Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    No luulisin ainakin että se takin oma suojus kannattaa poistaa, siitä tuskin on mitään hyötyä jos on erillinen suoja.

    Itse tilasin dainesen paraschiena wave selkäsuojan viikko takaperin, kokeilujen perusteella mun ruotoon parhaiten sopiva, ja ilmastointikin näytti pelaavan hyvin.Katsotaan ajokaudella miten tuo pelaa...

    Dainese Paraschiena Wave
  2. #2
    Lainaa (Bikerboy @ Helmi. 15 2004,21:38) kirjoitti
    Kertokaas ja auttakaa tietämätöntä noiden erillisten selkäsuojien suhteen ! *
    Mitenkäs hyvin suojaavat ? Haittaavatko liikkumista ? Mitenkäs toimii näiden goretex-asujen kanssa, kun niissä (Rukka/Yoko) tuppaa olemaan jo valmiina nuo selkäsuojat....
    Itse tilasin shopista selkäsuojan mutta se ei ole tullut vielä...olen kuitenkin kokeillut moista. Nuohan on yleensä nivelöity molempiin suuntiin joten liikkumisen ei pitäisi olla vaikeaa. Tilaamassani mallissa on henkselit ja lantiovyö joten pysyy paikallaan ja tukee selkää mukavasti. Omasta Yokon takistani saa ainakin selkäsuojan pois, en ajatellut kahta käyttää päällekkäin.
    Control is nothing without power...
  3. #3
    Kyselin Stormilta mikä selkäsuoja mun kannattaisi ostaa nahkapukuun ja suosittelivat lämpimästi samanlaista, kuin minulla oli aikaisemminkin.

    Aikaisemman kanssa mentiin sitten muuten paria markkaa kaiteeseen ja se oli ainoa asia joka erotti meikäpojan kuolemasta, vaikka nikama ja kylkiluut menikin.

    Dainesen suojat on yleisesti ottaen tosi laadukkaita, eikä haittaa muuten pahemmin liikkuvuutta! Ihan kuin olisi tosi pieni reppu selässä joka vaan on tosi piukassa kiinne. Pysyy paremmin paikallaan kuin nuo puvuissa kiinne olevat. Puku kun yleensä venyy tai taittuuu onnettomuustilanteessa.

    Kannattaa panostaa sellaiseen joka suojaisi mahdollisimman paljon munuaisiakin.....Dainesellakin on niitä suojia joissa tuo pidike on aika ohut tuosta masun ympäriltä, siinä pari kymppiä kalliimmassa mallissa on tosiaan sitten parempi se sidekin. ELI PANOSTA LAATUUN! tässä on yksi asia joka saattaa pelastaa henkesi. ....niin ja varmista että siinä on se alumiini kenno rakenne! Eikä mikään perkeleen peltilevy!

    Dainesen suojia itse suosittelen, kun niistä positiivista ja takuulla harvinaislaatuista käytännön testinukke kokemusta on.
    Ex hippi!
  4. #4
    Lainaa (Legolas @ Helmi. 15 2004,21:53) kirjoitti
    Kannattaa panostaa sellaiseen joka suojaisi mahdollisimman paljon munuaisiakin.....Dainesellakin on niitä suojia joissa tuo pidike on aika ohut tuosta masun ympäriltä, siinä pari kymppiä kalliimmassa mallissa on tosiaan sitten parempi se sidekin. ELI PANOSTA LAATUUN! tässä on yksi asia joka saattaa pelastaa henkesi. ....niin ja varmista että siinä on se alumiini kenno rakenne! Eikä mikään perkeleen peltilevy!

    Dainesen suojia itse suosittelen, kun niistä positiivista ja takuulla harvinaislaatuista käytännön testinukke kokemusta on.
    Mulla pari onnettomuutta takana jossa just selkä ollut se iskun vastaanottava osapuoli.
    Toisessa suojana oli Rukan siimaverkko takin sisällä ja jälkimmäisellä kerralla Dainesen panssari. Kumpikin toimi hyvin. Tosin toi takin sisällä oleva suoja ei pysy niin hyvin paikallaan. Dainesen kiinnitys taas on ok joten väittäisin sitä paremmaksi. Helteillä kummatkin haittaa mutta se kuuluu asiaan.
    Tulin, näin, koitin
  5. #5
    Jep! Osta ihmeessä erillinen.. .. Itse en aja enää metriäkään ilman...
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  6. #6
    Shopista tilasin eilen, nyt vaan odotellaan...

    ...kesää!!
    Mahdollisuus, että joku katselee sinua, on suoraan verrannollinen toimintasi typeryyteen.

    *Aprilia RSV Mille ´01*
  7. #7
    Onkos kellään IXS:n Pro Back V käytössä? Olisi kiva kuulla siitäkin kommentteja. Hinnaltaan IXS taitaa olla jonkun verran kalliimpi kuin Dainese.
  8. #8
    Oon tossa katellu kanssa selkäsuojaa, ja olen ilmeisesti kallistumas daineseen, kun on saman merkkinen nahkapukukin.
    onko kellään kokemuksia GILET WAVE 1/2/3 suojasta. Näyttäis olevan paita mallinen, jonkinlaista suojaa myös rintapuolella, hinta vaan aika kova, 219 ? saapi nähdä
    - Who dares wins ! - SAS

    Ei riemulla rajaa kun V:llä ajaa !
  9. #9
    Lainaa (Rige @ Maalis. 15 2004,00:14) kirjoitti
    Oon tossa katellu kanssa selkäsuojaa, ja olen ilmeisesti kallistumas daineseen, kun on saman merkkinen nahkapukukin.
    onko kellään kokemuksia GILET WAVE 1/2/3 suojasta. Näyttäis olevan paita mallinen, jonkinlaista suojaa myös rintapuolella, hinta vaan aika kova, 219 ? saapi nähdä
    Itse ostin viime vuonna tuollaisen paitamallisen Space Giletin (Gilet Space 2). Tosin en ehtinyt käyttää kuin pari kertaa... onneton menin sen verran laihtumaan että paita tuli väljäksi...

    Mutta hyvältä tuntui kun oli sopiva. Aion ostaa samanlaisen uuden mutta pienemmän. Olisi siis uudenveroinen L kokoinen myytävänä puoleen hintaan... siinä on edessäkin "six-pack-kuviot" valmiina joten säästää turhat salimaksut!



    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  10. #10
    .....pysyykö tuo paitamalli niin hyvin paikallaan kuin tuo selkä-reppu systeemi??
    Ex hippi!
  11. #11
    Mielummin sellanen protection jacket jossa se selkäsuoja tulee samalla tavalla kiinni vyötäröltä kuin irtomallikin
  12. #12
    Viime kesänä ajelin Webshopista löytyvän Progripin kanssa, mutta siinä se vyöjupina ei oikein enää pysy kiinni, ehkä puhdistamalla sen saisi vielä toimimaan ja toisekseen oli hieman hankala pukea nahkoja päälle, suoja meinasi nousta aina ylös, mutta nyt tuli talvella ostettua laskettelua varten Komperdellin selkäsuoja, se on mallia puettava, eli kunnon liivi ja vielä erikseen säädettävä lantiovyö, erittäin hyvä. Myös kylkiluiden suojana pikku pehmusteet, mutta niistä tuskin hirveästi iloa mopoilussa. Komperdelliä löytyy ainakin Proshopista tampereelta ja helsingistä.

    Edit. niin, Progripillä kerran pyörinyt affenistolla selän kautta ympäri hiekalla, , nahkapuku kylläkin meni esim. polven yläosasta puhki, paha sanoa osuiko kiviä tai mitään selän kohdalle. Ei ainakaan damagea tullut.



    Rakastan Itseäni
  13. #13
    Mulla on Halvarssonin selkäsuoja. Loppusuoralla valinnoissa oli IXS ja Halvassoni, jonka sitten valitsin, kun se sopi paremmin päälle. Niin, ja esikarsinnan suoritin melkolailla Biken selkäsuojatestin mukaan. Kaksi kertaa olen pikkaisesti kaatunut Halvarssonin kanssa, mutta ei osaa sanoa mitään varmaa omakohtaista, enemmänkin tullut jälkeä lonkan kohdalle.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  14. #14
    Tuo shopista tilattu ProGrip vaikuttaa ihan asialliselta, eikä tuo kimppatilaushintakaan (~50€) ollut paha. Tukee mukavasti selkää... Suosittelen.
    Mahdollisuus, että joku katselee sinua, on suoraan verrannollinen toimintasi typeryyteen.

    *Aprilia RSV Mille ´01*
  15. #15
    Mulla on aina ajaessa reppu selässä. Jos sen alle laittaa selkäsuojan niin alkaa olla jo paksulti tavaraa. Tietääkö kukaan onko *olemassa reppu-selkäsuoja yhdistelmää. Voisi olla aika kätsy ? Vai pistänkä repun sisään paksun levun ja hihnat tiukalle

    Onko aivan hullu ajatus?
    Just More
  16. #16
    Lainaa (More57 @ Maalis. 19 2004,14:14) kirjoitti
    Mulla on aina ajaessa reppu selässä. Jos sen alle laittaa selkäsuojan niin alkaa olla jo paksulti tavaraa. Tietääkö kukaan onko *olemassa reppu-selkäsuoja yhdistelmää. Voisi olla aika kätsy ? Vai pistänkä repun sisään paksun levun ja hihnat tiukalle

    Onko aivan hullu ajatus?
    Repun kanssa selkäsuoja tuntuu aika ahdistavalta. Tai sitten reppu ahdistaa. Mutta jompi kumpi kuitenkin...
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  17. #17
    Lainaa (More57 @ Maalis. 19 2004,14:14) kirjoitti
    Tietääkö kukaan onko *olemassa reppu-selkäsuoja yhdistelmää. Voisi olla aika kätsy ?
    Onhan noita...muistaakseni myös Louisilla, tarttee tarkistaa ja palata...



  18. #18
    Lainaa (jjm @ Maalis. 15 2004,11:00) kirjoitti
    Mulla on Halvarssonin selkäsuoja. Loppusuoralla valinnoissa oli IXS ja Halvassoni, jonka sitten valitsin, kun se sopi paremmin päälle. Niin, ja esikarsinnan suoritin melkolailla Biken selkäsuojatestin mukaan. Kaksi kertaa olen pikkaisesti kaatunut Halvarssonin kanssa, mutta ei osaa sanoa mitään varmaa omakohtaista, enemmänkin tullut jälkeä lonkan kohdalle.
    Mikähän biken numero mahtoi olla kyseessä? Tuo testi olisi kiinnostava lukea.
  19. #19
    Lainaa (hooaa @ Maalis. 19 2004,16:52) kirjoitti
    Mikähän biken numero mahtoi olla kyseessä? Tuo testi olisi kiinnostava lukea.
    ...vähän pahempi. Mulla ei muistaakseni ole tota lehteä itsellä, vaan se oli mulla joskus lainassa. Menee varmaan 90-luvun puolelle.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  20. #20
    No joo, näyttää siltä, että mun selkäsuoja on jo vanhentunutta mallia. Ruotsin Bikessa (7/03) on näköjään ollut taas selkäsuojatesti. Skeptikot voivat olla mitä mieltä vaan, kun ruotsalainen tuote voittaa ruotsalaisessa lehdessä...

    Uusi malli täällä: Jofama / Halvarsson

    Lainaa kirjoitti
    Ur tidningen Bike Test nr 7-2003:

    HalvarssonsTrack
    Testets vinnare är utvecklat i Sverige. Detta ryggskydd klarar vår kritiska granskning mycket bra.

    När den koniska fallvikten försöker penetrera skyddet blir resultatet en 1,5 millimeters djup inbuktning. Klart godkänt!

    Över ryggraden noteras en maxkraft på 2,11 kN vid slagprovet. Utanför”bikakan” uppmäts en maxkraft på2,53 kN som sämst. Säkerheten är mycket bra.

    Det här är även ett komfortabelt skydd som knappt känns påkroppen.

    På prislappen står det 1 295 kronor.

    Poäng: 59 Smidigt och säkert. Aningen varmt.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  21. #21
    Löytyykö Euroopan puolelta tällaisia alusasu-suojia farkkujen alle kesäksi. Lienevät hieman viileämmät versiot kuin gore-housut kesällä.

    Kenellä oli myynnissä tämän kaltaisia suojavarusteita Suomessa? Erillinen selkäsuoja (Glover) löytyy minulta, mutta kaupunkiliikenteeseen voisi tuo olla käyttökelpoisempi kuin goretakki.
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  22. #22
    Yokoltahan löytyy nyt tuo verkkotakki
    http://www.reima.fi/suomi/news/pressreleases.cfm
    Ei taida kellään vielä olla kokemuksia...
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  23. #23
    Stormilla oli messuilla esillä myös Dainesen verkkotakki kaikilla suojilla. Hinta oli muistaakseni n. 250 eskoa.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  24. #24
    Lainaa (raider @ Maalis. 24 2004,15:11) kirjoitti
    Stormilla oli messuilla esillä myös Dainesen verkkotakki kaikilla suojilla. Hinta oli muistaakseni n. 250 eskoa.
    Stormilta löytyy myös tuo Yokon takki hintaan 199€
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  25. #25
    Lainaa (More57 @ Maalis. 19 2004,14:14) kirjoitti
    Mulla on aina ajaessa reppu selässä. Jos sen alle laittaa selkäsuojan niin alkaa olla jo paksulti tavaraa. Tietääkö kukaan onko *olemassa reppu-selkäsuoja yhdistelmää. Voisi olla aika kätsy ? Vai pistänkä repun sisään paksun levun ja hihnat tiukalle

    Onko aivan hullu ajatus?
    Kyllä löytyy, daineselta valmis setti.

    Kuva systeemistä
    Tiedot

    Tuon ovh on näköjään 130e, eli nuo varmaan pyytävät siitä joku 100e.
  26. #26
    Lainaa (Legolas @ Maalis. 15 2004,10:34) kirjoitti
    .....pysyykö tuo paitamalli niin hyvin paikallaan kuin tuo selkä-reppu systeemi??
    ...veikkaisin. Paitahan on Lycran ja jonkun muun kuidun sekoitetta, joten luulisi sen nimenomaan pysyvän paikallaan. Kysehän on vähän kuin koko vartalon peittävästä hihnasta. Paitamallissahan on myös erilliset suojat solisluille, maksalle, haimalle, kylkiluille ja erinäisille hartioiden luille (tosin sellaiset puolikovat vain). Ellen nyt ihan väärin ole katsonut, muistelisin myös nähneeni Dainesea käyttävillä GP-kuskeilla olleen nimenomaan paita-mallia.



  27.  
  28. #27
    Lainaa (häpi @ Helmi. 15 2004,21:46) kirjoitti
    No luulisin ainakin että se takin oma suojus kannattaa poistaa, siitä tuskin on mitään hyötyä jos on erillinen suoja.

    Itse tilasin dainesen paraschiena wave selkäsuojan viikko takaperin, kokeilujen perusteella mun ruotoon parhaiten sopiva, ja ilmastointikin näytti pelaavan hyvin.Katsotaan ajokaudella miten tuo pelaa...

    Dainese Paraschiena Wave
    mulla on toi. ostin viimekauden alussa ja toimii hyvin. istuu hyvin päällä eikä hiosta ihan liikoja. törmäystestiä ei ole onneksi tarvinnut tehdä
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland