Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 230:sta
  1. #1
    Kun jotenkin tuntuu etteivät.....? Itse olen myymässä Ducatia ja näyttäis että siellä vaan mopot lisääntyy, ainakin tällä päämyyntisaitilla. Oman mallin pyörät eivät liiku mihinkään. Liekö hinnoittelu pielessä? Olen tässä liki joka kevät viimeiset viis vuotta pyöriä vekslaillu ja aina ne ovat kauppansa tehneet. Toki varmasti nytkin mutta aika lailla hitaampaa tuntuis olevan. Vaikka yleensä olen yrittänyt pitää hinnan mallin alalaidassa ja/tai ainakin kohtuullisena. Toki mulla ei ole vaihtopyörämahdollisuutta, eipä ole kyllä aikaisemminkaan ollut. En o varma onko tämä vain Duksun ongelma vaiko onko muilla samanlaista haisua...
    -CORSE-
  2. #2
    Ei käy. Kaikki odottavat, että saavat ensin oman pyöränsä myytyä.

    Kerätään kolehti, ostetaan se ketjun ensimmäinen 200 euron RS pois ja paiskataan kaatopaikalle. Sen jälkeen menee kaikki kaupan.

    Sama ilmiö on havaittavissa taloissakin. Myin omani, millä ketju nyrjähti liikkeelle ja välittäjä sai heti 8 kauppaa. Kahvit kyllä tarjosi siitä hyvästä, mutta pullaa ei.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #3
    Meni kaupaksi pyydetyllä hinnalla ensimmäiselle katsojalle. Puhelin pirisi myyntivkonlopun ajan 6-7 kertaa asian tiimoilta kun en heti ehtinyt muuttaa statusta myyty- tilaan.

    Räveltämätön vakiokunto, lähes uudet kaikki kulutusosat, täysi huoltohistoria ja yleinen pyörän erinomainen kunto näyttivät olevan valttikortteja.

    Samanmerkkisiä ja -mallisia "paranneltuja" ja turattuja näyttää olevan myyntipalstalla edelleen paljon, ja jäänevät myös myimättä.
  4. #4
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    "paranneltuja" ja turattuja näyttää olevan myyntipalstalla edelleen paljon, ja jäänevät myös myimättä.
    Minäkin olen kai tylsä ihminen kun jätän tuunatut ostamatta. Jos pyörässä on esim. kiillotetut vanteet niin suljen ilmoituksen. Tai jos maalaus tai tarrasarja ei näytä alkuperäiselle. Olen aina katsellut sen verran yleisiä pyöriä että aina löytyy mieluinen räveltämätön versio myynnistä
    Viimeksi muokannut: jyk4; 02.05.2014 klo 18:25.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  5. #5
    Itse en mielläni osta vakioputkella varustettua. Pakkomielle slipareja kohtaan. Uutena ne maksais niin paljon, että käytettyyn pyörään ei ole mitään järkeä ostaa. Vakio maalipinta pitää kyllä olla.
    Aprilia RS50 (06) -> Derbi GPR125 (06) -> Suzuki SV650 (99)
  6. #6
    Jos pyörä ei mene kaupaksi, niin hintaa alas päin....
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  7. #7
    Joo sen mäkin olen ymmärtänyt ( ja joskus jopa joutunut tekemäänkin) että kyllä kaikki kaupaksi menee kunhan hinta on oikea. Yritinkin tossa avauksessa sanoa että yleensä olen osannut nää kamppeet hinnoitella...enkä millään muotoa ole ollut sen viimeisen euron perässä. Ja nytkin toi mun pärrä on siellä in the middle of - myönnettäköön ettei täysin originaali....vaan parempi kuin sellainen . Tiedän kyllä että sen ostaa eka joka sitä katsomaan saapuu....Kunhan sellanen vaan jostain ilmestyy . Toki nytkin alastuleva lumivesiraesade ei liikaa etupäätä nosta .
    -CORSE-
  8. #8
    Ostajan mielestä oikein hinnoiteltu tuote menee hyvin kaupaksi.
    Itse ostin pari kuukautta sitten pyörän, joka oli ollut nettimotossa n. Viisi päivää.
    Hintapyyntö houkutti soittamaan myyjälle. Yksi puhelu ja parin päivän päästä hakemaan pyörä reilun kolmen sadan kilometrin päästä.
    Nettimotossa on edelleen niitä samoja pyöriä myytävänä, joita myös kattelin, kun oli ostohetki käsillä.
    Miksi ostin juuri sen pyörän? Siksi, että hintapyyntö oli minun mielestä kohdallaan. Pyörä oli alkuperäisessä kunnossa ja myyjä oli asiallinen tyyppi, niin puhelimessa kuin paikan päällä.
    Kaupantekohetkellä myyjä vielä pudotti hintaa muutamalla satasella, vaikka olin hyväksynyt nettimotossa olleen hintapyynnön. En siis tinkinyt, vaan kysyin myyjältä, että paljon maksaa...

    Joten jos tuote on kunnossa ja hinta miellyttää ostajaa, niin tavara menee kaupaksi alle viikossa.
  9. #9
    Ei kai net enää, ku nehä o jo myyty tai ostettu !

    .. Varhainen motoristi löytää madon vai miten se meni...
  10. #10
    Ei varmaan mene kaupan, kun tuntuu olevan pirun vaikea saada ostettua lisääkään. Täällä ja nettimotossa ostoilmoitus, mutta vähissä on olleet tarjoukset.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  11. #11
    Kai se kauppa jollainlailla käy, kaveri osti kuukausi sitten diavelin, toinen myi viikko sitten xx:nsä ja kolmas myi tänään 990 smt:nsä. Viimeinen lopettaa tilapäisesti, xx:n myynyt etsii sopuhintaista 1200 vrf:ää
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  12. #12
    Kaupantekohetkellä myyjä vielä pudotti hintaa muutamalla satasella, vaikka olin hyväksynyt nettimotossa olleen hintapyynnön. En siis tinkinyt, vaan kysyin myyjältä, että paljon maksaa...

    Hölmö myyjä
  13. #13
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Kaupantekohetkellä myyjä vielä pudotti hintaa muutamalla satasella, vaikka olin hyväksynyt nettimotossa olleen hintapyynnön. En siis tinkinyt, vaan kysyin myyjältä, että paljon maksaa...

    Hölmö myyjä
    Usein nettimoton hinnan hyväksymisen merkkinä on ajaminen usean sadan kilometrin päähän peräkärryn kanssa mopoa katsomaan (ostamaan).

    Itse asiassa minulle on käynyt noin kahden mopokaupan kohdalla...
    Ei myyjä tyhmä ole, se vaan haluaa myydä tuotteen omasta mielestä oikealla hinnalla, tai sitten mie oon ollut niin säälittävän ja pers'aukisen oloinen reppana. että säälistä on saatu alennusta...
  14. #14
    itse juuri pyörän ostaneena voisi todeta ihmisten hintakäsityksen vaihtelevan valtavasti.

    Ostamani pyörän hintojen neuvotteluväli oli n. 13500 - 9600. Siis kalleimmista vastaavista pyydettiin viime metrilläkin 13500 kun kaupat tehtiin hintaan 9600.

    Ts. osalla myyjistä mopo keuli pahemman kerran. Osalla jalat eivät olleet käyneet maassa pitkään aikaan.
    Viimeksi muokannut: Kugel; 03.05.2014 klo 17:29.
  15. #15
    Lainaa Kugel kirjoitti Katso viesti
    itse juuri pyörän ostaneena voisi todeta ihmisten hintakäsityksen vaihtelevan valtavasti.

    Ostamani pyörän hintojen neuvotteluväli oli n. 13500 - 9600.

    Ts. osalla myyjistä mopo keuli pahemman kerran. Osalla jalat eivät olleet käyneet maassa pitkään aikaan.
    Juu, viisvuottavanhasta pyydetään liki uuden hintaa......ei oo ihme kun kestää.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  16. #16
    Mun vanha SMC meni liikkeestä parissa viikossa, vaikka hintapyynti oli aika kova. Yleissiisti ja räpeltämätön peli kylläkin kyseessä mutta silti lyhyt myyntiaika yllätti.
    KTM 690 SMC 09--->SMC-R 2014
  17. #17
    Jos hinta on kohillaan niin kaikki menee kaupaks...

    Itse oon myynyt kaksi pyörää vimeisen kuukauden aikana.
    Ja vaikka hinta on mikä on, niin eikö se pääasia ole että tavara menee kaupan, ja että molemmat osapuolet ovat tyytyväsiä?!
    Yamaha MT-09 -14

  18. #18
    Myydessä hinnan on oltava halvempi kuin ostaessa. Riippumatta tehdyistä rempoista ja huolloista. Vehkeet vanhenee ja kilometrejä karttuu.

    Jos haluaa todella myydä. Nytkin on ostajan markkinat varsinkin jos lyö eurot kouraan.
  19. #19
    Mmmmmm.....kiitosta vaan kannanotoista! En nyt ala selittämään kautta selvittämään tätä sen enempää vaan laitan kuvia ja tietoja kehiin: Olispa nyt kiva kuulla Nettimoton Ducati Multistradoista et mikäs niistä on oikein/väärin hinnoiteltu? Vai onko yksinkertaisesti niin että jokaisen hinta on liian korkea? Keskustellaan siis näistä vanhakoppaisista....Tai että KAIKKIEN Ducatien hinnat ovat lähtökohtaisesti liian ylhäällä?
    -CORSE-
  20. #20
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Kapea ostajakunta? Onhan se erikoinen peli, ja poikkeaa nykyisestä aikalailla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #21
    Lainaa Ike68 kirjoitti Katso viesti
    Mmmmmm.....kiitosta vaan kannanotoista! En nyt ala selittämään kautta selvittämään tätä sen enempää vaan laitan kuvia ja tietoja kehiin: Olispa nyt kiva kuulla Nettimoton Ducati Multistradoista et mikäs niistä on oikein/väärin hinnoiteltu? Vai onko yksinkertaisesti niin että jokaisen hinta on liian korkea? Keskustellaan siis näistä vanhakoppaisista....Tai että KAIKKIEN Ducatien hinnat ovat lähtökohtaisesti liian ylhäällä?
    Se yks keuhkooja (joka löysi omastaa ja vähän muistakin kaikki viat) sai varmaan vanhemman multinostajat varpailleen. Toi nokkaremmisirkus kuulostaa vähän työläältä, yhdessä myynnissä olevassa vaihdettu 6500km kohdalla ja nyt reilussa kympissä uudelleen. Siis millä kriteereillä noissa mennään? Ja sitten se että tuo on ostajakuntaa ajatellen hyvin kapean segmentin pyörä (siis erikoinen merkki, outo ulkonäkö, jne), en mää noita 5-6keuron hintoja pahana pidä, mustana tai punaisena komee peli.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  22. #22
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Se yks keuhkooja (joka löysi omastaa ja vähän muistakin kaikki viat) sai varmaan vanhemman multinostajat varpailleen. Toi nokkaremmisirkus kuulostaa vähän työläältä, yhdessä myynnissä olevassa vaihdettu 6500km kohdalla ja nyt reilussa kympissä uudelleen. Siis millä kriteereillä noissa mennään? Ja sitten se että tuo on ostajakuntaa ajatellen hyvin kapean segmentin pyörä (siis erikoinen merkki, outo ulkonäkö, jne), en mää noita 5-6keuron hintoja pahana pidä, mustana tai punaisena komee peli.
    Pari vuotta vanhat remmit olis hyvä vaihtaa...
  23. #23
    Mulle noi remmit on Ducateissa aina ollut se syy miksi en ole Ducatia hommannut, vaikka muuten kiinnostavia malleja on ollut.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  24. #24
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    Kapea ostajakunta? Onhan se erikoinen peli, ja poikkeaa nykyisestä aikalailla.
    Kannattaisin tätä ajatusta. Ostajakunta suht' kapea, ja uusi malli on paljon tyylikkäämpi ostajan silmissä. Vanhaa korimallia on häivytettävä sitten tosi alhaisella hinnalla eteenpäin, ja silloinkin voi kaupanteko tökkiä melkoisesti.
  25. #25
    Jokusen pyörän muutaman vuoden sisällä omistettuani ja hankittuani, on syntynyt sellainen " luottamuspiiri ", etten itse edes yritä myydä muita kuin varusteita ja tarvikkeita. Laitan siis vehkeeni myyntitiliin sellaiseen liikkeeseen, missä kulloisenkinlainen vehje tekee mahdollisesti kauppansa. Tässä jo alkuunsa katoavat turhat odotukset ( mulla ei niitä juuri ole ) ja sovitaan siitä, minkä rahan tarvitsen kouraani. Muu ei pahemmin kiinnosta ja ilmeisesti myyjätkin ovat olleet tyytyväisiä tekemiinsä kauppoihin. Tämä systeemi tietenkin tarkoittaa ehdotonta luottamusta kummallakin puolen ja pelin on syytä olla siinä kunnossa kuin olen kertonutkin. Antavat sille vielä jonniinmoisen takuunkin ja sen luottamuksen voi menettää vain sen yhden kerran - koskee kumpaakin osapuolta.
    On paljon mukavampi olla kaupoilla vaikka jossakin muualla kun tietää, ettei vanhasta saatava arviohinta lopullisesta juuri poikkea. Kaikilla liikkeillä ei tosin tähän ole varaa eikä mahdollisuuksia, mutta järkevä sellainen ymmärtää, ettei sillä hommassa ole senttiäkään varsinaista rahaa kiinni.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  26. #26
    Vähän OT mutta musta tuntuu että varusteet ei mene kaupaksi. Ainakaan mitä ite on myymässä.
    Tuttujen pyörät ainakin vaihtaneet omistajaa pikaisesti.
    Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
  27. #27
    Just ostin 15 vuotta vanhan pyörän koska hinta oli kohillaan ja kilometrit todella pienet. Kilometrit oli jääny ajamatta kun oli tallissa seissyt 7 vuotta. 12tkm huolto juuri tehty, uudet renkaat samalla.
    Myyjä sano ettei ollut tullut juurikaan soittoja ja epäiltiin yhdessä tuota ikää varmaankin suurimmaksi ostajien karkottajaksi.

    Ja komppaan Seppo02:sta siinä että on se kumma kun näin just esim. 8 vuotta vanhan, 72tkm ajetun pärrän myynnissä vain 1100 euroa uuden hintaa halvemmalla. Syyksi tähän mainittiin myynti-ilmossa että "Paljon on pyörään laitettu osaa jne". jonka jälkeen lueteltiin pitkät listat jostain 5 vuotta sitten ostetusta ohjaustangon hinnasta, kaikkien öljynvaihtojen hinnat jne.

    Myyjä ei selkeesti halunnut pyöräänsä myydä.
  28. #28
    Lainaa Tisha kirjoitti Katso viesti
    Nytkin on ostajan markkinat varsinkin jos lyö eurot kouraan.
    Tänään koettua: Kun oli itsellä vain läjä riihikuivaa kourassa, ilman minkään sortin tyrkkyvaihdokkia, meni hintaneuvottelutkin aika sutjakkaasti ja näin päättyi allekirjoittaneen jo muutaman vuoden kestänyt kuiva kausi mopotonna
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  29. #29
    Saa kai sitä ny omastaan pyytää mitä haluaa. Jos ostajalla ei ole halua/kykyä maksaa niin kattelkoon jonkun toisen mopon tai olkoon ilman.
  30.  
  31. #30
    Ei pyöriä kannata myydä. Kun ostaa aika ajoin aina yhden lisää talliin, saa sen seitsemän joskus kasaan.
    ... jotain piti muistaa
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen