Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 55:een 55:sta
  1. #31
    Jännä miten tästä(kin) on tullu kyykyt vs customit keskustelu. Mä väittäsin että niitä rauhallisia/epävarmoja kuskeja löytyy myös muovikuskeista ja rämäpäitä jalat edellä ajavista.
  2. #32
    Jos hitaampien odottelu kyrsii, miksi lähteä letkaan? Ja jos lähtee, eikö sen reissun voi tehdä vähän eri ajatusmaailmalla kuin muut ajelut joita kuitenkin suurin osa ajasta on?

    T. Kustomisti jota varmasti sais odotella
  3. #33
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Jokainen ajaa niin kuin lystää - ei letka pakollinen ole - vaikka kivaa onkin.
    Jos rakoja jää, niin ei niitä missään nimessä pidä ajaa hampaat irvessä kiinni.
    Jos joku haluaa kyykehtiä kovempaa - siitä vaan - mikäs sitä pidättelee.


    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  4. #34
    Lainaa (raider @ Maalis. 12 2004,08:19) kirjoitti
    Muutama vuosi sitten oli kawameetinki Himoksella ja sieltä lähdettiin kiertämään Päijännettä kahdessa n.60:n pärrän letkassa. Olin toisen letkan joku 50:s. En muista oliko se Korpilahti vai Luhanka jonka läpi tulin 50:N alueella 140 mittarissa ja häntä kertoi tulleensa 160 mittarissa. Se oli mun elämäni viimeinen letka-ajo.
    Näin se dementia iskee!! Musta jengi olin jaettu kolmeen osioon (?!) Itse oli kustomilla matkassa ja nopeudet pyöri kyllä yli sadan, ei sentään 140. Ikävä kyllä latastiin myös 60-alueen läpi samaa vauhtia. Häyvyin ite letkasta siinä Pulkkilaharjulla ja ajelin ominpäin takas. Jengistä hiffas, ettei ne ollu ikinä ajellu letkassa. Enemmistö ei ollu kuullu mistään siksak muodostelmasta. Rinnalle tultiin. EN500 ja 12R samassa jengissä(??!) Sitä letkaa en jäänyt kaipaamaan *

    edit:typo



    ... jotain piti muistaa
  5. #35
    Lainaa (seku @ Maalis. 12 2004,13:25) kirjoitti
    Lainaa (raider @ Maalis. 12 2004,08:19) kirjoitti
    Muutama vuosi sitten oli kawameetinki Himoksella ja sieltä lähdettiin kiertämään Päijännettä kahdessa n.60:n pärrän letkassa. Olin toisen letkan joku 50:s. En muista oliko se Korpilahti vai Luhanka jonka läpi tulin 50:N alueella 140 mittarissa ja häntä kertoi tulleensa 160 mittarissa. Se oli mun elämäni viimeinen letka-ajo.
    Näin se dementia iskee!! Musta jengi olin jaettu kolmeen osioon (?!) Itse oli kustomilla matkassa ja nopeudet pyöri kyllä yli sadan, ei sentään 140. Ikävä kyllä latastiin myös 60-alueen läpi samaa vauhtia. Häyvyin ite letkasta siinä Pulkkilaharjulla ja ajelin ominpäin takas. Jengistä hiffas, ettei ne ollu ikinä ajellu letkassa. Enemmistö ei ollu kuullu mistään siksak muodostelmasta. Rinnalle tultiin. EN500 ja 12R samassa jengissä(??!) Sitä letkaa en jäänyt kaipaamaan *

    edit:typo
    Saatto olla kolmessakin letkassa, mutta semmosella mutkatiellä missä siellä mentiin letkat oli kyllä aivan liian isoja. Minä häivyin myös letkasta Pulkkilanharjun jälkeen ja ajettiin kaverin kanssa kahden loppumatka.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  6. #36
    Meille jäi liikuttavan samanlaiset kokemukset siitä sessiosta. Pyöriä oli muistaakseni kaiken kaikkiaan n. 150 kun lähdettiin. Kesämökkiläisiä paikoin pientareilla tsiikaamassa ja se kyllästyneen näköisen rekkakuskin ilme , joka kolmion takaa pyrki tiellä ja huvittamaan. Muuten oli karmea kokemus.
    ... jotain piti muistaa
  7. #37
    Lainaa (seku @ Maalis. 12 2004,14:28) kirjoitti
    Meille jäi liikuttavan samanlaiset kokemukset siitä sessiosta. Pyöriä oli muistaakseni kaiken kaikkiaan n. 150 kun lähdettiin. Kesämökkiläisiä paikoin pientareilla tsiikaamassa ja se kyllästyneen näköisen rekkakuskin ilme , joka kolmion takaa pyrki tiellä ja huvittamaan. Muuten oli karmea kokemus.
    Joo, täällä on paljon porukkaa, jotka on milloin minkin syyn takia huolissaan motoristien maineesta. Pitkät letkat haittaavat todella muuta liikennettä ja nostavat v#&¤%&skäyrää muiden tielläliikkujien parissa. En tarkoita paraatiajoja, joissa yleensä viranomaiset hoitavat liikenneohjauksen.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  8. #38

    Sik sakkia ei tee tiukkaakaan ajella 70-80 pyörän letkassa. kyllä kokemattomimmat aina löytää paikkansa kun tulee seuraava ajo.
  9. #39
    Mun paras letkani on mammeli tarakalla eikä muita. Seuraavaksi paras on mammeli kotona ja ittekseni. Kolmas on kaveri pyörineen ja mammeleineen. Isot letkat eivät normaalisti innosta.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  10. #40
    Lainaa (HarriS @ Maalis. 12 2004,11:57) kirjoitti
    Jos hitaampien odottelu kyrsii, miksi lähteä letkaan?
    Sen vuoksi en viitsi enää suurissa letkoissa ajaakaan. Esim. viime kesänä Saaristorallissa emme lähteneet siihen ison letkan mukaan, jota veti mp-poliisi. Vedimme myöhemmin iltapäivällä kahdella pyörällä 120 km:n lenkin, jolloin sai ajaa mutkatietä reippaammin eikä tutkiakaan näkynyt. Jos menen ensi kesänä Saaristoralliin, en tee enää sitä, koska kytät lukevat tarkasti tätäkin foorumia. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  11. #41
    Lainaa (rico @ Maalis. 12 2004,09:08) kirjoitti
    Provoa, liioittelua tai ei, mutta jos jonkun taajaman läpi tosiaan ajetaan letkassa toistasataa, niin enpä nimittäisi moisia koheltajia motoristeiksi. * * *Idiootti olisi lähempänä oikeaa termiä, jota taas tänne ei sovi kirjoittaa.

    Ilmeisesti järjen käyttöä on vaikeuttanut se, että siinä vauhdissa on jo se toinen aivosolu tippunut kyydistä... * *
    Mutta niin se vaan on.... kun *kypärän heittää päähän ni ne viimesimmätkin aivonrippeet häviää sieltä. En tiedä syytä, mutta kokemusta ON.
  12. #42
    Lainaa (Ninni @ Maalis. 12 2004,20:16) kirjoitti
    Mutta niin se vaan on.... kun *kypärän heittää päähän ni ne viimesimmätkin aivonrippeet häviää sieltä. En tiedä syytä, mutta kokemusta ON.
    Hyvä Ninni
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  13. #43
    Lainaa (FJ20 @ Maalis. 12 2004,15:46) kirjoitti
    Mun paras letkani on mammeli tarakalla eikä muita.
    Täälleenhän se on mullaki ollu. Joskus on sattunu letkaan harhautuun, mutta aikas pian on tullu tarvis käännellä kaffelle tai kääntää tuppee * Ens kesänä kyllä taitaa tulla eteen tuo hurja kahen mopon letka, ku mammelilla tuli tarakkatunnit täyteen ja laitto oman * Pitänee sit valita letkakonkareitten ohjeen mukasesti se häntäpaikka, ni saa kurottua noi haitarijutut kiinni * Voihan se toki olla, että meikäläinen saa perustaa oman letkan jos mamma kovinki intoutuu... *
    Hei juu ja elämänuraa, sukat kuin peltiä housussa kuraa...
  14. #44
    bajahillin sivuilla ainakin oli, jollei ole enää, ihan käypä ohjeistus letka-ajoihin.

    etummainen prätkä ajaa keskellä tai kaistan vasemmassa laidassa, toinen oikeassa, kolmas vasemmassa jne.

    viimeinen keskellä. etummainen pitää aina seuraavan peileissään. risteyksissä kääntöpaikoissa pysähdytään odottamaan letka kokoon, mikäli levinnyt.

    olen ajanut yli 2000 pyörän letkassa ja pienemmissä, yksin ehkä enimmäkseen.

    käytänön liikenteessä parhaiten toiminee sellainen 3-5 pyörää kimpassa, jos ovat suht samannopeuksisia.

    jos taas pyörien tai kuskien nopeuserot ovat huomattavat, esim. 125cm3 customi aloittelijan ajamana ja zx12r kisakuskin alla, voi olla nopeusero vaikea yhdistää jommankumman tuskastumatta menoon.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  15. #45
    Lainaa (MagnaMan @ Maalis. 12 2004,11:31) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Maalis. 12 2004,11:21) kirjoitti
    Kolmen pyörän letka voi Harri-kuskista olla höpön löpön, mutta kyykyllä liikkuvana en viitsi todellakaan pysähtyä venailemaan, josko se customi sieltä taustapeilistä joskus tulisi näkyviin. Kolmen kyykyn letkalla voi pitää sellaista sopivan ripeää matkavauhtia, joskin täytyy olla tarkkana, että kytät eivät pääse yllättämään. Pyörätyyppien luonteissa on juuri se ero: Siitä, missä Harri saavuttaa täristellen huippunopeuden, vasta alkaa kyykyn paras vauhtialue.
    Letka-ajossa on tarkoitus ajaa kimpassa ja luonnollisesti noudatetaan liikennesääntöjä. Myös customien tehot ja ajo-ominaisuudet riittävät varsin helposti normaaliin liikenteeseen.
    Letka-ajossa idea on tosiaan siinä, että isompi ryhmä ajelee samaa reittiä. Tätä harrastetaan monien merkkikerhojen yms. porukoiden kesken. Ne joita moinen toiminta ei kiinnosta voivat rauhassa kyykyttää omia polkujaan. On selvää, että vähänkin isomman, esim. yli 10 pyörän ryhmän koossapitäminen vaatii maltillisia nopeuksia ja liikkellelähtöjä risteyksistä. Mitä taas tulee silloin rajoitusten noudattamiseen, on selvää ettei kannata pilata isolla porukalla motoristien mainetta. Sooloilkoon kukin yksin miten tahtoo.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  16. #46
    Lainaa (tapjar @ Maalis. 16 2004,13:32) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Maalis. 12 2004,11:31) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Maalis. 12 2004,11:21) kirjoitti
    Kolmen pyörän letka voi Harri-kuskista olla höpön löpön, mutta kyykyllä liikkuvana en viitsi todellakaan pysähtyä venailemaan, josko se customi sieltä taustapeilistä joskus tulisi näkyviin. Kolmen kyykyn letkalla voi pitää sellaista sopivan ripeää matkavauhtia, joskin täytyy olla tarkkana, että kytät eivät pääse yllättämään. Pyörätyyppien luonteissa on juuri se ero: Siitä, missä Harri saavuttaa täristellen huippunopeuden, vasta alkaa kyykyn paras vauhtialue.
    Letka-ajossa on tarkoitus ajaa kimpassa ja luonnollisesti noudatetaan liikennesääntöjä. Myös customien tehot ja ajo-ominaisuudet riittävät varsin helposti normaaliin liikenteeseen.
    Letka-ajossa idea on tosiaan siinä, että isompi ryhmä ajelee samaa reittiä. Tätä harrastetaan monien merkkikerhojen yms. porukoiden kesken. Ne joita moinen toiminta ei kiinnosta voivat rauhassa kyykyttää omia polkujaan. On selvää, että vähänkin isomman, esim. yli 10 pyörän ryhmän koossapitäminen vaatii maltillisia nopeuksia ja liikkellelähtöjä risteyksistä. Mitä taas tulee silloin rajoitusten noudattamiseen, on selvää ettei kannata pilata isolla porukalla motoristien mainetta. Sooloilkoon kukin yksin miten tahtoo.
    Kuka päättää mikä idea letka-ajossa on, tai lähinnä miten se tehdään? Taaskin, oli se sitten sooloilua tai letka-ajoa, niin kukin tekee sen tyylillään.



    Rakastan Itseäni
  17. #47
    Yksi olennainen seikka letkan kulkuun on se että letkan vetäjä ajaa lähellä keskikaistaa eikä piennarta. Näin tulevat mahdolliset ohitukset (lue esim. traktori) on ennakoitavissa paljon paremmin. Tälläisen vetäjän perässä on toisena aivan karmea ajaa.



    Pupu
  18. #48
    Kyllä kai jokaisella letkalla on jokin yhdistävä tekijä: kerho, vapaamuotoinen porukka tms. Tämä joukko päättää miten ajetaan ( ihan keskenään sopien ) ja sitten myös päätöstä noudatetaan. Letka-ajo on sosiaalinen tapahtuma, josta ei välttämättä haeta moottoripyöräilyn äärimmäisiä nautintoja vaan nautitaan rauhallisesta etenemisestä mukavalle kahvipaikalle jutustelemaan. Kenenkään "minä-minä" -ihmisen ei tähän touhuun kannata lähteä jos yhteiset pelisäännöt eivät miellytä... *

    Ajelin kerran elokuisena iltana letkamme hännillä. Aurinko oli jo laskemassa verenpunaisena taivaanrannan taakse ja kantatien hämärässä joukkomme pyörien takavalot olivat kuin liikkuva helminauha... Kyllä oli kaunista! Letka-ajon fiilikset tulevat jostain muusta kuin adrenaliinista...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  19. #49
    Oon kerran ajanu letkassa, ja ihan hyvinhän se meni. Tää tapahtu heti seuraavana päivänä siitä ku olin suorittanu piikki-kortin.
    Tavattiin tossa minä Duracl ja zanti ruottalaisen teatterin edessä (päätin että kai heti toisena päivänä on pakko mennä kello 1600 ruuhkaan) ja siitä sitten ruskeasannan shellille.
    Noh matkahan meni hyvin, vähän oli vaihteiden kanssa ongelmia motarilla kun ei ollu oikee pyörään tottunu, mutta pääpiirteittäin erittäin hyvin. No sitten kahvit shellillä ja eikun mutkalle, sekin oli tietenkin heti pakko kokea. Menin suosiolla peräpäähän, kun jätkät/ muijat kärkipäässä veti tuhatta ja sataa . Tässä sitten suhailin muutaman vähän hitaampaan ryhmään kuuluvan kanssa. Ja matka jatkuikin tosi hyvin, tuntu sen niin ihanalta, kyllä se pyörä tuntu jotenkin niin helpolta heittää vauhdissakin mutkaan vaikkakin oli eka kerta kun tuli edes koitettua. No sitten kumminkin yhtäkkiä tajusin että vaikka vedin kaikkeni minkä pystyin (ainakin melkein) niin olin jäänyt niin kauas muitten taakse että muita ei edes näkynyt. No jatkoin sitten risteyksissä niin kun tuntui suuntavaistoni mukaan loogisimmalta; oikealle, oikealle jne. No sitten tuli ajeltua siinä varmaan kymmenisen minuuttia yksin ilman että ketään näky. Niin yhtäkkiä siellä jossain kaukana näkyy prätkän valo (oli jo alkanut hämärtää), ja sieltä tuli pelastajani faraway. Ryhmässä oli kuulema luultu että olin ihan tieten tahtoen eronnut ryhmästä... No löysinpähän sitten matkani takaisin kotiin mukavan kahvikupposen kautta. Ja oli kyllä varmaan paras kokemus mitä on koskaan tullut vastaan.

    Se kun näkee edessään kun kymmenisen pyörää kääntyy mutkaan kauheata vauhtia peräkkäin on jotain niin kaunista ettei sitä kyllä voi ymmärtää ennenkun sen itse kokee. Ja se kun itse saa heittää pyöränsä mutkaan niin kovaa kun vaan uskaltaa, se on jotain niin hienoa että huhhuh.


    Tulipas pitkä juttu. Kiva jos saatte ees mitää selvää, kauheessa unessa kirjotettu ja tosi nopeasti sitäpaitsi.

    PS; Kiitokset vielä Faraway.
    "peli on menetetty"
  20. #50
    Eipä mitiä, eihän kaveria jätetä!

    Sen verran siitä reissusta voisi viisastua, että lähdössä voisi selkein sanoin sopia, kuka ajaa vikana alusta loppuun ja miten sille vikalle osoitetaan, jos aikoo letkasta poistua. Ja ekan ja vikan voisi olla hyvä edes vaihtaa kännyn numeroita, jotta voisi ilmoittaa, jos vaikka tulee jotain isompia ongelmia.

    Ah, pääsis jo baanalle! Yksin, kaksin, kolmin tai vaikka sadoittain, kunhan pääsis!
  21. #51
    Lainaa (Ninni @ Maalis. 12 2004,20:16) kirjoitti
    Lainaa (rico @ Maalis. 12 2004,09:08) kirjoitti
    Provoa, liioittelua tai ei, mutta jos jonkun taajaman läpi tosiaan ajetaan letkassa toistasataa, niin enpä nimittäisi moisia koheltajia motoristeiksi. * * *Idiootti olisi lähempänä oikeaa termiä, jota taas tänne ei sovi kirjoittaa.

    Ilmeisesti järjen käyttöä on vaikeuttanut se, että siinä vauhdissa on jo se toinen aivosolu tippunut kyydistä... * *
    Selitys vetäjältä oli, kun menin sitä tauolla tenttaamaan, ettei hän nähnyt rajoitusta. Vedinkin siitä sitten omat johtopäätökseni.
    Kun letkassa lisäksi ei osattu noudattaa turvavälejä eikä siksak muodostelmaa, olisi tiukka himmaaminen ominpäin myös ollut riski takana tulijoille, joten kaikki äkkinäinen oli parempi jättää veks. Sit saatto äkkinäisesti häipyä, kun koko muodostelma pysähty.
    ... jotain piti muistaa
  22. #52
    Toi ajolenkki mistä Grango puhui oli tosiaan hauska, vaikka letka hajosikin liikaa. Johtuu varmaan kärjen vauhdikkaasta ajosta. Olikohan mun edessä Markku,Petri ja gixxerrr tai jotain sinne päin, ja sai kyllä ihan hymysuussa kiihdytellä näiden vauhdissa. Ehkäpä ensi kerralla letka pysyy paremmin mukana.
    " I like my sugar with coffee and cream"
  23. #53
    Lainaa (MagnaMan @ Maalis. 12 2004,11:31) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Maalis. 12 2004,11:21) kirjoitti
    Kolmen pyörän letka voi Harri-kuskista olla höpön löpön, mutta kyykyllä liikkuvana en viitsi todellakaan pysähtyä venailemaan, josko se customi sieltä taustapeilistä joskus tulisi näkyviin. Kolmen kyykyn letkalla voi pitää sellaista sopivan ripeää matkavauhtia, joskin täytyy olla tarkkana, että kytät eivät pääse yllättämään. Pyörätyyppien luonteissa on juuri se ero: Siitä, missä Harri saavuttaa täristellen huippunopeuden, vasta alkaa kyykyn paras vauhtialue.
    Letka-ajossa on tarkoitus ajaa kimpassa ja luonnollisesti noudatetaan liikennesääntöjä. Myös customien tehot ja ajo-ominaisuudet riittävät varsin helposti normaaliin liikenteeseen.
    Niinpä, voisinpa sanoa että Magnan vauhdissa putoaa KYLLÄ osa kyykkykuskeistakin ja luulenpa että meikäläisen mopollekin pienimmät luodit jää toiseksi - PERKELE!
  24. #54
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (kap57 @ Maalis. 16 2004,22:44) kirjoitti
    Kyllä kai jokaisella letkalla on jokin yhdistävä tekijä: kerho, vapaamuotoinen porukka tms. Tämä joukko päättää miten ajetaan ( ihan keskenään sopien ) ja sitten myös päätöstä noudatetaan. Letka-ajo on sosiaalinen tapahtuma, josta ei välttämättä haeta moottoripyöräilyn äärimmäisiä nautintoja vaan nautitaan rauhallisesta etenemisestä mukavalle kahvipaikalle jutustelemaan. Kenenkään "minä-minä" -ihmisen ei tähän touhuun kannata lähteä jos yhteiset pelisäännöt eivät miellytä...

    Ajelin kerran elokuisena iltana letkamme hännillä. Aurinko oli jo laskemassa verenpunaisena taivaanrannan taakse ja kantatien hämärässä joukkomme pyörien takavalot olivat kuin liikkuva helminauha... Kyllä oli kaunista! Letka-ajon fiilikset tulevat jostain muusta kuin adrenaliinista...
    Nam
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  25.  
  26. #55
    Kerran itäpyörärallista ajelin osan matkaa yhden IC:n ja Moto Guzzin perässä. Ylämäet mentiin seitsemääkymppiä ja alamäet yhdeksääkymppiä. Ihan hauskaa oli lahteen asti josta äijät kääntysivät pois tieltä ja pääsi kiristämään vähän kaasua.

    Sen jälkeen pari kaverin kanssa ajelin ja kokemukset voi tiivistää näin

    JOS olis vastaavan tehoinen mopo niin ehkä sitten.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12