Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Serengeti Drivers. Hämärässä /sumussa aivan käsittämättömän hyvät, ja tietenkin myös auringon paistaessa!

    Design on sitten toinen juttu, mutta eikös ne pilottimallin lasit ole taas muodissa
    .
  2. #32
    Mulla löytyy Fornarinan lasit, joissa ei ole "saranoita", vaan sangat on taipuvaa metallia. Tosi kätevät, kun joustavat ja antavat anteeksi, jos kypärä vähän puristaakin. Sangat on suoraan linsseissä kiinni, on todella kevyet ja ainakin mun mielestä ihan hyvännäköisetkin. *
    2008 -> CBR 600
    2004 - 2008 ZZR 250
  3. #33
    Mulla on Ray Ban Gatsby Karma. Ohuet sangat ja mustat. ei paina eikä häikäise. Jos jäävät syystä tai toisesta kotiin, niin on kyllä pyörettävä hakemaan, vaikka vähän kauempaakin.
    ...en oo koskaan voittanu mitään, mutta NYT on semmonen kutina että...
  4. #34
    mä käytän itse hienon hienoja Niken aurinko laseja (ovat muuten ostettu sortavalan torilta 50 ruplalla) ohuet sangat ja kovat muovi tulpat päässä ei ahista eikä paina ja on hyvät eikä haittaa jos joutuu vähän vääntämään
  5. #35
    Minä ostin pari vuotta sitten Serengetin lasit, taitaa olla Drivers sarjaa. Sangat ovat ohuet rautalankamalliset, niin menee potan sisään nätisti.
    Ruskehtava väri toimii tosihyvin. Jos uudet pitäisi ostaa niin samanlaiset ostaisin.

    Kypäränä on Schubertin S1 ja siinä oleva aurinkovisiiri ei ole optisesti paras mahdollinen, mutta jos lasit eivät ole mukana niin lyhemmillä matkoilla silti riittävä häikäisysuoja.
  6. #36
    Ihan pienenä sunnuntai-illan vinkkinä, niin osoitteesta www.axler.fi löytyy Bollén aurinkolaseja niin ajoon kuin muuhunkin käyttöön. Joihinkin malleihin saa myös laitatettua optikolla omat voimakkuudet. Mallit on valittu erilaisia kypärämalleja mahdollisimman hyvin huomioiden.
    - Rajatonta Voimaa! -
  7. #37
    Lainaa (955i @ Helmi. 26 2004,22:41) kirjoitti
    "Itsellä x-lite 901:n kanssa Killer Loopin metallisankaiset( kumipäällysteiset) siniharmailla linsseillä. "
    Mulla oli viime kesänä myös Killer Loopin metallisankaiset lasit, ja mun halvan Bieffen kanssa toimi oikein hyvin. Tosin kypärän pehmusteet ovat niin pehmeät, että eivät sangat paina.
    Toisen krossi tyyppisen Kiwin kanssa painoi kyllä ohimoita oikein tuskallisesti jo lyhyen ajon jälkeen. Oikestaan painoi vain toiselta puolelta, mun pää on varmaan epäsymmetrinen

    Mutta muuten laseista ei ole kuin positiivista sanottavaa.
    Tullakseen vanhaksi ja viisaaksi on ensin oltava nuori ja hullu
  8. #38
    Lainaa (wantti @ Maalis. 01 2004,11:52) kirjoitti
    Kokeilin tuossa männäviikolla Schubertia, ja siinä vaiheessa alkoi vähän harmittamaan että ostin just Shoein. Aika kätevä systeemi, kannattaa kokeilla. Eikä tarvitse enää leikkiä lasien kanssa.
    Ihme ettei vastaavaa systeemiä ole laajemmin käytössä

    Auringonpaiste voi jopa yllättää kesken ajelun, eikä sitten tietenkään laseja ole mukana

    Puhumattakaan esim. Euroopassa pitkissä tunneleissa, milläs yhtäkkiä kaivat lasit pois pimeeseen mentäessä ja taas takaisin päähän...tietyillä alueilla noita tunneleitakin on melko paljon.

    Hanskat kädessäkin helposti hoidettava operaatio tuo suojan lasku/nosto.
  9. #39
    Lainaa (Bandu @ Helmi. 28 2004,19:24) kirjoitti
    Lainaa (Hanski R1100RT @ Helmi. 27 2004,15:21) kirjoitti
    Muutaman vuoden on käytössäni ollut Serengetin Driversit. Vaikka lasini näytää jo selkeästi 90-lukuisilta, ja niiden päälle on tullut istuttuakin pari kertaa, en silti niisä malta luopua (osin hinnankin vuoksi).
    Toinen ääni Serengetille. Käytän edelleen -90 luvun alkupuolella hankkimiani Driversseja ja ovat kyllä autoiluun ja mopoiluun erinomaiset. Hyvä kontrasti, eikä edes tunnelissa tule ihan pimeätä... Kypärän kanssakin pystyy pitämään ihan kivutta...
    Joo serengetit saavan myös minun ääneni, itselläni on kyllä Sedona linssiset Cascadet, driversit ovat varmaan myös hyvät, itse tykkään nuista Sedonista hieman enemmän, kun niilla on tuo hämärä näkö vähän parempi, estävät häikäisyä kevät hangella ihan riittävästä, mutta silti niitä voi pitää melkeen pimeässä ja silti näkee läpi, Cascade sangat ovat kohtuu kapeat, eli ei sovi kovin leveäpäisille, mutta umpikypärään menevät ilman mitään säätämistä, ja olen ajanut 1000km putkeen nuo päässä eikä painanyt yhtään...

    Niin mitä reiskoihin vertaa niin nuo Serengetin linssit pesee Raybanit mennen tullen, ainoo että jotkut eivät tykkää nuista Serengetin linssin sävyistä. Hintaa oli omilla laseilla 1000 mummon markkaa, mutta varmaan nykyään halvemmat, kun olivat sillon ku ostin aika uutuus mallit, edellisenä päivänä tullu kauppaan ;) netistä ainaki löytyy alle 100e, mutta en suosittele ostaan kokeilematta, kun ovat niin kapeamalliset, eli jos päähän sopii niin menee varmaan mihin tahansa kypärään.
  10. #40
    Mulla on jotkut Dirty Dogit aurinkolaseina. Sopii hyvin kypärän sisään eikä purista mistään. Plussana on myös että ne on ihan siistin näköiset
    Pain is just weakness leaving the body
  11. #41
    Ennen oli Bollen Najat, nyt Schuberth S1. Se on kuningas.

    br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  12. #42
    Mulla Oakleyn jacketit.. lasit on muovia ja siks tosi kevyet ja uppoaa kypärään kun valetut. Linssi on tollanen black irdium tms.. peili linssi. Kontrastit on helvetin hyvät, lasit kattaa hyvin koko näkökentän, eikä vääristele värejä. Parhaiten toimii kirkkaalla, mutta näkee noilla ihan hyvin vähän hämärämmässäkin, niin ja laseja kehtaa pitää muutenkin ku ajaessa . Suosittelen kokeilemaan Oakleytä. Maksaa melko paljon, mutta laatu vastaa hintaa.
    CBR1000RR
    ex
    Suzuki SV 1000S
    Yamaha TZR 250
  13. #43
    Jotkut serengetit ne nuo meikäläisenkin lasit on, mutta enpä oo noita mopolla ajaessa koskaan käyttänyt.
    Tuo etten laseja mopoillessa käytä taitaa tosin johtua enemmän mun kypärästä, kun en ole vielä semmosia laseja löytäny jotka AGV XR-2:een sais tungettua.
    Mutta sitävartenhan tumma visiiri on olemassa.



    ZX-10R + ZX-6RR
  14. #44
    Lainaa (sakuc @ Maalis. 20 2004,03:06) kirjoitti
    Mitkä tahansa lasit ostatkin varmista ettei linssit ole polarisoidut.

    Muuten saat aikaan psykedeelisiä värikuvioita kun visiiri on kiinni.
    Joo, tämä on ihan totta. Eräidenkin "huoltoasemalasien" (halpisten)
    käyttö loppui lyhyeen kun märkä asvaltin pinta ja kallioleikkaukset
    loistivat kaikissa sateenkaaren väreissä - muistutti tietyllätavoin
    saippuakuplan pintaa...

    Ja Lucy in the Sky with Diamonds...!
    ZZR 1200
  15. #45
    Lainaa (Ripley @ Huhti. 01 2004,17:06) kirjoitti
    Lainaa (sakuc @ Maalis. 20 2004,03:06) kirjoitti
    Mitkä tahansa lasit ostatkin varmista ettei linssit ole polarisoidut.

    Muuten saat aikaan psykedeelisiä värikuvioita kun visiiri on kiinni.
    Joo, tämä on ihan totta. Eräidenkin "huoltoasemalasien" (halpisten)
    käyttö loppui lyhyeen kun märkä asvaltin pinta ja kallioleikkaukset
    loistivat kaikissa sateenkaaren väreissä - muistutti tietyllätavoin
    saippuakuplan pintaa...

    Ja Lucy in the Sky with Diamonds...!
    Tuossakin on vain huomioitava polarisoivien ja "polarisoivien" ero. Omassa käytössä on sekä polarisoivia että ilman ja täytyy sanoa, että ensimmäisillä näkee tien pinnan muutokset, töyssyt, urat yms. paljon paremmin kuin tavallisilla. Tosin käytän siis vain kunnollisia laseja, en niitä 8 euron malleja.
    - Rajatonta Voimaa! -
  16. #46
    Lainaa (Taavi @ Maalis. 16 2004,20:58) kirjoitti
    Näin asiasta kukkapurkkiin, niin ainakin shoein raidissa on sellaset urat silmä-/aurinkolaseille pehmusteessa. Sujahtaa oikein mukavasti paikoilleen.

    Niin ja lasit oli mulla polarisoidut reiskat.
    kas kun en ole huomannu..suurin osa ajasta kun kuluu siihen että survon lasien sankoja kypärän sisään jotka jo muistuttavat kaikkea muuta kun suoria sankoja
    --WROOM--
  17. #47
    Mulla on itsasiassa menossa vertailu uusista arskoista..

    Vaihtoehtoina:
    1) Ray Ban JI94004 *
    2) Oakley 05-763 *

    Jos kelleen mitään sanoo.. no, "Matrix- tyylisiä" kummatkin, täytyy vielä kokeilla ruukku päässä (X-lite X-801). Melko varmasti kääntyy Reiskoihin, koska noissa Oakleyssä on melko paksut sangat. Tarkoituksena hommata myös iridium-visiiri kaupunkikruisailuun. *



    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  18. #48
    Onkos kenelläkään kokemusta Bikessakin usein mainostetuista "motoristille suunnatuista" aurinkolaseista? Niissä on sangat nylonia(?). Eilen kävin juuri niiden sivuilla.. en nyt milläään muista osoitetta ulkoa. RM Heino niitä ainakin edusti.
    Pyörätön
  19. #49
    Lainaa (pjs @ Huhti. 02 2004,09:49) kirjoitti
    Onkos kenelläkään kokemusta Bikessakin usein mainostetuista "motoristille suunnatuista" aurinkolaseista? Niissä on sangat nylonia(?). Eilen kävin juuri niiden sivuilla.. en nyt milläään muista osoitetta ulkoa. RM Heino niitä ainakin edusti.
    Laitanpa taas ihan vinkkinä linkin, mistä löytyy motoristeille aurinkolaseja kypärän alle: www.axler.fi
    - Rajatonta Voimaa! -
  20. #50
    Lainaa (Tommy @ Huhti. 02 2004,09:57) kirjoitti
    Lainaa (pjs @ Huhti. 02 2004,09:49) kirjoitti
    Onkos kenelläkään kokemusta Bikessakin usein mainostetuista "motoristille suunnatuista" aurinkolaseista? Niissä on sangat nylonia(?). Eilen kävin juuri niiden sivuilla.. en nyt milläään muista osoitetta ulkoa. RM Heino niitä ainakin edusti.
    Laitanpa taas ihan vinkkinä linkin, mistä löytyy motoristeille aurinkolaseja kypärän alle: www.axler.fi
    kiitos linkistä pitää vilkaista. Nyt tuli mieleen se tarkoittamani mainos. http://www.velodrom.com/indexFIN.html

    edit: aika paljon kalliimpia nuo axlerin sivulla olevat kuin velodromilla. Laatueroakin on varmaan, mutta noin paljon?



    Pyörätön
  21.  
  22. #51
    Lainaa (pjs @ Huhti. 02 2004,10:00) kirjoitti
    Lainaa (Tommy @ Huhti. 02 2004,09:57) kirjoitti
    Lainaa (pjs @ Huhti. 02 2004,09:49) kirjoitti
    Onkos kenelläkään kokemusta Bikessakin usein mainostetuista "motoristille suunnatuista" aurinkolaseista? Niissä on sangat nylonia(?). Eilen kävin juuri niiden sivuilla.. en nyt milläään muista osoitetta ulkoa. RM Heino niitä ainakin edusti.
    Laitanpa taas ihan vinkkinä linkin, mistä löytyy motoristeille aurinkolaseja kypärän alle: www.axler.fi
    kiitos linkistä pitää vilkaista. Nyt tuli mieleen se tarkoittamani mainos. http://www.velodrom.com/indexFIN.html

    edit: aika paljon kalliimpia nuo axlerin sivulla olevat kuin velodromilla. Laatueroakin on varmaan, mutta noin paljon?
    Laatueroa on juuri niin paljoin kuin on hintaeroakin.
    Eron huomaa ensimmäisenä linssin optiikassa. Kalliimmissa aurinkolaseissa on hiottu polykarbonaattilinssi, halvemmissa prässätty. Tarkoittaa käyttäjän kannalta eroa linssien kuvaamisessa. *Prässätty muovilevy kuvaa epätarkasti jolloin on mahdotonta nähdä terävästi ja hiottu linssi ei vääristä etäisyyksiä, minkä olen joskus kuullut olevan merkittävä tekijä
    mm. liikenteessä ja urheilussa. Lisäksi kalliimmat linssit kestävät kaikin puolin paremmin. Linssit eivät naarmuunnu ensimmäisessä pesussa ja kestävät usein montakin kautta. Eroa on sitten kuin uudella ja tosi vanhalla tuulilasilla.
    Toinen merkittävä seikka on kehyksen materiaali. Nyloniakin on monenlaista ja laatu tietysti näkyy hinnassa. Samaten kehyksen ja linssien kestävyys ovat erilaiset. Halpoja toki voi ostaa monet siihen rahaan kuin kalliimpia yhdet, mutta mahtaako tuo olla kovin järkevää. Halvoissa linseissä kuva on todellakin huono, kuin katsoisi muovipussin läpi. Niin ja sitten vielä että varaosiakin arvokkaampiin saa ja ovat sen hintaisia että kannattaa uusia!

    Eli tiivistettynä: onko Yamaha XVS125 Drag Starilla ja Suzuki Hayabusalla mitään eroa? Mielestäni vaikka samaan yläkategoriaan kuuluvatkin, niin yhtäläisyydet ovat aika vähissä.



    - Rajatonta Voimaa! -
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12