Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Karseat KULLANväriset kaipaa värin muutosta....onko nk."homonhomma" vai ei? Eli kantsuuko vai ko. kiekot myyntiin?

    Kävi mielessä pinnan karhennus ja rohkiasti sprayta päälle! Maaliruiskukin EHKÄ tallista löytyisi...mutta vannomatta paras. Ja seki o sähköinen...

    Kokemuksia, vinkkejä?
    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  2. #2
  3. #3
    En suosittele et spreillä menisit vanteet maalaan..Viehä suoraa maalaamolle ja hoida homma kunnolla ni ei tarvi sitten jälkeen päin kirota
    Pulverimaalaus tiätty se paras vaihtoehto mut vähä halvemmalla pääset kun viet vanteet johki puhallettavaks joko hienolla hiekalla tai lasikuulilla sitten ruiskulla maali&lakka päälle..
    Ite teen tän halvemman kautta heti kun joskus saan vanteet kainaloon liikkeestä mis pyörä muutenki laitos..
    Jokainenhan tiätty tekee niin ku ite haluaa..mut tä mun mielipiteeni
    Miks hidastaa vauhtia..kerranha tääl va eletään.
  4. #4
    Juu, eipä ole hienoa sit katella kun alkaa maalit irtoileen pikkuhiljaa... Ensin kuluu kulmista ja siitä se sit pahenee. Kunnon homma kannattaa tehdä kerralla. Vähän niinku intissä yks vänrikki aina totesi et "Hommat voidaan tehdä kerralla kunnolla tai ne voidaan tehdä uudelleen".
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  5. #5
    Itse oon muutamat vanteet maalauttanut.
    Ihan vaan "karhunkielellä" karhentanut pinnan ja maalia, joko 1- tai 2-kerrosmaalia, päälle.
    Tietysti hyvin pitää rasvat pestä pois.
    Hyvin on maali pysynyt....
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  6. #6
    ite meinasin käydä vannekehiä värittelemään kunhan vaa itestäni sen verran irti saan että jaksan homman alottaa kun tuli runko maalattua siniseksi ni aattelin että hiukan kulahtaneet vannekehät vois ruiskia samaan sävyyn eikä homma aiheuttais enää lisäkustannuksia ku maalia ja lakkaa on vielä vähän jäljellä kotioloissa rasvan poistoon sattuu ihan hyvin jarru ja kytkinosienpuhdistusaine. löytyy sprayna tavarataloista ja huoltiksilta. itse en sähköiseen maaliruiskuun koskisi edes taloa maalatessa. nykyään pieniä kompuroita ja halpis ruiskuja saa tosi edullisesti ja niillä saa suht hyvää jälkeä
  7. #7
    Tuskin on vanteitten maalaus jauhemaalauksella kallista jso sitä vertaa mitä runkoni maalaus tulee maksamaan.

    Hiekkapuhallus 40€
    Jauhemaalaus 50€
    Yhteensä 90€

    Jos vanteet saa vaikka puoleen tuohon hintaan niin ei oo paha.
  8. #8
    Alumiiniin parempi käyttää lasikuulapuhallusta. Hiekka saattaa jättää jälkiä pintaan...
  9.  
  10. #9
    Ei varmaan näy niin helposti sieltä pulverin alta ne naarmut.