Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 69:sta
  1. #1
    Täällä näyttää löytyvän noita sähläpettereitä/muusinuijia jotka ostavat tuhansien eurojen viriputkia/commandereita/kansitöitä/yms tehoa lisääviä osia ja silti eivät ole valmiita sijoittamaan ammattitaitoisen mekaanikon tekemään huoltoon rahaa niin täytyy laitta huoltokysely.

    Huollatteko itse vai viettekö ennemmin ammattilaiselle koneet hoitoon maksoi mitä maksoi?
  2. #2
    Huollan itse. Ja huollan myös asiakkaiden pyöriä
  3. #3
    Luotan ammattilaisiin.

    Eikä ne hinnat hirvitä. Pitäähän niidenkin elää.



    ©
  4. #4
    Taitaa olla pakko ensi kesänä ettei takuuta menetä.

    Ja kun vielä toi peukalo on kohtuu keskellä niin kyllä pienemillä kustannuksilla pääsee kun ammattilainen tekee homman kerralla kuntoon
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  5. #5
    Itse tulee tehtyä huollot muuten paitsi venttiilien- ja kaasareiden säädöt teetän liikkeessä. Niin ja renkaitakaan en kyllä ala itse millään rengasraudoilla vääntelemään muutaman euron säästön toivossa
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  6. #6
    Jotta takuu säilyisi, on tullut vietyä huoltoon. Eikä nuo omat kyvytkään taitaisi riiittää moottorihommiin. *

    Hinnat ovat minusta olleet kohtuullisia, jos esim. vertaa autojen huoltohintoihin.
  7. #7
    Joo....meikeläinen huoltamassa oma pyörää .....okei jos se sammuu tiellä niin kyllä mä voin koittaa katsella asioita.....ja ottaa sitten aurinkoa tienposkessa asiantuntija apua odotellessa...... eipä tee mieli juuri uutta mopoa alkaa itsekseen availemaan tai säätelemään.....ammatti immeinen saa hoitaa homman.....hinta on ongelma "aina" mutta mitäs tässä nyt enempää kitisemään....homma hoituu ja spagetti on hyvvöö ilman lisukkeitakin, sitäpaitsi ei vuokraa tarvitse aina maksaa.
    Ex hippi!
  8. #8
    Lainaa (Jyri @ Tammi. 16 2004,15:15) kirjoitti
    Täällä näyttää löytyvän noita sähläpettereitä/muusinuijia jotka ostavat tuhansien eurojen viriputkia/commandereita/kansitöitä/yms tehoa lisääviä osia ja silti eivät ole valmiita sijoittamaan ammattitaitoisen mekaanikon tekemään huoltoon rahaa niin täytyy laitta huoltokysely.

    Huollatteko itse vai viettekö ennemmin ammattilaiselle koneet hoitoon maksoi mitä maksoi?
    Johan on jyrkkä mielipide. Jos osaa itse tehdä hommat ihan yhtä hyvin kuin "ammattitaitoinen" huoltaja, niin miksi helvetissä maksaa sille omaisuuksia öljynvaihdosta ja tsekkauksista? Katsopas vaikka Gixxerin huolto-ohjelma:
    http://www.jv-motorsport.fi/huolto-gsxr1000.htm

    Mä oon kuullu/nähny niin paljon huonoa huolloista, testitkin vahvistaa saman. Todella huolellisia huoltoja on helvetin harvassa. Itse kun tekee huollot omaan pyörään, ei tarvitse huolehtia tuntihinnasta, voi ihan rauhassa tehdä ja todella huolellisesti. Yleensä vähintään katteet on pistetty paikoilleen "vähän sinne päin" huollon jälkeen, kavereiden pyörille tehtyjen huoltojen perusteella uskallan sanoa näin.

    Huolloissa on öljyn/suodattimien vaihtoja ja tsekkauksia, ei juuri muuta. Vaativin taitaa olla venojen säätö, joka ei myöskään ole mikään ylivoimainen juttu tehdä itse. Noista hommista selviää helposti itsekin, ja rahat säästyy vaikkapa uuteen putkistoon ;)

    Lyhyesti vastaus kysymykseen: HIRVITTÄÄ



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  9. #9
    Uusi pyörä kun on niin taitaa olla takuun kannalta oleellista huollattaa esim. sieltä mistä sen osti!? Eipä nuo öljyn vaihdot kauhean vaikeita olis kotona tehdä! Mutta se takuu!
  10. #10
    Huollan itse kaiken mitä osaan, koska
    a) olen joskus maksanut valohoidosta, enkä halua maksaa enää
    b) tiedän tasan tarkkaan mitä on tehty ja kuinka
    c) harrastus on niin kallis muutenkin että ei ole rahaa maksettuihin huoltoihin enkä ymmärrä miksi maksaisin esim. yksinkertaisesta öljynvaihtotyöstä jollekin, kun siihen on itsekin edellytykset (tilat ja työkalut). Ymmärrän että jollain se ei ole mahdollista esim. tilan-, ajan- tai työkalujen puutteen vuoksi ja silloinhan se on ihan ymmärrettävää teettää jossain
    d) se on vaan niin perhanan mukavaa tehdä oman leipätyön vastapainoksi jotain "kunnollista" omin käsin eli sekin on tavallaan harrastus
    e) tekemällä oppii
    f) itselleni jonkinmoinen kunnia-asia *

    Ainoa teetetyt työt ovat olleet renkaanlaitot vanteille (nyt ja jatkossa) sekä sellaiset asiat, missä menee totaalisesti sormi suuhun tai on halvempi teettää kuin ostaa työkaluja sitä varten.

    Työkaluvarasto kyllä karttuu, kun tekee itse. Eilen hankin pylväsporakoneen ja ensi viikolla pitää hakea smirgeli. Kohta on sauna täynnä työkaluja ja -koneita eikä mahdu enää saunomaan *

    Olen siis tyypillinen sähläpetteri ja muusinuija *



  11. #11
    Mä olen haistattanut paskat huolloille huolimatta takuusta, en viitti maksaa siitä kun joku vaihtaa mulle öljyt ja suodattimen.

    Kun Rykkösestä kilahti pannu melkeen uutena (2000km ajettu), niin menipä silti takuuseen, koska pystyin todistamaan, että olen vaihtanut siihen öljyt ja suodattimen (1000km huolto, vai mikä se nyt olikaan). Kyseessä oli ilmeisesti kiertokangen alapään laakerin asennusvirhe tehtaalla... Uutta osaa tuli kampiakselia myöden.

    Monella on sellainen mielikuva, että noi huollot vaatii jonkunlaista spesiaalia ammattitaitoa. Ne on kuitenkin ihan perusjuttuja, ja nekin jää silti usein tekemättä. Ainoo minkä tekevät huolella on laskutus, vaikkei juuri muuta olis tehtykään...

    Tekniikan maailmassa oli joku vuosi sitten testi, se oli surullista luettavaa.. Lähinnä valohoitoa olivat saaneet...
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  12. #12
    Pyörieni takuu loppui yli 20 vuotta sitten ja itse teen kaikki huollot ja korjaukset niihin. Noitten vanhojen huolto on osa harrastetta, niihin on mukava niitä tehdä. Osat ovat kookkaita ja kivasti käsillä. Renkaat nyt on tommoset narut nykynakkeihin verrattuna, tosin ei maksa renkaat yhteensä edes yhtä nykypyörän takanakin hintaa.
    Jos tekee itse huoltoja, arvostaa kunnon työkaluja.
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 - 81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
    Kawasaki Spectre 1100 D1 -82
    Kawasaki KX 250 XC KL Enduro -21
  13. #13
    No no, huollan itse fillarini enkä nyt heti tituleeraisi itseäni nimityksillä kuten: sähläpetteri/muusinuija.

    Olen ostanut commanderin, viriputkista puhumattkaan, asentanut ne itse, enkä vieläkää suostu olemaan sähläpetteri/muusinuija.

    Seuraavaksi ajattelin tehdä uudet pakoputket itse, ja käsittääkseni sähläpetteri/muusinuija ei siihen kykene.

    Muitakin kustomointi-ideoita on päässä pyörinyt, ja nekin ajattelin ihan itse toteuttaa, eikä sekään ainakaan omasta mielestäni tee minusta vielä sähläpetteriä/muusinuijaa.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  14. #14

    Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Huollan itse. Eras syy on se, etta K1200LT:sta joutuu ruuvaamaan katteita pois enemman tai vahemman aina kun tekee pientakin huoltoa. Katteiden poisto on sinansa yksinkertaista, mutta vie helposti aikaa. Ja kun merkkihuollossa yleensa katsotaan taulukosta paljonko aikaa kuluu, eika sita kuinka paljon sita todellisuudessa menee. Niin tasta syysta ainakin LT:n huolto/korjauskustannukset ovat helposti normaalia isommat.

    Eika se huoltojen/korjausten tekeminen itse ole edes vaikeaa kunhan vain saa jostain opastusta ensimmaisella kerralla. LT:n kohdalla kavi siina mielessa hyva tuuri, etta taalla jenkeissa on paljon aktiivisia LT kuskeja ja erittain toimiva Internet-kerho. Eras jasen on mm. kuvannut varsin korkealaatuisen videosarjan perus huolto/korjaustoista ja myy sita kohtuuhintaan muille vahemman asiaan vihkiytyneille LT:n omistajille.

    Suosittelen lampoisesti omien huoltojen tekemista. Sen lisaksi, etta siina saastaa melkoisesti rahaa niin voi olla varma, etta homma on todellakin tehty, eika vain laskutettu. Ei todellakaan kannata luottaa siihen, etta (merkki)huolto olisi aina ammattitaitoinen ja tekisi hommat kuten on sovittu. Lisaksi tietamys omasta ajopelista kasvaa nopeasti pyoraa raplatessa, eivatka pikku ongelmat tunnu kohta enaa miltaan. *
    Jyrki
  15. #15
    Kuka sanoo että takuu loppuu jos huollot tekee itse? Kai se on maahantuojan osoitettava että venttiilit on solmussa sen takia että on itse vaihtanut öljyt ja kiristänyt ketjut, jos haluaa välttyä takuukorjauskuluilta?
  16. #16
    kyllähän se niin on että itse huollot on tehtävä, jos haluaa et hyvää jälkeä tulee ja jos joku remppa porsii, niin tietää ainakin ketä syyttää.. Aivan järjetöntä maksaa jostain öljyjen vaihdosta/venojen säädöstä/ruiskujen synkkauksesta/keulaöljyjen vaihdosta jne jne.... Tietty aina joutuu erikoistyökaluja ostamaan/tekemään, tietoa etsimään, härnäämään merkkihuoltoja jne, mutta saahan siinä sen tekemisen ilon vaivan palkaksi. Sehän on iso osa harrastusta

    ja ei kai se ole ainakaan haitaksi että tietää miten mopoa huolletaan ja korjataan? riippuu tietysti ihmisestä mitä pitää tärkeänä... Ainakin minä haluan tietää MIKSI jostain perushuollosta pitäisi maksaa ihan järjettömiä hintoja



    Track Punk Racing
    Superbike #69
  17. #17
    kyllähän se niin on että huollot on itte tehtävä että tietää minkä kuntosella mopolla ajaa jos epäilee jotain vikaa ni purkaa niin syvälle että vastaus löytyy ja päin vastasessa järjestyksessähän se kasaan menee... ja huomena tutustumaan ducatin venttiili säätöö en oo koskaa tehny mut kai se siitä selvii eihä ne oo ku mekaanisia osia
  18. #18
    Ammattilaiset saa huoltaa, itse keskityn vaan kiillotteluun jos sitä nyt huoltamiseksi voi kutsua.
  19. #19
    Huollan ite. Koska ei ole ylimääräistä rahaa annettavaksi "ammattimekaanikoille", osaan tehdä itekkin, mulle kelpaa vain paras laatu.
  20. #20
    Isommat projektit luotan erittäin tutulle ja luotetulle huoltomiehelle. En siis vie pyörää mihin tahansa huoltoliikkeeseen vaan sellaiselle kaverille jonka tunnen itse. Kaikki pikkujutut kyllä taas hoituu itte ja kavereiden kans. Se on vielä ihan mukavaakin homma iltaisin.
    ...en oo koskaan voittanu mitään, mutta NYT on semmonen kutina että...
  21. #21
    Itse tuon vanhuksen huollan, koska silloin saan syyttää vain itseäni, jos joku menee pieleen - ja eipä merkkikorjaamot edes kovin mielellään taida ottaa tuollaista 20-vuotiasta peliä huollettavaksi. Joskus aikojen alussa erehdyin viemään Z650SR:n Sumekolle huoltoon ja se riitti: oli ensimmäinen ja taatusti viimeinen kerta! Kävi nimittäin niin, että huollon jälkeen SR kävi vain 3 sylinterillä ja tietysti valitin asiasta. No, sitten uusittiin mm. koko sytytysjärjestelmä - ilman tulosta. Pari päivää tuossa vian etsimisessä meni eikä vikaa Sumekolla edes löydetty vaan sen löysin itse: huoltomies oli paukauttanut yhden sytytystulpan kärkivälin kiinni asennuksen yhteydessä! Lisäksi myöhemmin paljastui, että asentaja oli ajatellut laittaa nokkapukkien pultit todella kiinni - pari pulttia poikki ja lopuista kierteet entiset kannen puolelta. Pohjaproppu oli sitä vastoin jätetty löysälle - aukesi ilman avainta pelkillä näppivoimilla! No, tuosta on aikaa parikymmentä vuotta - toivottavasti Sumekon huolto on nykyään parempi...
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  22. #22
    Melkein kaikki huollot teetän liikkeessä... Eipä ne hinnat niin hirveitä ole!!
    Huoltoliike on ihan työpaikan vieressä ni se on aamulla helppo viedä niille ja illal kipasta pois!!
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  23. #23
    Liikkeessä teetän määräaikaishuollot , maahantuojan takuu on viellä voimassa.
    Talvi huollon teen itse, öljyt, suodatin, ketjut, rasvaukset jne.
    Eiköhän pyörästä muutaman € saa vaihdossa enemmän, jos on huoltovihkossa merkintöjä?
  24. #24
    Ite on pakko opetella huoltamaan, pakko on myös ruveta säätämään, nimittäin kenelläkään ei ole aikaa huolloissa turata viikkokaupalla vaikka sais maksunkin, varsinkin kun asiakas on klähminyt jo ite alkuun jotain ihme himmeleitä kotkottimeensa, joiden säädöille ei olekaan suoraa reseptiä, kuten jollekin Agraaripopovitsiputkiloille ja Rynamometrijettilöille, joille löytyy hiukan aviisia...

    Mutta, sitten kun on purkanut ja kasannut kaasarit parikymmentä kertaa ja vihtonut takasen siliäksi pruuvaillessa, rupee se räplääminenkin sujumaan aremmaltakin. Vikana on vain se, että säätämisestä ei tule koskaan loppua, vaan aina tuntuu että vois jotain piäntä hiukan viälä...
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  25. #25
    Ihan Ite oon kaikki huollot tehny tähän mennessä, ainoastaan renkaiden vaihdot joku muu saa hoitaa. Kun ei ole kunnon työkaluja siihen hommaan. Tietysti jos olis niin uusi pyörä, että olis takuuta voimassa, voisin harkita oikeen mpliikkeessä asiointia.
  26. #26
    takuuta voimas vielä heinäkuuhun...eli siihen asti huolletaan liikkeessä(ja kehut sekaan,se-bike riihimäellä tekee huollon oikeasti)takuun loppumisen jälkeen ajattelin käyttää venttiiliensäätöhuolloissa(24000 km välein)
  27. #27
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 16 2004,16:19) kirjoitti
    Monella on sellainen mielikuva, että noi huollot vaatii jonkunlaista spesiaalia ammattitaitoa. Ne on kuitenkin ihan perusjuttuja, ja nekin jää silti usein tekemättä. Ainoo minkä tekevät huolella on laskutus, vaikkei juuri muuta olis tehtykään...

    Tekniikan maailmassa oli joku vuosi sitten testi, se oli surullista luettavaa.. Lähinnä valohoitoa olivat saaneet...
    Niinpä! * Kyllä pännii maksaa jostain tulppien, ilmansuodattimen ja öljyjen vaihtotyöstä - valohoidosta puhumattakaan jotain 50euron tuntitaksaa kun tietää ettei noihin hommiin tarvita mitään tekniikan tohtoria *
    joku kaasarien synkkaus ja venttiilien säätö taas on niitä hommia johon ei kannata alkaa ollenkaan jos ei tiedä mitä tekee * Onneksi ainakin itse osaan noi venttiilit säätää *
    Vastaus kysymykseesi Jyri: Varsinkin pyörien hiton tiheästä huoltovälistä johtuen: Hirvittää!!



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  28. #28
    Teen kaikki huollot itte mihin pystyn. Siinä oppii. Säästää rahaa. Ja jopa katteet saattaa tulla kaikilla ruuveilla ja oikein kiinni. Valohoito on ihan hyvää mutta ei näis tapauksis. Lisäksi oli kyllä paskaa luettavaa se TM:n testi. On Ammattimiehiä ja "ammattimiehiä". Oma kohtaista kokemustakin on kummankinlaisista miehistä.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  29. #29
    Kannattaa itse tehdä perushuollot itse kuten öljyn vaihdot, ketjujen vaihdot ja keulaöljyjen vihdot. Säästää huomattavasti rahaa ja varsinkin kun on kokemuksia ns."ammattilaisen" korjauksesta, jonka takia jäi tielle. *
    Vaikeammat hommat jätän kyllä mp-korjaajan harteille ettei tee tietämättömyyttään enemmän vahinkoa.
    Voima on nopeutta, nopeus on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa!
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Tylyttäjä @ Tammi. 16 2004,16:19) kirjoitti
    Mä olen haistattanut paskat huolloille huolimatta takuusta, en viitti maksaa siitä kun joku vaihtaa mulle öljyt ja suodattimen.

    Kun Rykkösestä kilahti pannu melkeen uutena (2000km ajettu), niin menipä silti takuuseen, koska pystyin todistamaan, että olen vaihtanut siihen öljyt ja suodattimen (1000km huolto, vai mikä se nyt olikaan). Kyseessä oli ilmeisesti kiertokangen alapään laakerin asennusvirhe tehtaalla... Uutta osaa tuli kampiakselia myöden.

    Monella on sellainen mielikuva, että noi huollot vaatii jonkunlaista spesiaalia ammattitaitoa. Ne on kuitenkin ihan perusjuttuja, ja nekin jää silti usein tekemättä. Ainoo minkä tekevät huolella on laskutus, vaikkei juuri muuta olis tehtykään...

    Tekniikan maailmassa oli joku vuosi sitten testi, se oli surullista luettavaa.. Lähinnä valohoitoa olivat saaneet...
    Kuules, Tylyttäjä! Olen kanssasi täysin samaa mieltä tuosta että nuo huollot pystyy tekemään itse, joten miksi niistä pitäisi maksaa tosi _suolaista_ hintaa..
    Takuun voimassaoloonkaan tuskin vaikuttaa se että tekee itse huollot.. Jos esim moottori hajoaa, niin eikös tehtaalla/korjaamolla ole todistustaakka siitä onko huollot suoritettu ajallaan ja oikealla tavalla?
    MUTTA, onko itse huollettujen pyörien jälleenmyyntiarvot samalla tasolla kuin vastaavien, joiden huoltokirjoista löytyy "merkkihuollon" leimat?
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen