Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 199:sta
  1. #151
    Löytyykö Tampereelta tai sen lähistöltä muita Yamahaa huoltavia paikkoja kuin se virallinen? Eli onko edullisempia mutta asiallisia "rinnakkaisvalmisteita" tarjolla?

    YZF600R:n venttiilejä pitäisi tutkia piakkoin (iso huolto siis) ja useamman "lääkärin" arvio olisi kiva saada operaation hintaa koskien...
  2. #152
    Minkälaiset huoltovälit R1:llä -00 olis? Onko siinäkin joku iso huolto tuossa 40tkm kohdalla kun ne kilometrit ovat nyt melkein sitä? Ja millasia hintoja on?
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  3. #153
    FZ1-S 10tkm huolto. Huoltoaika löytyi viikossa, mopon vienti ja haku onnistui normi aikojen ulkopuolella iltasella ja valmista oli sillai kuin sovittiin. Hinta sen mitä sanottiin, selvästi alta kaks sataa.

    Paikkana Veljekset Ahlroth, Mustio. Tänne taidan viedä toistekkin.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  4. #154
    Yamaha R6 -05 20tkm huolto @ KX Center Tampere

    työ 3,0h 224,84e
    öljy 2,7l 31,57e
    öljynsuodatin 13,71e + jätemaksu 1,50e
    öljypropun tiiviste 1,67e
    Denso tulppa (x4) 50,72e
    pientarvikelisä 3,00e
    ----------------------------
    Yhteensä 327,01e

    (ilmansuodatin pesty - uusi olisi maksanut ~50e)
    Ex: Yamaha R6 -05
  5. #155
    Yamaha FZ1-S ABS 2009: 10 000 km huolto, Kuopio Yamaha Center
    JMT-Power Oy. Hinta 257 euroa.

    Öljyt Yamalube, suodatin ja extrana rekisterikilven valon polttimon vaihto!
    Palvelu hyvää ja ystävällistä ja niin sen tulee ollakin, kun työn veloitus on 189 euroa 2,7 tunnilta. Tehdastakuun takia joutuu liikkeessä käyttämään, osais kait nuo ölpät ja polttimon itsekin vaihtaa.
    Tulikallio.
    Yamaha FZ1-S ABS, DNMG.
  6. #156
    Lainaa (tulikallio @ Elo. 25 2010,22:14) kirjoitti
    Tehdastakuun takia joutuu liikkeessä käyttämään, osais kait nuo ölpät ja polttimon itsekin vaihtaa.
    Kyllä noissa säilyy tehdastakuut vaikka ite tekeeki huollot.
  7. #157
    Kivoja hintoja!?
    Mitä vit... ne on tehneet kun ovat saaneet kuluun 3h öljyjen ja tulppien vaihdossa?
    Ropun tiivistekkin ilmeisesti kullattu!?
    Pientarvikelisä 3e? Kolme kuppia kahvia asentajalle(luontaisetu)!?

    MITÄ HINTOJA! Huh huh!
    Yamaha FJR
  8. #158
    R6R 20tkm huolto Kx-Center 360 eur. Omat öljyt.

    By the way....Motulin 5100 10W-40 öljyt Polar Autovarusteesta Laukontorilta 35 eur/4 litraa...pitäisin kohtuullisena.
    <br />
  9. #159
    Lainaa (MattiRK @ Touko. 26 2010,22:19) kirjoitti
    FZ1-S 10tkm huolto. Huoltoaika löytyi viikossa, mopon vienti ja haku onnistui normi aikojen ulkopuolella iltasella ja valmista oli sillai kuin sovittiin. Hinta sen mitä sanottiin, selvästi alta kaks sataa.

    Paikkana Veljekset Ahlroth, Mustio. Tänne taidan viedä toistekkin.
    mielenkiintoista, katsellut paikkoja ja tuo vaikuttaa mielenkiintoiselle vaihtoehdolle takatalolle salossa, ja lähempänäkin omaa asuinpaikka.
    2010- Yamaha FJR1300 -04
    -90-92 Kawasaki Gpx750r
    -89-90 Yamaha XJ750
  10. #160
    Fasun 20 tkm huolto oli kesällä sekin Mustiolla, en muista enää mitä maksoi mutta ihan vertailukelpoinen muihin mestoihin nähden. Ennen talvisäilöön menoa taidan viedä 30tkm huoltoon taas tuonne.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  11. #161
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Tässä mestassa näyttäs olevan valmiiksi hinnoiteltu nuo perushuollot. Ite en oo tosin käynyt, jos vaikka kitkuttelis seuraavaan venojen säätöön tai pyörän vaihtoon tekemällä perusjutut sitä mukaan, kun tarvitsee. (käyttää sitten jossain, kun työkalut ja älli loppuvat kesken, eli melko herkästi)

    KLIKS
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #162
    Missä kannattaa Kotkan/Kouvolan alueella tarkistaa kaasareitten synkat ja mahdollinen säädättäminen jos tarvetta. Pyörä on Yzf600r thundercat
    <p>Suzuki DL650 v-strom xt 2020</p>
  13. #163
    Lainaa (evilHR @ Touko. 19 2009,08:02) kirjoitti
    Lainaa (tiairi @ Touko. 13 2009,21:02) kirjoitti
    Vmax 2009 1000km huolto:
    Öljynsuodatin 12,90€
    Öljy Repsol 10W40 (48x1) 48€
    Öljy Castrol 80W90 (2,25x0,7) 1,58€
    Tiivisteet (5x0,3) 1,5€
    Voiteluaineet (1x8,5) 8,50€
    Jäteöljymaksu 1,50€
    Työjakso (12x7,5) 90€
    Yhteensä 164.00 EUR

    Aikaa kului koko hommaan noin tunti!
    Siis... öljynvaihto ja ketjujen rasvaus... 30min suodattimenvaihtoineen. Ammattilaiset ei mun mielestä voi pyytää tunnin hintaa tollasesta hommasta. *

    Niin kauan kun me vaan maksetaan mitä noi huollot ja korjaamot pyytää, eikä kunnolla äänestetä jaloillamme, niin sitä kauemmin nää korjaamot pystyy sikailemaan näillä hinnoilla.

    Ainahan kannattaa kysyä etukäteen mitä osia huoltoon kuuluu, mitä ne maksaa ja paljonko on arvioitu käytettävä aika. Sitten voi kertoa oman arvionsa ko. hommasta ja koittaa päästä johonkin kohtuulliseen sopimukseen. Ilmaa on katteissa ja raha kelpaa, vaikka vähän kohtuulistettunakin yleensä. Samalla voi sanoa, että mopoa ei tarvii alkaa kiillottelemaan, koska senhän jokainen osaa varmasti tehdä itsekin ja siitäkin kuitenkin laskuttavat työaikana.

    Tässä hiljattain yksi raukka ei ollut tarkkana ja sai 1500€ laskun * hakiessaan noin 5000 euron pyöräänsä huollosta... saattoi olla pieni ylläri kun olivat vaihtaneet ties mitä osia kysymättä. No ei ollut kaveri kertonut, että soittakaa ensin ennen kun vaihdatte jotain osia... tosin vastuuntuntoinen liike olisi soittanut joka tapauksessa kun summat alkaa olemaan tuollaisia.

    Itseäni ainakin ottaa päähän yleisesti asenne * joka monessa liikkeessä on. Palveluliiketoiminnasta ei ole tietoakaan, ja monet hemmot kuvittelevat olevan jotain MotoGP asentajia , joita pitäis vähintäänkin jumaloida. No eipähän tarvii rahoja niihin latoihin sitten laittaakaan.

    Totesin jo aiemmin ja totean sen nytkin, että persuhuollot kannattaa jokaisen itseään kunnioittavan mopoilijan opetella itse tekemään. * Pääsee halvemmalla ja tietää, että ne on varmasti tehty.

    Laskin vielä tässä nopeasti, että jos tolle korjaalalle maksetaan esim. 18€/h joka on noin 2880€/kk niin silloin hänen työkulu talolle on noin 29.70€ (työn sivukulut, hallinnollisia kuluja: palkanlaskenta, ym.) ja kun pyynti on 90€/h niin katetta tunnilta jää 61,2 €/h !!! IHAN KOHDALLAAN!!!
    Hmm.. mitäköhän tähänkin pitäisi sanoa?

    Aloitetaan nyt vaikka siitä, että missä maksetaan asentajalle 18e/h?

    Toinen asia mikä iski vähän silmään on se, että osaatko itse tehdä huollot alle tehtaan määrittämien aikataulujen? Epäilen,että taitaisi mennä yli niistä jos kokeilisit itse joskus tehdä semmoista huoltoa vaikkapa minun pyörääni..

    Oikeastaan joidenkin ihmisten EI todellakaan kannata tehdä huoltoja itse, kun vaarantavat vain omansa ja toisten hengen, kun unohtaa kiristää öljyproput tai akselit kiinni..Tulee vain entistä kalliimmaksi se harrastaminen. (Tämä ei koske kaikkia ihmisiä todellakaan)

    Valitettavasti korjaamot suomessa joutuu "sikailemaan" hinnoilla, kun yleisesti kaikki hinnat nousee koko ajan ylöspäin.. Vuokrat,osat,palkat yms yms.. Ehkä huoltojen hinnat olisi kohtuullisempia jos suomessa ei olisi tämmöistä talvea joka katkaisee ajokauden ja tukehduttaa täysin korjaamojen tulonlähteen! Onneksi et taida olla ikinä käyttänyt audia tai mersua huollossa niin tuntuu vielä moottoripyörä huollot kalliilta

    Toivon todella, että joskus pääsisit itse kokeilemaan moottoripyörän korjaamista ammatillisessa mielessä niin ajatus voisi vähän muuttua.. Kyllähän sitä kavereille voi ilmaiseksikin tehdä, mutta jos siitä pitäisi elinkeino tehdä niin silloin hintaakin pitää olla, että pärjää talvet ilman kelan avustuksia?!

    Tämmöinen avautuminen tälläkertaa ja toivottavasti edes vähän avasi silmiä ennen seuraavaa rage postausta.. Todennäköisesti saan tuhat eri laskukaavaa jolla ilmoitetaan, että kaikki mp-mekaanikot on miljonäärejä ja kenenkään ei tarvitse tehdä yhtään mitään, kun ryöstetään vain viattomia kansalaisia ja tietenkin se perus lause "Itse teen halvemmalla ja parempaa AINA!"
  14. #164
    Osaako joku antaa hintahaarukkaa venojen säädölle Pk-seudulla/Uudellamaalla?
    Saa myös ehdottaa eri paikkoja.
    Pyöränä FZ 750 -85.
  15. #165
    Yamaha R6R 2008 10 000km huolto Motorman Oulu

    Yht. 249,15e

    Näköjään aika paljon vain tarkistuksia ja voitelua sisälsi tämä huolto, mutta sainpa huoltokirjaan merkinnän ja ei tarvinnut itse vaivautua parkkipaikalla likaamaan omia pikku kätösiäni
  16. #166
    Laitoin jo toiseen paikkaan, mutta laitetaan tännekin.

    Eli vein tällä viikolla FJR:n 30tkm huoltoon, pyysin vielä erikseen että katsovat pyörän kaikin puolin läpi, kun vasta pari viikkoa sitten sen ostin.

    Kokonaishinnaksi tuli 440 euroa ja se sisälsi myös uuden takarenkaan.

    Jos, arviolta ajan sen 10tkm/kausi, selviän tuolla huoltohinnalla/kausi, niin ei minulla ole ainakaan minkäänlaista kiinnostusta lähteä itse edes yrittämään huoltoa.
    Ja itse ainakin luotan sen verran ammattilaisiin, että tekevät sen mitä kuitissa lukee.

    Ja vielä tuohon itse tekemiseen, niin aika monella voi myös olla se tilanne, kuten myös itsellä, että ei ole paikkaa eikä työkaluja, millä huoltoja edes tekisi.

    Mutta, aina näitä jokapaikanhöyliä löytyy, jotka tekevät kaiken itse ja vielä puolet muita paremmin.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  17. #167
    Itse olen helpot hommat yleensä tehnyt, tällä kertaa piti saada XT660X:ään 20 000 huolto. Öljyt, suodattimet, jarrunesteet ja tulppa olivat jo tehty, joten kysyin Frankilta mitä mahtaisi huolto maksaa jos kyseiset työt jätetään tekemättä. Listahinnalla yrittivät myydä, eli 217 euroa.

    Vein sitten muualle, valtuutettuun Yamaha huoltoon kuitenkin, jossa tehtiin sama huolto tuntikorvauksella, jättäen nuo työt pois. Hintaa kertyi 116 euroa. Eli yhdellä puhelinsoitolla säästyi satanen, tai melkein puolet huoltohinnasta. Eli ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
  18. #168
    Keväällä ois edessä fz6-n:ään se 42tkm "iso huolto", oisko jotain ehdotuksia mihin kannattais viedä pääkaupunkiseudulla?
    Millasia hintoja pitäis odottaa, ilmeisesti alta 600e:n ei taida mistään irrota?
    FZ6-n -05
  19. #169
    Oulun seudulla Motorman käsittääkseni edelleen tekee noita huoltoja, mutta onko jotain edullisempaa paikkaa tiedossa? R6R 20tkm huolto olisi ajankohtainen ja ~450€ pyytävät Motormanilla.
    2007 Suzuki Intruder 1500
  20. #170
    Lainaa GreyMyHound kirjoitti Katso viesti
    Oulun seudulla Motorman käsittääkseni edelleen tekee noita huoltoja, mutta onko jotain edullisempaa paikkaa tiedossa? R6R 20tkm huolto olisi ajankohtainen ja ~450€ pyytävät Motormanilla.
    Tuolta kannattaa kysyä, motorservice portaankorva, Kello. 08-370509
    https://www.mprengas.fi
  21. #171
    Kattelin fz1 manuaalia ja päätin,että minun rahoilla ei huolto rikastu.10 000km huoltoon ei kuulu kuin öljynvaihto ja se luonnistuu iteltäkin. loput jutskat on tarkistuksia joista ei ole mitään järkeä maksaa,kun ne näkee itekin. Säästyy kesän bensarahat
  22. #172
    Lainaa GreyMyHound kirjoitti Katso viesti
    Oulun seudulla Motorman käsittääkseni edelleen tekee noita huoltoja, mutta onko jotain edullisempaa paikkaa tiedossa? R6R 20tkm huolto olisi ajankohtainen ja ~450€ pyytävät Motormanilla.
    Portaankorvalla hieman edullisempi, mutta työn osuus kyseisessä pyörässä on melko suuri. Päädyin kuitenkin tekemään itse. Työaika melkeinpä x 3 kun ekaa kertaa tein itse, mutta kaverin vastaavassa pyörässä päästiin jo lähelle ohjeaikoja
    2007 Suzuki Intruder 1500
  23. #173
    Mitä huoltoa suosittelette Lahden seudulla Yammulle / missä homma toimii?
  24. #174
    Yamaha XT1200Z Ensihuolto 1000km 208,39€
    Ei paha ja hommatoimii niin kuin aina Boom bike oy:ssä
  25. #175
    Fjr 08, 40 tkm huolto, Motorman Oulu. 622.00 €.
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.


  26. #176
    Tornio, Tatun Tarvike Yamahan merkkihuoltajana. Onkos kellään kommenttia miten huoltotyöt siellä hoituvat?

    Oulussa olis ainakin kaksi merkkihuoltoa ja muitakin osaajia esim. tuo Motorman.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  27. #177
    Lainaa Snoke kirjoitti Katso viesti
    Osaako joku antaa hintahaarukkaa venojen säädölle Pk-seudulla/Uudellamaalla?
    Saa myös ehdottaa eri paikkoja.
    Pyöränä FZ 750 -85.
    Lainasin tosi vanhaa viestiä, mutta jos satut lukemaan ja todennäköisesti olet ne käynyt säädättämässä, niin mitä maksoi?

    Tai osaako joku muu kertoa hintoja pääkaupunkiseudulla. Pyöränä FZ750 -89.
  28. #178
    Lainaa räme kirjoitti Katso viesti
    Tornio, Tatun Tarvike Yamahan merkkihuoltajana. Onkos kellään kommenttia miten huoltotyöt siellä hoituvat?

    Oulussa olis ainakin kaksi merkkihuoltoa ja muitakin osaajia esim. tuo Motorman.
    Vuoden myöhässä mutta... Huoltopuolella pätevä kaveri.. mutta, kyllähän siellä hommat hoituu jos vain on pinkka kunnossa.
  29. #179
    R1 vm 2007 tarttisi pian 20tkm huoltoa, mitä kaikkea tämä huolto pitää sisällään ja minkä hintaista tuo lysti ois täällä helsingin seudulla... Firmasuosituksia?
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  30.  
  31. #180
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    R1 vm 2007 tarttisi pian 20tkm huoltoa, mitä kaikkea tämä huolto pitää sisällään ja minkä hintaista tuo lysti ois täällä helsingin seudulla... Firmasuosituksia?
    4.5 tuntia laskettu 20t huoltoon http://www.boombike.fi/pdf/YAMAHA_SERVICETIME.pdf
    Boombike veloittaa näemmä Hinta: 470,63 € http://www.boombike.fi/yzf-r1_07-08.html

    http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...als/index.aspx tuolta voi lataa manuaalia josta näkee mitä pitää sisällään

    MJL-Huoltoa suosittelen http://www.elisanet.fi/mjl-huolto/


    Viimeksi muokannut: plösöpötsi; 16.07.2013 klo 14:58.
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen