Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Olemme ensi kesänä matkalla Espanjaan ja Lichtenstein (on muuten vaikea kirjoittaa) olisi melkein matkan varrella.

    Onko kyseisessä kääpiövaltiossa nähtävää?

    Vai kannattaako ajaa suorinta reittiä?
    Pitkä ilmalento on hieno tunne, kun se on hallittua!
  2. #2
    Valitettavasti en Lichtensteinissa ole päässyt käymään, mutta tuohon kysymykseesi vastaan silti

    Mulla ainakin on periaate, että mielenkiintoisten paikkojen lisäksi on kiva kartuttaa listaa maista joissa on päässyt käymään. Eli itse en ainakaan ohi ajaisi, vaan ainakin lounaan verran istahtaisin johonkin paikalliseen katukuppilaan.
  3. #3
    Se on mullakin kyllä mielessä, että sais listaan lisättyä yhden maan lisää. Mutta listalta uupuu mm. Monaco ja Andorra jotka olisi tällä reissulla kerättävä. Enkä tiedä ehtiikö nämä kaikki kolme uutta maata keräämään?
    Pitkä ilmalento on hieno tunne, kun se on hallittua!
  4. #4
    Turha rakentaa liikaa kiirettä lomareissulle, tee matka niin, että jotain uutta osuu kohdalle ja pidä hauskaa pysähdyspaikoissa. Siinähän ne eväät hyvään lomaan on. Ja tuo sama kyllä pätee ihan jokaiselle, ei ne jatkuvat pikataipaleet ja pitkät siirtymät niin herkkua ole ja varsinkaan niissä ei mitään uutta näe eikä koe.
  5. #5
    Pari kertaa käynyt, en ainakaan muista mitään erikoista.
    Postimerkithä noissa kääpiövaltioissa ovat keräilykamaa, joten jos on filatelisti kavereita niin kirjettä peliin vaan.
    Ja muistakaa hiljentää, voipi meinaan ajaa huomaamatta läpi.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
  6. #6
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    En tiedä mistä Epsanjaan olet(te) menossa, mutta ilmeisesti Alppien itäpuolelta? Olen itse lähdössä Gib Ranttalille ja siellä Epsanjan ja Franskan välissä on Andorra - ÓLE . Se olisi tarkoitus katsastaa.
    Ajateltiin mennä alas kartan osoittamaa reittiä
    http://www.pcuf.fi/~mattir/fillari/meno.jpg
    Takaisin sitten Andorran läpi ja pitkin rantoja Sveitsin kautta, mutta sitä ei ole vielä plänätty.
    Me suunnitellaan lähtöä 13.8 Helsinskistä tai Turuust, mistä nyt sitten vaan pääsee. Tuskin Balttian lävitse kuitenkaan - sen verran kiertääpi - tuskin siinä muuten mitään vikaa olisi.




    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  7. #7
    Lainaa (Pezku @ Helmi. 17 2004,19:16) kirjoitti
    Se on mullakin kyllä mielessä, että sais listaan lisättyä yhden maan lisää. Mutta listalta uupuu mm. Monaco ja Andorra jotka olisi tällä reissulla kerättävä. Enkä tiedä ehtiikö nämä kaikki kolme uutta maata keräämään?
    On toi Lichtenstein aivan käymisen arvoinen paikka joskus siel parituntia ollu en sen enempää....kun meinaat andorra kans käydä eikä siellä mene päivää enempää aika pieni paikka sekin tosin katseltavaa varmaan riittää enempikin kuin yhdeksi päiväksi,itse siellä joskus päivän viettänyt ja aika meni siivellä...tosin varmaan eniten katseltavaa Monacossa mutta tosin se on kallein noista paikoista
  8. #8
    Lainaa (Pezku @ Helmi. 17 2004,18:56) kirjoitti
    Lichtenstein (on muuten vaikea kirjoittaa)
    Se on suomeksi Liechtenstain, näin meillä on opetettu



  9. #9
    Viime kesänä ajoin liehtenstenin läpi ja milelestäni paikka oli uninen pikkupaikka.
    Läheltä ajaessa siellä kannataa kyllä käydä, mutta sen takia ei kyllä kannata pitempää mutkaa tehdä. Jos sinne suunnalle "eksyy" niin saksan puolella lindaussa kannataa pysähtyä.
  10. #10
    Viime kesänä tulin kaverin kanssa Sveitsistä Lichtensteinin kautta Itävaltaan. Lähdettiin aamulla Italiasta ja Vaduziin joskus kello 16:00. Maa ei säväyttänyt mutta käsittämätön hintataso jäi mieleen. Menttin mäkkiin syömään siinä toivossa että on halpaa. 2x Bigmac ateria maksoi 16 euroa eikä saanut 20 eurosta takas kuin jotain paikallista monopolirahaa. No näillä jämärahoilla suunnattiin paikalliseen alepa/Lidl/spar/whatever kauppaan ja ostettiin 3 litraa kaljaa että ei tarvitsisi heittää rahat mäkeen.
    Ajettiin sitten yöksi Itävaltaan ja juotiin kaljat siellä.

    Siistihän se mesta on mutta Itävaltaan verrattuna niin ei juurikaan mitään nähtävää.

    ps. on sitä nykyään niin laiska että ei jaksa vaihtaa valuuttaa kun tulee toiseen maahan. ehkä pitäisi korjata asennetta vähän.



    Uusien ohjesääntöjen mukaan poliisin on määrä pysäyttää epäilyttävän henkilön pakeneminen päähän tähdättävillä laukauksilla.
  11. #11
    Vaduzin linna, kansallismuseo, taidekokoelmat, postimerkkimuseo ja maisemat ovat katsomisen arvoiset
  12. #12
    Lainaa (Pezku @ Helmi. 17 2004,18:56) kirjoitti
    Olemme ensi kesänä matkalla Espanjaan ja Lichtenstein (on muuten vaikea kirjoittaa) olisi melkein matkan varrella.

    Onko kyseisessä kääpiövaltiossa nähtävää?

    Vai kannattaako ajaa suorinta reittiä?
    Terve! Toissa kesänä takaisin tullessamme koukkasimme Liechtenteinissa pikaisesti. Oli vähän sateinen päivä joten teimme sen verran lenkkiä, että voi sanoa maassa käyneensä.
    Kaunista seutua kuten siinä ympäristössäkin. Mielestäni kyllä kannatta tutustua maahan jos kerran sielläpäin on.
    kotka
  13. #13
    Lainaa (MattiR @ Helmi. 17 2004,20:58) kirjoitti
    En tiedä mistä Epsanjaan olet(te) menossa, mutta ilmeisesti Alppien itäpuolelta? Olen itse lähdössä Gib Ranttalille ja siellä Epsanjan ja Franskan välissä on Andorra - ÓLE . Se olisi tarkoitus katsastaa.
    Terve * Hieno reitti. Haluaisin mainostaa pikkuisen sitä Andorraa. Kävimme siellä viime kesänä. Jo matka pääkaupunkiin Valle de Andorraan oli huima. Perpignanista Ranskasta kun poikkesimme Andorraan vievälle tielle, emme tienneet, mitä oli odotettavissa. Tie oli alussa leveää ja suoraa, mutta kapeni melko pian ja sitten rupesi tulemaan Pyreneiden alpit. Kyllä customi ja customisti sai vääntää niissä maisemissa oikein kunnolla, hiki tuli nahkavehkeissä pintaan!!
    En sano tätä negatiivisessa mielessä, päin vastoin. Maisemat olivat huimat, tiet mutkista huolimatta hyvät. Motoristeja oli tosi paljon. Suosittelen kuitenkin oman kokemukseni perusteella, että kannattaa yöpyä ja palautua ettei tulisi väsyneenä ajamisen ongelmia ja että niistä huikeista maisemsta voisi nauttia myös seuraavana päivänä.
    p.s. Kun olette etelä Espanjassa, kannattaa käydä *myös Granadassa. Se on hieno kaupunki, etenkin siellä sijaitseva Alhambra, maurilainen palatsi.
    Hyvää matkaa! *
    kotka
  14.  
  15. #14
    Lainaa (MattiR @ Helmi. 17 2004,20:58) kirjoitti
    Olen itse lähdössä Gib Ranttalille ja siellä Epsanjan ja Franskan välissä on Andorra - ÓLE . Se olisi tarkoitus katsastaa.
    Ajateltiin mennä alas kartan osoittamaa reittiä
    http://www.pcuf.fi/~mattir/fillari/meno.jpg
    Takaisin sitten Andorran läpi ja pitkin rantoja Sveitsin kautta, mutta sitä ei ole vielä plänätty.

    Itse aiheen sivuttaen tuosta epsanjasta ja Andorrasta...
    Olin syksyllä ajelemassa tuollapäin ja pari paikkaa jäi mieleen...
    Reitti oli sama menomatkalla Burgosiin saakka josta mentiin Portoon ja sieltä Portugalia alas saakka ja sieltä aurinkorannikkoa mukaillen ylöspäin.
    Fuengirolasta Almeriaan päin alkoi tulla kivoja pätkiä ja jossain siellä Cartagenan kohdalla oli kans tosi kivoja... *Alicantesta hieman pohjoiseen oli Calpe niminen kylä jossa voisin käydä nurkissa ajelemassa vaikka uudestaankin.. Valencian jälkeen käännyin länteenpäin ja menin vanhaan kylään nimeltä Morella (kiva) josta sitten jatkoin pohjoiseen ja Andorran kautta Sveitsiin ja Saksaan... oli hieno reissu vaikka Saksassa meinasikin jäätyä.. Hyviä vinkkejä tuli sivustosta http://www.btinternet.com/~ultrablade/index.html *