Sivu: 45 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35434445
Tulokset 1321:stä 1343:een 1343:sta
  1. #1321
    Tällä hetkellä tallissa makaa kolme Yammua
    FZX 750 -87
    XJ750 Maxim X -86
    XVZ 1200 -84

    Eka palasina ja tulee toivottavasti ensi keväänä tallista ulos ajamalla Suizan keula kiinni. Kaksi muuta on siinä mallissa että, eikun kone käyntiin ja näyttämään tietä heti keväällä.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  2. #1322
    Siistikuntoinen -93 FZR600 ilmestyi talliin, konekkin kuulemma vaihdettu vähemmän ajettuun. Tosin vanhempaan kun on sisäpanosöljynputsarilla.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  3. #1323
    Yamaha FJR 1300 -07 tuli hankittua.

    Pyörä vielä noutamatta, mutta eiköhän se lähiviikkoina, huollon kautta kotiin löydä.

    E: Tallissa puunattuna ja hinkattuna jo monta viikkoa. Pitkä kevät..
    FJR -07
  4. #1324
    4 vuoden mopoton jakso on nyt ohi. FJ1200-92 ostettu. Edellinen pyörä oli FZ1-S, nyt mentiin retrompaan suuntaan...
    Yamaha FJ1200-92 ex:Yamaha FZ1-S 2007,Ducati Multistrada 2004,Ducati ST2 2002,Kawa Z1000 2004,Kawa Zephyr 750 1993
  5. #1325
    Tällä hetkellä tallissa on kaksi Yamaha-pyörää.
    xj600 diversion -03 ja 900f -90.
    Edellisellä ajellaan ja jälkimmäistä kunnostetaan. Juuri nyt kaasarit saatu kasaan ja imukurkkuja odotellaan maailmalta saapuvaksi.
    Yamaha TDM 900 -07
    Yamaha XJ900F -90
    Yamaha XJ600 Diversion -03
  6. #1326
    Viiden vuoden tauon jälkeen XVS 1300 -07
    Jussi
  7. #1327
    Yamaha YZF600R Thundercat konvertoituna sähkömoottoripyöräksi. Vuosimalli 2000 ja mittarissa n. 70tkm. Sähköllä ajettuna n. 1tkm.

    Tags: eYamaha, Thundercat, EV, ex-Busa, ex-Hornet, IBA, SS1000
    Check this: https://electricyamaha.blogspot.com/
  8. #1328
    Dragstar 1100 vaihtui nappivaihteiseen -07 FJR:ään.
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  9. #1329
    Lainaa VelluK kirjoitti Katso viesti
    Yamaha YZF600R Thundercat konvertoituna sähkömoottoripyöräksi. Vuosimalli 2000 ja mittarissa n. 70tkm. Sähköllä ajettuna n. 1tkm.

    Todella mielenkiintoinen projekti.
    Kerrotko vähän lisää tästä, tekniikasta (akut ja voimalinja) sekä muutoskatsastuksesta ja miten vakuutusyhtiö tuon luokittelee?
    Yamaha R1 -06
    Ex Yamaha Thunderace -00
    Ex Yamaha TZR 125 -90
    Tunturi Tiger -88

  10. #1330
    Mulla vaihtunut pyöräksi vuosituhannen alun XV1600A Wildstar

    mopo.jpg
  11. #1331
    Vihdoin sain aikaiseksi kesällä aloittaa tämän hienon harrastuksen, ensipyöräksi valikoitui XV1100 Virago vm94, parin tuhannen kilometrin jälkeen ei ainakaan vielä suuremmin kaduta.
  12. #1332
    No laitetaas.
    Viime syksynä tuli hankittua ensipyöräksi XJR 1300, 2012 kilsoja joku ~14k
    Tattista
  13. #1333
    Tilasin XSR700:n ja nyt sitten odotellaan pyörää ja kelejä. Sukulaisen XV535:sta on tullut hieman ajettua, mutta muutoin varsinaisista ajeluista on jo aikaa. Pitää palata ihan nuoruuteen, jolloin alla oli muutaman vuoden Cagiva Freccia C12R. Puhetta on ollut pyörän hankinnasta, mutta päättämätöntä on ollut toiminta sen suhteen. Olin jo päätymässä BMW F900R:ään, mutta nukuin yön yli ja kävin vielä istumassa XSR700:n, jonka tilasin. Kilometrejä 0.
    Viimeksi muokannut: bungle; 29.01.2021 klo 06:36.
  14. #1334
    Katos on unohtunut päivittää tää osio. Nyt on GTS 1000 ja ei muita.
  15. #1335
    Lainaa Jammu60 kirjoitti Katso viesti
    Viiden vuoden tauon jälkeen XVS 1300 -07
    ja noin kuukauden päästä vaihtui XV 1900:een.
    Jussi
  16. #1336
    Tänään päätin olla virallisesti vanha, ja hankin SV:n seuraksi FJR 1300 -07:n
    Sivulaukut, takalaukku, navi, kahvalämppärit, sähkösäätöinen pleksi...

    Seniorivuodet saa tulla, minä olen valmis.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  17. #1337
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Tänään päätin olla virallisesti vanha, ja hankin SV:n seuraksi FJR 1300 -07:n
    Sivulaukut, takalaukku, navi, kahvalämppärit, sähkösäätöinen pleksi...

    Seniorivuodet saa tulla, minä olen valmis.
    Tervetuloa kerhoon. Mulla eka FJR juuri -07 myöskin, nyt -13 malli. Äärettömän hyvä matkajuhta, jolla voi ajella myös "mutkaista tietä näkymättömiin" Oma historia 80 luvulta alkaen XJ - XJ - FJ - FJR - FJR.
    Mainosta lainaten: Ikä on vain numero, jota ei enää kassalla tarkasteta
    FJR -17
  18. #1338
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Katos on unohtunut päivittää tää osio. Nyt on GTS 1000 ja ei muita.
    Ai niin, nyt niitä on kaksi ;)
  19. #1339
    07 FJR nappivaihteilla.
  20. #1340
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Tänään päätin olla virallisesti vanha, ja hankin SV:n seuraksi FJR 1300 -07:n
    Sivulaukut, takalaukku, navi, kahvalämppärit, sähkösäätöinen pleksi...

    Seniorivuodet saa tulla, minä olen valmis.
    Eka 1000 km leivottu, jokunen havainto:

    - Alusta tuntui ekalla reissulla kotiin ajaessa aika keinuvalta vaikka perä oli Hard asennossa. Tuntui ettei Soft - Hard asennoilla ollut suurta eroa
    - Kaasukahva oudon jäykkä käännön alkuvaiheessa, menosta tulee helposti tahtomattakin turhan hyökkäävää
    - Pleksi ala-asennossa puskee viiman suoraan otsaan. Sais olla sen 10-15 cm matalampi jolloin kypärä olisi "vapaassa ilmassa"
    - Kylmällä koneella kytkin ottaa alhaalta ja irrottaa hitaasti. Lämpimällä koneella no prblm
    - Navin sähkö otettu suoraan akun navoista, ei sulakkeita, jatkuva sähkö. Pitää muistaa irrottaa Navi aina kun koneen sammuttaa ette aja akkua tyhjäksi. Täytyy muuttaa kytkentä ku kerkee.


    + Mahtavan vakaa, kulkee vaikka ilman käsiä. Kuitenkin kääntyy ihan hienosti mutkiin
    + Alusta parani kun tarkistuksen jälkeen löysäsi kiinni laitettua etu reboundia ja kiristi täysin auki ollutta taka reboundia. Nyt voi jopa ajaa Soft asennossa ilman keinuntaa, ja Hardin -Softin eron huomaa paremmin. Aika omituiset oli kyllä setupit.
    + Throttle helper auttaa vähän ton kaasun kanssa, ennen ku keksii paremman ratkaisun.
    4.3 l/100km ei kuulosta pahalta alulta, siitä se jatkuu

    +/- Istuin on mukava ajossa, mutta pysähdyksissä vähän turha leveä, jalkoja ei saa pyörän sivuihin kiinni helpolla, paikallaan olo menee helposti steppailuksi.

    Ei hullumpi peli. Tällä ajaa tankillisen samalla taukomäärällä ku SV:llä (paitsi että se tankillinen on FJR:ssä n tupla SV:een verrattuna...)
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: Havis; 12.07.2021 klo 00:33.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  21. #1341
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Eka 1000 km leivottu, jokunen havainto:

    - Alusta tuntui ekalla reissulla kotiin ajaessa aika keinuvalta vaikka perä oli Hard asennossa. Tuntui ettei Soft - Hard asennoilla ollut suurta eroa
    - Kaasukahva oudon jäykkä käännön alkuvaiheessa, menosta tulee helposti tahtomattakin turhan hyökkäävää
    - Pleksi ala-asennossa puskee viiman suoraan otsaan. Sais olla sen 10-15 cm matalampi jolloin kypärä olisi "vapaassa ilmassa"
    - Kylmällä koneella kytkin ottaa alhaalta ja irrottaa hitaasti. Lämpimällä koneella no prblm
    - Navin sähkö otettu suoraan akun navoista, ei sulakkeita, jatkuva sähkö. Pitää muistaa irrottaa Navi aina kun koneen sammuttaa ette aja akkua tyhjäksi. Täytyy muuttaa kytkentä ku kerkee.


    + Mahtavan vakaa, kulkee vaikka ilman käsiä. Kuitenkin kääntyy ihan hienosti mutkiin
    + Alusta parani kun tarkistuksen jälkeen löysäsi kiinni laitettua etu reboundia ja kiristi täysin auki ollutta taka reboundia. Nyt voi jopa ajaa Soft asennossa ilman keinuntaa, ja Hardin -Softin eron huomaa paremmin. Aika omituiset oli kyllä setupit.
    + Throttle helper auttaa vähän ton kaasun kanssa, ennen ku keksii paremman ratkaisun.
    4.3 l/100km ei kuulosta pahalta alulta, siitä se jatkuu

    +/- Istuin on mukava ajossa, mutta pysähdyksissä vähän turha leveä, jalkoja ei saa pyörän sivuihin kiinni helpolla, paikallaan olo menee helposti steppailuksi.

    Ei hullumpi peli. Tällä ajaa tankillisen samalla taukomäärällä ku SV:llä (paitsi että se tankillinen on FJR:ssä n tupla SV:een verrattuna...)
    Itse totuin siihen kaasun jäykkyteen, ehkä en paremmasta tiennyt. Taakse vaihdettiin Öhlinsin pamppu huollon yhteydessä. Siihen aikaan se oli tuhat Euroa eikä tuntunut paljolta pyörän hintaan verrattuna (2007 malli hankittuna 2009). Myöhemmin hommasin throttlemeisterin, köyhän miehen cruisen jolla kaasun sai lukittua vakioasentoon, mutta sitä firmaa ei kai enää ole.
    FJR -17
  22. #1342
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Eka 1000 km leivottu, jokunen havainto:

    - Alusta tuntui ekalla reissulla kotiin ajaessa aika keinuvalta vaikka perä oli Hard asennossa. Tuntui ettei Soft - Hard asennoilla ollut suurta eroa
    - Kaasukahva oudon jäykkä käännön alkuvaiheessa, menosta tulee helposti tahtomattakin turhan hyökkäävää
    - Pleksi ala-asennossa puskee viiman suoraan otsaan. Sais olla sen 10-15 cm matalampi jolloin kypärä olisi "vapaassa ilmassa"
    - Kylmällä koneella kytkin ottaa alhaalta ja irrottaa hitaasti. Lämpimällä koneella no prblm
    - Navin sähkö otettu suoraan akun navoista, ei sulakkeita, jatkuva sähkö. Pitää muistaa irrottaa Navi aina kun koneen sammuttaa ette aja akkua tyhjäksi. Täytyy muuttaa kytkentä ku kerkee.


    + Mahtavan vakaa, kulkee vaikka ilman käsiä. Kuitenkin kääntyy ihan hienosti mutkiin
    + Alusta parani kun tarkistuksen jälkeen löysäsi kiinni laitettua etu reboundia ja kiristi täysin auki ollutta taka reboundia. Nyt voi jopa ajaa Soft asennossa ilman keinuntaa, ja Hardin -Softin eron huomaa paremmin. Aika omituiset oli kyllä setupit.
    + Throttle helper auttaa vähän ton kaasun kanssa, ennen ku keksii paremman ratkaisun.
    4.3 l/100km ei kuulosta pahalta alulta, siitä se jatkuu


    Ei hullumpi peli. Tällä ajaa tankillisen samalla taukomäärällä ku SV:llä (paitsi että se tankillinen on FJR:ssä n tupla SV:een verrattuna...)
    -Mulla on -04 FJR, jonka hankin 2015, enkä ole huomannut kaasun jäykkyydessä mitää eroja aiempiin pyöriini
    -Ajan pleksi ala-asennossa aina, paitsi kovemmalla sateella, mulla ajoviima osuu rintaan kuten pitääkin. Meluhan siinä on aika kova, mutta käytän korvatulppia muutenkin.
    -Kytkin on mulla ihan normaali, oisko joku sun pyörässä ajellut joillain Mobil 1 Rally Formuloilla ja pilannut kytkinlevyt?
    -istuin on sopiva ja jalat ulottuu hyvin maahan, pituutta 183cm.
    - Kulutus on mulla 5,0-5,2l/100km, ajelen kyllä aika reippaalla tyylillä, kyllä 4,3l/100km on aika sukkasillaan mentävä!

    edit. -onnistuin kadottamaan lainatessa tuosta alkuperäisestä tekstistä muutaman rivin, joten jos kommentit näyttää oudoilta niin vilkaiskaa alkuperäinen viesti!
    Viimeksi muokannut: XJ 900; 12.07.2021 klo 10:28.
  23.  
  24. #1343
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Eka 1000 km leivottu, jokunen havainto:

    ...
    Lisää havaintoja toisen tonnin ja Givi pleksin vaihdon jälkeen.

    Givi D436ST on n. 5 cm edellistä matalampi, ja ajossa kun pleksi on ala-asennossa, viima osuu kypärän alareunan ja hartioiden välialueelle eikä silmille niin kuin ennen. Ja äänitaso on merkittavästi mukavampi kun se paukuttava ilmanpaine puuttuu.

    Pleksi ylös nostettuna just näkee katella pleksin yli.

    Olen ihan tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen ja toiminnan muutokseen. Onko edellinen pleksi sitten originaali vai jo joku tarvike, ei mitään tietoa. Mitään merkintöjä en siitä ole löytänyt. Olkoon hyllyllä varuilta.

    Kytkimen kanssa on oppinut pikkuhiljaa viivyttelemään 1:lle vaihdoissa kun kone on kylmä. Häiriö on vaan vapaalta ykköselle vaihdettaessa, ei 2-1 välillä.

    Pitää ens öljyhuollossa kokeilla vaikka Motul 5000, joka ainakin SV:ssä pelaa ongelmitta.

    Istuin on mukava ajossa, mutta leveän tuntuinen pysähtyessä. Silloin kyydissä pitää istua jalat harallaan kuin pulleamahaisen härän selässä ratsastaessa (en ole moista toki kokeillut, mistä lie moinen villin lännen mielikuva päähän pätkähti)
    Tai siis itse istuin ei ole se ongelma, vaan pyörän muoto heti istuimen alta.
    Oma vika, kuka käski tottua V2 koneiseen kapeaan kulkineeseen...
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
Sivu: 45 / 45:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35434445