Sivu: 12 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 616:sta
  1. #331
    Lainaa (katriina @ Syys. 28 2011,12:42) kirjoitti
    Pitkien valojen käytössä on sellainenkin puoli, että porukassa ajaessa minua ainakin häiritsee jos takana ajava käyttää pitkiä. Valot häikäisevät sivupeilin kautta, kun kaveri ajaa siinä takana sivulla. Ei tarvitse olla kunnolla hämärääkään, kun jo häikäisee.

    Mitä mieltä muut on tästä? Itse aikalailla aloittelijana en ole kehdannut mennä "neuvomaan" osaavampia, jotka on selvästi tottuneet käyttämään pitkiä lähes koko ajan.

    Viime kesänä sattui taakse tällänen sankari, joka yritti valonheittimellään polttaa peilin kautta silmiä mun päästä. Mukavaa ajella kun tällänen tapaus ajaa 2 metrin päässä takana. Koetin peittää valopallon siirtymällä samalle linjalle tämän sankarin kanssa, mutta eihän sekään auttanut kun urpo oli nähtävästi(ja valitettavasti) kuullut, että ryhmässä on parasta ajaa lomittain ja siirtyi sivummalle..
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  2. #332
    Lainaa (katriina @ Syys. 28 2011,12:42) kirjoitti
    Pitkien valojen käytössä on sellainenkin puoli, että porukassa ajaessa minua ainakin häiritsee jos takana ajava käyttää pitkiä. Valot häikäisevät sivupeilin kautta, kun kaveri ajaa siinä takana sivulla. Ei tarvitse olla kunnolla hämärääkään, kun jo häikäisee.

    Mitä mieltä muut on tästä? Itse aikalailla aloittelijana en ole kehdannut mennä "neuvomaan" osaavampia, jotka on selvästi tottuneet käyttämään pitkiä lähes koko ajan.

    En kyllä ymmärrä näitä pitkät päällä kouhottajia, sillä tekee vain itsensä vaikeammin havaittavaksi liikenteessä + havaitsemasi häiriö toisille. Ei voi olla niin vaikeaa vaihtaa valoja vallitsevien olosuhteiden mukaan
  3. #333
    Lainaa (katriina @ Syys. 28 2011,12:42) kirjoitti
    Pitkien valojen käytössä on sellainenkin puoli, että porukassa ajaessa minua ainakin häiritsee jos takana ajava käyttää pitkiä. Valot häikäisevät sivupeilin kautta, kun kaveri ajaa siinä takana sivulla. Ei tarvitse olla kunnolla hämärääkään, kun jo häikäisee.

    Mitä mieltä muut on tästä? Itse aikalailla aloittelijana en ole kehdannut mennä "neuvomaan" osaavampia, jotka on selvästi tottuneet käyttämään pitkiä lähes koko ajan.

    Tuo on kyllä havaittu kanssa, ei muuta kuin rohkeesti sanomaan vaan ja jos ei usko niin vaihtakaa paikkaa ja pistä pitkät päälle niin saa kokea ihanuuden itsekin.

