Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Mitä olette ihmiset mieltä Cycle Worldin myöntämästä 2-vuoden lisäajasta valmistajan takuulle?

    Onko toi uusi juttu, eli onko kertynyt kokemuksia takuun käytännöistä? CW:tä on parjattu viimeaikoina aika pahasti ja korjauksilla on ainkin 200€ omavastuu.

    500€ tuo takuu tuntuu tuovan lisähintaa Kawan Z750:lle:
    Bike Worldissä 9500 ja CW:ssä 10 000.

    4-vuottaa 'huoletonta' ajoa kiinnostaa, mutta 500+200=700€ tuntuu aika kovalta lisähinnalta.
  2. #2
    Minusta ihan kohtuu sijoitus?

    Meinaan et jos aikoo pitää pyörää pitempään kuin kaksi vuotta ja ei muuttele sen tekniikkaa niin mikä ettei..

    Mut se on sitte taas tuurista kiinni saako jonkun maanantai päivän version vai NOT. Näinhän se menee et jos et ota lisä takuuta niin kahden vuoden jälkeen alkaa ne ongelmat ja jos otat niin mopo pelaa kuin unelma.

    Lisätäkseni siihen myynti hintaa Zetasta niin sen ovh on jo pelkästään 10 480 Egua. Ja kauppa kuuluu käyvän kovana niin en pidä kyllä moista kovin kalliina. Voineen suositella moista sellaisille joilla ei ole käden taitoa laitella paljoa itse. Kuten minä * Tosin ei ole kyllä aikomus pitää pyörää kuin max 2v.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  3. #3
    Mitenköhän jos mopon vaikka mällää ojaan ennen takuun loppumista ja saa vakuutusyhtiöltä vaihtopyörän?

    Meneeköhän silloin lisätakuuseen sijoitetut roposet hukkaan?
  4. #4
  5. #5
    Jäsen
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2002
    Lieto
    Eikös tuo 2 vuoden lisätakuu tarkoita, myös että pitää teettää huollot liikkeessä 4 vuoden ajan??

    Taitaa periaatteessa tulla hieman enemmän hintaa kuin 500 egee. Eikös tuossa Z750 ole huoltoväli 6000km?
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  6. #6
    Minua on mietittänyt näiden "harmaatuojien" takuut, sitten kun kiska on syystä tai toisesta mennyt kumoon, vaihtanut nimeä tms. niin takuusta ei takuulla pidä kukaan huolta. Itseään virallisena maahantuojana pitävä taho käyttää sitten ko. tapauksia hyvinä huonoina esimerkkeinä...

    Jotta ostaisin uuden pyörän kotimaassa muulta kun "viralliselta" maahantuojalta pitäisi kilpailijoiden hintojen kyllä olla merkittävästi edullisempia. Omatoimisesti varsinkin uuden pyörän maahantuonti on selkeästi edullisin ratkaisu.
    BMW R 1200 GSA
    Honda GL 1000 Caferacer

    EX
    BMW R1200RT
    Yamaha GTS
    Rocket lll
    Honda VFR1200
    Honda GL1800
    Honda ST1000 Pan European
    Honda Transalp
    Honda CB750
    Honda GL1000
    Yamaha V-max
    Suzuki GT125
    Nopeita Tunturi SuperSportteja 70-luvulla
  7. #7
    Lainaa (Maxkari @ Helmi. 24 2004,07:30) kirjoitti
    Minua on mietittänyt näiden "harmaatuojien" takuut, sitten kun kiska on syystä tai toisesta mennyt kumoon, vaihtanut nimeä tms. niin takuusta ei takuulla pidä kukaan huolta. Itseään virallisena maahantuojana pitävä taho käyttää sitten ko. tapauksia hyvinä huonoina esimerkkeinä...

    Jotta ostaisin uuden pyörän kotimaassa muulta kun "viralliselta" maahantuojalta pitäisi kilpailijoiden hintojen kyllä olla merkittävästi edullisempia. Omatoimisesti varsinkin uuden pyörän maahantuonti on selkeästi edullisin ratkaisu.
    Naulan kantaa sanottu! *Muutaman Euron säästön takia ei kannattaisi ihan kaikkien tuojien kanssa asioida ja takuutkin 4 vuoden päästä voi olla kyseenalaista? Toisaalta antaahan Bauhauskin halvoille sähkökaluille 5 vuoden takuun....
    En tiedä sitten, voi hommat pelata ihan hyvinkin, kokeilemalla sen tietää...
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  8. #8
    Korjatkaa, jos olen väärässä mutta ainakin ennen vanhaan tämmöiset lisämaksulliset jatkotakuut olivat laittomia tai ainakin kuluttajansuojaviranomaisen kieltämiä. Epäilen, että tulevat puuttumaan asiaan paitsi jos tilanne on nyttemmin muuttunut.
  9. #9
    Moro!

    En nyt sitten oikein tiedä mitä tuo 2 vuoden lisätakuu maksaa, onko se 500€ vai mitä, mutta CW teki "virallisen" maahantuojan tarjousta 400€ halvemman tarjouksen minulle.

    Ja mitä tuohon lisätakuuseen tulee, pyörää ei tarvitse CWssä huoltaa että se lisätakuu toteutuisi, näin minulle kerrottiin kun sitä kysyin. Mulle se 4v takuu nyt on ihan yks ja sama onko sitä vai ei, kunhan pyörä toimitetaan aikataulussa ja sen takuu toimii ainakin sen tehtaan myöntämän 2 vuoden ajan.

    Täytynee kyllä myöntää, että nämä "harmaatuojat" ovat hieman hitaampia mopoja toimittamaa kuin viralliset kanavat, mutta onneks tuota lunta on vielä kohtuu paljon ja pakkastakin välillä.
  10. #10
    Anteeksi nyt,mutta annan oman mielipiteeni julki.....
    Henkilökohtaisesti en asioisi missään tapauksessa kyseisen firman asiakkaana.....Senverran on kokemusta itselläkin ja siihen lisättynä kaikki muu täälläkin ilmitullut asia,että paljon pitää tapahtua että minut liikkeen ovesta sisälle saisi.Paljon on parannettavaa CW:llä,että uskottavuus palaisi edes jonkinlaiselle tasolle.....
    Edelleen totean että tämä on vain minun mielipiteeni ja sen pidän.En kirjoita kenenkään 'toimeksiannosta'.Piste.



  11. #11
    Kun kaikki nyt noita harmaatuojien takuita ihmettelee, niin otetaampas asia toiselta kantilta:

    Jos esim. GSX-R1000 K4 pyörän hinnassa säästää noin 1500euroa suomiliikkeiden tarjontaan, niin onko se takuu nyt niin pakollinen?

    vielä jos laskee tuohon mukaan rahat, jotka säästää jos vaikka huoltaa pyörän itse, eli huollot maksavat vain osien verran, ei joka huoltoon 100e lisää 2 työtunnista.Useimmille kuitenkin tulee 2-3 huoltoa vuodessa, eli niissäkin säästää jo pari saturaista...

    Itse olen ainakin tämmösen 125kuutioisen kanssa huomannut sen, että kun itse huoltaa niin on paljon turvallisempi ajaa, kun tietää missä kunnossa se mopo oikeasti on, kun sen on itse huoltanut ja mahdollisesti purkanut.Toi on kumminkin hieman helpompi huoltaa, tiedän sen, mutta periaate on sama.Venttiilien säädön kohdalla tossa vaihdetaan mäntä...

    Käyttää vaikka kerran kesässä huollossa, just esim. venttiiliensäädössä, jos ei sitä itse halua/osaa tehdä.Kuulee sitten "ammattilaisen" *sanat pyörästään.

    Mutta onhan noissa useimmissa harmaatuontipyörissä takuu riippuen merkistä, mutta en ymmärrä mihin se tehtaan takuu voisi kadota jos pyörä on ihan sama...
  12. #12
    Lainaa (häpi @ Helmi. 26 2004,14:35) kirjoitti
    Jos esim. GSX-R1000 K4 pyörän hinnassa säästää noin 1500euroa suomiliikkeiden tarjontaan, niin onko se takuu nyt niin pakollinen?
    Ei oo kyl ero noin paljon, ainakin eilen mulle tarjottiin alta 18 donan ilman mitään kummempia tinkailuja, kysyin vaan ohimennen päivän käteishintaa...

    Jos huollattaa liikkeessä niin ainakin takuut pelaa varmasti.
    Takuu ei mihinkään häviä, ainoastaan se ongelma tulee, että pyörän myyjä (maahantuoja) hoitaa takuuasiat siellä mistä pyörän on ostanut. Suomen virallinen maahantuoja ei niistä vastaa, ainakin näin kerrottiin Suzukin jälleenmyyjältä.

    Luulis myös jälleenmyyntiarvokin olevan sen verran parempi et alkupanostus kannattaa...
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  13. #13
    Lainaa (Popeye @ Helmi. 24 2004,13:15) kirjoitti
    Korjatkaa, jos olen väärässä mutta ainakin ennen vanhaan tämmöiset lisämaksulliset jatkotakuut olivat laittomia tai ainakin kuluttajansuojaviranomaisen kieltämiä. Epäilen, että tulevat puuttumaan asiaan paitsi jos tilanne on nyttemmin muuttunut.
    Jos ihan tarkkoja ollaan, niin jos käytetään nimikettä "takuu", pitää korjausten olla maksuttomia, eikä saa periä mitään "takuurahaa". Joten taitaa olla kyseessä esim. käyttöturva, tai vastaava nimike...



    I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
    -Jesco White
  14. #14
    Cycle World Oy:n uusiin japsipyöriin myöntämä neljän vuoden takuu on aiheuttanut epätietoisuutta nimimerkki Joy-Ridelle niin takuun sisällöstä, kuin sen kustannuksista.

    Ensinnäkin on todettava, ettei takuu maksa mitään. Joy-Ride on esimerkissään verrannut Kawasaki Z750 -pyörän Cycle World Oy:n suositushintaa 10 000 euroa Bike World Oy:lta saamaansa käteiskaupan tarjoushintaan 9 500 euroa. Toteamme, että suorassa kaupassa annamme ko. pyörästä alennusta yli 500 euroa, joten meiltä ostettu pyörä on halvempi (neljän vuoden takuulla) kuin viralliselta maahantuojalta, jonka suositushinta pyörälle on 10 480 euroa.

    Itse takuun sisällöstä toteamme seuraavaa: kaksi ensimmäistä vuotta ovat valmistajan myöntämä ja EU-lainsäädännön vahvistama täystakuu. Kaksi lisävuotta ovat yhtiömme myöntämä käyttöturva, joka on muuten täysin takuun mukainen, mutta siinä on 200 euron omavastuu. Käyttöturva ei edellytä sitä, että pyörä huolletaan meillä, mutta pysyäkseen voimassa se edellyttää ettei huoltoja laiminlyödä. Jatkoajalla ei myöskään ole kilometrirajaa.

    Lisäksi haluamme tuoda esiin sen tosiasian, että kaikkien uusien moottoripyörien hinnat ovat laskeneet huomattavasti enemmän, kuin mitä moottoripyöräveron alennus edellyttäisi. Käsityksemme mukaan kiitos tästä kuuluu rinnakkaistuojille, jotka ovat tuoneet ennen niin suljetulle alalle todellista kilpailua.

    Hyvää tulevaa MP-kesää toivottaa,

    CYCLE WORLD OY
    Okku Granlund
    Toimitusjohtaja
  15. #15
    Edellä saatiin siis varmuus "extratakuu" käytäntöön

    Minä kyllä maksaisin mielelläni lisätakuusta, koska olisihan se paljon huolettomampaa ajoa

    Ostin myös kodinkoneeni/autostereoni takuuajan jälkeisellä "käyttöturvalla", koska minulle on turhan usein sattunut niitä "maanatai" kappaleita
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  16. #16
    Mitä takuu-asiaan tulee,edellä näimme selvityksen liikkeen toimistusjohtajalta.Hyvä niin,koska kaikki epätietoisuus lisää epäröintiä ja huhuilua.Joka taas lisää....jne jne....
    Tässä näemme käytännössä 'voiman' mitä tällainen motoristijoukko saa,kun ottaa asian ns. pöydälle.
    Se,vahingoittaako yksilön mielipide liikkeen toimintaa....en usko noin pitkälle meneviin johtopäätöksiin.Kuitenkin asiakkaana olevia,hyvääkin palvelua saavia on myös edellämainitulla liikkeellä.Ei varmasti kaikki ole sitä huonoa palvelua saanut,mutta niinkuin totesin....huonon palvelun 'korvaamiseksi',on tehtävä todella monta hyvää ja pysyttävä myös sillä tasolla.

    Kaikkea hyvää myös CW:lle ja Kevään jatkoa.



  17. #17
    Lainaa (Anthony @ Helmi. 26 2004,14:53) kirjoitti
    Lainaa (häpi @ Helmi. 26 2004,14:35) kirjoitti
    Jos esim. GSX-R1000 K4 pyörän hinnassa säästää noin 1500euroa suomiliikkeiden tarjontaan, niin onko se takuu nyt niin pakollinen?
    Ei oo kyl ero noin paljon, ainakin eilen mulle tarjottiin alta 18 donan ilman mitään kummempia tinkailuja, kysyin vaan ohimennen päivän käteishintaa...

    Jos huollattaa liikkeessä niin ainakin takuut pelaa varmasti.
    Takuu ei mihinkään häviä, ainoastaan se ongelma tulee, että pyörän myyjä (maahantuoja) hoitaa takuuasiat siellä mistä pyörän on ostanut. Suomen virallinen maahantuoja ei niistä vastaa, ainakin näin kerrottiin Suzukin jälleenmyyjältä.

    Luulis myös jälleenmyyntiarvokin olevan sen verran parempi et alkupanostus kannattaa...
    Kyllä se nyt hemmetin usein on jopa enemmän kuin tuo 1500e se ero. Vertaa vaikka tämän putkan hintoja "virallisiin" hintoihin: http://www.kumitassu.fi

    Joidenkin Ducatien ja muutaman muun kohdalla hintaero svh:hon on 6000e!!!

    Harmaatuodun 2004 kilo-Gixxerin saa halvimmillaan n. 16700e.. Siinä on yli 1500e tuohon 18000e, vaikka olis vähän alle.

    Itse kun ostin viime syksynä harmaatuodun kilo-Gixxerin säästin _vähintään_ 2000e verrattuna virallisen maahantuojan kautta tuotuun. Samaan aikaan kun mä ostin, yks tyyppi oli maksanut jopa 3500e enemmän samanlaisesta kuin mulla, kun jutskailtiin all-rightissä..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  18. #18
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 27 2004,15:28) kirjoitti
    Harmaatuodun 2004 kilo-Gixxerin saa halvimmillaan n. 16700e.. Siinä on yli 1500e tuohon 18000e, vaikka olis vähän alle.
    18000e - 16700€ = 1300€ *
    Enkä tarvii enää K4:sta kun semmonen on jo tallissa eikä maksanut kuin 11000€,
    eikä oo harmaatuotu....



    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  19. #19
    Lainaa (Anthony @ Helmi. 27 2004,19:40) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 27 2004,15:28) kirjoitti
    Harmaatuodun 2004 kilo-Gixxerin saa halvimmillaan n. 16700e.. Siinä on yli 1500e tuohon 18000e, vaikka olis vähän alle.
    18000e - 16700€ = 1300€ *
    Enkä tarvii enää K4:sta kun semmonen on jo tallissa eikä maksanut kuin 11000€,
    eikä oo harmaatuotu....
    Tuo uuden 2004 Kilo-Gixxun osto ei onnistu 11.000 euroon Suomesta muutoin kuin ilman veroja eli muuttotavarana liittyen esim. ulkomaankomennukseen.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  20. #20
    niin, tuo 1300euroahan on vaan ihan pikkuraha, vanhaa rahaa vaan vajaa 8000mk.Yhtä paljon säästää uudessa 600cc gixxerissä, sen saa 12490eurolla kun kaupassa ovh on 14490e, josta tuskin enempää kuin 5 saturaista saa pois...
  21. #21
    Vielä tähän takuuasiaan josta kaikki alkoi, huomasiko joku muu että uusimman Bike lehden CBR 1000RR jutun yhteydessä mainittiin että siinä on 5 takuu

    Pitääköhän paikkaansa vai oliko (taas) kirjoitusvirhe Bike:ssä?

    -C9B5R4-
    Mietelause:
    Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
  22. #22
    Lainaa (Anthony @ Helmi. 27 2004,19:40) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 27 2004,15:28) kirjoitti
    Harmaatuodun 2004 kilo-Gixxerin saa halvimmillaan n. 16700e.. Siinä on yli 1500e tuohon 18000e, vaikka olis vähän alle.
    18000e - 16700€ = 1300€ *
    Enkä tarvii enää K4:sta kun semmonen on jo tallissa eikä maksanut kuin 11000€,
    eikä oo harmaatuotu....
    Heh, näköjään pitää vaihtaa termostaatti kevätversioon.. Toivottavasti mua ei vedätetä yhtä helposti palkkakuiteissa
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  23. #23
    Kiitokset CW:n Okulle lisäinfosta. Täytyy sanoa että kuulostaa houkuttelevalta 'paketilta'.
  24. #24
    Lainaa (Bomber @ Helmi. 27 2004,22:23) kirjoitti
    Tuo uuden 2004 Kilo-Gixxun osto ei onnistu 11.000 euroon Suomesta muutoin kuin ilman veroja eli muuttotavarana liittyen esim. ulkomaankomennukseen.
    Oot oikeassa verottomana tietenkin eikä onnistu 11000e mut 11050€ onnistuu.
    Eikä tarvi mennä mihinkään ulkomaille tai en ainakaan oo menossa...
    Ajella ei tietysti pysty (maantiellä) ennen kuin on verot (n. 4500€) maksettu,
    mut mukavaa semmosta on tallissa pidellä ja ottaa kylmiä tyyppejä...
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  25.  
  26. #25
    Eiks tosta 4 vuoden takuusta voi päätellä että se sun 2 vuoden takuullakin oleva mopo on yhtä luotettava...ja eiköhän ne viat mitkä korjataan takuuseen ilmene jo ekan 2 vuoden aikana...tai jotain...mää ainakin luatan...