aion hommata jonkin kantoliinan apuvälineeksi nosteluun, ihan vaan varmuuden vuoks, tyhmä kun oon ja ajan minne sattuu.
    Noloin tapaus olikin sitten oikealle kääntyessä liikennevaloissa. Tietysti kaunis neiti otti reippaan askeleen suojatielle heti valojen vaihtuessa, itse olin jo hyvässä vauhdissa vihreillä kääntymässä. Sen verran iski kohteliaisuuden puuska että vetäisin liinat kiinni ja tiputin pyörän neidin eteen kyljelleen.. Myöhemmin paikkaa tarkastellessa huomasin ampuneeni jarrukahvan pätkän päin tuota jalankulkijaa.. Ups! Toivottavasti ei osunut.
    Suzuki DL1000 V-Strom
  17. #827
    Uusi mopo, kevään ensimmäiset ajokelit, puhdistamattomat asvaltit..
    Tulostahan se tuotti. Pahin pelkoni hiekasta kävi toteen huoltamon pihassa.
    En edes huomannut vaivaista hiekkalänttiä kääntyessäni tankille, en ennen kuin pyörä nostettiin apuvoimin (kiitoksia) pystyyn.
    Etunen vaan viuhahti alta ja neiti hyppäsi ketterästi pyörän alta pois. Joo, ehkä sellainen 15 soraraetta eturenkun alla.

    Peili poikki, muutama millin naarmu putkeen ja moottorin poskeen. Henkinen trauma mittaamaton. Adrenaliinivirta ei tällä kertaa auttanut pyörän nostamisessa, sillä mielessä pyöri vain taantuneen ajatukset "hiekkaa, pitää ajaa varovasti kun on hiekkaa, onkohan järkeä aloittaa kausi ennen katujen puhdistusta jne.."

    En tiiä oliko epäonnea vai mitä, mutta fiiliksen tietää jokainen, joka on hiekkaan moponsa kipannut

    Nyt kun on tämän avoimesti tunnustanut, niin jospa olisi kaadot tälle kesälle jo kaaduttu.
    Honda VTR SP1 (2. kuski)
    ex Kawasaki z750
    ex Kawasaki er-5
  18. #828
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (tsj @ Touko. 17 2011,21:57) kirjoitti
    Lainaa (Tanja-77 @ Touko. 17 2011,21:05) kirjoitti
    Mie oon kuule jo niin vanha mamma, etten mie enää noin nuorten kanssa mitään *
    Mieleltäsi ehkä mamma, mutta alitajunnaltasi vielä selvästikin nuori tamma.
    Just kun luin tän, niin prätkän hälytin alkoi huutamaan.. (omiaan)
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #829
    Eilen tokalla ajotunnillani pääsin kuulema ajo-opettajani historian kirjoihin: ensimmäinen oppilas joka kaataa pyörän 3 kertaa ajotunnin aikana (tuplatunnit, mutta silti).

    Vasemmalle kääntäminen on vain niin vaikeaa. Ja kun hädissään kiskaisin kytkimestä ja veto hävisi, pyörä rämähti kyljelleen. Tämä jäi kummittelemaan korvien väliin eikä vasemmalle kääntämisestä sen jälkeen tullut enää yhtään mitään. Samassa tilanteessa pyörä toistamiseen nurin.

    Välillä lähdettiin liikenteeseen jossa kaikki sujui hyvin. Tultiin takaisinkin kokeilemaan pujottelua, mutta ei lähde onnistumaan... Autokoululle palatessa liikennevalot oli just vaihtumassa punaiseksi ja ajo-ope ehti niistä edellä. Itse en oikein osannut päättää jarrutanko vai menenkö ja siihen löin sitten hallitsemattoman hätäisen jarrutuksen. Rengas kenossa, kaasu huutaa, kytkin nytkähtää ja vaihde päällä. Tai jotain. Pyörä kyljellään eikä kukaan viitsinyt tulla apuun, edes jalankulkijoista. Opettaja antaa edelleen ohjeita.

    Vähän ajan päästä huutelee korvanappiin että kääntyy takaisin kun minua ei näkynyt ja arvasi jotain tapahtuneen. Sanoi sitten että jos tulee sama tilanne eteen niin tule perässä vaan, muuten voi huonolla tuurilla takana tuleva auto jyrätä päälle.

    Voisin sanoa että järkyttävän huono maku jäi tuosta ajotunnista kaatumisten takia ja seuraava onkin vasta reilun viikon päästä.. Mieli kun tekisi nyt heti lähteä harjoittelemaan lisää.
    Suzuki GSX-R 600 -08 2012 -->
  20. #830
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (SnaS @ Touko. 27 2011,14:30) kirjoitti
    Mieli kun tekisi nyt heti lähteä harjoittelemaan lisää.
    Niinhän se.. Mutta kannattaa muistaa, että oppi menee paremmin tuonne osaamishermostoon kun antaa aivoille hiukan hengähdysaikaa muistella ja käsitellä kaikkia tapahtunutta. koita muistella mitä milloinkin tapahtui, ja muistele että mikä juuri siinä tilanteessa oli hyvää. Nyt ainakin jo olet kokenut pyörän kaatumisen ja jonkinlainen muistijälki on siihen johtaneista tapahtumista. Nyt kun mietit ja muistelet tilanteita, niin vastaava ei tule niin yllätyksenä sitten seuraavalla kerralla. Niitä nimittäin jokatapauksessa tulee. Aina joutuu ajamaan hitaasti ja kääntäen. Nuku yön yli, kiusaa oppimiskeskusta taas muistelemalla ja funtsimalla.. Pikkuhiljaa seuraavalla ajotunnilla on jo helpompi olo pyörän päällä. Olet ottanut keskimääräistä tehokkaammin selvää pyörän käyttäytymisestä viemällä pyörää jopa äärirajojen yli niin mutkalla kuin jarrutuksessa * Hyvin se menee, anna hermostolle aikaa oppia tunteman mitä pyörä koittaa sanoa. Pujottelussa kannattaa pitää kaasu jossainmäärin aika tasaisena ja kytkimellä luistattamalla kontrolloida nopeutta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #831
    Kyllä se harmittavin(ei ehkä noloin) kaatuminen tapahtui piikillä 15 v. Pari viikkoa olis kestänyt kortin saaminen, mutta.....piti kavereille näyttää mistä se närhi paskoo Eli omalla pihatiellä keula pystyyn ja nurin...peukku murtu ja ajelut piikillä siirty muutamalla viikolla(ainakin luvalliset).

    Toinen harmittava kippaus sattui isälle tuossa 2 vk sitten, olin juuri päivittänyt pyöräni tälle vuosisadalle(olin omistanut 2pv)...isä pyysi, että saisi käydä heittämässä lenkin...ok kaikki meni hyvin pihaan asti.( Honda XL 1000 VA), isä tuli pihaan ja yritti laittaa mopoa parkkiin, niin peili,katteet,tankki ja jarrukahva pieniä vaurioita. totesi vaan, että on se hyvä pyörä ajaa, kun pääsee vauhtiin...prkl
    Suzuki "banaani" -88
    KMX -88
    Dr 650 RSE-94
    Vara 1000 -04
  22. #832
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Laitetaanpas kanssa omia fiiliksiä vuosien varrelta aiheesta:
    Ikä, Pyörä, Tilanne, Reaktio
    16v. Honda NSR, kyljelleen pehmeästä hiekasta 2-päällä kävelyvauhdista, Voi vi**u s**tana p**kele...

    19v. Kawa GPZ600, Maaliskuu, jäinen hiekkatie, ajourassa jää pettää alta ja kyljelleen. Voi vi**u...onpas vaikee nostaa peilijäällä pystyyn.

    22 v. Kawa Z750, Parkkipaikalta lähtö yövuoron jälkeen. Liian ahneesti hiekkaisen luiskan päältä oikaisten. OHO, toivottavasti kukaan ei nähny.

    25v. KTM Super Duke, Alastaron 3. mutka, toka kiekka varikolta, kylmä(?) rengas. Oho, maa-taivas-maa-taivas-maa, kuinkahan kauan tää kestää, taivas-maa-taivas, joko pysähdyttiin, taivas-maa-maa-maa nyt ollaan paikoillaan.

    26v. GSX-R1000, Vaimennusten ihmettelyä tallilla vasemmalle jalkatapille pomppaamalla, pieni horjahdus kolmannella pompulla ja mopo oikealle kyljelle. Oho...*naurua*, näköjään tän voi kaataa särkemättä mitään.

    Eli jokainen omistettu mopo on tullut kaadettua, eikä tossa ole kuin katupelit. Jossain vaiheessa harrastusta pienikin naarmu maalipinnassa aiheutti raivarin, sen jälkeen mentiin asenteella "ajettavaks ne on tehty" ja nykyään voi melkein potkasta mopon kyljelleen kun ei se siitä säry. Pääasia, että pysyy sen verran ajokunnossa, ettei vaikuta kierrosaikaan. Tämä siis muistutuksena kaikille aloittelijoille, että rautaa saa rahalla, henkiä ei.
    Superbike #7
  23. #833
    Laitetaanpas nyt tännekin historian kirjoihin oma ja tähän mennessä ainoa kaatumiseni. Ensimmäisellä uudella kaupasta noudetulla pyörällä 15km/1h kohdalla liikennevaloissa etupyörä hiekkapläntin kohdalla lukkoon ja siitä oikealle kyljelle nurin.

    Jonkin verran nolotti palata kauppaan uutta jarrukahvaa katkenneen tilalle noutamaan... Myyjä onneksi rohkaisi, että nopeimmat kaatuu jo pihalla lähtiessään...
  24. #834
    Lainaa (SnaS @ Touko. 27 2011,14:30) kirjoitti
    Vasemmalle kääntäminen on vain niin vaikeaa.
    Ja pelottavaa. Siitä saakka, kun arvoin kerran vasemmalle kääntyessä tangenttisuunnan postilaatikon ja liikennemerkin välistä ojanpohjalle, on vasemmalle kääntyvät mutkat hiukan jännittäneet.

    Mistä tulikin mieleeni, ett kumpiakos enemmän, vasemmalle vai oikealle kääntyviä mutkia
  25. #835
    Lainaa (SnaS @ Touko. 27 2011,14:30) kirjoitti
    Autokoululle palatessa liikennevalot oli just vaihtumassa punaiseksi ja ajo-ope ehti niistä edellä. Itse en oikein osannut päättää jarrutanko vai menenkö ja siihen löin sitten hallitsemattoman hätäisen jarrutuksen.
    Hmm. Mie olen aina luullut, että ope ajaisi yleensä takana, jotta näkee, mitä tapahtuu, eikä jää risteyksissä väärälle puolelle tms. Takaa katsellessa se pystyy kuitenkin ennakoimaan muutakin liikennettä opetettavan näkökulmasta, mutta peilien kautta sama on vaikeampaa.
  26. #836
    Moottoripyörällä en oikein nolosti ole kaatunut, paino sanalla nolosti. Pyörällä sitäkin nolommin, joku vuosi ja kilo sitten kun pyörällä tuli ajeltua enemmän.

    Pyöräilyvaatteet päällä ja kahvilan portaiden viereen tarkoitus pysäyttää ja vetää jalka irti lukkopolkimista, no eihän se lähtenyt ja kaato jalka polkimessa kiinni ja toinen yläviistoon ilmassa suoraan roskiksen päälle nurin. Eikä hävettänyt yhtään
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  27. #837
    Lainaa (tsj @ Touko. 28 2011,13:13) kirjoitti
    Hmm. Mie olen aina luullut, että ope ajaisi yleensä takana, jotta näkee, mitä tapahtuu, eikä jää risteyksissä väärälle puolelle tms. Takaa katsellessa se pystyy kuitenkin ennakoimaan muutakin liikennettä opetettavan näkökulmasta, mutta peilien kautta sama on vaikeampaa.
    Näin minäkin luulin. Mutta Oulussakin bongasin tässä tälle keväälle yhden kerran ajo-opetusta tossa ajojärjestyksessä. Liekö ajatuksena näyttää oikeita ajolinjoja vai mikä.
    <p>-- Backman</p>
  28. #838
    Lainaa (MrB @ Touko. 28 2011,14:15) kirjoitti
    Lainaa (tsj @ Touko. 28 2011,13:13) kirjoitti
    Hmm. Mie olen aina luullut, että ope ajaisi yleensä takana, jotta näkee, mitä tapahtuu, eikä jää risteyksissä väärälle puolelle tms. Takaa katsellessa se pystyy kuitenkin ennakoimaan muutakin liikennettä opetettavan näkökulmasta, mutta peilien kautta sama on vaikeampaa.
    Näin minäkin luulin. Mutta Oulussakin bongasin tässä tälle keväälle yhden kerran ajo-opetusta tossa ajojärjestyksessä. Liekö ajatuksena näyttää oikeita ajolinjoja vai mikä.
    Juu, tarkoitus tosiaan näin ekan kerran liikenteessä oli että ope ajaa malliajon edellä ja näyttää ajolinjat ym.
    Niitäkään en ole muuten ajatellut koskaan sen kummemmin, oli monia ihan uusia juttujakin
  29. #839
    Lainaa (qazwsx @ Touko. 28 2011,14:01) kirjoitti
    Pyöräilyvaatteet päällä ja kahvilan portaiden viereen tarkoitus pysäyttää ja vetää jalka irti lukkopolkimista, no eihän se lähtenyt ja kaato jalka polkimessa kiinni ja toinen yläviistoon ilmassa suoraan roskiksen päälle nurin. Eikä hävettänyt yhtään
    Heh. Tuttua tuokin. Lainafillarilla, en tiennyt, kuinka hyvä etujarru olikaan. Ajaattelin vähän takapyörää ilmassa elvistellä paarin edessä. Noh hipasu jarruun ja kerrasta ympäri. Piti siinä vähän sitten selitellä pokelle, että oikeesti ajokuntoa vielä on, josko sisään pääsis.

    Terassin asiakkaita 'hymyilytti'.
  30.  
  31. #840
    Lainaa (SnaS @ Touko. 28 2011,15:39) kirjoitti
    Juu, tarkoitus tosiaan näin ekan kerran liikenteessä oli että ope ajaa malliajon edellä ja näyttää ajolinjat ym.
    Niitäkään en ole muuten ajatellut koskaan sen kummemmin, oli monia ihan uusia juttujakin
    Huh. En ole opettaja, mutta luulisin, et ekalla kerralla varsinkin olis tarkoituksen mukaista valvoa, ettei tapahdu vaarallisia juttuja. Ajolinjoja voi huudella korvaan tai korjata myöhemmin.

    Noh olispa kiva, kun joku oikeasti moottoripyörällä moottoripyöräilyä opettava kommentoisi jotenkin.

    Mua jotenkin ihmetyttää noi autolla moottoripyöräilyä opettavat. Idean tasolla se tuntuu yhtä luontevalta, toimivalta, tehokkaalta ja hyvältä kuin sosiaalisten taitojen opettelu pornofilmien dialogia kuuntelemalla.
Sivu: 28 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 182627282930 ViimeinenViimeinen