    Lisäksi kommenttina Ducatin valoista että enpä oo kyllä kieltämättä nähnyt valojen tehoa tarkemmin joten ottakaa ihan yleisenä kommenttina vaan kielteinen kantani pitkien valojen käyttöön päiväaikaan . Tuo lievä mutkittelu kyllä näkyy mutta harva käyttää.
    Honda XL1000VA 2006
  4. #334
    visiirin huurto loppu ku otin lätkäjoukkueen putelista jääkiekkokypäriin tarkotettuu visiirin putsaus/huurteen esto ainetta. Luulisin et sitä löytyy iha urheiluväline liikkeistä
    600rr
  5. #335
    Onkos mitään kikkoja rekisteriotteen mukana kuskaamiseen?
    Missä kuskaatte ja kuinka saatte sen pysyyn kunnossa?
    Tosissaan muttei totisesti.
  6. #336
    Lainaa (jagge86 @ Marras. 13 2011,18:39) kirjoitti
    Onkos mitään kikkoja rekisteriotteen mukana kuskaamiseen?
    Missä kuskaatte ja kuinka saatte sen pysyyn kunnossa?
    Itsellä on minigrippi pussissa työkalulaukun kanssa penkin alla. Toiset laittaa minigripopi pussiin ja lonkkasuojan pussiin kuulemma Siin onkin kiva kaivella housuja kun poliisi kyselee paperien perään :P
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  7. #337
    Lainaa (jagge86 @ Marras. 13 2011,18:39) kirjoitti
    Onkos mitään kikkoja rekisteriotteen mukana kuskaamiseen?
    Missä kuskaatte ja kuinka saatte sen pysyyn kunnossa?
    Mulla on aina ollut kopio penkin alla, mutta viime kesänä frendi kysyi MP poliisilta asiasta joka ilmoitti, että ei... ei pojat niin ei tehdä... *
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  8. #338
    Lainaa (jagge86 @ Marras. 13 2011,18:39) kirjoitti
    Onkos mitään kikkoja rekisteriotteen mukana kuskaamiseen?
    Missä kuskaatte ja kuinka saatte sen pysyyn kunnossa?
    En pidä mukana.Koskaan ei ole kysytty.
    Löytyy poliisin tietokannasta.
  9. #339
    Lainaa (jagge86 @ Marras. 13 2011,18:39) kirjoitti
    Onkos mitään kikkoja rekisteriotteen mukana kuskaamiseen?
    Missä kuskaatte ja kuinka saatte sen pysyyn kunnossa?
    Säilytän sen kirjoituspöydän laatikossa, eipä nuo poliisit ole sitä tarvinneet vaikka kysyvätkin sitä.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  10. #340
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jagge86 @ Marras. 13 2011,18:39) kirjoitti
    Onkos mitään kikkoja rekisteriotteen mukana kuskaamiseen?
    Missä kuskaatte ja kuinka saatte sen pysyyn kunnossa?
    Minigrippi oli mulla hiukan vuotanu... No, jos haluu tiiviin muovipussisysteemin ja jaksaa hiukan näprätä niin ekaks mahdollisimman paksua ja kestävää tekoa oleva pakastepussi (tai miksei ihan mitä muovia vaan) ja laitetaan se rekisteriote pieneksi taiteltuna sinne. Käytetystä muovista riippuen yksi tai useampi sivu jää auki ja ne suljetaan sulattamalla silitysraudan kanssa.

    Eli silityslaudalle ekaks siivu leivinpaperia, sen päälle se muovisysteemi minkä välissä on rekisteriote, päälimmäiseksi taas siivu leivinpaperia. Sitte tarkistetaan että on kaikki oikein asemoitu ja painetaan silitysraudalla saumat kiinni. Silitysrauta saa olla pienellä lämmöllä, muuten sulaa liikaa.

    Ja missään tapauksessa silitysrauta ei saa osua muoviin suoraa, vaan on aina oltava se leivinpaperi silitysraudan ja muovin välissä. Muuten se silitysrauta on enemmän tai vähemmän lopullisesti pilalla. Liian kuuma rauta sulattaa liikaa ja pussi menee puhki.

    Tollalailla saa ilmatiiviisti ja siististi suojattua/suljettua kaikenlaista niinsanotusti kotikonstein ilman eri vehkeitten hankintaa. Se miten paljon muovi kestää on sitten toinen juttu.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #341
    Lainaa (jagge86 @ Marras. 13 2011,18:39) kirjoitti
    Onkos mitään kikkoja rekisteriotteen mukana kuskaamiseen?
    Missä kuskaatte ja kuinka saatte sen pysyyn kunnossa?
    http://www.partioaitta.fi/Kartat_ja_...kut_ja_-pussit

    Tuollasia löytyy eri kokoisia ja hintaisia retkeily-, veineily-, melonta- ja pyöräilykaupoista. Ovat kestävämpiä ja vedenpitävämpiä, kuin minigripit.

    edit: Unohtu sanoa, että satulan alla kulkee.



  12. #342
    Minigrippipussissa toisen ajotakin taskussa.
  13. #343
    Itse pidän rekisteriotetta lompakossa. Harvemmin kysytään ajokorttia TAI rekisteriotetta, kätevä kun ovat samassa paikassa.
    SV650S -03
    Aprilia RS -01, sähkömoottoripyörä, "Project Blue Smoke"
  14. #344
    Lainaa (pertt-UP- @ Marras. 13 2011,20:40) kirjoitti
    Itse pidän rekisteriotetta lompakossa. Harvemmin kysytään ajokorttia TAI rekisteriotetta, kätevä kun ovat samassa paikassa.
    Samoin.
    Durty Nelly's Boys
  15. #345
    Pitkiin valoihin; niin itseäni selkeästi kokeneempi motoristi koitti neuvoa että pidä pitkät aina päällä vaan en suostunut koska sitten kun joku tulee itteä pitkät päällä vastaan niin V**uttaa... ja pahasti, nyttemmin on tosin xenonit niin pitkissä kun lyhkäsissäkin muutamasta syystä; 1. Hyosungissa et pysty vaihtamaan sitä polttimoa tien päällä, ihan totta et pysty, ja mun mielestä parasta on kun ohjekirjassa lukee polttimon vaihdon kohdalla että ota yhteyttä valtuutettuun huoltoon,,, 2.ovat kirkkaammat ja näyttävät paremmin koska ajan liikaa valaisemattomia teitä. 3. kun autoilija tulee vastaan/sivulta/mist' vaan niin kattoo ekana että mikä ihme toi on, miettii että jaa sehän on mopo = sinut on huomattu
    yksi mitä en voi suositella kenellekkään on siniset ledit ja eritoten vilkkuvat toki toimii siihen perus mondeon kuskiin mutta pärr jos sillä onkin hihamerkki......

    Sitten vielä autoilijoista niin seuraavan kerran kun näette "turvattoman" autoilijan niin kiinnittäkää huomiota autoon hieman sillä Pelottavan usein se on oikeasti Pieni ja Punainen.
    sitten ihan suositeltavaa on että jos laittaa esim jälkiasennus xenonit, lediä yms. yms. niin kannattaa jonkinlainen perus volttimittari kytkeä akkuun on oikeasti ihan tarpeen, ja sitten jos jotain aftermarket ledejä tai muita laittaa niin kannattaa kytkeä virrat virtalukkoon, estää tämmöiset "hupiveikot" ja unohtamisen aika pitkälle ja jos haluaa hifistellä niinkuin minulla ex mopoautossa oli niin sitten kun kääntää virrat pois
    niin on semmon 15sek tms. viive ennen kuin sammuu...

    Tuommonen kaasulärpäke mikä onkaan on ihan kätevä ja kaupunkiajoon vinkki niille joilla on pitkä kaasukahvan liike;
    laittaa se lärpäke ihan tuohon katkasinpaneeliin kiinni peukalon alle ja käyttää sitä lärpäkettä tavallaan puolipeukkukaasuna tai jtn. mutta toimii, kaasu on yhtä nopea käyttää kuin ilman lärppää ja silti pystyy lepuuttamaan.

    Yksi asia kaatumisessa on hyvä muistaa; irti pyörästä jollei käy itsestään ( juu kaksmarkkaa taulussa voi irrota muutenkin)
    koska jos tarraa pyörään kiinni käy todennäköisesti pahemmin kuin silloin kun irroittaa...
    Rahalla saa ja mopolla pääsee.
    Intohimoinen motoristi est.1995
    Ei tällä hetkellä omaa pyörää, vuokraan käytännössä joka kesä aktiivisesti erilaisia.
  16. #346
    Lainaa (pertt-UP- @ Marras. 13 2011,20:40) kirjoitti
    Itse pidän rekisteriotetta lompakossa. Harvemmin kysytään ajokorttia TAI rekisteriotetta, kätevä kun ovat samassa paikassa.
    Ei hitto. Ekan prätkän taisin ostaa -83 enkä tuota ollut hoksannut tähän päivään mennessä vaan aina ollut ote pyörässä tai ajotakin sille soveltuvassa taskussa... nyt tuntee itsensä tavallistakin hölmömmäksi! Kiitos!
    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

    http://www.vanhamoto.net

    CX500 & K75 & CB500
  17. #347
    Lainaa (Oma Aika @ Marras. 24 2011,06:58) kirjoitti
    Lainaa (pertt-UP- @ Marras. 13 2011,20:40) kirjoitti
    Itse pidän rekisteriotetta lompakossa. Harvemmin kysytään ajokorttia TAI rekisteriotetta, kätevä kun ovat samassa paikassa.
    Ei hitto. Ekan prätkän taisin ostaa -83 enkä tuota ollut hoksannut tähän päivään mennessä vaan aina ollut ote pyörässä tai ajotakin sille soveltuvassa taskussa... nyt tuntee itsensä tavallistakin hölmömmäksi! Kiitos! *
    Toisaalta ajokorttia vois säilyttää satulan alla.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  18. #348
    Tosta rek.otteen kopion mukana pitämisestä kyt.. anteex poliisilla on näkemys että se ei kelpaa. Syy on se että jos rekisteriotteeseen tarvitsee tehdä merkintöjä niin kopioon kirjoittaminen on yhtä tyhjän kanssa.
    Samoin jo merkityt korjausmerkinnät ei näy jos kuljettaa mukana kopiota.

    Että sellasta..

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  19. #349
    Minulla rekisteriote on minigripissä, joka on sellaisen kaupan muovipussin sisällä ja tuo mytty satulan alla. Muovipussi tarjoaa lisäsuojan ja estää ettei pääse vaikka jostain rakosesta tippumaan pois.
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
  20. #350
    Rekisteriotteen välissä on 40 eur rahaa "pahan hetken varalle"

    Enempää ei viitti laittaa jos häviää, mut sillä summalla pitäis päästä kotiin, ainakin eteläsuomessa.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  21. #351
    Sitten kun poliisi pyytää jokorttia ja rekisteriotetta, älä unohda sitä neljää kymppiä sinne rekisteriotteen väliin... Paitsi ehkä jossain Liettuassa voi vielä sitäkin kokeilla.
    Ducati SS1000DS
    Condor A 350
  22. #352
    Minigrip pussissa satulanalla on säilyt ihan hyvin.
    Se ei pelkästään tunnu hyvältä, vaan se myös on sitä.
  23. #353
    Lainaa jagge86 kirjoitti Katso viesti
    Onkos mitään kikkoja rekisteriotteen mukana kuskaamiseen?
    Missä kuskaatte ja kuinka saatte sen pysyyn kunnossa?
    Ajotakin povarissahan tuo kulkee mukana. Ilman takkia ei ole kertaakaan vielä tullut ajeltua
  24. #354
    Takkeja kun on useampi, niin se on aina sen takin taskussa joka on kotona.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  25. #355
    Minigrip pussissa teipattuna satulan alle, tai renkaan paikkauspussissa.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  26. #356
    Lainaa Kawa LTD kirjoitti Katso viesti
    Takkeja kun on useampi, niin se on aina sen takin taskussa joka on kotona.
    Onneks ei oo kun yksi ajotakki. Lompakko sitten on kyllä aina ajotakin taskussa kun autolla on kauppaan menossa
  27. #357
    Taiteltuna housujen reisi taskussahan tuo ote on aina ollu, tosiaan, ilman housujakaan en ole useasti lähdetty ajelemaan. Anoa huonopuoli siinä on se että ku taskussa on 3-4 pyörän otteet, alkaa kissalan pojat ihmettelemään ku pyytävät otetta ja: "ei se ole toi, ei se ole tuokaan, eikä tuo...."
    Suzuki TS 125R -92
    Suzuki DR 350 -92
    Kawasaki ZZR 1100 -98
  28. #358
    Lainaa Kawa LTD kirjoitti Katso viesti
    Rekisteriotteen välissä on 40 eur rahaa "pahan hetken varalle"

    Enempää ei viitti laittaa jos häviää, mut sillä summalla pitäis päästä kotiin, ainakin eteläsuomessa.
    Toi on muuten hyvä, täytyypä itekin laittaa...eihän sitä koskaan tiiä jos vaikka lompakko hukkuu tai sit meikäläiselle tyypilliseen tapaan unohdan sen kotiin ja huomaan sit vasta 300km kotoa kun tankata pitäs...

    Itse kun pidän rekisteriotetta kokoajan ajotakin rintataskussa muovitaskussa niin siinähän ne rahatkin kulkis mukavasti mukana...
    Tossa vaan tosin se huono puoli etten takuulla muista rahojen olevan rekisteriotteen välissä sit kun niitä oikeasti tarvisin..
    Suzuki GSX-750F 99 -> Kawasaki ZZR1400 07
  29. #359
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa morbus kirjoitti Katso viesti
    Tossa vaan tosin se huono puoli etten takuulla muista rahojen olevan rekisteriotteen välissä sit kun niitä oikeasti tarvisin..
    Mulla kävi tollai, tutkin rekisteriotteen elämäntilannetta satulan alla ja löysin sieltä homeisesta minigrip.pussista kakskymppiä!

    Mut sitten, mulla on ajotakin hihassa kyynärpääsuojan vetskarin kautta tallennettu parikymppiä kolikoina. Tuorekelmuun kiedottuna, niin ei kilise. Ja kolikoita siks että ei lahoa vedessä.
  30.  
  31. #360
    Lainaa morbus kirjoitti Katso viesti
    Toi on muuten hyvä, täytyypä itekin laittaa...eihän sitä koskaan tiiä jos vaikka lompakko hukkuu tai sit meikäläiselle tyypilliseen tapaan unohdan sen kotiin ja huomaan sit vasta 300km kotoa kun tankata pitäs...

    Itse kun pidän rekisteriotetta kokoajan ajotakin rintataskussa muovitaskussa niin siinähän ne rahatkin kulkis mukavasti mukana...
    Tossa vaan tosin se huono puoli etten takuulla muista rahojen olevan rekisteriotteen välissä sit kun niitä oikeasti tarvisin..
    Keväällä ku laittaa sen rahan ja tietää niiden olemassa olon (tarvittaessa laittaa lisää, jos on käynyt jostain syystä ottamassa sieltä) niin ei tule ylläreitä. Syksyllä ku mopo menee talviunille ni rahat pois.

    Rekisteriote on teipattu minigrippi pussiin satulan alle.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
Sivu: 12 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen