Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Nyt tarviitais tietoa kaikilta, jotka on testanneet kumpaakin merkkiä. Kumpi parempi ja mitkä oli ratkaisevimmat erot oman valintaan ? ? ?


    ps. nahgat o barhaat, mut gurakelil Goret ois poikaa...



  2. #2
    Sekä R että Y ovat laadukkaita tuotteita.
    Ehdotan, että mietit mitä tarvit ja sitten vertaat
    esim. hintaa, ulkonäköä jne.
    Molemmilla merkeillä on huippumallisto ja myös
    ns. halpismalleja. Hyvästä saa maksaa, köyhällä
    ei ole varaa halpaan ja väärässä paikassa ei pitäisi
    säästää...
    ...mutta ei kai kruisailija oikeasti tarvi kisakelpoisia
    varusteita? Eihän?

    Minun mielestäni merkillä ei ole niin suurta väliä. Kunhan
    hinta ja laatu kohtaavat. Niin ja kotimaisuus kunniaan!
    ZZR 1200
  3. #3
    Lainaa (Ripley @ Tammi. 25 2004,20:10) kirjoitti
    Hyvästä saa maksaa, köyhällä
    ei ole varaa halpaan ja väärässä paikassa ei pitäisi
    säästää...
    Harvinaisen painava viisaus. Meikäläisen eka mopoilutakki oli halpa, mutta itse asiassa se olikin pirun kallis siihen nähden, että ko. ostos on kaksi takkia myöhemmin osoittautunut täysin turhaksi. Eli siis uutta ostin, kun en ollut siihen halpikseen alkuunkaan tyytyväinen.

    Noihin merkkeihin vois ehkä vielä Dainesen lisätä, joka mun mielestä on semmone vähä sporttisemman olonen merkki...



    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  4. #4
    Kumpikin on hyviä merkkejä. Eli aivan saman kumman mallin otat. Kunhan lisäksi puvuissa on Goretex kalvo.

    Itselläni on ollut aina Yoko (GT Pro ja Advance) ja turvallisuuskin on todettu porokolarissa. Enkä ole kovillakaan sateilla kastunut.

    Enemmän kannattaa kiinnittää huomiota, että mikä malli soveltuu Sinun käyttötarkoitukseesi.
    Pitkä vai lyhyt malli
    kaulus
    vuori
    suojien istuvuus ajoasennossa.
    jne

    Irroitettavat vuoret takissa ja housuissa on myös aika ehdoton, muuten käyttö rajoittuu vain kylmemmille ilmoille.

    Eikä kannata ostaa liian isoa pukua, koska gore puvun alle ei tarvi laittaa kovinkaan paljoa vaatetta (eikä lepata).

    Jos edullinen puku, kevyt kangas *ja väljä puku. Puku lepattaa ja rasittaa saumoja (seurauksena puku alkaa vuotamaan tai repeää)

    Elikkä Yoko tai Rukka ja sitten sopiva malli.



    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  5. #5
    Itselle on jäänyt kuva ihan kuin Rukka olisi mp-vaatetuksen SE merkki ja Reima-Tutta (=Yoko) "vain" yksi noiden innovaatioiden soveltaja - aivan kuin Forrester vs. Spectra Itselläkään kun ei varaa ollut Rukkaan, jouduin tyytymään Yokoon ja siinäkin siihen hinnat-alkaen -mallistoon Kyllähän tuo nyt on ihan kohtalaisesti käytössä kestänyt ja silleen, vaan onpa myös muutaman kerran tullut vedet parista kohtaa takista läpikin - onneksi vain niissä pahimmissa kesän kaatosateissa

    Eli jos vain raha ei olisi esteenä, niin kyllä se meikäläisen valinta menisi ehdottomasti Rukkan puolelle ja siellä näihin lämpöpolymeereihin & heijastaviin pintoihin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    Me rouvan kanssa viime keväänä hankittiin Goret kummallekkin. Kierrettiin alan liikkeet läpi ja kokeiltiin ja kokeiltiin ja kokeiltiin....

    Minä päädyin Yokoon ja eukko Rukkaan. Molemmat oomme olleet tyytyväisiä valintoihimme ja pysyneet kuivina

    Eikun meet viikon päästä messuille kokeilemaan eri vaihtoehtoja.

    Vinkki: Valitse sellaiset joissa olo tuntuu mukavalle!
  7. #7

    Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Itsellani on Rukka, joten voin kertoa jotain siita. Muut kertokoon nahoista.

    Rukkalla on kaksi hieman erityyppista "pukulinjaa" Armacor ja AirPower Collection.

    Armacor on hieman vahvempaa kangasta ja se on itsessaan taysin veden kestavaa. AirPowerissa on sen sijaan vedenkestava Goretex vuori, mutta itse paalimmainen osa lapaisee vetta. Toisaalta Armacor on myos jaykempaa kuin AirPowerin "kudottu" Cordura, eika hengita aivan yhta hyvin eli on kesalla kuumempi kuin AirPower.

    Toinen merkittava (ja hintaa lisaava) tekija on se mita on itse paallimmaisen kankaan alla. Kaikkein kalleimmissa puvuissa on mm. Outlast vuori, joka tasoittaa tosi hyvin ulkoilman ja oman kropan valista lampotilaeroa. Voin sanoa kokemuksesta, etta systeemi toimii, eika ole pelkka mainoskikka. Asua voi pitaa paalla huomattavasti moninaisimmissa keleissa kuin ns. perinteisella vuorella varustettua asua. Se on miellyttava kayttaa viela yllattavankin lampoisissa keleissa. Vuoren saa luonnollisesti myos pois tarvittaessa. Outlast:ia kaytetaan monissa urheiluasusteissa juuri taman ominaisuuden takia.

    Lisaksi kalleimmissa puvuissa on AirVantage -systeemi eli ilmakanavat vuoren sisalla. Se antaa tarvittaessa todella hyvan lisaeristyksen kylmaa ilmaa vastaan. Ei tarvitse alkaa heti vetamaan lisaa vaatetta niskaan jos vilu meinaa yllattaa kesken reissun. Sen kuin kevyesti puhaltaa kauluksessa olevasta venttiilista vuoren sisaan hieman ilmaa ja vaikutus tuntuu heti. On tullut kokeiltua ja se todella toimii.

    Itsellani on AirPower 3 ja se on viimeisen paalle upea puku. Todella pehmea ja joustava kayttaa seka pitaa lampoa meikalaisen tarpeisiin vahintaankin riittavasti. Itse halusin puvun, jonka kanssa ei tarvitse hikoilla millaan kelilla. Vaatetta kun on helpompi lisata kuin alkaa helteilla riisumaan, varsinkin kun ei ole enaa mitaan riisuttavaa.

    Loppujen lopuksi puvun valintaan vaikuttavat monet tekijat ja useat niista ovat kayttajan omista tarpeista ja mieltymyksista riippuvia. Ainoastaan se on varmaa, etta vielakaan ei saa halvalla pukua, joka olisi seka turvallinen, etta mukava kayttaa. Hyva ja halpa yhdistelmaa on siten aivan turha yrittaa etsia.
    Jyrki
  8. #8
    Muutamat ovat väittäneet, että Rukka "läpättäisi" enemmän kuin Yoko ja käsin koettamalla tuo osittain selviää, mutta lopullisen vastauksen saa vain käyttämällä. Kyseltyäni lisää olen saanut kuulla suurista alennuksista Yokon suhteen, joten en pidä puolueettomana ko. lausuntoja....

    Vihdoinkin on onneksi tullut kummaltakin mallit, jotka miellyttävät omaa silmää: Rukka Reflect ja Yoko Advance, kumpa kaikissa asuissa olisi yhtäpaljon heijastavaa pintaa. Sateella ei koskaan muutama heijastin enemmän olisi pahitteeksi . Harmi vaan, kun muuten ovat kokonaan mustia asuja .

    Ja noista kalvoista: töissä on ollut koikeilussa kaikenlaisia kalvoilla varustettuja asuja (porelle, drymaxx, ym) ja goretex on ainut, joka on ainakin omakohtaisella kokemuksella pitänyt kosteuden kunnolla ulkopuolella.
  9. #9
    Onko kukaan löytäny Rukan kotomaankielisiä nettisivuja. Periaatteessa vähän tökkii lukee Lontooksi kun on kotomainen firma!
    Suzuki GSX1400
  10. #10
    Lainaa (kalliari @ Tammi. 26 2004,15:40) kirjoitti
    Onko kukaan löytäny Rukan kotomaankielisiä nettisivuja. Periaatteessa vähän tökkii lukee Lontooksi kun on kotomainen firma! *

    www.rukka.com
    motorcyclewear ja suomenlippu.
    Sieltä ainakin löytyy suomeksi Rukan mp.vaatevalikoimaa!
  11. #11
    Nii molemmat on hyvät kun vaan valitsee sellaset missä ON GORETEX kalvo. Itselläni on Yokon takki ja Rukan housut.
    Uskallan suositella muillekkin.
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
  12. #12
    Rukkalla ainakin tuntuu asiakaspalvelu pelaavan. Itselläni on se Rukkan halppissetti (eli Imatra-takki ja Classic-housut). Ihan hyvin toimi muuten mutta vesi meinas tulla takin sivutaskuista sisään kun ne lipat taskujen päällä on jotenkin ihmeellisesti suunnattu eteenpäin. Pistin sitten mailia sinne että onkohan siinä joku suunnitteluvirhe niin 2min kuluttua joku nainen soittaa ja sanoo ettei se noin saa olla että pistäs takki postiin niin katsotaan mitä voidaan tehdä. Siellä se nyt on ja odottelen että saan sen piakkoin takaisin.

    btw. Oli ainakin mun mielestä toi Imatra lyhimpänä siistein noista takeista, vaikka edullisin olikin. Muut mallit oli sellaisia puolipitkiä "äijämalleja"
  13. #13
    Mulla taas ei oo kokemusta kun Yokosta.
    Advance takki ja Evolutionin housut ja hanskat.
    Noilla tuli päristeltyä 19500km viime "suvella" eikä oo mitään pahaa sanottavaa. Sveitsistä tuli hurautettua
    1400km ja 14h Hollantiin yhtä heittoa sään ollessa 30/30min sadetta/poutaa jatkuvasti koko matkan
    Meinas lämpöenergiat olla vähän loppu kun 01:30 saapui Amsterdamiin ja mittarit näytti +6'C
    Kylmä oli kun p***ele mutta mistään ei kastunut, vaikka sattui hetkittäin olemaan nopeus siellä 1,5 x suomen sallituissa.

    Sillä reissulla tosin repes takista gorekalvo, edestä ompeleen kohdalta.
    Ongelmia ei sekään tuottanut. Vuoden alussa otin yhteyttä Reimaan ja kyselin mitä sille pitäis tehdä?
    Asiakaspalautuksena neuvoivat lähettämään heille niin laittaisivat kuntoon. Viikon päästä kolahti postin
    ilmoitus paketista, ja siellähän se. Takki "Korjattu" uuteen uskoon, ihan oli muovitkin päällä ja mainoslaput hioissa.
    Uuden takin sitten lähettivät tilalle.

    Kyllä niillä kelpaa ens kesäkin ajella.



    <span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
  14. #14
    Minulla oli myös Yoko Advance GT takki ja Evolution housut. Ei mitään pahaa sanottavaa. Hyvin suojasi jopa kolarissa vaikka asfaltilla liukui. Nyt kuitenkin harkinnassa myös hieman edullisemmat merkit gore-puvuksi.
    " I like my sugar with coffee and cream"
  15. #15
    Yokon corepöksyt ostin toissa kesänä. Istuivat hyvin seistessä.. ...ja kun kyykistelin veikeästi siinä kxcentterin lattialla tuntuivat istuvan vielä silloinkin. Mutta hetken bussen ohjaimissa oltuani havaitsin polvisuojien kivunneen turhan ylös, vaikka tällä mittakaavalla varustettuna en mitenkään polvet suussa joudu ajelemaan. Voihan se olla et mun bodyformaatissani on jotain pielessäkin, mut silti vähän yllätyin. Eikä noissa vetimissä mitään säätömahista ole suojien paikoissa ilman räätäliä, joten...ei hyvä....
    jokkebus@

    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
  16. #16
    Itelläni on Rukan AirPower ja täytyy sanoa, että on aivan loistava hankinta ollut...piste!

    Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
  17. #17
    Minulla on kokemusta molemmista. Nykyiset on Yokot. Täytyy sanoa, että Yoko on parempi. Paremmat heijastimet ja tukevammat suojat. Eikä ole samanlainen "purje" kuin aiempi Rukan puku. Molemmat on silti hyviä. Itselle vain ilmeisesti sattui Rukasta epäsopiva malli..
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  18. #18
    Mitä ny oon ajellu viikon sisällä, niin hyvä valinta oli Rukan A-Tech-puku
    Jarrut on vauhdin surma!
    Kyllä siinä muavia pitää olla!

    Yamaha YZF-R1 -09
  19. #19

    Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Lainaa (Kawa6r @ Maalis. 30 2004,20:46) kirjoitti
    Mitä ny oon ajellu viikon sisällä, niin hyvä valinta oli Rukan A-Tech-puku
    Erittain hyva puku ja lisaksi eras markkinoiden turvallisimpia.
    Jyrki
  20. #20
    Nyt taidetaan mennä kauas asian alkulähteiltä mut mennään sit vain...

    Elikkäs kokemusta pyörän kanssa ei kyseisistä puvuista juurikaan ole mutta kelkalla useampi tuhat kilometriä on tullut ajettu sekä Rukkan että Yokon kalliimman pään puvuilla. Eli ilmat on vaihdellut +5 sateisesta -30 pakkaseen. En mitään ihmeellisempiä vikoja ole löytänyt kummastakaan. Eli voineen kehua molempia loistaviksi valinnoiksi.

    Taitaa ensi kerran kun tulee taas uuden osto niin valinta on näiden kahden välillä ja ratkaisu tulee sen mukaan kumpi istu paremmin päälle
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  21. #21
    Tässä kokemuksia Yokosta, housut Evot ja takki vissiin Advance(se heijastava viritys kumminkin).

    Yokon ompeleiden laatu ei kyllä mun mielestä oo mistään kotosin kamojen hintaan nähden ! Takista repes parin päivän jälkeen hihankiristys nepparilätkä ja housuista vajaan ajokauden jälkeen taskunsuusta vetoketju irtos ompeleistaan. No uudet sain takuusta eli se pelas hienosti !

    Hanskoista tiedän ainakin pari samantyylistä tapausta eli ompeleet pettää ja jostain rupee repsottaan.

    Nykyisissä housuissa joilla en ole ajanut metriäkään huomasin jalkovälissä olevan joustomateriaalin sauman karkaavan selkeesti varsinaisen kankaan päälle, saa nähdä kestääkö vai pitääkö vaihtaa noikin. *

    Jollain ompelijalla taitaa kyllä silmät harittaa jossain tuolla kaukomailla pahemman kerran. *

    Polvisuojien sopivuus tarvisi kokeilla oikeen ajamalla mutta taitaa olla hankalaa kun uusia on ostamassa. Mulla on noi pitempi punttiset housut ja niissäkin rupes ajossa nouseen suojat liian ylös painaa polveen sitten niin p....leesti. Vaihdoin mp-asun polvisuojat ja ongelma ratkes sillä. *
  22. #22
    Mulla on ollut Yokon TODELLA vanha vuonna -92 ostettu goretex puku jota käytin ajoon ja lasketteluun about 10 vuotta. Puku palveli molemmissa käytöissä todella hyvin, tosin 10 vuoden jälkeen ei toi vesi pysynyt ihan samalla tavalla ulkona kuin ennen.

    Vuosi sitten vaihdoin Rukkaan ihan sattumalta ja sekin on toiminut moitteetta (sekakäytössä) pientä kaatumatestiä tehty eli kartilla about 150km/h vesiliirtoon --> renkaisiin --> ukon ja auton ero --> takaisin asfaltille ilmalennon kautta. Pukuun ei tullut jälkeäkään eli kesti kuperkeikan hyvin, suojatkin auttoivat (ilmeisesti jo vanhat "verkko" malliset) sillä kyynärpää tuli kipeäksi iskusta mutta pysyi ehjänä.

    Molemmat varmasti hyviä pukuja.. lienee istuvuus ja hinta mikä ratkaisee kunkin kohdalla.
  23. #23
    Itsellä ollut viime keväästä lähtien käytössä Yoko Evolution-housut ja Evolution-hanskat, housuista ei mitään pahaa sanottavaa, istuvat hyvin, ovat lämpimät ja vettäkin pitävät. Hanskat ovat kylmälle kelille hitusen ohuet ainakin matka-ajossa mutta kylläpä noillakin pärjää. Takkina vielä tällä hetkellä toimii vuonna *muistelee* -99 ostettu Yokon takki, silloin tuli kevariajoon hankittua oikein ajopuku, en muista mikä tuon asun mallinimi lienee ollut, maksoi silloin jotain 1000-1500 mummonmarkkaa (taisi olla vielä alennuksessa silloin)...mutta nyt kun harrastus tuli "aloitettua uudestaan" niin ei tuo takki oikein riitä nykyään, alkaa jo ikä painaa ja etusaumoista meinaa tulla kovalla sateella vedet läpi. Tässä parhaillaan on Yokon Advance harkinnassa, siitä voisi vaikka seuraavan takin itselleen napata. Tuntui päällä hyvältä, turvalliselta suorastaan ja heijastimet on iso plussa.
    ---------------------------------------
    -Pärrä meni mutta ajokamat jäi...-
    -...ja kohta ei ole niitäkään :-) -
    ---------------------------------------
  24. #24
    Pohdiskelin tuota valintaa itsekin äskettäin. Päädyin Yokoon ja hylkäsin Rukan. Tuntui sopivan paremmin ja jotenkin pidin Yokon suojista enemmän, siinä kun on paksummat suojat jotka ehkä kenties auttavat iskuissa paremmin kuin Rukan "ritilät". Lisäksi kokeilemissani malleissa Yokossa oli selkäsuoja vakiona. Ajattelin että jos se on vakiona sitä tulee käytettyä, jos ostaa erikseen puettavan version niin ei koskaan käytä sitä (erilliset ehkä on parempia??).
  25. #25
    Siis nahkarotsi ja levikset on ainoa oikea vastaus, mut coreja en oo kokeillu enkä kokeile Nahkahousuja ei oo eikä tuu
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  26. #26
    Jos nyt noita kahta eri merkkia haluaa vertailla, niiin se pitää tehdä saman vuosikerran ja toisiaan vastaavia mallien kesken. Ei siis siten, että "mulla oli 10 vuotta sitten x puku, mutta kyllä tää uusi z puku on paljon parempi". * *Esim. Rukalta tullee joka vuosi jotain uutta; esim. uusi malli, tai sitten *edellisvuoden mallia on paranneltu/muutettu. Molemmat ovat siis ihan kelpo pukujen valmistajia, joten se kumman malli sopii itselle parhaiten päälle kannattaa valita. Unohtamatta itselle sopivaa puvun hintaa. *
  27. #27
    rukat ja yokot ovat molemmat omaan makuuni raskaita,
    kankeita ja törkeän ylihinnoiteltuja. johtuuko sitten vain gore
    royalteista vai siitä, että aikanaan keskenään markkinoita
    hallinneet merkit ovat hinnoitelleet itsensä pihalle oikeiden
    motoristien lompakoiden ulottuvilta. pffft.
    the music was new
    like black polished chrome.
    and came over the summer
    like liquid night.
  28. #28
    Kokemusta molemmista, teinivuosina ajelin rukan vehkeillä ja toimi loistavasti säällä kun säällä. Nykyään ajovarusteina yokon vision-takki ja evolutionin housut/hanskat.Syyt merkinvaihtoon olivat parempi ulkonäkö ja istuvuus. Tossa hintaluokassa ominaisuudet alkavat jo olemaan astronautti-asujen tasoa kummallakin merkillä.

    Takuuaika lienee selkein ero, rukalla 5.v ja yokolla 2.v, muut ominaisuudet menevät makuasioiden piikkiin.
  29. #29
    Mulla on IXS puku, oli halpa, istuu hyvin, on irrotettavat vuoret ja suojukset ja kaiken kukkuraksi ei ole vesi tullut ikinä läpi. En tiedä mitä olisin saanut enemmän jos olisin pistänyt puolet lisää ja ostanut "huippupuvun"... * * *

    No lepattaa tämä jonkin verran , mutta Transalpin nopeuksissa sitäkään ei monesti huomaa
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  30.  
  31. #30
    Yoko Evolution goret eikä pahaa sanottavaa.

    Rautap.rse-ajo kesti 22:45, jonka aikana oli sateetonta vajaa 4 tuntia.
    Kaverit vaihtoivat matkalla Hipora IXS:ien päälle sadepuvut.
    Minä en, enkä siltikään kastunut, eikä ollut liian kylmä eikä kuumakaan.

    Kurassa olin yltäpäältä ja pojat pesivät mut seuraavana päivänä puutarhaletkulla.

    -Eipä taida nahkoilla...
    Kaikkea kannattaa kokeilla paitsi omaa siskoa ja kansantansseja