Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    terve
    omistan seiskanelosen cb-350sen. Olisin mahdollisesti myymässä sitä ja kysyisin minkäs arvoinen tuollainen peli on.
    Startti pyörittää mutta kone ei oikein pyöri mukana. Laatikkoo tarvinnee myös laittoa kun ei alaspäin vaihtaminen käy oikein hyvin, onnistuu kuitenkin.
    Käynnistyy ihan hyvin ja muutenkin näyttää hyvältä. Kulkee ja kuluttaa vähän öljyä. Muuten on koneremppa tehty kun nokkaketju laukes eli vaihtoon meni männät, ketju, nokka.
    Uudehkot renkaat löytyy.
    mitäs voisi tuollaisesta kuvitella saavansa? Perhepiirissä on pyörä ollut siinä vuodesta -76
    GSX-R 1100 -93
  2. #2
    Hyvin se pitää ainakin hintansa, koska -82 tuollaisen sai noin 4500 mk:lla. Esim. Kouvolassa -82 syksyllä Pohjola Centerissä oli tarjolla kolme -74:sta. Oli viininpunainen, kullanvärinen ja veljeni entinen tummanvihreä. Tuolloin kaikki alkuperäiskunnossa.
    Pyyntejä on ollut muistaakseni jopa liki 3000€. Jossakin tuossa haitarissa. Käyttöpyörää hakevan ei kannata edes ajatella moista mutta entisöinti- ja klassikkohommiin kyllä. Jos pyörä olisi viimeisen päällee tiptop ja alkuperäisessä oloasussaan, vois 2000-2500 olla lähellä kun laskee mikä aika, vaiva ja raha saattaa mennä halvalla saadun projektin saattamiseen asialliseen kuntoon. Kaikki puutteet sitten laskevat hintaa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  3. #3
    Ittelläni on -75 3puokki, nelipyttynen vekotin...kaikki muuten ok, mut nokkaketju "rallattaa". Sitä ei oo saatu eliminoitua...Orggisversio kaikin puolin.

    Yritin männävuonna myydä, mutta mulle tarjottiin siitä alle 1000€. Mun mielestä se olisi ollut arvokkaampikin! Joten päädyin siihen, että se jää mulle ja aikanaan lastenlapsille Purkuhommat on mallillaan ja tarkoitus vuosien saatossa saada MR:iin se.

    Eli pointti on se, että ilmatteeksikaan en viittiny hyvää pyörää antaa! Arvostus näitä vanhuksia kohtaan on heikko...jos mulla olis ny rahaa, ni ostaisin sen sulta OIKEAAN hintaan pois!

    Kerroppa sit kuin sun on käyny tai oikeemmin pyörän, jollet innostu sinäkin entisöimään



    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  4. #4
    Täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Itsekin joskus vanhemman pyörän omistaneena tiedän että puoli-ilmaiseksi ne pitäisi myydä
    Siispä suosittelisin että jos ei ole aivan pakottavaa syytä myydä ja on tilat säilyttää niin pidä itselläs. Todennäköisesti sitten myöhemmin innostut joko itse "museoimaan" ja joka tapauksessa hinnat vanhoissa klassikoissa nousee.
    Tämä oli siis vain minun vaatimaton mielipide
    Life is hard, then you die...
  5. #5
    Samaa mieltä. Toivottavasti kellään ei kuitenkaan niin polttavaa rahapulaa ole, että tonnista tai kahdesta on eläminen kiinni.
    Pienemmät vanhukset ovat tällähetkellä aliarvostettuja vempaimia ja isommat 70-lukulaiset (Z1,CB750 jne) alkavat vasta nousta hintohin.
    Arvostus kasvaa myös pienimmillä lähitulevaisuudessa, odotahan vaan.
    Todennäköisesti tulet kiroamaan vielä sen päivän jos Hondasi myyt näillä markkinoilla.


    MR-vakuutus ei muuten ole juurikaan halvempi kuin tavallinenkaan bonuksilla höystetty vakuutus, jos pidät vakuutuksen max 1 kk:n voimassa.

    Hintoja olen nähnyt kolmepuokeista pyydettävän 1000-2000 juuron väliin ja MR-kilpisistä 2000-4000.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  6. #6
    MR-vakuutuksen ero tavalliseen 1 kk voimassa olevaan on se, että MR vakuutuksella voit ajaa 30:nä päivänä vuodessa eli vaikka kesä-heinäkuussa 10 päivää kussakin. Maksu oli muistaakseni noin 200 FIM. Ja harvalla on vanhukseen asti ainakaan täysiä bonuksia jos ne on täytynyt ihan itse ansaita.
    Vanhojen pyörien kanssa rahasta puhuminen on jonkin verran mautonta. Kuitenkin kun hinnoista puhutaan niin romu on romun hintainen ja jos viimeisen päälle hieno alkuperäiskuntoinen maksaa vaikka 3000€ niin se ei todellakaan tarkoita sitä etteikö toinen olemukseltaan nukkavieru kaikella tavalla käytetyn näköinen olisi korkeintaan sen 1000€. Mutta hintahan syntyy osto- ja myyntihaluista ja ne kun kohtaavat niin hinta on oikea juuri tuossa tilanteessa.
    Omistan itsekin kaksi vanhustakin eli kaksi Honda CB 250 RS:ää. 20 vuotta ikää ja tuskin koskaan ovat haluttuja saati millään lailla arvokkaita. On tosin sellainen pyörä ettei muutamat alan miehetkään ole tunteneet laitetta saatikka että sitä on tuotu Suomeen. Tarkoitus on ostaa vielä yksi. Sen jonka ostin uutena heinäkuussa 1982. Majailee jossakin Nokian seudulla vanhan miehen käytössä. Siitä tulee se MR-pyörä parin vuoden päästä, johon katsotaan kaikki parhaat osat. Toinen näistä nyt olevista on suunnilleen samanlainen kuin se veljen kanssa rakennettiin 1988 pikkukatteineen (GPZ 550:stä) ym. On alkuperäismallisessa värissä tarroineen kaikkineen ja helppo palauttaa vaikka ihan alkuperäiseksi. Vain peilit puuttuu. Ovat yhdessä CX:ssä mutta piloille taivuteltuina. Toinen on vielä rakenteilla ja siitä tulee jotakin tyyliin streetfighter-classic sport -välille suoralla tangolla, isolla tankilla (21 litraa) ja yhdenistuttavalla satulalla ja alkuperäistä leveämmillä vanteilla ja renkailla. Saas nähdä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  7. #7
    muuten pyörä itessään löytyy tästä linkistä http://www.bikepics.com/pictures/075743/

    se on kuten kuvasta ei näy mustakilpinen ja kuva on otettu eestistä - mä siis tosiaan ajoin sen sinne

    kiitos kannustavista kommenteista. ajattelin *itsekkin pyörän säästämistä, saas nyt nähdä kun olisi gixxerin ( http://www.bikepics.com/pictures/075742/ ) verotkin vielä maksamatta, prkl *
    -enkä ole kovin kätevä käsistäni, mutta varmaa on että tuonkin kuntoisena sen arvo nousisi varmasti ajan myötä.
    Ehkä pitäisi viedä eestiin laitettavaksi.



    GSX-R 1100 -93
  8. #8
    "MR-vakuutuksen ero tavalliseen 1 kk voimassa olevaan on se, että MR vakuutuksella voit ajaa 30:nä päivänä vuodessa eli vaikka kesä-heinäkuussa 10 päivää kussakin. Maksu oli muistaakseni noin 200 FIM. Ja harvalla on vanhukseen asti ainakaan täysiä bonuksia jos ne on täytynyt ihan itse ansaita."

    28e/v ja ajoaikaa mainitut 30 vrk/v, joita ei kukaan laske. Ellei kateellinen naapuri..
    Terv nimim: museokawa tallissa.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  9. #9
    MR-vakuutus ja ne 30 pv on kai lähinnä herrasmiessopimus ja tuskin kellään on tarkoitusta tuossa asiassa lorottaa omaan pesään ja pilata asiaa. 30 päivää on harrastepyörälle mielestäni melko riittävästi. Käyttöpyörät on sitte erikseen.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  10. #10
    herrasmiehiän me ja ne olemme. joopati
    30pv on hyvä aika, sen voi jakaa pitkin kesää ja pitäähän
    museopyörä katsastaa määrävälein ja omistajan vaihtuessa, olikosse 3 vuotta se katsastusväli.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  11. #11
    Kertakaikkiaan sympaattinen pyörä on tämä 350:nen. Ostin työkaveriltani 6 vuotta sitten Fourin. Kunto on loistava ja muuten alkuperäinen, mutta ne kuuluisat putket on puutelistalla. Maksoin siitä 5700 markkaa enkä ole kertaakaan katunut. Tosin ehdin sen kerran jo antaa vaihdossa uuteen pyörään mutta huonosti nukutun yön jälkeen kävin hakemassa sen takasin kotitalliin. Pyörällä tulee olemaan aina paikka meidän huushollissa, se on fakta.
    Ei se kova vauhti vaan julmettu ääni.
  12. #12
    On tainnut tuo tauti iskeä minuunkin.....pyörät tulee jäädäkseen (paitsi kyykyt) ja mitä vanhempi...sen makeampi..
  13. #13
    Eihän tuollaista (suunnilleen) kunnossa olevaa nostalgiapyörää kannata myydä kuin äärimmäisessä rahapulassa tai tarpeeksi suuren tarjouksen edessä. Kai tuollaisesta Hondasta ainakin 1500 egee pitäisi latoa, jos siitä ajokuntoisen saa. Älä ainakaan halvemmalla myy.
    * Arctic Ranger *
  14. #14
    Lainaa (demsey @ Tammi. 08 2004,11:14) kirjoitti
    Siispä suosittelisin että jos ei ole aivan pakottavaa syytä myydä ja on tilat säilyttää niin pidä itselläs. Todennäköisesti sitten myöhemmin innostut joko itse "museoimaan" ja joka tapauksessa hinnat vanhoissa klassikoissa nousee.
    Tämä oli siis vain minun vaatimaton mielipide
    Samaa mieltä minäkin. Menee hiukan off-topic, mutta itse omistan tulevan klassikon RD 350 LC:n, eka oma "iso" pyörä, suht siistissä alkuperäiskunnossa. Suurin osa näistäkin taitaa olla jo vingutettu loppuun.. Tämän hetkinen arvo on sen verran pieni, että parempi pitää visusti tallin nurkassa, ettei sitten muutaman vuoden päästä tarvi kiroilla "olis sittenkin kannattanu pitää..."
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  15. #15
    Arvioitsija en ole, mutta pidä mielessä että "antiikki" on sen arvoista kun joku siitä maksaa

    Eli renkaanpotkijoita löytyy aina, mutta kun todellinen ostaja löytyy, niin kummasti hinta tuplaantuu
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  16.  
  17. #16
    Lainaa Liinu kirjoitti Katso viesti
    Kerroppa sit kuin sun on käyny tai oikeemmin pyörän, jollet innostu sinäkin entisöimään
    Hieman myöhässä, mutta parempi kuin ei milloinkaan. Vanha tunnus lukittu, joten palaan uudella nimellä vastaamaan - vaikka Liinu ei välttämättä tätä lue.
    Honda meni seuraava kevät kaupaksi. Porilaiselle liikennöitsijälle - olisiko ollut pyöreitä viettänyt tms - lapset haki projektipyörän ja oli kunnostus ennen lahjan antamista suunnittelussa. Uskon, että sai hyvän kodin, koska muistan lasten kertoneen et isäukolla juuri sellainen oli nuoruudessa ollut. Hintaa en enää varmaksi muista, olisiko ollut 1,5-2k€ paikkeilla
    Solifer SM -78, Honda Z50J -87 Rothmans, Honda CB350 -74, Suzuki GSX-R 1100 -94, Yamaha FZ6s -05, Yamaha FZ1s -08