Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Elikkäs ajattelin hommata ekaksi pyöräksi Cbr 600 F:n, mutta nyt aloin miettimään, että oliskohan olemassa jotain cebaria muistuttavaa sporttipyörää, jossa olis vähemmän kuutioita esim. 250- 500cc ?

    Vai mitä mieltä ootte siitä, että soveltuuko Cbr 600 hyvin ekaksikin pyöräksi, jos osaa hallita kaasukäden??
  2. #2
    Mun mielestä CBR 600F on loistava pyörä myös aloittelijoille...tottakai joku on eri mieltä tästä asiasta.
    Oot oikeassa että kaasun käyttö on korvien välistä kiinni.

    En voi kuin suositella pyörää..
    "Be careful out there"
  3. #3
    Eiköhän se passaa ekaksikin pyöräksi. Hanskassa pysyminen on sitten ihan kuskista kiinni, kyllä satapiikilläkin saa ittensä mullan alle.
  4. #4
    Kawalla on kai joku katetun kyykyn näköinen kakspuolikas, mutta eiköhän se liene aika onneton kapistus... Ja tekisi mieli väittää, että nykytrendien mukaan ei ole ihan helpompia tuupata vaihdossa järkevällä hinnalla eteenpäin. Mutta onko se pakko olla kyykky, jos ekaa etsit? Kawan ER5, Suitsun GS500 ja eiköhän Hondallakin ole joku vastaava, on ainakin ollut, on myös ihan järkevä vaihtoehto makustella mitä oikeasti alkaa kaivata. Halpoja ostaa ja omistaa, ja vaikka joku taatusti vatsaan väittääkin, eivät ole suorituskyvyltäänkään ihan onnettomia. Kesä tai kaksi menee ihan varmasti, jonka jälkeen siististä puolilitraisesta peruspyörästä pääsee aina järkevästi eroon.
    Toisaalta uskon, että ei kuussatanen cebarikaan karkaa käsistä, tiellä pysyminen on niin monesta muustakin asiasta kiinni.
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

    Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
  5. #5
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Manix @ Helmi. 09 2004,23:16) kirjoitti
    Eiköhän se passaa ekaksikin pyöräksi. Hanskassa pysyminen on sitten ihan kuskista kiinni, kyllä satapiikilläkin saa ittensä mullan alle.
    Joo - oisko toi niin siitä koosta kiinni.

    Järkee peräänkuuluttaisin ja jos sitä on, niin osta ihmeessä
    CBR600.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  6. #6
    Lainaa (Jetro @ Helmi. 09 2004,23:15) kirjoitti
    Oot oikeassa että kaasun käyttö on korvien välistä kiinni.
    täysin samaa mieltä.. yrittää säilyttää maltin ja riskit mielessä ni kyllä pärjää...
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  7. #7
    Osta Cebari...
    Sellanen tulee mullekin parin viikon sisää ekaks isoks pyöräks
    Pain is just weakness leaving the body
  8. #8
    Kawa ZZR250, Honda VFR400 kylläkin aika harvinainen. Korpiaholla oli ainaki yks tollanen joskus viime kesänä. Kawa ZXR400. Noi on kyykkäreitä, Kawa GPZ500 on katteellinen. Sitten on Suzuki GS500, Honda CB500, Kawa ER-5, tollasia nakumalleja. Sitten näitä 600:sia on sitten pilvin pimein.

    Honda: CBR600(katteilla), 600 HORNET(naku/varttikate)
    Kawa: ZZR600(katteilla), ZX6R(kyykkäri)
    Suzuki: BANDIT600(naku), GSXR600(kyykky), GSX600F(katteilla), SV650(naku/varttikate)
    Yammu: FAZER600(varttikate), FZR600(katteilla), THUNDERCAT600(katteilla), R6(kyykkäri)
    Triumph: TT600(katteilla), SPEEDFOUR(naku)
    Ducati: MONSTER600(naku)
    Cagiva: RAPTOR650(naku)

    jnejne...........

    Jos noista hakee niitä vähän vanhempia esim 1991-1995 väliltä ni kääntyisin CBR600 puoleen. Helppo ajaa, varma toimimaan. Osta mielummin -93 eteenpäin. Siinä paremmat jousitusominaisuudet kuin noissa -91,-92. Sopii mainiosti ekaks pyöräks. Noissa alle 500sissa ongelmana saattaapi olla varaosien saanti. Eipä tässä muuta tähän hätään.
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  9. #9
    Ihan sopiva aloitus peli
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  10. #10
    Lainaa (Hurjapää N21 @ Helmi. 09 2004,23:12) kirjoitti
    Elikkäs ajattelin hommata ekaksi pyöräksi Cbr 600 F:n, mutta nyt aloin miettimään, että oliskohan olemassa jotain cebaria muistuttavaa sporttipyörää, jossa olis vähemmän kuutioita esim. 250- 500cc ?

    Vai mitä mieltä ootte siitä, että soveltuuko Cbr 600 hyvin ekaksikin pyöräksi, jos osaa hallita kaasukäden?? *

    Soveltuu loistavasti, itsekkin ekaksi ISOksi ostin CBR600F ja vielä ollaan elävienkirjoissa.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> 9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969.
  11. #11
    Tuolla asenteella voit aloittaa moposta.
    Mikä on liian suuri?
    Ei ne kuutiot ole mörköjä, vaan asenne. Satapiikki on yhtä helppo tai yhtä kinkkinen käsitellä kuin 1500-kuutioinen, riippuu miten asiaan suhtaudut.
    Ei ne kuutiot tee ajamisesta vaikeampaa, raskaampaa, tai muuten haittaa normaalia ajamista. Unohda kuutiot, hepat, yms, ota tuntumat mielestäsi sinulle sopivaan pyörään ja avot sellainen löytyi. Mielikuvat aina yläkanttiin, tulee halvemmaksi, kuin vaihtaa ajopeliä joka toinen vuosi.
    Anti mennä vaan
    Pysytään hengissä kesä kerrallaan
  12. #12
    Itselläkin ekana pyöränä CBR600F ja hyvä pyörä aloittelijalle jos vaan järki on mukana touhussa. Cebarista ku sitä löylyä saa tarvittaessa enemmän ku aloittelijan taidot kestää

    Eipähän tarvii ihan heti olla vaihtamassa 'tehon puutteen' takia
    Epävirallinen .ORG irckanava:
    #moottoripyora @ IRCNet
    Current:
    Honda CBR1000RR -05
    Ex:
    Suzuki GSX1300R -05
    Honda CBR600F -00
    Suzuki GSR600 -06
    Suzuki GSX-R1000 -02
    Honda CBR600F -94
  13. #13
    Jep, jep kiitos kovasti vastauksista
    Taidan mä sitten sen CBR 600 F:n hankkia

    Ajattelin vuoden -01 mallia, sellaista jolla ei ihan hirveesti oo ajettu ja muutenkin hyväkuntoista... Noi ton vuoden mallit maksaa mun käsittääkseni siinä 8 400- 11 000e?
    Olenko oikeassa?

    Jos tiiätte myynnissä olevasta huippuyksilöstä, niin kertokaa mulle
  14. #14
    Lainaa (Hurjapää N21 @ Helmi. 10 2004,11:19) kirjoitti
    Jep, jep kiitos kovasti vastauksista
    Taidan mä sitten sen CBR 600 F:n hankkia *

    Ajattelin vuoden -01 mallia, sellaista jolla ei ihan hirveesti oo ajettu ja muutenkin hyväkuntoista... Noi ton vuoden mallit maksaa mun käsittääkseni siinä 8 400- 11 000e?
    Olenko oikeassa? *

    Jos tiiätte myynnissä olevasta huippuyksilöstä, niin kertokaa mulle *
    Tuolla välillä kyllä..ja kerrotaan heti jos löytyy sopiva pyörä ja myyjä
    "Be careful out there"
  15. #15
    Ei tiätty kuulu asiaan ehkä, mutta jos uutta harkittisi, niin uusi malli CBF600 vois olla erittäin hyvä valinta. Tai tietty Yamaha FZ6...

    Pystympi ajoasento = mukava, helppo hallita, näkee jne...
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  16. #16
    osta honda 600 huva huva Pienempi liian pieni....
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
  17. #17
    olethan vissii kattonu nää liikkeissä olevat vaihtopyörät ?
  18. #18
    Itse aloittelin viime kesänä vanhemmalla Yamahan XJ 600 DIversionilla (-95), oli halpa ostaa ja pitää. Vauhtia riitti ihan hyvin yhdelle kesälle miksei pitemmällekin. V-kone piti kuitenkin saada, joten vaihtoon meni...
    Piaggio Vespa LX125 -05
    Suzuki SV650S -03
    Suzuki SV650S -02
    Yamaha XJ600 Diversion -94
  19. #19
    Cebari on rauhallinen pyörä ajaa ja kyllä siitä tehoakin löytyy.
    Itse ajelin viime kesän 98 cebarilla ja tykkäsin kyllä.
    -Vexu-
  20. #20
    Lainaa (Jutajammu @ Helmi. 10 2004,00:55) kirjoitti
    Tuolla asenteella voit aloittaa moposta.

    Ei ne kuutiot tee ajamisesta vaikeampaa, raskaampaa, tai muuten haittaa normaalia ajamista.
    Niinpä ja onhan se taivaan tosi että hengestään pääsee jo polkupyörälläkin. Kun asenne on kohdallaan niin pärjää isommallakin pyörällä *
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  21. #21
    Olen kyllä mieltä sitä, että mainittu Honda sopii hyvin ekaksi 'isoksi' pyöräksi.
    Jutajammun kanssa taas kinaisin hiukan siitä, että ei se IHAN pelkästä asenteesta ole kiinni, kumpi on helpompi alkajalle, piikki vai puolitoistalitranen. Kyllä se pyörän painokin LÄHES *jokaiselle hiukan vaikuttaa pyörän hallintaan, luulisin. Piikkistä heittelet miten haluat, mutta jos 300 kiloinen mopo alkaa kallistua liikaa, milläs pitelet? Tai sinusta en tiedä, mutta millä keskiverto ei-iso-arska-hemmo sitä pitelee? *Muuten toki olen samaa mieltä siitä, että oikea asenne on kaiken lähtökohta. *Eikä mielestäni kaveria, joka miettii pienen pyörän hankintaa, kannata usuttaa mopomarkkinoille. Eikös ole hyvä, että kaveri hiukan miettii ja omaa myös itsesuojeluvaistoa * *



    * Arctic Ranger *
  22. #22
    eka oma iso pyörä. tai siis melko iso oli tai siis on... kawasakin zxr 750 eikä se missään nimessä ainakaan mulle ollu liian suuritehoinen. riittää kun vaan malttaa ottaa rauhallisesti ne ensimmäiset ajopäivät.
  23. #23
    Lainaa (Hurjapää N21 @ Helmi. 10 2004,11:19) kirjoitti
    Jep, jep kiitos kovasti vastauksista
    Taidan mä sitten sen CBR 600 F:n hankkia *

    Ajattelin vuoden -01 mallia, sellaista jolla ei ihan hirveesti oo ajettu ja muutenkin hyväkuntoista... Noi ton vuoden mallit maksaa mun käsittääkseni siinä 8 400- 11 000e?
    Olenko oikeassa? *

    Jos tiiätte myynnissä olevasta huippuyksilöstä, niin kertokaa mulle *
    Tollanen ruisku 600 äffä on tosi näppärä mopotin. Itellä ollu niitä kaksi. Just 01 ja sit 02. Noitten väliin hommasin ysiärrän. Siksi noita ollu kaksi. Kyllä routa porsaan kotiin tuo! Boksin suosittelen hommaamaan tohon. Itellä oli hiilikuituvaimennin ja PCIIIr kiinni mopossa ja tuli 5hv lisää ja kulutus laski 2l satasella. Uskomatonta mutta totta!
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  24. #24
    Lainaa (rico @ Helmi. 11 2004,08:22) kirjoitti
    Jutajammun kanssa taas kinaisin hiukan siitä, että ei se IHAN pelkästä asenteesta ole kiinni, kumpi on helpompi alkajalle, piikki vai puolitoistalitranen. Kyllä se pyörän painokin LÄHES *jokaiselle hiukan vaikuttaa pyörän hallintaan, luulisin. Piikkistä heittelet miten haluat, mutta jos 300 kiloinen mopo alkaa kallistua liikaa, milläs pitelet?
    Kyllä totta puhut. Kyllä 320 kg vie 68 kilosta kuin kukkakeppiä, kun pitää siirtää paikasta A pisteeseen B ilman omaa moottorivoimaa. Kolme miestä sai työntää ajopeliä pakuun, kaksi sai sen juuri ja juuri varovasti ulos ilman vahinkoja.
    Mutta ajossa moni pienempi pyörä tuntuu raskaammalta, kuin mun 1500:n. Painopiste, ylhäällä vai alhaalla. Mulla tosi alhaalla ja taittuu mutkiin kuin unelma.
    Ei kun ensin koeistumaan ja heilutteleman kaupassa ja sitten koeajolle, kun kelit alkaa. Älkää tehkö nopeita päätöksiä, niinkuin itse tein ( 2 tuntia) ainakaan kokemattomana kuskina.
    Luota vaistoosi.
    Pysytään hengissä kesä kerrallaan
  25. #25
    No hitsi, eihän tuosta mitään kinaa saatukaan.

    Ei mulla ole mitään sitä vastaan, että jokainen aloittaa sen kokoisella kuin itse parhaaksi kokee. Sitä tosiaan vain kritisoin (nyt ja muulloinkin), että kokeneiden kannattaa koettaa asettua siihen aloittelijan asemaan ihan vilpittömiä neuvoja jakaessaan.
    Itseäni arveluttaa vielä viiden mopoiluvuoden jälkeen siirtyä tonnisataseen Drag Stariin, juuri painon takia. DS 650 lienee huomattavasti hallittavampi, vaikka kooltaan ei juuri häviäkään. Ja finansseilla ei ole tässä päätöksessä sitten mitään merkitystä, eihän...
    * Arctic Ranger *
  26. #26
    Kyllä luulen että 600 sebari on ihan hyvä vaihtoehto.
    Nuo 500 voivat nopeasti käydä pieniksi, ja joudut heti sama kesänä, tai viimeistään seuraavana vaihtaa
    Mutta 600:lla jaksat jo ajaa useampi kausi
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  27. #27
    Joo ittekkin alottelin 600 cebarilla. Ihan ainakin sopi minulle hyvin käteen (ja sopii edeleen) vaikka en juuri aiemmin ollut "isommilla" pyörillä ajellut.
    Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
  28. #28
    Lainaa (GriZzLy @ Helmi. 12 2004,12:38) kirjoitti
    Nuo 500 voivat nopeasti käydä pieniksi, ja joudut heti sama kesänä, tai viimeistään seuraavana vaihtaa *
    Itse aloitin juuri viime vuonna viisisatasella, ja totta tuo että vaihtohan tässä on hyvinkin pian edessä suurempaan. Mutta silti ei kaduta lainkaan että aloitin kesyesti. Sillä omalla kohdallani oli ajamisen aloittaminen täten helppoa ja saatoin keskittyä siihen olennaiseen, eli ajamiseen. Riskinä mielestäni olisi ollut että olisi vaikeammin hallittava pyörä hävittänyt ajamisen mielekkyyden ja harrastus olisi loppunut lyhyeen...

    Nämäpä vain minun varovaisia mielipiteitäni mutta ajamisen aloittaminen ei ole aina niin helppoa kuin miltä se näyttää.
    Ja pyöriä aina saa kaupasta lisää, ruumiinosia kai myös...
    Life is a bitch... but ain't it funny to fuck it!?!!
  29.  
  30. #29
    Kuussatku separatisti on mainio pyörä aloittelijalle. Vielä jos se sattuu olemaan vakiovarusteltu, vielä parempi. Pyörä on helppo hallittava, käsiteltävä, yllätyksetön, leppoisa jne.

    Sitten kun kokemusta (lue kilometrejä) karttuu voi pyörää hieman viritellä (jos tykkää), tai vaihtaa. *
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara